Skrevet av Emne: Tidligere eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017- 17/7-2023  (Lest 363185 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Blank_File

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2070 på: Mai 30, 2023, 21:51:45 »
Phil Hay
@PhilHay_
·
34m
Back and forward in the Sampdoria saga. The investment bid that Radrizzani is part of is on track again, according to reports


Phil Hay
@PhilHay_
·
29m
he’s not the only party involved in the Sampdoria proposal - QSI drawn into it last week - but the view has been that Sampdoria investment would require Leeds sale. As before, 49ers Enterprises value Leeds at £170m tops after relegation. And still want to take over.

HåvardK

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2071 på: Mai 30, 2023, 21:57:06 »
Gjesp...

RoarG

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2072 på: Mai 30, 2023, 22:02:03 »
D'herrer i dresser får styre på....
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Fantasyland

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2073 på: Mai 30, 2023, 22:17:15 »
At Radz har kjøpt Sampdoria er jo alt annet enn et gjesp vil jeg si. Han er økonomisk avhengig av å selge Leeds for å lande den dealen så nå bør det bli fart på sakene.

Fantasyland

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2074 på: Mai 30, 2023, 23:09:24 »
Andrea Russo
@AndRusso_16
https://tuttosport.com/news/calcio/serie-a/sampdoria/2023/05/30-108397012/sampdoria_ferrero_esce_vicino_l_accordo_con_radrizzani_e_manfredi

Sampdoria owner MassimoFerrero:<<I have sold Sampdoria to Andrea Radrizzani>>. One scenario is finally settled, now I think the focus will move back about Aser's future involvement at Elland Road #LUFC

HåvardK

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2075 på: Mai 31, 2023, 06:42:18 »
At Radz har kjøpt Sampdoria er jo alt annet enn et gjesp vil jeg si. Han er økonomisk avhengig av å selge Leeds for å lande den dealen så nå bør det bli fart på sakene.
Godt poeng.

karaba

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2076 på: Mai 31, 2023, 11:00:14 »
At Radz har kjøpt Sampdoria er jo alt annet enn et gjesp vil jeg si. Han er økonomisk avhengig av å selge Leeds for å lande den dealen så nå bør det bli fart på sakene.
Godt poeng.
Det som er bra er jo at nå må Radz faktisk få fart på prosessen med å selge Leeds


Sent from my iPhone using Tapatalk

Cherry

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2077 på: Mai 31, 2023, 11:07:13 »
Er jo her veien videre begynner.
Først HVEM som eier klubben, deretter manager/sportssjef og teamet rundt de.
Så oversikt over HVILKE spillere man ønsker videre, deretter starter transfers inn/ut.

Og vinduet........vil åpne 9. juni, og holde åpent i 12 uker frem til midnatt norsk tid tirsdag 31. august.
"en uke" på å selge klubb , samt hente /få tak i de man ønsker skal styre lag/tropp.

Håper virkelig det er lagt en plan for dette, ikke som ved sparkingen av Marsch. :o
 

Reaney

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2078 på: Mai 31, 2023, 11:12:50 »
Hva er det som tilsier at de Rad selger klubben til er noe bedre? De har jo vært på banen i flere år uten å få til noe som helst. Skulle ønsket meg noe robust og nytt inn uten sand mellom tærne og lik i lasten.

Dennis

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2079 på: Mai 31, 2023, 11:25:38 »
Hva er det som tilsier at de Rad selger klubben til er noe bedre? De har jo vært på banen i flere år uten å få til noe som helst. Skulle ønsket meg noe robust og nytt inn uten sand mellom tærne og lik i lasten.

Ja, tida vil vise hvordan det blir. Som du sier, de har vært på banen i flere år. Et lite håp for min del ligger i at Radrizzani tross alt har hatt majoriteten av stemmene, så det kan være en grunn til at de har vært relativt beskjedne.

Dersom denne TO går i orden, håper jeg vi ser noe annet.
Marching on together!

Josch

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2080 på: Mai 31, 2023, 11:33:06 »
Er det sikkert at Radrizzani vil selge seg helt ut av Leeds? Det har jo lenge vært snakk om at han vil eie en utenlandsk klubb i EU for å sluse talenter derfra til Leeds hvis de spiller for en serie  A klubb f.eks.  Med Sampdoria så har Radrizzani tilgang til alle talenter i Europa og resten verden uten å tenke på arbeidstillatelse. Han sa jo at han ville bli værende i Leeds i mange år etter opprykket i 2020.
 
Jeg tror Brexit var veldig negativt for Leeds, som ikke er en rik klubb med superrik eier. Det ble umulig å hente rimelige og gode talenter fra Europe som ikke spilte i øverste liga og ikke hadde landskamper pga arbeidstillatelse i UK.  Talentet Raphinha ble kjøpt for kun 17 mill før Brexit!! Middels spillere fra ulike ligaer ble plutselig mye dyrere pga hard konkurranse om disse. Og engelske talenter støvsuges av de rike klubbene i PL. Leeds har ikke fått veldig gode spillere for 20-30 mill pund de siste årene. Litt flåsete sagt så er dette prisen for middels gode spillere.

Dersom 49ers overtar må de kjøpe dyrt for å få tak i gode spillere fra UK/Europa. Men hvis de har penger og er villig til å satse stort så gjerne for meg.

Dennis

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2081 på: Mai 31, 2023, 11:47:39 »
Er det sikkert at Radrizzani vil selge seg helt ut av Leeds? Det har jo lenge vært snakk om at han vil eie en utenlandsk klubb i EU for å sluse talenter derfra til Leeds hvis de spiller for en serie  A klubb f.eks.  Med Sampdoria så har Radrizzani tilgang til alle talenter i Europa og resten verden uten å tenke på arbeidstillatelse. Han sa jo at han ville bli værende i Leeds i mange år etter opprykket i 2020.
 
Jeg tror Brexit var veldig negativt for Leeds, som ikke er en rik klubb med superrik eier. Det ble umulig å hente rimelige og gode talenter fra Europe som ikke spilte i øverste liga og ikke hadde landskamper pga arbeidstillatelse i UK.  Talentet Raphinha ble kjøpt for kun 17 mill før Brexit!! Middels spillere fra ulike ligaer ble plutselig mye dyrere pga hard konkurranse om disse. Og engelske talenter støvsuges av de rike klubbene i PL. Leeds har ikke fått veldig gode spillere for 20-30 mill pund de siste årene. Litt flåsete sagt så er dette prisen for middels gode spillere.

Dersom 49ers overtar må de kjøpe dyrt for å få tak i gode spillere fra UK/Europa. Men hvis de har penger og er villig til å satse stort så gjerne for meg.

Raphinha kom vel et drøyt halvår etter Brexit trådte i kraft?

Uansett, du har noen gode penger her. Likevel mener jeg at balansen nok vil skiftes litt likevel, ettersom det er så enormt mye mer penger i England enn det er i de andre ligaene. Det ser man eksempelvis i fjor sommer, hvor bare Chelsea - til tross for at bruken var av uhellig størrelse - brukte mer enn de fire andre store ligaene til sammen. Det tyder både på et overforbruk uten like, men også at PL står i en særklasse.

Når det gjelder Radrizzani, så leste jeg litt her og der i går at 49ers kun ønsker full overtakelse. Jeg vet ikke hvor treffsikkert det er.

Jeg tipper det mest aktuelle er en slags earn out, hvor han kanskje får noe mer for aksjene dersom klubben rykker opp innen to år - for eksempel. Verdien på aksjene hans har stupt siden lørdag (fra over £400 mill til £170 mill). Det er ikke sikkert han vil slippe den tapte fortjenesten så enkelt. Samtidig er spørsmålet om han har råd til å beholde de.

For vår del, får vi håpe det blir en løsning på dette snart! Det verste vil være om det blir en Mike Ashley-situasjonen, hvor eieren sitter på aksjene og venter på "riktig" pris, mens han gjør det absolutt minste.
Marching on together!

Fantasyland

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2082 på: Mai 31, 2023, 12:42:04 »
Hva er det som tilsier at de Rad selger klubben til er noe bedre? De har jo vært på banen i flere år uten å få til noe som helst. Skulle ønsket meg noe robust og nytt inn uten sand mellom tærne og lik i lasten.

Jeg kan gi deg EN veldig stor grunn: Leeds blir nå heleid av 49'ers istedenfor at de sitter med en minoritet av aksjene. Det betyr at de dikterer hele sammensetningen av styret, administrasjon osv. De ville i utgangspunktet kjøpe en PL-klubb, men er også villig til å kjøpe oss mot en lavere pris selv om vi nå er i Championship. Ambisjonen deres er neppe å sitte og koke rundt i denne ligaen, de ser vel dette som en business-mulighet og ønsker høyest mulig ROI på investeringen sin. Det betyr veldig enkelt: Få oss fortest mulig tilbake i det gjeveste selskap.

GeirO

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2083 på: Mai 31, 2023, 12:59:47 »
Hva er det som tilsier at de Rad selger klubben til er noe bedre? De har jo vært på banen i flere år uten å få til noe som helst. Skulle ønsket meg noe robust og nytt inn uten sand mellom tærne og lik i lasten.

Jeg kan gi deg EN veldig stor grunn: Leeds blir nå heleid av 49'ers istedenfor at de sitter med en minoritet av aksjene. Det betyr at de dikterer hele sammensetningen av styret, administrasjon osv. De ville i utgangspunktet kjøpe en PL-klubb, men er også villig til å kjøpe oss mot en lavere pris selv om vi nå er i Championship. Ambisjonen deres er neppe å sitte og koke rundt i denne ligaen, de ser vel dette som en business-mulighet og ønsker høyest mulig ROI på investeringen sin. Det betyr veldig enkelt: Få oss fortest mulig tilbake i det gjeveste selskap.
Var vel en fordel for 49'ers at vi rykket ned. Mye lavere kjøpssum, sam at drifts- og lønnsbudsjett reduseres betraktelig. Selvsagt går inntektene noe ned minst et år, men fallskjermen hjelper på. Så må de etterhvert (etter opprykket) bruke mye penger til nye, gode spillere. Men det måtte de uansett gjort i sommer selv uten nedrykk.
MOT

Josch

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2084 på: Mai 31, 2023, 13:16:37 »
Er det sikkert at Radrizzani vil selge seg helt ut av Leeds? Det har jo lenge vært snakk om at han vil eie en utenlandsk klubb i EU for å sluse talenter derfra til Leeds hvis de spiller for en serie  A klubb f.eks.  Med Sampdoria så har Radrizzani tilgang til alle talenter i Europa og resten verden uten å tenke på arbeidstillatelse. Han sa jo at han ville bli værende i Leeds i mange år etter opprykket i 2020.
 
Jeg tror Brexit var veldig negativt for Leeds, som ikke er en rik klubb med superrik eier. Det ble umulig å hente rimelige og gode talenter fra Europe som ikke spilte i øverste liga og ikke hadde landskamper pga arbeidstillatelse i UK.  Talentet Raphinha ble kjøpt for kun 17 mill før Brexit!! Middels spillere fra ulike ligaer ble plutselig mye dyrere pga hard konkurranse om disse. Og engelske talenter støvsuges av de rike klubbene i PL. Leeds har ikke fått veldig gode spillere for 20-30 mill pund de siste årene. Litt flåsete sagt så er dette prisen for middels gode spillere.

Dersom 49ers overtar må de kjøpe dyrt for å få tak i gode spillere fra UK/Europa. Men hvis de har penger og er villig til å satse stort så gjerne for meg.

Raphinha kom vel et drøyt halvår etter Brexit trådte i kraft?

Uansett, du har noen gode penger her. Likevel mener jeg at balansen nok vil skiftes litt likevel, ettersom det er så enormt mye mer penger i England enn det er i de andre ligaene. Det ser man eksempelvis i fjor sommer, hvor bare Chelsea - til tross for at bruken var av uhellig størrelse - brukte mer enn de fire andre store ligaene til sammen. Det tyder både på et overforbruk uten like, men også at PL står i en særklasse.

Når det gjelder Radrizzani, så leste jeg litt her og der i går at 49ers kun ønsker full overtakelse. Jeg vet ikke hvor treffsikkert det er.

Jeg tipper det mest aktuelle er en slags earn out, hvor han kanskje får noe mer for aksjene dersom klubben rykker opp innen to år - for eksempel. Verdien på aksjene hans har stupt siden lørdag (fra over £400 mill til £170 mill). Det er ikke sikkert han vil slippe den tapte fortjenesten så enkelt. Samtidig er spørsmålet om han har råd til å beholde de.

For vår del, får vi håpe det blir en løsning på dette snart! Det verste vil være om det blir en Mike Ashley-situasjonen, hvor eieren sitter på aksjene og venter på "riktig" pris, mens han gjør det absolutt minste.

Earn out høres sannsynlig ut. Men tiden kan også jobbe mot Radrizzani på dette punkt. Parashut pengene for tre sesonger øker sjansen for et opprykk akkurat nå, men for hvert år man mislykkes så vil verdien på hans aksjer synke. Blir det opprykk så får han en verdiøkning. Hvis han forblir deleier så er det sannsynlig at han ønsker bidra til at Leeds rykker opp, bl.a for sin egen økonomi. Jeg synes det er rart at han som var så dedikert til Leeds (og engasjerte seg mye) bare selger og reiser i stillhet.

49ers er nok interessert i klar majoritet hvis de skal bruke mye penger fremover. Da ønsker de å ha solid flertall i styret. De er med på dette for at de skal eie en Premier League klubb i fremtiden. Rad kan vel også selge aksjene nå og avtale en opsjon på å kjøpe dem tilbake til fast pris etter et opprykk (eller avtale å få penger utbetalt ved et opprykk). Da har både 49ers flertall og Rad er sikret et pent beløp ved opprykk.

Uansett, jeg ser det som en fordel at det er EN stor eier i Leeds og det må bli 49ers.

Hvis denne 46/54-fordelingen har skapt uenighet om beslutninger (Rutter/ Harrison/ ansette-sparke Marsch/ ny Coach) så er det veldig uheldig. Det kan ha påvirket prestasjoner på banen.

Brexit var 31.12.2020.

Dennis

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2085 på: Mai 31, 2023, 13:31:40 »
Er det sikkert at Radrizzani vil selge seg helt ut av Leeds? Det har jo lenge vært snakk om at han vil eie en utenlandsk klubb i EU for å sluse talenter derfra til Leeds hvis de spiller for en serie  A klubb f.eks.  Med Sampdoria så har Radrizzani tilgang til alle talenter i Europa og resten verden uten å tenke på arbeidstillatelse. Han sa jo at han ville bli værende i Leeds i mange år etter opprykket i 2020.
 
Jeg tror Brexit var veldig negativt for Leeds, som ikke er en rik klubb med superrik eier. Det ble umulig å hente rimelige og gode talenter fra Europe som ikke spilte i øverste liga og ikke hadde landskamper pga arbeidstillatelse i UK.  Talentet Raphinha ble kjøpt for kun 17 mill før Brexit!! Middels spillere fra ulike ligaer ble plutselig mye dyrere pga hard konkurranse om disse. Og engelske talenter støvsuges av de rike klubbene i PL. Leeds har ikke fått veldig gode spillere for 20-30 mill pund de siste årene. Litt flåsete sagt så er dette prisen for middels gode spillere.

Dersom 49ers overtar må de kjøpe dyrt for å få tak i gode spillere fra UK/Europa. Men hvis de har penger og er villig til å satse stort så gjerne for meg.

Raphinha kom vel et drøyt halvår etter Brexit trådte i kraft?

Uansett, du har noen gode penger her. Likevel mener jeg at balansen nok vil skiftes litt likevel, ettersom det er så enormt mye mer penger i England enn det er i de andre ligaene. Det ser man eksempelvis i fjor sommer, hvor bare Chelsea - til tross for at bruken var av uhellig størrelse - brukte mer enn de fire andre store ligaene til sammen. Det tyder både på et overforbruk uten like, men også at PL står i en særklasse.

Når det gjelder Radrizzani, så leste jeg litt her og der i går at 49ers kun ønsker full overtakelse. Jeg vet ikke hvor treffsikkert det er.

Jeg tipper det mest aktuelle er en slags earn out, hvor han kanskje får noe mer for aksjene dersom klubben rykker opp innen to år - for eksempel. Verdien på aksjene hans har stupt siden lørdag (fra over £400 mill til £170 mill). Det er ikke sikkert han vil slippe den tapte fortjenesten så enkelt. Samtidig er spørsmålet om han har råd til å beholde de.

For vår del, får vi håpe det blir en løsning på dette snart! Det verste vil være om det blir en Mike Ashley-situasjonen, hvor eieren sitter på aksjene og venter på "riktig" pris, mens han gjør det absolutt minste.

Earn out høres sannsynlig ut. Men tiden kan også jobbe mot Radrizzani på dette punkt. Parashut pengene for tre sesonger øker sjansen for et opprykk akkurat nå, men for hvert år man mislykkes så vil verdien på hans aksjer synke. Blir det opprykk så får han en verdiøkning. Hvis han forblir deleier så er det sannsynlig at han ønsker bidra til at Leeds rykker opp, bl.a for sin egen økonomi. Jeg synes det er rart at han som var så dedikert til Leeds (og engasjerte seg mye) bare selger og reiser i stillhet.

49ers er nok interessert i klar majoritet hvis de skal bruke mye penger fremover. Da ønsker de å ha solid flertall i styret. De er med på dette for at de skal eie en Premier League klubb i fremtiden. Rad kan vel også selge aksjene nå og avtale en opsjon på å kjøpe dem tilbake til fast pris etter et opprykk (eller avtale å få penger utbetalt ved et opprykk). Da har både 49ers flertall og Rad er sikret et pent beløp ved opprykk.

Uansett, jeg ser det som en fordel at det er EN stor eier i Leeds og det må bli 49ers.

Hvis denne 46/54-fordelingen har skapt uenighet om beslutninger (Rutter/ Harrison/ ansette-sparke Marsch/ ny Coach) så er det veldig uheldig. Det kan ha påvirket prestasjoner på banen.

Brexit var 31.12.2020.

Ja, my bad. Mente det var 1. februar 2020, men det var jo en overgangsperiode ut året.
Marching on together!

Blank_File

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2086 på: Mai 31, 2023, 14:59:20 »
Phil Hay
@PhilHay_
·
6h
Andrea Radrizzani secures Sampdoria purchase. 49ers Enterprises will push now to agree and seal LUFC takeover.

Story
@TheAthleticFC

Fantasyland

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2087 på: Mai 31, 2023, 19:32:31 »
Radz ute med statement på sin Twitter-profil. Sier som Hay, høres ikke ut som goodbye..

Dennis

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2088 på: Mai 31, 2023, 21:09:48 »
Radz ute med statement på sin Twitter-profil. Sier som Hay, høres ikke ut som goodbye..

Mange ord, uten egentlig å si stort. Sitter igjen med samme oppfattelse, at han ikke umiddelbart er på vei ut.

Stolt av klubbens fremgang de siste årene. Så stolt at han reker rundt i Italia, mens klubben rykker ned. Så kommer dette...

Ikke til å bli klok av.

Marching on together!

Blank_File

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2089 på: Mai 31, 2023, 21:26:17 »
Kan det bety at det planlagte oppkjøpet har gått i vasken? Jeg vil nesten tippe det.

Kato

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2090 på: Mai 31, 2023, 22:07:03 »
Kan det bety at det planlagte oppkjøpet har gått i vasken? Jeg vil nesten tippe det.

Tipper tweeten er rent forhandlingsbasert. Spiller hard to get. Vil neppe eie to klubber.
 

Blank_File

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2091 på: Mai 31, 2023, 22:20:49 »
Kan det bety at det planlagte oppkjøpet har gått i vasken? Jeg vil nesten tippe det.

Tipper tweeten er rent forhandlingsbasert. Spiller hard to get. Vil neppe eie to klubber.
Mulig. Det var ganske generisk. Om ikke så ille som den til klubben.

ar9

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2092 på: Mai 31, 2023, 23:33:58 »
Kan det bety at det planlagte oppkjøpet har gått i vasken? Jeg vil nesten tippe det.

Tipper tweeten er rent forhandlingsbasert. Spiller hard to get. Vil neppe eie to klubber.
Enig. Har du kjøpt deg nytt hus du snart skal overta og står på privatvisning i huset du skal selge kan du gjerne si at du har all verdens tid og is i magen.
Men Pinocchio nesa vokser.


Sent from my iPhone using Tapatalk

leedslife

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2093 på: Juni 01, 2023, 12:34:06 »
Excl - Andrea Radrizzani signed an agreement in principle to use Leeds United's Elland Road stadium as security for a £26m bank loan to help buy Sampdoria.

Story @TheAthleticFC w/ @AdamCrafton_

https://theathletic.com/4568028/2023/06/01/leeds-elland-road-sampdoria-radrizzani/

Sources have told @TheAthleticFC that 49ers Enterprises, Leeds CEO Angus Kinnear and Aser executive Massimo Marinelli, who is also an LUFC board member, were not aware of the proposed loan or ER's involvement in it. #lufc

As of now, unclear the extent to which the loan progressed beyond a signed heads of terms agreement. No charge has been registered at companies house, so it is possible that the funding has been secured differently.

But remarkable Leeds chairman would offer to use club’s stadium as security for potential loan to buy different club. Radrizzani told @TheAthleticFC “what Aser Ventures does with its assets… including Leeds and Elland Road.. it's none of your business.”

Beyond that, Radrizzani did not directly answer our questions, beyond saying: “You are not well informed as the deal has been done by Gestio Capital." Gestio did not respond to a request for comment.




I actually can’t think of many more egregious acts by an owner (in the running of a club) than drawing up terms to offer up the stadium to one club (without informing board members) in the week they are relegated to fund the purchase of another club.

Among the more remarkable replies I’ve received when asking questions…


« Siste redigering: Juni 01, 2023, 13:52:44 av leedslife »

Dennis

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2094 på: Juni 01, 2023, 12:44:42 »
Excl - Andrea Radrizzani signed an agreement in principle to use Leeds United's Elland Road stadium as security for a £26m bank loan to help buy Sampdoria.

Story @TheAthleticFC w/ @AdamCrafton_

https://theathletic.com/4568028/2023/06/01/leeds-elland-road-sampdoria-radrizzani/

Sources have told @TheAthleticFC that 49ers Enterprises, Leeds CEO Angus Kinnear and Aser executive Massimo Marinelli, who is also an LUFC board member, were not aware of the proposed loan or ER's involvement in it. #lufc

As of now, unclear the extent to which the loan progressed beyond a signed heads of terms agreement. No charge has been registered at companies house, so it is possible that the funding has been secured differently.

But remarkable Leeds chairman would offer to use club’s stadium as security for potential loan to buy different club. Radrizzani told @TheAthleticFC “what Aser Ventures does with its assets… including Leeds and Elland Road.. it's none of your business.”

Beyond that, Radrizzani did not directly answer our questions, beyond saying: “You are not well informed as the deal has been done by Gestio Capital." Gestio did not respond to a request for comment.

Så det var derfor det generiske skrivet, signert på ASER- (og ikke Leeds-) brevark kom i går. For en gangs skyld hadde Radrizzani "god" timing. Ifølge Hay kjente ikke 49ers til dette heller.

Å bruke klubben som gissel for egen vinning er intet mindre enn god, gammel Ken Bates-ånd.
« Siste redigering: Juni 01, 2023, 12:51:05 av Dennis »
Marching on together!

Dennis

Marching on together!

leedslife

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2096 på: Juni 01, 2023, 13:10:02 »
Til dere som har noe innsikt i dette.
Ser på twitter at i kjølevannet av dette blir det dratt opp en case mellom Aser/MP&Silva og et salg av fotballrettigheter(?) til et kinesisk selskap for noen år tilbake.
Husker jo det ble nevnt i diverse artikler for noen år siden, men ble litt nysgjerrig da den dukket opp på twitter igjen nå.
Hvor står den saken? Og har det vært et utfall her eller ligger det frem i tid?

Dennis

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2097 på: Juni 01, 2023, 13:13:13 »
Til dere som har noe innsikt i dette.
Ser på twitter at i kjølevannet av dette blir det dratt opp en case mellom Aser/MP&Silva og et salg av fotballrettigheter(?) til et kinesisk selskap for noen år tilbake.
Husker jo det ble nevnt i diverse artikler for noen år siden, men ble litt nysgjerrig da den dukket opp på twitter igjen nå.
Hvor står den saken? Og har det vært et utfall her eller ligger det frem i tid?

En kar på Waccoe skriver noe om et krav høsten fram til 2025.

Ingen innsikt i dette, for min del. Bare så det akkurat. 
« Siste redigering: Juni 01, 2023, 13:21:01 av Dennis »
Marching on together!

leedslife

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2098 på: Juni 01, 2023, 13:14:32 »

LUFCDATA
@LUFCDATA
Andrea Radrizzani SHOULD be finished at Leeds now, but this doesn't actually change anything.

You shouldn't be able to treat a football club with such contempt and the fans with complete disrespect and get away with it. His position as owner of Leeds United has become untenable.

What I've been hearing privately for some time from reputable people and now seeing come to fruition all appears to be aligning.

The one thing that has continued to surprise me is just how absolutely terrible this man is at Public Relations, despite being a sports media entrepreneur and someone who holds a Public Relations degree.

LUFCDATA har jo vært kritisk til flere ting i lang tid. Kaster inn denne.
Han har jo fått en relativt solid posisjon siste årene etter et formidabelt arbeid med kontoen sin.

leedslife

Sv: Eier og storaksjonær: Andrea Radrizzani - fra 23/5-2017
« Svar #2099 på: Juni 01, 2023, 13:33:47 »
Håper vi snart kan fokusere på en ny strategi, ny modell. Nøkkelpersoner inn. Spillere inn.
Terminlista kommer og vi kan se oss ut kamper man kanskje vil over på.

Slitsomt blir det en sommer lik majoriteten av de siste 20 årene.
Manglende profesjonalitet. Respektløse handlinger fra styrerom og narrativet som bygges opp fra øverste hold smuldrer opp og skjelettene faller ut av skapet.