Skrevet av Emne: Hvem bør være sportdirektør?  (Lest 1204 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

DenHviteYeboah

Hvem bør være sportdirektør?
« på: April 15, 2018, 09:09:53 »
Slik jeg har forstått Rads modell så er sportsdirektøren nr. 2 i klubben etter Rad. Finner spillere ut i fra Rads økonomiske rammer og i samarbeid med den som er trener. Når har Orta blitt rimelig utskjelt på diverse forum for jobben han har gjort. Både Middelsbjørg og Leeds forum. Hvis Rad skulle sparke, eller at han slutter selv, hvem bør være sportsdirektør i klubben?
Hva tenker vi her? britisk? spansk? italiensk?tysk? Jeg vet sannelig ikke, men er ganske sikker på at personen bør være britisk med internasjonale kontakter. Så hvem er realistiske for en slik jobb?
Kjør debatt om kandidater.....

h.b

  • Gjest
Sv: Hvem bør være sportdirektør?
« Svar #1 på: April 15, 2018, 09:17:51 »
Vanskelig å si, da engelske spillere og personer har lite erfaring med det å være sportsdirektør. Men skulle vi henta en så måtte det være en fra en toppklubb på kontinentet. Og selv om man her vil si det er totalt urealistisk å hente Andrea Berta fra Atletico Madrid ( bare et eksempelnavn ), ja da kan det hende at f.eks han ser seg etter en ny utfordring og kanskje en kjempeutfordring for å sette dette på sin allerede imponerende CV

Gufrias

Sv: Hvem bør være sportdirektør?
« Svar #2 på: April 15, 2018, 09:46:14 »
Med fare for å banne i kirka: Gwyn Williams hadde vel en uoffisiell sånn rolle, og klarte å finne spillere som Beckford, Becchio, Snodgrass, Bradley Johnson, Gradel, Clayton, Schmeichel og McCormack innenfor Bates' "knapper og glansbilder"-budsjett. Riktignok skal han ha minus for Kandol, Showunmi, en endeløs rekke ubrukelige venstrebacker og mye annet rask, men suksessraten er faktisk ikke verst. Lurer på hva han kunne få til med en ordentlig eier?

Og før dere hugger hodet av meg: Jeg er ikke sikker på om jeg vil ha et gufs fra Bates-tida jeg heller.
Hekta på Leeds siden 1974

Josch

Sv: Hvem bør være sportdirektør?
« Svar #3 på: April 15, 2018, 09:56:53 »
Akkurat nå bør det være en som kjenner championship meget godt. Gjerne en britisk/irsk ex manager som har oppnådd opprykk og som vet hvilke spillere som kreves. Både direktør og coach bør helst være britisk da både innkjøp og coaching krever en felles forståelse av ch.ship og spillestil. Rad bør legge spillestil i hendene på direktør/coach slik at de to tar oss ut av denne divisjonen.

Rykker vi opp så er det ok med en ikke-britisk direktør, for i PL et fotballen mer kontinental.

Spansk direktør som henter "billige" spillere fra Europa og UK til dansk/britisk coach i engelsk liga fungerte i hvert fall ikke. Leeds trenger spillere med fysikk på ca 10 av 11 plasser. Det skjønner en britisk innkjøper.

leedslife

Sv: Hvem bør være sportdirektør?
« Svar #4 på: April 15, 2018, 11:22:41 »
Steve walsh - hjalp bla Leicester og everton med gode spillerkjøp. Kante,vardy,lookman bla.
Les reid - er i fulham nå. Vært tidligere i Southampton. Har jo et fantastisk lag fulham. Her kan vi stjele med oss jokanovic og. Kjenner divisjonen bra. Berta er jo fantastisk. Men kan aldri se for meg at han hadde vært interessert.  Var hsn kkke linket til barca her tidligere?

Er de realistiske? Tviler. Kanskje reid hvis fulham ikke rykker opp
« Siste redigering: April 15, 2018, 11:41:04 av leedslife »