Skrevet av Emne: 5-årsplan eller 5-årsdrøm?  (Lest 2462 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

5-årsplan eller 5-årsdrøm?
« på: August 07, 2007, 05:18:49 »
I og med at det ikke er så voldsomt med lys i den kortsiktige tunnelen, prøver jeg meg på en langsiktig plan for vår kjære klubb.

Ã…r 1 (2007-2008) Berger plassen i League One, blir oppkjøpt neste sommer og blir endelig kvitt Bates og Wise. Bruker sesongen på å få frem flere unggutter, samt gi de vi har erfaring.

Ã…r 2 (2008-2009) Ny manager,nye eiere, flere unggutter, ny entusiasme. Direkte opprykk.

Ã…r 3 (2009-2010) Blant de ti beste i CCC. Lukter på Play-off. "Nye" Leeds tar form. God ledelse, nøktern styring, langsiktige valg. Leeds fremstår positivt blant supportere, media osv.

Ã…r 4 (2010-2011) Vi rykker direkte opp til det forjettede land. Fokus på eget akademi, langsiktige kjøp, kontinuitet på managersiden, definert spillestil.

Ã…r 5 (2011-2012) Vi etablerer oss i Premiership. Leeds United friskmeldes, byen koker, og vi er igjen en av de store klubbene i England. Aristokraten har våknet.

Drømmene kan du aldri ta fra oss, Ken Bates.
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: 5-årsplan eller 5-årsdrøm?
« Svar #1 på: August 07, 2007, 05:24:07 »
Jeg er med på "den forsiktige snu-operasjonen" - ikke noen grunn til å tro at den er rett rundt hjørnet.

Men når vi først rykker opp igjen i CCC håper jeg fundamentet er såpass (bl.a. økonomisk) at vi tar et nytt opprykk på direkten.

Deretter blir det nok noen sesonger før vi er etablert blant de, skal vi si 5-7 beste...



I hear the ancient footsteps like the motion of the sea
Sometimes I turn, there's someone there, other times it's only me
I am hanging in the balance of the reality of man
Like every sparrow falling, like every grain of sand

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

GeirO

Re: 5-årsplan eller 5-årsdrøm?
« Svar #2 på: August 07, 2007, 05:48:34 »
Synes faktisk planen var noget optimistisk. To år pr. divisjon er jo å håpe, men kanskje ikke så realistisk. Avhenger vel av ytre ting (økonomi....).
MOT

veteranen

  • Gjest
Re: 5-årsplan eller 5-årsdrøm?
« Svar #3 på: August 07, 2007, 06:44:00 »
quote:
Originally posted by kato

I og med at det ikke er så voldsomt med lys i den kortsiktige tunnelen, prøver jeg meg på en langsiktig plan for vår kjære klubb.

Ã…r 1 (2007-2008) Berger plassen i League One, blir oppkjøpt neste sommer og blir endelig kvitt Bates og Wise. Bruker sesongen på å få frem flere unggutter, samt gi de vi har erfaring.

Ã…r 2 (2008-2009) Ny manager,nye eiere, flere unggutter, ny entusiasme. Direkte opprykk.

Ã…r 3 (2009-2010) Blant de ti beste i CCC. Lukter på Play-off. "Nye" Leeds tar form. God ledelse, nøktern styring, langsiktige valg. Leeds fremstår positivt blant supportere, media osv.

Ã…r 4 (2010-2011) Vi rykker direkte opp til det forjettede land. Fokus på eget akademi, langsiktige kjøp, kontinuitet på managersiden, definert spillestil.

Ã…r 5 (2011-2012) Vi etablerer oss i Premiership. Leeds United friskmeldes, byen koker, og vi er igjen en av de store klubbene i England. Aristokraten har våknet.

Drømmene kan du aldri ta fra oss, Ken Bates.



Tror faktisk du kan komme til å få veldig rett med denne forutsigelsen, Kato!

Jeg har lenge "følt på meg" at vi rykker opp til PL våren 2011. Dette har jeg jo også skrevet flere ganger her inne.

Jeg tror at bunnen nå er nådd, på den måten at jeg ikke tror at vi rykker videre nedover i ligasystemet. Men jeg har heller ikke noen tro på at vi rykker opp denne sesongen. Regner med at det blir en sesong med mange ups & downs - og med en del konflikter, hovedsakelig forutsaket av manglende klokskap i klubbledelsen.

Men fra og med 2008/2009 tror jeg vi "tar av", forutsatt at vi får inn nye og bedre folk i chairman- og manager-stolen. Og da blir det, som du sier - direkte opprykk!

Ser ikke bort fra at vi vil være nær opprykk til Pl allerede våren 2010 - ryker i play-off..?

Men sesongen 2010/2011 suser vi gjennom The Championship - og er endelig tilbake der vi egentlig hører hjemme!

Så her er vi altså så og si helt på linje! [:)]

Lars E

Re: 5-årsplan eller 5-årsdrøm?
« Svar #4 på: August 07, 2007, 08:22:13 »
Herlig. Vekk meg i 2011.

Forever Leeds

Forever Leeds

Roy

Re: 5-årsplan eller 5-årsdrøm?
« Svar #5 på: August 07, 2007, 13:58:44 »
Synes du bør få en plass i styret i Leeds United Kato :) Prøv å selg inn planen til de som sitter med styringen.
Stand up and sing for LEEDS UNITED

Wannabe

Re: 5-årsplan eller 5-årsdrøm?
« Svar #6 på: August 07, 2007, 18:10:08 »
Dette er en femårsdrøm. Dette blir selvsagt en kjedelig selvfølgelighet å komme med her, men det er ikke bare å si "just do it" som en viss person i det riktig gamle Sovjet, men det er avhengig av flyt, flyt og flyt, i tillegg til stang inn hvis ikke vi får noen gærninger som (bank i bordet!) Abramovitsj til å overta.

Uansett: Det er i dag den 7. august 2007, og følgende dato vet vi svaret: 07.08.12.

MOT
 

berlin

Re: 5-årsplan eller 5-årsdrøm?
« Svar #7 på: August 07, 2007, 18:18:07 »
quote:
Originally posted by Asbjørn

Jeg er med på "den forsiktige snu-operasjonen" - ikke noen grunn til å tro at den er rett rundt hjørnet.

Men når vi først rykker opp igjen i CCC håper jeg fundamentet er såpass (bl.a. økonomisk) at vi tar et nytt opprykk på direkten.

Deretter blir det nok noen sesonger før vi er etablert blant de, skal vi si 5-7 beste...



I hear the ancient footsteps like the motion of the sea
Sometimes I turn, there's someone there, other times it's only me
I am hanging in the balance of the reality of man
Like every sparrow falling, like every grain of sand

B.Dylan



enig mer deg her, Asbjørn.
Når først Leeds er oppe og kjører igjen ( samhold, positivitet, nye eier og manager(?) ), så tror jeg CCC kan passeres på et blunk, finnes bra med eksempler på det.

Men forventer ikke play-off plass i år. Skulle det underet skje, bør vi stå sterkt i PO ( siden vi da egentlig er 15 poeng sterkere enn de andre PO-laga ). Men så har vi da det sagnomsuste uttrykket "cup er cup" da.

Fornøyd med mid-table i år, bedre er bonus.

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Re: 5-årsplan eller 5-årsdrøm?
« Svar #8 på: August 08, 2007, 02:04:57 »
quote:
Originally posted by kato

I og med at det ikke er så voldsomt med lys i den kortsiktige tunnelen, prøver jeg meg på en langsiktig plan for vår kjære klubb.

Ã…r 1 (2007-2008) Berger plassen i League One, blir oppkjøpt neste sommer og blir endelig kvitt Bates og Wise. Bruker sesongen på å få frem flere unggutter, samt gi de vi har erfaring.

Ã…r 2 (2008-2009) Ny manager,nye eiere, flere unggutter, ny entusiasme. Direkte opprykk.

Ã…r 3 (2009-2010) Blant de ti beste i CCC. Lukter på Play-off. "Nye" Leeds tar form. God ledelse, nøktern styring, langsiktige valg. Leeds fremstår positivt blant supportere, media osv.

Ã…r 4 (2010-2011) Vi rykker direkte opp til det forjettede land. Fokus på eget akademi, langsiktige kjøp, kontinuitet på managersiden, definert spillestil.

Ã…r 5 (2011-2012) Vi etablerer oss i Premiership. Leeds United friskmeldes, byen koker, og vi er igjen en av de store klubbene i England. Aristokraten har våknet.

Drømmene kan du aldri ta fra oss, Ken Bates.



Ser ut som en grei plan, men den kan faktisk slå til!
Yeboahs vitne

Cherry

Sv: 5-årsplan eller 5-årsdrøm?
« Svar #9 på: Mai 02, 2017, 12:44:47 »
Syns denne passer bra her, som en fortsettelse fra 2006/2007.....  ;)

Vi "sparer" faktisk endel £ på Bates gamle avtaler med kreditorer ve dog ikke klare opprykk denne sesongen.
Det er jo selvsagt peanuts ift hva som hadde kommet inn på konto ved PL opprykk  ::)

The unheralded losers of Leeds’ final-month collapse, meanwhile, are the unsecured creditors of the insolvency process which United went through in 2007. Back then, those creditors received around 11p in the pound from a buy-back deal secured by Ken Bates but his ‘takeover’ included a 10-year clause promising another £5m to them if the club were promoted to the Premier League before the end of the 2016-17 season – in effect, a way of ensuring that United would be held to account if they found themselves rolling around in Premier League riches a short time after their insolvency. This campaign was the last-chance saloon for those creditors and they will not see another penny.

Read more at: http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-co-owner-radrizzani-has-key-decisions-to-make-1-8521327