Skrevet av Emne: Ex-Spiller: Pontus Jansson  (Lest 260078 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

GeirO

Sv: Ny spiller: Pontus Jansson
« Svar #30 på: August 18, 2016, 22:13:02 »
Det rareste er vel at det står at Pontus har kontraktsfestet at han skal bli klubbens best betalte spiller hvis han blir kjøpt. For en gal klausul, sett fra Leeds sin side. Håper vi ikke kjøper Messi, da....

Det blir jo en ny kontrakt for Pontus til sommeren med Leeds. Han vil vel sikre at han ikke går veldig mye  ned i lønn dersom han blir solgt fra Serie A. Han har nok definert en slags minstelønn som han kan godta uten å sette noe beløp. Da vet jo Leeds hva som gjelder før forhandlinger. Men det blir surrealistisk hvis vi rykker opp og må gi Pontus den beste lønna foran andre store  stjerner.

Enig, det var mitt poeng også. Rykker vi opp må vi enten kjøpe spillere med dårlig lønn eller godta at Pontus får kjempelønn. Eller selge han......
MOT

Jon R

Sv: Ny spiller: Pontus Jansson
« Svar #31 på: August 18, 2016, 22:36:49 »
Kjenner ikke til han men ser jo brukbar ut på papiret. Serie A rejects er dog ikke uten videre bedre enn en gjennomsnittlig championship stopper. Midtstoppere har dessuten en tendens til å rammes av et mystisk syndrom så raskt de får på seg Leeds drakta.   :o

Hans konkurrenter het Kamil Glik og Nikola Maksimovic som har vært 2 av de beste stopperne i serie A de siste par sesongene. Glik så vi jo alle i EM at han var helt fantastisk for Polen og Maksimovic er enda hakket bedre så det er ikke akkurat rart at han bare fikk 9 kamper sist sesong.

Dette blir en stor signering. Endelig kommer det spillere som virkelig forsterker start oppstillingen på direkten(Hernandez og nå Jansson). Dette er spillere som går inn å skal være blant de beste spillerne i vår liga. Herlig signering med andre ord.

Endelig får vi inn en skikkelig midtstopper. Det har vi ikke hatt siden ja kan noen huske vår siste gode midtstopper som burde spille i Premier League?! For det er i utgangspunktet der Pontus hører hjemme så lenge har får tillit.

Har du sett mange kamper han har spilt? Hvis han er så innmari god så lurer jeg på hvorfor Torino vil kvitte seg med ham…

auren

Han skulle bli en av Torino`s best betalte spillere og skulle signere en ny 4 års kontrakt, men Sinisca Mihajlovic likte ikke trynet hans og da ble kontraktstilbudet trekt tilbake. Når forhandlingene sto på så ble han enda lovet fast plass i Torino.

Nå har Torino signet Leandro Castan fra Roma som har helt konge for 3 år siden(men etter en hjerne operasjon har han vært borte fra fotballen i 2 år). De satser heldigvis på han kontra Pontus. Utrolig bra for oss at Torino ansatte Sinisja! :D

Håper du har rett, Anders (noe du som regel ikke har når det gjelder utenlandske spillere  ;)). Jeg er i utgangspunktet skeptisk til "kjempegode spillere"  i sin beste alder som velger å ta steget ned til nivå 2, men kan være at Pontus har tenkt at Leeds United har noe stort på gang.  :)
Jon R.

DenHviteYeboah

Sv: Ny spiller: Pontus Jansson
« Svar #32 på: August 18, 2016, 22:47:28 »
Jeg tror Pontus er en kanonsignering, men venter med å feire. Mange "kjempegode"har blitt middelmådigheter i Leeds fortere enn svint...

AndyMathie

Sv: Ny spiller: Pontus Jansson
« Svar #33 på: August 18, 2016, 22:59:16 »
Kjenner ikke til han men ser jo brukbar ut på papiret. Serie A rejects er dog ikke uten videre bedre enn en gjennomsnittlig championship stopper. Midtstoppere har dessuten en tendens til å rammes av et mystisk syndrom så raskt de får på seg Leeds drakta.   :o

Hans konkurrenter het Kamil Glik og Nikola Maksimovic som har vært 2 av de beste stopperne i serie A de siste par sesongene. Glik så vi jo alle i EM at han var helt fantastisk for Polen og Maksimovic er enda hakket bedre så det er ikke akkurat rart at han bare fikk 9 kamper sist sesong.

Dette blir en stor signering. Endelig kommer det spillere som virkelig forsterker start oppstillingen på direkten(Hernandez og nå Jansson). Dette er spillere som går inn å skal være blant de beste spillerne i vår liga. Herlig signering med andre ord.

Endelig får vi inn en skikkelig midtstopper. Det har vi ikke hatt siden ja kan noen huske vår siste gode midtstopper som burde spille i Premier League?! For det er i utgangspunktet der Pontus hører hjemme så lenge har får tillit.

Har du sett mange kamper han har spilt? Hvis han er så innmari god så lurer jeg på hvorfor Torino vil kvitte seg med ham…

auren

Han skulle bli en av Torino`s best betalte spillere og skulle signere en ny 4 års kontrakt, men Sinisca Mihajlovic likte ikke trynet hans og da ble kontraktstilbudet trekt tilbake. Når forhandlingene sto på så ble han enda lovet fast plass i Torino.

Nå har Torino signet Leandro Castan fra Roma som har helt konge for 3 år siden(men etter en hjerne operasjon har han vært borte fra fotballen i 2 år). De satser heldigvis på han kontra Pontus. Utrolig bra for oss at Torino ansatte Sinisja! :D

Håper du har rett, Anders (noe du som regel ikke har når det gjelder utenlandske spillere  ;)). Jeg er i utgangspunktet skeptisk til "kjempegode spillere"  i sin beste alder som velger å ta steget ned til nivå 2, men kan være at Pontus har tenkt at Leeds United har noe stort på gang.  :)

Etter mitt syn traff jeg på Silvestri. Han har da vært veldig god for oss i et par sesonger nå. At Bianchi blir en bom tror æ handler mer om at han ikke blir satset på. Bellusci var en villbajas, men han var ganske god til tider og bedre enn de stopperne vi har hatt sammen med han i klubben på samme tid.

Bomma kraftig på Adryan, men tror enda han kunne vært en stjerne signering om han hadde fått sjansen. Det samme tror æ om Botaka. Alt i alt har æ nok bomma mye de siste par sesongene ja, men Hernandez og Pontus er av et helt anna kaliber. De er proven quailty så æ e skråsikker på begge 2. ;)
We are Leeds and we are proud of it!

AndyMathie

Sv: Ny spiller: Pontus Jansson
« Svar #34 på: August 18, 2016, 23:01:38 »
Kjenner ikke til han men ser jo brukbar ut på papiret. Serie A rejects er dog ikke uten videre bedre enn en gjennomsnittlig championship stopper. Midtstoppere har dessuten en tendens til å rammes av et mystisk syndrom så raskt de får på seg Leeds drakta.   :o

Hans konkurrenter het Kamil Glik og Nikola Maksimovic som har vært 2 av de beste stopperne i serie A de siste par sesongene. Glik så vi jo alle i EM at han var helt fantastisk for Polen og Maksimovic er enda hakket bedre så det er ikke akkurat rart at han bare fikk 9 kamper sist sesong.

Dette blir en stor signering. Endelig kommer det spillere som virkelig forsterker start oppstillingen på direkten(Hernandez og nå Jansson). Dette er spillere som går inn å skal være blant de beste spillerne i vår liga. Herlig signering med andre ord.

Endelig får vi inn en skikkelig midtstopper. Det har vi ikke hatt siden ja kan noen huske vår siste gode midtstopper som burde spille i Premier League?! For det er i utgangspunktet der Pontus hører hjemme så lenge har får tillit.

Har du sett mange kamper han har spilt? Hvis han er så innmari god så lurer jeg på hvorfor Torino vil kvitte seg med ham…

auren

Han skulle bli en av Torino`s best betalte spillere og skulle signere en ny 4 års kontrakt, men Sinisca Mihajlovic likte ikke trynet hans og da ble kontraktstilbudet trekt tilbake. Når forhandlingene sto på så ble han enda lovet fast plass i Torino.

Nå har Torino signet Leandro Castan fra Roma som har helt konge for 3 år siden(men etter en hjerne operasjon har han vært borte fra fotballen i 2 år). De satser heldigvis på han kontra Pontus. Utrolig bra for oss at Torino ansatte Sinisja! :D

Håper du har rett, Anders (noe du som regel ikke har når det gjelder utenlandske spillere  ;)). Jeg er i utgangspunktet skeptisk til "kjempegode spillere"  i sin beste alder som velger å ta steget ned til nivå 2, men kan være at Pontus har tenkt at Leeds United har noe stort på gang.  :)

Glik var jo en av EMs aller beste stoppere sammen med Pandan og Maksimovic er enda bedre så ja han skal være temmelig god ja. Og Torino skulle satse på han helt til den nye manageren deres kom og han har jo ikke sett han spille enda så bra for oss rett og slett.
We are Leeds and we are proud of it!

Jon R

Sv: Ny spiller: Pontus Jansson
« Svar #35 på: August 19, 2016, 00:06:29 »

Etter mitt syn traff jeg på Silvestri. Han har da vært veldig god for oss i et par sesonger nå. At Bianchi blir en bom tror æ handler mer om at han ikke blir satset på. Bellusci var en villbajas, men han var ganske god til tider og bedre enn de stopperne vi har hatt sammen med han i klubben på samme tid.

Bomma kraftig på Adryan, men tror enda han kunne vært en stjerne signering om han hadde fått sjansen. Det samme tror æ om Botaka. Alt i alt har æ nok bomma mye de siste par sesongene ja, men Hernandez og Pontus er av et helt anna kaliber. De er proven quailty så æ e skråsikker på begge 2. ;)
Greit nok det. Det finnes langt verre egenskaper enn å være optimist. :-)
Jon R.

lojosang

Sv: Ny spiller: Pontus Jansson
« Svar #36 på: August 19, 2016, 00:50:50 »
En svenske fra benken i Serie A har nok bedre forutsetninger for å lykkes i Wankership enn en kjederøykende italiener fra Serie F eller hvor nå Bellusci satt på benken før han fikk hvitvaskingsverdi lønn for å tape poeng for Leeds.
- Leif Olav

AndyMathie

Sv: Ny spiller: Pontus Jansson
« Svar #37 på: August 19, 2016, 01:17:21 »
En svenske fra benken i Serie A har nok bedre forutsetninger for å lykkes i Wankership enn en kjederøykende italiener fra Serie F eller hvor nå Bellusci satt på benken før han fikk hvitvaskingsverdi lønn for å tape poeng for Leeds.

Han spilte i Serie A med Catania og hadde vel 76 på Fifa i det vi henta han. I tillegg til å ha vært banens beste en rekke kamper for Leeds, men ja æ kan være enig at selv æ ble lei av tabbekvoten hans selv om han var et stykke unna Bamba tabbekvote som var enda værre og Cooper var like ille så da var det ikke mye å rope hurra for.

Derfor æ e mer enn glad for at vi har signert svensken. Har troa på at han ikke blir noe Bamba eller Bellusci og heller blir Matteo som gjorde en bra figur i Leeds.
We are Leeds and we are proud of it!

Gufrias

Sv: Ny spiller: Pontus Jansson
« Svar #38 på: August 19, 2016, 05:14:08 »
Hvorvidt Pontus er kanon eller katastrofe synes jeg er for tidlig å si, men jeg håper alltid på det første. Jeg er uansett veldig fornøyd med at vi endelig har litt mer konkurranse om midtstopperplassene. Når man har bare tre, og alltid en skade eller suspensjon, er det jo ikke mulig å spille seg ut av laget.
Hekta på Leeds siden 1974

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Pontus Jansson
« Svar #39 på: August 19, 2016, 07:00:52 »
Hvorvidt Pontus er kanon eller katastrofe synes jeg er for tidlig å si, men jeg håper alltid på det første. Jeg er uansett veldig fornøyd med at vi endelig har litt mer konkurranse om midtstopperplassene. Når man har bare tre, og alltid en skade eller suspensjon, er det jo ikke mulig å spille seg ut av laget.



Men......

Kan vi ikke dømme han nord-og-ned med en gang og før han har spilt ett minutt!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Gufrias

Sv: Ny spiller: Pontus Jansson
« Svar #40 på: August 19, 2016, 15:10:35 »
Hvorvidt Pontus er kanon eller katastrofe synes jeg er for tidlig å si, men jeg håper alltid på det første. Jeg er uansett veldig fornøyd med at vi endelig har litt mer konkurranse om midtstopperplassene. Når man har bare tre, og alltid en skade eller suspensjon, er det jo ikke mulig å spille seg ut av laget.



Men......

Kan vi ikke dømme han nord-og-ned med en gang og før han har spilt ett minutt!
;D
OK, da. Pontus ligner sikkert på Pondus. Hoftefeste og røde kort. Kulemage, dårlige tenner og for få fingre. Holder med feil lag. Send ham til et tegneserielag, det er der han hører hjemme.
Hekta på Leeds siden 1974

h.b

  • Gjest
Sv: Ny spiller: Pontus Jansson
« Svar #41 på: August 19, 2016, 16:07:29 »
Hvorvidt Pontus er kanon eller katastrofe synes jeg er for tidlig å si, men jeg håper alltid på det første. Jeg er uansett veldig fornøyd med at vi endelig har litt mer konkurranse om midtstopperplassene. Når man har bare tre, og alltid en skade eller suspensjon, er det jo ikke mulig å spille seg ut av laget.



Men......

Kan vi ikke dømme han nord-og-ned med en gang og før han har spilt ett minutt!
;D
OK, da. Pontus ligner sikkert på Pondus. Hoftefeste og røde kort. Kulemage, dårlige tenner og for få fingre. Holder med feil lag. Send ham til et tegneserielag, det er der han hører hjemme.

Det er jo på et tegneserielag, han skal spille

lojosang

Sv: Ny spiller: Pontus Jansson
« Svar #42 på: August 19, 2016, 16:44:21 »
Hvis man fikk poeng for galgenhumor ville Leeds vunnet serien overlegent hvert år.
- Leif Olav

lojosang

Sv: Ny spiller: Pontus Jansson
« Svar #43 på: August 19, 2016, 16:45:13 »
Har vi ikke hatt nok av kanoner løst på dekk de siste årene, da?
- Leif Olav

Kontakinte

Sv: Ny spiller: Pontus Jansson
« Svar #44 på: August 19, 2016, 16:59:26 »
Har vi ikke hatt nok av kanoner løst på dekk de siste årene, da?
Nei, hadde takket ja til Pepe og  Chiellini på en gang jeg ;)

lojosang

Sv: Ny spiller: Pontus Jansson
« Svar #45 på: August 19, 2016, 17:05:18 »
Har vi ikke hatt nok av kanoner løst på dekk de siste årene, da?
Nei, hadde takket ja til Pepe og  Chiellini på en gang jeg ;)
Er de løse, sier du?
- Leif Olav

Gufrias

Sv: Ny spiller: Pontus Jansson
« Svar #46 på: August 19, 2016, 17:27:44 »
Hvorvidt Pontus er kanon eller katastrofe synes jeg er for tidlig å si, men jeg håper alltid på det første. Jeg er uansett veldig fornøyd med at vi endelig har litt mer konkurranse om midtstopperplassene. Når man har bare tre, og alltid en skade eller suspensjon, er det jo ikke mulig å spille seg ut av laget.



Men......

Kan vi ikke dømme han nord-og-ned med en gang og før han har spilt ett minutt!
;D
OK, da. Pontus ligner sikkert på Pondus. Hoftefeste og røde kort. Kulemage, dårlige tenner og for få fingre. Holder med feil lag. Send ham til et tegneserielag, det er der han hører hjemme.

Det er jo på et tegneserielag, han skal spille
Jeg lurer på om dette er første gangen jeg har sett deg påstå at en spiller vi faktisk har fått er perfekt for oss  ;)
Hekta på Leeds siden 1974

Kontakinte

Sv: Ny spiller: Pontus Jansson
« Svar #47 på: August 19, 2016, 17:35:38 »
Har vi ikke hatt nok av kanoner løst på dekk de siste årene, da?
Nei, hadde takket ja til Pepe og  Chiellini på en gang jeg ;)
Er de løse, sier du?
Tja, vil tro de som bruker utrykket her på forumet vil kategorisere disse som akkurat det :) Uansett, meget gode fotballspillere i sin posisjon.

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Pontus Jansson
« Svar #48 på: August 19, 2016, 18:50:58 »
Pontus Jansson klar för Leeds: ”Det ska bli skönt att slippa Italien”

Pontus Jansson hoppas på en nytändning i Leeds United. Mittbacken lämnar italienska Torino med kluvna känslor.

Av: Niklas Wihlborg

Pontus Jansson.
Den förre MFF-mittbacken trodde att han gick mot en säsong som skulle bli hans stora genombrott i serie A. En förlängning och ett stort kontrakt var han lovad redan tidigt i somras.
– Nu tycker jag att det ska bli skönt att slippa Italien efter att de senaste veckor blev som de blev, säger han och vädrar stort missnöje mot tränaren och klubbledningen.
I en intervju med Sydsvenskan efter EM berättade han om ett lukrativt fyraårskontrakt som inom kort skulle skrivas under. För tre veckor sedan kom en vändning och det drogs plötsligt tillbaka.
– Tidigare var det uttalat att jag var en startspelare, men plötsligt hände det här och jag vet inte varför. Om de var oroade över mitt knä eller om tränaren har fått en annan bild av mig, säger han.

– Jag gillar fortfarande klubben och är tacksam för de två åren som jag haft där, men besvikelsen gjorde att jag bara ville bort.
Situationen gjorde att han ställde in sig på att lämna och Leeds var en av ett par klubbar som tidigt dök upp.
– Framför allt Leeds kändes bra direkt. Jag är en känslomänniska och går mycket på det. Men det har känts rätt även sedan jag träffat tränaren och sportchefen, säger 25-åringen som nu är utlånad till Championshipklubben under resten av säsongen.
Gary Monk är Pontus Janssons nye tränare och som assistent har han Pep Clotet Ruiz som var framgångsrik i samma position i MFF 2010 när laget vann allsvenskan.
– Från första början visste jag inte att Pep var i Leeds och inte heller att Marcus Antonsson gått dit. Pep har jag alltid gillat och han har varit delaktig i min utveckling, säger Pontus Jansson som var på plats på hemmarenan Elland Road när den nya klubben spelade 1–1 mot Fulham och tog årets första poäng.

Inledningen på säsongen har inte varit något vidare för det forna storlaget som inte spelat i Premier League sedan 2004.
– Jag vill hjälpa laget tillbaka och ser framemot att få spela matcher igen, säger Pontus Jansson som medger att han inte har så bra koll på motståndarna i sin nya liga.
– Men den bild som jag själv har fått är att det är en liga där det handlar mycket om inställning och lagen är så jämna att alla kan slå alla.

Nästa vecka tar den nye förbundskaptenen Janne Andersson ut sin första trupp. Ã…terstår att se om EM-backen har kvar sin plats.

"I'm really happy to be here." - @PJansson5 speaks exclusively to @leedsunitedtv after finalising his move to #lufc. https://t.co/dyS8NyjufK

— Leeds United (@LUFC) 18 augusti 2016
Lets do this! Im so happy to be here and now i will give everything for this shirt. pic.twitter.com/p368tQiNfl

— Pontus Jansson (@PJansson5) 18 augusti 2016
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Pontus Jansson
« Svar #49 på: August 23, 2016, 12:44:38 »
Spiller Pontus i dag:

Färgen är blå, den e vacker som få
Kom här min påg, så kommer du förstå


 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

SupALeedS

Sv: Ny spiller: Pontus Jansson
« Svar #50 på: August 23, 2016, 12:54:06 »
Regner med at han får sin debut i kveld..Spennende stopper dette. Alt er vel bedre enn Bam(bi)a.....Satse på seier, selv tror jeg denne blir tøff. Dem knuste jo Villa, så får vi se om det i seg selv er noe stor prestasjon.

Viktig at vi er påskrudd ellers blir det fiasko i kveld...MOT!
Alex

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Pontus Jansson
« Svar #51 på: August 23, 2016, 20:13:42 »
Adam Pope

Pontus Jansson selected for Sweden national squad today #Lufc
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

sportcarl1

Sv: Ny spiller: Pontus Jansson
« Svar #52 på: August 23, 2016, 20:37:40 »
Spiller Pontus i dag:

Färgen är blå, den e vacker som få
Kom här min påg, så kommer du förstå


 :)
klockren svenska :)
 

Josch

Sv: Ny spiller: Pontus Jansson
« Svar #53 på: August 24, 2016, 18:00:58 »
Bør ikke Pontus Jansson være førstevalg til kampen mot Forest? Han har jo en pre season fra Torino,  cup-kampen mot Luton, pluss ca  10 dager med Leeds-treninger når helgen kommer. Forest spiller mye langs bakken i angrep og det bør passe en utenlandsk stopper bra å starte mot. Han bør få  kamperfaring nå før  landslagspausen. Sannsynligvis skal han spille for Sverige også, for han er jo i troppen. Jeg blir overasket hvis Cooper eller Bamba spiller istedet for Jansson til helgen.

sportcarl1

Sv: Ny spiller: Pontus Jansson
« Svar #54 på: August 24, 2016, 18:37:15 »
Pontus fick bra betyg men medgav att  han var ringrostig och fick kramp  efter 70 minuter. Bartley och Cooper var bra  mot SW och lär få starta mot Nottingham.  Men efter speluppehållet   så lär Jansson  vara hundra procent matchredo   
 

Josch

Sv: Ny spiller: Pontus Jansson
« Svar #55 på: August 24, 2016, 19:26:46 »
Pontus fick bra betyg men medgav att  han var ringrostig och fick kramp  efter 70 minuter. Bartley och Cooper var bra  mot SW och lär få starta mot Nottingham.  Men efter speluppehållet   så lär Jansson  vara hundra procent matchredo

Hvis han var "ringrostig " så mangler han kamptrening. Da er det bare kamper som kan hjelpe på  dette. Jeg vet ikke om han skal spille mot Holland, men det er lite sannsynlig hvis han ikke spiller for Leeds nå. Hvis han står over mot Nottingham og Holland så blir han enda mer "ringrostig". Neste kamp er  10. september.

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Pontus Jansson
« Svar #56 på: August 24, 2016, 19:54:15 »
Pontus fick bra betyg men medgav att  han var ringrostig och fick kramp  efter 70 minuter. Bartley och Cooper var bra  mot SW och lär få starta mot Nottingham.  Men efter speluppehållet   så lär Jansson  vara hundra procent matchredo

Hvis han var "ringrostig " så mangler han kamptrening. Da er det bare kamper som kan hjelpe på  dette. Jeg vet ikke om han skal spille mot Holland, men det er lite sannsynlig hvis han ikke spiller for Leeds nå. Hvis han står over mot Nottingham og Holland så blir han enda mer "ringrostig". Neste kamp er  10. september.


Hvis du går inn i flisespikkertråden så finner du en stor kost og masse svartmaling!!!!!!!!!  :'(
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Sv: Ny spiller: Pontus Jansson
« Svar #57 på: August 24, 2016, 21:39:41 »
Pontus fick bra betyg men medgav att  han var ringrostig och fick kramp  efter 70 minuter. Bartley och Cooper var bra  mot SW och lär få starta mot Nottingham.  Men efter speluppehållet   så lär Jansson  vara hundra procent matchredo
Tror trenerteamet i Leeds finner den rette måten å spille han inn i laget på.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

TK20

Sv: Ny spiller: Pontus Jansson
« Svar #58 på: August 24, 2016, 22:43:51 »
Bør ikke Pontus Jansson være førstevalg til kampen mot Forest? Han har jo en pre season fra Torino,  cup-kampen mot Luton, pluss ca  10 dager med Leeds-treninger når helgen kommer. Forest spiller mye langs bakken i angrep og det bør passe en utenlandsk stopper bra å starte mot. Han bør få  kamperfaring nå før  landslagspausen. Sannsynligvis skal han spille for Sverige også, for han er jo i troppen. Jeg blir overasket hvis Cooper eller Bamba spiller istedet for Jansson til helgen.

Cooper/Bartley har to gode kamper på rad nå, liten vits i å endre på det nå i siste kamp før pausen. Det er en lang sesong, Pontus vil få sin sjanse.

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Pontus Jansson
« Svar #59 på: August 25, 2016, 17:13:42 »
Pontus Jansson om debuten i Leeds - och SvFF:s reaktion på kritiken

Pontus Jansson höll nollan i debuten för Leeds igår kväll. Tidigare på dagen hade han tagits ut i Janne Anderssons första landslagstrupp.

Fredrik Lindstrand

Pontus Jansson, numera försvarare i Leeds United.
Bild: PETTER ARVIDSON

25-åringen spelade från start när Leeds slog ut Luton med 1-0 i ligacupen på tisdagskvällen. Han byttes enligt överenskommelse ut med kvarten kvar.
- Det gick bra, skönt att vara tillbaka. Det va första matchen sedan ligan slutade i våras. Skönt få en tävlingsmatch i benen. Luton är i topp i League 2 (fjärdedivisionen) och slog ut Aston Villa i förra omgången. De fajtades som djur, typiskt brittisk, säger Pontus Jansson.


På lördag väntar Nottingham i ligan för Leeds, som inlett säsongen svagt med bara fyra poäng på fyra matcher.
- Jag ingen aning om jag får spela, men de var nöjda igår och kroppen känns bra. Och man kan ju den brittiska fotbollen sen ens uppväxt, man vet vad det handlar om.
Pontus Jansson trodde att han gick mot en säsong i Torino som skulle bli det stora genombrottet i Serie A. I en intervju med Sydsvenskan efter EM berättade han om ett lukrativt fyraårskontrakt som inom kort skulle skrivas under. För tre veckor sedan kom en vändning och det drogs plötsligt tillbaka, utan förklaring.
Då agerade Pontus Jansson och en utlåning till Leeds blev klar i förra veckan. Men han ser det inte som ett steg ner i karriären, trots att laget spelar i andradivisionen.
- Det är ett bra utvecklingssteg i min karriär. Jag behövde spela och ville få klart allt fort. Och jag är positivt överraskad. Nivån är klart bättre än förväntat, säger mittbacken.
Hur ser du på Torino-historien nu?
- Jag har lagt det bakom mig nu. Jag hade sett fram emot en säsong där med nytt kontrakt som jag gjort mig förtjänt av. Jag hade lagt ner min själv i det och blev besviken. Men jag har en bra relation till Torino idag. Jag fick ett bra farväl.
Efter helgen reser Pontus Jansson till landslagets VM-kvalsamling i Stockholm.
- Det ska bli skitkul. Det känns bra att få vara med från början och hela vägen.
Efter EM så riktade du stark kritik mot bristen på taktik i landslaget under mästerskapet. Har du fått några reprimander från förbundshåll för det?
- Nej, absolut inte. Jag var besviken och såg andra, sämre, länder som gick längre i EM. Det handlade inte om min egen situation, att jag inte fick spela, utan att Sverige som land borde gjort bättre ifrån sig. Det står jag för. Kritiken var befogad.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973