Skrevet av Emne: Kamp: vs Preston North End @ Elland Road, lørdag 12/8-17, kl 16 på LUTV  (Lest 20194 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

sportcarl1

Tre kamper er spilt. Noen som har sett Wiedwald gjøre en (1) god aksjon? Offsidemål og tverrliggerskudd i dag, og forøvrig hadde han vel ingenting å bedrive tiden med. Er jo forsåvidt fint at keeper har lite å gjøre, men jeg kjenner at jeg er meget usikker på denne karen.

flynn
en fin räddning vid stolpen i början på andra halvlek.  Är själv osäker om han verkligen är bättre än Green
 

Budda

Håper bare Pontus er rusten, for detta var utrulig svakt. Sloss med Wood om å være Leeds dårligste i dag.
O'Kane og Cooper klart best.
Over og ut fra 3 skuffa karer på Elland Road..


Pontus var ikke nærheten av å være utrolig svak. Trenger ikke alltid å svartmale


Sent from my iPhone using Tapatalk
Endre

Milou

Med kampen litt på avstand:

1. Relativt solid defensivt. Vi slipper de lite til.
2. Syns vi ofte gjør det for vanskelig på siste tredjedel. Skyter for lite, og skal for ofte tre gjennom, gjerne i lufta.
3. En del innlegg, men syns ikke bevegelsene er bra i boksen.
4. Når vi leter etter kreativitet (siste halvtimen når vi har mye ball) syns jeg ikke Vieira blir rette spillertypen.
5. Cooper god i dag også.
6. Generelt for mange av spillerne som ikke har en god dag.
Mykje einig i dette. Legg til
7. For mange feilpasningar (spesielt i første).
8. Vi skaper i grunnen nok sjanser til å vinne kampen etter at Preston er redusert til 10.

GeirO

Huff...
Og vi er ikke i nærheten av play off lengre... ;)
MOT

Trulsaren

Med kampen litt på avstand:

1. Relativt solid defensivt. Vi slipper de lite til.
2. Syns vi ofte gjør det for vanskelig på siste tredjedel. Skyter for lite, og skal for ofte tre gjennom, gjerne i lufta.
3. En del innlegg, men syns ikke bevegelsene er bra i boksen.
4. Når vi leter etter kreativitet (siste halvtimen når vi har mye ball) syns jeg ikke Vieira blir rette spillertypen.
5. Cooper god i dag også.
6. Generelt for mange av spillerne som ikke har en god dag.
Mykje einig i dette. Legg til
7. For mange feilpasningar (spesielt i første).
8. Vi skaper i grunnen nok sjanser til å vinne kampen etter at Preston er redusert til 10.
Godt oppsummert, spesielt enig i punkt 2!

Når jeg har fått kampen litt på avstand så synes jeg ikke det er slik at man bør begynne å lokalisere den røde kriseknappen. Dette var en av de dagene hvor vi fint kunne vunnet klart om marginen hadde vært på vår side. Maxwell synes jeg gjør en stor kamp for Preston.

Starten synes jeg var dårlig, vi slapp Preston mye til og gjorde mange unødige pasningsfeil i avgjørende situasjoner. Jeg syntes det kom seg utover kampen og vi hadde noen enorme sjanser til å plukke alle poengene. Det var jo en periode på slutten der de virkelig slet med å holde nullen, men nevnte Maxwell hadde noen feberredninger og Wood var uheldig på et par sjanser.

Husk også at vi har ny trener, jobber inn en ny (og bedre) spillestil og har fått noen nye sentrale spillere som skal drilles inn med de andre spillerne.

Cooper synes jeg gjør skam på forhåndstipsene - solid i dag også.
Alioski kan bli stor! Han skaper uro hos motstanderne, får de litt ut av takten. Viser noen glimt av virkelig god fotball - jeg gleder meg til fortsettelsen!
Some fans have gone from begging for Omar Bogle from Grimsby to being disappointed with Lasogga from Hamburg in 6 months... #lufct

Kato

Håper bare Pontus er rusten, for detta var utrulig svakt. Sloss med Wood om å være Leeds dårligste i dag.
O'Kane og Cooper klart best.
Over og ut fra 3 skuffa karer på Elland Road..


Pontus var ikke nærheten av å være utrolig svak. Trenger ikke alltid å svartmale


Sent from my iPhone using Tapatalk

Helt enig. Vi har god kontroll defensivt, det renses unna. Har sett Pontus bedre, men å si han var utrolig svak er skivebom.
 

Promotion 2010

Håper bare Pontus er rusten, for detta var utrulig svakt. Sloss med Wood om å være Leeds dårligste i dag.
O'Kane og Cooper klart best.
Over og ut fra 3 skuffa karer på Elland Road..


Pontus var ikke nærheten av å være utrolig svak. Trenger ikke alltid å svartmale


Sent from my iPhone using Tapatalk

Helt enig. Vi har god kontroll defensivt, det renses unna. Har sett Pontus bedre, men å si han var utrolig svak er skivebom.

Synes han var litt Bamba i dag! Skulle gjerne hatt en tryggere enn Cooper ved siden av!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Lundewhites

Håper bare Pontus er rusten, for detta var utrulig svakt. Sloss med Wood om å være Leeds dårligste i dag.
O'Kane og Cooper klart best.
Over og ut fra 3 skuffa karer på Elland Road..


Pontus var ikke nærheten av å være utrolig svak. Trenger ikke alltid å svartmale


Sent from my iPhone using Tapatalk

Helt enig. Vi har god kontroll defensivt, det renses unna. Har sett Pontus bedre, men å si han var utrolig svak er skivebom.

Synes han var litt Bamba i dag! Skulle gjerne hatt en tryggere enn Cooper ved siden av!
I dag ville jeg heller hatt en tryggere makker til Cooper.
Hadde Cooper spilt så dårlig som det Pontus gjorde i dag, så hadde han blitt totalslaktet. Dribler inn mot egen keeper og spiller skadet når han mister ballen, lager flere totalt unødvendige frispark og taper mye i lufta.
Greit å vurdere spillere etter prestasjon og ikke etter navn.
Roofe, Wood og Pontus svakest på et tamt Leedslag. Cooper, O'Kane og Ayling best.
For the sake of Leeds United he would break himself in two

DenHviteYeboah

Skuffende kamp i dag, men det er flere positive ting etter min mening:
1. O`Kane har begynt sesongen strålende. Kan bli et arbeidsjern på midten.
2. Borthwick-Jackson kommer til å bli bedre og bedre
3. Synes vi har en sterkere og bedre spilleplan enn i fjor
4. Ayling er et fantastisk kjøp, virker meget solid.

Negativt:
1. Ã… ikke klare å få til bedre avslutninger mot Preston siste del av kampen.
2. Wiedwald gjør meg nervøs...
3. Vi taper litt for mange dueller i perioder, og er også slurvete i pasningsspillet
Uansett synes jeg det ser langt bedre ut enn forventet ;D

HåvardK

Tre kamper er spilt. Noen som har sett Wiedwald gjøre en (1) god aksjon? Offsidemål og tverrliggerskudd i dag, og forøvrig hadde han vel ingenting å bedrive tiden med. Er jo forsåvidt fint at keeper har lite å gjøre, men jeg kjenner at jeg er meget usikker på denne karen.

flynn
en fin räddning vid stolpen i början på andra halvlek.  Är själv osäker om han verkligen är bättre än Green
Hvis han ikke tar det skuddet der, er han jo katastrofalt dårlig. Så langt fremstår Wiewald som et svært usikkert kort. Rakk ikke å løfte armene på verken offsidemålet eller tverrliggerskuddet, og andre aksjoner i de to tidligere kampen har gitt samme inntrykk. Er heller ikke så imponert over fotarbeidet som så mange skryter av. Han har riktig nok ikke dummet seg direkte ut ennå, men flere av "pasningene" var enten vanskelige å ta imot (og dermed potensielt en fare for å gi motstanderen en sjanse), eller uten adresse. Målsparkene hans kommer knapt til midtbanen. Helt ufattelig for meg at denne karen er foretrukket foran Greene.

HåvardK

Skuffende kamp i dag, men det er flere positive ting etter min mening:
1. O`Kane har begynt sesongen strålende. Kan bli et arbeidsjern på midten.
2. Borthwick-Jackson kommer til å bli bedre og bedre
3. Synes vi har en sterkere og bedre spilleplan enn i fjor
4. Ayling er et fantastisk kjøp, virker meget solid.

Negativt:
1. Ã… ikke klare å få til bedre avslutninger mot Preston siste del av kampen.
2. Wiedwald gjør meg nervøs...
3. Vi taper litt for mange dueller i perioder, og er også slurvete i pasningsspillet
Uansett synes jeg det ser langt bedre ut enn forventet ;D
God oppsummering. Kan legge til at Roofe skuffet stort i dag.

DenHviteYeboah

Skuffende kamp i dag, men det er flere positive ting etter min mening:
1. O`Kane har begynt sesongen strålende. Kan bli et arbeidsjern på midten.
2. Borthwick-Jackson kommer til å bli bedre og bedre
3. Synes vi har en sterkere og bedre spilleplan enn i fjor
4. Ayling er et fantastisk kjøp, virker meget solid.

Negativt:
1. Ã… ikke klare å få til bedre avslutninger mot Preston siste del av kampen.
2. Wiedwald gjør meg nervøs...
3. Vi taper litt for mange dueller i perioder, og er også slurvete i pasningsspillet
Uansett synes jeg det ser langt bedre ut enn forventet ;D
God oppsummering. Kan legge til at Roofe skuffet stort i dag.
Ja enig Håvard. Særlig i første del av kampen, så virket han ganske hjelpesløs :(

ingve1960

Kvaliteten vil nok variere litt i begynnelsen både enkeltspillere og kollektivt .vis vi hadde bare 1p mot Bolton og 3p mot preston hadde vi nok vert fornøyd,men litt surt og ikke gi hjemmefansen mål.tror dette gir skjerpings til tirsdag ..glede meg

HåvardK

Skuffende kamp i dag, men det er flere positive ting etter min mening:
1. O`Kane har begynt sesongen strålende. Kan bli et arbeidsjern på midten.
2. Borthwick-Jackson kommer til å bli bedre og bedre
3. Synes vi har en sterkere og bedre spilleplan enn i fjor
4. Ayling er et fantastisk kjøp, virker meget solid.

Negativt:
1. Ã… ikke klare å få til bedre avslutninger mot Preston siste del av kampen.
2. Wiedwald gjør meg nervøs...
3. Vi taper litt for mange dueller i perioder, og er også slurvete i pasningsspillet
Uansett synes jeg det ser langt bedre ut enn forventet ;D
God oppsummering. Kan legge til at Roofe skuffet stort i dag.
Ja enig Håvard. Særlig i første del av kampen, så virket han ganske hjelpesløs :(
Forventer mer av Roofe i år enn i fjor. Allioski, Saaiz og de andre nye kan til en viss grad forsvares med at de ikke kjenner medspillerne, men det gjelder ikke Roofe. I går gjorde han en del feilvalg i potesielt farlige situasjoner, senket spillet og kom vel egentlig ikke forbi backen en eneste gang. Det er ingen tvil om at denne karen har mye fotball i seg, men han er dessverre alt for ujevn.

Kato

Skuffende kamp i dag, men det er flere positive ting etter min mening:
1. O`Kane har begynt sesongen strålende. Kan bli et arbeidsjern på midten.
2. Borthwick-Jackson kommer til å bli bedre og bedre
3. Synes vi har en sterkere og bedre spilleplan enn i fjor
4. Ayling er et fantastisk kjøp, virker meget solid.

Negativt:
1. Ã… ikke klare å få til bedre avslutninger mot Preston siste del av kampen.
2. Wiedwald gjør meg nervøs...
3. Vi taper litt for mange dueller i perioder, og er også slurvete i pasningsspillet
Uansett synes jeg det ser langt bedre ut enn forventet ;D
God oppsummering. Kan legge til at Roofe skuffet stort i dag.
Ja enig Håvard. Særlig i første del av kampen, så virket han ganske hjelpesløs :(
Forventer mer av Roofe i år enn i fjor. Allioski, Saaiz og de andre nye kan til en viss grad forsvares med at de ikke kjenner medspillerne, men det gjelder ikke Roofe. I går gjorde han en del feilvalg i potesielt farlige situasjoner, senket spillet og kom vel egentlig ikke forbi backen en eneste gang. Det er ingen tvil om at denne karen har mye fotball i seg, men han er dessverre alt for ujevn.

Blir litt veikt i en fysisk tøff divisjon når for mange av Alioski, Roofe, Saiz og Hernandez er på banen samtidig.
« Siste redigering: August 13, 2017, 11:35:00 av Kato »
 

auren

Roofe er vel heller ingen ving. Enten nr. 10 eller som spiss med to på topp. Dallas og Alioski er vel de beste vingene vi har pt. Bak der er det ikke særlig med Roofe og Sacko.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Jon R

Skuffende kamp i dag, men det er flere positive ting etter min mening:
1. O`Kane har begynt sesongen strålende. Kan bli et arbeidsjern på midten.
2. Borthwick-Jackson kommer til å bli bedre og bedre
3. Synes vi har en sterkere og bedre spilleplan enn i fjor
4. Ayling er et fantastisk kjøp, virker meget solid.

Negativt:
1. Ã… ikke klare å få til bedre avslutninger mot Preston siste del av kampen.
2. Wiedwald gjør meg nervøs...
3. Vi taper litt for mange dueller i perioder, og er også slurvete i pasningsspillet
Uansett synes jeg det ser langt bedre ut enn forventet ;D
God oppsummering. Kan legge til at Roofe skuffet stort i dag.
Ja enig Håvard. Særlig i første del av kampen, så virket han ganske hjelpesløs :(
Forventer mer av Roofe i år enn i fjor. Allioski, Saaiz og de andre nye kan til en viss grad forsvares med at de ikke kjenner medspillerne, men det gjelder ikke Roofe. I går gjorde han en del feilvalg i potesielt farlige situasjoner, senket spillet og kom vel egentlig ikke forbi backen en eneste gang. Det er ingen tvil om at denne karen har mye fotball i seg, men han er dessverre alt for ujevn.

Blir litt veikt i en fysisk tøff divisjon når for mange av  Alioski, Roofe, Saiz og Hernandez er på banen samtidig.
Ihvertfall mot usympatiske knokkellag som Preston. Er redd det vil bli mange sånne kamper.
Jon R.

Promotion 2010

Where are Preston getting this delusional idea they were the better team? 38% possession and 1 shot on target? f**k me you're class. #PNEFC



Highligts er faktisk ganske bra! Vi har vel flest og store sjanser! Burde vært 1-0 kunne vært 3-0!!!


Laget må sette store sjanser!


Wood alene

Alioski dribleserie og utenfor

Saiz heading fra 4 meter rett på keeper


I tillegg Dallas og Hernandez!



PNE: Et offsidemål og en i tverra på overtid!


Up We Go!!!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Where are Preston getting this delusional idea they were the better team? 38% possession and 1 shot on target? f**k me you're class. #PNEFC



Highligts er faktisk ganske bra! Vi har vel flest og store sjanser! Burde vært 1-0 kunne vært 3-0!!!


Laget må sette store sjanser!


Wood alene

Alioski dribleserie og utenfor

Saiz heading fra 4 meter rett på keeper


I tillegg Dallas og Hernandez!



PNE: Et offsidemål og en i tverra på overtid!


Up We Go!!!
Temmelig marginalt at vi ikke vant denne kampen.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Sydhagen



Såg ikke kampen igår pga selskap, men denne statistikken såg jo grei ut.
Vi dominerte banespillet og skapte flest sjanser mot en antatt utfordrer til PO plass.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

gulle



Såg ikke kampen igår pga selskap, men denne statistikken såg jo grei ut.
Vi dominerte banespillet og skapte flest sjanser mot en antatt utfordrer til PO plass.
sesongen er lang, det vil nok jevne seg ut,men for å få flyt for topp 2 plassering bør vi vinne sånne kamper.
Nå rykker vi opp! Jasederja

Jon R

Welcome to Championship mr TC!!! Det viktige nå blir å ta lærdom av kamper som denne. Hvordan spille ut lag som spiller på grensen i nær sagt alle dueller? Preston et svært usympatisk lag men vi har nok mye  å lære av dem! Alioski så nesten litt skremt ut utover kampen. Roofe tapte duell på duell. Pablo sjanseløs med dribleseriene sine. De var over oss som hauker, vi fikk aldri ro til å etablere vårt spill. Selv Philips så for veik ut i mange dueller. 3-4-3 (?) var vel plan B i går. Det hjalp men kanskje mest på grunn av 11 mot 10. Svak kamp men vi var alt i alt nærmest seieren!

Dagens lyspunkt: Liam Cooper!!
Jon R.

auren



Såg ikke kampen igår pga selskap, men denne statistikken såg jo grei ut.
Vi dominerte banespillet og skapte flest sjanser mot en antatt utfordrer til PO plass.

En jevn kamp der Preston var litt bedre helt til utvisningen. Etter det tok vi som ventet totalt over og skapte tre store sjanser. Men de skapte også en OK sjanse + en stor som gikk i tverra 4 min på overtid. 4-2 i sjanser til Leeds i en kamp som vel var som forventet. Tippet 1-1 på forhånd.

Til nå har vi spilt en bra kamp, en meget bra og en middels minus. Så sesongstarten totalt sett har vært godkjent.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.