Skrevet av Emne: Ex-spiller: Mallik Wilks  (Lest 22573 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Promotion 2010

Ex-spiller: Mallik Wilks
« på: Desember 31, 2016, 00:38:49 »



Share this story   
inShare
 MALLIK WILKS SIGNS PROFESSIONAL TERMS
Hot prospect pens deal at Elland Road.

Leeds United are today pleased to announce that Mallik Wilks has signed professional terms with the Club.

The powerful striker has been ever present for United’s Under-18s and Under-23s this season, making a combined total of 16 appearances.

Wilks netted a brace against Hull City in the FA Youth Cup for the Whites, in an impressive display under the spotlight, back at the beginning of December.

His form earned him a call up to the first team squad just a week later, where he was named on the bench, by head coach Garry Monk, for United’s Sky Bet Championship fixture with Reading at Elland Road.

Wilks, who turned 18 two days after the Reading game, has penned a deal which will see him remain at Elland Road until at least the end of 2017/18 season.

He follows in the footsteps of recent Academy graduates Lewie Coyle, Tyler Denton and Kalvin Phillips who have all gone on to breakthrough into the first team.

Everyone at Leeds United would like to congratulate Mallik on his achievement.
« Siste redigering: August 24, 2019, 18:58:57 av Hallgeir * »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Sv: Ung spiller: Mallik Wilks
« Svar #1 på: Januar 07, 2017, 23:44:47 »
Gledelig.Ser fram til å se han på seniorlaget snart.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

auren

Sv: Ung spiller: Mallik Wilks
« Svar #2 på: Januar 27, 2017, 20:31:14 »
Fryktelige nyheter i dag fra Leeds. Broren til Mallik skutt og drept. Håper og tror klubben tar godt vare på ham nå.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Xern

Sv: Ung spiller: Mallik Wilks
« Svar #3 på: Januar 27, 2017, 20:39:50 »
Fryktelig trist.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Promotion 2010

Sv: Ung spiller: Mallik Wilks
« Svar #4 på: August 24, 2017, 15:11:47 »
Promising Leeds United youngster heads to Accrington Stanley after penning contract extension

Phil HayPublished: 14:00
 Mallik Wilks made his Leeds debut in the FA Cup last year
Mallik Wilks made his Leeds debut in the FA Cup last year
Mallik Wilks has joined Accrington Stanley on loan until January after agree a 12-month contract extension with Leeds United.


The striker will get his first taste of league football with the Lancashire club having renewed his deal at Elland Road to end of the 2018-19 season.

Wilks, 18, is part of United’s development squad and has been knocking on the door of their first team for the past year.

He made his senior debut for the club as a substitute in an FA Cup defeat at non-league Sutton United in January, appearing just days after the death of his brother, and was named on the bench for Tuesday night’s Carabao Cup win over Newport County.

Read more: Leeds United go Dutch as Grot signs four-year contract
Leeds are in the process of bringing new forwards to Elland Road and landed Jay-Roy Grot on a four-year deal from NEC Nijmegen this morning.

At least one more striker is expected to arrive, limiting Wilk’s prospects of playing this season.

Accrington, who are managed by John Coleman, are sixth in League Two after taking six points from their first three games.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Sv: Ung spiller: Mallik Wilks
« Svar #5 på: August 24, 2017, 16:09:42 »
Tror dette låneoppholdet kan bidra til at han utvikler seg til en A-lagsspiller. Lykke til, Mallik.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: Ung spiller: Mallik Wilks
« Svar #6 på: August 24, 2017, 17:11:40 »
Tror dette låneoppholdet kan bidra til at han utvikler seg til en A-lagsspiller. Lykke til, Mallik.

Litt være eller ikke være:

6 mnd i Accrington!

Så 6 mnd i Leeds!


Vi får se!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Ung spiller: Mallik Wilks
« Svar #7 på: August 24, 2017, 21:49:59 »
Tror dette låneoppholdet kan bidra til at han utvikler seg til en A-lagsspiller. Lykke til, Mallik.

Litt være eller ikke være:

6 mnd i Accrington!

Så 6 mnd i Leeds!


Vi får se!


Skrev vel på til 2019

Promotion 2010

Sv: Ung spiller: Mallik Wilks
« Svar #8 på: August 24, 2017, 22:54:47 »
Tror dette låneoppholdet kan bidra til at han utvikler seg til en A-lagsspiller. Lykke til, Mallik.

Litt være eller ikke være:

6 mnd i Accrington!

Så 6 mnd i Leeds!


Vi får se!


Skrev vel på til 2019
Hmmmm ja, der sa du noe!  :o
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Cherry

Sv: Ung spiller: Mallik Wilks
« Svar #9 på: August 25, 2017, 22:42:37 »
... og der klina unggutten inn utligningsmålet etter å ha kommet inn som reserve like før slutt :)

Bra debut!
 

RoarG

Sv: Ung spiller: Mallik Wilks
« Svar #10 på: August 25, 2017, 22:54:51 »
... og der klina unggutten inn utligningsmålet etter å ha kommet inn som reserve like før slutt :)

Bra debut!
To røde kort i den kampen, også. Et til hvert av lagene (Notts C var motstander). Blir nok flere mål på Wilks i Accrington.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

auren

Sv: Ung spiller: Mallik Wilks
« Svar #12 på: August 26, 2017, 15:35:40 »
Målet

https://mobile.twitter.com/WALM0T33/status/901418021272657920/video/1

Og en riktig så fin avslutning er det også. Håper han får spille fast etterhvert

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

RoarG

"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: Ung spiller: Mallik Wilks
« Svar #14 på: September 04, 2017, 20:01:33 »
The 92

Youngest goal scorers in England's top four divisions this season:

1.Millik Wilks - 18y 252d
2.Ike Ugbo - 18y 339d
3.Jack Taylor - 19y 49d

 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ung spiller: Mallik Wilks
« Svar #15 på: September 16, 2017, 18:10:05 »
Chesterfield vs Accrington Stanley

82' Goal, it's now 1-2, substitute Mallik Wilks fires into the bottom right hand corner from outside the area.

FT: 1-2
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

auren

Sv: Ung spiller: Mallik Wilks
« Svar #16 på: November 18, 2017, 18:09:46 »
Kom innpå i det 79. minutt og scoret 1-1 målet i det 88. minutt hjemme mot Newport.  :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

ar9

Sv: Ung spiller: Mallik Wilks
« Svar #17 på: Desember 17, 2017, 13:01:12 »
Bør vi hente tilbake han i januar? Ekuban skadet igjen, spørsmålstegn rundt Lagsogga og Grot trenger mer tid.
Vi trenger flere alternativer.
Kanskje kommer vi langt i cupen også? Det er vel slutt på emergency loan..

baste

Sv: Ung spiller: Mallik Wilks
« Svar #18 på: Desember 17, 2017, 13:11:24 »
Bør vi hente tilbake han i januar? Ekuban skadet igjen, spørsmålstegn rundt Lagsogga og Grot trenger mer tid.
Vi trenger flere alternativer.
Kanskje kommer vi langt i cupen også? Det er vel slutt på emergency loan..

Wilks burde få de innhoppene Grot får, og gjerne litt mer. Større trua på Mallik.
Flere storklubber ønsker seg han, så da må det være noe fotball i han

Cannavaro

Sv: Ung spiller: Mallik Wilks
« Svar #19 på: Desember 17, 2017, 13:45:42 »
Veldig enig her, burde få sjansen blant de beste i klubben.  Han er en del av Leeds-kulturen og vil ikke gjøre seg bort kontra Grot f.eks. Ung og har de beste årene foran seg.  Håper TC tar ham med i en kamptropp snart.
MFLU - Miracles For Leeds United

eggus

Sv: Ung spiller: Mallik Wilks
« Svar #20 på: Desember 17, 2017, 15:44:41 »
Jeg syns det er helt greit å la han bli i Accrington og utvikle seg der. For å ha noe i championship å gjøre må du være bedre enn innbytterbenken i League 2.  La han være der hvor han tross alt får noen minutter jevnlig, og forhåpentligvis kan han komme seg inn i startoppstillingen til  Accrington etterhvert.
 

Budda

Sv: Ung spiller: Mallik Wilks
« Svar #21 på: Desember 17, 2017, 15:48:58 »
Kjenner ikke Wilks godt nok, men det er tross alt en betydelig kvalitetsforskjell mellom L2 og toppen av Championship. 7 kamper og 2 mål er heller ikke veldig imponerende. Mener det er bedre at han spiller fast ute på lån enn å slite benken i Leeds


Sent from my iPhone using Tapatalk
Endre

sportcarl1

Sv: Ung spiller: Mallik Wilks
« Svar #22 på: Desember 17, 2017, 21:11:09 »
ryktas att en  del klubbar är ute efter honom, som Everton, känns konstigt då han verkar en bit ifrån att ens spela i Leeds
 

Sydhagen

Sv: Ung spiller: Mallik Wilks
« Svar #23 på: Desember 17, 2017, 21:23:11 »
Wilks er et talent, men han spiller ikke fast i L2 engang. Han kommer som oftest inn som innbytter og har puttet et par mål.
Tror han har godt av en sesong i L2  og så får vi håpe at han klarer å spille seg til fast plass der.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ung spiller: Mallik Wilks
« Svar #24 på: Januar 02, 2018, 22:50:18 »
Amitai Winehouse
@awinehouse1

Had it confirmed that Mallik Wilks will return to #LUFC tomorrow. There's a hope he'll be able to challenge existing striking options. Might explore a further loan spell if right opportunity comes up.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

samadhi

Sv: Ung spiller: Mallik Wilks
« Svar #25 på: Januar 03, 2018, 08:38:17 »
Amitai Winehouse
@awinehouse1

Had it confirmed that Mallik Wilks will return to #LUFC tomorrow. There's a hope he'll be able to challenge existing striking options. Might explore a further loan spell if right opportunity comes up.

Spilte i til sammen 23 kamper og scoret 5 mål. Mest som innbytter og fikk samlet 965 minutter, og scoret ett mål pr 193. minutt.
Ikke så verst for en unggutt det, men litt synd han ikke fikk starte flere kamper.
marching on together,
derudaf forever...

Promotion 2010

Sv: Ung spiller: Mallik Wilks
« Svar #26 på: Januar 25, 2018, 21:31:34 »
Phil Hay

Mallik Wilks to Carlisle is off - Grimsby have come in for him and he’s going there on loan instead. Due to be finalised tomorrow. #lufc

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ung spiller: Mallik Wilks
« Svar #27 på: Juli 11, 2018, 18:24:50 »
Leeds United

Leeds United can confirm Mallik Wilks has today joined League One side Doncaster Rovers on loan

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Sv: Ung spiller: Mallik Wilks
« Svar #28 på: August 05, 2018, 22:40:40 »
Wilks scorer i debuten for Doncaster, og bidro dermed sterkt til lagets 3-2 seier mot Southend i dag. Håper på flere mål fra den kanten.

http://www.hitc.com/en-gb/2018/08/05/some-doncaster-fans-and-leeds-teammates-laud-mallik-wilks/
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: Ung spiller: Mallik Wilks
« Svar #29 på: August 05, 2018, 23:02:13 »
Wilks scorer i debuten for Doncaster, og bidro dermed sterkt til lagets 3-2 seier mot Southend i dag. Håper på flere mål fra den kanten.

http://www.hitc.com/en-gb/2018/08/05/some-doncaster-fans-and-leeds-teammates-laud-mallik-wilks/

MOM også, men det er vel dessverre Leeds hjemmesitterne som fikset det.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973