Skrevet av Emne: Sky Sports: Newcastle-direktør arrestert i skatterazzia  (Lest 3253 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Blank_File

Sky Sports: Newcastle-direktør arrestert i skatterazzia
« på: April 26, 2017, 11:59:14 »
https://www.nrk.no/sport/skatterazzia-mot-newcastle-og-west-ham-1.13489612

Hva slags konsekvenser kan dette få for Leeds? Jeg tenker jo poengtrekk umiddelbart. Det er vanskelig å tenke seg noe annet dersom man finner det man forventer.

Sydhagen

Sv: Sky Sports: Newcastle-direktør arrestert i skatterazzia
« Svar #1 på: April 26, 2017, 12:04:16 »
https://www.nrk.no/sport/skatterazzia-mot-newcastle-og-west-ham-1.13489612

Hva slags konsekvenser kan dette få for Leeds? Jeg tenker jo poengtrekk umiddelbart. Det er vanskelig å tenke seg noe annet dersom man finner det man forventer.
Swindon ble degradert til 3. Divisjon i 1990 av samme grunn. De hadde sikret seg opprykk til 1.div.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Blank_File

Sv: Sky Sports: Newcastle-direktør arrestert i skatterazzia
« Svar #2 på: April 26, 2017, 12:08:45 »
Swindon ble degradert til 3. Divisjon i 1990 av samme grunn. De hadde sikret seg opprykk til 1.div.

WOW! Spørsmålet er vel da om dette blir klart fort nok til at Leeds får delta i en playoff? Uansett er det ikke så moro å rykke opp på andres juks og fanteri.

DenHviteYeboah

Sv: Sky Sports: Newcastle-direktør arrestert i skatterazzia
« Svar #3 på: April 26, 2017, 13:42:54 »
Swindon ble degradert til 3. Divisjon i 1990 av samme grunn. De hadde sikret seg opprykk til 1.div.

WOW! Spørsmålet er vel da om dette blir klart fort nok til at Leeds får delta i en playoff? Uansett er det ikke så moro å rykke opp på andres juks og fanteri.
Haha, så du tror at Newcastle slipper straff og vi får plassen? Nei, det er egne regler for oss :(
Newcastle blir fratatt opprykk og starter med minus 10 poeng fra høsten av. I tillegg "finner" de ut at Cellino har gjort noe ulovlig ved en overgang og vi starter også med 10 minus til høsten :(

Sydhagen

Sv: Sky Sports: Newcastle-direktør arrestert i skatterazzia
« Svar #4 på: April 26, 2017, 13:44:01 »
Swindon ble degradert til 3. Divisjon i 1990 av samme grunn. De hadde sikret seg opprykk til 1.div.

WOW! Spørsmålet er vel da om dette blir klart fort nok til at Leeds får delta i en playoff? Uansett er det ikke så moro å rykke opp på andres juks og fanteri.
Haha, så du tror at Newcastle slipper straff og vi får plassen? Nei, det er egne regler for oss :(
Newcastle blir fratatt opprykk og starter med minus 10 poeng fra høsten av. I tillegg "finner" de ut at Cellino har gjort noe ulovlig ved en overgang og vi starter også med 10 minus til høsten :(

Jeg tror ingenting.
Sier bare hva som har skjedd i et lignende tilfelle på 90-tallet.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

DenHviteYeboah

Sv: Sky Sports: Newcastle-direktør arrestert i skatterazzia
« Svar #5 på: April 26, 2017, 13:46:32 »
Swindon ble degradert til 3. Divisjon i 1990 av samme grunn. De hadde sikret seg opprykk til 1.div.

WOW! Spørsmålet er vel da om dette blir klart fort nok til at Leeds får delta i en playoff? Uansett er det ikke så moro å rykke opp på andres juks og fanteri.
Haha, så du tror at Newcastle slipper straff og vi får plassen? Nei, det er egne regler for oss :(
Newcastle blir fratatt opprykk og starter med minus 10 poeng fra høsten av. I tillegg "finner" de ut at Cellino har gjort noe ulovlig ved en overgang og vi starter også med 10 minus til høsten :(

Jeg tror ingenting.
Sier bare hva som har skjedd i et lignende tilfelle på 90-tallet.
Problemet er at FA og FL er helt inkonsekvente når det gjelder slikt. Ingen sak er vel lik, men en viss likhet for loven er vel å forvente? Tror ingen Leedssupportere mener at FA og FL har forskjellsbehandlet oss i positiv retning opp i gjennom årene....

Sydhagen

Sv: Sky Sports: Newcastle-direktør arrestert i skatterazzia
« Svar #6 på: April 26, 2017, 13:48:12 »
Var muligens litt mer som skjedde med Swindon.
Her er historien ifølge wiki:

1980–91: Fall and rise[edit]
Swindon reached their lowest ebb in 1982 when they were relegated to the Fourth Division, and did not leave the league's basement division until 1986 when they were Fourth Division champions.[8] The club achieved a Football League record of 102 points in the season. A year later they won the Second Division relegation/Third Division promotion playoffs to achieve a second successive promotion.[9]


The 1989 crest
Manager Lou Macari left in 1989 to take charge of West Ham United. Veteran midfielder Ossie Ardiles replaced Macari and in his first season they were Second Division play-off winners.[10][11]

However, Swindon later admitted 36 charges of breaching league rules (a scandal which saw their chairman Brian Hillier being given a six-month prison sentence and chief accountant Vince Farrar being put on probation) and were relegated to the Third Division — giving Sunderland promotion to the First Division and Tranmere Rovers to the Second Division. An appeal saw Swindon being allowed to stay in the Second Division.[12]

Three weeks before the start of the 1989–90 season, The People published revelations that chairman Brian Hillier had put money on Swindon winning Division Three in 1987, as an insurance policy for player bonuses. Two months later the allegations worsened, with Hillier accused of putting money on the Town to lose in the FA Cup game at Newcastle United two years previously (which the team lost 5–0). Hillier was found guilty and was banned from football for six months, later increased to three years on appeal. Macari was fined £1,000 for his part in the scandal—and when he chose to appeal, West Ham United forced his resignation. The People released a third exposé in January 1990, this time alleging illegal payments to players. Despite this, Swindon Town beat table-topping Leeds United to go into third place in the league, and at the end of the season, they finished fourth, their highest league position ever, to go into the play-offs. Shortly before the last game of the season, Hillier, Macari, captain Colin Calderwood and secretary Vince Farrar were all arrested and questioned by Inland Revenue officials over a tax fraud conspiracy. Calderwood was released without charge, and the others were given bail. On the pitch, Swindon Town went on to defeat Blackburn Rovers over two legs to reach the final at Wembley, only their second appearance at the ground in their history.


The 1990 club crest
On 28 May 1990 Swindon Town played in the Division 2 play-off final against Sunderland. In a match they completely dominated, Alan McLoughlin scored the only goal, a deflected effort, to defeat Sunderland and win promotion to the First Division. The joy was short-lived, though, as just ten days later, the Football League decided to demote the team two divisions, after they admitted 36 breaches of League rules—35 of which are related to illegal payments. The Swindon board immediately appealed, but High Court action was dropped due to lack of funding, and the fans protested, thousands signing a "1st not 3rd" petition. The FA Appeal Panel reduced the demotion to just one division, and Swindon were denied their first ever taste of top-flight football.

Hillier was eventually jailed, whilst Farrar and former club secretary Dave King received suspended sentences.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Blank_File

Sv: Sky Sports: Newcastle-direktør arrestert i skatterazzia
« Svar #7 på: April 26, 2017, 13:57:18 »
Klart det er vanskelig å få samme utfall på forskjellige saker. Men at dette med Newcastle er svært alvorlig kan det vel ikke herske tvil om når myndighetene bruker 180 mann på det.

Cannavaro

Sv: Sky Sports: Newcastle-direktør arrestert i skatterazzia
« Svar #8 på: April 26, 2017, 14:05:25 »
Klart det er vanskelig å få samme utfall på forskjellige saker. Men at dette med Newcastle er svært alvorlig kan det vel ikke herske tvil om når myndighetene bruker 180 mann på det.
Ja det bekrefter kanskje omfanget rundt det, innhenting av bevismateriale m.m.  Videre er det foretatt arrestasjoner i Frankrike også visstnok. I tillegg har jeg lest at Charnley er registrert tilknyttet til over 30 selskaper som har en eller annen link til Newcastle.  Så dette kan være omfattende greier, i tillegg har Charnley prøvd å bevege seg under "radaren" og vært pressesky i flere år.  Typisk adferd om man har noe å skjule kanskje ???
MFLU - Miracles For Leeds United

Cherry

Sv: Sky Sports: Newcastle-direktør arrestert i skatterazzia
« Svar #9 på: April 26, 2017, 16:39:22 »
Swindon ble degradert til 3. Divisjon i 1990 av samme grunn. De hadde sikret seg opprykk til 1.div.

WOW! Spørsmålet er vel da om dette blir klart fort nok til at Leeds får delta i en playoff? Uansett er det ikke så moro å rykke opp på andres juks og fanteri.
Haha, så du tror at Newcastle slipper straff og vi får plassen? Nei, det er egne regler for oss :(
Newcastle blir fratatt opprykk og starter med minus 10 poeng fra høsten av. I tillegg "finner" de ut at Cellino har gjort noe ulovlig ved en overgang og vi starter også med 10 minus til høsten :(

FA mener her at Cellino har påvirket denne styrelederen ift alt Han driver med og nesten slipper unna for, derfor rykker Leeds ned og , og starter med -15 som sist. Helt naturlig reaksjon dette. ;)
 

rd1

Sv: Sky Sports: Newcastle-direktør arrestert i skatterazzia
« Svar #10 på: April 26, 2017, 17:50:09 »
Ã…penbart at Newcastle blir nektet opprykk, men siden Leeds ligger på 7 plass blir det Norwich som får siste play-off plass siden de også har N som forbokstav.
"Who needs Cantona??"

Andersen

Sv: Sky Sports: Newcastle-direktør arrestert i skatterazzia
« Svar #11 på: April 26, 2017, 19:21:41 »
Her forventer jeg likhet for loven ! Så vidt jeg husker fikk vi -15 poeng i L 1 noen sesonger siden ! Hadde vi ikke hatt -15 poeng den sesongen hadde vi rykket opp ! Hvis det er så alvorlig som det virker som , burde Newcastle og også West Ham få poeng trekk ! Leeds 7. plass på tabellen pr dags dato , vet vi vel ikke hva som skjer med !? Men skulle vi få en play off plass pga Newcastle sier jeg ja takk og bukker dypt ! At en så stor klubb som Newcastle setter seg i en sånn situasjon helt på tampen av en sesong hvor opprykk var sikret , sier vel bare mye om eieren ( visste ledelsen i Newcastle om hva eieren nå er siktet for !?) Utenomsportslig forretninger , grums , kriminalitet , blir skuffet hvis dette koker bort i ingenting ! ( vi vet jo hva klubben vår har gått igjennom !)

auren

Sv: Sky Sports: Newcastle-direktør arrestert i skatterazzia
« Svar #12 på: April 26, 2017, 20:48:34 »
Selv med et poengtrekk på -15, så vil det bli tøft for oss å komme til play off. Vi står da evt med lik poengsum med Newcastle, men med en mye dårligere målforskjell. Newcastle har også to enklere motstandere enn oss igjen og vil nok mobilisere maks hvis et evt poengtrekk slår i kraft. Noe det neppe gjør på noen få dager. Tipper derfor Benitez klarer å mane spillerne til ekstra innsats, da de trenger alle poengene de får på slutten dersom et poengtrekk skulle komme...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

h.b

  • Gjest
Sv: Sky Sports: Newcastle-direktør arrestert i skatterazzia
« Svar #13 på: April 26, 2017, 21:51:11 »
Blir nok bare en heftig bot

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sky Sports: Newcastle-direktør arrestert i skatterazzia
« Svar #14 på: April 26, 2017, 22:18:41 »
Her forventer jeg likhet for loven ! Så vidt jeg husker fikk vi -15 poeng i L 1 noen sesonger siden !
Vi fikk vel minus 10 i Championship i selve nedrykks-sesongen (noe Bates visste vi ville få og kalkulerte med, vi ville rykket ned uansett på det tidspunktet).
I TILLEGG fikk vi altså minus 15 sesongen etter, i League One som du skriver...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Josch

Sv: Sky Sports: Newcastle-direktør arrestert i skatterazzia
« Svar #15 på: April 26, 2017, 22:49:14 »
Her forventer jeg likhet for loven ! Så vidt jeg husker fikk vi -15 poeng i L 1 noen sesonger siden !
Vi fikk vel minus 10 i Championship i selve nedrykks-sesongen (noe Bates visste vi ville få og kalkulerte med, vi ville rykket ned uansett på det tidspunktet).
I TILLEGG fikk vi altså minus 15 sesongen etter, i League One som du skriver...

Vi er nå 15 poeng bak Newcastle, så minus 15 er litt for lite for at det skal hjelpe Leeds til EN  plassering opp på tabellen, slik det ser ut nå. Med minus  10 poeng så blir det play off på Newcastle! Da tenker jeg vi får en reaksjon fra både den ene og den andre klubben. Og om Newcastle flyttes til nivå 3 så rykker vel alle klubber i ch.ship EN plass opp??

Vi får håpe at  Leeds' minus 10 poeng  i 2007 (ved sesongslutt) skapte en presedens og at dette tilfellet er mye grovere!!

Enda et dilemma: Vil  Leeds  betale tilbake for sesongkortene (25%) hvis vi får sjetteplassen på denne måten?

Denne saken kan bli det store temaet fremover

DenHviteYeboah

Sv: Sky Sports: Newcastle-direktør arrestert i skatterazzia
« Svar #16 på: April 26, 2017, 23:10:31 »
Her forventer jeg likhet for loven ! Så vidt jeg husker fikk vi -15 poeng i L 1 noen sesonger siden !
Vi fikk vel minus 10 i Championship i selve nedrykks-sesongen (noe Bates visste vi ville få og kalkulerte med, vi ville rykket ned uansett på det tidspunktet).
I TILLEGG fikk vi altså minus 15 sesongen etter, i League One som du skriver...
Hvem behandler dette egentlig? Er det FA eller EFL? Hvis det er EFL så kan vi bare glemme noe likhet for loven. FL er et inkompetent supperåd bestående av amatører fra forskjellige klubber i ligaen. Med Shaun Harvey i spissen har dette supperådet etter min mening vist seg som totalt evneveike de siste årene. >:( Og at personer fra de forskjellige klubbene skal behandle og sette straffeutmåling mot en annen klubb er etter min mening helt utrolig. Blir aldri objektivt. De er seff i noen klubbers interesse at Newcastle ikke rykker opp....eller Leeds for den saks skyld.... Nei, har ikke store forhåpninger om likhet for loven når EFL er involvert. Noe større tiltro til FA, men bare litt....

JaJa

Sv: Sky Sports: Newcastle-direktør arrestert i skatterazzia
« Svar #17 på: April 26, 2017, 23:15:40 »
Leeds siit uføre i 2007 kan vel ikke sammenlignes med Newcastle og West Ham sin sak nå.
Leeds fikk poengtrekk for å bli satt under administrasjon og stor gjeld.
Det Newcastle og West Ham etterforskes for er etter det jeg har lest skatteunndragelse, altså økonimisk kriminalitet.
Derfor er dette to forskjellige saker, og kan vel ikke sammenlignes med straff/ fratrekk av poeng.

Men jeg er veldig spent på hva som kommer ut av dette og hva straff blir.
Jeg tror heller ikke at dette blir raskt avgjort. Dvs før sesongen er over.
Venter i spenning