Skrevet av Emne: Tips og spådommer foran sesongen 2017/2018  (Lest 5706 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

Sv: Tips og spådommer foran sesongen 2017/2018
« Svar #30 på: August 05, 2017, 11:43:59 »
Er heller ikke i modus for en full analyse. Tipper 7. plass.
 

Frode

Sv: Tips og spådommer foran sesongen 2017/2018
« Svar #31 på: August 05, 2017, 14:19:12 »
Er vel 11-12 lag som kjemper om de 6 første plassene. Har en "enten eller følelse."  Blir vi for omstendelige/overambisiøre i spillestilen? Eller slår nysigneringene til, samtidig som våre unge talenter tar nye steg? 4 eller 11 plass. Er i godt humør i dag, og flesker til med en 4. plass!
 

Hallgeir *

Sv: Tips og spådommer foran sesongen 2017/2018
« Svar #32 på: August 05, 2017, 14:36:09 »
Vi havner på 5-7 plass.

Tror det blir en ny nesten-sesong og tipper 7. plass til slutt.
Super Leeds since 1968

Cannavaro

Sv: Tips og spådommer foran sesongen 2017/2018
« Svar #33 på: August 05, 2017, 23:55:57 »
Vanskelig å tippe eksakt ; jeg tror vi er inne på topp 6.  Vi er netto forsterket fra ifjor.  Flere alternativer på midtbanen, mens Bartley er vekk og Pennington inn som erstatter.  Silvestri er erstattet med Wiedwald.
Thomas Christiansen som manager er et ubeskrevet blad, og gir jo en viss usikkerhet, men om han har fokus på defensiv trygghet, og terping av dette så kan det danne grunnlaget for gode resultater ihvertfall.
Jeg håper iår at vi får flere midtbanespillere som bidrar til mål. Ifjor dro vi nytte av alle scoringene til Wood.  Vi har offensive og gode backer i Ayling og Berardi.  Pontus må være bærebjelken sentralt defensivt.  Jeg tror Cooper kan trene seg hvassere. Saiz, Alioski og Klich vil alle bidra med noe netto positivt tror jeg. Pablo må bidra på samme nivå som ifjor.
Positive overraskelser iår kan være : Roofe, Philips, O`Kane.  Vieira kan ta nye steg. Svært usikker på utsiktene til Sacko og Bridcutt.
Hva er tenkt med Ekuban ?  Og vil Antonsson/Doukara få sine sjanser ? Vi trenger målgarantister dersom Wood er ute av form eller skadet også. Tror ikke Wood klarer å levere like bra som ifjor. Anita er kanskje kjøpt inn som poteten her, som kan fylle flere roller.

Jeg er mer optimist iår enn ifjor, fordi nå er det administrative mer tilrettelagt, det er en struktur i klubben og vi har fått ER tilbake.  En positiv vind som jeg håper sveiper gjennom hele organisasjonen og som kan hjelpe oss nærmere opprykk.   Med mange nye spillere inn så kan det ta litt tid med resultater.  Men det kan gi grobunn for optimisme til kampene seinere i høst og etter nyttår samt vårparten når ligaen skal avgjøres. Da er vi innkjørt og forhåpentlig plukket godt med poeng allikevel.  Som sagt ; dette tror jeg blir en god Leeds-sesong.
MFLU - Miracles For Leeds United

clarke

Sv: Tips og spådommer foran sesongen 2017/2018
« Svar #34 på: August 06, 2017, 11:22:18 »
Fantastisk at så mange her inne har trua! Selvsagt håper hjertet mitt at vi spiller morsom fotball, leder tabellen hele vintern og rykker rett opp! Hjernen mener dessverre at det er altfor mange usikkerheter i laget til at dette vil skje allerede i år.

Vi har ny uerfaren trener/sjef i denne ligaen. Jeg er usikker på keeper - Green er god, men nå skal vi kanskje bruke Felix som sweeper - uten å være skikkelig samkjørt med resten av laget. Savner VB og bauta i midtforsvaret. Savner LEDER og kaptein i laget - mest tro på o'Kane og håper han får en knallsesong. Forventer at vi beholder Wood, men ingen garanti for at han scorer like mye som i fjor. Får vi en god start med flyt nå i høst så kan vi klare playoff. Klarer vi det må jeg si meg strålende fornøyd. For hvert år som går så konkurrerer vi mot stadig mere fallskjermpenger, og over halvparten av lagene i championship har vel realistiske forventninger om å rykke opp.

Mitt Tips:Leeds plassering sesongen 2017/2018: 8. plass.
Toppscorer (for Leeds): Chris Wood (17 mål i serie og cup).
Assistkongen: Alioski (10 assists).
Sesongens positive overraskelse: o'Kane
Sesongens negative overraskelse: Ekuban.
Ã…rets spiller: Alioski
Sesongens unge spiller under 21: Ronaldo Vieira.
 
Topp 6 i Championship:
1. Fulham
2. Norwich
3. Middlesbrough
4. Wolverhampton
5. Aston Villa
6. Derby
Nedrykk:
22. Bolton
23. Millwall
24. Burton

MOT og 3p mot Bolton i dag!
SuperLeeds

ibster

Sv: Tips og spådommer foran sesongen 2017/2018
« Svar #35 på: August 06, 2017, 12:14:18 »
Det er lenge siden jeg har gledet meg slik til sesongstart! Uansett hvordan det går denne sesongen så er jeg fornøyd med at klubben vår endelig er tilbake i trygge hender. Om resultatene uteblir denne sesongen tror jeg Radz & Co. tar grep så vi starter neste Ch. ship sesong enda bedre rustet til å kjempe om opprykk.

Lukter mange mål denne sesongen. Tipper 85-55 i målforskjell :)

Dersom ting klaffer kan vi ha en strålende sesong allerede nå, usikkerhetsmomentene er slik jeg ser det:

- Vi har ikke en åpenbar midtbaneduo (/-trio)
- Blir Wood solgt før sesongstarten?
- Får vi en midtstopper og en v.back til? (tror det..)
- Klarer vi å få noen gode resultater i starten før laget har spilt seg inn?

Leeds plassering sesongen 2017/2018: 4. plass.
Toppscorer (for Leeds): Chris Wood (26 mål i serien).
Assistkongen: Samu Saiz (13 assists).
Sesongens positive overraskelse: Kemar Roofe
Sesongens negative overraskelse: Berardi.
Ã…rets spiller: Samu Saiz
Sesongens unge spiller under 21: Ronaldo Vieira.
Hvordan gjør de nye spillerne det (pr. 30/7)?
Wiedvald - Spiller fast. Gjør noen blundere i starten men spiller seg god ila. første halvdel av sesongen. Blir en viktig brikke i det nye systemet TC innfører.
Alioski - Leverer jevnt og trutt målpoeng gjennom hele sesongen. Publikumsfavoritt!
Klich - Høyeste pasnings % på laget, dessverre er han skadet store deler av sesongen.
Anita - God på alt han blir satt til. Spiller seg inn som høyreback halvveis ut i sesongen.
Pennington - Leverer over all forventning. Spiller 40+ kamper og passer godt som makker til PJ.
Saiz - Blir en viktig brikke i det offensive spillet. Figurerer i 10er rollen og som falsk 9er. Leverer mål og assists på løpende bånd.
Topp 6 i Championship:
1. Fulham
2. Norwich
3. Middelsbrough
4. Leeds
5. Aston Villa
6. Brentford
Nedrykk:
22. Bolton
23. Burton
24. Barnsley

Kickthemdown

Sv: Tips og spådommer foran sesongen 2017/2018
« Svar #36 på: August 06, 2017, 13:06:50 »
Plassering : 2 plass.
Toppscorer : Den nye spissen som blir kjøpt når Wood blir solgt.
Assistkongen : Alioski 15 stk !
Positive overraskelse : Phillips
Negative : Wood ( om han blir ) - ellers Ayling som går på trynet etter en god fjorårssesong.
Ã…rets spiller : Alioski
Unge spiller : Phillips
Hvordan de nye gjør det : For mange til å gå igjennom. Alioski og Saiz best av de nyankomne..

Topp 6:
Wolves
Leeds
Fulham
Norwich
Middlesborough
Villa

Ned går :
Millwall
Burton
Bolton

Hallgeir *

Sv: Tips og spådommer foran sesongen 2017/2018
« Svar #37 på: August 20, 2017, 16:00:46 »
Er det noen som har tippet at Cardiff og Ipswich ville ha 12 poeng etter de fire første kampene?  ;)
Super Leeds since 1968

Gufrias

Sv: Tips og spådommer foran sesongen 2017/2018
« Svar #38 på: August 20, 2017, 18:58:19 »
Er det noen som har tippet at Cardiff og Ipswich ville ha 12 poeng etter de fire første kampene?  ;)
Tipset var vel ikke så detaljert. Regner dem fortsatt ikke blant favorittene til topp 6
Hekta på Leeds siden 1974

Kontakinte

Sv: Tips og spådommer foran sesongen 2017/2018
« Svar #39 på: August 20, 2017, 19:13:14 »
Er det noen som har tippet at Cardiff og Ipswich ville ha 12 poeng etter de fire første kampene?  ;)
Ipswich har vell hatt på papiret det letteste programmet hittil!?