Skrevet av Emne: Breaking news i engelsk fotball  (Lest 330137 ganger)

0 medlemmer og 5 gjester leser dette emnet.

Kato

Breaking news i engelsk fotball
« på: Mars 16, 2017, 12:56:49 »
Fant ingen tråder som omhandler det siste som har skjedd på øya, så tør så vidt å prøve meg på en ny tråd.

Aitor Karanka sparket i Middlesborough.

Da dukker det vel opp nye Monk-spekulasjoner.

 

B_Ød

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #1 på: Mars 16, 2017, 13:07:43 »
kan jo være, men slik de (Boro) ligger an nå, frykter jeg ingen slik overgang.
Ups & Ups!!

h.b

  • Gjest
Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #2 på: Mars 16, 2017, 13:11:51 »
Fant ingen tråder som omhandler det siste som har skjedd på øya, så tør så vidt å prøve meg på en ny tråd.

Aitor Karanka sparket i Middlesborough.

Da dukker det vel opp nye Monk-spekulasjoner.

Ingen fare med Monk her,. Monk har uttalt rimelig bastant at i Middesborough, ja der fikk han sin verste fish and chips noensinne. Så med en slik uttalelse er han ute av vurderinga over å bli manager der

h.b

  • Gjest
Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #3 på: Mars 16, 2017, 13:17:44 »
Blir vel the Hock som tar over der

Hallgeir *

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #4 på: Mars 16, 2017, 18:40:01 »
Fin og aktuell tråd. Det skjer alltid noe i engelsk fotball, og det sparkes vel sånn cirka en manager i uken.  ;)

Jeg er vel mer usikker på om denne tråden heller burde vært plassert under "Off Topic". Dersom Monk hadde fått fyken, ville det garantert blitt opprettet en tråd på dette, og vi har jo en tråd på hver av spillerne våre, der vi poster om det som gjelder dem.

Dere må gjerne komme med argumenter for å beholde tråden der den er nå. Synspunkter?

Super Leeds since 1968

Xern

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #5 på: Mars 17, 2017, 09:29:13 »
Kanskje vi skulle hatt en "fake news" tråd også, da det uttrykket har blitt veldig populært i det siste?  ::)
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Cherry

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #6 på: Mars 19, 2017, 09:08:14 »
Kanskje vi skulle hatt en "fake news" tråd også, da det uttrykket har blitt veldig populært i det siste?  ::)

Ryktetråden tar seg av de fake!  ;)
 

RoarG

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #7 på: Mars 19, 2017, 11:57:16 »
Fant ingen tråder som omhandler det siste som har skjedd på øya, så tør så vidt å prøve meg på en ny tråd.

Aitor Karanka sparket i Middlesborough.

Da dukker det vel opp nye Monk-spekulasjoner.
Litt overraskende at akkurat M'boro sliter. De vant Championship rimelig greit, og hadde et solid forsvarsspill i bunnen. Hadde ventet dem høyere opp. Om det blir Monk som tar over der, er vel tvilsomt. Ranieri kanskje?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Kato

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #8 på: Mars 19, 2017, 20:46:07 »
Jonathan Hogg er ute resten av sesongen for Huddersfield. Midtbanespilleren kolliderte med lagkamerat Mark Hudson i helga, og kampen ble stoppet i 15 min. Hogg har et brudd i nakken.

Han har spilt 30 kamper for Huddersfield denne sesongen, og med det er en i førsteelleveren borte.
« Siste redigering: Mars 19, 2017, 21:27:07 av Kato »
 

Xern

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #9 på: Mars 19, 2017, 21:23:52 »
Jonathan Hogg er ute resten av sesongen for Huddersfield. Midtbanespilleren kolliderte med lagkamerat Mark Hudson i helga, og kampen ble stoppet i 15 min. Hogg har et brudd i nakken.

Han har spilt 30 kamper for Huddersfield denne sesongen.
Men bare brudd, ingen varige skader forhåpentligvis?
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

auren

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #10 på: Mars 19, 2017, 21:32:50 »
Jonathan Hogg er ute resten av sesongen for Huddersfield. Midtbanespilleren kolliderte med lagkamerat Mark Hudson i helga, og kampen ble stoppet i 15 min. Hogg har et brudd i nakken.

Han har spilt 30 kamper for Huddersfield denne sesongen, og med det er en i førsteelleveren borte.

Huff. Snakk om å legge hodet klar til Hogg!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #11 på: Mars 19, 2017, 22:36:42 »
Fin og aktuell tråd. Det skjer alltid noe i engelsk fotball, og det sparkes vel sånn cirka en manager i uken.  ;)

Jeg er vel mer usikker på om denne tråden heller burde vært plassert under "Off Topic".
Dere må gjerne komme med argumenter for å beholde tråden der den er nå. Synspunkter?

Jeg er komfortabel med å ha den på OEF - i alle fall det som skjer i Championship (og neste sesong i Premier League ;) ) angår jo Leeds :D
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #12 på: Mars 19, 2017, 22:45:45 »
Fin og aktuell tråd. Det skjer alltid noe i engelsk fotball, og det sparkes vel sånn cirka en manager i uken.  ;)

Jeg er vel mer usikker på om denne tråden heller burde vært plassert under "Off Topic".
Dere må gjerne komme med argumenter for å beholde tråden der den er nå. Synspunkter?

Jeg er komfortabel med å ha den på OEF - i alle fall det som skjer i Championship (og neste sesong i Premier League ;) ) angår jo Leeds :D

Siden det ikke har kommet noen motforestillinger, har jeg egentlig kommet til samme konklusjon her.

Du kom meg bare litt i forkjøpet.  :)
Super Leeds since 1968

berlin

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #13 på: Mars 20, 2017, 08:12:41 »
Fin og aktuell tråd. Det skjer alltid noe i engelsk fotball, og det sparkes vel sånn cirka en manager i uken.  ;)

Jeg er vel mer usikker på om denne tråden heller burde vært plassert under "Off Topic".
Dere må gjerne komme med argumenter for å beholde tråden der den er nå. Synspunkter?

Jeg er komfortabel med å ha den på OEF - i alle fall det som skjer i Championship (og neste sesong i Premier League ;) ) angår jo Leeds :D

Off-topic brukes i blant til fotballtråder som ikke har med Leeds å gjøre, selv om mesteparten handler om ikke-fotball,
slik det går frem av "vaskeseddelen"
Ser at på noen andre forum har man man en eget forum for fotball ex klubben, men jeg synes forumet er så vel innkjørt
med de grupper vi har, at det trolig bare ville medført mer "kludder" med ny gruppe, ikke minst for moderatorene.  ;)

Ikke noe stort problem hvor tråden hører hjemme.

Kato

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #14 på: Mars 20, 2017, 08:50:46 »
Jeg blir subjektiv i diskusjonen om hvor tråden bør være. Men mener det er klart interessant i å se hva som skjer rundt oss både av managersparkinger, skader, kjøp og salg. Kanskje spesielt interessant i den fasen vi går inn i nå, særlig når vi er med i kampen.
 

Hallgeir *

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #15 på: Mars 20, 2017, 17:11:19 »
Endelig ble det litt diskusjon om hvor tråden skulle ha sin plass. Trodde et øyeblikk at jeg ble litt uglesett fordi jeg luftet spørsmålet...

 :D
Super Leeds since 1968

Jon R

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #16 på: Mars 20, 2017, 20:09:38 »
Synes egentlig det er lite å diskutere. Denne tråden hører naturlig hjemme på OEF.  :)
Jon R.

Leedsfan

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #17 på: Mars 20, 2017, 20:12:49 »
Synes egentlig det er lite å diskutere. Denne tråden hører naturlig hjemme på OEF.  :)

Amen!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

DenHviteYeboah

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #18 på: Mars 20, 2017, 21:25:50 »
Denne tråden er helt innafor!
Det er jo ingenting som slår å diskutere sladder ;D

Kato

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #19 på: Mai 22, 2017, 21:25:17 »
David Moyes sparket i Sunderland.

Nok en klubb som kan legge seg etter Monk.
 

Hallgeir *

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #20 på: Mai 23, 2017, 20:49:16 »
Forren ferdig i Brighton.

Vegard Forren er frigitt av Brighton og får ikke bli med klubben opp i Premier League. Dermed må midtstopperen igjen ut på klubbjakt.

29-åringen kom til klubben i mars, men fikk aldri muligheten på førstelaget i mesterskapsserien.

Tirsdag la klubben ut en melding om at Forren blir frigitt av klubben som neste sesong skal spille i Premier League.

Det betyr at den tidligere Molde-spilleren må finne seg en ny arbeidsgiver. (NTB)
Super Leeds since 1968

h.b

  • Gjest
Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #21 på: Mai 23, 2017, 20:53:21 »
Forren ferdig i Brighton.

Vegard Forren er frigitt av Brighton og får ikke bli med klubben opp i Premier League. Dermed må midtstopperen igjen ut på klubbjakt.

29-åringen kom til klubben i mars, men fikk aldri muligheten på førstelaget i mesterskapsserien.

Tirsdag la klubben ut en melding om at Forren blir frigitt av klubben som neste sesong skal spille i Premier League.

Det betyr at den tidligere Molde-spilleren må finne seg en ny arbeidsgiver. (NTB)

Havner nok i Svik IL

Kato

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #22 på: Mai 24, 2017, 00:01:28 »
Sam Allardyce gir seg i Palace, og avslutter managerkarrieren.
 

gulle

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #23 på: Mai 24, 2017, 08:00:12 »
Forren ferdig i Brighton.

Vegard Forren er frigitt av Brighton og får ikke bli med klubben opp i Premier League. Dermed må midtstopperen igjen ut på klubbjakt.

29-åringen kom til klubben i mars, men fikk aldri muligheten på førstelaget i mesterskapsserien.

Tirsdag la klubben ut en melding om at Forren blir frigitt av klubben som neste sesong skal spille i Premier League.

Det betyr at den tidligere Molde-spilleren må finne seg en ny arbeidsgiver. (NTB)

Havner nok i Svik IL
smart trekk å velge bort Rosenborg på klumsete vis. blir interessant å se hva som skjer med karen
Nå rykker vi opp! Jasederja

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #24 på: Mai 25, 2017, 12:39:20 »
Nå er det Norwich som begynner med en head coach i stedet for manager :o

Norwich City FC‏
Verified account
 @NorwichCityFC  6m
City are delighted to confirm Daniel Farke's appointment as Head Coach  http://norw.ch/Farke0525  #ncfc
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #25 på: Mai 25, 2017, 21:34:54 »
Silva ferdig i Hull!

Sydhagen

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #26 på: Mai 25, 2017, 21:36:12 »
Silva ferdig i Hull!
Håper!


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Xern

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #27 på: Mai 26, 2017, 08:32:26 »
Silva ferdig i Hull!
Håper!


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Hvordan er Silvas spillestil?
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Dennis

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #28 på: Mai 26, 2017, 08:56:40 »
Silva ferdig i Hull!
Håper!


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Hvordan er Silvas spillestil?

http://outsideoftheboot.com/2017/02/16/tactical-philosophy-marco-silva/

For de som ikke gidder lese hele, her er noen hovedpunkter
- Pacey wing play and a pressing game in defence are still important components in Silva’s style, but the real trick is to teach players the finer details of space, organisation and movement, so that they can make better decisions as a game progresses.
- Unlike other modern coaches such as Jurgen Klopp, the Portuguese’s first thought is to keep a clean sheet, rather than to out-gun their opponents. Even at a side with a crowd as demanding of dominating, attacking football like Olympiakos, Silva’s priority was organisation and defensive structure. His main form of attack is counter attack
- The seeming formation of choice is a tried and true 4-2-3-1. The main reason for this shape, it seems, is its quick and effective transition from attack to defence.

Ellers går analysen litt mer i detalj på forsvars- og angrepsspill. Ganske artig lesning! Blant annet vil han at en av de balanserende på midten skal bidra med innløp og mål, noe som var totalt fraværende i år.

Jeg syns Marco Silva er en veldig spennende og han vil nok kunne overta/videreføre en spillestil som bygger på defensiv trygghet med videre. Dog virker han å ha flere verktøy i kassa kontra Monk når det gjelder detaljer i spillet, spesielt i det offensive.

Det spørs nok om han vil være svært vanskelig å få inn - om han i det hele tatt er på blokka - men det kan være at tanken på å være med Leeds opp kan være fristende. Jeg håper det!
« Siste redigering: Mai 26, 2017, 09:06:44 av Dennis »
Marching on together!

Xern

Sv: Breaking news i engelsk fotball
« Svar #29 på: Mai 26, 2017, 09:17:26 »
Høres ut som en taktikk relativt lik Monks taktikker, så kanskje ikke så dumt om Silva overtar? Da blir ikke det slik at spillerne må lære seg et helt nytt system, men man kan bygge litt videre. Samtidig ønsker jeg mer offensiv tankegang, men vi får ikke i pose og sekk.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly