Skrevet av Emne: Kamp: vs Sheffield United, @Bramall Lane, Lørdag 01/12, kl 13.30 Viasat  (Lest 23421 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

AllWhiteTøyen

Sv: Kamp: vs Sheffield United, @Bramall Lane, Lørdag 01/12, kl 13.30 Viasat
« Svar #180 på: Desember 01, 2018, 15:50:48 »
Helt utslitt. Fy pokker så deilig. Bielsa viser nok en gang hvilken fotballskalle han besitter. "Flaksemålet" kommer pga vårt press. Fullt fortjent seier spørrumei.
 

Eriksen55

Sv: Kamp: vs Sheffield United, @Bramall Lane, Lørdag 01/12, kl 13.30 Viasat
« Svar #181 på: Desember 01, 2018, 15:54:13 »
Dette er sterkt!

Ã… vinne sånne slite kamper er det beste som finnes.

Minner om at vi spilte uten Ayling, Cooper, Berardi, Izzy, Saiz og Bamford.

Bielsa- Gud som jeg digger denne mannen! Toppoppgjør og Lokalderby og han kaster innpå Halme. Sender utpå en 18 åring ved pause og en 18 åring mot slutten. Viktige grep fra benken. Han har gjort gråstein til gull. Magisk.  TERNINGKAST 8

BPF - Solid og leverer en matchavgjørende redning. Offensiv i feltet gir et par bom. Men ikke spesielt farlig. Viktig at han har selvtillit nå!

Halme - Hva skal man si? Noen skjønnhetsfeil. Men solid. Sjukt mange skader på stopperplass og forskjellige folk nesten hver kamp. Sjuk bredde om Halme er 6/7 valg. Gøy at han fikk være med å holde nullen i en tøff bortederby!

Pontus - Bunnsolid.

Phillips - Solid, selv om det kom noen feilpass. Leverer også noen lange baller få andre i CC gjør etter han. Hvilken spiller han har blitt!


Dallas - Min BB. Offensivt god, bra innlegg og fiffig småspill. Lite å utsette på det defensive. Geir O. Dette hadde du ikke ventet deg, av meg. Jeg er fryktelig glad for at jeg tok feil angående Dallas.

Douglas - Anonym fremover og et par dårlige frispark. Defensivt er han bedre. Men ikke Douglas på sitt beste.

Forshaw- Ballvinner og kriger. Nok en god kamp. Legger ned mange meter og sørger for at vi vinner krigen på midten. Vikyig spiller og holder nok Saiz ute av laget fordi balansen og krigen på midten blir bedre med Forshaw.

Klich - Svak i første og god i andre omgang. Nære et mål. Må finne tilbake til go formen.

Pablo - Syntes han har vært slurvete og ikke så bra de siste 4 kampene. Men har vel levert 4 mål og 2 assist? Det er det viktigste.  Viktig spiller som leverer akkurat når vi trenger det.

Alioski - Et bra innlegg helt i starten og et bra samspill med Dallas. That it. Lite som skjedde på venstre siden. Byttet ut i pausen for andre kamp på rad. Benken venter. Må opp i ringa. Vil se Saiz på venstre neste kamp.

Roofe - Ingen god kamp. Ihvertfall en god sjanse han headet utenfor. Bør konsentrere seg om å spille, ikke kjefte på dommer. Antydning til filming for å få straffe. Slutt med det. Jobber bra og går til i dueller.

Cooper - Trist. Så ut som en langvarig kneskade. Stor den tiden han fikk.  God bedring og håper det ikke tar for lang tid før vi ser han tilbake.

Clarke - Som sist. Noe bra og noe dårlig, veldig dårlig. Bra jobbet før målet og fin assist. Vet ikke om han spilte i går? Isåfall bør nok Bielsa revurdere det. Gutten så pumpet ut etter 20 minutter!

Shackleton - Feilfri i to minutter.


Saiz satt på benken hele kampen. Tipper det handler om balanse, fysikk og samhandling. Men hadde vært interresant å se Saiz for Alioski. Kan det være en mulighet? Hvis venstrekanten skal trekke inn og gjøre plass til Douglas så kan han like gjerne vøre høyrebeinet. Saiz på en annen planet teknisk. Alioski på en annen planet defensivt. Håper Saiz får prøve seg. Kanskje Alioski hever seg med konkurranse. Harrison bør ikke være tema og Clarke holder ikke en hel kamp!

Nye 3 Poeng. Allerede startet nedtelling til neste match!

« Siste redigering: Desember 01, 2018, 16:00:59 av eriksen55 »

auren

Sv: Kamp: vs Sheffield United, @Bramall Lane, Lørdag 01/12, kl 13.30 Viasat
« Svar #182 på: Desember 01, 2018, 15:57:55 »
Taktikk fra benken, la også merke til at Pablo plustelig spilte sentralt:

Bielsa speaking now: "There was a moment which was very important for me. My assistant Pablo Quiroga told me to change the positions of Kemar Roofe and Pablo Hernandez. From that moment, the play improved."

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kato

Sv: Kamp: vs Sheffield United, @Bramall Lane, Lørdag 01/12, kl 13.30 Viasat
« Svar #183 på: Desember 01, 2018, 16:01:59 »
Peacock-Farrell 7 Rufsete i feltet, men berger oss med den glimrende redningen i andre omgang.
Dallas 7,5 Gjennomført solid. Må være bra kapasitet så mye som han er i motstanderens boks.
Jansson 8 MOM Synes han bærer oss, spesielt mot slutten når det blir mer direkte. God med ball offensivt.
Cooper X Skadet
Douglas 7 Stabilt bra, men ikke blendende i dag. Jobber hardt.
Phillips 7 Sterk i lufta, robust i duellspillet. Noen fæle offensive bidrag i dag.
Klich 7,5 Jobber hardt, kunne scoret. Litt bedre enn i det siste.
Forshaw 7 Bra med ball, men også han spiller på seg noen brudd.
Alioski 5 Ineffektiv, må være kondisjonen til Clarke som gir han startplass.
Roofe 7 Jobber hardt, nære scoring på heading. Av og til irriterende lite i forkant.
Hernandez 7,5 Matchvinner. Jobber hardt, lykkes ikke med alt. Kanskje det største problemet var mangelen på makkere der fremme.
Halme 7 Klarer seg godt i duellspillet. Rufsete langs bakken. Få det på plass, og han melder seg ordentlig på.
Clarke 7,5 Drifter ut og inn av kampen, men til syvende og sist er det han som avgjør for oss.
Shackleton Jobber vel det han kom inn for, å få tiden til å gå.
 

GeirO

Sv: Kamp: vs Sheffield United, @Bramall Lane, Lørdag 01/12, kl 13.30 Viasat
« Svar #184 på: Desember 01, 2018, 16:02:58 »
Dette er sterkt!

Ã… vinne sånne slite kamper er det beste som finnes.

Bielsa- Gud som jeg digger denne mannen! Toppoppgjør og Lokalderby og han kaster innpå Halme. Sender utpå en 18 åring ved pause og en 18 åring mot slutten. TERNINGKAST 8

BPF - Solid og leverer en matchavgjørende redning. Offensiv i feltet gir et par bom. Men ikke spesielt farlig. Viktig at han har selvtillit nå!

Halme - Hva skal man si? Noen skjønnhetsfeil. Men solid. Sjukt mange skader på stopperplass og forskjellige folk nesten hver kamp. Sjuk bredde om Halme er 6/7 valg. Gøy at han fikk være med å holde nullen i en tøff bortederby!

Pontus - Bunnsolid.

Phillips - Solid, selv om det kom noen feilpass. Leverer også noen lange baller få andre i CC gjør etter han. Hvilken spiller han har blitt!


Dallas - Min BB. Offensivt god, bra innlegg og fiffig småspill. Lite å utsette på det defensive. Geir O. Dette hadde du ikke ventet deg, av meg. Jeg er fryktelig glad for at jeg tok feil angående Dallas.

Douglas - Anonym fremover og et par dårlige frispark. Defensivt er han bedre. Men ikke Douglas på sitt beste.

Forshaw- Ballvinner og kriger. Nok en god kamp. Legger ned mange meter og sørger for at vi vinner krigen på midten. Vikyig spiller og holder nok Saiz ute av laget fordi balansen og krigen på midten blir bedre med Forshaw.

Klich - Svak i første og god i andre omgang. Nære et mål. Må finne tilbake til go formen.

Pablo - Syntes han har vært slurvete og ikke så bra de siste 4 kampene. Men har vel levert 4 mål og 2 assist? Det er det viktigste.  Viktig spiller som leverer akkurat når vi trenger det.

Alioski - Et bra innlegg helt i starten og et bra samspill med Dallas. That it. Lite som skjedde på venstre siden. Byttet ut i pausen for andre kamp på rad. Benken venter. Må opp i ringa. Vil se Saiz på venstre neste kamp.

Roofe - Ingen god kamp. Ihvertfall en god sjanse han headet utenfor. Bør konsentrere seg om å spille, ikke kjefte på dommer. Antydning til filming for å få straffe. Slutt med det. Jobber bra og går til i dueller.

Cooper - Trist. Så ut som en langvarig kneskade. Stor den tiden han fikk.  God bedring og håper det ikke tar for lang tid før vi ser han tilbake.

Clarke - Som sist. Noe bra og noe dårlig, veldig dårlig. Bra jobbet før målet og fin assist. Vet ikke om han spilte i går? Isåfall bør nok Bielsa revurdere det. Gutten så pumpet ut etter 20 minutter!

Shackleton - Feilfri i to minutter.


Saiz satt på benken hele kampen. Tipper det handler om balanse, fysikk og samhandling. Men hadde vært interresant å se Saiz for Alioski. Kan det være en mulighet? Hvis venstrekanten skal trekke inn og gjøre plass til Douglas så kan han like gjerne vøre høyrebeinet. Saiz på en annen planet teknisk. Alioski på en annen planet defensivt. Håper Saiz får prøve seg. Kanskje Alioski hever seg med konkurranse. Harrison bør ikke være tema og Clarke holder ikke en hel kamp!

Nye 3 Poeng. Allerede startet nedtelling til neste match!

He-he, du har jo bitt Dallas' største fan. Imponerende av deg å skifte mening, ikke alle som er så fleksibel. Har bestandig syntes Dallas har vært stabilt god, Ikke blant de aller beste, men sjelden blant de dårligste. Og han er en ærlig spiller det aldri er noe tull med.
MOT

roaldv

Sv: Kamp: vs Sheffield United, @Bramall Lane, Lørdag 01/12, kl 13.30 Viasat
« Svar #185 på: Desember 01, 2018, 16:15:53 »
Der skåra sannelig Rotherham også :) For en dag dette blir!

RoarG

Sv: Kamp: vs Sheffield United, @Bramall Lane, Lørdag 01/12, kl 13.30 Viasat
« Svar #186 på: Desember 01, 2018, 16:16:01 »
3. seier på rad. Også 3. kamp på rad uten innslupne mål. Er Leeds i ferd med å få tilbake formen fra sesongstarten?

Og ja: Norwich-Rotherham 0-1 etter 11 minutter :).
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

leedslife

Sv: Kamp: vs Sheffield United, @Bramall Lane, Lørdag 01/12, kl 13.30 Viasat
« Svar #187 på: Desember 01, 2018, 16:17:57 »
Dette er sterkt!

Ã… vinne sånne slite kamper er det beste som finnes.

Bielsa- Gud som jeg digger denne mannen! Toppoppgjør og Lokalderby og han kaster innpå Halme. Sender utpå en 18 åring ved pause og en 18 åring mot slutten. TERNINGKAST 8

BPF - Solid og leverer en matchavgjørende redning. Offensiv i feltet gir et par bom. Men ikke spesielt farlig. Viktig at han har selvtillit nå!

Halme - Hva skal man si? Noen skjønnhetsfeil. Men solid. Sjukt mange skader på stopperplass og forskjellige folk nesten hver kamp. Sjuk bredde om Halme er 6/7 valg. Gøy at han fikk være med å holde nullen i en tøff bortederby!

Pontus - Bunnsolid.

Phillips - Solid, selv om det kom noen feilpass. Leverer også noen lange baller få andre i CC gjør etter han. Hvilken spiller han har blitt!


Dallas - Min BB. Offensivt god, bra innlegg og fiffig småspill. Lite å utsette på det defensive. Geir O. Dette hadde du ikke ventet deg, av meg. Jeg er fryktelig glad for at jeg tok feil angående Dallas.

Douglas - Anonym fremover og et par dårlige frispark. Defensivt er han bedre. Men ikke Douglas på sitt beste.

Forshaw- Ballvinner og kriger. Nok en god kamp. Legger ned mange meter og sørger for at vi vinner krigen på midten. Vikyig spiller og holder nok Saiz ute av laget fordi balansen og krigen på midten blir bedre med Forshaw.

Klich - Svak i første og god i andre omgang. Nære et mål. Må finne tilbake til go formen.

Pablo - Syntes han har vært slurvete og ikke så bra de siste 4 kampene. Men har vel levert 4 mål og 2 assist? Det er det viktigste.  Viktig spiller som leverer akkurat når vi trenger det.

Alioski - Et bra innlegg helt i starten og et bra samspill med Dallas. That it. Lite som skjedde på venstre siden. Byttet ut i pausen for andre kamp på rad. Benken venter. Må opp i ringa. Vil se Saiz på venstre neste kamp.

Roofe - Ingen god kamp. Ihvertfall en god sjanse han headet utenfor. Bør konsentrere seg om å spille, ikke kjefte på dommer. Antydning til filming for å få straffe. Slutt med det. Jobber bra og går til i dueller.

Cooper - Trist. Så ut som en langvarig kneskade. Stor den tiden han fikk.  God bedring og håper det ikke tar for lang tid før vi ser han tilbake.

Clarke - Som sist. Noe bra og noe dårlig, veldig dårlig. Bra jobbet før målet og fin assist. Vet ikke om han spilte i går? Isåfall bør nok Bielsa revurdere det. Gutten så pumpet ut etter 20 minutter!

Shackleton - Feilfri i to minutter.


Saiz satt på benken hele kampen. Tipper det handler om balanse, fysikk og samhandling. Men hadde vært interresant å se Saiz for Alioski. Kan det være en mulighet? Hvis venstrekanten skal trekke inn og gjøre plass til Douglas så kan han like gjerne vøre høyrebeinet. Saiz på en annen planet teknisk. Alioski på en annen planet defensivt. Håper Saiz får prøve seg. Kanskje Alioski hever seg med konkurranse. Harrison bør ikke være tema og Clarke holder ikke en hel kamp!

Nye 3 Poeng. Allerede startet nedtelling til neste match!

He-he, du har jo bitt Dallas' største fan. Imponerende av deg å skifte mening, ikke alle som er så fleksibel. Har bestandig syntes Dallas har vært stabilt god, Ikke blant de aller beste, men sjelden blant de dårligste. Og han er en ærlig spiller det aldri er noe tull med.

Slenger meg på her ang Dallas. Han var på hugget sist i midtuka.
Idag var han meget god. Kan han stabilisere seg på det nivået skal Ayling få det tøft når han er tilbake.

Dallas, pontus og phillips outstanding. De andre minus Alioski helt oppe under spør du meg.

Promotion 2010

Sv: Kamp: vs Sheffield United, @Bramall Lane, Lørdag 01/12, kl 13.30 Viasat
« Svar #188 på: Desember 01, 2018, 16:18:16 »
Taktisk meget bra kamp.
Vi låser ned hjemmelagets spill, etter god hjemmelekse- videotitting av vår Coach.
Gutta visste hvordan de skulle spille i dag, og oppofrende lagspill slår sjelden feil.

Bra bytte ift Clarke som gir oss mer punch. Legg merke til at han ikke hiver innpå Saiz i denne fysiske kampen, tror d var lurt.

Syns Pablo jobber enormt i dag, Pontus meget bra andre omgang og BPF med viktige inngripen, tross enkelte store bærturer ;D.
Alioski MÃ… få en pause nå.


Bielsa sa også at han byttet rollene til Pablo og Roofe halvveis i første omgangen. Etter det var vi best!

Godt grep med Clarke og Halme er stor!

Når kapteinen går ut så jobber faktisk ALLE litt mer!  :) 8)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

DenHviteYeboah

Sv: Kamp: vs Sheffield United, @Bramall Lane, Lørdag 01/12, kl 13.30 Viasat
« Svar #189 på: Desember 01, 2018, 16:28:05 »
Fantastisk!!!!!!!!!!!!!!!!!! Endelig vinner vi i lokaloppgjør! Så innmari deilig å slå Blades med alle grisespillerne!!!!!!!!

Hallgeir *

Sv: Kamp: vs Sheffield United, @Bramall Lane, Lørdag 01/12, kl 13.30 Viasat
« Svar #190 på: Desember 01, 2018, 17:13:33 »
Det positive med så mange av de faste førstelags-spillerne ute, er at de nest beste får sjansen, får øvd og blir drillet i laget.

Men alle de langvarige skadene er virkelig til bekymring. Er det kun uflaks?

Og er Bielsa så prinsippfast / sta at det ikke vil komme forsterkninger i forsvaret i januar?

Joda, vi har en del unge som kan steppe inn, men er det tilstrekkelig til å beholde posisjonen vi innehar nå og klare et mulig opprykk?

Det stiller jeg meg noe tvilende til.
Super Leeds since 1968

Johnnyj

Sv: Kamp: vs Sheffield United, @Bramall Lane, Lørdag 01/12, kl 13.30 Viasat
« Svar #191 på: Desember 01, 2018, 17:16:47 »
YESSSSS  ;D ;D

Fikk ikke sett noen ting av kampen siden jeg var på jobb. Men FOR en nydelig overraskelse og se at vi kapret med oss alle poengene!

Det ville jeg ikke våget å håpe på en gang.

Glad for at både Jääger og pils er handla inn til i kveld. Nå blir det fest!

Buddy

Sv: Kamp: vs Sheffield United, @Bramall Lane, Lørdag 01/12, kl 13.30 Viasat
« Svar #192 på: Desember 01, 2018, 17:26:46 »
Målet var ikke flaks, men en fortjent belønning etter mange kamper med meget høyt press.

Ufattelig uflaks å ha sånn elendig dommer: to graverende offsidefeil, en håndfull trøyeholdinger hvorav minst en skulle gitt straffe og til slutt, ufattelig at ikke en av knivene måtte forlate banen.

Godkjent innsats, herlig vilje og en vel fortjent seier. MOT!

Eriksen55

Sv: Kamp: vs Sheffield United, @Bramall Lane, Lørdag 01/12, kl 13.30 Viasat
« Svar #193 på: Desember 01, 2018, 17:29:55 »
Det positive med så mange av de faste førstelags-spillerne ute, er at de nest beste får sjansen, får øvd og blir drillet i laget.

Men alle de langvarige skadene er virkelig til bekymring. Er det kun uflaks?

Og er Bielsa så prinsippfast / sta at det ikke vil komme forsterkninger i forsvaret i januar?

Joda, vi har en del unge som kan steppe inn, men er det tilstrekkelig til å beholde posisjonen vi innehar nå og klare et mulig opprykk?

Det stiller jeg meg noe tvilende til.

Det handler nok ikke om prinsipp, men kunnskap.

Kan ikke se at det er noe annet en uflaks. Kneskader og stort sett kun hos forsvarsspillere.

Håper Bielsa kjører med dem vi har. Allerede i januar er nok de fleste minus Berardi tilbake.

Keeper og venstreving håper jeg står øverst på lista.

 Alternativt hente O'Conor og Grot tilbake om mulig i tilegg.  :)

Shaughnessy kan lånes ut. Harrison kan reise hjem.



Ankerjon15

Sv: Kamp: vs Sheffield United, @Bramall Lane, Lørdag 01/12, kl 13.30 Viasat
« Svar #194 på: Desember 01, 2018, 17:40:01 »
Herlig med seier og til å med mot en utfordrer til opprykk, og borteseier :D

Promotion 2010

Sv: Kamp: vs Sheffield United, @Bramall Lane, Lørdag 01/12, kl 13.30 Viasat
« Svar #195 på: Desember 01, 2018, 18:00:27 »
Lufcdata

Most ball recoveries for Leeds v Sheff Utd:

Kalvin Phillips (8)
Stuart Dallas (8)
Pablo Hernandez (8)
Adam Forshaw (7)
Jack Clarke (5)

Massive work rate throughout the side to turnover possession today, particularly in the second half.  #LUFC

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

berlin

Sv: Kamp: vs Sheffield United, @Bramall Lane, Lørdag 01/12, kl 13.30 Viasat
« Svar #196 på: Desember 01, 2018, 18:06:28 »

Etter 20 runder i 2017/18.

1. Wolves 47 p
8. Leeds 30 p

Etter 20 runder i 2018/19:
1. Norwich 40 p
2. Leeds 39 p

(Neste 4 runder i førre sesong tok Leeds full pott, 12 poeng. Deretter gikk det bare nedover )

lowfields

Sv: Kamp: vs Sheffield United, @Bramall Lane, Lørdag 01/12, kl 13.30 Viasat
« Svar #197 på: Desember 01, 2018, 18:36:50 »
Greitt nok at dommeren hadde en litt ustødig linje ang. gule kort, men det var ikke noe i denne kampen som tilsa at noen burde vært utvist.
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Carl Fisker

Sv: Kamp: vs Sheffield United, @Bramall Lane, Lørdag 01/12, kl 13.30 Viasat
« Svar #198 på: Desember 01, 2018, 20:36:49 »
Fantastisk med borteseier i lokaloppgjør mor trøyeholdingslaget!

Eriksen55

Sv: Kamp: vs Sheffield United, @Bramall Lane, Lørdag 01/12, kl 13.30 Viasat
« Svar #199 på: Desember 01, 2018, 22:12:43 »
Greitt nok at dommeren hadde en litt ustødig linje ang. gule kort, men det var ikke noe i denne kampen som tilsa at noen burde vært utvist.

Sjelden jeg kommenterer dommer. Men den Klich fikk er rødt. Dem så på den i pausen på Sky også. Han ser ikke på ball og setter knottene rett i leggen til Klich. Stevens skulle hatt to gule.

Men sånn er det av og til. Mener det er verre at Pontus ikke får straffe!

Promotion 2010

Sv: Kamp: vs Sheffield United, @Bramall Lane, Lørdag 01/12, kl 13.30 Viasat
« Svar #200 på: Desember 01, 2018, 22:32:05 »
Sheffield United 0
Leeds United       1  (Hernandez 82)
​
Wow! Just wow! That one feels good doesn’t it? I think this is our biggest result of the season so far coming in the biggest test since our complete capitulation to West Brom three weeks ago.
When I saw the line-up, while sat on the coach taking us from the pub to the ground, I have to say I was disappointed; disappointed that there was no Samu Sáiz in the starting XI yet again. I felt the best way of defeating the high flying Blades was going to be by getting at them from the start and using the wit of the likes of Samu and Pablo to undo them, on a ground where they’d lost just one game this season so far. In fact, only Leeds and Norwich had gained more points from their home games than Sheffield United.

The strange thing is, I’d been under the impression that the reason for Samu having been benched lately was due to Marcelo’s desire to grab even more possession than we’d been getting with him in the side; the logic being, I reckoned, that the addition of Adam Forshaw who is more ‘careful’ with the ball than the risk-taking Samu, would do that. The weird thing is though, for the first time this season, the opposition actually DID have more possession than we did today! Maybe that proves the point, maybe had we approached the game in my more cavalier manner, we’d have given the Blades even more possession and maybe they’d have managed to do something with it! As it played out, we managed to limit the home side to very few real chances despite all the ball they had in a first half in which Leeds played a very ‘careful’ and measured game. Each side tested the opposition’s keeper just once in that first half and that despite Leeds losing Captain Coops as early as the 21st minute; he was replaced pretty seamlessly by young Aapo Halme without much drama.

My guess is though, that the first half was still not actually panning out exactly how Marcelo wanted it to, he did actually want a bit more adventure, and he wanted it out wide. At half time he replaced Alioski with the more direct Jack Clarke, like for like on the left wing, while suddenly we had Kemar Roofe out on the right wing with Pablo playing down the centre! Now I’m no coach so I don’t have any idea what that was supposed to achieve but, miraculously, Leeds suddenly became the dominant force and we started to even up that possession stat a bit more. From a similar number of attempts, Leeds, for once, got 6 on target, with the Blades’ young keeper Dean Henderson doing well to stop efforts from Clarke and Klich while Roofe, Klich and Douglas all had efforts go just wide. If any side was going to edge this one, it now looked more likely to be the visitors. Unfortunately for Henderson, it was his careless action that gave Leeds the winner as he failed to account for the presence of Jack Clarke as he stretched to try to prevent a corner. Clarke was lightening quick to steal the ball off Henderson’s toe, poking it across to Pablo who stabbed it home into the unguarded net.

So, it was a very different sort of a Leeds performance, a really disciplined, tight, containing sort of a performance in the first half and it looks like another piece of crafty coaching from Bielsa… dare I say it, it was almost a plan B!

Game Statistics
 
                           Sheff Utd   Leeds Utd
Possession             56%           44%
Shots                        12              11
On Target                   2                6
Corners                      9                3
Fouls                         14               9
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

baste

Sv: Kamp: vs Sheffield United, @Bramall Lane, Lørdag 01/12, kl 13.30 Viasat
« Svar #201 på: Desember 01, 2018, 22:52:45 »
Dette laget er godt nok for å rykke direkte opp. Æ som mange, er litt skeptisk, redd for å si det høyt.
Men vi har ett lag, som står på i 2x 45 min ++ Noen feil bli alltid gjort, men dette lover godt.

Fortsatt god helg folks.


MOT

Jon R

Sv: Kamp: vs Sheffield United, @Bramall Lane, Lørdag 01/12, kl 13.30 Viasat
« Svar #202 på: Desember 02, 2018, 10:59:04 »
Greitt nok at dommeren hadde en litt ustødig linje ang. gule kort, men det var ikke noe i denne kampen som tilsa at noen burde vært utvist.

Sjelden jeg kommenterer dommer. Men den Klich fikk er rødt. Dem så på den i pausen på Sky også. Han ser ikke på ball og setter knottene rett i leggen til Klich. Stevens skulle hatt to gule.

Men sånn er det av og til. Mener det er verre at Pontus ikke får straffe!
Også Sheffield Utd manageren var misfornøyd med dommeren. “I thought it was a proper game of football, with tackles going in, although I thought the referee had a really poor game. Some of the decisions were head-scratching at times."
Jon R.

Cannavaro

Sv: Kamp: vs Sheffield United, @Bramall Lane, Lørdag 01/12, kl 13.30 Viasat
« Svar #203 på: Desember 02, 2018, 11:28:33 »
Vi vant i en kamp der vi hadde klart mindre ball innehav (særlig 1.omgang), det er et stort pluss.
Makan til "trøyeholder-lag" som Sheff United er ??   Har sett mange bilder i etterkant av kampen hvor de gule trøyene står ut som telt, Pontus, Pablo, Klich og Roofe fikk klart merke dette.
Det er mulig at dette er noe av det sterkeste resultatmessig vi har gjort iår (ja, Derby seieren og Stoke seieren tatt i betraktning).  Vi viser at vi også kan vinne "fysiske" tette kamper.  Sterkt.
Jeg håper denne kampen vil virke som en "signal" kamp for resten av sesongen om hva vi KAN utrette, selv uten mest ball innehav og med mer fysiske tendenser.  Idag, søndag, er det SÃ…Ã…Ã…Ã… deilig å se på tabellen og tenke på kampen igår ; det som var en ekstra fjær i hatten var at Boro tapte for Villa og det er 4 poengs luke ned til 3.plass.  Holder vi koken resten av dette året nå så ser dette veldig, veldig bra ut i 1.halvdel i denne knalltøffe ligaen.  Deilig å ha hjerte for Leeds United idag  !!
MFLU - Miracles For Leeds United

Promotion 2010

Sv: Kamp: vs Sheffield United, @Bramall Lane, Lørdag 01/12, kl 13.30 Viasat
« Svar #204 på: Desember 02, 2018, 11:55:53 »
Vi vant i en kamp der vi hadde klart mindre ball innehav (særlig 1.omgang), det er et stort pluss.
Makan til "trøyeholder-lag" som Sheff United er ??   Har sett mange bilder i etterkant av kampen hvor de gule trøyene står ut som telt, Pontus, Pablo, Klich og Roofe fikk klart merke dette.
Det er mulig at dette er noe av det sterkeste resultatmessig vi har gjort iår (ja, Derby seieren og Stoke seieren tatt i betraktning).  Vi viser at vi også kan vinne "fysiske" tette kamper.  Sterkt.
Jeg håper denne kampen vil virke som en "signal" kamp for resten av sesongen om hva vi KAN utrette, selv uten mest ball innehav og med mer fysiske tendenser.  Idag, søndag, er det SÃ…Ã…Ã…Ã… deilig å se på tabellen og tenke på kampen igår ; det som var en ekstra fjær i hatten var at Boro tapte for Villa og det er 4 poengs luke ned til 3.plass.  Holder vi koken resten av dette året nå så ser dette veldig, veldig bra ut i 1.halvdel i denne knalltøffe ligaen.  Deilig å ha hjerte for Leeds United idag  !!


Andy
@SUFC_tweets you don't have to steal our beauitful yellow shirts off a man's back. You can visit our Elland Road Superstore, or purchase online. Please contact @LUFC If you would like information on sizing.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Kamp: vs Sheffield United, @Bramall Lane, Lørdag 01/12, kl 13.30 Viasat
« Svar #205 på: Desember 02, 2018, 17:44:56 »
All Leeds TV

Grab yer coat @Cli5hy you’ve pulled

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Sv: Kamp: vs Sheffield United, @Bramall Lane, Lørdag 01/12, kl 13.30 Viasat
« Svar #206 på: Desember 02, 2018, 18:08:45 »
Ekstremt skjeve hornhinner på den dommeren :P.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28806
  • Total likes: 2612
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Super Leeds since 1968

RoarG

"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020