Skrevet av Emne: Hyggelig podcast  (Lest 3830 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Trålern1975

Hyggelig podcast
« på: August 04, 2017, 02:07:36 »
Takk for hyggelig podcast :) Har nydt den på senga under Spaniaferie,  til og med bergensern va jo tilnærma positiv denne gangen ;)
MOT

Hallgi

Sv: Hyggelig podcast
« Svar #1 på: August 09, 2019, 15:32:48 »
Apropo ein Hyggelig Podcast... ;D
Eg vil berre anbefala spesialutgaven av Josimar med fokus på Championshipsesongen, der Eirik Aase som er proppa full av kunnskap om divisjonen og driver Championshipnorge.no (+Championship norge på Facebook) blir intervjua. Leeds blir mykje omtalt, og Eirik som er Blackburn-fan blir spurt kven som er den mest inspirerande trenar og svaret er...: Marcelo Bielsa. Og kven er den mest undervurderte spilleren (i verden;): Pablo Hernandez!
Her kan podcasten høyrast
https://player.fm/series/series-1794331/championship-201920-spesial
ALAW (& I am the pirate amongst us)

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hyggelig podcast
« Svar #2 på: November 27, 2019, 14:00:30 »
Apropo podcasts - og det er jo en del av de etter hvert :)
...så skal The Athletic ved Phil Hay i gang med podcastm og det i samarbeid med The Squareball og Moscowhite - som regel innspilt rett etter ukens pre match press conference og før kampen.
Me gir ordet til Moscowhi… ehh Daniel Chapman:

He's going to be recording a show with us at The Square Ball, for The Athletic, starting this week; it's going to be free on all usual podcast platforms (and The Athletic's app), you'll find it by searching for The Phil Hay Show and ignoring any fluff that claims we're going to be "speaking to the manager". We will be getting a slightly (only slightly) more informed take on things from Phil, usually between Bielsa's Thursday press conference and before the weekend's games, so it'll be a good knowledgeable counterpart at the end of the week for the bollocks Dan, Michael and me get away with at the start of it.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Johnnyj

Sv: Hyggelig podcast
« Svar #3 på: Mars 26, 2021, 02:18:57 »
Fant ingen passende steder å dele denne anbefalingen, så valgte derfor denne tråden.

Vil bare tipse om at i podcasten "Fotballfortellinger" med Frode Lia og Thore Haugstad, har de nå tatt for seg hele gullalderen til Leeds under Don Revie-tiden. I 6 episoder går de svært grundig til verks
og forteller nyansert om hva og hvorfor Leeds ble et av Englands største fotballag.
Virkelig verdt en lytt både for deg som vil mimre tilbake, eller for en ung supporter (som meg) som bare har fått gjenfortalt disse fantastiske historiene av fattern  :D

Trist å tenke på at mange av disse legendene dessverre har gått bort de siste årene.

« Siste redigering: Mars 26, 2021, 02:21:14 av Johnnyj »

NT

Sv: Hyggelig podcast
« Svar #4 på: Mars 26, 2021, 07:38:22 »
Fant ingen passende steder å dele denne anbefalingen, så valgte derfor denne tråden.

Vil bare tipse om at i podcasten "Fotballfortellinger" med Frode Lia og Thore Haugstad, har de nå tatt for seg hele gullalderen til Leeds under Don Revie-tiden. I 6 episoder går de svært grundig til verks
og forteller nyansert om hva og hvorfor Leeds ble et av Englands største fotballag.
Virkelig verdt en lytt både for deg som vil mimre tilbake, eller for en ung supporter (som meg) som bare har fått gjenfortalt disse fantastiske historiene av fattern  :D

Trist å tenke på at mange av disse legendene dessverre har gått bort de siste årene.
Takk for godt innspill !!  Litt å hygge seg med i en dørgende kjedelig landskampsperiode

Reaney

Sv: Hyggelig podcast
« Svar #5 på: Mars 26, 2021, 08:24:37 »
Støtter Johnny sitt innlegg og anbefaler sterkt Fotball Fortellinger om Leeds. Har hørt 5 av 6 episoder og de to karene som leder podcasten presenterer historiene på en muntert vis og med masse sympati for klubben vår. Her krydres det med uttallige facts og anekdoter som får lattermusklene til å ta av så det synger. For min egen del var det mye ny informasjon om både enkeltspillere, hendelser både på og utenfor banen, styresett, kampforløp, transfers etc. utover fakta fra sesonger og enkeltspillere som man kjente til fra tidligere. Samtidig er det så vondt å være med på Leeds historien at man får "knivstikk" stup i ett. En natt klarte jeg heller ikke å sove på bakgrunn av tabber eller urettferdighet som vår klubb har vært utsatt for. Også har jeg ikke kommet lenger enn til 1969, som jo var en lykke. Gruer meg til episode 6 og FA Cup finalen mot Chelsea og sesongen som Leeds tapte på oppløpssiden for ente gang. Men må selvsagt få med meg den, men får ta på meg "rustningen". Uansett, anbefales, og stor takk for dette massive Leeds bidraget.

Hallgeir *

Sv: Hyggelig podcast
« Svar #6 på: Mars 26, 2021, 13:17:10 »
Fant ingen passende steder å dele denne anbefalingen, så valgte derfor denne tråden.

Vil bare tipse om at i podcasten "Fotballfortellinger" med Frode Lia og Thore Haugstad, har de nå tatt for seg hele gullalderen til Leeds under Don Revie-tiden. I 6 episoder går de svært grundig til verks
og forteller nyansert om hva og hvorfor Leeds ble et av Englands største fotballag.
Virkelig verdt en lytt både for deg som vil mimre tilbake, eller for en ung supporter (som meg) som bare har fått gjenfortalt disse fantastiske historiene av fattern  :D

Trist å tenke på at mange av disse legendene dessverre har gått bort de siste årene.

Har du kanskje en link?  :)

https://podtail.com/no/podcast/fotballfortellinger/
« Siste redigering: Mars 26, 2021, 19:33:48 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

Blank_File

Sv: Hyggelig podcast
« Svar #7 på: Mars 26, 2021, 19:09:44 »
Helt utrolig bra. Har hørt gjennom alle 6 episodene på jobb i dag. Jeg er jo så ung at her er nesten alt nytt for meg. Har kost meg nesten glugg i hjel.

clarke

SuperLeeds

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hyggelig podcast
« Svar #9 på: Mars 26, 2021, 22:28:49 »
https://podcasts.apple.com/no/podcast/da-leeds-var-best-e1-don-revie/id1498639233?i=1000509045076

Må si eg gleder meg til fortsettelsen. Virker som en ny episode i uka. :)'
En styrke at de har fått md skikkelser som Moscowhite. :)

Selvfølgelig ting å bemerke, de unnlater å nevne skandalen rundt Leeds City bl.a.
 Intet om Lorimers og andres ankomst (en episode alene). Men anyways, flott å få historien presentert av 'nøytrale' :)

Anb efales i denne mørke International Break :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

morten1966

Sv: Hyggelig podcast
« Svar #10 på: Mars 27, 2021, 11:07:26 »
Sikkert nevnt før men When We Where  Kings er absolutt en pod å lytte til. Episode 47 og 48 handler om Leeds. Så er Bielsa  hyppig nevnt i episodene om Chile. 

Johnnyj

Sv: Hyggelig podcast
« Svar #11 på: Mars 27, 2021, 17:11:52 »
Sikkert nevnt før men When We Where  Kings er absolutt en pod å lytte til. Episode 47 og 48 handler om Leeds. Så er Bielsa  hyppig nevnt i episodene om Chile.
Takk for innspillet. Tror ikke jeg har hørt på de episodene du nevnte.

En annen podcast jeg kan anbefale heter Lad to Leeds - Breakfast.
Far og en sønn som holder daglige korte podcastepisoder om alt som har med klubben å gjøre. Være seg nyheter, spillere, rykter, mediadekning, preview før kamper og reaksjoner etterpå. Perfekt til morgenkaffen!

Hallgeir *

Sv: Hyggelig podcast
« Svar #12 på: Mars 27, 2021, 20:40:12 »
Helt utrolig bra. Har hørt gjennom alle 6 episodene på jobb i dag. Jeg er jo så ung at her er nesten alt nytt for meg. Har kost meg nesten glugg i hjel.

Hørte alle seks episodene i ettermiddag. Kjente til det meste fra før via diverse bøker, men uansett interessant stoff. Skal jeg pirke på noe, så er det uttalen av navnene på enkelte spillere, men det blir som sagt pirk.

Venter på neste episode, mandag?
Super Leeds since 1968

Blank_File

Sv: Hyggelig podcast
« Svar #13 på: Mars 27, 2021, 21:30:37 »
Helt utrolig bra. Har hørt gjennom alle 6 episodene på jobb i dag. Jeg er jo så ung at her er nesten alt nytt for meg. Har kost meg nesten glugg i hjel.

Hørte alle seks episodene i ettermiddag. Kjente til det meste fra før via diverse bøker, men uansett interessant stoff. Skal jeg pirke på noe, så er det uttalen av navnene på enkelte spillere, men det blir som sagt pirk.

Venter på neste episode, mandag?
Akkurat uttalen reagerte jo jeg også litt på. Jeg har aldri visst hvordan det hele begynte. Bobby Collins rolle har jeg aldri visst noe særlig om, og hvem av disse spillerne som kom fra akademiet var interessant. Burde jo sikkert visst alt dette, men alltid litt vanskeligere å få det til å sitte når man ikke har opplevd det selv.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hyggelig podcast
« Svar #14 på: Mars 27, 2021, 23:16:12 »
Skal jeg pirke på noe, så er det uttalen av navnene på enkelte spillere, men det blir som sagt pirk.

"Re-vi" kontra "Ri-vi" er en twitterdiskusjon eg hadde for noen år siden, bl.a. med Heidi Haigh.
Greien er visst at i Yorkshire blir uttalen av etternavnet "Re-vi" mens Dons familie pleide å bruke "Ri-vi".

Don tok aldri dette opp offentlig for å klargjøre hva han mente om saken...

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hyggelig podcast
« Svar #15 på: Mars 27, 2021, 23:25:03 »
hvem av disse spillerne som kom fra akademiet var interessant.

Sist uke sjekket jeg lagoppstillingen da Peter debuterte i september 1962. 15-årige Peter på topp sammen med John Charles. :)

Teammates of Peter Lorimer when he made his debut Sept 29th 1962 vs Southampton:
Sprake- Reaney, Charlton, Hunter, Cliff Mason, - Mike Addy, Storrie, Collins, Johannesson -  Charles, Lorimer.   

Mike Addy var et fullstendig ukjent navn for meg. Det viser seg at han debuterte helgen før Peter (høyresiden på midten var visst hans posisjon også), mens debutkampen for Peter helgen etter var Addys andre kamp for Leeds - men også hans siste. :o

Cliff  Mason var en rutinert venstreback som ble hentet inn, spilte to sesonger for Leeds, for deretter å bli erstattet av en omskolert Willie Bell.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Trondjo

Sv: Hyggelig podcast
« Svar #16 på: Mars 29, 2021, 20:30:47 »
Fant ingen passende steder å dele denne anbefalingen, så valgte derfor denne tråden.

Vil bare tipse om at i podcasten "Fotballfortellinger" med Frode Lia og Thore Haugstad, har de nå tatt for seg hele gullalderen til Leeds under Don Revie-tiden. I 6 episoder går de svært grundig til verks
og forteller nyansert om hva og hvorfor Leeds ble et av Englands største fotballag.
Virkelig verdt en lytt både for deg som vil mimre tilbake, eller for en ung supporter (som meg) som bare har fått gjenfortalt disse fantastiske historiene av fattern  :D

Trist å tenke på at mange av disse legendene dessverre har gått bort de siste årene.
Takk for tips :) Har hørt alle 6 episoder nå og dette var virkelig en herlig podcast :D
 

lojosang

Sv: Hyggelig podcast
« Svar #17 på: April 01, 2021, 18:00:15 »
Regner med alle har hørt We were Kings-episoden om Leeds? Hvis ikke er den vel verd å høre også.

Audmjukst
-LeifO

- Leif Olav

Hallgeir *

Sv: Hyggelig podcast
« Svar #18 på: April 01, 2021, 18:21:03 »
Regner med alle har hørt We were Kings-episoden om Leeds? Hvis ikke er den vel verd å høre også.

Audmjukst
-LeifO

Sju episoder så langt. "Good stuff!"
Super Leeds since 1968

lojosang

Sv: Hyggelig podcast
« Svar #19 på: April 01, 2021, 19:30:01 »
Regner med alle har hørt We were Kings-episoden om Leeds? Hvis ikke er den vel verd å høre også.

Audmjukst
-LeifO

Sju episoder så langt. "Good stuff!"
3-4 timer hver uke og så ekstremt stint av bakgrunnsstoff om alt mulig rundt det fotballmessige. Ekstremt imponerende. Episodenenom Bosnias landslag og om massakren i Kairo er spesielt sterke. Selv episoden om vårt alles favoritthatlag utenfor Stockport er hørbar.

Audmjukst
-LeifO

- Leif Olav