Skrevet av Emne: Ex-spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski  (Lest 98551 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Leedsfan

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #390 på: Januar 13, 2020, 19:55:36 »
Ser at det stadig skrives om savnet av saiz..
Sjekka litt på wikkiped,
Saiz 5 mål på 53kamper fra offensiv midtbane  og hylles som en helt..
Alioski som ikke er god nok,,18 mål på 104kamper 70% fra back..forstå det den som kan..

Poenget er jo at den uberegnelige spillestilen til Saiz gjorde de andre bedre ved å gi de mer plass. Alioski er også uberegnelig i den forstand at han spiller på første bevegelse, noe også Pablo gjør.

Uten Alioski og Pablo i laget så er vi meget forutsigbare. Derfor savner vi fotballspilleren Saiz, han hadde også en evne med å løpe forbi spillere med ballen i beina sentralt i banen.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Cherry

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #391 på: Januar 14, 2020, 14:08:45 »
Hvis Alioski er forbi noen med ballen i beina, så er han som regel offside! ;D

Elsker innsatsen hans da - og han overrasker med litt krydder og skudd innimellom!
 

HåvardK

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #392 på: Oktober 24, 2020, 18:35:04 »
Jeg må innrømme at jeg var svært skeptisk til denne karen fra start i går. Og så går han hen og leverer en så å si prikkfri kamp, både offensivt og defensivt. Mange dueller i sin favør, og trygg med ball. Samspillet med Jack var jo også oppsiktsvekkende bra. Gianni er nok et produkt av laget, og da er det ekstra herlig når han leverer på høyt nivå.

ar9

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #393 på: Oktober 25, 2020, 12:24:41 »
Jeg må innrømme at jeg var svært skeptisk til denne karen fra start i går. Og så går han hen og leverer en så å si prikkfri kamp, både offensivt og defensivt. Mange dueller i sin favør, og trygg med ball. Samspillet med Jack var jo også oppsiktsvekkende bra. Gianni er nok et produkt av laget, og da er det ekstra herlig når han leverer på høyt nivå.

Enig. Nå hadde vel ikke Villa all verden å komme med på høyre siden heller men han klarte seg veldig bra. Klasse innlegg til Bamford i første omgang som for kunne blitt til en assist. Veldig greit å ha Alioski på backhand enten som stand in ved skader eller som innbytter for å lage litt furore.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Bjorn

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #394 på: Oktober 25, 2020, 14:51:16 »
Jeg må innrømme at jeg var svært skeptisk til denne karen fra start i går. Og så går han hen og leverer en så å si prikkfri kamp, både offensivt og defensivt. Mange dueller i sin favør, og trygg med ball. Samspillet med Jack var jo også oppsiktsvekkende bra. Gianni er nok et produkt av laget, og da er det ekstra herlig når han leverer på høyt nivå.

Enig. Nå hadde vel ikke Villa all verden å komme med på høyre siden heller men han klarte seg veldig bra. Klasse innlegg til Bamford i første omgang som for kunne blitt til en assist. Veldig greit å ha Alioski på backhand enten som stand in ved skader eller som innbytter for å lage litt furore.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hvorfor være så skeptiske?? Er dere Ludvig?  ???
Nesten så man sitter på sofakanten og venter på at en spiller føkker opp og en kan si, 'hva var det jeg sa'? Uansett tror jeg at enhver spiller som er på banen har fortjent å være der fremfor noen andre. Noen ganger funker det, og andre ganger ikke. Feil må man kunne gjøre uansett. For meg er det bare gledelig at en spiller som Alioski fortsatt er en fast del av troppen, og kan bringe noe spesielt til troppen, selv om han kanskje kommer til kort på noen punkter.
Marching On! 4276

HåvardK

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #395 på: Oktober 25, 2020, 15:32:41 »
Jeg må innrømme at jeg var svært skeptisk til denne karen fra start i går. Og så går han hen og leverer en så å si prikkfri kamp, både offensivt og defensivt. Mange dueller i sin favør, og trygg med ball. Samspillet med Jack var jo også oppsiktsvekkende bra. Gianni er nok et produkt av laget, og da er det ekstra herlig når han leverer på høyt nivå.

Enig. Nå hadde vel ikke Villa all verden å komme med på høyre siden heller men han klarte seg veldig bra. Klasse innlegg til Bamford i første omgang som for kunne blitt til en assist. Veldig greit å ha Alioski på backhand enten som stand in ved skader eller som innbytter for å lage litt furore.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hvorfor være så skeptiske?? Er dere Ludvig?  ???
Nesten så man sitter på sofakanten og venter på at en spiller føkker opp og en kan si, 'hva var det jeg sa'? Uansett tror jeg at enhver spiller som er på banen har fortjent å være der fremfor noen andre. Noen ganger funker det, og andre ganger ikke. Feil må man kunne gjøre uansett. For meg er det bare gledelig at en spiller som Alioski fortsatt er en fast del av troppen, og kan bringe noe spesielt til troppen, selv om han kanskje kommer til kort på noen punkter.
Nå misforstår du kapitalt. Jeg sitter aldeles ikke og venter på at spillere skal gjøre feil, men tar heller ikke for gitt at fringe players greier å levere så til de grader som Alli gjorde på fredag. Det er en signifikant forskjell, Bjorn. I tillegg har jeg en dedikert godstol å sitte i når jeg ser Leeds på TV, langt unna noen sofakant.

Cherry

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #396 på: Oktober 28, 2020, 10:44:55 »
Visstnok 8 mnd igjen av kontrakten.
Grei back up, men ikke noe mer enn det etter det han har vist siste 3 sesonger.
Legge ut som agn til Norwich, og betale mellomlegget for Buendia? ;)
 

Sterland

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #397 på: Oktober 28, 2020, 11:49:57 »
Visstnok 8 mnd igjen av kontrakten.
Grei back up, men ikke noe mer enn det etter det han har vist siste 3 sesonger.
Legge ut som agn til Norwich, og betale mellomlegget for Buendia? ;)
Tipper en forsøker å forlenge. Har gjort en god jobb i Leeds, og virker ganske langt frem i rekka til Bielsa.

Bjorn

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #398 på: Oktober 28, 2020, 12:27:07 »
Visstnok 8 mnd igjen av kontrakten.
Grei back up, men ikke noe mer enn det etter det han har vist siste 3 sesonger.
Legge ut som agn til Norwich, og betale mellomlegget for Buendia? ;)
Tipper en forsøker å forlenge. Har gjort en god jobb i Leeds, og virker ganske langt frem i rekka til Bielsa.

Hvis han fortsatt er tilfreds med tilværelsen om 8 mnd og tror han har noe å bidra med er vel f.eks ett års forlengelse ikke så vanskelig å få til. Men skjønner jo om han tror han er god for mer førstelagsfotball et annet sted da.. Håper han blir. 
Marching On! 4276

Cannavaro

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #399 på: November 15, 2020, 19:13:46 »
Skadet Alioski....

MACEDONIAN FOOTBALL
 · 1t
To Leeds fans, in the post-match press conference moments ago, the NT coach said Alioski was not able to complete yesterday's training because he had swelling on his hamstring. Thus, he will not travel to Cyprus (where Armenia game will be played) and will instead return to Leeds
MFLU - Miracles For Leeds United

Johnnyj

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #400 på: November 16, 2020, 01:51:10 »
Skadet Alioski....

MACEDONIAN FOOTBALL
 · 1t
To Leeds fans, in the post-match press conference moments ago, the NT coach said Alioski was not able to complete yesterday's training because he had swelling on his hamstring. Thus, he will not travel to Cyprus (where Armenia game will be played) and will instead return to Leeds
Enda en spiller som kommer skadet tilbake fra landslagsoppdrag ja.

Den lista begynner å bli helt ufattelig lang nå...

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #401 på: November 22, 2020, 11:16:26 »
Flott fra Phil Hay om Alioski - nyheten er at klubben har åpnet kontraktsforhandlinger med ham...

https://theathletic.co.uk/2208276/2020/11/22/leeds-alioski-new-contract/

Her blir vi bedre kjent med bakgrunnen hans, at han og andre med albansk bakgrunn har måttet fighte ekstra hardt for aksept for det Nord Makedonske landslaget, hvordan han var uten klubbkontrakt tidlig i tjueårene, hvordan kontraktsforhandlingene med Leeds var vanskelige fordi det ikke var lett å forstå at å signere for en Championshipklubb var bedre enn å signere for en Serie A-klubb...

“Don’t let yourself be fooled by the moments of extroversion,” Alioski’s agent, Dino Lamberti, told The Athletic. “In person he’s quite the contrary. He’s a quiet, serious, down-to-earth guy who knows where he came from and where he belongs. He’ll let you have your say but at the end he’ll form his own conclusions. The decisions he takes are usually the right ones.”

...

It has worked out for everyone, and Alioski most of all. There is no guarantee of regular appearances this season and no guarantee that he will figure against Arsenal this afternoon after he returned from international duty with a hamstring injury but this has been the fortnight of his life, the year of his life and all things combined, the time of his life. “It’s been an incredible evolution,” Lamberti says. Truly it has.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Blank_File

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #402 på: November 22, 2020, 14:39:04 »
Bra! Gianni er en spiller jeg gjerne vil ha med videre om han finner seg i å spille andrefiolin.

Cherry

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #403 på: November 22, 2020, 19:58:10 »
Alioski var god i dag han, men unødvendig at han spiller som han gjør ift situasjonen med Pepe.
Liker d bare ikke.
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #404 på: Januar 10, 2021, 15:24:54 »
Jubilèum i dag for Gjanni.

Leeds United
@LUFC

Clipboard Gjanni Alioski to make his 150th appearance for #LUFC, as Marcelo names a strong side for today's clash
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Forever Whites

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #405 på: Januar 10, 2021, 17:12:13 »
Jubilèum i dag for Gjanni.

Leeds United
@LUFC

Clipboard Gjanni Alioski to make his 150th appearance for #LUFC, as Marcelo names a strong side for today's clash

Det jubileet kommer han sikkert til å huske resten av livet......................
Medlem 94237

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #406 på: Januar 14, 2021, 14:01:06 »
Alt du trodde om oppførselen til Gjanni stemmer, ifølge Bamford :D :D :D


Bamford on Alioski's dressing room influence
Patrick Bamford says Gjanni Alioski 'ups' the atmopshere in the Elland Road dressing room - even if the North Macedonian international's eccentric ways still befuddle his Leeds United team-mates.

Speaking on the official Leeds United podcast, Bamford was asked about what Alioski is like behind the scenes.

“He’s one of them guys that when he’s on your team, you’re so happy that he’s on your team even though sometimes you look at him and think, ‘what on earth are you doing?’

“But if he was on the opposition team, you’d hate it. He just winds people up. He’s always talking, he’s just annoying. If you’re not his teammate, he’d do your head in.

"He's brilliant. In your team he's fantastic, he brings his great energy, he ups the atmosphere and he is good for the team. You just sometime scratch your head wondering what's going through his head."

Bamford also says that the public perception of Alioski matches what they see on a day-to-day basis at Thorp Arch.

"[He's like that] all of the time. You know a kid who's had sugar and all of a sudden they're having a mad half hour? He's like that but all the time.


"When we got promoted and went on holiday to Ibiza all together, that was the first time we saw him together with his Missus and through he'd be a bit more calm. Exactly the same. Absolute nutcase.

"He's the same with everyone's kids as well. If any of the lads bring their kids to training, while they're waiting around or whatever, Alioski makes such a fuss. He'll grab the kids and pretend to bite them, he's actually crazy. He's so weird, but the kids love it."

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-news-bamford-alioski-19622168?utm_source=twitter.com&utm_medium=social&utm_campaign=sharebar
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #407 på: Januar 14, 2021, 14:22:29 »
Gianni er en herlig fyr  ;D

Min datter på 10 år har Alioski som favoritt. Kanskje mest fordi hun synes han ligner på Victor Sotberg  ;D

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Bjorn

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #408 på: Januar 14, 2021, 14:32:24 »
Gianni er en herlig fyr  ;D

Min datter på 10 år har Alioski som favoritt. Kanskje mest fordi hun synes han ligner på Victor Sotberg  ;D

auren

Barna mine er 'Leeds supportere' i mild forstand, og klarer ikke følge med spesielt lenge når en kamp er på skjermen, selv om de jubler litt når Leeds scorer. Men en ting er ihvertfall sikkert. Alioski er spilleren de lettest kjenner igjen og har gjort i flere år og roper når de ser han på skjermen!  ;D
Marching On! 4276

jaho

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #409 på: Januar 14, 2021, 16:55:44 »
Gianni er en herlig fyr  ;D

Min datter på 10 år har Alioski som favoritt. Kanskje mest fordi hun synes han ligner på Victor Sotberg  ;D

auren

Samme her  ;D Min sønn på 10 er kjempefan av Victor, og mener han er klin lik Alioski. Han mener også at Bamford og
Erik Solbakken er look-a-like..og jeg ser likheten.. :D

flynn

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #410 på: Januar 19, 2021, 13:54:54 »
Gianni Alioski ligner vel først og fremst på denne karen:

RoarG

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #411 på: Januar 28, 2021, 13:09:30 »
Galatasaray visstnok interessert i å hente Alioski nå i januarvinduet. Bielsa skal angivelig ha satt foten ned for en overgang.

http://sportwitness.co.uk/marcelo-bielsa-moved-block-leeds-exit-month-club-started-negotiate-player/
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #412 på: Januar 28, 2021, 14:00:13 »
Galatasaray visstnok interessert i å hente Alioski nå i januarvinduet. Bielsa skal angivelig ha satt foten ned for en overgang.

http://sportwitness.co.uk/marcelo-bielsa-moved-block-leeds-exit-month-club-started-negotiate-player/

YEP kommenterer:

Although reports have emerged this week of a potential move to Turkey, the YEP understands there is so far little substance behind them and Leeds, believing the player is happy at the club, are hopeful of reaching an agreement over a new deal.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/latest-gjanni-alioskis-leeds-united-future-and-what-marcelo-bielsa-has-said-about-his-left-back-3115755

Edith:
Ganske sterke ord fra Marcelo om Gjanni avslutningsvis:
"Ali is going through a period of development in this position that for me will end up in him becoming a very good and reliable option at left back," he added.
« Siste redigering: Januar 28, 2021, 14:08:18 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Killa

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #413 på: Januar 28, 2021, 14:24:56 »
Galatasaray visstnok interessert i å hente Alioski nå i januarvinduet. Bielsa skal angivelig ha satt foten ned for en overgang.

http://sportwitness.co.uk/marcelo-bielsa-moved-block-leeds-exit-month-club-started-negotiate-player/

YEP kommenterer:

Although reports have emerged this week of a potential move to Turkey, the YEP understands there is so far little substance behind them and Leeds, believing the player is happy at the club, are hopeful of reaching an agreement over a new deal.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/latest-gjanni-alioskis-leeds-united-future-and-what-marcelo-bielsa-has-said-about-his-left-back-3115755

Edith:
Ganske sterke ord fra Marcelo om Gjanni avslutningsvis:
"Ali is going through a period of development in this position that for me will end up in him becoming a very good and reliable option at left back," he added.

Sterke ord fra Bielsa ja - den mannen må sannelig være litt av en pedagog..... :o

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #414 på: Januar 29, 2021, 16:14:51 »
Intervju med BBC Radio Leeds:

“I love it here, to play with this team with this style we play is amazing and I’m improving every day,” he said.

“I’m learning every day something and it’s the best thing you can have in the Premier League to play against teams that have players in the squad that are the best in Europe.


“You can play against them, to show them where you are and it’s nice.

“How we perform together, how strong we are together like a team and it’s nice to be a part.”


Statistikken hans hittil:
This season he has started 16 of the 21 first-team games, last season he started 23 out of 49 and in Bielsa’s first year it was 45 out of 51.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/ezgjan-alioski-leeds-united-contract-19724005

Tror nok det ender med forlengelse her...
Men at han vil få enda tøffere konkurranse til høsten.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

ingve1960

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #415 på: Januar 31, 2021, 14:25:52 »
Når bielsa vil ha dallas på banen uansett så vil det si at alli holder klich på benken nok en gang, det er kvalitetstempel.
Analyserte første omg Newcastle,feil/brapass tabber bidrag offensivt osv. ser da at alli har minst 4 spillere bak seg.
Raphina Rodrigo best..Dallas,struijk og alli  brukbar..cooper ayling jack Kalvin og bambi dårligst.
Alli spilte bare 10min  i andre, da hvar de samme 5 like dårlige så han..men det er som vanlig alli som får drit her inne, men ikke av bielsa

leedslife

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #416 på: Januar 31, 2021, 15:27:21 »
Når bielsa vil ha dallas på banen uansett så vil det si at alli holder klich på benken nok en gang, det er kvalitetstempel.
Analyserte første omg Newcastle,feil/brapass tabber bidrag offensivt osv. ser da at alli har minst 4 spillere bak seg.
Raphina Rodrigo best..Dallas,struijk og alli  brukbar..cooper ayling jack Kalvin og bambi dårligst.
Alli spilte bare 10min  i andre, da hvar de samme 5 like dårlige så han..men det er som vanlig alli som får drit her inne, men ikke av bielsa
Synes han ble helt riktig tatt av.
Slet defensivt med Murphy ved enkelte anledninger. Endte med å handse etter å ha blitt avkledd. Gult kort. Byttet ut like etterpå.
Helt riktig spør du meg.
En venstreback som sliter defensivt med gult kort er noe Newcastle mest sannsynlig hadde utnyttet. Riktig valg av Bielsa å ta han av.
Skal ha kudos for sine offensive bidrag og bruddet på første målet. Stort sett alltid god offensivt og bidragene med løping og kjemping er 10av 10.

ingve1960

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #417 på: Januar 31, 2021, 16:02:19 »
Enig at han måtte av p.g.a kort og svak start på 2 omg. Men flere andre kunne også vert bytta etter første.

Når vi ser hvor lett Newcastle får frispark for lette sykt mot slutten av omg så mener jeg alli kunne like godt fått frispark..

ingve1960

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #418 på: Januar 31, 2021, 16:03:49 »
Lette dutt skal det være  :o :o

jaho

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #419 på: Januar 31, 2021, 21:53:22 »
Alioski var spilleren som løp mest for oss i dag, 11.18 km. Ellers er det Klich, Phillips og Harrison som pleier å toppe den statsen. Ayling og Dallas har også hatt mest meter en kamp hver.