Skrevet av Emne: Ex-spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski  (Lest 98569 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

PetterH

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #450 på: Mai 16, 2021, 15:20:00 »
Lite smart av Alloiski !

Å oppføre deg som en apekatt rettet mot en
‘mørk’ spiller idag , er jo bare be om bråk , og sværter både seg selv og klubb.
Hvis de grimasene er apefjes, så har jeg misforstått helt. Er nå mer et klovnefjes etter mine begreper. Er nå slikt vi gjorde til hverandre som småunger.

Er selvfølgelig ikke uenig det. Og vi kjenner jo til typen Alloiski bedre enn de fleste utenforstående.
At om det var klovn eller ape han etterlignet, så var det mest sannsynlig ikke rasistisk ment...
Men en skal være så veldig forsiktig i disse tider , for ikke å bli miss tolket. Så derfor var det så unødvendig.
 

Forever Whites

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #451 på: Mai 16, 2021, 15:51:28 »
Lite smart av Alloiski !

Å oppføre deg som en apekatt rettet mot en
‘mørk’ spiller idag , er jo bare be om bråk , og sværter både seg selv og klubb.
Hvis de grimasene er apefjes, så har jeg misforstått helt. Er nå mer et klovnefjes etter mine begreper. Er nå slikt vi gjorde til hverandre som småunger.

Er selvfølgelig ikke uenig det. Og vi kjenner jo til typen Alloiski bedre enn de fleste utenforstående.
At om det var klovn eller ape han etterlignet, så var det mest sannsynlig ikke rasistisk ment...
Men en skal være så veldig forsiktig i disse tider , for ikke å bli miss tolket. Så derfor var det så unødvendig.

Nå vet man jo ikke hva som ble sagt i forkant i denne situasjonen.  Kanskje den som her føler seg krenket var den som først krenket  Alioski.  Og reaksjonen  til Alioski er så typisk han.  Samtidig ser man jo ut fra andre videoer der ute at Alioski spør dommeren om han ikke hørte hva motstanderen hadde sagt til ham.  Så noe var det som tente Alioski.
Medlem 94237

Lucas the Kop Cat

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #452 på: Mai 16, 2021, 16:01:32 »
Lite smart av Alloiski !

Å oppføre deg som en apekatt rettet mot en
‘mørk’ spiller idag , er jo bare be om bråk , og sværter både seg selv og klubb.
Hvis de grimasene er apefjes, så har jeg misforstått helt. Er nå mer et klovnefjes etter mine begreper. Er nå slikt vi gjorde til hverandre som småunger.

Er selvfølgelig ikke uenig det. Og vi kjenner jo til typen Alloiski bedre enn de fleste utenforstående.
At om det var klovn eller ape han etterlignet, så var det mest sannsynlig ikke rasistisk ment...
Men en skal være så veldig forsiktig i disse tider , for ikke å bli miss tolket. Så derfor var det så unødvendig.
Helt klart ikke mye som skal til av slengbemerkninger eller grimaser før det blir en kjempesak. Rasisme og homofobe utsagn får man ta tak i, resten får bli igjen på banen etter kampslutt og ikke generere en masse rapporter og avisoppslag.

jaho

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #453 på: Mai 16, 2021, 16:23:52 »
Lite smart av Alloiski !

Å oppføre deg som en apekatt rettet mot en
‘mørk’ spiller idag , er jo bare be om bråk , og sværter både seg selv og klubb.
Hvis de grimasene er apefjes, så har jeg misforstått helt. Er nå mer et klovnefjes etter mine begreper. Er nå slikt vi gjorde til hverandre som småunger.

Er selvfølgelig ikke uenig det. Og vi kjenner jo til typen Alloiski bedre enn de fleste utenforstående.
At om det var klovn eller ape han etterlignet, så var det mest sannsynlig ikke rasistisk ment...
Men en skal være så veldig forsiktig i disse tider , for ikke å bli miss tolket. Så derfor var det så unødvendig.
Helt klart ikke mye som skal til av slengbemerkninger eller grimaser før det blir en kjempesak. Rasisme og homofobe utsagn får man ta tak i, resten får bli igjen på banen etter kampslutt og ikke generere en masse rapporter og avisoppslag.

Har gått inflasjon i dette dessverre..alt tolkes i verste mening for om mulig straffe spillere på andre lag.. Denne grimasen har vi jo sett Alioski gjøre mot fansen etter scoring også...garantert ikke rasistisk ment..mer som å peke nese.. Men i dagens klima  vil det ikke forundre meg om det blir karantene..

Leedsfan

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #454 på: Mai 17, 2021, 02:57:11 »
Lite smart av Alloiski !

Å oppføre deg som en apekatt rettet mot en
‘mørk’ spiller idag , er jo bare be om bråk , og sværter både seg selv og klubb.

Det som er bra er at han gjorde det mot benken også. Han er barnslig på godt og vondt. Blir vel straff, vi er jo Leeds..

....gjort det før også!
Det siste bildet er vel feiring til hjemme publikum etter scoring..?

Sent fra min YAL-L21 via Tapatalk

Det var det som var poenget ja...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Andersen

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #455 på: Mai 17, 2021, 17:43:12 »
Nå er det jo opprettet sak mot Allioski. Men en annen Leeds spiller skal jo ha rappotert til dommer standen etter kampen mot Burnley hva som kan ha blitt sagt mot Allioski .

Stut og Fjærkre

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #456 på: Juni 22, 2021, 14:01:58 »
Da er det slått fast at barnslig oppførsel på fotballbanen, ikke er straffbart.
Kan jo være greit å vite, i tilfelle noen skulle vurdere dette.

https://www.leedsunited.com/news/team-news/28272/fa-statement-ezgjan-alioski?fbclid=IwAR1yfbBr0EPycU5I2yBiS43-U9gfs5my4Q4Fsxc6e4SwOY8Yl4TgJiHgukg

For øvrig håper jeg karen snart signerer en ny kontrakt, må være bedre å løpe i Leeds enn å jogge i Istanbul.

lowfields

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #457 på: Juni 22, 2021, 14:58:40 »
"The FA is satisfied that the complaint was made in good faith and there is no suggestion of this being an intentionally false or malicious allegation."

Burde vært mulig å bli straffet for å være så sutrete......
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Torpe-do

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #458 på: Juni 23, 2021, 18:41:14 »
Alioski har såvidt eg har skjønt vore god i EM, på eit heller labert lag? Seier det igjen - eg håpar han blir. Eg håpar han godtek å risikere å bli litt squad-player, og heller kjempe for plassen.

Meir enn CL eller EL-spel neste år så håpar eg igrunnen på eit bra cup-run i år. Eg sitt med følelsen av at me kan trenge ein sesong til før europa. Om me skulle kome langt i cuppane i år, trur eg Alioski vil kome godt med.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Forever Whites

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #459 på: Juli 05, 2021, 17:46:19 »
Da er Alioski sitt opphold i Leeds over.  Takk for alt du har bidratt med i de årene du har vært her og lykke til videre.  Har vært en fargeklatt i laget!   :)

https://www.leedsunited.com/news/team-news/28312/thank-you-ezgjan-alioski?fbclid=IwAR3wxNnK5S1H4MqTptLA2qOopY1gaDA4hoWz3ls5Tyq1w_VXWSRpHkvajcQ
Medlem 94237

gulle

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #460 på: Juli 05, 2021, 18:35:31 »
Allioski har bidratt bra. Også etter opprykket.
En fargeklatt med litt pussige sprell av og til.
Lykke til videre!
Nå rykker vi opp! Jasederja

auren

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #461 på: Juli 05, 2021, 18:47:39 »
Er litt trist dette. Absolutt en fargeklatt og klovn. En spiller som alltid gav ALT! Og har bidratt med en god del mål opp gjennom. Takk for din innsats, Gianni!

Dattera mi på 10 år sin favoritt også, så nå blir ikke hun særlig fornøyd...

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Stut og Fjærkre

Sv: Spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #462 på: Juli 05, 2021, 18:56:51 »
Har en følelse av at et potensielt sign-on fee frister mer enn sportslige utfordringer i United. Sånn sett er det greit at han går videre, mens klubben jakter bedre alternativ.

Men en stor takk for alt han har bidratt med, på banen og i spillergruppa.

Hallgeir *

Sv: Ex-spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #463 på: Juli 05, 2021, 20:12:52 »
Det har vært fire år med mange ablegøyer.

Men nå er det altså over, og Alioski er en ny spiller med ex foran.

Vi kan bare takke for underholdningen og noen flotte mål.
Super Leeds since 1968

Bjorn

Sv: Ex-spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #464 på: Juli 05, 2021, 21:44:29 »
Trist. Takk for all morroa. Likte deg godt.



Marching On! 4276

Blank_File

Sv: Ex-spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #465 på: Juli 05, 2021, 22:07:49 »
Skulle ønske han ville funnet seg i tilværelsen som benkesliter og joker, men vanskelig å være kritisk til valget hans. Takk Alioski for all glede du gav!

TK20

Sv: Ex-spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #466 på: Juli 06, 2021, 06:53:15 »
Etter min mening ingen krise sportslig. Håper ikke tapet av personligheten får negative konsekvenser for garderoben.

Milou

Sv: Ex-spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #467 på: Juli 06, 2021, 07:04:58 »
Alioski har vore ein av mine favoritter sidan han kom til Leeds. I tillegg til å vere ein humørspreder, har han alltid gitt alt for laget. Det var godt å høyre Orta sin hyllest til Alioski på The Phil Hay show. Orta sa at dei fleste spelarar som spelte dei siste kampene av kontrakten, gjerne holdt litt igjen for å unngå skader i det dei var i ferd med å forhandle om ny kontrakt. Men ikkje Alioski. Han ga fortsatt 100%, som han har gjort gjennom heile tida i Leeds.

Alioski har nok ikkje vore den viktigste bidragsytaren desse åra, men han har vore ein viktig brikke i eit lag som har rykt opp frå Championship og etablert seg i PL. Det var ein diskusjon på forumet tidlegare om han ville vere ein Leedslegende. Det er for meg ein relativt uinteressant diskusjon, for dette vil uansett vere subjektivt. For meg vil ikkje han høyre til blant dei største Leedslegendene, men laget som rykka opp i fjor vil for meg vere legendarisk, og Alioski var ein av mange viktige spelarar på det laget.

For meg er ein av dei største misforståelsene når det gjeld Alioski er at han er ein lite intelligent spelar som ofte gjer feil val. Dette bunner nok i at han har ein lite seriøs framtoning. Derimot ser eg ein svært intelligent spelar som ofte tar krative val. Alioski sin "default-pasning" er å sentre ballen vidare til Harrison på venstrekanten. Dersom ein analyser dei offensive pasningar der han gjer eit anna val, så vil ein sjå kor godt overblikk han har og at han ofte skaper gode sjanser med sine val. Det beste eksempelet på dette er kanskje gjennombrotspaninga til Dallas mot Man. C, som kun kunne gå ein plass for å spele Dallas gjennom, og Alioski fann den.

Takk for det du har gitt oss, Gianni, og lukke til i neste klubb.

Sent from my LYA-AL10 using Tapatalk


asLeeds

Sv: Ex-spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #468 på: Juli 06, 2021, 10:13:19 »
Hvilke klubb går han til ?
DALHEIM WHITES

Torpe-do

Sv: Ex-spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #469 på: Juli 06, 2021, 10:31:58 »
Det er litt vemodig at han reiser, men me får vel håpe det er klubbens naturlege gang mot framgang. Lykke til vidare, Alioski!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lucas the Kop Cat

Sv: Ex-spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #470 på: Juli 06, 2021, 11:01:22 »
Hvilke klubb går han til ?
Klubbløs foreløpig.

raggen

Sv: Ex-spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #471 på: Juli 06, 2021, 11:32:54 »
en fargeklatt og humørspreder og en som alltid gav 100% for drakta. hadde vært greit og ha i bakhånd men han ville nok mere enn det og d skjønner jeg. Så lykke til videre Allioski
Forever Leeds United!!!!!!!!

Jostein.

Sv: Ex-spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #472 på: Juli 15, 2021, 19:16:02 »
Da har Fabrizio bekreftet at han er i samtaler med Tyrkisk Scum, sjokkerende.

Han kommer til å bli hetset for å si det mildt
Leeds Carajo!

GeirO

Sv: Ex-spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #473 på: Juli 15, 2021, 19:34:37 »
Må vi egentlig hate denne klubben? Det var vel ikke klubben som drepte Leedssupporterne? Godt mulig klubben oppførte seg dårlig, men poenget mitt er at vi legger slikt bak oss og ikke ender opp som bitre gamle menn.

Men, ja, han kommer dessverre å bli hetset.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ex-spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #474 på: Juli 15, 2021, 19:40:11 »
Må vi egentlig hate denne klubben? Det var vel ikke klubben som drepte Leedssupporterne? Godt mulig klubben oppførte seg dårlig, men poenget mitt er at vi legger slikt bak oss og ikke ender opp som bitre gamle menn.

Men, ja, han kommer dessverre å bli hetset.

Noen personer er 'enkle'. Kewell ble hatet da han dro til Galatasaray. Derfor må vi hate Alsoki om han drar til samme klubb.
Men der er altså en vesentlig forskjell. Kewell spilte på Leedslaget på den reisen da to Leedssupportere ble drept. Han kjente på hatet fra tribunen da kampen like etter drapet ble spilt. Likevel valgte han en overgang dit.
Alisoki kommer inn i bildet 20 år senere, han var ikke til stede i byen da drapene ble begått.
De fleste ser at der er en enorm forskjell.

Men ikke alle vil se den forskjellen...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

ingve1960

Sv: Ex-spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #475 på: Juli 15, 2021, 20:07:04 »
Helt enig Asbjørn, stor forskjell på de overgangene.
Forstår godt alioski, han vil alltid ha en stor stjerne hoss meg.
MOT

auren

Sv: Ex-spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #476 på: Juli 15, 2021, 20:18:31 »
Folk er forskjellige. Folk føler forskjellig. Jeg tenker vi skal ha respekt for de som blir rasende og de som ikke bryr seg.

For min del bryr jeg meg ikke stort. Og det gjorde jeg heller ikke nevneverdig da Kewell gikk dit. Fotballspillere er ikke fans, og vil tenke på det som er best for seg økonomisk. Slik er det i arbeidslivet. Slik er det i fotballen.

Jeg lurer på om de som hater Alioski så stekt også hater Robin Koch...? Hva med da Uwe Rösler ble manager i klubben vår?

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Jostein.

Sv: Ex-spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #477 på: Juli 15, 2021, 21:27:41 »
For meg så er det to klubber som er NO GO, nr 1 er Galatasaray og nr 2 er Manu.

Det er min personlige mening.

Alioski har uttalt seg om Galatasaray tidligere, så han er fullt klar over skuffelsen hos Leeds fansen om han signerer, noe som jeg syns er veldig kjedelig.
Leeds Carajo!

lowfields

Sv: Ex-spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #478 på: Juli 15, 2021, 21:34:32 »
Alioski hadde knapt sluttet med bleier i Nord-Makedonia da denne hendelsen fant sted.
Kommer ikke til å prege mitt syn på Ezgjan om han reiser dit, men jeg har forståelse at dette trykker sterkere hos Leeds-fans FRA Leeds enn det gjør hos en nordmann langt unna....
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Bjorn

Sv: Ex-spiller: Ezgjan 'Gianni' Alioski
« Svar #479 på: Juli 15, 2021, 21:38:04 »
Masse lykke til Alioski! Du har hatt en stor stjerne hos meg i Leeds og vil nok følge med på hvordan det går Galatasaray og. Har ingenting imot den klubben. Det er deler av deres fans som evt er uspiselige men det er det i alle fotballklubber. Også Leeds. Bare å se på forumene om dagen. Blir vel ikke mindre når du nå drar til Tyrkia.
Marching On! 4276