Skrevet av Emne: Ex-Spiller: Pontus Jansson  (Lest 260229 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #750 på: Oktober 22, 2017, 12:36:11 »
Det ble spekulert i om Pontus ble satt ut av laget på bakgrunn av insta-posten sin... Til Radio Yorkshire sa TC at det var av taktiske grunner... :o

Phil Hay post match i går:

Phil Hay‏ @PhilHayYEP  12h
12 hours ago
TC on Jansson Instagram: "If he recognises he’s not been good that’s positive but you don’t need to go out to the media and expose yourself"
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Sydhagen

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #751 på: Oktober 22, 2017, 12:40:16 »
Det ble spekulert i om Pontus ble satt ut av laget på bakgrunn av insta-posten sin... Til Radio Yorkshire sa TC at det var av taktiske grunner... :o

Phil Hay post match i går:

Phil Hay‏ @PhilHayYEP  12h
12 hours ago
TC on Jansson Instagram: "If he recognises he’s not been good that’s positive but you don’t need to go out to the media and expose yourself"

Ja, han sa at dette trekket var noe han hadde tenkt på en stund.
Så TC er sikkert ikke så veldig fornøyd med prestasjonene til Pontus.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Cannavaro

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #752 på: Oktober 22, 2017, 12:49:44 »
At Pontus ble benket igår er vel helt greit.  TC tar jo alt ansvar for laguttaket og kred til ham som tør og gjorde dette.  Det viser at han er sjefen og at han tør å gjøre endringer.  Bra egenskap hos en manager.  Videre er det klart at Pontus selv ikke har vært fornøyd med egen innsats i det siste og at han ventet å bli benket, samt fikk beskjed i forkant.   Det er utrolig bra at vi i tillegg har Pennington som stepper inn og Shaugnessy i tillegg klare på stopperplassen, god bredde og dekning der.  Med god konkurranse er det også nødvendig at gutta våre er klare for oppgavene som venter dem.  Alle vil oppleve form svingninger og andre mentale og fysiske påvirkninger som gjør dem mindre spilleberettiget.  Viser også at vi ikke er avhengig av en spesiell spiller, dette er en spillergruppe som skal prestere sammen.  Og når da Pontus gjør sin jobb på sidelinja igår  ;D ;D ;D så er det en liten flik av bidraget også....han vil klubben det beste.  Han kommer helt klart sterkere tilbake også.
MFLU - Miracles For Leeds United

jackbauer68

  • Gjest

Kato

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #754 på: Oktober 25, 2017, 13:48:46 »
Liker ikke kurven han har hatt i det siste. Litt mer nonchalant, mer direkte involvert i baklengs, flere unødvendige balltap.

Spent på hva en tur i snekkerbua gjør med han. Tar tak, eller fortsetter en litt negativ kurve utover høsten.
 

HåvardK

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #755 på: Oktober 25, 2017, 14:23:35 »
Liker ikke kurven han har hatt i det siste. Litt mer nonchalant, mer direkte involvert i baklengs, flere unødvendige balltap.

Spent på hva en tur i snekkerbua gjør med han. Tar tak, eller fortsetter en litt negativ kurve utover høsten.
Vi så vel tegn til nonchalanse også i fjor, men han har kanskje blitt straffet mer i år? Savner dog ikke kortraten fra fjoråret. Syns i perioder at vi så litt av "gamle" Pontus i går, med kraftige hodestøt og ikke minst langfot inn i tacklinger. Vanskelig å spå, men har tro på at TC greier å hente frem hans beste kvaliteter. Det trenger vi utvilsomt utover.

auren

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #756 på: Oktober 25, 2017, 14:49:10 »
Mener han gjorde ganske mye bra i går. Førstemålet var han litt passiv, men keeper må ta hovedskylden. Han hadde også et fryktelig tilbakespill og var uheldig og datt. Tapte duellen på 2-1. Ellers veldig solid. Flott at han har fått en ny kontrakt!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Promotion 2010

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #757 på: Oktober 25, 2017, 15:13:50 »
25 Oct 2017
JANSSON SIGNS NEW LONG TERM CONTRACT

Defender commits future to Leeds.

Pontus Jansson has become the latest Leeds United player to extend their stay at Elland Road, by putting pen to paper on a new five year deal.

Swedish international Jansson joined the Whites from Italian outfit Torino on loan at the beginning of the 2016/17 season, before the deal became permanent over the summer.

The 26-year-old has made a total of 47 appearances for Leeds, scoring three goals and has become a key figure at the heart of the Leeds defence.

The centre back Jansson joins a long list of Thomas Christiansen's squad to commit their future to Leeds with the likes of Eunan O’Kane, Stuart Dallas, Kalvin Phillips, Gaetano Berardi, Ronaldo Vieira, Conor Shaughnessy, Liam Cooper and Luke Ayling all signing new long term contracts this summer.

Jannson's new deal will expire at the end of the 2021/22 season.   
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #758 på: Oktober 26, 2017, 20:30:21 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

flynn

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #759 på: Oktober 26, 2017, 20:39:14 »
Jeg føler meg sikker på at vi får mye glede av Pontus videre også. Men han skulle hatt Bartley ved sin side. Det tror jeg var en tilnærmet perfekt kombo. Han har litt for mange Bellusci-gener til at han bør være sjefen der bak. Og jeg er redd at Cooper kan bli i snilleste laget.
Forøvrig er jeg veldig begeistret for Shaughnessy, men han trenger også en sjef og ringrev ved sin side. I morgen tror jeg Cooper og Jansson blir foretrukket, og at Pontus feirer kontrakt med clean sheet, mur-tweet og sesongens første gule kort!

flynn

Promotion 2010

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #760 på: Desember 17, 2017, 12:07:07 »
Populært mål av Pontus mot Norwich:

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #761 på: Januar 18, 2018, 17:20:13 »
Jansson alternativ som van Dijk-ersättare - men Leeds säger nej


Redan i april förra året uppgav brittisk media att Southampton är intresserat av Pontus Jansson. Sky Sports hävdade att Premier League-klubben ställt in sitt sikte på svensken i samband med att mittbacksstjärnan Virgil van Dijk ryktades vara på väg bort och Daily Star menade att Southampton var berett att betala över 100 miljoner kronor för svensken.

Men någon övergång i somras blev det inte, varken för Jansson eller van Dijk. I slutet av december förra året uppgav dock the Sun att 26-åringen återigen är aktuell för Southampton och några dagar senare presenterade Liverpool en ny mittback; Virgil van Dijk. Liverpool köpte loss den holländske stjärnan för 830 miljoner kronor.

Enligt uppgifter till Fotbollskanalen ser Southampton på Pontus Jansson som en tänkbar mittback att köpa in i januari nu när van Dijk lämnat, men Leeds vill inte sälja sin kugge.

Så sent som i oktober förlängde den svenske landslagsmannen sitt kontrakt med Leeds. Då skrev Jansson på ett femårskontrakt. Leeds är inte villigt att sälja svensken när de nu jagar en plats i Premier League till nästa säsong.

Klubben ligger just nu sjua i Championship, på samma poäng som sexan Sheffield United, som innehar den sista play off-platsen upp till högstaligan just nu. Jansson själv har varit tydlig med att hans stora mål är att vara med och föra upp Leeds i Premier League.

- Jag har sagt sedan dag ett - och folk skrattade åt mig i början - att jag ville spela i Premier League med Leeds och vi kommer bara närmare och närmare. Vi är på väg mot någonting riktigt bra. Jag har trott på det sedan dag ett och nu är det flera än bara jag som tror på det. Leeds är en klubb som hör hemma i Premie League, sa Jansson till Yorkshire Evening Post efter att ha förlängt sitt avtal med Leeds.

Janssons agent Martin Dahlin är fåordig om sin klients situation i nuläget och uppgifterna om Southampton, men säger till Fotbollskanalen:

- Intresset för Pontus är stort, men han är fullt fokuserad på att ta upp Leeds i Premier League. I övrigt har jag inga kommentarer om det här.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

stian

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #762 på: Januar 18, 2018, 18:44:07 »
Ett bud på 100 mill kommer til å bli vanskelig å avslå...

Sydhagen

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #763 på: Januar 18, 2018, 18:55:07 »
Ett bud på 100 mill kommer til å bli vanskelig å avslå...

Det er altfor billig.
Mannen har nettopp signert kontrakt for 5 år. Aldri om han selges så billig.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

auren

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #764 på: Januar 18, 2018, 19:05:21 »
Med de syke prisene som er om dagen så er han minst verdt 15 millioner pund.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sydhagen

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #765 på: Januar 18, 2018, 19:06:12 »
Med de syke prisene som er om dagen så er han minst verdt 15 millioner pund.

auren

Mye mer.
Men han drar uansett ikke nå.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

RoarG

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #766 på: Januar 18, 2018, 20:29:21 »
Føler meg ikke så sikker. Soton har mye penger, og er prisen høy nok, går han dessverre. Vi har vært så opptatt av å sikre forsterkininger dette vinduet, at vi ikke har sett på en evt. Jansson-transfer som en reell mulighet.
http://readsouthampton.com/2018/01/18/southampton-reportedly-still-keen-pontus-jansson/
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

auren

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #767 på: Januar 18, 2018, 20:34:17 »
Får vi 15-20 millioner pund er det bare å selge. Så forbaska god er han ikke.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Dennis

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #768 på: Januar 18, 2018, 20:55:33 »
Ikke uerstattelig, men dersom Jansson skulle selges er det viktig at klubben treffer på første forsøk med erstatter. Ã… selge han nå ville vært galskap.
Marching on together!

HåvardK

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #769 på: Januar 18, 2018, 21:12:28 »
Ikke uerstattelig, men dersom Jansson skulle selges er det viktig at klubben treffer på første forsøk med erstatter. Ã… selge han nå ville vært galskap.
Enig. Helt feil signal dersom vi SELGER en av de største profilene vi har nå.

Xern

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #770 på: Januar 19, 2018, 01:13:43 »
Jeg tror faktisk at "trekkplasteret" Jansson er minst like mye verdt som spilleren Jansson. Ã… miste en så stor profil kan koste oss både markedsverdi og tilskuere, så om et bud kommer må det vurderes nøye.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

DenHviteYeboah

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #771 på: Januar 19, 2018, 08:29:09 »
Ikke uerstattelig, men dersom Jansson skulle selges er det viktig at klubben treffer på første forsøk med erstatter. Ã… selge han nå ville vært galskap.
Enig. Helt feil signal dersom vi SELGER en av de største profilene vi har nå.
Det vil ikke være feil signal, det vil være ødeleggende :(

RoarG

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #772 på: Januar 19, 2018, 12:05:20 »
Ikke uerstattelig, men dersom Jansson skulle selges er det viktig at klubben treffer på første forsøk med erstatter. Ã… selge han nå ville vært galskap.
Enig. Helt feil signal dersom vi SELGER en av de største profilene vi har nå.
Det vil ikke være feil signal, det vil være ødeleggende :(
Jepp, for alt annet enn bank-kontoen til klubben. Soton er rike nå. Vifter de iherdig nok med lommeboka, selger Leeds, lang kontrakt eller ei.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Dennis

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #773 på: Januar 19, 2018, 12:41:00 »
Ikke uerstattelig, men dersom Jansson skulle selges er det viktig at klubben treffer på første forsøk med erstatter. Ã… selge han nå ville vært galskap.
Enig. Helt feil signal dersom vi SELGER en av de største profilene vi har nå.
Det vil ikke være feil signal, det vil være ødeleggende :(
Jepp, for alt annet enn bank-kontoen til klubben. Soton er rike nå. Vifter de iherdig nok med lommeboka, selger Leeds, lang kontrakt eller ei.

Samtidig har ikke Leeds dårlig økonomi lenger. Alle har en pris og det er en cut off et eller annet sted hvor salg vil være en riktig avgjørelse gitt hva man gjør med pengene, men timingen er vel så viktig. Jansson er ikke noe blaff, så byr en klubb 150 millioner for han (rent hypotetisk), så er sjansen stor for at de gjør det i sommer også. Har ikke inntrykk av at han kunne gjort noe så uprofesjonelt og illojalt som Van Dijk og furte seg på tribunen heller.
Marching on together!

Eriksen55

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #774 på: Januar 19, 2018, 13:33:02 »
Ikke uerstattelig, men dersom Jansson skulle selges er det viktig at klubben treffer på første forsøk med erstatter. Ã… selge han nå ville vært galskap.
Enig. Helt feil signal dersom vi SELGER en av de største profilene vi har nå.
Det vil ikke være feil signal, det vil være ødeleggende :(
Jepp, for alt annet enn bank-kontoen til klubben. Soton er rike nå. Vifter de iherdig nok med lommeboka, selger Leeds, lang kontrakt eller ei.

Alt avhenger av hva vi får inn. Pontus har en x-faktor, uten tvil. Men får vi 15-20 mill pund så blir det vanskelig å si nei.

Selger vi og kan finansiere f.eks Bartley, Maddison og Marroit samt kjøper/låner en spiss så sier jeg selg. Men å risikere å stå igjen med totalt ukjente panikk kjøp i slutten av vinduet går ikke.

Promotion 2010

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #775 på: Januar 20, 2018, 12:27:02 »
The 92

Most blocks, interceptions & clearences combined in the Championship this season:

331 - Curtis Davies
304 - Mark Beevers
298 - Shaun Hutchinson
289 - James Chester
285 - Pontus Jansson
263 - Joe Worrall

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Josch

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #776 på: Januar 31, 2018, 00:16:17 »
Pontus er visstnok bare ett gult kort unna suspensjon.  Noen som husker når disse kortene strykes.?

Kickthemdown

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #777 på: Januar 31, 2018, 00:33:38 »
Pontus er visstnok bare ett gult kort unna suspensjon.  Noen som husker når disse kortene strykes.?
Neste sesong ?  :P

Jon R

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #778 på: Januar 31, 2018, 01:05:27 »
Synes han er rufsete for tiden. For mange enkle feil som ser ut som dårlige basis ferdigheter ift mottak og pasninger. Dette er ikke Pontus slik vi kjenner han fra tidligere. TC får ikke det beste ut av spillerne og har ikke gjort det siden september!
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #779 på: Januar 31, 2018, 05:40:22 »
Pontus er visstnok bare ett gult kort unna suspensjon.  Noen som husker når disse kortene strykes.?
Neste sesong ?  :P

10 kort er vel første helgen i april.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973