Skrevet av Emne: Tema: Den store spillestil tråden!  (Lest 127610 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • Total likes: 656
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Tema: Den store spillestil tråden!
« Svar #750 på: Februar 18, 2021, 18:51:06 »
Spør du Marcelo om Leeds driver mannsmarkering?

Neineeeiii, er svaret :D :D :D

Adama Traore has completed more successful dribbles and take-ons than any other player in the Premier League so far this season? How difficult is a player like that to defend against, especially when you play a man-marking system?

We don’t play a system where it’s man-to-man marking. We put a defender in the positions where an opponent puts an attacker. If the attacker abandons that position for another attacker to occupy it, if possible we change the markers to avoid the marker following. But when this happens quickly during an action it’s better to follow the man than leave him to one of your team-mates. I believe, fundamentally, Traore is a player who likes to play out wide on the wings. If he dominates the ball on his side he’s difficult to stop, so whoever’s marking him will need some support.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

« Svar #751 på: Februar 20, 2021, 11:31:59 »
Jeg registrerte i går at Meslier spilte på en helt annen måte enn i kampen mot Arsenal.

Der det var fare for å komme i trøbbel ved å prøve å spille seg ut, slo han langt.

Har Bielsa (endelig) innsett, etter tabben mot Arsenal, at det er fornuftig å spille på det sikre fremfor at man på død og liv skal spille seg ut med korte (og ofte) risikofylte pasninger.

Jeg håper virkelig det, og jeg antar at jeg har støtte av flere her inne.
Super Leeds since 1968

Asbjørn

• Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • Total likes: 656
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
« Svar #752 på: Februar 20, 2021, 11:44:02 »
Jeg registrerte i går at Meslier spilte på en helt annen måte enn i kampen mot Arsenal.

Der det var fare for å komme i trøbbel ved å prøve å spille seg ut, slo han langt.

Har Bielsa (endelig) innsett, etter tabben mot Arsenal, at det er fornuftig å spille på det sikre fremfor at man på død og liv skal spille seg ut med korte (og ofte) risikofylte pasninger.

Ved pause gårsdagens kamptråd skrev NT følgende:
I løpet av 1 omgang har Meslier satt igang spillet med 12 korte og 6 lange. Av de 5 første var 4 lange. Synes det er bedre valg og opplever det blir bedre avstander før man slipper ut kort ball.

Det er vel et tydelig signal på at trenerne har iverksatt tiltak for at Leeds sitt grunnspill fortsatt skal fungere.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

raggen

« Svar #753 på: Februar 20, 2021, 12:46:56 »

I løpet av 1 omgang har Meslier satt igang spillet med 12 korte og 6 lange. Av de 5 første var 4 lange. Synes det er bedre valg og opplever det blir bedre avstander før man slipper ut kort ball.

Det er vel et tydelig signal på at trenerne har iverksatt tiltak for at Leeds sitt grunnspill fortsatt skal fungere.

NÅ var vel ikke wolves presset like høyt og pressende som Arsenal heller men fint og lese at Meslier(Bielsa) ikke er helt låst i filosofien
Forever Leeds United!!!!!!!!

Eriksen55

« Svar #754 på: Februar 20, 2021, 14:43:18 »

NÅ var vel ikke wolves presset like høyt og pressende som Arsenal heller men fint og lese at Meslier(Bielsa) ikke er helt låst i filosofien

Det handler vel om å finne en balanse. Man trenger ikke spille Bielsaball 100 % i enhver situasjon. Kanskje man kan nøye seg med å klarere og gjøre det litt enklere i noen situasjoner. De forandringene syntes jeg vi har sett. Litt mer kynisme i noen pressede situasjoner, og nå i går Meslier som slo langt når det var nødvendig. Jeg personlig elsker spillestilen og risikoen vi tar. Derfor har jeg lite problemer med noen av de feilene vi blir straffet hardt på. Sånn må man regne. Heller noen feil, enn å spille som Wolves!

Selv om Bielsa er en stabukk, så vil han ikke tape. Prinsippene viker han nok ikke på, men han justerer nok når det trengs.

Med mer kvalitet inn og noe daukjøtt ut neste år, så er jeg sikker på at vi ser at mangelen på rotasjon skyldtes mangel på kvalitet i bredden, og ikke at Bielsa er så sta. Helt sikker på at Costa,Roberts, Davis, Poveda og Shackleton kun er nødløsninger. Hadde dem vært bedre hadde dem spilt mer enn bare når alle andre alternativer er ute. Bare å se resultatene når for mange av disse må spille.

Heldigvis går ryktene om at Bielsa er svært positiv til å bli, og at han er innvolvert i planleggingen av sommerns kjøp. Med mer kvalitet inn på både banen og benk, så vil Bielsaball  også fungere enda bedre enn kun innimellom i PL. Gleder meg!