Skrevet av Emne: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017  (Lest 248488 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Josch

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1950 på: Mars 05, 2021, 10:42:10 »
3. Ved opprykk i 2019 ville vi ikke signert Costa og Augustin, som kan påføre klubben store tap (ikke realisert ennå riktignok).

Dette gir ikke mening. Du kan også vende på det og si at dersom vi hadde rykket opp i 2019 hadde vi signert Charlie Austin for £16M, flaks vi sparte oss for det.

Man bommer alltid med enkelte ting, også i scenarioet "opprykk 2019".

Du har et poeng. Alle signeringer kan bli fiasko.
Men begge ble signert (lånt) for å klare opprykk, med dyre klausuler frem i tid, knyttet kun til opprykk (ikke antall kamper).
Kjøpsavtaler når man har rykket opp er ofte knyttet til antall kamper spilleren gjennomfører, og man betaler først når dette antallet passeres. Mindre risiko.

Asbjørn

• Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • Total likes: 957
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
« Svar #1951 på: Mars 28, 2021, 08:48:21 »
...om dere kan se for dere Bates, Cellino & co sitte i sofaen iført Leedsdrakt og se kamp?

https://twitter.com/LUFC/status/1375826650399711233?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Milou

« Svar #1952 på: Juni 21, 2021, 05:20:34 »
Det er lenge sidan siste innlegg i denne tråden, så eg tenkte det kunne vere passende å komme med ein aldri så liten hyllest av Radrizzani i desse agurktider.

Radrizzani sin største prestasjon er ikkje å få Leeds tilbake i PL, for med ein klubb av Leeds' status så har eg alltid tenkt at dette kun var eit tidsspørsmål. Det geniale er at han har gjort dette på ein berekraftig måte, samtidig som han har fått lokalsamfunnet og den øvrige Leeds-fanskare med på prosjektet.

Å ansette Bielsa var heller ingen unik bragd. Det er "mange" som har prøvd dette før med veldig varierande resultat. Det som gjorde at dette lukkast, var at han forstod Bielsa sitt tankesett og at han har inntatt ein rolle som støttespelar og ikkje som direktør.

Radrizzani er nok ingen helgen, og eg tvilar på at han har meir edle motiv enn dei fleste oversjøiske klubbeigarar i PL. Men han har det som på godt norsk kalles for gangsyn, og sjøl om eg tvilar på at han hadde takka nei til Superliga-deltakelse på moralsk grunnlag, hadde han nok, i motsetnad til sine likemenn i andre klubbar, forstått kvifor det prosjektet var dødfødt.

Radrizzani kjem nok til å selge seg ut, eller iallefall ned, av Leeds i overskuelig framtid og vi får håpe at neste eigar er av samme lest. Med investeringer frå 49'ers og den australske familien, som eg ikkje hugsar namnet på i farten, er det lov å vere optimistisk.

Sent from my LYA-AL10 using Tapatalk

GeirO

« Svar #1953 på: Juni 21, 2021, 11:49:25 »
...om dere kan se for dere Bates, Cellino & co sitte i sofaen iført Leedsdrakt og se kamp?

https://twitter.com/LUFC/status/1375826650399711233?s=20

Fantastisk, han er en av oss!

Asbjørn

• Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
    • Vis profil
    • E-post
« Svar #1954 på: Juni 25, 2021, 18:38:42 »
Det ser ut til at Radrizzani blir eier i Salernitania. Jeg har ikke satt meg inn i pros & cons her, men vi må nok det etter hvert.

Lord Andrew Flashheart TrophyBeer mugBeer mugBlue heart
@andrew_rawling

Any other Leeds fans a little concerned at Radz trying to buy Italian club Salernitana?

Surely this will inevitably impact on the amount of money & time that he’s able to commit to Leeds

As he tries to build them up in the transfer market

....

Gerry Mc Dermott
@gerrymcdermotya
Replying to
@andrew_rawling
When you look into it,there are more positives than negatives.Brexit is a huge factor to consider.

....

...og som sistemann her skriver:

Bielsa for PremierTrophy
@aclr1972
·
26m
Replying to
@gerrymcdermotya
 and
@andrew_rawling
It's not a problem for us if Leeds are at the apex of the network.

Men dette er nok noe som vil bli mye debattert fremover!
Tell me  Tell me

Dylan

Josch

« Svar #1955 på: Juni 25, 2021, 21:01:52 »
Det ser ut til at Radrizzani blir eier i Salernitania. Jeg har ikke satt meg inn i pros & cons her, men vi må nok det etter hvert.

@andrew_rawling

Any other Leeds fans a little concerned at Radz trying to buy Italian club Salernitana?

Surely this will inevitably impact on the amount of money & time that he’s able to commit to Leeds

....

Gerry Mc Dermott
@gerrymcdermotya
Replying to
@andrew_rawling
When you look into it,there are more positives than negatives.Brexit is a huge factor to consider.

....

Bielsa for PremierTrophy
@aclr1972
·
26m
Replying to
@gerrymcdermotya
 and
@andrew_rawling

Jeg tror faktisk dette er en del av Leeds-planen.
En Serie A klubb vil ha tilgang til talenter i hele EU pga fri flyt av personer. Det har ikke Leeds nå pga arbeidstillatelser, etter brexit. Spillere som spiller på A-laget til Serie A klubber vil lettere få arbeidstillaltelse i England ved en overgang . Serie A status veier tungt når arbeidstillatelse  i UK vurderes.
Jeg tror dette er måten å rekruttere talenter til Leeds fra Europa på. Talenter i serie B eller f.eks Finland/ Sveits får ikke innpass i England lenger. Kun spillere fra store ligaer.
Hvis ikke dette gjøres må Leeds kjøpe spillere dyrt på øverste hylle fra Europa med landskamper eller fra store ligaer osv.
Dette er en måte å få billige talenter til Leeds på. Tror jeg.

Asbjørn

• Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
    • Vis profil
    • E-post
« Svar #1956 på: Juni 27, 2021, 10:04:29 »

@andrew_rawling

....

Gerry Mc Dermott
@gerrymcdermotya
Replying to
@andrew_rawling

....

Bielsa for PremierTrophy
@aclr1972
·
26m
Replying to
@gerrymcdermotya
 and
@andrew_rawling

Jeg tror faktisk dette er en del av Leeds-planen.
En Serie A klubb vil ha tilgang til talenter i hele EU pga fri flyt av personer. Det har ikke Leeds nå pga arbeidstillatelser, etter brexit. Spillere som spiller på A-laget til Serie A klubber vil lettere få arbeidstillaltelse i England ved en overgang . Serie A status veier tungt når arbeidstillatelse  i UK vurderes.
Jeg tror dette er måten å rekruttere talenter til Leeds fra Europa på. Talenter i serie B eller f.eks Finland/ Sveits får ikke innpass i England lenger. Kun spillere fra store ligaer.
Hvis ikke dette gjøres må Leeds kjøpe spillere dyrt på øverste hylle fra Europa med landskamper eller fra store ligaer osv.
Dette er en måte å få billige talenter til Leeds på. Tror jeg.

Jada. Det er nok dette det går i.
Jeg vet ikke hvor happy jeg er over utviklingen men her viser Leeds-Live hvordan klubber som Manchester City og Watford allerede har hatt nytte av en slik modell...

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/andrea-radrizzani-european-network-leeds-19090245
Tell me  Tell me

Dylan

Lucas the Kop Cat

« Svar #1957 på: Juli 01, 2021, 07:47:18 »
Kjøp av den italienske klubben ser ut til å bli avgjort denne uken i følge VG/NTB:

Det italienske fotballforbundet advarer Salernitana mot at klubben blir kastet ut av Serie A hvis den ikke får nye eiere før lørdag.

Norske Julian Kristoffersen feiret opprykk til Serie A sammen med lagkameratene tidligere i år, men kan bli nektet å få spille på øverste nivå i Italia.

Klubbeier Claudio Lotito er også president og eier i Lazio, og i italiensk fotball er det ikke lov å eie to profesjonelle klubber.

Football Italia skriver nå at Lotito har fått klar beskjed fra forbundet: Klubben må selges innen lørdag, ellers blir opprykket stanset og Benevento får beholde plassen i Serie A.

Lotito foreslo nylig å la en uavhengig gruppe kontrollere hans eierskap i Salernitana, men dette har fotballforbundet sagt nei til. Dermed må klubben selges innen klokk
« Siste redigering: Juli 01, 2021, 09:28:18 av Lucas the Kop Cat »

Josch

« Svar #1958 på: Juli 08, 2021, 23:40:16 »
Kjøp av den italienske klubben ser ut til å bli avgjort denne uken i følge VG/NTB:

Det italienske fotballforbundet advarer Salernitana mot at klubben blir kastet ut av Serie A hvis den ikke får nye eiere før lørdag.

Norske Julian Kristoffersen feiret opprykk til Serie A sammen med lagkameratene tidligere i år, men kan bli nektet å få spille på øverste nivå i Italia.

Klubbeier Claudio Lotito er også president og eier i Lazio, og i italiensk fotball er det ikke lov å eie to profesjonelle klubber.

Football Italia skriver nå at Lotito har fått klar beskjed fra forbundet: Klubben må selges innen lørdag, ellers blir opprykket stanset og Benevento får beholde plassen i Serie A.

Lotito foreslo nylig å la en uavhengig gruppe kontrollere hans eierskap i Salernitana, men dette har fotballforbundet sagt nei til. Dermed må klubben selges innen klokk

Radrizzani kjøpte ikke Salneritana denne gang. Et "forvaltningsfond" fikk eie klubben foreløpig.

Förvaltningen kommer att vara i max sex månader, med andra ord måste klubben säljas innan dess. (Svenskafans.com)