Skrevet av Emne: Tidligere eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017- 17/7-2023  (Lest 365501 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen55

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2040 på: April 27, 2023, 17:54:35 »
Jeg er stort sett fornøyd med jobben som er gjort i klubben. Vi rykket opp, vært tre år i PL. Store ambisjoner har blitt luftet. Har ikke lykkes med alt og det er helt sikkert mye ting som har blitt gjort feil underveis og ting som burde blitt gjort annerledes. Jeg tror klubben har vokst mye under Radz og er i en vesentlig bedre forfatning nå enn før han tok over. Syntes kritikken som hagler kommer uten at vi egentlig vet så mye av hva som foregår bak lukkede dører. Det vi får høre er ofte gjengitt av media og rykter. Usikker på hvor troverdig alt er og alt avhenger av hva man ønsker å tro eller det som passer med sin egen teori. Nå mener jeg ikke twitter bruken til Rads som jeg tviler sterkt på at påvirker noe som helst i garderoben.

Å etablere seg i PL er beintøft. Å ikke lykkes med det betyr ikke at klubbdriften og alle i klubben er dritt.

To ting jeg ser på som avgjørende i den sportslige planen som har feilet er å ikke forsterke laget etter første sesongen i PL og ansettelsen av Jesse.

Hvorfor vi ikke forsterket vet vel kun ytterst få. Om Bielsa ikke ville og mente at Roberts og Shackleton fortsatt kunne bidratt eller om klubben ikke ville og håpet at Bielsa kunne fortsette å trylle på lavbudsjett aner jeg ikke. Penga var der, det så vi når James ble hentet. Men det vinduet og den avgjørelsen ble feil og det tror jeg vi fortsatt ser konsekvensene av.

Å forsterke et lag og få spilt inn nye spillere i et lag i medgang er noe helt annet enn å gjøre det samme når et lag sliter. Hadde spillere som Mckennie, Sinisterra, Wøber, Roca kommet inn året før så hadde kanskje ikke nedturen sesong to i PL skjedd. Nå ser vi gode spillere bli signert og dem ser til tider hjelpesløse ut. Det er trist.

Ansettelsen av ny manager var på sin plass når pilen pekte rett ned under Bielsa. Men med fasit i hånd ble det et magaplask på etterfølgeren. Det ble gjort gode signeringer av spillere i sommer og spillere som har frustrert mange under Bielsa ble chippet ut ved første anledning. Så få som klaget på signeringene i sommer. Samme som med Mckennie i januar. Mens Wøber var flere skeptiske til. Rart hvordan det med fasit i hånd fungerer :) I utgangspunktet er McKennie en kanonsignering. Men med elendige resultater og spillere som ikke lykkes så rakner mye. Da er alt helsvart og Orta er udugelig. Det finnes bedre sportsdirektører, men at Orta er en klovn og fullstendig ubrukelig er jeg ikke enig i.

Eierne til Fulham har vært stabile. Dem er ikke gode og jævla flinke i år og i fjor, og elendige og ubrukelige når de rykket ned. Liverpool, Leicester og West Ham i år. Det har neppe plutselig klikket for sjefene.
Tror heller på at det kreves mye og at det er brutalt tøft å etablere seg i PL, enda heftigere og ta neste steg opp og nesten umulig å forbli topp seks lag uten massivt med kapital fra et regime vi ikke ønsker i fotballen.
Fulham har hatt flere "store" managere og misset. Silva som er der nå har fått mye sparken rundt omkring. Men nå har det klaffet i Fulham -  Da er vi tilbake til timing is everthing, god start, flyt og at alt er lettere i medgang. Så får vi se hvor mye ting flyter neste år og hvor bra sommer signeringene sklir inn i laget..

Dette blir viss vass og satt på spissen. Men absolutt en mekanisme jeg tror spiller inn. Hadde Orta hentet William og Pereira i sommer hadde folk steilet. Med god grunn da de mest sannsynlig hadde "floopet i Leeds denne sesongen. I stedet briljerer ihvertfall Pereira for Fulham. Artig å sett hvordan Roca og Aaronson hadde gjort det om de hadde blitt hentet av Fulham i sommer..
Leeds hentet Firpo fra Barcelona. Brighton hentet samtidig Cucurella fra Getafe. Firpo ble hentet til Barca fordi Cucurella ble sent på lån og solgt fordi han ikke var god nok for Barca. Dette får vi aldri svar på, men jeg er rimelig sikker på at Cucurella inn den sommern i stedet for Firpo ikke hadde løst venstrebackproblemet. Jeg tror også at Firpo hadde hatt et mye bedre rykte i PL om han hadde gått til Brighton. Medgang/motgang og timing.

Medgang, motgang, flaks og uflaks betyr noe. I enkelte settinger veldig mye og ekstremt mye når det f**ker opp hode. Ståle Solbakken har snakket om dette. Når han trente Kamma til 5 plass og forsterket den sommeren så sa han at de kan nesten signere hvem som helst og spillerne som kommer vil tilpasse seg og fungere utmerket. Noe det også gjorde. Året etter når de rykket ned ble gode spillere hentet men alle ble flopper. Samme mønsteret så han i FCK København. Selvfølgelig finnes det unntak hvor en signeringen snur hele skuta fra nedrykk, men det er unntaket.

Nå fikk jo Leeds en kjempestart på PL sesongen og alt så ganske så bra ut etter 3-4 kamper. Noe gikk galt likevel. Jeg heller mot at Leeds var et klubb noen hakk over hva Jesse taklet. Jeg hadde troen på han, men tok veldig feil. Med en manager som hadde hatt større respekt, kunnskap og ro så tror jeg sesongen kunne sett annerledes ut. Grov feil av klubben å ansette Jesse.

Forsterkninger før år to i PL og ansettelsen av Jesse er de to største feilene klubben har gjort og som vi ser ettervirkningene av i dag.

Prosessen med ansettelsen etter Jesse var heller ikke noe som er å skryte av. Hvorfor det ble slik er uvisst. Jesse måtte vel ut fort, det vet vel alle. Tipper klubben hadde en plan A,B og C. Men når alle planene ble bom så startet sirkuset. Ikke første gangen vi ser det i fotballen og langt i fra siste. Men hovedårsaken for fallet og det evt nedrykket tror jeg er de to tingene jeg nevnte tidligere. Den største skaden hadde allerede skjedd og den er tøff å snu. Så er det mulig at Roy Hodgson, Arne, Iraola eller en annen kunne reddet sesongen. Det kan fortsatt Gracia også, men tror ikke den trenden og tilstanden gruppa fremstår som er så lett å snu. Det mentale som er problemet tror jeg.

Sikkert mange som er uenige og mange som har behov for å finne syndebukker. Naturlig nok. Jeg tenker at det ikke er så enkelt og svart/hvitt som noen antyder. Men har selvfølgelig respekt for de som mener noe annet  :)

Hvis dette går ad dundass i år så er jo det kjipt. Men ikke kjipere enn at jeg uansett vil følge Leeds. Jeg koser meg med Leeds kamper uansett nivå. I CC er det ikke VAR og det er utelukkende positivt.
Jeg er ikke så opptatt av eierne så lenge de fremstår som ordentlige folk. Det mener jeg at Rads gjør. Jeg har ingen kunnskap eller noe grunnlag for å mene om han er flink i jobben sin eller ikke så det gidder jeg ikke å mene noe om.

 Det som plager meg mest med et nedrykk jeg tror kommer er spillere som Gnonto, Summerville, Sinisterra, Adams og McKennie som jeg mener er og kan bli ordentlig krutt. Å se sånne spillere forsvinne er kjedelig hvis det skjer. Fordelen er at spillere som Gelhardt, Perkins, Rutter, Gray, Hjelde, Greenwood, Cresswell får sine sjanser til å etablere seg.  Og strengt tatt er det morsommere å ligge i toppen i CC enn midt table PL. Mye mer nerver i spill når kampene betyr noe. Men ikke fullt så mye nerver som når man skal unngå nedrykk. For det er grusomt og frustrerende  ;)

Heldigvis så fremstår flere lag sportslig like ræva som oss. Så alt håp er ikke ute enda :)
   

Cherry

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2041 på: April 27, 2023, 20:07:18 »
Glimrende innlegg Eriksen, stor kudos til dine velformulerte betraktninger!
 

auren

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2042 på: April 27, 2023, 20:54:59 »
Jeg henger meg på. Tror mange er enige her! Flott, flott Eriksen!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

leedslife

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2043 på: April 27, 2023, 21:20:03 »
Jeg er stort sett fornøyd med jobben som er gjort i klubben. Vi rykket opp, vært tre år i PL. Store ambisjoner har blitt luftet. Har ikke lykkes med alt og det er helt sikkert mye ting som har blitt gjort feil underveis og ting som burde blitt gjort annerledes. Jeg tror klubben har vokst mye under Radz og er i en vesentlig bedre forfatning nå enn før han tok over. Syntes kritikken som hagler kommer uten at vi egentlig vet så mye av hva som foregår bak lukkede dører. Det vi får høre er ofte gjengitt av media og rykter. Usikker på hvor troverdig alt er og alt avhenger av hva man ønsker å tro eller det som passer med sin egen teori. Nå mener jeg ikke twitter bruken til Rads som jeg tviler sterkt på at påvirker noe som helst i garderoben.

Å etablere seg i PL er beintøft. Å ikke lykkes med det betyr ikke at klubbdriften og alle i klubben er dritt.

To ting jeg ser på som avgjørende i den sportslige planen som har feilet er å ikke forsterke laget etter første sesongen i PL og ansettelsen av Jesse.

Hvorfor vi ikke forsterket vet vel kun ytterst få. Om Bielsa ikke ville og mente at Roberts og Shackleton fortsatt kunne bidratt eller om klubben ikke ville og håpet at Bielsa kunne fortsette å trylle på lavbudsjett aner jeg ikke. Penga var der, det så vi når James ble hentet. Men det vinduet og den avgjørelsen ble feil og det tror jeg vi fortsatt ser konsekvensene av.

Å forsterke et lag og få spilt inn nye spillere i et lag i medgang er noe helt annet enn å gjøre det samme når et lag sliter. Hadde spillere som Mckennie, Sinisterra, Wøber, Roca kommet inn året før så hadde kanskje ikke nedturen sesong to i PL skjedd. Nå ser vi gode spillere bli signert og dem ser til tider hjelpesløse ut. Det er trist.

Ansettelsen av ny manager var på sin plass når pilen pekte rett ned under Bielsa. Men med fasit i hånd ble det et magaplask på etterfølgeren. Det ble gjort gode signeringer av spillere i sommer og spillere som har frustrert mange under Bielsa ble chippet ut ved første anledning. Så få som klaget på signeringene i sommer. Samme som med Mckennie i januar. Mens Wøber var flere skeptiske til. Rart hvordan det med fasit i hånd fungerer :) I utgangspunktet er McKennie en kanonsignering. Men med elendige resultater og spillere som ikke lykkes så rakner mye. Da er alt helsvart og Orta er udugelig. Det finnes bedre sportsdirektører, men at Orta er en klovn og fullstendig ubrukelig er jeg ikke enig i.

Eierne til Fulham har vært stabile. Dem er ikke gode og jævla flinke i år og i fjor, og elendige og ubrukelige når de rykket ned. Liverpool, Leicester og West Ham i år. Det har neppe plutselig klikket for sjefene.
Tror heller på at det kreves mye og at det er brutalt tøft å etablere seg i PL, enda heftigere og ta neste steg opp og nesten umulig å forbli topp seks lag uten massivt med kapital fra et regime vi ikke ønsker i fotballen.
Fulham har hatt flere "store" managere og misset. Silva som er der nå har fått mye sparken rundt omkring. Men nå har det klaffet i Fulham -  Da er vi tilbake til timing is everthing, god start, flyt og at alt er lettere i medgang. Så får vi se hvor mye ting flyter neste år og hvor bra sommer signeringene sklir inn i laget..

Dette blir viss vass og satt på spissen. Men absolutt en mekanisme jeg tror spiller inn. Hadde Orta hentet William og Pereira i sommer hadde folk steilet. Med god grunn da de mest sannsynlig hadde "floopet i Leeds denne sesongen. I stedet briljerer ihvertfall Pereira for Fulham. Artig å sett hvordan Roca og Aaronson hadde gjort det om de hadde blitt hentet av Fulham i sommer..
Leeds hentet Firpo fra Barcelona. Brighton hentet samtidig Cucurella fra Getafe. Firpo ble hentet til Barca fordi Cucurella ble sent på lån og solgt fordi han ikke var god nok for Barca. Dette får vi aldri svar på, men jeg er rimelig sikker på at Cucurella inn den sommern i stedet for Firpo ikke hadde løst venstrebackproblemet. Jeg tror også at Firpo hadde hatt et mye bedre rykte i PL om han hadde gått til Brighton. Medgang/motgang og timing.

Medgang, motgang, flaks og uflaks betyr noe. I enkelte settinger veldig mye og ekstremt mye når det f**ker opp hode. Ståle Solbakken har snakket om dette. Når han trente Kamma til 5 plass og forsterket den sommeren så sa han at de kan nesten signere hvem som helst og spillerne som kommer vil tilpasse seg og fungere utmerket. Noe det også gjorde. Året etter når de rykket ned ble gode spillere hentet men alle ble flopper. Samme mønsteret så han i FCK København. Selvfølgelig finnes det unntak hvor en signeringen snur hele skuta fra nedrykk, men det er unntaket.

Nå fikk jo Leeds en kjempestart på PL sesongen og alt så ganske så bra ut etter 3-4 kamper. Noe gikk galt likevel. Jeg heller mot at Leeds var et klubb noen hakk over hva Jesse taklet. Jeg hadde troen på han, men tok veldig feil. Med en manager som hadde hatt større respekt, kunnskap og ro så tror jeg sesongen kunne sett annerledes ut. Grov feil av klubben å ansette Jesse.

Forsterkninger før år to i PL og ansettelsen av Jesse er de to største feilene klubben har gjort og som vi ser ettervirkningene av i dag.

Prosessen med ansettelsen etter Jesse var heller ikke noe som er å skryte av. Hvorfor det ble slik er uvisst. Jesse måtte vel ut fort, det vet vel alle. Tipper klubben hadde en plan A,B og C. Men når alle planene ble bom så startet sirkuset. Ikke første gangen vi ser det i fotballen og langt i fra siste. Men hovedårsaken for fallet og det evt nedrykket tror jeg er de to tingene jeg nevnte tidligere. Den største skaden hadde allerede skjedd og den er tøff å snu. Så er det mulig at Roy Hodgson, Arne, Iraola eller en annen kunne reddet sesongen. Det kan fortsatt Gracia også, men tror ikke den trenden og tilstanden gruppa fremstår som er så lett å snu. Det mentale som er problemet tror jeg.

Sikkert mange som er uenige og mange som har behov for å finne syndebukker. Naturlig nok. Jeg tenker at det ikke er så enkelt og svart/hvitt som noen antyder. Men har selvfølgelig respekt for de som mener noe annet  :)

Hvis dette går ad dundass i år så er jo det kjipt. Men ikke kjipere enn at jeg uansett vil følge Leeds. Jeg koser meg med Leeds kamper uansett nivå. I CC er det ikke VAR og det er utelukkende positivt.
Jeg er ikke så opptatt av eierne så lenge de fremstår som ordentlige folk. Det mener jeg at Rads gjør. Jeg har ingen kunnskap eller noe grunnlag for å mene om han er flink i jobben sin eller ikke så det gidder jeg ikke å mene noe om.

 Det som plager meg mest med et nedrykk jeg tror kommer er spillere som Gnonto, Summerville, Sinisterra, Adams og McKennie som jeg mener er og kan bli ordentlig krutt. Å se sånne spillere forsvinne er kjedelig hvis det skjer. Fordelen er at spillere som Gelhardt, Perkins, Rutter, Gray, Hjelde, Greenwood, Cresswell får sine sjanser til å etablere seg.  Og strengt tatt er det morsommere å ligge i toppen i CC enn midt table PL. Mye mer nerver i spill når kampene betyr noe. Men ikke fullt så mye nerver som når man skal unngå nedrykk. For det er grusomt og frustrerende  ;)

Heldigvis så fremstår flere lag sportslig like ræva som oss. Så alt håp er ikke ute enda :)
 
Utvikling hva gjelder den kommersielle delen av klubben er jo enestående. Godeste Kinnear blir vel dratt inn litt i denne kritikken han og, men det er vel mer i forhold til matchday notes og billetter har vel vært et noe diskutert tema.

Den sportslige plan har jo vært åpen for alle. Det er jo kommunisert ut i flere kanaler x antall ganger av Orta. Det er et enkelt google søk. Både av Orta og i senere tid Bielsa.
Sistnevnte brukte tid på dette og situasjonen Leeds sist i Norge, samt at det ligger ute et helt seminar fra da han var i Polen. Faktisk veldig interessant og til stor nytte for media, men det er gammelt nytt og da han var her var de mest interessert i å lage tabloide saker om evt fallout med Phillips, eller denne bruken av Roberts og Shackleton.
Man ser jo det samme ubrukelige media som er mest interessert i hvorfor Gnonto ikke spiller når det er så vanvittig mye mer interessant i kampen mot Leicester. Både taktisk, hva som står på spill og hvilket utfordringer Leeds har hatt, men det touches knapt innpå. Men sånn er det. Enkle overskrifter og enkle svar på ting. Jeg mener jo at hadde media hatt litt mer fokus på det faglige og taktiske kunne man stilt endel flere interessante spørsmål til hvorfor Gracia valgte som han gjorde og hvorfor han har hatt en mer pragmatisk tilnærming til kampene.
Media og supportere har jo i flere år nå ropt på slutt med mannsmarkering, inn med soneforsvar, legg oss lengre ned i banen og juster presspillet bedre og når vi først gjør det så ropes det på Gnonto og at vi må tilbake til full gunghu igjen, men sånn er fotballen og her kommer jo kanskje sakens kjerne og hvorfor kritikken kommer.

Tilbake til sportsplan var det jo Orta og Bielsa i kombinasjon i sin tid som kom frem til at Leeds ville ha en slank stall med innslag av yngre spillere som man kunne forhåpentligvis spille inn i årene fremover. De mente coren i gruppen med Cooper, Ayling osv var sterk nok for 3 sesonger i PL, så klart med top of icing signeringer som Ralph, Koch og Rodrigo bla. Før Bielsa ønsket de jo en mer kontinental fotball med posession der man ønsket å spille på det front foot som engelsk mennene sier.

Det som kanskje har vist seg hvis man skal få lov å være kritisk er jo at denne coren kanskje ikke har vært god nok. Den smale stallen har vært veldig utsatt med skader, noe som har gjort oss veldig sårbare. Når vi da spiller flere uker med flere spillere ute betyr jo ikke bare det at laget vi skal opp mot møter vi med en svekket 11ér, vi har jo hatt treningsuker i tillegg der vi ikke har vært i nærheten å etablere godt nok nivå.
For fotball er slik om man vil det eller ikke. Det er stor forskjell på hva en etablert seniorspiller gir enn en juniorspiller uansett å mye vi ønsker å fremme juniorspillere og få frem den neste store.

Hvorfor vi ikke klarte å signere en midtbanespiller kan jo rett og slett være at vi ikke fant det vi skulle ha. Den gang skulle jo en ny spiller inn i en kultur og treningshverdag som er helt forskjellig fra alt annet.
OBrien var jo en spiller klubben luktet på, men man satt jo med et inntrykk at man ikke var helt sikker på om han var god nok til å gi oss den kvaliteten vi kanskje trengte. Ikke vet jeg.  I tillegg var det vel en Bayern spiller som det ble trekt i snora på i siste sekund.

Det er jo uendelig mange ting som du skriver, men overall synes jeg faktisk vi kan være kritiske til:
1. Strl på stall. Var det for risikabelt i PL?
2. Legge så mye i potten på coren av 90 modellene i gruppa. Var det i ettertid for stor risiko? Jeg likte svært godt at vi delte ut nye kontrakter og belønnet disse guttene, men man kan jo være kritisk til om det kanskje var litt blåøyd?
3. Vi ønsket britiske spillere da vi rykket opp. White, disse i Villa  og Behnrama osv. Men så snudde vi. Økonomi kommer inn her og er så klart et hinder i forhold til prisene i det engelske markedet, men vi begynte på britiske spillere med erfaring fra CC til at vi dro på kontinentet. Sist sommer dro vi til Red Bull og i ligaer som er ranket et godt stykke ned i Europa. Var det for stor risiko ifht erfaring, kultur etc? Dette skiftet hadde jo kommet uansett. Det var jo nøye planlagt. Vi forholder oss fortsatt til modell, men med en litt mer yngre og moderne tilnærming. Et tankesett som er tuftet på noe i samme gaten, men igjen mer moderne.


For meg da. Skal man bygge en solid enhet der man kan skape en solid prestasjonsgruppe så må kanskje de 4 punktene treffe bedre. Det har blitt litt for mye vingling og jeg synes man i lang tid har sett et lag som har slitt pga for liten stall, for lite kvalitet, for lite erfaring, for få ledere, for lett i posisjoner og nå desverre for mye vingling på tankesett og skifter innad i den modellen. Det er jo nettopp dette Brighton og Brentford har truffet så utrolig bra på hvis man skal bruke to gode eksempler på klubber vi burde vært på høyde med. Den ene med moneyball fundament, mens den andre av Ashwort som er i Newcastle nå. Googler man han så kan man lese ganske åpent der og hva han har lykkes så veldig godt med for England, Brighton og nå Newcastle.


Til slutt så elsker jeg ambisjoner og kritikken fra min side der kommer nok mer av frustrasjon. At vi rett og slett ikke har klart å treffe bedre med den kulturen bygde under Bielsa. Jeg er litt bitter. Jeg sitter igjen med en følelse av at vi sov litt i timen. Vi hang rett og slett ikke med den våren/sommeren der. Vi fløt nok godt på de prestasjonene som ble gjort det året.
I tillegg har du ting som covid - ingen på tribunen. Man spiller med lavere skuldre og du tar med deg et vanvittig momentum fra CC.

Hva gjelder Rads sin twitter. Jeg er bare sterkt i mot sånn. Jeg synes det skaper unødvendig støy. Selv om jeg forstår det er mye god gammeldags politikk oppi dette og.




« Siste redigering: April 27, 2023, 21:29:32 av leedslife »

Cannavaro

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2044 på: April 27, 2023, 21:54:31 »
Fine betraktninger der Eriksen  ;)  Problemet med Leeds er sammensatt ja, og man må gå tilbake i tid for å søke etter eller finne svar.  Som medlem av Premier League, verdens tøffeste liga, så må man ihvertfall ha et profesjonelt styre, en ledelse med en plan og evne til å utføre. Som en del av en plan er bl.a spillerlogistikk ; her virker det som Leeds jobber knallhardt med de yngre i klubben, og er hele tiden på talentjakt - samt signerer også en del med potensial. Med en plan for å bygge for fremtiden.  Dette er noe jeg savner i selve flaggskipet ; noen faste grunnprinsipper om hvordan vi skal spille, hva slags spillertyper vi skal handle inn o.s.v, alt på bakgrunn av en identitet - å skape noe som kan være gjenkjennende for Leeds.  Bielsa var i ferd med å skape denne identiteten, men grunnprinsippet hans med mann/mann markeringer og ekstremt press spill ble både for krevende og naivt etterhvert. Selv om filosofien hans fungerte fint i CS med de rette spillertypene.  Med Marsch hadde vi noe jeg kaller en planløs spillestil med et visst fokus på "gegenpress", med Gracia så har vi en forsiktig/moderat press stil.  Ingenting av dette fungerer. Den offensive spillestilen er hvisket ut også, jeg vet ikke hva vi står for offensivt en gang - ser ikke ofte gjentagende trekk i spillet vårt der som er et kjennemerke.

Vi mangler derfor kontinuitet i en spillestil som kan være identiteten til Leeds, spillertypene er feil, vi har en miks av CS etterfølgerne (Cooper, Ayling, Bamford, Forshaw, Harrison) og kontinentalt tilsnitt med spillere fra Spania, Nederland, Østerrike, Italia, Frankrike, Tyskland og Danmark - samt den amerikanske koblingen og en mann fra Colombia.  Det britiske er i mindretall som jo i flere andre PL klubber.  Har vi handlet med en god nok plan ?  Særlig når vi så vidt unnslapp nedrykk ifjor og slapp inn rekordmye mål. Hvorfor ikke forsterke oss solid defensivt da ??  Leeds har handlet mest midtbane- og angrepsspillere.  Man undrer seg hvor logikken er, og ja ; nettopp planen med spiller logistikken.

Managere ; Bielsa var en egen historie...men Marsch og Gracia (5.-6. valg ?)....det er evneveikt, litt tiltaksløst og snev av paralyse....for begge to var det snakk om "arv" av spillere, mens Marsch hadde vinduer å handle i.  Allikevel er mitt inntrykk av Gracia at han er en forsiktig og balansert manager som prøver å ha en teoretisk tilnærming til hvordan vi skal fremstå, men mulig har en feil spillestil og er ikke noe taktisk geni heller.  En manager (når han blir ansatt) bør vurdere utfra to ting ; være tro mot egen spillestil og mate spillerne riktig på treningsfeltet og være ydmyk til endringer dersom det ikke funker, eller skape en spillestil utfra analyser av spillemateriellet klubben har.  Det å skape vinnerkultur, vinne trofeer og ha en høyere vinner prosent enn tap skapes ikke over noen få sesonger, men over lengre tid, med kontinuitet og en god plan i bunn.  Leeds er dessverre ikke der, det er mye som har gått galt på veien, og iår kan det ende med nedrykk. Pr nå tor jeg det er 70 % sjanse for at vi rykker ned. lagene rundt oss plukker poeng, mens vi sliter "big time".  Alt som et resultat av dårlig planlegging vedr. spillestil, spiller- og manager logistikk.
MFLU - Miracles For Leeds United

Kato

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2045 på: April 27, 2023, 22:32:23 »
Nivået på ledelse når Jesse Marsch fikk sparken er norsk 5.-divisjonsnivå.
 

leedslife

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2046 på: April 27, 2023, 22:49:57 »
Fine betraktninger der Eriksen  ;)  Problemet med Leeds er sammensatt ja, og man må gå tilbake i tid for å søke etter eller finne svar.  Som medlem av Premier League, verdens tøffeste liga, så må man ihvertfall ha et profesjonelt styre, en ledelse med en plan og evne til å utføre. Som en del av en plan er bl.a spillerlogistikk ; her virker det som Leeds jobber knallhardt med de yngre i klubben, og er hele tiden på talentjakt - samt signerer også en del med potensial. Med en plan for å bygge for fremtiden.  Dette er noe jeg savner i selve flaggskipet ; noen faste grunnprinsipper om hvordan vi skal spille, hva slags spillertyper vi skal handle inn o.s.v, alt på bakgrunn av en identitet - å skape noe som kan være gjenkjennende for Leeds.  Bielsa var i ferd med å skape denne identiteten, men grunnprinsippet hans med mann/mann markeringer og ekstremt press spill ble både for krevende og naivt etterhvert. Selv om filosofien hans fungerte fint i CS med de rette spillertypene.  Med Marsch hadde vi noe jeg kaller en planløs spillestil med et visst fokus på "gegenpress", med Gracia så har vi en forsiktig/moderat press stil.  Ingenting av dette fungerer. Den offensive spillestilen er hvisket ut også, jeg vet ikke hva vi står for offensivt en gang - ser ikke ofte gjentagende trekk i spillet vårt der som er et kjennemerke.

Vi mangler derfor kontinuitet i en spillestil som kan være identiteten til Leeds, spillertypene er feil, vi har en miks av CS etterfølgerne (Cooper, Ayling, Bamford, Forshaw, Harrison) og kontinentalt tilsnitt med spillere fra Spania, Nederland, Østerrike, Italia, Frankrike, Tyskland og Danmark - samt den amerikanske koblingen og en mann fra Colombia.  Det britiske er i mindretall som jo i flere andre PL klubber.  Har vi handlet med en god nok plan ?  Særlig når vi så vidt unnslapp nedrykk ifjor og slapp inn rekordmye mål. Hvorfor ikke forsterke oss solid defensivt da ??  Leeds har handlet mest midtbane- og angrepsspillere.  Man undrer seg hvor logikken er, og ja ; nettopp planen med spiller logistikken.

Managere ; Bielsa var en egen historie...men Marsch og Gracia (5.-6. valg ?)....det er evneveikt, litt tiltaksløst og snev av paralyse....for begge to var det snakk om "arv" av spillere, mens Marsch hadde vinduer å handle i.  Allikevel er mitt inntrykk av Gracia at han er en forsiktig og balansert manager som prøver å ha en teoretisk tilnærming til hvordan vi skal fremstå, men mulig har en feil spillestil og er ikke noe taktisk geni heller.  En manager (når han blir ansatt) bør vurdere utfra to ting ; være tro mot egen spillestil og mate spillerne riktig på treningsfeltet og være ydmyk til endringer dersom det ikke funker, eller skape en spillestil utfra analyser av spillemateriellet klubben har.  Det å skape vinnerkultur, vinne trofeer og ha en høyere vinner prosent enn tap skapes ikke over noen få sesonger, men over lengre tid, med kontinuitet og en god plan i bunn.  Leeds er dessverre ikke der, det er mye som har gått galt på veien, og iår kan det ende med nedrykk. Pr nå tor jeg det er 70 % sjanse for at vi rykker ned. lagene rundt oss plukker poeng, mens vi sliter "big time".  Alt som et resultat av dårlig planlegging vedr. spillestil, spiller- og manager logistikk.
Enig med deg i mye her Cannavaro.
Det var et godt innlegg.

Er jo dette som blir så spennende med veien videre.
Vi har på et vis falt ned på et utgangspunkt som er endel dårligere enn tidligere hvis vi nå skal ta utgangspunkt i å tilbake til strategien vi hadde fra start. Og slik det virket i vinter med ryktene mot Iraola.
Da spesielt rundt det du poengterer i ulike spillestiler og da spillere som ble hentet inn i sommer.

Vi har vært et fryktelig svakt lag i posession feks og flere spillere som statistisk passer langt bedre i det red Bull tankesettet enn i et mer posessionbasert tankesett naturlig nok.


RoarG

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2047 på: Mai 03, 2023, 16:18:46 »
Med alt rotet styret har stelt i stand, bør han ta sin hatt og gå.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

GaryMac

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2048 på: Mai 03, 2023, 17:32:53 »
Med alt rotet styret har stelt i stand, bør han ta sin hatt og gå.
Ikke bare å ta sin hatt og gå når man eier halve butikken.... Han er selvsagt interessert i å få tilbake mest mulig for det han har puttet inn av penger, og akkurat nå er vel aksjekursen særdeles dårlig. Kan hende han får solgt resten selv om vi rykker ned, men da til en pris langt under det han har sett for seg.

Dennis

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2049 på: Mai 03, 2023, 17:47:30 »
Med alt rotet styret har stelt i stand, bør han ta sin hatt og gå.
Ikke bare å ta sin hatt og gå når man eier halve butikken.... Han er selvsagt interessert i å få tilbake mest mulig for det han har puttet inn av penger, og akkurat nå er vel aksjekursen særdeles dårlig. Kan hende han får solgt resten selv om vi rykker ned, men da til en pris langt under det han har sett for seg.

Overlever vi, så er han borte i sommer.
Rykker vi ned, er jeg jaggu ikke så sikker.

£100 - 200 millioner i tapt fortjeneste er neppe lett å svelge, samme hvor stort ansvar han selv har for det.
Marching on together!

RoarG

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2050 på: Mai 04, 2023, 15:31:16 »
For de som ikke kjenner HITC Sevens. Alfie Harmer, en ung mann i begynnelsen av 20-åra, lager tankevekkende og underholdende videoer om fotball. Dette var videoen jeg aldri håpet å se. "What on Earth is going on at Leeds United?" Alfie er Hull-supporter, og kjenner godt til hva inkompetent ledelse kan føre til.

https://www.youtube.com/watch?v=9c-qPJT7XWQ
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Pettersen97

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2051 på: Mai 27, 2023, 12:28:48 »
Gazzetta dello Sport melder på Twitter at Radrizzanis oppkjøp av Sampdoria er sluttført og Radrizzani nå er eier av den Italienske klubben sammen med Matteo Manfredi.
The Mighty Whites

auren

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2052 på: Mai 27, 2023, 12:36:41 »
Gazzetta dello Sport melder på Twitter at Radrizzanis oppkjøp av Sampdoria er sluttført og Radrizzani nå er eier av den Italienske klubben sammen med Matteo Manfredi.

Ligger vel i kortene at 49-ers likevel overtar oss til sommeren uansett hvilken divisjon vi befinner oss i.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Forever Whites

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2053 på: Mai 27, 2023, 13:30:44 »
Gazzetta dello Sport melder på Twitter at Radrizzanis oppkjøp av Sampdoria er sluttført og Radrizzani nå er eier av den Italienske klubben sammen med Matteo Manfredi.

Ligger vel i kortene at 49-ers likevel overtar oss til sommeren uansett hvilken divisjon vi befinner oss i.

auren

Blir spennende å se hvordan de tenker videre hvis de overtar.  Radrizzani har gjort mye bra for klubben.  Synd at det etter vår første sesong i PL ikke var en skikkelig plan videre.  Alltid dumt å tro man kan hvile på gamle laurbær for å bruke et slitt uttrykk.

Manglende investeringer etter den første sesongen.  Flere "panikk" kjøp og en plan som plutselig ikke var der lengre.  Vet ikke om det var for lite kjennskap til engelsk fotball som til slutt gjorde at det gikk galt?  Dette kan diskuteres opp og i mente.  Håper bare at det som er bygget opp ikke raser helt sammen som et korthus videre nå.

Det hadde vært herlig om vi i morgen berger plassen og kan bruke sommeren til å forsterke laget for videre spill i PL.  Men det skjer nok neppe.  Alt for mye som må gå vår vei da.
« Siste redigering: Mai 27, 2023, 13:32:21 av Forever Whites »
Medlem 94237

Kickthemdown

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2054 på: Mai 27, 2023, 15:13:39 »
Takk Gud for at han er borte. Bortsett fra oppkjøpet av Elland Road og ansettelsen av Bielsa så har han ikke gjort noen ting. Mange løfter, planer og intervjuer med svært lite framdrift. Vi trenger eiere med økonomisk pondus og styrke til å ta oss videre.

Fraud.

Dennis

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2055 på: Mai 30, 2023, 15:20:02 »
Stillheten er overdøvende.

Gode ledere viser seg i motgang. Dårlige stikker av gårde med halen mellom beina.
Marching on together!

leedslife

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2056 på: Mai 30, 2023, 15:22:46 »
Ja vi har jo desverre hatt noen av de…

Eriksen55

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2057 på: Mai 30, 2023, 16:26:01 »
Takk Gud for at han er borte. Bortsett fra oppkjøpet av Elland Road og ansettelsen av Bielsa så har han ikke gjort noen ting. Mange løfter, planer og intervjuer med svært lite framdrift. Vi trenger eiere med økonomisk pondus og styrke til å ta oss videre.

Fraud.

Bortsett fra det ingenting. Utrolig hvilken innsikt du har. Fullstendig skivebom. Han har bygget opp mye i klubben som ikke fungerte før hans tid. Til og med damene i kantinen på TA hadde fått fyken før han tok over. Han har bygget stein på stein og Leeds er en solid arbeidsplass og har en bra organisasjon. Så la han kanskje på en litt for stein sånn at noe raste. Men ikke nok til at klubben fortsatt har et solid fundament.

Rads har gjort sine feil. Men antar at han har gjort sitt beste. Noe mer enn det er vanskelig å kreve. At evnene ikke strakk til utover det han har gjort må ha ta lærdom av og sørge for å lære seg, ansette noen eller selge til noen som kan bygge klubben videre.

Selv om det ble noen blemmer og kostbare feil. Så er det greit med litt edruelighet i kritikken.

Dennis

.
« Svar #2058 på: Mai 30, 2023, 16:51:19 »
 ::)
Ja vi har jo desverre hatt noen av de…

Dessverre. Det er helt utrolig at denne klubben ikke kan tiltrekke seg bedre. "Ingen" klubber liker eieren om han har sittet der lenge nok, men du verden for et fall from grace denne klubben har hatt. Det er nesten ikke til å tro.

Det er ingen, selv de journalistene som skal være litt tett på klubben, som vet hvem som styrer, hvem som skal trene laget og rekruttere eller i det hele tatt hvem som skal eie den! Imens dette skjer roter Radrizzani rundt i Sampdoria, fremfor å lede klubben. Manglende evner eller beste intensjoner er ikke grunnen til at han er i Bergamo, fremfor på Elland Road i helga. Snakk om å snu kappa etter vinden. Shambles blir brukt i alle podcaster, tv-sendinger og yt-innlegg om klubben og det er knapt nok treffende om hva slags tilstand Leeds er i pt.

Det er TO uker til overgangsvinduet åpner...! Southampton har ansatt trener og direktør, mens fra Leeds er det snakk om at klubben kanskje blir solgt i løpet av fjorten dager.
Marching on together!

Eriksen55

Sv: .
« Svar #2059 på: Mai 30, 2023, 16:57:14 »
::)
Ja vi har jo desverre hatt noen av de…

Dessverre. Det er helt utrolig at denne klubben ikke kan tiltrekke seg bedre. "Ingen" klubber liker eieren om han har sittet der lenge nok, men du verden for et fall from grace denne klubben har hatt. Det er nesten ikke til å tro.

Det er ingen, selv de journalistene som skal være litt tett på klubben, som vet hvem som styrer, hvem som skal trene laget og rekruttere eller i det hele tatt hvem som skal eie den! Imens dette skjer roter Radrizzani rundt i Sampdoria, fremfor å lede klubben. Manglende evner eller beste intensjoner er ikke grunnen til at han er i Bergamo, fremfor på Elland Road i helga. Snakk om å snu kappa etter vinden. Shambles blir brukt i alle podcaster, tv-sendinger og yt-innlegg om klubben og det er knapt nok treffende om hva slags tilstand Leeds er i pt.

Det er TO uker til overgangsvinduet åpner...! Southampton har ansatt trener og direktør, mens fra Leeds er det snakk om at klubben kanskje blir solgt i løpet av fjorten dager.

Dette vet jeg for lite om til å ha altfor sterke meningen om. Men er det helt utenkelig at han kan jobbe med dette fra Bergamo eller et annet sted i verden via teams, tlf, etc i samarbeid med ansatte i klubben? Jeg har vondt for å tror at alle sitter og tvinner tommeltotter mens Rads er på tur  ;)

Dennis

Sv: .
« Svar #2060 på: Mai 30, 2023, 17:05:42 »
::)
Ja vi har jo desverre hatt noen av de…

Dessverre. Det er helt utrolig at denne klubben ikke kan tiltrekke seg bedre. "Ingen" klubber liker eieren om han har sittet der lenge nok, men du verden for et fall from grace denne klubben har hatt. Det er nesten ikke til å tro.

Det er ingen, selv de journalistene som skal være litt tett på klubben, som vet hvem som styrer, hvem som skal trene laget og rekruttere eller i det hele tatt hvem som skal eie den! Imens dette skjer roter Radrizzani rundt i Sampdoria, fremfor å lede klubben. Manglende evner eller beste intensjoner er ikke grunnen til at han er i Bergamo, fremfor på Elland Road i helga. Snakk om å snu kappa etter vinden. Shambles blir brukt i alle podcaster, tv-sendinger og yt-innlegg om klubben og det er knapt nok treffende om hva slags tilstand Leeds er i pt.

Det er TO uker til overgangsvinduet åpner...! Southampton har ansatt trener og direktør, mens fra Leeds er det snakk om at klubben kanskje blir solgt i løpet av fjorten dager.

Dette vet jeg for lite om til å ha altfor sterke meningen om. Men er det helt utenkelig at han kan jobbe med dette fra Bergamo eller et annet sted i verden via teams, tlf, etc i samarbeid med ansatte i klubben? Jeg har vondt for å tror at alle sitter og tvinner tommeltotter mens Rads er på tur  ;)

Merker at så lenge du er uenig med noen, så stiller du alltid tvil om realiteten ved ting med disclaimeren; "dette vet jeg for lite om, men..." Så er det slik at også det du skriver er basert på dine subjektive meninger og antakelser.

Man kan jo snu på det og si: Jeg vet for lite om det, men kan det tenkes at mens Radrizzani bygde stein for stein, så hadde han heller ingen skrupler med å berike seg selv ved å ta klubben til Myanmar?

Har du tenkt på signaleffekten ved at lederen skor seg selv mens Leeds rykker ned? Det er vel objektivt sett ganske dårlig ledelse å gjemme seg når det blåser. At du liker fyren gjør ikke det til et mindre faktum.

Kanskje de møtes på Teams?  :o
« Siste redigering: Mai 30, 2023, 17:31:46 av Dennis »
Marching on together!

GeirO

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2061 på: Mai 30, 2023, 17:16:17 »
Jeg savner en uttalelse fra han som bekrefter at han fortsatt lever. Gjerne supplert med å beklage at klubben vår rykket ned.

Begynner å tro at han er en særdeles uhøflig mann...
MOT

leedslife

Sv: .
« Svar #2062 på: Mai 30, 2023, 17:39:23 »
::)
Ja vi har jo desverre hatt noen av de…

Dessverre. Det er helt utrolig at denne klubben ikke kan tiltrekke seg bedre. "Ingen" klubber liker eieren om han har sittet der lenge nok, men du verden for et fall from grace denne klubben har hatt. Det er nesten ikke til å tro.

Det er ingen, selv de journalistene som skal være litt tett på klubben, som vet hvem som styrer, hvem som skal trene laget og rekruttere eller i det hele tatt hvem som skal eie den! Imens dette skjer roter Radrizzani rundt i Sampdoria, fremfor å lede klubben. Manglende evner eller beste intensjoner er ikke grunnen til at han er i Bergamo, fremfor på Elland Road i helga. Snakk om å snu kappa etter vinden. Shambles blir brukt i alle podcaster, tv-sendinger og yt-innlegg om klubben og det er knapt nok treffende om hva slags tilstand Leeds er i pt.

Det er TO uker til overgangsvinduet åpner...! Southampton har ansatt trener og direktør, mens fra Leeds er det snakk om at klubben kanskje blir solgt i løpet av fjorten dager.
Husker jeg leste en artikkel etter vi rykket ned i 04. Husker ikke journalisten eller for hvilken blekke, men han mente det kunne ta tiår før Leeds var tilbake i PL. Gamblingen ved økonomien den gang var så klart en stor faktor i denne artikkelen, men også på grunn av et fraværende styre, manglende kultur og ringvirkningene av dette. Et svakt styresett tiltrekker seg ofte lignende eierskap og avtaler deretter, mente da han.
Hva gjør dette med omgivelsenes stemme?
Joda, det har vært noen som har marsjert i gatene, bannere som er blitt printet opp og buing på ER siste tiårene. Aller mest har det vært synlig i form av mindre publikum og likegyldighet i perioder, men det overrasker meg stort til den dag idag at så mange supportere aksepterte det som skjedde under Bates, GHF, Cellino og ikke minst hvordan vi er blitt drevet siste tiden.
Det er jo skummelt for en klubb på denne størrelsen og med det potensiale at vi hele tiden skal akseptere en slik tilstand som nå fordi vi har hatt det semre tidligere.
Store europeiske toppklubber sine supportere/ultras melder jo kraftig i fra hvis klubben fraviker en profesjonell måte å opptre på.
Hos oss synes jeg det er mest likegyldighet eller en aksept helt til det er så synlig bekymringsfult det som skjer at man nesten er nødt til å bytte side.
I norske klubber der det er mer åpenhet og informasjonen er langt mer tilgjengelig ser man jo hva dårlig drift og ukultur skaper. Selv for klubber fra de største byene i Norge i konkurranse med bygdelag knapt uten ressurser.
Nå er det mye her som ikke rettes mot Radrzianni direkte. Han har vært en god nok eier og faktisk dratt skipet i riktig retning, men det bør jo være klart for de fleste at han rett og slett ikke har vært i nærheten av å ha tyngden til å ta dette videre. Alt rundt Bielsa ble jo Radrziannis redning. Det før og etterpå har jo ikke vært et spøtt bedre sportslig enn de andre. Sportslige prestasjonen under Bielsa nøt de godt av kommersielt og økonomisk og gir oss forhåpentligvis et godt fundament i årene fremover med et nytt eierskifte.
Det har jo vært et kaos av proporsjoner siste månedene og igjen ler de av oss.
Og rollen som fotballenglands hoffnarr tror jeg vi fortsatt vil ha i årene fremover hvis vi rett og slett ikke får inn et langt mer slagkraftig og solid organisasjon. Noen som behandler Leeds som en klubb av den størrelsen de er og det potensiale de har.
Så får vi håpe disse amerikanerne er det. Hva kan vi forvente?
Steve Parish er jo inne på amerikanere, dems kultur, tankesett, deres klubbdrift etc i intervjuet med Neville for noen uker siden. Josh Harris blandt annet delaktig i NHL og NBA.

Dennis

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2063 på: Mai 30, 2023, 17:55:24 »
Selvsagt kan ikke alt rettes mot Radrizzani direkte, men han er nå enn eier og styreformann og sånn sett blir han ansvarlig. Jeg ønsker ikke at eieren av Leeds United skal være for sportslig involvert i klubben, men ønsker heller at han ansetter kyndige folk i de riktige rollene. Spørsmålet er om Radrizzani var for lite involvert og i alle fall ventet for lenge. Det er liten tvil om at Victor Orta hadde for mye vetomakt i klubben og alle hans enorme feilsteg i rekrutteringen ble til slutt banen. Likevel, Radrizzani, sammen med 49ers Entreprise, er ansvarlig til slutt.

Lynavlederne er borte, sparket og forduftet og til slutt er det ingen andre å skylde på.

Er heller ikke solgt på 49ers, om de tar over. Det er i praksis et konsortium av investorer, hvor antakelig flere faller av nå som klubben skal spille i en lavere divisjon enn de hadde sett for seg. De har da også vært med på mye av dette, uten at man har hørt eller sett stort til de. Kanskje har Radrizzani holdt hardt i tømmene, men de har fremstått litt som medpassasjerer enn så lenge. Vil de faktisk kjøpe ut Radrizzani og vil de investere det som trengs for å returnere klubben raskt? Klokken tikker, men får vel 55% av tv-inntektene i fallskjerm, en sum som synker over de tre årene.

49ers har i så fall mye å bevise.

Ellers: Nå er ikke jeg overtroisk, men det er ganske interessant å se noen fellesnevnere til nedrykket i 2004 og nå, 19 år seinere.

Leeds rykker ned på 19 plass, med Leicester på 18 og Everton på 17.
Det skjedde også i 2004.

Nedrykket spikres i en kamp hvor man taper 1-4 mot et lag som normalt spiller i hvitt (Spurs).
Det skjedde også i 2004 (Bolton).

Laget som sendte oss ned endte på 8.plass til slutt.
Det skjedde også i 2004.

En mann var involvert i begge kampene. Sam Allardyce.

Litt artig :) og mest trist. :'(

« Siste redigering: Mai 30, 2023, 18:01:07 av Dennis »
Marching on together!

Fantasyland

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2064 på: Mai 30, 2023, 18:23:52 »
Leeds All Over
@LeedsAllOver
🗞️
@SkySportsLyall
 reporting that Radrizzani flew to the US late last week to progress talks in order to sell #LUFC to the 49ers.

Meanwhile,
@DiMarzio
 says Radz’s bid to buy Sampdoria isn’t likely to go through today - meaning a 4-point deduction could follow.

leedslife

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2065 på: Mai 30, 2023, 18:54:54 »
Selvsagt kan ikke alt rettes mot Radrizzani direkte, men han er nå enn eier og styreformann og sånn sett blir han ansvarlig. Jeg ønsker ikke at eieren av Leeds United skal være for sportslig involvert i klubben, men ønsker heller at han ansetter kyndige folk i de riktige rollene. Spørsmålet er om Radrizzani var for lite involvert og i alle fall ventet for lenge. Det er liten tvil om at Victor Orta hadde for mye vetomakt i klubben og alle hans enorme feilsteg i rekrutteringen ble til slutt banen. Likevel, Radrizzani, sammen med 49ers Entreprise, er ansvarlig til slutt.

Lynavlederne er borte, sparket og forduftet og til slutt er det ingen andre å skylde på.

Er heller ikke solgt på 49ers, om de tar over. Det er i praksis et konsortium av investorer, hvor antakelig flere faller av nå som klubben skal spille i en lavere divisjon enn de hadde sett for seg. De har da også vært med på mye av dette, uten at man har hørt eller sett stort til de. Kanskje har Radrizzani holdt hardt i tømmene, men de har fremstått litt som medpassasjerer enn så lenge. Vil de faktisk kjøpe ut Radrizzani og vil de investere det som trengs for å returnere klubben raskt? Klokken tikker, men får vel 55% av tv-inntektene i fallskjerm, en sum som synker over de tre årene.

49ers har i så fall mye å bevise.

Ellers: Nå er ikke jeg overtroisk, men det er ganske interessant å se noen fellesnevnere til nedrykket i 2004 og nå, 19 år seinere.

Leeds rykker ned på 19 plass, med Leicester på 18 og Everton på 17.
Det skjedde også i 2004.

Nedrykket spikres i en kamp hvor man taper 1-4 mot et lag som normalt spiller i hvitt (Spurs).
Det skjedde også i 2004 (Bolton).

Laget som sendte oss ned endte på 8.plass til slutt.
Det skjedde også i 2004.

En mann var involvert i begge kampene. Sam Allardyce.

Litt artig :) og mest trist. :'(
Enig. Det ansvaret har han jo tatt og flere ganger.
Sparkingen av Bielsa trengte jo en leder mer enn noengang for å stå i det ansvaret og vise tilstedeværelse. (ref something is broke)
Kameraene snurrer godt på innsiden av Torp Arch i kjølevannet av Bielsas avgang og ansettelsen av Marsch.
Han hadde til og med satt av tid i kalenderen til påfølgende kamp mot Leicester da han var på indrebane før og etter kamp for full publisitet.
Avskjedigelsen av Marsch var han igjen aktiv både gjennom journalister og på sin egen twitter og bekreftet at de var tilstede og jobbet beinhardt i kulissene. Vi supportere fortjente ikke dette.
Siste gangen han tok ansvar ifølge han selv var etter tapet for.. da Orta og Gracia måtte gå. Nå tolker jeg den meldingkorrespondansen fra Twitter som troverdig (mulig jeg tar feil?). Det skjedde ihvertfall ting langt raskere enn etter avskjedelsen av Marsch. Ref til meldingene så var det hans fulle ansvar og vi supportere igjen fortjente ikke dette.
Så kommer vi altså til sesongens siste kamp på hjemmebane(!) og Kinnear blir sendt alene. Så klart med ambassadører som Gray, Strachan og McAllister ved sin side. Dette er jo samme type politisk ærend Gray gikk da Bielsa ble sparket. (ref teamtalk og en ganske intr debatt med tid palace eier S Jordan var det vel?)
Man verken hører eller leser noe fra Radrzianni denne gang.
Som du skriver over. De andre klubbene er i full gang med å legge strategier, planer og modeller for en sesong der sesongstart er rett rundt hjørnet. Dette kan fult mulig skyldes at overtakelsen er nær og at denne informasjonen kommer. Men som klubbens øverste leder så viser man seg. Spesielt i tunge og ærlige tider. Blir som en spiller skulle droppet å klappet av supporterne etter tap i et derby. Løp rett i garderoben etter en 5-0 seier, men når man taper så står man opp. Det må jo være en universal oppfatning innenfor fotball.
For meg så avslutter dette kapittelet Radrzianni på en ærlig måte.
Intensjonen var nok god. Risken var nok å få x gangen på handelen for han så potensiale etter oppspill av noen viktige skikkelser i gamet, men det ble gjennomskuet og funnet for lett i det store selskap. Det synes jeg den trioen viste litt for mange ganger.
Men hoi så gøy det må ha vært. Take us home. Det store trekkplasteret skyr det og gir vel 45 sekunders intervju gjennom hele serien, mens Kjell, Benni og Egon soler seg i glansen med hovedroller gjennom begge sesongene.
Da må det ha vært gøy og enkelt å stå frem. På Søndag. Da var det bare Benni igjen.

Fantasyland

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2066 på: Mai 30, 2023, 19:05:50 »
Leeds All Over
@LeedsAllOver
🗞️
@SkySportsLyall
 reporting that Radrizzani flew to the US late last week to progress talks in order to sell #LUFC to the 49ers.

Meanwhile,
@DiMarzio
 says Radz’s bid to buy Sampdoria isn’t likely to go through today - meaning a 4-point deduction could follow.

Mer info: https://www.skysports.com/football/news/11095/12893191/leeds-united-andrea-radrizzani-remains-in-advanced-negotiations-to-sell-club-to-american-owners-of-san-francisco-49ers

leedslife

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2067 på: Mai 30, 2023, 19:14:27 »
Vedr ny DOF.
Kieran Scott er intr. Veldig ung. Ex Norwich i litt samme stilling som Craig Dean hos oss den gang.

Blank_File

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2068 på: Mai 30, 2023, 21:08:50 »
Leeds All Over
@LeedsAllOver

@SkySportsLyall
 reporting that Radrizzani flew to the US late last week to progress talks in order to sell #LUFC to the 49ers.

Meanwhile,
@DiMarzio
 says Radz’s bid to buy Sampdoria isn’t likely to go through today - meaning a 4-point deduction could follow.

Mer info: https://www.skysports.com/football/news/11095/12893191/leeds-united-andrea-radrizzani-remains-in-advanced-negotiations-to-sell-club-to-american-owners-of-san-francisco-49ers
Jeg har en slags respekt for at han eventuelt har jobbet for å fremskynde salg så brikker kan falle på plass fortest mulig. Hvis han har tenkt å beholde noen prosent, men trekke seg ut av driften så vil han også være tjent med at den avtalen blir gjort så fort som mulig er. Og om han ikke har tenkt å beholde noe, gjelder det samme for hans investering i Sampdoria. Og etter to kraftige brannsår etter meldinger om konkrete avtaler som likevel gikk i vasken er han forhåpentligvis klok av skade. Det er uansett ikke bra med radiostillhet fra øverste leder, men la oss håpe at det er for å få fortgang i ting.

Fantasyland

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2069 på: Mai 30, 2023, 21:13:11 »
Gianluca Di Marzio
@DiMarzio
La
@sampdoria
 trova finalmente pace: raggiunto l'accordo tra
@andrearadri
 (con il suo gruppo) e
@unavitadacinema
, il Cda sta approvando adesso l'aumento di capitale
@SkySport

@sampdoria
 finner endelig fred: en avtale er oppnådd mellom
@andrearadri
 (med sin gruppe) og
@unavitadacinema
 , styret godkjenner nå kapitalutvidelsen
@SkySport