Skrevet av Emne: Kamp: vs Sheffield United @ Elland Road, 27/10 2017, kl. 20.45, på TV  (Lest 35447 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kongsmo

Sv: Kamp: vs Sheffield United @ Elland Road, 27/10 2017, kl. 20.45, på TV
« Svar #300 på: Oktober 27, 2017, 22:46:18 »
Det er faktisk et stort problem når vi spiller ball tilbake til keeper så ekstremt mange ganger og det mer el mindre ender med balltap hver gang. Ikke lonergan sin feil at vi taper, men han er dessverre ikke god nok. Vi trenger 3-4-5 kvalitets spillere i januar, keeper, vb, ms, sm og spiss...

Sent fra min E5823 via Tapatalk

"SNIFFER"

Promotion 2010

Sv: Kamp: vs Sheffield United @ Elland Road, 27/10 2017, kl. 20.45, på TV
« Svar #301 på: Oktober 27, 2017, 22:46:55 »
Fortjent tap dessverre. Nytter ikke med stadig nye spillere heller, vi må få kontinuitet og være tålmodig.  8)
Nytter det ikke med bedre spillere ? Faen her var det også mye rart i kveld.

Vi kjøper ikke fra øverste hylle likevel. Vi må opptre som et LAG!


Nå får vi den fine igjen:

Vi vinner og taper sammen!


I dager taper de for Toby!

I dag taper de sammen!

I dag taper de med STIL!


Virkelig elendig tvers igjennom!  >:(
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Ankerjon15

Sv: Kamp: vs Sheffield United @ Elland Road, 27/10 2017, kl. 20.45, på TV
« Svar #302 på: Oktober 27, 2017, 22:47:02 »
Utrolig trist og dårlig. >:(

Jostein.

Sv: Kamp: vs Sheffield United @ Elland Road, 27/10 2017, kl. 20.45, på TV
« Svar #303 på: Oktober 27, 2017, 22:47:29 »
TC må ha en taktisk plan i kamper som dette, det eksisterer ingen unnskylding. Vi spiller på hjemmebane mot et lag som er i god form Ja, men et lag vi skal vinne mot. Noe har skjedd i kullissene, spillerne presterer ikke. Hvem sin feil det er har jeg ikke peiling på, men noe må skje. Vi må henge med i toppen fremover skal vi ha kjangs.
Leeds Carajo!

Myhre10

Sv: Kamp: vs Sheffield United @ Elland Road, 27/10 2017, kl. 20.45, på TV
« Svar #304 på: Oktober 27, 2017, 22:48:04 »
Ja ja, etter 4 tap i de 5 siste kampene må vi konstantere at vi spiller som et bunnlag for tiden! Er vel lite positivt å melde bortsett fra noen få glimt fra Saiz og Lonergan som redder oss ved flere anledninger + et positivt innhopp fra Jansson.  Pennington, Lasogga og Ayling elendige. Mangler også innsats fra samtlige, da blir det vanskelig å vinne fotballkamper!

Dennis

Sv: Kamp: vs Sheffield United @ Elland Road, 27/10 2017, kl. 20.45, på TV
« Svar #305 på: Oktober 27, 2017, 22:48:19 »
Utrolig merkelig at vi ikke bretter ut spillet mer når vi møter et forsvar med 3 mann. Vinn ball, rett ut på ving. Det er resepten mot slike lag.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Leeds har ikke vinger i den klassiske forstand. Når backene ikke overlapper innoverkanter, blir det kjempeenkelt å forsvare seg. Dette er en enkelt kamp, men tendensen er klar i at Leeds ikke (siden starten av sesongen) har maktet å etablere noe særlig på motstanders halvdel. Tenker ikke kun i form av sjanser og farlige innlegg, men i det hele tatt å ha ballen i flere trekk i nærheten av 16-meter.

Til gjengjeld får motstander allverdens tid med ball nær Leeds' felt.

Breddemangelen har du rett i; savner at backene skyves langt høyere i banen, spesielt når man spiller med troikaen O'Kane/Vieira og Phillips sentralt. Da kan to av disse henge og backene bli breddeholdere ettersom Saiz, Pablo, Roofe og Alioski alle skal trekke inn.
Marching on together!

kalle_92

  • Gjest
Sv: Kamp: vs Sheffield United @ Elland Road, 27/10 2017, kl. 20.45, på TV
« Svar #306 på: Oktober 27, 2017, 22:50:11 »
Utrolig merkelig at vi ikke bretter ut spillet mer når vi møter et forsvar med 3 mann. Vinn ball, rett ut på ving. Det er resepten mot slike lag.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Leeds har ikke vinger i den klassiske forstand. Når backene ikke overlapper innoverkanter, blir det kjempeenkelt å forsvare seg. Dette er en enkelt kamp, men tendensen er klar i at Leeds ikke (siden starten av sesongen) har maktet å etablere noe særlig på motstanders halvdel. Tenker ikke kun i form av sjanser og farlige innlegg, men i det hele tatt å ha ballen i flere trekk i nærheten av 16-meter.

Til gjengjeld får motstander allverdens tid med ball nær Leeds' felt.

Breddemangelen har du rett i; savner at backene skyves langt høyere i banen, spesielt når man spiller med troikaen O'Kane/Vieira og Phillips sentralt. Da kan to av disse henge og backene bli breddeholdere ettersom Saiz, Pablo, Roofe og Alioski alle skal trekke inn.
Godt oppsummert. Vi er så utrolig tamme på kantene. Alioski har skuffet siden den gode starten i August. På tide å gi Dallas en runde på kant. Luksusproblem med Saiz og Hernandez som begge er vanvittig høy kvalitet. Lasogga er kun farlig i boksen, men selv der var han lite tilstedeværende i dag.

Kato

Sv: Kamp: vs Sheffield United @ Elland Road, 27/10 2017, kl. 20.45, på TV
« Svar #307 på: Oktober 27, 2017, 22:50:36 »
Vi er totalt ute å kjøre. Det henger ikke sammen verken offensivt eller defensivt. Eneste periodene vi er i nærheten av noe er når Saiz gjør det på egen hånd.

Duellstyrke: Taper det aller aller meste.

Press: Aldri mer enn en i gangen. Grusomme avstander mellom spillerne.

Struktur: Forferdelig hvordan Pennington setter linja på sin side. Linja bak helt håpløs

Spillestil: Lonergan slår langt og Sheffield U vinner 10 av 10. Det er jo bare å servere kampen til Sheffield United.

Ayling langt under pari. Pennington til 1 på børsen før pause. Vieira skulle aldri kommet ut i andre omgang. Og sånn kan man fortsette.

Vi er i trøbbel. Det er langt mer enn bare å være ute av form. Struktur, spillestil, duellstyrke.

 

Sydhagen

Sv: Kamp: vs Sheffield United @ Elland Road, 27/10 2017, kl. 20.45, på TV
« Svar #308 på: Oktober 27, 2017, 22:53:03 »
Utrolig merkelig at vi ikke bretter ut spillet mer når vi møter et forsvar med 3 mann. Vinn ball, rett ut på ving. Det er resepten mot slike lag.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Leeds har ikke vinger i den klassiske forstand. Når backene ikke overlapper innoverkanter, blir det kjempeenkelt å forsvare seg. Dette er en enkelt kamp, men tendensen er klar i at Leeds ikke (siden starten av sesongen) har maktet å etablere noe særlig på motstanders halvdel. Tenker ikke kun i form av sjanser og farlige innlegg, men i det hele tatt å ha ballen i flere trekk i nærheten av 16-meter.

Til gjengjeld får motstander allverdens tid med ball nær Leeds' felt.

Breddemangelen har du rett i; savner at backene skyves langt høyere i banen, spesielt når man spiller med troikaen O'Kane/Vieira og Phillips sentralt. Da kan to av disse henge og backene bli breddeholdere ettersom Saiz, Pablo, Roofe og Alioski alle skal trekke inn.
Godt oppsummert. Vi er så utrolig tamme på kantene. Alioski har skuffet siden den gode starten i August. På tide å gi Dallas en runde på kant. Luksusproblem med Saiz og Hernandez som begge er vanvittig høy kvalitet. Lasogga er kun farlig i boksen, men selv der var han lite tilstedeværende i dag.
Det er jo klart Lasogga får lite til når han er alene mot 3 stoppere. Håpløse arbeidsforhold.
Det laget som angrep som et fantastisk kollektiv i starten av sesongen er nå blitt til et one man show (Saiz).


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Promotion 2010

Sv: Kamp: vs Sheffield United @ Elland Road, 27/10 2017, kl. 20.45, på TV
« Svar #309 på: Oktober 27, 2017, 22:56:16 »
Vi er totalt ute å kjøre. Det henger ikke sammen verken offensivt eller defensivt. Eneste periodene vi er i nærheten av noe er når Saiz gjør det på egen hånd.

Duellstyrke: Taper det aller aller meste.

Press: Aldri mer enn en i gangen. Grusomme avstander mellom spillerne.

Struktur: Forferdelig hvordan Pennington setter linja på sin side. Linja bak helt håpløs

Spillestil: Lonergan slår langt og Sheffield U vinner 10 av 10. Det er jo bare å servere kampen til Sheffield United.

Ayling langt under pari. Pennington til 1 på børsen før pause. Vieira skulle aldri kommet ut i andre omgang. Og sånn kan man fortsette.

Vi er i trøbbel. Det er langt mer enn bare å være ute av form. Struktur, spillestil, duellstyrke.


Her jeg 100% enig med deg!  :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kickthemdown

Sv: Kamp: vs Sheffield United @ Elland Road, 27/10 2017, kl. 20.45, på TV
« Svar #310 på: Oktober 27, 2017, 22:58:50 »
Det er vondt i 2017 å sitte å se på en keeper som 19 av 20 gangee han får ballen bare meier den avgårde. Totalt sjanseløst.
Ja, viktig å disse Lonergan i dag...
Enig. Lonergan sin ballbehandling sin feil at vi taper i dag.

Ã… kritisere noen svake utspill på Lonergan i dag, blir for meg like poengløst som å kritisere Saiz for at han ikke var involvert i mål. Lonergan er grunnen til at det blir ettmålstap. Leeds suverent beste sammen med Saiz.

Hadde Wiedwald spilt sine kortpasninger hadde det blitt 5+ i sekken.
Prøv deg en gang til så kanskje du ser det...

Prøv en gang til, så ser du at jeg følger deg...
Vel.. Du siterer meg så prøv en gang til.

Kato

Sv: Kamp: vs Sheffield United @ Elland Road, 27/10 2017, kl. 20.45, på TV
« Svar #311 på: Oktober 27, 2017, 22:59:57 »
Det er vondt i 2017 å sitte å se på en keeper som 19 av 20 gangee han får ballen bare meier den avgårde. Totalt sjanseløst.
Ja, viktig å disse Lonergan i dag...
Enig. Lonergan sin ballbehandling sin feil at vi taper i dag.

Ã… kritisere noen svake utspill på Lonergan i dag, blir for meg like poengløst som å kritisere Saiz for at han ikke var involvert i mål. Lonergan er grunnen til at det blir ettmålstap. Leeds suverent beste sammen med Saiz.

Hadde Wiedwald spilt sine kortpasninger hadde det blitt 5+ i sekken.

Du har altså ikke forstått det. Lonergan hadde ikke mange svake utspill ,en gang rota han det til .Stort sett så meide han den greit avgårde. Og han var glimrende på strek.

Men vi kan ikke spille med et juniorlag og ha en keeper som sikkert 30 ganger i løpet av kamp serverer Sheffield United ballen fordi han ikke tør å holde på ballen i det hele tatt. Jeg kan ikke huske en eneste gang i dag at vi vant en duell etter et utspill. Vi kan bare ikke fortsette slik. Keeperen er vår første angrepsspiller.

« Siste redigering: Oktober 27, 2017, 23:02:07 av Kato »
 

Nørgaard

Sv: Kamp: vs Sheffield United @ Elland Road, 27/10 2017, kl. 20.45, på TV
« Svar #312 på: Oktober 27, 2017, 23:00:09 »
Vi er totalt ute å kjøre. Det henger ikke sammen verken offensivt eller defensivt. Eneste periodene vi er i nærheten av noe er når Saiz gjør det på egen hånd.

Duellstyrke: Taper det aller aller meste.

Press: Aldri mer enn en i gangen. Grusomme avstander mellom spillerne.

Struktur: Forferdelig hvordan Pennington setter linja på sin side. Linja bak helt håpløs

Spillestil: Lonergan slår langt og Sheffield U vinner 10 av 10. Det er jo bare å servere kampen til Sheffield United.

Ayling langt under pari. Pennington til 1 på børsen før pause. Vieira skulle aldri kommet ut i andre omgang. Og sånn kan man fortsette.

Vi er i trøbbel. Det er langt mer enn bare å være ute av form. Struktur, spillestil, duellstyrke.

Helt rigtig dette og mere er der ikke at sige. Nye spillere kan ikke blive ved med at være svaret. Vi har vel købt 22 spillere på 2 år.

Sleivind

Sv: Kamp: vs Sheffield United @ Elland Road, 27/10 2017, kl. 20.45, på TV
« Svar #313 på: Oktober 27, 2017, 23:00:31 »
Det er vondt i 2017 å sitte å se på en keeper som 19 av 20 gangee han får ballen bare meier den avgårde. Totalt sjanseløst.
Ja, viktig å disse Lonergan i dag...
Enig. Lonergan sin ballbehandling sin feil at vi taper i dag.

Ã… kritisere noen svake utspill på Lonergan i dag, blir for meg like poengløst som å kritisere Saiz for at han ikke var involvert i mål. Lonergan er grunnen til at det blir ettmålstap. Leeds suverent beste sammen med Saiz.

Hadde Wiedwald spilt sine kortpasninger hadde det blitt 5+ i sekken.

Merkelig argument, om en spiller er god i en fase av spillet skal man ikke kritisere det dårlige han gjør?  Lonergan var god på strek i dag, men 9 av 10 utspill går til en spiller på Sheffield United. Ikke går utspillene langt nok og ikke er de presise nok.

De fleste spillerne utpå der fortjener en eller annen form for kritikk i dag.

Kickthemdown

Sv: Kamp: vs Sheffield United @ Elland Road, 27/10 2017, kl. 20.45, på TV
« Svar #314 på: Oktober 27, 2017, 23:00:40 »
TC må ha en taktisk plan i kamper som dette, det eksisterer ingen unnskylding. Vi spiller på hjemmebane mot et lag som er i god form Ja, men et lag vi skal vinne mot. Noe har skjedd i kullissene, spillerne presterer ikke. Hvem sin feil det er har jeg ikke peiling på, men noe må skje. Vi må henge med i toppen fremover skal vi ha kjangs.
Enig.  Noe er galt som ikke vi får vite. Null respekt for Thomas som det ser ut iallefall.

ar9

Sv: Kamp: vs Sheffield United @ Elland Road, 27/10 2017, kl. 20.45, på TV
« Svar #315 på: Oktober 27, 2017, 23:02:21 »
Kollektivet får strykkarakter idag.

Dennis

Sv: Kamp: vs Sheffield United @ Elland Road, 27/10 2017, kl. 20.45, på TV
« Svar #316 på: Oktober 27, 2017, 23:04:53 »
Prøv en gang til, så ser du at jeg følger deg...
Vel.. Du siterer meg så prøv en gang til.

Voks nå opp...

Forvørig forventer jeg kun mer sarkasme og forsøkt nedlatenhet, så jeg gjør det i stedet: Jeg var enig med deg og misforstod ikke sarkasmen din, men fulgte poenget - derfor sitat. Slapp helt av og pust med magen i to minutter.
Marching on together!

B_Ød

Sv: Kamp: vs Sheffield United @ Elland Road, 27/10 2017, kl. 20.45, på TV
« Svar #317 på: Oktober 27, 2017, 23:05:34 »
en ting som jeg ikke klarer å bli klok på ...
forsvaret trekker på seg spillet gang etter gang etter gang...hvilket ender opp med å bruke keeper...han kan liksom ikke begynne å drille seg utover, for på det tidspunktet er motstander helt oppe med flere spillere...så keeper slår langt..vi taper duellene...og vips så har vi en rævva keeper.
Forklar meg hvorfor dette er keeper sin skyld, og ikke et heller ubesluttsomt forsvar?
Lonergan idag....var den som holdt oss inne i kampen så lenge det varte...kan ikke skjønne at han kan lastes i det hele tatt...MOM i Leeds for meg i kveld...
Nå trenger jeg litt latter og moro, så jeg går over til Graham Norton, sammen med mine gode venner Braastad & Tuborg.
Vi kommer tilbake kara...we are Leeds må vite  ;D
Ups & Ups!!

Jostein.

Sv: Kamp: vs Sheffield United @ Elland Road, 27/10 2017, kl. 20.45, på TV
« Svar #318 på: Oktober 27, 2017, 23:06:48 »
Ã… på Søndag er vi utforbi Play Off, presset på TC begynner å bygge seg opp.
Leeds Carajo!

Cherry

Sv: Kamp: vs Sheffield United @ Elland Road, 27/10 2017, kl. 20.45, på TV
« Svar #319 på: Oktober 27, 2017, 23:08:22 »
Vi taper fortjent mot ett middels lag.
Vi har ikke profiler som står frem med unntak av Saiz.

Ikke akseptabelt hjemme foran stinn brakke.
Svært bekymringsfullt ift å bli kjempet ut av stil og formasjon.
 

Dennis

Sv: Kamp: vs Sheffield United @ Elland Road, 27/10 2017, kl. 20.45, på TV
« Svar #320 på: Oktober 27, 2017, 23:10:08 »
Det er vondt i 2017 å sitte å se på en keeper som 19 av 20 gangee han får ballen bare meier den avgårde. Totalt sjanseløst.
Ja, viktig å disse Lonergan i dag...
Enig. Lonergan sin ballbehandling sin feil at vi taper i dag.

Ã… kritisere noen svake utspill på Lonergan i dag, blir for meg like poengløst som å kritisere Saiz for at han ikke var involvert i mål. Lonergan er grunnen til at det blir ettmålstap. Leeds suverent beste sammen med Saiz.

Hadde Wiedwald spilt sine kortpasninger hadde det blitt 5+ i sekken.

Merkelig argument, om en spiller er god i en fase av spillet skal man ikke kritisere det dårlige han gjør?  Lonergan var god på strek i dag, men 9 av 10 utspill går til en spiller på Sheffield United. Ikke går utspillene langt nok og ikke er de presise nok.

De fleste spillerne utpå der fortjener en eller annen form for kritikk i dag.

Nei, jeg er enig i det jeg, men nå har Kato brukt de siste ukene på å veie opp Wiedwald og Lonergans distribusjon og stadig påpeke keepersituasjonen - gå bakover i innleggene så ser du det. Litt i affekt etter tapet leser jeg kritikken mot Leeds' viktigste i dag (resultatpynter vs Saiz som tross alt ikke fikk konkrete resultater) som litt dårlig timet. Det var ni andre Leedsspillere som fortjente mer kritikk enn Lonergan og det også på konkrete deler av spillet, som Lonergans svake utspill.

Og jeg tror at det kortpasningsspillet bak som ble spilt med tyskeren i mål hadde kostet Leeds langt mer i dag. Det viste de siste kampene med han i mål. Jeg tror nok det hadde blitt mer direkte om Felix hadde stått enda, men hans selvtillit hadde neppe reddet de to fra Sharp i førsteomgang. At Kato mener jeg har misforstått er greit. Det får han mene, men jeg har ikke det.

Hvorfor? Jeg mener selvsagt at Lonergan burde vært både mer taktisk og mer presis, samt at noen av duellene burde medspillerne kriget tøffere om, men jeg syns også det er mindre farlig å tape ballen ti meter inne på motsatt banehalvdel, kontra på egen 25-30 meter som har vært tilfelle altfor ofte i år. Vi har jo tross alt ikke matchet å spille ut bakfra heller, etter at motstanderne "fant ut" av det. Da er det uansett bedre å slå den langt. Lengst unna eget mål.

Kall det gjerne merkelig eller misforstått, men jeg vil heller påstå at jeg er uenig i taktikken. At det kunne vært BEDRE UTFØRT, er jeg ikke uenig i.
« Siste redigering: Oktober 27, 2017, 23:18:53 av Dennis »
Marching on together!

Kato

Sv: Kamp: vs Sheffield United @ Elland Road, 27/10 2017, kl. 20.45, på TV
« Svar #321 på: Oktober 27, 2017, 23:12:06 »
en ting som jeg ikke klarer å bli klok på ...
forsvaret trekker på seg spillet gang etter gang etter gang...hvilket ender opp med å bruke keeper...han kan liksom ikke begynne å drille seg utover, for på det tidspunktet er motstander helt oppe med flere spillere...så keeper slår langt..vi taper duellene...og vips så har vi en rævva keeper.
Forklar meg hvorfor dette er keeper sin skyld, og ikke et heller ubesluttsomt forsvar?
Lonergan idag....var den som holdt oss inne i kampen så lenge det varte...kan ikke skjønne at han kan lastes i det hele tatt...MOM i Leeds for meg i kveld...
Nå trenger jeg litt latter og moro, så jeg går over til Graham Norton, sammen med mine gode venner Braastad & Tuborg.
Vi kommer tilbake kara...we are Leeds må vite  ;D

Lonergan holdt oss inne som du sier. Men det han gjør offensivt med ballen er ikke tilpasset fysikken i laget og spillestilen jeg tror TC prøver å innarbeide.
« Siste redigering: Oktober 27, 2017, 23:14:55 av Kato »
 

Promotion 2010

Sv: Kamp: vs Sheffield United @ Elland Road, 27/10 2017, kl. 20.45, på TV
« Svar #322 på: Oktober 27, 2017, 23:13:23 »
Morsomt i programmet i dag, men dessverre spilte vi slik:

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Myhre10

Sv: Kamp: vs Sheffield United @ Elland Road, 27/10 2017, kl. 20.45, på TV
« Svar #323 på: Oktober 27, 2017, 23:13:37 »
en ting som jeg ikke klarer å bli klok på ...
forsvaret trekker på seg spillet gang etter gang etter gang...hvilket ender opp med å bruke keeper...han kan liksom ikke begynne å drille seg utover, for på det tidspunktet er motstander helt oppe med flere spillere...så keeper slår langt..vi taper duellene...og vips så har vi en rævva keeper.
Forklar meg hvorfor dette er keeper sin skyld, og ikke et heller ubesluttsomt forsvar?
Lonergan idag....var den som holdt oss inne i kampen så lenge det varte...kan ikke skjønne at han kan lastes i det hele tatt...MOM i Leeds for meg i kveld...
Nå trenger jeg litt latter og moro, så jeg går over til Graham Norton, sammen med mine gode venner Braastad & Tuborg.
Vi kommer tilbake kara...we are Leeds må vite  ;D

Enig, blir merkelig at Leeds (etter min mening klart beste spiller) blir syndebukken! Men å bli Leeds beste spiller i dag sier kanskje ikke så mye.

Josch

Sv: Kamp: vs Sheffield United @ Elland Road, 27/10 2017, kl. 20.45, på TV
« Svar #324 på: Oktober 27, 2017, 23:20:17 »
Det skremmende er at vi ikke klarer å sette inn en sluttspurt på hjemmebane i de siste 10 min. Dette var faktisk vårt beste manskap så vi har ingen unnskyldning. Sheff U spilte typisk ch.ship fotball med "fysikk/kampvilje" og gav 110%. Fortjent seier.

Jeg gruer meg faktisk til flere slike kamper nå fremover. Dette ser ikke bra ut.


B_Ød

Sv: Kamp: vs Sheffield United @ Elland Road, 27/10 2017, kl. 20.45, på TV
« Svar #325 på: Oktober 27, 2017, 23:22:16 »
Lonergan holdt oss inne som du sier. Men det han gjør offensivt med ballen er ikke tilpasset fysikken i laget og spillestilen jeg tror TC prøver å innarbeide.
...kan være du har rett idet, men jeg ser ikke at han hadde alternativer idag idet hele tatt....hadde han?
Ups & Ups!!

Cherry

Sv: Kamp: vs Sheffield United @ Elland Road, 27/10 2017, kl. 20.45, på TV
« Svar #326 på: Oktober 27, 2017, 23:22:43 »
Det skremmende er at vi ikke klarer å sette inn en sluttspurt på hjemmebane i de siste 10 min. Dette var faktisk vårt beste manskap så vi har ingen unnskyldning. Sheff U spilte typisk ch.ship fotball med "fysikk/kampvilje" og gav 110%. Fortjent seier.

Jeg gruer meg faktisk til flere slike kamper nå fremover. Dette ser ikke bra ut.

Enig. Dette ser ikke bra nok ut. Vi har ikke nok muskler, og ei heller en kampplan når vi møter fysiske lag som i dag. Hverken de nyinnkjøpte ( unntatt Saiz) eller Thomas evner og takle dette..
 

Josch

Sv: Kamp: vs Sheffield United @ Elland Road, 27/10 2017, kl. 20.45, på TV
« Svar #327 på: Oktober 27, 2017, 23:33:35 »
Det skremmende er at vi ikke klarer å sette inn en sluttspurt på hjemmebane i de siste 10 min. Dette var faktisk vårt beste manskap så vi har ingen unnskyldning. Sheff U spilte typisk ch.ship fotball med "fysikk/kampvilje" og gav 110%. Fortjent seier.

Jeg gruer meg faktisk til flere slike kamper nå fremover. Dette ser ikke bra ut.

Enig. Dette ser ikke bra nok ut. Vi har ikke nok muskler, og ei heller en kampplan når vi møter fysiske lag som i dag. Hverken de nyinnkjøpte ( unntatt Saiz) eller Thomas evner og takle dette..

I dag var det bare glimtvis kvalitet som gav oss målsjanser: Målet og stolpeskuddet er gode prestasjoner. Men vi mangler en dimensjon som er viktig i denne ligaen : offervilje og "galskap".

bmoen

Sv: Kamp: vs Sheffield United @ Elland Road, 27/10 2017, kl. 20.45, på TV
« Svar #328 på: Oktober 27, 2017, 23:35:56 »
Var over og så Leeds mot Leicester og ble positivt overrasket over spillet selv om det røynet på  på slutten. Så ikke kampen i kveld, men nytt tap førte t il ut av playoff sonen. Ting tyder på nok en sesong i midtskiktet.

« Siste redigering: Oktober 27, 2017, 23:38:08 av bmoen »
BMo - Leeds-fan siden 1964

GeirO

Sv: Kamp: vs Sheffield United @ Elland Road, 27/10 2017, kl. 20.45, på TV
« Svar #329 på: Oktober 27, 2017, 23:40:59 »
Lonergan holdt oss inne som du sier. Men det han gjør offensivt med ballen er ikke tilpasset fysikken i laget og spillestilen jeg tror TC prøver å innarbeide.
...kan være du har rett idet, men jeg ser ikke at han hadde alternativer idag idet hele tatt....hadde han?
Det jeg så var at han hadde en angripende spiss ganske tett på seg stort sett hver gang, og ingen sidebacker dypt nok, så jeg var glad han spilte safe, dvs. langt. Tror nok også det påvirket Lonergan at han mistet ballen  stygt i 1.omgang (hans eneste feil), så han var nok bevisst å spille trygt. Veldig greit valg.
MOT