Skrevet av Emne: Ex spiller: Tyler Roberts  (Lest 58078 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Killa

Sv: Spiller: Tyler Roberts
« Svar #240 på: September 09, 2021, 13:27:01 »
Roberts ut etter 82 min. God gjennomkjøring, men fullstendig tom mot slutten. Bale inn.

Hadde en rimelig stor sjanse rett før han ble byttet ut, alene med keeper. Fortsetter med sløseriet, håper inderlig han får litt flyt og målpoeng snart. God spiller, mangler bare det på siste tredje del.

og ettersom "han mangler det på siste 1/3- del ...fremover på banen- og er spissalternativet til Bamford......da er vi tynne på den plassen etter Patrick.

Du har et poeng med at vi er tynne bak Bamford om han skulle bli skadet, men Rodrigo har jo bevist at han fyller den rollen mye bedre enn Roberts. På spissplass er jo Rodrigo toppklasse - bare at vi aldri bruker han der så lenge Bamford henger med og gjør det han skal.
Og nå får jo også Greenwood massivt skryt om dagen slik at han kan også snart være et alternativ der. Spissplassen er ikke den jeg er mest bekymret for pr i dag, så lenge vi bare skal spille med en enslig spiss  holder det med det vi har av backup på den plassen tenker jeg.
Konklusjon: Roberts er og blir stallfyll, men en god reserve å ha med i troppen.
« Siste redigering: September 09, 2021, 13:29:36 av Killa »

Eriksen55

Sv: Spiller: Tyler Roberts
« Svar #241 på: September 18, 2021, 21:44:03 »
De fleste er nok enige i at Roberts har mye fotball i seg. Mange er nok enige i at han ikke får ut sitt potensiale.

Dette er ikke et forsøk på slakte eller henge ut Roberts. Jeg håpet han skulle signere ny kontrakt, for slår han ut i blomst så er potensiale skyhøyt.

Men vil det noen gang skje? Han har startet sesongen helt likt som tidligere. Et oppriktig spørsmål: Hva tilfører Roberts Leeds utpå banen? Noen som kan forklare?  Jeg sliter med å se det. Jeg ser god teknik, gode vendinger og enkelte gode ballgjenvinninger. Men jeg ser like ofte veldig dårlige pasninger, feilvalg, absolutt null sluttprodukt og lite smartnes.

I forhold til prestasjoner så har Roberts vannvittig tilitt. Hva er grunnen?
Hvor mange her inne sitter og venter på at han skal komme med avgjørende bidrag til å snu kampen når han spiller eller kommer inn?

Begynner å bli litt lei av Bielsas Roberts prosjekt.

Jeg er nok over snittet opptatt av å slippe til unge. Ofte  hører jeg at dem er for unge, at dem ikke er gode nok, osv. Det tror ikke jeg på når man ser prestasjonene til de bittelitt eldre og når man ser unggutter i andre klubber. Altså unggutter som spiller på landslaget med våre talenter.

Opp gjennom historien er det mange unggutter som har slått til via akademiet. Noen helt ut av det blå. Nettopp fordi dem fikk sjansen sammen med de antatt beste og grep sjansen. Kun det det handler om. Få sjansen!

Gelhardt, Greenwood, Bogusz blir sett på som store talenter. Dem spiller på u20 og u21 landslaget. Hvis dem er så store talenter - Bør dem ikke være ganske nære Roberts sine kvaliteter da? Hvis ikke..hvor store talenter er dem egentlig?

Spørsmålet er hva har Bielsa å tape på å feks kaste innpå Gelhardt siste 30-45 en kamp på bekostning av Roberts. En Roberts de fleste vet ikke bidrar stort uansett. Han kan spille bra, men han har vist i 3 år at han ikke har mål i seg og de aller aller siste avgjørende pasningene ender alle andre steder enn der dem bør. Er det noe Gelhardt og Greenwood har vist så er det at dem har sluttproduktet. Riktignok på u23. Om dem har det i PL? Det vet man ikke før dem har fått prøve seg. Oppsiden ved å gi dem muligheten er jo enorm. Plutselig har vi et bedre alternativ enn Roberts å sette inn..

Det samme kan man si om Shackleton vs Drameh også. Eller hvorfor Shack også blir prioritert foran alle de andre unge også på sentral midtbane. Shack har ikke gjort seg bort. Men Men at han er soleklart bedre enn både Bate på midten og Drameh på hb? Jeg tror ikke han er det. Begge er spesialisert på sine posisjoner, begge har litt xfaktor. Shack en helt ålreit grå mus. Så samme her. Hva har Bielsa og tape?

Tror dette kun handler om Bielsa og hans"filosofi" og særhet.

Igjen. Hva er grunnen til at Roberts har grenseløs tilitt, hva mener du han tilfører og hva har han å tape på å prøve et annet alternativ innimellom?

« Siste redigering: September 18, 2021, 22:15:41 av Eriksen55 »

Hallgeir *

Sv: Spiller: Tyler Roberts
« Svar #242 på: September 18, 2021, 22:01:10 »
Shackleton synes jeg forsvarer en plass som reserve. Gjør brukbare innhopp når det behøves, det være seg på midtbane eller som som back på høyresiden.

Roberts ga jeg en ny sjanse siste sesong. Den sjansen synes jeg ikke han har brukt på en god måte. Det bor mye fotball i karen, men han har ikke noe "end product" i kroppen.

Bielsa bør virkelig vurdere andre alternativer.
Super Leeds since 1968

Eriksen55

Sv: Spiller: Tyler Roberts
« Svar #243 på: September 18, 2021, 22:45:11 »
Shackleton synes jeg forsvarer en plass som reserve. Gjør brukbare innhopp når det behøves, det være seg på midtbane eller som som back på høyresiden.

Roberts ga jeg en ny sjanse siste sesong. Den sjansen synes jeg ikke han har brukt på en god måte. Det bor mye fotball i karen, men han har ikke noe "end product" i kroppen.

Bielsa bør virkelig vurdere andre alternativer.

Enig angående Shack. Gjør seg sjelden bort, men som du sier..aldri mer enn brukbart. Fin spiller å ha i stallen.
 Men merkelig at han alltid blir prioritert foran alle de andre, uansett om vi skal forsvare oss eller jage et mål.

Vi blir sårbare når stallener så tynn. Ekstra sårbare når kun de samme får prøve seg. Derfor jeg håper at vi får se litt variasjon. For jeg sliter med å tro at Shack er så mye bedre enn både Bate på midten og Drameh på HB. Så unik er ikke Shack  :D

Vi får jo se hva Bielsa gjør nå hvis Ayling også er ute. Cresswell eneste stopper alternativ. Men flere kan steppe inn. Da blir det isåfall mye omrokkering i 11'ern for å få det til å gå opp sånn at Bielsa kan bruke de "faste".

Shack gikk inn i Phillips rollen i går. Kun støttepasninger. Selv upresset vendte han bakover og spilte støtte. Blir ingen feil av det. Trygt og rolig. Men det blir ingen mål fremover heller. Tror Shack er best i 8er rollen med mye løping og box to box. Det er hans oprinnelige posisjon også.

Sier ikke at Bielsa burde kastet inn Bate i går. Men han har en pasningsfot Shack aldri får. Han hadde strødd litt baller der Shack valgte det trygge. Blir litt flere feil av det. Men sjansen for mål fremover blir større.

Angående hvem som burde kommet inn i går.. rent stopperbytte. Ayling ut og Cresswell inn. Da kunne Phillips fortsatt sin gode kamp på midten.  Men to debutanter i samme kamp hadde nok blitt for meget for godeste Bielsa  ;D



ingve1960

Sv: Spiller: Tyler Roberts
« Svar #244 på: September 19, 2021, 13:01:10 »
Jeg satte meg ned å så 2omg på ny og følgte roberts litt ekstra.
Har en mistanke at han er den nye hakkekyllingen her inne.
Men er han så dårlig?vis vi sammenligner summervill  og roberts så ser vi at summervill gjør bare det safe (er nok fornuftig i debuten)går bakover slår støtte eller enkel overdøver.
Tyler spiller nok en gang i uvant posisjon, men han utfordrer med ball hver gang og prøver stikke te,treffer med noen både på bamford og Rodrigo, veldi  nær å spille gjennom raphina venstre rett etter innhopp spiller seg til dølinja face to face og får lagt inn. I tillegg gjør han alltid en god defensiv jobb,aggresiv, tidlig opp i rygg presser motstander tilbake o.s.v .
Jeg tror at med spilletid og selvtillit vil han bli en viktig spiller denne sesongen

Eriksen55

Sv: Spiller: Tyler Roberts
« Svar #245 på: September 19, 2021, 13:50:27 »
Jeg satte meg ned å så 2omg på ny og følgte roberts litt ekstra.
Har en mistanke at han er den nye hakkekyllingen her inne.
Men er han så dårlig?vis vi sammenligner summervill  og roberts så ser vi at summervill gjør bare det safe (er nok fornuftig i debuten)går bakover slår støtte eller enkel overdøver.
Tyler spiller nok en gang i uvant posisjon, men han utfordrer med ball hver gang og prøver stikke te,treffer med noen både på bamford og Rodrigo, veldi  nær å spille gjennom raphina venstre rett etter innhopp spiller seg til dølinja face to face og får lagt inn. I tillegg gjør han alltid en god defensiv jobb,aggresiv, tidlig opp i rygg presser motstander tilbake o.s.v .
Jeg tror at med spilletid og selvtillit vil han bli en viktig spiller denne sesongen

Det skal du få mene  :)

Men hvor mye spilletid skal han få da før vi kan forvente noe bidrag? Han er vel ikke den som kan klage på spilletiden heller.
Alle ser dribleriene til Roberts. Alle ser at han jobber hardt. Men hvor lenge skal vi vente på sluttproduktet? Det skjer jo ingen ingenting i utviklingen.

Spørsmålet jeg stilte var jo hva Roberts kan bidra med som ikke Gelhardt/Greenwood kan - Og hva Bielsa har å tape på å prøve friskt nytt blod i stedet for en som ikke bidrar.

Kanskje det blir mindre driblinger med en av disse to. Men kanskje dem kan bidra mer med mål og assist. Det er jo det aller viktigste. Tross alt. Har du sett Gelhardt spille så er det få som jobber hardere. Så der står han i hvert fall ikke noe tilbake ift Roberts.

Å sammenligne en som debuterer og en som har vært under vingene til Bielsa i 3,5 sesong blir litt søkt.

Ser flere mener at Roberts er et bedre alternativ en Rodrigo også. Stats er ikke alt. Men her er den ganske klar..

Fakta:

I fjor spilte Roberts 1742 minutter i en offensiv rolle for et lag som spiller offensiv fotball og scorer mange mål. Hans bidrag på 1742 minutter er 1 mål og 2 assist.

Rodrigo spilte 1286 min i sin første sesong i Leeds. En sesong preget av skader og covid. Han klarte 7 mål og 2 assist på 1286 spilte minutter.

Et spørsmål til.. Hvor mange tror at Roberts hadde vist den smartnessen og bevisst hoppet over ballen slik Rodrigo gjorde fredag?

Jeg håper virkelig at Roberts lykkes. Men tror ikke han er PL materiale dessverre. For å sitere en vis mann på facebook. "Tenk hvilken fenomenal spiller vi kunne hatt i våre rekker hvis det hadde vært mulig å utføre en hjerne transplantasjon på Tyler Roberts"

Selvfølgelig fleip - Men ganske spot on for hva jeg mener er Roberts problem. Mangler smartness og spilleforståelse. Ingen kan ta han på ferdighetene.
« Siste redigering: September 19, 2021, 13:59:06 av Eriksen55 »

leedslife

Sv: Spiller: Tyler Roberts
« Svar #246 på: September 19, 2021, 14:01:03 »
Jeg satte meg ned å så 2omg på ny og følgte roberts litt ekstra.
Har en mistanke at han er den nye hakkekyllingen her inne.
Men er han så dårlig?vis vi sammenligner summervill  og roberts så ser vi at summervill gjør bare det safe (er nok fornuftig i debuten)går bakover slår støtte eller enkel overdøver.
Tyler spiller nok en gang i uvant posisjon, men han utfordrer med ball hver gang og prøver stikke te,treffer med noen både på bamford og Rodrigo, veldi  nær å spille gjennom raphina venstre rett etter innhopp spiller seg til dølinja face to face og får lagt inn. I tillegg gjør han alltid en god defensiv jobb,aggresiv, tidlig opp i rygg presser motstander tilbake o.s.v .
Jeg tror at med spilletid og selvtillit vil han bli en viktig spiller denne sesongen
Du har nok mye rett i dette.

Tingen her er vel at flere ønsker å se noe nytt. Summerville skaper til tider kaos på u23. Creswell er en dominant stopper som er god med ball og flink til å lese spillet. Gelhart kan dra av noen mann, gjøre noe uforutsigbart og har ei god børse.Systemet og ideene til Bielsa er veldig satte. Er jo ikke rom for individuelle ferdigheter alene, man må ha hele pakka. Saiz, Jansson og Pablo er jo gode eksempler på det.
Shack og Roberts har vel mer av hele pakka og de er fortsatt unge. Summerville og Creswells tid vil komme hvis de er gode nok. A laget er resultat først og fremst, u23 er utviklingsarena.
Summerville innhopp var greit det, men vanvittig mye viktigere akkurat nå å få i gang Dallas, Ayling, Firpo, Rodrigo, Bamford, Harrison og James. Man vet med sikkerhet at de har mer enn nok i seg til at vi kan klatre oppover neste mnd nå.

I tillegg har jo flere av de andre unge spillerne Bielsa har gitt sjansen vist seg å ikke være i nærheten av god nok for a lagets progresjon.
Bailey, Stevens, Clarke, Halme, Huggins, Gotts, Kun, Poveda (akkurat nå), Bogusz ( akkurat nå).

leedslife

Sv: Spiller: Tyler Roberts
« Svar #247 på: September 19, 2021, 14:09:38 »
Jeg satte meg ned å så 2omg på ny og følgte roberts litt ekstra.
Har en mistanke at han er den nye hakkekyllingen her inne.
Men er han så dårlig?vis vi sammenligner summervill  og roberts så ser vi at summervill gjør bare det safe (er nok fornuftig i debuten)går bakover slår støtte eller enkel overdøver.
Tyler spiller nok en gang i uvant posisjon, men han utfordrer med ball hver gang og prøver stikke te,treffer med noen både på bamford og Rodrigo, veldi  nær å spille gjennom raphina venstre rett etter innhopp spiller seg til dølinja face to face og får lagt inn. I tillegg gjør han alltid en god defensiv jobb,aggresiv, tidlig opp i rygg presser motstander tilbake o.s.v .
Jeg tror at med spilletid og selvtillit vil han bli en viktig spiller denne sesongen

Det skal du få mene  :)

Men hvor mye spilletid skal han få da før vi kan forvente noe bidrag? Han er vel ikke den som kan klage på spilletiden heller.
Alle ser dribleriene til Roberts. Alle ser at han jobber hardt. Men hvor lenge skal vi vente på sluttproduktet? Det skjer jo ingen ingenting i utviklingen.

Spørsmålet jeg stilte var jo hva Roberts kan bidra med som ikke Gelhardt/Greenwood kan - Og hva Bielsa har å tape på å prøve friskt nytt blod i stedet for en som ikke bidrar.

Kanskje det blir mindre driblinger med en av disse to. Men kanskje dem kan bidra mer med mål og assist. Det er jo det aller viktigste. Tross alt. Har du sett Gelhardt spille så er det få som jobber hardere. Så der står han i hvert fall ikke noe tilbake ift Roberts.

Å sammenligne en som debuterer og en som har vært under vingene til Bielsa i 3,5 sesong blir litt søkt.

Ser flere mener at Roberts er et bedre alternativ en Rodrigo også. Stats er ikke alt. Men her er den ganske klar..

Fakta:

I fjor spilte Roberts 1742 minutter i en offensiv rolle for et lag som spiller offensiv fotball og scorer mange mål. Hans bidrag på 1742 minutter er 1 mål og 2 assist.

Rodrigo spilte 1286 min i sin første sesong i Leeds. En sesong preget av skader og covid. Han klarte 7 mål og 2 assist på 1286 spilte minutter.

Et spørsmål til.. Hvor mange tror at Roberts hadde vist den smartnessen og bevisst hoppet over ballen slik Rodrigo gjorde fredag?


Jeg håper virkelig at Roberts lykkes. Men tror ikke han er PL materiale dessverre. For å sitere en vis mann på facebook. "Tenk hvilken fenomenal spiller vi kunne hatt i våre rekker hvis det hadde vært mulig å utføre en hjerne transplantasjon på Tyler Roberts"

Selvfølgelig fleip - Men ganske spot on for hva jeg mener er Roberts problem. Mangler smartness og spilleforståelse. Ingen kan ta han på ferdighetene.
Akkurat den satt jeg og å funderte på morgenen. Hadde vel neppe endt i mål med Roberts det.
Hadde en bra kamp Rodrigo. Milevis opp fra tidligere. Akkurat den sier mye om hva som ligger der i potensial utover nå

Eriksen55

Sv: Spiller: Tyler Roberts
« Svar #248 på: September 19, 2021, 14:51:01 »
Jeg satte meg ned å så 2omg på ny og følgte roberts litt ekstra.
Har en mistanke at han er den nye hakkekyllingen her inne.
Men er han så dårlig?vis vi sammenligner summervill  og roberts så ser vi at summervill gjør bare det safe (er nok fornuftig i debuten)går bakover slår støtte eller enkel overdøver.
Tyler spiller nok en gang i uvant posisjon, men han utfordrer med ball hver gang og prøver stikke te,treffer med noen både på bamford og Rodrigo, veldi  nær å spille gjennom raphina venstre rett etter innhopp spiller seg til dølinja face to face og får lagt inn. I tillegg gjør han alltid en god defensiv jobb,aggresiv, tidlig opp i rygg presser motstander tilbake o.s.v .
Jeg tror at med spilletid og selvtillit vil han bli en viktig spiller denne sesongen
Du har nok mye rett i dette.

Tingen her er vel at flere ønsker å se noe nytt. Summerville skaper til tider kaos på u23. Creswell er en dominant stopper som er god med ball og flink til å lese spillet. Gelhart kan dra av noen mann, gjøre noe uforutsigbart og har ei god børse.Systemet og ideene til Bielsa er veldig satte. Er jo ikke rom for individuelle ferdigheter alene, man må ha hele pakka. Saiz, Jansson og Pablo er jo gode eksempler på det.
Shack og Roberts har vel mer av hele pakka og de er fortsatt unge. Summerville og Creswells tid vil komme hvis de er gode nok. A laget er resultat først og fremst, u23 er utviklingsarena.
Summerville innhopp var greit det, men vanvittig mye viktigere akkurat nå å få i gang Dallas, Ayling, Firpo, Rodrigo, Bamford, Harrison og James. Man vet med sikkerhet at de har mer enn nok i seg til at vi kan klatre oppover neste mnd nå.

I tillegg har jo flere av de andre unge spillerne Bielsa har gitt sjansen vist seg å ikke være i nærheten av god nok for a lagets progresjon.
Bailey, Stevens, Clarke, Halme, Huggins, Gotts, Kun, Poveda (akkurat nå), Bogusz ( akkurat nå).

Selvfølgelig er det viktig å få i gang de etablerte. Men det er både lov og fullt mulig å ha både 2,3 og 4 tanker i hodet samtidig :)

At så mange ikke tar steget er naturlig. Det steget er det ytterst få som klarer. Men noen klarer det alltid. Og da må man legge litt til rette for at dem skal kunne klare det. Huggins ble kastet innpå siste 45 etter at vi hadde raknet borte mot Arsenal. Vet ikke om det er kampen man forventer at en unggutt skal vise hva han er god får. Når da Bielsa bruker 2 av 5 bytter i en kamp vi vinner 3,4-0 noen runder senere..

Strujik har klart det. Han fikk sjansen og har tatt vare på den. Selv om ikke første kampen var all verden. Men det måtte en noen karantener, forfall og mangel på alternativer for at han skulle få sjanse nr 2. Den grep han og er i dag en av de beste stopperne vi har. Føler dette handler litt vel mye om flaks uflaks for unggutta i Leeds. En karantene mindre så hadde Strujik spilt i en annen klubb i dag. Eller hvor hadde han vært om Llorente og Cooper kunne spilt første matchen på Anfield i fjor? Satt på spissen det her. Men tror faktisk det desverre ikke er så langt unna virkeligheten heller.

At noen ungutter skal få slippe til betyr ikke at noen må selges eller vrakes til evig tid. Men om 25 rolige minutter her og der hvis vi leder greit eller starte en hjemmekamp mot et antatt svakere lag. Det verste som kan skje er at han ikke er god og må byttes ut. Det skjer jo stadig med Rodrigo, Roberts, Firpo, Harrison...

Jeg hadde ikke ville sett noe nytt hvis Roberts hadde hatt spilleforståelse som han har ferdigheter. Da ville jeg neppe sett noen andre enn Roberts  ;D
 


leedslife

Sv: Spiller: Tyler Roberts
« Svar #249 på: September 19, 2021, 16:29:49 »
Jeg satte meg ned å så 2omg på ny og følgte roberts litt ekstra.
Har en mistanke at han er den nye hakkekyllingen her inne.
Men er han så dårlig?vis vi sammenligner summervill  og roberts så ser vi at summervill gjør bare det safe (er nok fornuftig i debuten)går bakover slår støtte eller enkel overdøver.
Tyler spiller nok en gang i uvant posisjon, men han utfordrer med ball hver gang og prøver stikke te,treffer med noen både på bamford og Rodrigo, veldi  nær å spille gjennom raphina venstre rett etter innhopp spiller seg til dølinja face to face og får lagt inn. I tillegg gjør han alltid en god defensiv jobb,aggresiv, tidlig opp i rygg presser motstander tilbake o.s.v .
Jeg tror at med spilletid og selvtillit vil han bli en viktig spiller denne sesongen
Du har nok mye rett i dette.

Tingen her er vel at flere ønsker å se noe nytt. Summerville skaper til tider kaos på u23. Creswell er en dominant stopper som er god med ball og flink til å lese spillet. Gelhart kan dra av noen mann, gjøre noe uforutsigbart og har ei god børse.Systemet og ideene til Bielsa er veldig satte. Er jo ikke rom for individuelle ferdigheter alene, man må ha hele pakka. Saiz, Jansson og Pablo er jo gode eksempler på det.
Shack og Roberts har vel mer av hele pakka og de er fortsatt unge. Summerville og Creswells tid vil komme hvis de er gode nok. A laget er resultat først og fremst, u23 er utviklingsarena.
Summerville innhopp var greit det, men vanvittig mye viktigere akkurat nå å få i gang Dallas, Ayling, Firpo, Rodrigo, Bamford, Harrison og James. Man vet med sikkerhet at de har mer enn nok i seg til at vi kan klatre oppover neste mnd nå.

I tillegg har jo flere av de andre unge spillerne Bielsa har gitt sjansen vist seg å ikke være i nærheten av god nok for a lagets progresjon.
Bailey, Stevens, Clarke, Halme, Huggins, Gotts, Kun, Poveda (akkurat nå), Bogusz ( akkurat nå).

Selvfølgelig er det viktig å få i gang de etablerte. Men det er både lov og fullt mulig å ha både 2,3 og 4 tanker i hodet samtidig :)

At så mange ikke tar steget er naturlig. Det steget er det ytterst få som klarer. Men noen klarer det alltid. Og da må man legge litt til rette for at dem skal kunne klare det. Huggins ble kastet innpå siste 45 etter at vi hadde raknet borte mot Arsenal. Vet ikke om det er kampen man forventer at en unggutt skal vise hva han er god får. Når da Bielsa bruker 2 av 5 bytter i en kamp vi vinner 3,4-0 noen runder senere..

Strujik har klart det. Han fikk sjansen og har tatt vare på den. Selv om ikke første kampen var all verden. Men det måtte en noen karantener, forfall og mangel på alternativer for at han skulle få sjanse nr 2. Den grep han og er i dag en av de beste stopperne vi har. Føler dette handler litt vel mye om flaks uflaks for unggutta i Leeds. En karantene mindre så hadde Strujik spilt i en annen klubb i dag. Eller hvor hadde han vært om Llorente og Cooper kunne spilt første matchen på Anfield i fjor? Satt på spissen det her. Men tror faktisk det desverre ikke er så langt unna virkeligheten heller.

At noen ungutter skal få slippe til betyr ikke at noen må selges eller vrakes til evig tid. Men om 25 rolige minutter her og der hvis vi leder greit eller starte en hjemmekamp mot et antatt svakere lag. Det verste som kan skje er at han ikke er god og må byttes ut. Det skjer jo stadig med Rodrigo, Roberts, Firpo, Harrison...

Jeg hadde ikke ville sett noe nytt hvis Roberts hadde hatt spilleforståelse som han har ferdigheter. Da ville jeg neppe sett noen andre enn Roberts  ;D
Joda, men blir overrasket hvis Leeds ikke klarer å ha 2,3.4 tanker i hodet samtidig. Modellen, altså hvordan klubben styres daglig er jo satt opp slik.
Tror også at vedr unge spillere er det veldig mange som er med i dem diskusjonen til enhver tid. Så klart med Bielsa med final say.

Kan jo være ikke alle deler av klubben som har kommet like langt i utviklingen? Er jo ikke sikkert vi er der enda at majoriteten av de unge spillerne er gode nok? Vi er jo ganske nye i den verden kontra resten av PL. Vi er jo lysår bak de største både når det gjelder omsetning av unggutter og hvor de ender hvis de ikke når opp i sitt eget akademi.

Vil tro Bielsa og resten av klubben har veldig god kontroll på hvem som er klare både ferdighetsmessig og mentalt og som du sier er det også lye flaks og uflaks involvert. En coronasyk Harrison gav Summerville mulighet nå. En frisk Harrison eller et straffespark og 0-2 hadde kanskje satt en stopper for debuten.
Man kan jo feks få noen freaktalenter som feks Greenwood hos de rød som tar nivået med en gang og spiller landslagsfotball når de er 18/19, men de fleste må jo matches rolig inn ifht nivåforskjell fra hva de er vant med og et helt annet press. Sånn sett får jo Summerville den muligheten nå.
Han brukte 1 sesong på å tilvenne seg kultur og system. Han var dominant i pre season. Det ble åpnet plass for han i aug og han debuterte på fredag. Vil tippe han spiller igjen mot fham på tirs.

Personlig stiller jeg heller spmtegn på hvorfor ikke nivået på de fra 12 til 16 er bedre, men han liker en liten tropp da med seniorer.
Det bruser ikke i kroppen min heller i eufori når vi skal jage scoring og Roberts, Shack eller Costa har vært alternativene.

ingve1960

Sv: Spiller: Tyler Roberts
« Svar #250 på: September 19, 2021, 18:11:09 »
Litt svar til leedslife.
Selfølgelig høl i hue av meg å sammenligne summerville og  roberts vil bare ha frem at det er viktig å gå utpå der og prøve når du får sjangs mener at Roberts gjør ofte det.og summerville kommer til å gjøre det
Når det gjelder u23 spillere kan jeg ikke uttale meg får bare sett highligts men enig i at de beste bør få prøve seg.
Mye enig med både deg og eriksen.

Litt tilbake til roberts. Vis du serverer spissen din gang på gang og de brenner,  blir pastningene fort glemt spesielt vis du er upopulær.
Et eksempel..roberts utfordrer 2 spillere trekker inn i banen på raphina vis og slår en glimrende stikker rett på fot rodrigo på 15meter  rodrigo vender og slår løst rett på keeper, vis håland fikk samme pass å knuser den i vinkelen ville prestasjonen til roberts blitt hylla, nå blir den usynlig.

leedslife

Sv: Spiller: Tyler Roberts
« Svar #251 på: September 19, 2021, 18:23:08 »
Litt svar til leedslife.
Selfølgelig høl i hue av meg å sammenligne summerville og  roberts vil bare ha frem at det er viktig å gå utpå der og prøve når du får sjangs mener at Roberts gjør ofte det.og summerville kommer til å gjøre det
Når det gjelder u23 spillere kan jeg ikke uttale meg får bare sett highligts men enig i at de beste bør få prøve seg.
Mye enig med både deg og eriksen.

Litt tilbake til roberts. Vis du serverer spissen din gang på gang og de brenner,  blir pastningene fort glemt spesielt vis du er upopulær.
Et eksempel..roberts utfordrer 2 spillere trekker inn i banen på raphina vis og slår en glimrende stikker rett på fot rodrigo på 15meter  rodrigo vender og slår løst rett på keeper, vis håland fikk samme pass å knuser den i vinkelen ville prestasjonen til roberts blitt hylla, nå blir den usynlig.
Ja jeg er helt enig med deg. Klart han skal ha for det. Er jo derfor han fortsatt satses så mye på. Ting kan løsne. Var jo små marginer i fjor at han ikke hadde både x antall mål og assist.
Mange av tingene han prøver på, men ikke får til frustrerer oss. ( jeg mener jo sånne ting delvis ligger i spillere og er vanskelig å trene opp). Også på den andre siden ser man jo at han har mye andre gode kvaliteter til å bli en meget god spiller.
Han startet og avsluttet angrepet borte mot Hull for 2 sesonger siden. Et av de fineste vi scoret den sesongen. Han har bra teknikk, ok med fart, relativt ster i kroppen og bidrar mer allround enn feks Rodrigo, men Rodrigo gjør det som Eriksen beskrev målet vårt på fredag. I tillegg hadde Rodrigo og en stikker til Bamford i andre jeg heller ikke tror Roberts spotter og vekter like bra.
Sykt at ikke det ble scoring. Den skal settes.

Det er jo også en Craig Dean anbefaling. Så man skal være forsiktig med å avskilte Roberts helt.
Jeg håper og synes og det er noe progresjon, men skjønner også folk som er utålmodige og lut lei. Han kom her da han var 18?Han blir 23?
« Siste redigering: September 19, 2021, 18:32:30 av leedslife »

ingve1960

Sv: Spiller: Tyler Roberts
« Svar #252 på: September 19, 2021, 19:08:03 »
Helt enig. I grove trekk kan vi vel si at vis vi allerede skal sikte på topp 6 så må vi ha inn spillere som holder roberts ute. MOT

Cherry

 

Kickthemdown

Sv: Spiller: Tyler Roberts
« Svar #254 på: Oktober 27, 2021, 10:46:16 »
Min respekt ovenfor Bielsa faller som en stein når han fortsetter med Roberts. Dette er direkte tragikomisk. Jeg er fullstendig overbevist om at Roberts ikke er god nok for de fleste lagene i Championship, derfor blir dette Bielsa holder på med direkte idiotisk. Det funker ikke, alle normale oppegående mennesker kan se det.  >:(

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Tyler Roberts
« Svar #255 på: Oktober 27, 2021, 11:06:02 »
Min respekt ovenfor Bielsa faller som en stein når han fortsetter med Roberts. Dette er direkte tragikomisk. Jeg er fullstendig overbevist om at Roberts ikke er god nok for de fleste lagene i Championship, derfor blir dette Bielsa holder på med direkte idiotisk. Det funker ikke, alle normale oppegående mennesker kan se det.  >:(

Han gav opp Costa til slutt.
Tegn tyder på at han er i ferd med å gi opp Tyler Roberts også. Sakte men sikkert glir Joseph Gelhardt forbi i rekkefølgen det byttes i. Spent på om det skjer allerede på søndag...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Killa

Sv: Spiller: Tyler Roberts
« Svar #256 på: Oktober 27, 2021, 11:14:55 »
Min respekt ovenfor Bielsa faller som en stein når han fortsetter med Roberts. Dette er direkte tragikomisk. Jeg er fullstendig overbevist om at Roberts ikke er god nok for de fleste lagene i Championship, derfor blir dette Bielsa holder på med direkte idiotisk. Det funker ikke, alle normale oppegående mennesker kan se det.  >:(

Han gav opp Costa til slutt.
Tegn tyder på at han er i ferd med å gi opp Tyler Roberts også. Sakte men sikkert glir Joseph Gelhardt forbi i rekkefølgen det byttes i. Spent på om det skjer allerede på søndag...

HÅPER DET!!

Hallgeir *

Sv: Spiller: Tyler Roberts
« Svar #257 på: Desember 11, 2021, 19:03:07 »
Tyler Roberts bør så absolutt ikke gis opp.

Sakte, men sikkert, har Roberts begynt å vise noe av det potensialet som han (likevel) ser ut til å inneha. Ikke noe er mer gledelig enn det, for vi trenger alt av tilgjengelige spillere akkurat nå.

Han blir nok aldri "en hit" i PL, men jeg gleder meg virkelig på hans vegne når han lykkes.
Super Leeds since 1968

Sterland

Sv: Spiller: Tyler Roberts
« Svar #258 på: Desember 11, 2021, 19:08:06 »
Tyler Roberts bør så absolutt ikke gis opp.

Sakte, men sikkert, har Roberts begynt å vise noe av det potensialet som han (likevel) ser ut til å inneha. Ikke noe er mer gledelig enn det, for vi trenger alt av tilgjengelige spillere akkurat nå.

Han blir nok aldri "en hit" i PL, men jeg gleder meg virkelig på hans vegne når han lykkes.
Enig! Herlig jobbing, og en del positive involveringer offensivt. Roberts har hevet seg, Bielsa har hatt troen. Det er utrolig gledelig for bla meg som har vært meget negativ til Roberts. Håper inderlig han fortsetter fremgangen

Cherry

Sv: Spiller: Tyler Roberts
« Svar #259 på: Desember 13, 2021, 13:02:55 »
Mange her , inkludert meg som hadde gitt opp Roberts for lengst...etter alle sjanser han har fått.
Utrolig hva selvtillit og en scoring kan utløse, og nå har han plutselig ett helt annet kropps språk - glimrende assist på lørdag også.

Enda mye å gå på, og han må levere stabilt over lengre tid for at jeg skal ta helt av da- men bevares dette er gledelig!

Eriksen55

Sv: Spiller: Tyler Roberts
« Svar #260 på: Januar 24, 2022, 01:28:17 »
Blir mye snakk om Roberts om dagen. Desverre ikke positiv omtale. Greit å ta dette her i stedet for alle andre tråder. Jeg har vært bidragsyter til det.

Det er delte meninger om Roberts. Veldig skjevfordelt. Et par her inne og kanskje 6 jeg har sett på twitter mener han er god og bidrar bra for Leeds. Det må dem få mene. Han skaper ihvertfall engasjement og diskusjon godeste Roberts.

Jeg har ikke noe behov for å slenge dritt om Roberts. Det bør ingen gjøre. Ingen kan ta han på innsatsen. Han gjør så godt han kan. Jeg mener han er langt unna å være god nok for Leeds og måten vi spiller. Det er lov å mene uten at det er å være ute etter Roberts eller slenge dritt. Når en spiller ikke er god nok for klubben er det naturlig å ønske han bort. Så det håper jeg skjer så raskt som mulig.

At folk ønsker han langtidssskadet og kaller han klovn og verre ting er unødvendig. Jeg har selv sagt at jeg heller skulle ønske at Bamford heller skulle vært klar i stedet for Roberts. Til dels greit å mene, men unødvendig å ytre.

En Liverpool kompis ser det meste av Leeds kamper. Mest underholdende lag i fjor. Ikke like imponert i år. Han er helt oppgitt over Roberts. Tikker inn mld jevnt og trutt med Roberts kommentarer. Grunnen til at han har fått oppheng på Roberts er at han ser ut som en jævla bra fotballspiller med enorme ferdigheter i det ene øyeblikket, men så ser det ut som han plutselig får hjerneblødning eller epilepsi anfall i neste. Ordene var hans, men plutselige og akutte svingninger i prestasjoner syntes jeg er beskrivende for hvordan jeg også tenker om han.

For å balansere litt av kritikken jeg har hatt mot Roberts så siterer jeg en sms jeg fikk lørdag kveld.
" Hadde Roberts laget en skrytevideo med highligts av de ti beste gjenvinningene, driblingene og vendingene og krydret det med noen mål fra CC, så ser han ut som 40-50 millioner pund spiller". Jeg syntes det er spot on. Tenk om man kunne klart å lure noen arabere ned lite peiling og altfor mye penger :o

Poenget er at Roberts har noen ferdigheter få har. Men han har til nå etter snart 4 år med Bielsa ikke klart å sette dette sammen til et produkt som holder PL nivå. Han ser ofte ut som han ene som ikke forstår systemet og jeg tror han passer best i et lag hvor struktur og samhandling ikke er hovedfokus. Han må spille på innstinkt og ha medspillere som kan tilpasse seg. Kan være at Roberts sin litt uvørne spillestil med ball ikke er skreddersydd for et lag som sender mange spillere raskt fremover og spiller mann mann system og er ekstremt sårbare for brudd i mot.
Det er min teori.

Jeg hadde ikke blitt sjokkert om han hadde dundret inn mål i en annen klubb i PL eller i CC hvor ting ikke er så fastsatt.

Hvis Bielsa ikke fortsetter, så håper jeg vi får inn en ny sjef som kan ta det videre. Kanskje litt mer moderne utgave og ikke fullt så ensporet og prinsippfast. Hadde ikke blitt sjokkert her heller om Roberts hadde blomstret under litt friere tøyler.

Den sjansen tror jeg uansett ikke Roberts får. Alt annet en salg i sommer vil overraske meg. Ihvertfall hvis Bielsa fortsetter. Han er som Costa og Poveda inne i hiarkiet og blir brukt før han plutselig er ute. Da ute av klubben og erstattet av andre.

Poenget med dette innlegget var å nyansere kritikken jeg har slengt ut om Roberts. For den har jeg hatt en del av. Hadde Roberts kun vært dårlig og slapp hadde neppe diskusjonen rundt Roberts vært så stor. Men det blir litt mer frustrasjon når man vet hvilke ferdigheter han besitter.

En diamant det var umulig å slipe?

Fra nå blir det mindre mas fra meg om Roberts. Det får andre ta seg av. Så er det bare å krysse fingrene for at han knekker koden i vinter og vår. For vi må regne med at han brukes jevnlig fremover for jeg frykter at stallen er like tynn om en uke.

« Siste redigering: Januar 24, 2022, 01:34:53 av Eriksen55 »

Killa

Sv: Spiller: Tyler Roberts
« Svar #261 på: Januar 24, 2022, 08:27:08 »
Takk for godt og balansert innlegg Eriksen. Enig med deg.

leedslife

Sv: Spiller: Tyler Roberts
« Svar #262 på: Januar 24, 2022, 08:41:14 »
Blir mye snakk om Roberts om dagen. Desverre ikke positiv omtale. Greit å ta dette her i stedet for alle andre tråder. Jeg har vært bidragsyter til det.

Det er delte meninger om Roberts. Veldig skjevfordelt. Et par her inne og kanskje 6 jeg har sett på twitter mener han er god og bidrar bra for Leeds. Det må dem få mene. Han skaper ihvertfall engasjement og diskusjon godeste Roberts.

Jeg har ikke noe behov for å slenge dritt om Roberts. Det bør ingen gjøre. Ingen kan ta han på innsatsen. Han gjør så godt han kan. Jeg mener han er langt unna å være god nok for Leeds og måten vi spiller. Det er lov å mene uten at det er å være ute etter Roberts eller slenge dritt. Når en spiller ikke er god nok for klubben er det naturlig å ønske han bort. Så det håper jeg skjer så raskt som mulig.

At folk ønsker han langtidssskadet og kaller han klovn og verre ting er unødvendig. Jeg har selv sagt at jeg heller skulle ønske at Bamford heller skulle vært klar i stedet for Roberts. Til dels greit å mene, men unødvendig å ytre.

En Liverpool kompis ser det meste av Leeds kamper. Mest underholdende lag i fjor. Ikke like imponert i år. Han er helt oppgitt over Roberts. Tikker inn mld jevnt og trutt med Roberts kommentarer. Grunnen til at han har fått oppheng på Roberts er at han ser ut som en jævla bra fotballspiller med enorme ferdigheter i det ene øyeblikket, men så ser det ut som han plutselig får hjerneblødning eller epilepsi anfall i neste. Ordene var hans, men plutselige og akutte svingninger i prestasjoner syntes jeg er beskrivende for hvordan jeg også tenker om han.

For å balansere litt av kritikken jeg har hatt mot Roberts så siterer jeg en sms jeg fikk lørdag kveld.
" Hadde Roberts laget en skrytevideo med highligts av de ti beste gjenvinningene, driblingene og vendingene og krydret det med noen mål fra CC, så ser han ut som 40-50 millioner pund spiller". Jeg syntes det er spot on. Tenk om man kunne klart å lure noen arabere ned lite peiling og altfor mye penger :o

Poenget er at Roberts har noen ferdigheter få har. Men han har til nå etter snart 4 år med Bielsa ikke klart å sette dette sammen til et produkt som holder PL nivå. Han ser ofte ut som han ene som ikke forstår systemet og jeg tror han passer best i et lag hvor struktur og samhandling ikke er hovedfokus. Han må spille på innstinkt og ha medspillere som kan tilpasse seg. Kan være at Roberts sin litt uvørne spillestil med ball ikke er skreddersydd for et lag som sender mange spillere raskt fremover og spiller mann mann system og er ekstremt sårbare for brudd i mot.
Det er min teori.

Jeg hadde ikke blitt sjokkert om han hadde dundret inn mål i en annen klubb i PL eller i CC hvor ting ikke er så fastsatt.

Hvis Bielsa ikke fortsetter, så håper jeg vi får inn en ny sjef som kan ta det videre. Kanskje litt mer moderne utgave og ikke fullt så ensporet og prinsippfast. Hadde ikke blitt sjokkert her heller om Roberts hadde blomstret under litt friere tøyler.

Den sjansen tror jeg uansett ikke Roberts får. Alt annet en salg i sommer vil overraske meg. Ihvertfall hvis Bielsa fortsetter. Han er som Costa og Poveda inne i hiarkiet og blir brukt før han plutselig er ute. Da ute av klubben og erstattet av andre.

Poenget med dette innlegget var å nyansere kritikken jeg har slengt ut om Roberts. For den har jeg hatt en del av. Hadde Roberts kun vært dårlig og slapp hadde neppe diskusjonen rundt Roberts vært så stor. Men det blir litt mer frustrasjon når man vet hvilke ferdigheter han besitter.

En diamant det var umulig å slipe?

Fra nå blir det mindre mas fra meg om Roberts. Det får andre ta seg av. Så er det bare å krysse fingrene for at han knekker koden i vinter og vår. For vi må regne med at han brukes jevnlig fremover for jeg frykter at stallen er like tynn om en uke.
Veldig bra denne.
Tror også han kunne blomstret i en annen klubb og annet system.
Var god mot Brentford og Chelsea. Da fikk han sammenhengende minutter. Ellers mye 1 steg frem og 2 tilbake desverre.
Har vel fått 850 minutter så langt denne sesongen. Det kommer av skader og ikke imponerende spill. Det er stor forskjell og det kak vel sies om flere spillere og. Det må fikses neste sesong fra klubbens side.

Kato

Sv: Spiller: Tyler Roberts
« Svar #263 på: Januar 24, 2022, 11:47:19 »
Blir mye snakk om Roberts om dagen. Desverre ikke positiv omtale. Greit å ta dette her i stedet for alle andre tråder. Jeg har vært bidragsyter til det.

Det er delte meninger om Roberts. Veldig skjevfordelt. Et par her inne og kanskje 6 jeg har sett på twitter mener han er god og bidrar bra for Leeds. Det må dem få mene. Han skaper ihvertfall engasjement og diskusjon godeste Roberts.

Jeg har ikke noe behov for å slenge dritt om Roberts. Det bør ingen gjøre. Ingen kan ta han på innsatsen. Han gjør så godt han kan. Jeg mener han er langt unna å være god nok for Leeds og måten vi spiller. Det er lov å mene uten at det er å være ute etter Roberts eller slenge dritt. Når en spiller ikke er god nok for klubben er det naturlig å ønske han bort. Så det håper jeg skjer så raskt som mulig.

At folk ønsker han langtidssskadet og kaller han klovn og verre ting er unødvendig. Jeg har selv sagt at jeg heller skulle ønske at Bamford heller skulle vært klar i stedet for Roberts. Til dels greit å mene, men unødvendig å ytre.

En Liverpool kompis ser det meste av Leeds kamper. Mest underholdende lag i fjor. Ikke like imponert i år. Han er helt oppgitt over Roberts. Tikker inn mld jevnt og trutt med Roberts kommentarer. Grunnen til at han har fått oppheng på Roberts er at han ser ut som en jævla bra fotballspiller med enorme ferdigheter i det ene øyeblikket, men så ser det ut som han plutselig får hjerneblødning eller epilepsi anfall i neste. Ordene var hans, men plutselige og akutte svingninger i prestasjoner syntes jeg er beskrivende for hvordan jeg også tenker om han.

For å balansere litt av kritikken jeg har hatt mot Roberts så siterer jeg en sms jeg fikk lørdag kveld.
" Hadde Roberts laget en skrytevideo med highligts av de ti beste gjenvinningene, driblingene og vendingene og krydret det med noen mål fra CC, så ser han ut som 40-50 millioner pund spiller". Jeg syntes det er spot on. Tenk om man kunne klart å lure noen arabere ned lite peiling og altfor mye penger :o

Poenget er at Roberts har noen ferdigheter få har. Men han har til nå etter snart 4 år med Bielsa ikke klart å sette dette sammen til et produkt som holder PL nivå. Han ser ofte ut som han ene som ikke forstår systemet og jeg tror han passer best i et lag hvor struktur og samhandling ikke er hovedfokus. Han må spille på innstinkt og ha medspillere som kan tilpasse seg. Kan være at Roberts sin litt uvørne spillestil med ball ikke er skreddersydd for et lag som sender mange spillere raskt fremover og spiller mann mann system og er ekstremt sårbare for brudd i mot.
Det er min teori.

Jeg hadde ikke blitt sjokkert om han hadde dundret inn mål i en annen klubb i PL eller i CC hvor ting ikke er så fastsatt.

Hvis Bielsa ikke fortsetter, så håper jeg vi får inn en ny sjef som kan ta det videre. Kanskje litt mer moderne utgave og ikke fullt så ensporet og prinsippfast. Hadde ikke blitt sjokkert her heller om Roberts hadde blomstret under litt friere tøyler.

Den sjansen tror jeg uansett ikke Roberts får. Alt annet en salg i sommer vil overraske meg. Ihvertfall hvis Bielsa fortsetter. Han er som Costa og Poveda inne i hiarkiet og blir brukt før han plutselig er ute. Da ute av klubben og erstattet av andre.

Poenget med dette innlegget var å nyansere kritikken jeg har slengt ut om Roberts. For den har jeg hatt en del av. Hadde Roberts kun vært dårlig og slapp hadde neppe diskusjonen rundt Roberts vært så stor. Men det blir litt mer frustrasjon når man vet hvilke ferdigheter han besitter.

En diamant det var umulig å slipe?

Fra nå blir det mindre mas fra meg om Roberts. Det får andre ta seg av. Så er det bare å krysse fingrene for at han knekker koden i vinter og vår. For vi må regne med at han brukes jevnlig fremover for jeg frykter at stallen er like tynn om en uke.
Veldig bra denne.
Tror også han kunne blomstret i en annen klubb og annet system.
Var god mot Brentford og Chelsea. Da fikk han sammenhengende minutter. Ellers mye 1 steg frem og 2 tilbake desverre.
Har vel fått 850 minutter så langt denne sesongen. Det kommer av skader og ikke imponerende spill. Det er stor forskjell og det kak vel sies om flere spillere og. Det må fikses neste sesong fra klubbens side.

Dundre inn mål? Han har jo ikke avslutningsferdigheter i det hele tatt.
 

auren

Sv: Spiller: Tyler Roberts
« Svar #264 på: Januar 26, 2022, 20:51:54 »
Til og med Hay har fått "nok" av Roberts:

https://twitter.com/TheLeedsPress/status/1486338519853371397?s=20

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

TK20

Sv: Spiller: Tyler Roberts
« Svar #265 på: Januar 26, 2022, 21:04:46 »
Til og med Hay har fått "nok" av Roberts:

https://twitter.com/TheLeedsPress/status/1486338519853371397?s=20

auren

Hva legger du i "til og med"? Har aldri hørt Hay være noen stor forsvarer. Det eneste jeg har hørt ham si er at det ikke gir mening å klandre én spiller for mange av årets problemer. En spiller som ofte ikke engang er på banen når det går dårlig.

Alle kan se at Roberts ikke funker om dagen. Mesteparten av det lille gode fra i fjor er blitt borte. Har bare spilt dårligere med mer spilletid. Selvtilliten virker borte. Et godt eksempel var den svake stupheadingen hjemme mot Burnley; han scorte på en nesten nøyaktig lik heading borte mot Hull i 2019.

For hans egen del bør han på lån til Championship sporenstreks.
« Siste redigering: Januar 26, 2022, 21:13:19 av TK20 »

Hallgeir *

Sv: Spiller: Tyler Roberts
« Svar #266 på: Januar 26, 2022, 21:17:09 »
Til og med Hay har fått "nok" av Roberts:

https://twitter.com/TheLeedsPress/status/1486338519853371397?s=20

auren

Hva legger du i "til og med"? Har aldri hørt Hay være noen stor forsvarer. Det eneste jeg har hørt ham si er at det ikke gir mening å klandre én spiller for mange av årets problemer. En spiller som ofte ikke engang er på banen når det går dårlig.

Alle kan se at Roberts ikke funker om dagen. Mesteparten av det lille gode fra i fjor er blitt borte. Har bare spilt dårligere med mer spilletid. Selvtilliten virker borte. Et godt eksempel var den svake stupheadingen hjemme mot Burnley; han scorte på en nesten nøyaktig lik heading borte mot Hull i fjor.

For hans egen del bør han på lån til Championship sporenstreks.

Med alle skadene klubben har nå, og ingen nye inn i A-stallen så langt, synes i alle fall jeg at vi bør beholde de vi har. Benken er jo fylt opp av juniorspillere, og selv om enkelte burde stå foran i køen (eks. Gelhardt), vil det være bedre å vente til sommeren med utlån/salg.

Er vi ikke tynt nok besatt som det er?
« Siste redigering: Januar 26, 2022, 21:23:24 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

GeirO

Sv: Spiller: Tyler Roberts
« Svar #267 på: Januar 27, 2022, 12:09:35 »
Til og med Hay har fått "nok" av Roberts:

https://twitter.com/TheLeedsPress/status/1486338519853371397?s=20

auren

Hva legger du i "til og med"? Har aldri hørt Hay være noen stor forsvarer. Det eneste jeg har hørt ham si er at det ikke gir mening å klandre én spiller for mange av årets problemer. En spiller som ofte ikke engang er på banen når det går dårlig.

Alle kan se at Roberts ikke funker om dagen. Mesteparten av det lille gode fra i fjor er blitt borte. Har bare spilt dårligere med mer spilletid. Selvtilliten virker borte. Et godt eksempel var den svake stupheadingen hjemme mot Burnley; han scorte på en nesten nøyaktig lik heading borte mot Hull i 2019.

For hans egen del bør han på lån til Championship sporenstreks.
Sliter kanskje litt med hukommelsen, men var ikke forumet rimelig samstemt om at de to kampene han startet for noen uker siden (mye spilletid), så var han god. Blir litt svart/hvitt dette (som vanlig)...han er ikke bare dårlig.

Eriksen55

Sv: Spiller: Tyler Roberts
« Svar #268 på: Januar 27, 2022, 14:14:54 »
Til og med Hay har fått "nok" av Roberts:

https://twitter.com/TheLeedsPress/status/1486338519853371397?s=20

auren

Hva legger du i "til og med"? Har aldri hørt Hay være noen stor forsvarer. Det eneste jeg har hørt ham si er at det ikke gir mening å klandre én spiller for mange av årets problemer. En spiller som ofte ikke engang er på banen når det går dårlig.

Alle kan se at Roberts ikke funker om dagen. Mesteparten av det lille gode fra i fjor er blitt borte. Har bare spilt dårligere med mer spilletid. Selvtilliten virker borte. Et godt eksempel var den svake stupheadingen hjemme mot Burnley; han scorte på en nesten nøyaktig lik heading borte mot Hull i 2019.

For hans egen del bør han på lån til Championship sporenstreks.
Sliter kanskje litt med hukommelsen, men var ikke forumet rimelig samstemt om at de to kampene han startet for noen uker siden (mye spilletid), så var han god. Blir litt svart/hvitt dette (som vanlig)...han er ikke bare dårlig.

Det er litt svart/hvitt med Roberts. Han gjør ofte noe bra greier i løpet av en kamp. Om det er en gjenvinning, vending eller han drar av motspillere. Da er det hvitt. Etter en god innvolvering så er det svart 8 av 10 ganger i form av feilpasning, dårlig innlegg, feilvalg, dårlig avsluttning og ballmiss.
Det er jo nettopp dette som gjør hele Roberts greia så frustrerende.

Ja han var både frisk og god i to kamper. Stor enighet om det. Blir litt sånn gripe etter halmstrå argument. De to kampene oppveier ikke de andre som er mindre bra. Tar man med fjorårssesongen så kommer han enda dårligere ut. Han har på 4 sesonger i klubben til gode å være stabilt god over mer enn to kamper i strekk. Legger man til statistikken med mål og assist så ser det ille ut.

Roberts har 1 mål og en assist mer enn Gelhardt totalt i PL. Enorm forskjell i spilletid i år. Roberts har en sesong ekstra i PL og er tre år eldre. Gelhardt har flere mål og assist på u23 på mindre kamper enn Roberts. Gelhardt kanskje bedre medspillere, men har møtt bedre lag. Dette sier ikke alt, men det forteller en del.

Ingenting hadde vært bedre enn om Roberts virkelig hadde fått sitt gjennombrudd. Men i en alder av 23 år burde gjennombruddet ha kommet mener nå jeg.

Gufrias

Sv: Spiller: Tyler Roberts
« Svar #269 på: Januar 27, 2022, 16:11:24 »
Han er foran Vardy-skjema
Hekta på Leeds siden 1974