Skrevet av Emne: Tidligere eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017- 17/7-2023  (Lest 363084 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

RoarG

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1980 på: Mai 12, 2022, 12:37:51 »
Etter 5 år med dagens eier, hvor står klubben? Radrizzani kom inn som et sårt, friskt pust etter at Leeds-fansen hadde sett seg leie på de to foregående eiernes eskapader. Borte var uvennlighet (Bates) og galskap (MC). Man begynte friskt. Inn med up and coming trener Thomas Christensen. Spillere ble hentet inn i fleng. Jeg mener å huske minst 17 nye spillere, med stort og smått i sommervinduet 2017. Endelig! Her skulle det satses. Ikke flere lacklustre spillere (nevner ikke navn),  som brukte Leeds til å trappe ned i karrieren. Men eksperimentet med en uerfaren trener holdt ikke. Etter en positiv start, falt prosjekt Christensen sammen, og Heckingbottom skulle snu trenden å få Leeds inn i play off. Heckingbottom kom inn i februar, rett etter at overgangsvinduet var over. Han klarte ikke å snu trenden, og fikk fyken rett etter sesongslutt i 2018.

Da gjorde Orta og Rad det mest sensasjonelle valget de noen gang har gjort. De ansatte Marcelo Bielsa. Her var det ikke nok å snu en trend, revolusjon var det som måtte til. Her kom det en trener som satte en standard, som ingen andre. Spillerne måtte bruke tid til å plukke opp søppel fra treningsfeltet. Hele klubben ble totalt forvandlet. Han forvandlet en middelmådig klubb med en what ever-holdning til et lokomotiv hele CC fryktet. Husker Stoke-kampen august 2018. Den tidligere PL-klubben ble feid av banen, og plutselig satt man med en følelse av at alt var mulig. Det gikk ikke første sesongen, men sesongen etter var opprykket til PL i boks, og helt fortjent.

Fjorårs-sesongen gikk over all forventning, og en del hadde urealistiske forventninger til hva denne sesongen skulle bringe av sportslig suksess. Denne sesongen har man slitt. Poengene har for det meste uteblitt, og man har gått på flere stygge tap mot de beste lagene. Til slutt fikk Bielsa fyken, og 12 runder før slutt kom Jesse Marsch inn. Marsch kom inn, som Heckingbottom kom inn, for å snu en trend. Det har han ikke klart. Han har arvet Bielsas stall, men klarer ikke å gjøre med den det som Bielsa greide. Ansettelsen av Marsch er helt klart et steg ned i ambisjoner fra Radrizannis side. Der Bielsa kom inn med en hel livsinnstilling, en ethos, som forvandlet alt, kommer Marsch bare inn som en trener. Akkurat som med Christensen, ble Bielsa sparket etter januarvinduet. Den nye treneren får altså ikke forme sitt lag, og bringe nye fjes inn. Gjøres dette for å spare klubben for nyanskaffelser i januar? Uansett, signaliserer man at troppen er god nok. Det har den vel vist seg ikke å være.

Det Radrizzani gjorde ved å sparke Bielsa, var å dra proppen ut av sitt eget prosjekt. Som jeg ser det, er Marsch en ny Christensen. Leeds er satt 5 år tilbake i tid. Det er klart, undere kan skje, og Leeds greier å skrape sammen de nødvendige poengene til fortsatt PL-spill i sesongen 22/23. Men med mindre man treffer noe helt enormt på spiller-logistikken denne sommeren, kommer neste sesong til å bli en pine i PL.

Personlig tror jeg på nedrykk til CC. Da forsvinner Raphina og Phillips. Muligens må vi også kvitte oss med høyt gasjerte spillere, som Bamford? Prediksjonene mine for neste sesong, kommer jeg tilbake til.
Mener at prosjekt Radrizzani med et nedrykk har kommet til veis ende. Han bør selge seg ut, og nye koster må til både på eiersiden og i den sportslige ledelsen. Sett under ett, har vel spiller-logistikken inn ikke holdt god nok kvalitet. Det er jo Ortas ansvar, og Orta er Radrizzanis mann. Alt faller tilbake på lederen.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Kato

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1981 på: Mai 15, 2022, 18:40:23 »
Sack the board runget utover Elland Road i andreomgangen. Tro hva eier tenker om det?
 

leedslife

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1982 på: Mai 15, 2022, 19:00:16 »
Sack the board runget utover Elland Road i andreomgangen. Tro hva eier tenker om det?
Skulle bare mangle.
De har jo selv snakket om 5 års plan og Europa. De har en trener som snakker om en 3 års plan og utvikle verdens klassespillere, Europas beste akademi osv.
De fleste piler peker nedover og alarmklokkene uler.
Vi ble i perioder avkledd av et Brighton uten noe å spille for på eget gress. Selv om man kan si 1 poeng er helt riktig for begge lag sett under ett.
De må jo vite hvor mye Leeds engasjerer. Amerikanerne på vei inn i klubben vet ihvertfall hvor stort potensiale er her. For ellers hadde de aldri gått inn i Leeds. Tanken er jo å utvikle dette på linje med de andre topp 6 i divisjonen. Det blir blanding, branding og atter branding.
Klarer ikke ledelsen, treneren eller spillergruppa og stå i dette så er det en laaaaang vei å gå.
Taperne i slike beinharde bransjer er jo ofte de som begynner å ta det for personlig å syte og klage. Blir spennende å se fortsettelsen...Med Ortas reaksjon  tidligere i sesongen da det ble stilt spm rundt signeringer friskt i minne..

Fremsiden av medaljen med et slikt engasjement er jo at kjærligheten til Leeds trumfer alt. De står å synger på 0-5 der de fleste andre klubbers supportere hadde tømt stadion. Baksiden av medaljen er jo det man opplever idag når klubben ikke treffer på minimumet av hva de forventer. Eller for å si det enkelt når noen skriver det RoarG har skrevet over her eller han Moscotwhite på den andre siden.
De treffer spikeren ganske godt på hodet med både innsikt og faglig tyngde.
« Siste redigering: Mai 15, 2022, 22:23:27 av leedslife »

Andersen

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1983 på: Mai 15, 2022, 19:57:50 »
Skal bli godt å bli ferdig kjenner jeg med denne sesongen. Forrige sesong gikk som på skinner, denne har vi vært mer i grøfta og over alle hauger når det kommer til skader, forventninger til nye spillere...... eller ei ! Så om vi blir i PL også når den sparkes i gang igjen , eller vi spiller i championchip , så håper jeg at vår italienske eier/og amerikanerene har lært av denne sesongen og foretar seg noe og stiller med blanke ark igjen til en ny sesong! MOT.

raggen

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1984 på: Mai 15, 2022, 20:10:07 »
etter denne sesongen uavhengig hvilken divisjon vi spiller i så burde det evalures roller i hele klubben, styret og!
det som har skjedd på spillersignerings fronten,kjøre liten stall ligger ikke bare på bielsa. høre jo orta utttlate at det ble kjørt videre med en slank stall... det vi hadde på benken idag er talentfullt men ikke det vi trenger i en lang sesong og svært bekymringsverdig
Forever Leeds United!!!!!!!!

leedslife

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1985 på: August 05, 2022, 09:36:35 »
https://m.youtube.com/watch?v=IH9x38wk3CU

Han kom bra ut av dette. Det beste han har levert i min bok ihvertfall.

LUFC MOT

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 565
  • Total likes: 6
  • 2 timer før første ER tur leeds-southend!!!!!
    • Vis profil
Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1986 på: August 05, 2022, 11:09:05 »
https://m.youtube.com/watch?v=IH9x38wk3CU

Han kom bra ut av dette. Det beste han har levert i min bok ihvertfall.

Helt enig, for en fantastisk eier vi har👏👏👏

Gordon McUseless

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1987 på: August 05, 2022, 13:01:10 »
Er så glad vi har en som han og ikke en Glazer eller 2. Han er tydeligvis på ballen og dukker det opp en De Ketelaere type, så er pengene der til å slå til. Stadionet bør snarest gjøres noe med for at vi skal bli en mer attraktiv klubb for de beste spillerne. Utgifter til inntekts ervervelse og må i gang ASAP.

Sydhagen

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1988 på: August 05, 2022, 13:02:20 »
Veldig bra intervju fra en ærlig Radrizzani.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

stian

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1989 på: August 05, 2022, 17:44:35 »
Denne likte jeg! Bra å se en eier som virker skikkelig involvert i klubben, som ikke bare investerer penger men også tid og arbeid. Interessant å høre når han reflekterer tilbake på om han kunne gjort en mer sneaky tur til Brugge for å slå til mens Milan var midt i eierskiftet - sånn tenker en ekte taktiker.

Det som var litt mindre betryggende var spørsmålet om han stolte på å få pengene som Barcelona skylder. Svaret i retning av "vi får se i september" høres ut som en prosess som kan bli litt for spennende for Leeds' del.

Cannavaro

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1990 på: August 05, 2022, 23:37:06 »
Har igrunn aldri tvilt på Andrea, han elsker klubben og byen, og gir 100 % og mer av seg selv for at klubben skal være levedyktig fremover, og med ambisjoner såklart.  Alt man kan se i Take Us Home og andre intervjuer han har gjort viser en mann som har stort hjerte og engasjement for klubben.  Han tenker langsiktig og økonomisk og bygger "step by step".....han overtok etter kaos figuren Cellino, og vi alle har mye å takke Radrizzani for.....hvor ville vi vært uten ham ??   Personlig syns jeg han innbyr tillit, ærlighet og oppriktighet overfor det han gjør, og et stort engasjement (som det naturligvis blir for en eier av en fotballklubb). Det kunne ikke være lett for ham å sparke Bielsa heller, vanskelige og viktige beslutninger må tas som eier av en klubb og han har stått godt i oppturer og nedturer. Jeg ville gjerne tenkt meg ham som eier en god stund til, men det er kanskje gjort muntlige avtaler om fremtidig eierskap med 49`ers Enterprise etter det jeg forstår.

Phillips og Raphinha salgene vil også være et eget kapittel i historien om Leeds, de dyreste salgene til noen av toppklubbene i Europa. Så vil det sikkert bygge seg opp et eget kapittel om Barcelona og deres økonomi også etterhvert......men avgjørelsen om å selge og få inn flere spillere med kvaliteter i Leeds troppen vil jo fremtiden vise om det var et riktig valg.....jeg har trua på det, men betalingsdyktigheten til Barca kan absolutt være et stort spørsmålstegn her.....
MFLU - Miracles For Leeds United

Neo

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1991 på: August 06, 2022, 09:06:42 »
I likhet med andre; - et bra intervju som gir litt mer innblikk i en eiers vurderinger av klubben sin.
Det er alltid interessant å høre klubbdrift fra et eierståsted, da det ikke ofte er eiere som velger å stille seg til disposisjon for slike intervjuer.

Samtidig er jo dette litt "Leeds-modellen", der veien er kort fra eierskapet til grasrota og supporterne, hvor vi i lang tid har hatt en kultur som underbygger dette.

Noen ganger undres jeg likevel om veien er for kort.
Jeg stusser veldig over "forklaringen"/resonnementet som ble gjort ift De Katelaere-handelen som vi tapte. Det spørs jo selvsagt hvor bokstavelig man skal tolke Rad sitt svar om at "....jeg burde kanskje reist til Brugge og gjort handelen mens AC Milan stod i eierskiftet sitt".
Dette virker å være en veldig "hands on"-beskrivelse, og at han personlig stod i forhandlingene.

På dette nivå i en fotballbusiness, er nå engang hovedregelen at eier er den som sier ja/nei til pengene, mens sportsdirektør forhandler og closer dealer.
Jeg får en snikende følelse av at Rad personlig deltok i denne dealen. Isåfall spesielt, da det fort kan bli uklare linjer, tidsspille og rett og slett "for mange kokker på kjøkkenet."

Ellers liker jeg vurderingen om å få utvidet kapasiteten på Elland Road.
Det mener jeg tiden er overmoden for. Vi er Englands 3. største by, og Leeds er en en-klubb by. Med kanskje landets mest entusiastiske og trofaste tilhengere. Utvidelse til eksempelvis 55000 og "innbygging" til en hel og sammenhengende fasilitet ses veldig frem til.

I sum er jeg godt fornøyd med årene Rad har styrt klubben, og det er i det store og hele gjort gode valg.
Og som han selv sier; "- ingen klubber treffer 100% med sine signeringer."
Det er åpenbart en erkjennelse av at vi ikke har gjort det heller, samtidig som han er tydelig på at spillerevalueringen heller ikke må gjøres for tidlig.

Så - til slutt - er jeg veldig spent på anvendelsen av pengene fra Phillips og Raphinha.
Stallen er blitt større, ja. Spørsmålet er om vi i sum har fått den kvaliteten vi trenger.
Det er i all glede over å beholde plassen sist sesong, lett å glemme det som er en uttrykt ambisjon: Europa innen 5 år. Det er vel gått 3 av dem nå. Jeg håper ikke målsettingen er nedjustert som følge av fjoråret, og vi nå skal være fornøyde bare vi beholder plassen...

Vi er uansett mht klubbdrift blitt betydelig mer profesjonelle, hvor markedsverdien på Leeds Unitetd er betydelig løftet. Merkevaren og businessen Leeds har økt verdi.
Men, "the proof is in the pudding", og det er på banen og resultatene som avgjør regnskapet. Jeg håper virkelig investeringene som nå er gjort gir positiv pay-off i bedre resultater enn i fjor.

Men, jeg klarer heller ikke helt å akseptere at vi tapte kampen om De Katelaere, som kanskje var/er den viktigste brikken vi manglet i stallen og laget.
(VB er jeg kanskje litt mindre bekymret for, da vi (tross alt) har hentet erstatter på den posisjonen. I god "Rad-ånd" gir jeg Firpo dette året, før jeg feller dom over den investeringen).

Det blir for meg et aldri så lite paradoks at vi som en av top-3 big spenders ved inngangen på årets sesong, ikke fikk på plass den posisjonen som kanskje var mest kritisk for oss, og kanskje burde hatt høyeste prioritet.

Ja, jeg registrerte hva De Katelaere hadde som preferanse ift klubb (om vi skal tro alt som stod i pressen om det), men om vi hadde kjent vår besøkelsestid - som Rad selv var inne på - så kunne kanskje dette fått et helt annet utfall likevel. Og når det til alt overmål viser seg at vi tydeligvis satset alt på De Katelaere og ikke hadde noe konkurransedyktig alternativ på blokken, så sitter jeg igjen med en litt uggen følelse av småklubb-naivitet i håndteringen av den prosessen.

Men uansett; - gleder meg til sesongstart og 22/23. Spennende blir det.


leedslife

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1992 på: August 06, 2022, 09:43:10 »
I likhet med andre; - et bra intervju som gir litt mer innblikk i en eiers vurderinger av klubben sin.
Det er alltid interessant å høre klubbdrift fra et eierståsted, da det ikke ofte er eiere som velger å stille seg til disposisjon for slike intervjuer.

Samtidig er jo dette litt "Leeds-modellen", der veien er kort fra eierskapet til grasrota og supporterne, hvor vi i lang tid har hatt en kultur som underbygger dette.

Noen ganger undres jeg likevel om veien er for kort.
Jeg stusser veldig over "forklaringen"/resonnementet som ble gjort ift De Katelaere-handelen som vi tapte. Det spørs jo selvsagt hvor bokstavelig man skal tolke Rad sitt svar om at "....jeg burde kanskje reist til Brugge og gjort handelen mens AC Milan stod i eierskiftet sitt".
Dette virker å være en veldig "hands on"-beskrivelse, og at han personlig stod i forhandlingene.

På dette nivå i en fotballbusiness, er nå engang hovedregelen at eier er den som sier ja/nei til pengene, mens sportsdirektør forhandler og closer dealer.
Jeg får en snikende følelse av at Rad personlig deltok i denne dealen. Isåfall spesielt, da det fort kan bli uklare linjer, tidsspille og rett og slett "for mange kokker på kjøkkenet."

Ellers liker jeg vurderingen om å få utvidet kapasiteten på Elland Road.
Det mener jeg tiden er overmoden for. Vi er Englands 3. største by, og Leeds er en en-klubb by. Med kanskje landets mest entusiastiske og trofaste tilhengere. Utvidelse til eksempelvis 55000 og "innbygging" til en hel og sammenhengende fasilitet ses veldig frem til.

I sum er jeg godt fornøyd med årene Rad har styrt klubben, og det er i det store og hele gjort gode valg.
Og som han selv sier; "- ingen klubber treffer 100% med sine signeringer."
Det er åpenbart en erkjennelse av at vi ikke har gjort det heller, samtidig som han er tydelig på at spillerevalueringen heller ikke må gjøres for tidlig.

Så - til slutt - er jeg veldig spent på anvendelsen av pengene fra Phillips og Raphinha.
Stallen er blitt større, ja. Spørsmålet er om vi i sum har fått den kvaliteten vi trenger.
Det er i all glede over å beholde plassen sist sesong, lett å glemme det som er en uttrykt ambisjon: Europa innen 5 år. Det er vel gått 3 av dem nå. Jeg håper ikke målsettingen er nedjustert som følge av fjoråret, og vi nå skal være fornøyde bare vi beholder plassen...

Vi er uansett mht klubbdrift blitt betydelig mer profesjonelle, hvor markedsverdien på Leeds Unitetd er betydelig løftet. Merkevaren og businessen Leeds har økt verdi.
Men, "the proof is in the pudding", og det er på banen og resultatene som avgjør regnskapet. Jeg håper virkelig investeringene som nå er gjort gir positiv pay-off i bedre resultater enn i fjor.

Men, jeg klarer heller ikke helt å akseptere at vi tapte kampen om De Katelaere, som kanskje var/er den viktigste brikken vi manglet i stallen og laget.
(VB er jeg kanskje litt mindre bekymret for, da vi (tross alt) har hentet erstatter på den posisjonen. I god "Rad-ånd" gir jeg Firpo dette året, før jeg feller dom over den investeringen).

Det blir for meg et aldri så lite paradoks at vi som en av top-3 big spenders ved inngangen på årets sesong, ikke fikk på plass den posisjonen som kanskje var mest kritisk for oss, og kanskje burde hatt høyeste prioritet.

Ja, jeg registrerte hva De Katelaere hadde som preferanse ift klubb (om vi skal tro alt som stod i pressen om det), men om vi hadde kjent vår besøkelsestid - som Rad selv var inne på - så kunne kanskje dette fått et helt annet utfall likevel. Og når det til alt overmål viser seg at vi tydeligvis satset alt på De Katelaere og ikke hadde noe konkurransedyktig alternativ på blokken, så sitter jeg igjen med en litt uggen følelse av småklubb-naivitet i håndteringen av den prosessen.

Men uansett; - gleder meg til sesongstart og 22/23. Spennende blir det.
For et innlegg.
Mange særs gode betraktninger.

Han har et eksponeringsbehov og vår godeste eier som peker seg noe ut fra andre eiere i divisjonen.
Det gjør det nok også enkelt å arrestere han. Eks er jo med mangel på midtbane signeringer i fjor så svarte han Adam Forshaw.. Sånt tærer jo på tilitt til omgivelser.
Men han var mer jordet denne gangen. Realistisk ifht hvor vi står og hva som er potensielt mulig å oppnå.
Det var gledelig. En sesong som i fjor har nok skapt gode evalueringer og refleksjoner som gjør at vi har en mer realistisk  tilnærming.  Viktig når forventningene rundt denne klubben er så store.
At vi kan klare et sted mellom 14 og 10 får vi virkelig håpe. Det viser at vi har truffet veldig godt på mange vriene utfordringer vi har stått ovenfor. Store utskiftninger i en prestasjonsgruppe hva gjelder kontuintetsbærere i spillergruppe, stab og ikke minst to uhyre viktige nøkkelspillere.. Time will show. Spennende blir det.
Etter å ha sett Palace v Arsenal i går så er det små marginer for de svakere lagene. Det gjelder å stå i kampen og ta sjansene. Men deilig trøkk og nerve. Det har vært en lang sommer!
Gud det blir viktig med en god start og helst 3 poeng idag.
MOT
« Siste redigering: August 06, 2022, 09:46:15 av leedslife »

HåvardK

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1993 på: August 06, 2022, 11:16:19 »
I likhet med andre; - et bra intervju som gir litt mer innblikk i en eiers vurderinger av klubben sin.
Det er alltid interessant å høre klubbdrift fra et eierståsted, da det ikke ofte er eiere som velger å stille seg til disposisjon for slike intervjuer.

Samtidig er jo dette litt "Leeds-modellen", der veien er kort fra eierskapet til grasrota og supporterne, hvor vi i lang tid har hatt en kultur som underbygger dette.

Noen ganger undres jeg likevel om veien er for kort.
Jeg stusser veldig over "forklaringen"/resonnementet som ble gjort ift De Katelaere-handelen som vi tapte. Det spørs jo selvsagt hvor bokstavelig man skal tolke Rad sitt svar om at "....jeg burde kanskje reist til Brugge og gjort handelen mens AC Milan stod i eierskiftet sitt".
Dette virker å være en veldig "hands on"-beskrivelse, og at han personlig stod i forhandlingene.

På dette nivå i en fotballbusiness, er nå engang hovedregelen at eier er den som sier ja/nei til pengene, mens sportsdirektør forhandler og closer dealer.
Jeg får en snikende følelse av at Rad personlig deltok i denne dealen. Isåfall spesielt, da det fort kan bli uklare linjer, tidsspille og rett og slett "for mange kokker på kjøkkenet."

Ellers liker jeg vurderingen om å få utvidet kapasiteten på Elland Road.
Det mener jeg tiden er overmoden for. Vi er Englands 3. største by, og Leeds er en en-klubb by. Med kanskje landets mest entusiastiske og trofaste tilhengere. Utvidelse til eksempelvis 55000 og "innbygging" til en hel og sammenhengende fasilitet ses veldig frem til.

I sum er jeg godt fornøyd med årene Rad har styrt klubben, og det er i det store og hele gjort gode valg.
Og som han selv sier; "- ingen klubber treffer 100% med sine signeringer."
Det er åpenbart en erkjennelse av at vi ikke har gjort det heller, samtidig som han er tydelig på at spillerevalueringen heller ikke må gjøres for tidlig.

Så - til slutt - er jeg veldig spent på anvendelsen av pengene fra Phillips og Raphinha.
Stallen er blitt større, ja. Spørsmålet er om vi i sum har fått den kvaliteten vi trenger.
Det er i all glede over å beholde plassen sist sesong, lett å glemme det som er en uttrykt ambisjon: Europa innen 5 år. Det er vel gått 3 av dem nå. Jeg håper ikke målsettingen er nedjustert som følge av fjoråret, og vi nå skal være fornøyde bare vi beholder plassen...

Vi er uansett mht klubbdrift blitt betydelig mer profesjonelle, hvor markedsverdien på Leeds Unitetd er betydelig løftet. Merkevaren og businessen Leeds har økt verdi.
Men, "the proof is in the pudding", og det er på banen og resultatene som avgjør regnskapet. Jeg håper virkelig investeringene som nå er gjort gir positiv pay-off i bedre resultater enn i fjor.

Men, jeg klarer heller ikke helt å akseptere at vi tapte kampen om De Katelaere, som kanskje var/er den viktigste brikken vi manglet i stallen og laget.
(VB er jeg kanskje litt mindre bekymret for, da vi (tross alt) har hentet erstatter på den posisjonen. I god "Rad-ånd" gir jeg Firpo dette året, før jeg feller dom over den investeringen).

Det blir for meg et aldri så lite paradoks at vi som en av top-3 big spenders ved inngangen på årets sesong, ikke fikk på plass den posisjonen som kanskje var mest kritisk for oss, og kanskje burde hatt høyeste prioritet.

Ja, jeg registrerte hva De Katelaere hadde som preferanse ift klubb (om vi skal tro alt som stod i pressen om det), men om vi hadde kjent vår besøkelsestid - som Rad selv var inne på - så kunne kanskje dette fått et helt annet utfall likevel. Og når det til alt overmål viser seg at vi tydeligvis satset alt på De Katelaere og ikke hadde noe konkurransedyktig alternativ på blokken, så sitter jeg igjen med en litt uggen følelse av småklubb-naivitet i håndteringen av den prosessen.

Men uansett; - gleder meg til sesongstart og 22/23. Spennende blir det.
For et innlegg.
Mange særs gode betraktninger.

Han har et eksponeringsbehov og vår godeste eier som peker seg noe ut fra andre eiere i divisjonen.
Det gjør det nok også enkelt å arrestere han. Eks er jo med mangel på midtbane signeringer i fjor så svarte han Adam Forshaw.. Sånt tærer jo på tilitt til omgivelser.
Men han var mer jordet denne gangen. Realistisk ifht hvor vi står og hva som er potensielt mulig å oppnå.
Det var gledelig. En sesong som i fjor har nok skapt gode evalueringer og refleksjoner som gjør at vi har en mer realistisk  tilnærming.  Viktig når forventningene rundt denne klubben er så store.
At vi kan klare et sted mellom 14 og 10 får vi virkelig håpe. Det viser at vi har truffet veldig godt på mange vriene utfordringer vi har stått ovenfor. Store utskiftninger i en prestasjonsgruppe hva gjelder kontuintetsbærere i spillergruppe, stab og ikke minst to uhyre viktige nøkkelspillere.. Time will show. Spennende blir det.
Etter å ha sett Palace v Arsenal i går så er det små marginer for de svakere lagene. Det gjelder å stå i kampen og ta sjansene. Men deilig trøkk og nerve. Det har vært en lang sommer!
Gud det blir viktig med en god start og helst 3 poeng idag.
MOT
Flotte innlegg fra begge to, nok en gang.
Men jeg føler behov for å nyansere:

Eksponeringsbehov? Kan en virkelig kritisere Rad for dette, med de grufulle opplevelsene med Bates og Cellino i bakhodet (slik jeg har)? Jeg foretrekker i alle fall en ærlig, konkret og ikke minst hyggelig eier som på en forståelig måte prøver å forklare sin policy til fansen. Utelukkende positivt, og hvis alternativet hadde vært grå eminenser slik en ser det i Pool, United og City velger jeg Rad 24/7.

De Katalaere: Vi tapte kampen mot Milan, og det var helt åpenbart at spilleren selv IKKE ville til oss. Altså en mentalitet vi absolutt ikke trenger i en klubb som satser på lagbygging, entusiasme og "side before self". I etterkant kan en si at vi ikke burde ha brukt så mye tid og energi på å jobbe med denne signeringen.

Ambisjoner: Ja, disse har blitt justert. Jeg oppfatter at Rad og resten av styret har innsett at veien til topp seks er lengre enn en håpet på da vi red på bølgen som Bielsa mer og mindre på egen hånd skapte. For en som utelukkende tenker profitt og har kort tidshorisont kunne dette ha endt med interne stridigheter, sparking av både managere (ja, jeg vet...) og andre medarbeidere, som igjen kunne ha endt med at korthuset falt sammen (ok, det gjorde jo nesten det, men...). Vi har utvilsomt fått en reality check, som var nødvendig. Ingen grunn til å late som noe annet, selv om kanskje dette burde ha vært tydeligere uttalt, siden han er så konkret på alle andre punkter.

Alt i alt er jeg svært fornøyd med Rad, og håper at langsiktigheten i hans prosjekt kaster av seg i form av at vi i løpet av noen år er trygt forankret i PL og kan begynne å lukte på Europa.

leedslife

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1994 på: August 06, 2022, 13:29:07 »
I likhet med andre; - et bra intervju som gir litt mer innblikk i en eiers vurderinger av klubben sin.
Det er alltid interessant å høre klubbdrift fra et eierståsted, da det ikke ofte er eiere som velger å stille seg til disposisjon for slike intervjuer.

Samtidig er jo dette litt "Leeds-modellen", der veien er kort fra eierskapet til grasrota og supporterne, hvor vi i lang tid har hatt en kultur som underbygger dette.

Noen ganger undres jeg likevel om veien er for kort.
Jeg stusser veldig over "forklaringen"/resonnementet som ble gjort ift De Katelaere-handelen som vi tapte. Det spørs jo selvsagt hvor bokstavelig man skal tolke Rad sitt svar om at "....jeg burde kanskje reist til Brugge og gjort handelen mens AC Milan stod i eierskiftet sitt".
Dette virker å være en veldig "hands on"-beskrivelse, og at han personlig stod i forhandlingene.

På dette nivå i en fotballbusiness, er nå engang hovedregelen at eier er den som sier ja/nei til pengene, mens sportsdirektør forhandler og closer dealer.
Jeg får en snikende følelse av at Rad personlig deltok i denne dealen. Isåfall spesielt, da det fort kan bli uklare linjer, tidsspille og rett og slett "for mange kokker på kjøkkenet."

Ellers liker jeg vurderingen om å få utvidet kapasiteten på Elland Road.
Det mener jeg tiden er overmoden for. Vi er Englands 3. største by, og Leeds er en en-klubb by. Med kanskje landets mest entusiastiske og trofaste tilhengere. Utvidelse til eksempelvis 55000 og "innbygging" til en hel og sammenhengende fasilitet ses veldig frem til.

I sum er jeg godt fornøyd med årene Rad har styrt klubben, og det er i det store og hele gjort gode valg.
Og som han selv sier; "- ingen klubber treffer 100% med sine signeringer."
Det er åpenbart en erkjennelse av at vi ikke har gjort det heller, samtidig som han er tydelig på at spillerevalueringen heller ikke må gjøres for tidlig.

Så - til slutt - er jeg veldig spent på anvendelsen av pengene fra Phillips og Raphinha.
Stallen er blitt større, ja. Spørsmålet er om vi i sum har fått den kvaliteten vi trenger.
Det er i all glede over å beholde plassen sist sesong, lett å glemme det som er en uttrykt ambisjon: Europa innen 5 år. Det er vel gått 3 av dem nå. Jeg håper ikke målsettingen er nedjustert som følge av fjoråret, og vi nå skal være fornøyde bare vi beholder plassen...

Vi er uansett mht klubbdrift blitt betydelig mer profesjonelle, hvor markedsverdien på Leeds Unitetd er betydelig løftet. Merkevaren og businessen Leeds har økt verdi.
Men, "the proof is in the pudding", og det er på banen og resultatene som avgjør regnskapet. Jeg håper virkelig investeringene som nå er gjort gir positiv pay-off i bedre resultater enn i fjor.

Men, jeg klarer heller ikke helt å akseptere at vi tapte kampen om De Katelaere, som kanskje var/er den viktigste brikken vi manglet i stallen og laget.
(VB er jeg kanskje litt mindre bekymret for, da vi (tross alt) har hentet erstatter på den posisjonen. I god "Rad-ånd" gir jeg Firpo dette året, før jeg feller dom over den investeringen).

Det blir for meg et aldri så lite paradoks at vi som en av top-3 big spenders ved inngangen på årets sesong, ikke fikk på plass den posisjonen som kanskje var mest kritisk for oss, og kanskje burde hatt høyeste prioritet.

Ja, jeg registrerte hva De Katelaere hadde som preferanse ift klubb (om vi skal tro alt som stod i pressen om det), men om vi hadde kjent vår besøkelsestid - som Rad selv var inne på - så kunne kanskje dette fått et helt annet utfall likevel. Og når det til alt overmål viser seg at vi tydeligvis satset alt på De Katelaere og ikke hadde noe konkurransedyktig alternativ på blokken, så sitter jeg igjen med en litt uggen følelse av småklubb-naivitet i håndteringen av den prosessen.

Men uansett; - gleder meg til sesongstart og 22/23. Spennende blir det.
For et innlegg.
Mange særs gode betraktninger.

Han har et eksponeringsbehov og vår godeste eier som peker seg noe ut fra andre eiere i divisjonen.
Det gjør det nok også enkelt å arrestere han. Eks er jo med mangel på midtbane signeringer i fjor så svarte han Adam Forshaw.. Sånt tærer jo på tilitt til omgivelser.
Men han var mer jordet denne gangen. Realistisk ifht hvor vi står og hva som er potensielt mulig å oppnå.
Det var gledelig. En sesong som i fjor har nok skapt gode evalueringer og refleksjoner som gjør at vi har en mer realistisk  tilnærming.  Viktig når forventningene rundt denne klubben er så store.
At vi kan klare et sted mellom 14 og 10 får vi virkelig håpe. Det viser at vi har truffet veldig godt på mange vriene utfordringer vi har stått ovenfor. Store utskiftninger i en prestasjonsgruppe hva gjelder kontuintetsbærere i spillergruppe, stab og ikke minst to uhyre viktige nøkkelspillere.. Time will show. Spennende blir det.
Etter å ha sett Palace v Arsenal i går så er det små marginer for de svakere lagene. Det gjelder å stå i kampen og ta sjansene. Men deilig trøkk og nerve. Det har vært en lang sommer!
Gud det blir viktig med en god start og helst 3 poeng idag.
MOT
Flotte innlegg fra begge to, nok en gang.
Men jeg føler behov for å nyansere:

Eksponeringsbehov? Kan en virkelig kritisere Rad for dette, med de grufulle opplevelsene med Bates og Cellino i bakhodet (slik jeg har)? Jeg foretrekker i alle fall en ærlig, konkret og ikke minst hyggelig eier som på en forståelig måte prøver å forklare sin policy til fansen. Utelukkende positivt, og hvis alternativet hadde vært grå eminenser slik en ser det i Pool, United og City velger jeg Rad 24/7.

De Katalaere: Vi tapte kampen mot Milan, og det var helt åpenbart at spilleren selv IKKE ville til oss. Altså en mentalitet vi absolutt ikke trenger i en klubb som satser på lagbygging, entusiasme og "side before self". I etterkant kan en si at vi ikke burde ha brukt så mye tid og energi på å jobbe med denne signeringen.

Ambisjoner: Ja, disse har blitt justert. Jeg oppfatter at Rad og resten av styret har innsett at veien til topp seks er lengre enn en håpet på da vi red på bølgen som Bielsa mer og mindre på egen hånd skapte. For en som utelukkende tenker profitt og har kort tidshorisont kunne dette ha endt med interne stridigheter, sparking av både managere (ja, jeg vet...) og andre medarbeidere, som igjen kunne ha endt med at korthuset falt sammen (ok, det gjorde jo nesten det, men...). Vi har utvilsomt fått en reality check, som var nødvendig. Ingen grunn til å late som noe annet, selv om kanskje dette burde ha vært tydeligere uttalt, siden han er så konkret på alle andre punkter.

Alt i alt er jeg svært fornøyd med Rad, og håper at langsiktigheten i hans prosjekt kaster av seg i form av at vi i løpet av noen år er trygt forankret i PL og kan begynne å lukte på Europa.
Eksponeringsbehov var kanskje feil valgt.
Radrizanni er en PR mann. Self made.
Fra dag 1 i Leeds har han styrt kommunikasjonen med fast grep. Dette som øverste leder i en organisasjon.
Men inni dette har han også en aktiv twitter konto han ikke akkurat har vært redd for å bruke.
Taktisk han har brukt den til å ta opp betente saker som eierstruktur og FFP. Andre ganger irettesatt meningsbærere eller kommentert mer på det fotballfaglige rundt sport. Personlig hadde jeg likt en mer tilbaketrukket tilnærming som kanskje kommenterte litt mindre av støy og fotballfaglige ting.
Men på den andre siden så ser jeg også at som en ganske liten fisk i en stor dam så gir det oss oppmerksomhet som kan brukes positivt(i gode tider) for klubbens del.


Selv om tidligere eiere dessverre er endel av historien så blir det vanskelig fremheve de iht konstruktiv debatt rundt eierskap for min del.
Radrizanni er god og varm. Han er super ambisiøs, han er villig til å ta høy risiko og han har et kontaktnett i fotballeuropa som er enormt i tillegg er han nysgjerrig. Dette er vel også hovedgrunnen til at han valgte å gå inn i fotball og Leeds på innsalg av Daglish i sin tid.
Han skal gjøre ganske mange dårlige vurderinger som ender i fatale resultater som gjør at man i det hele tatt kan nevne tidligere eiere i samme åndedrag som han.
Dette var jo kjeltringer. Det var kriminelle. Vi ble jo totalt sviktet av FL mf. Vi hadde jo ingen vern.
Allikavel var det jo fult av Leeds fans som nærmest stod bak disse eierne helt til siste slutt selv etter avgjørelser både hva gjaldt klubb og sport som var helt hinsides.
Da vil jo alltid en konstruktiv debatt rundt Radrizanni bli vanskelig på et fora om Leeds.

Vedr belgieren, oss og Milan er jeg helt enig. Lagbygging, entusiasme og side before selv skal bygges videre på til vi kommer opp en plass på stigen som gjør at slike spillere velger Leeds. Etterhvert trenger vi litt større talenter med litt større ambisjoner og litt større personlighet.
Likte veldig godt det Radrzianni hentydet til vedr salget av Ralph. Det lange perspektivet. At måten vi har opptrådt på med Ralph vil gagne oss på sikt. Det vitner om veldig god kultur og at vi er tilstede på det mennsklige plan. Vi er avhengig av at vi kan være en mellomstasjon for slike potensielle verdensstjerner de neste årene skal vi klatre helt opp.
Garantert agentselskaper og nettverk som vil sette Leeds høyt på en kjøreplan til toppen for sine klienter.
« Siste redigering: August 06, 2022, 13:48:57 av leedslife »

baste

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1995 på: August 06, 2022, 13:57:38 »
https://m.youtube.com/watch?v=IH9x38wk3CU

Han kom bra ut av dette. Det beste han har levert i min bok ihvertfall.

Alle Leeds fans burde sett denne ja…Andrea er rett eier..håper 49’s er like gode, når de en dag kjøper klubben.

MOT

Blank_File

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1996 på: August 06, 2022, 23:23:43 »
Det kom mer av intervjuet her nå:
https://youtu.be/q6tLEsMz0Ns

Gav han fra seg for mye om møte da Bielsa ble oppsagt? Jeg setter pris på ærligheten og slik jeg lærte å kjenne Marcelo, så tror jeg ikke Andrea her sier for mye. Utrolig flott intervju.

Forever Whites

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1997 på: August 07, 2022, 09:54:09 »
Jeg kunne tenkt meg hørt historien fra Marcelo sin side.  Men det får vi vel aldri?  Uansett har vi vært heldig med Andrea Radrizzani i sjefsstolen. Håper han blir sittende noen år til og fører klubben enda et par hakk videre.  Han virker veldig jordnær og har en mening med det meste han foretar seg.
Medlem 94237

RoarG

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1998 på: Oktober 23, 2022, 19:59:06 »
Etter en ynkelig forestilling mot Fulham, ligger Leeds nå på direkte nedrykk med like mange poeng som de to andre lagene. Nå har Leeds en kamp mindre spilt enn mange av lagene rundt seg, og en seier i den kampen vil bringe Leeds ut av den direkte nedrykks-sumpa (halmstråmentalitet). Men vi kan ikke bygge på en mentalitet som sier at det kanskje går bra til slutt. Våren 22 bør ikke gjentas.

Det må det være på sin plass i stille spørsmålstegn ved styret i dets rolle i denne miseren. Etter Radrizzanis svært etterlengtete overtakelse av klubben i 2017, står man nesten på stedet hvil. Nå i PL. Det var Bielsas geni som brakte oss dit, men selv hans genialitet kunne ikke lappe over at styret ellers ikke har greid jobben sin. Det gikk nesten galt i mai 22, og nå er man tilbake til pre-Marsch tilstander.

Radrizzani kan ikke akkurat skryte av å ha truffet med treneransettelsene. 3 av 4 har vært svært lite imponerende. Man traff gullfuglen med Bielsa, men med Marsch i trenerstolen er vi tilbake til disse trenertypene som holdt Leeds trygt plassert i Championship. Marsch må gå. Han er ingen PL-trener. Det må inn en mann med tyngde, som fortstår at Leeds' oppgave de første årene i PL må være å etablere seg der. Gjerne midt på tabellen. Til dette trengs det et bunnsolid forsvar. Lar meg ikke imponere av bakre 5er.
Ny spiss må inn. Bamford holder CC-nivå, og må erstattes. Hva med Gelhardt? Uansett ny spiss må inn, en målgarantist. Har alltid uttalt meg skeptisk mot å bruke penger i januar-vinduet, men nå må det brukes penger. Og de må brukes på erfarne spillere, ikke på talenter, som kanskje blir gode om 5 år. Man kan gjerne bygge for fremtiden, men poengene deles ut nå.

Jeg skriver dette innlegget i Radrizzani-tråden. Har jo antydet at Radrizzani og Orta kanskje ikke helt har forstått PL, og at nye eiere er det vi trenger, og det kanskje ganske snart?

Radrizzani & co må sparke Marsch. Så må Pochettino kontaktes. Betal hva det må koste. Den nye treneren må også få lovnader om å få bruke betydelige penger i januarvinduet. Har man ikke disse pengene, må et salg kraftig overveies. Vente og se kan man i alle fall ikke.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Jostein.

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #1999 på: Oktober 23, 2022, 21:14:41 »
Det er ikke bare Jesse som må ut her, men her har styret bommet kraftig. Ikke bare på ansettelsen, men at det ikke ble hentet en spiss i sommervinduet!

Nå må virkelig Angus og Orta gå inn i seg selv, de to sesongene her er jo total fiasko..

I stedet for å være en klubb som styrer mot stadion på 50 000 og bygge klubb så er vi 3 steg tilbake nok en gang.
Leeds Carajo!

Dennis

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2000 på: Oktober 24, 2022, 11:24:56 »
Selv om en take over er en lang og til tider smertefull prosess, er det på tide at Radrizzani casher inn og pakker kofferten. Det virker klart at evne eller vilje, eventuelt en blanding, er fraværende. Med tre feilslåtte overgangsmarkeder på rad og full fart mot nedrykk er det på tide å våkne. Den uavklarte eiersituasjonen skader klubben enormt. Jeg vet selvsagt ikke dette, men det virker i alle fall som om 49ers er uvillige til å være med og dra lasset, samtidig som Radrizzani neppe vil betale spillere og trenere som spiser av hans potensielle gevinst i salgsavtalen med de amerikanske investorene. Derav netto på overgangsmarkedet i sommer, mens fortellingen er at det ble tungt investert i stallen. Går vi ned, vil det nok skade Radrizzanis investeringer enormt. Så vidt jeg har forstått har 49ers en kjøpsopsjon. Vil de benytte seg av denne i Championship?

Jeg er også bekymret for om 49ers Enterprise er redningen for Leeds United. Vi vet alle at de krever massive investeringer dersom en klubb skal klatre opp i toppsjiktet av Premier League. Ikke bare topp fire som virker utenkelig, men også topp åtte. Plasser som Radrizzani har lovet og forespeilet oss over en relativt kort periode. Han snakket vel innen fem år da vi rykket opp, men nå er vi stadig nærmere å ta fjerdeåret divisjonen under.

Stallen er en ting, vi må ikke glemme at Elland Road krever enorme summer for å både bygges og rustes opp. Er investeringsselskapet fra USA de riktige til å gjøre dette? Vi snakker her om summer man neppe får igjen, i alle fall ikke før man selger. Jeg tror ikke disse har tenkt å kaste slike dollarsummer på klubben. Hvis de var bestemt på å ta over og dytte store penger i prosjektet, hadde de vel gjort det allerede? Jeg skjønner lite av hvorfor ikke Radrizzani pustet lettet ut i sommer og solgte seg ut, dersom det ikke var fordi 49ers ikke vil benytte seg av opsjonen enda. Og da sitter vel Radz fastlåst til opsjonen utløper. Rene spekulasjoner selvsagt, men det skurrer så mye for tida.

Hvem er så redningen for oss? Jeg har selvsagt ikke noen stor oversikt over alle investorer som kan komme inn, men hva med denne Peter Lowy. Allerede i styret, erfaren businessmann og visstnok livslang Leedsfan. Familien er god for rundt 60 milliarder kroner, selv om det selvsagt kan være i hovedsak på papiret.

Redd dette blir styggere, før det blir bedre. 


Marching on together!

Fantasyland

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2001 på: Oktober 24, 2022, 12:23:10 »
Selv om en take over er en lang og til tider smertefull prosess, er det på tide at Radrizzani casher inn og pakker kofferten. Det virker klart at evne eller vilje, eventuelt en blanding, er fraværende. Med tre feilslåtte overgangsmarkeder på rad og full fart mot nedrykk er det på tide å våkne. Den uavklarte eiersituasjonen skader klubben enormt. Jeg vet selvsagt ikke dette, men det virker i alle fall som om 49ers er uvillige til å være med og dra lasset, samtidig som Radrizzani neppe vil betale spillere og trenere som spiser av hans potensielle gevinst i salgsavtalen med de amerikanske investorene. Derav netto på overgangsmarkedet i sommer, mens fortellingen er at det ble tungt investert i stallen. Går vi ned, vil det nok skade Radrizzanis investeringer enormt. Så vidt jeg har forstått har 49ers en kjøpsopsjon. Vil de benytte seg av denne i Championship?

Jeg er også bekymret for om 49ers Enterprise er redningen for Leeds United. Vi vet alle at de krever massive investeringer dersom en klubb skal klatre opp i toppsjiktet av Premier League. Ikke bare topp fire som virker utenkelig, men også topp åtte. Plasser som Radrizzani har lovet og forespeilet oss over en relativt kort periode. Han snakket vel innen fem år da vi rykket opp, men nå er vi stadig nærmere å ta fjerdeåret divisjonen under.

Stallen er en ting, vi må ikke glemme at Elland Road krever enorme summer for å både bygges og rustes opp. Er investeringsselskapet fra USA de riktige til å gjøre dette? Vi snakker her om summer man neppe får igjen, i alle fall ikke før man selger. Jeg tror ikke disse har tenkt å kaste slike dollarsummer på klubben. Hvis de var bestemt på å ta over og dytte store penger i prosjektet, hadde de vel gjort det allerede? Jeg skjønner lite av hvorfor ikke Radrizzani pustet lettet ut i sommer og solgte seg ut, dersom det ikke var fordi 49ers ikke vil benytte seg av opsjonen enda. Og da sitter vel Radz fastlåst til opsjonen utløper. Rene spekulasjoner selvsagt, men det skurrer så mye for tida.

Hvem er så redningen for oss? Jeg har selvsagt ikke noen stor oversikt over alle investorer som kan komme inn, men hva med denne Peter Lowy. Allerede i styret, erfaren businessmann og visstnok livslang Leedsfan. Familien er god for rundt 60 milliarder kroner, selv om det selvsagt kan være i hovedsak på papiret.

Redd dette blir styggere, før det blir bedre.

Jupp, det kommer til å bli messy....og vi vet jo uansett utfallet. Marsch får sparken, Radz prater masse piss og en annen manager må redde sesongen. Håper det blir siste år med dette f**kings rotet og vi starter med blanke ark og nye eiere før neste sesong.

stian

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2002 på: Oktober 25, 2022, 00:40:14 »
Styrken til Radrizzani har vært at det har blitt jobbet etter en femårsplan, og der har han overgått mang en elendig eier i dagens fotball. Men fortsatt er faktum at det først og fremst var investeringen i Bielsa som var det ene grepet som satte fart på utviklingen (og ja, jeg mener fortsatt at sparkingen av Bielsa var en epic failure på alle måter)

Når det er sagt så er vi der nå at vi har fått en skikkelig hump i femårsplanen, og det er på tide å revurdere planen med tanke  på om vi har mistet den utviklingen av spillestil og stall som var målet. Marsch kommer til å ryke, men løsningen på uføret  er IKKE å ha samtidige endringer på eiersiden. Jeg vil se Radrizzani som langsiktig eier, og en head coach som klarer å etablere en spillestil som lar seg kjenne igjen fea kamp til kamp.


leedslife

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2003 på: Oktober 25, 2022, 10:01:26 »
Styrken til Radrizzani har vært at det har blitt jobbet etter en femårsplan, og der har han overgått mang en elendig eier i dagens fotball. Men fortsatt er faktum at det først og fremst var investeringen i Bielsa som var det ene grepet som satte fart på utviklingen (og ja, jeg mener fortsatt at sparkingen av Bielsa var en epic failure på alle måter)

Når det er sagt så er vi der nå at vi har fått en skikkelig hump i femårsplanen, og det er på tide å revurdere planen med tanke  på om vi har mistet den utviklingen av spillestil og stall som var målet. Marsch kommer til å ryke, men løsningen på uføret  er IKKE å ha samtidige endringer på eiersiden. Jeg vil se Radrizzani som langsiktig eier, og en head coach som klarer å etablere en spillestil som lar seg kjenne igjen fea kamp til kamp.

Enig i dette Stian, men, har to spm.
Tror du det blir lett å revurdere en plan bare noen måneder etter man går ut slik Radrzianni gjorde i intervjuet med The Atlethic?
Personlig tror jeg Marsch er et prosjekt de vil gjøre alt for å beholde, men hva tenker du om neste trener og kapasitet hvis man så må revurdere planen?
Ambisjoner er jo noe både potensielle trenere og oss supportere kan måle klubb på.

Har faktisk et spørsmål til.
Og hvordan gjør de det? Rad erkjente jo at første modell dem prøvde seg på var fullstendig skivebom.
Men det er jo like mye Ortas bord som det er Rad. En ambisjon eller 5 års plan ligger jo egentlig hos Rad. Så da snakker vi jo selvransakelse.
« Siste redigering: Oktober 25, 2022, 10:13:09 av leedslife »

HåvardK

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2004 på: Oktober 25, 2022, 10:50:20 »
Styrken til Radrizzani har vært at det har blitt jobbet etter en femårsplan, og der har han overgått mang en elendig eier i dagens fotball. Men fortsatt er faktum at det først og fremst var investeringen i Bielsa som var det ene grepet som satte fart på utviklingen (og ja, jeg mener fortsatt at sparkingen av Bielsa var en epic failure på alle måter)

Når det er sagt så er vi der nå at vi har fått en skikkelig hump i femårsplanen, og det er på tide å revurdere planen med tanke  på om vi har mistet den utviklingen av spillestil og stall som var målet. Marsch kommer til å ryke, men løsningen på uføret  er IKKE å ha samtidige endringer på eiersiden. Jeg vil se Radrizzani som langsiktig eier, og en head coach som klarer å etablere en spillestil som lar seg kjenne igjen fea kamp til kamp.

Enig i dette Stian, men, har to spm.
Tror du det blir lett å revurdere en plan bare noen måneder etter man går ut slik Radrzianni gjorde i intervjuet med The Atlethic?
Personlig tror jeg Marsch er et prosjekt de vil gjøre alt for å beholde, men hva tenker du om neste trener og kapasitet hvis man så må revurdere planen?
Ambisjoner er jo noe både potensielle trenere og oss supportere kan måle klubb på.

Har faktisk et spørsmål til.
Og hvordan gjør de det? Rad erkjente jo at første modell dem prøvde seg på var fullstendig skivebom.
Men det er jo like mye Ortas bord som det er Rad. En ambisjon eller 5 års plan ligger jo egentlig hos Rad. Så da snakker vi jo selvransakelse.
Jeg er kanskje i overkant positiv til Rad, men har opplevd så mange HÅPLØSE eiere at jeg gir ham ekstra goodwill.
Bare det faktum at han legger seg flat og innrømmer feil er etter mitt syn positivt. Det at han har ambisjoner på vegne av klubben, som riktig nok ikke blir innfridd, er også bra. Progresjonen har riktig nok ikke vært i tråd med ambisjonene, men faktum er at vi ER i PL for tredje sesong på rad. Altså langt unna der vi har vært på nesten to tiår.
Jeg har tiltro til at Rad foretar noen strategiske valg relatert til både økonomisk og sportslig utvikling i løpet av kort tid. Slik sett kan VM-pausen faktisk være gunstig for oss.

leedslife

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2005 på: Oktober 25, 2022, 11:35:39 »
Styrken til Radrizzani har vært at det har blitt jobbet etter en femårsplan, og der har han overgått mang en elendig eier i dagens fotball. Men fortsatt er faktum at det først og fremst var investeringen i Bielsa som var det ene grepet som satte fart på utviklingen (og ja, jeg mener fortsatt at sparkingen av Bielsa var en epic failure på alle måter)

Når det er sagt så er vi der nå at vi har fått en skikkelig hump i femårsplanen, og det er på tide å revurdere planen med tanke  på om vi har mistet den utviklingen av spillestil og stall som var målet. Marsch kommer til å ryke, men løsningen på uføret  er IKKE å ha samtidige endringer på eiersiden. Jeg vil se Radrizzani som langsiktig eier, og en head coach som klarer å etablere en spillestil som lar seg kjenne igjen fea kamp til kamp.

Enig i dette Stian, men, har to spm.
Tror du det blir lett å revurdere en plan bare noen måneder etter man går ut slik Radrzianni gjorde i intervjuet med The Atlethic?
Personlig tror jeg Marsch er et prosjekt de vil gjøre alt for å beholde, men hva tenker du om neste trener og kapasitet hvis man så må revurdere planen?
Ambisjoner er jo noe både potensielle trenere og oss supportere kan måle klubb på.

Har faktisk et spørsmål til.
Og hvordan gjør de det? Rad erkjente jo at første modell dem prøvde seg på var fullstendig skivebom.
Men det er jo like mye Ortas bord som det er Rad. En ambisjon eller 5 års plan ligger jo egentlig hos Rad. Så da snakker vi jo selvransakelse.
Jeg er kanskje i overkant positiv til Rad, men har opplevd så mange HÅPLØSE eiere at jeg gir ham ekstra goodwill.
Bare det faktum at han legger seg flat og innrømmer feil er etter mitt syn positivt. Det at han har ambisjoner på vegne av klubben, som riktig nok ikke blir innfridd, er også bra. Progresjonen har riktig nok ikke vært i tråd med ambisjonene, men faktum er at vi ER i PL for tredje sesong på rad. Altså langt unna der vi har vært på nesten to tiår.
Jeg har tiltro til at Rad foretar noen strategiske valg relatert til både økonomisk og sportslig utvikling i løpet av kort tid. Slik sett kan VM-pausen faktisk være gunstig for oss.
Jaja, uten tvil. Hadde jo sånn sett lett fortsatt med Marsch når man ser tilbake på en tid med Evans, Hockaday, Backwell og alt dette ville greiene vi har hatt.

Sterland

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2006 på: Oktober 25, 2022, 11:55:17 »
Styrken til Radrizzani har vært at det har blitt jobbet etter en femårsplan, og der har han overgått mang en elendig eier i dagens fotball. Men fortsatt er faktum at det først og fremst var investeringen i Bielsa som var det ene grepet som satte fart på utviklingen (og ja, jeg mener fortsatt at sparkingen av Bielsa var en epic failure på alle måter)

Når det er sagt så er vi der nå at vi har fått en skikkelig hump i femårsplanen, og det er på tide å revurdere planen med tanke  på om vi har mistet den utviklingen av spillestil og stall som var målet. Marsch kommer til å ryke, men løsningen på uføret  er IKKE å ha samtidige endringer på eiersiden. Jeg vil se Radrizzani som langsiktig eier, og en head coach som klarer å etablere en spillestil som lar seg kjenne igjen fea kamp til kamp.


Enig i dette Stian, men, har to spm.
Tror du det blir lett å revurdere en plan bare noen måneder etter man går ut slik Radrzianni gjorde i intervjuet med The Atlethic?
Personlig tror jeg Marsch er et prosjekt de vil gjøre alt for å beholde, men hva tenker du om neste trener og kapasitet hvis man så må revurdere planen?
Ambisjoner er jo noe både potensielle trenere og oss supportere kan måle klubb på.

Har faktisk et spørsmål til.
Og hvordan gjør de det? Rad erkjente jo at første modell dem prøvde seg på var fullstendig skivebom.
Men det er jo like mye Ortas bord som det er Rad. En ambisjon eller 5 års plan ligger jo egentlig hos Rad. Så da snakker vi jo selvransakelse.
Jeg er kanskje i overkant positiv til Rad, men har opplevd så mange HÅPLØSE eiere at jeg gir ham ekstra goodwill.
Bare det faktum at han legger seg flat og innrømmer feil er etter mitt syn positivt. Det at han har ambisjoner på vegne av klubben, som riktig nok ikke blir innfridd, er også bra. Progresjonen har riktig nok ikke vært i tråd med ambisjonene, men faktum er at vi ER i PL for tredje sesong på rad. Altså langt unna der vi har vært på nesten to tiår.
Jeg har tiltro til at Rad foretar noen strategiske valg relatert til både økonomisk og sportslig utvikling i løpet av kort tid. Slik sett kan VM-pausen faktisk være gunstig for oss.
Helt enig. Radrizzani har vært en åpenbaring i forhold til alt vi har hatt av ledelse etter nedrykket fra PL. Han skal ha all mulig kred for lykkes i å ta oss tilbake til PL, men nå må han vise seg som en dyktig leder, og gjøre riktige grep for å stake ut kursen videre. Med den utviklingen vi har pt rykker vi rett ned. Det ble lagt mye ressurser i å hente Marsch, som leverte varene ved å holde oss i PL, noe som kan vurderes som en suksessrik ansettelse. Men med all backingen Marsch har fått i vinduet ved å få inn "sine" spillere, og manglende resultater over tid, kan jeg vanskelig se at det blir mannen som fører oss videre. Orta & co bør også ta sin rettmessige kritikk for ikke å ha klart å hente en spiss i transfervinduet. Mener også at det burde vært hentet en v.back og en kvalitetsstopper. Regner uansett med at det jobbes på høygir om dagen i styrerommet. Noe må skje, og det er sannsynligvis ikke gode nyheter for Marsch

stian

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2007 på: Oktober 25, 2022, 16:49:04 »
Styrken til Radrizzani har vært at det har blitt jobbet etter en femårsplan, og der har han overgått mang en elendig eier i dagens fotball. Men fortsatt er faktum at det først og fremst var investeringen i Bielsa som var det ene grepet som satte fart på utviklingen (og ja, jeg mener fortsatt at sparkingen av Bielsa var en epic failure på alle måter)

Når det er sagt så er vi der nå at vi har fått en skikkelig hump i femårsplanen, og det er på tide å revurdere planen med tanke  på om vi har mistet den utviklingen av spillestil og stall som var målet. Marsch kommer til å ryke, men løsningen på uføret  er IKKE å ha samtidige endringer på eiersiden. Jeg vil se Radrizzani som langsiktig eier, og en head coach som klarer å etablere en spillestil som lar seg kjenne igjen fea kamp til kamp.

Enig i dette Stian, men, har to spm.
Tror du det blir lett å revurdere en plan bare noen måneder etter man går ut slik Radrzianni gjorde i intervjuet med The Atlethic?
Personlig tror jeg Marsch er et prosjekt de vil gjøre alt for å beholde, men hva tenker du om neste trener og kapasitet hvis man så må revurdere planen?
Ambisjoner er jo noe både potensielle trenere og oss supportere kan måle klubb på.

Har faktisk et spørsmål til.
Og hvordan gjør de det? Rad erkjente jo at første modell dem prøvde seg på var fullstendig skivebom.
Men det er jo like mye Ortas bord som det er Rad. En ambisjon eller 5 års plan ligger jo egentlig hos Rad. Så da snakker vi jo selvransakelse.

Takk for særdeles kloke spørsmål. Det ligger nok mye prestisje i en langtidsplan som har vært kommunisert såpass mye utad, og som det har vært lagt mye penger i. Som du sier, så tror jeg det kommer til å kreve selvransakelse fra Rad og at Rad også "ransaker" Ortas rolle. Jeg tenker ikke at revurdering av planen handler om å justere ned målet, men man må i aller høyeste grad vurdere midlene. Det er lagt mye prestisje i Marsch, men her tror jeg de vanskelige spørsmålene om tillit allerede har dukket opp. Spørsmålet er nok også om man ser nok utvikling i prestasjonene til at man ser forbi resultatene. Jeg tror ikke det - vi taper alt av jevne kamper, først og fremst på grunn av horribel defensiv struktur.

Hvordan gjør man retningsendringen når en viktig del av planen (valget av manager som skal konsolidere oss i PL) ser ut til å ha slått feil? Jeg tenker at det ikke er så mye å vente på når det gjelder Marsch. Denne gangen bommet klubben på ansettelsen, og VM-pausen er en unik mulighet til å la en ny og erfaren manager komme inn og få tid med så godt som hele laget for å sette et spillemønster. Denne pausen etterfølges av et transfervindu hvor ny manager kan få tette noen hull.

Selvransakelse og ransakelse: Har Orta levert på sine områder? Jeg er ikke så sikker på det. Vi har hatt mye rart av managere, vi har brukt mye penger på spillere som ikke har slått til, og vi har gått ut av urovekkende mange transfervindu med de samme sårbarhetene som vi gikk inn i dem med.

I sum - spørsmålene i revurdering av planen er etter min mening: 1) har vi klart å utvikle spillestilen til å bli et solid PL-lag? 2) Har vi oppnådd tilstrekkelig kvalitet i spillerlogistikken til å støtte opp under dette?

Jeg mener svaret på det første er helt klart nei, og på det andre et betinget nei. Det har vært gjort mye bra i å bygge opp en slagkraftig U21-satsning, men det har vært for mye rart rundt A-laget. Vi trenger nok noen nye koster for å komme oss tilbake på sporet.

Dennis

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2008 på: Oktober 26, 2022, 10:07:58 »
Det stilles veldig mange saklige spørsmål og gis gode forslag her nå. I en tid hvor laget og klubben sliter, er det godt å lese konstruktiv diskusjon som utelukkende går på ball!
Marching on together!

RagingBull

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2009 på: Oktober 26, 2022, 10:27:31 »
Forstår forsåvidt all denne doom and gloom i disse dager det ser dessverre mørkt ut. Nå er det slik at en spillestil, spillere, samhandling tar tid å få til å fungere optimalt. Hjelper så klart ikke med dårlige resultat og en dupp i selvtillit. Er det slik at dere mener at spillestilen Marsch forsøker å implementere ikke er levnet noe håp i PL?
Om man ser på resultatene og årsak til målinsluppet er det jo stort sett en eller flere personlige feil som forårsaker disse målene, det klareste beviset er gjerne hodemisten til Rodrigo med den tversoveren mot Arsenal.
Hva om Bamford hadde satt noen av sine soleklare målsjanser (9stk på 360 spilte min)? Med noe glid vår vei så kunne alt nå sett mye annerledes ut.

Kontinuitet er viktig, men når er det tid for endring. Eg mener Marsch har vært uheldig, og ikke har fått nok tid til å implementere sin stil. Han har heller ikke fått inn nødvendige spillere, de fleste er fortsatt fra egen stall eller bielsa signeringer. Eg veit ikkje, men har alltid tenkt at det med å bytte manager før de har fått nødvendig tid til å implementere sine ideer, sjelden er en god løsning.