Skrevet av Emne: Når får Paul Heckingbottom sparken?  (Lest 44803 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

samadhi

Sv: Når får Paul Heckingbottom sparken?
« Svar #300 på: Mai 01, 2018, 12:31:04 »
For å svare på trådens spørsmål:

Etter å ha lest hva Paul Heckingbottom uttaler (I YEP om manglende innstilling fra spillerne) etter Norwich-kampen, tror jeg han får sparken mandag 7. mai.

Det er noen faktorer som ser ut til å vinne i kampen mot kontinuitet:

1. Heckingbottom klarer ikke å riste liv i kampgløden. Han vurderer Norwich-kampen som "testimonial-innstilling". Da er det noe som er veldig galt i systemet.

2. Vi kan ikke klamre oss til et sportslig løft i det hele tatt etter jul. Heller motsatt. Ingenting av lys.

3. Faktoren med et dramatisk fall i salg av sesongkort om vi bare fortsetter som nå tror jeg skremmer Radrizzani.

4. Og kanskje viktigst av alt. Det blir ikke den samme utskiftningen som i fjor sommer. De signalene har vi fått. Med andre ord må den som skal styre skuta i stor grad overta mye av den samme stallen. Det er, etter mitt syn, i hovedsak samme spillergruppe som skal gå inn i ny sesong. Skal Radrizzani gjøre store endringer for å få denne skuta på rett kjøl, blir som vanlig det enkleste å skifte head-coach.

Er jeg enig i det? Kun hvis vi for en gangs skyld klarer å få inn noen som vurderes som klart en klasse opp fra der vi er nå. Og da snakker jeg ikke Mick McCarthy eller den ligaen. Ã… skifte bare for å skifte ønsker jeg ikke. Da må Radrizzani få inn en større fisk.
Det kommer aldri til å skje fordi det koster mye penger, og en i den kategorien er ikke interessert i jobben med den stallen og de muligheter for å forsterke. Hvem i all verden vil komme til denne skakkjørte klubben? jo stort sett trenere som prøver å skape seg et navn. De har alt å vinne på det egentlig. Hvis suksessen uteblir, så har de ihvertfall på sin cv at de har trent Leeds United....

Skakkjørt var vel å dra det litt langt?
Spør 100 fotballinteresserte engelskmenn utenfor West Yorkshire, så kan du se hva slags svar du får....denne klubben oppleves som skakkjørt når den ikke klarer å komme blant de 6 beste i championship på 14 år.....vi har vært i playoff finale en eneste gang på de årene, resten har vært skandale. Hva tenker andre supportere og bookmakere om at klubben kommer på 14. plass i år? At alle piler peker oppover?

Kan du be de supporterne fylle inn litt på hva som har vært galt denne sesongen?
Hvorfor startet sesongen så bra og hvorfor har vi ikke fått noe opptur etter at PH tok over?
hehe, ja jeg tar sikkert helt feil. Alt er iorden her ;)
I min verden er klubben skakkjørt. Så får du mene noe helt annet. Helt greit for meg bror ;)

Jeg spør jo. Er kritisk på mye av valgene som er gjort. Er nysgjerrig på å vite hva som er galt og hvor det har gått galt.
Hvis du har et kontaktnett av meningsbærere som bor i England og har et dypere innblikk i hva som skjer i klubben hadde det jo vært flott om du kunne dele noe av det?
Har noen kompiser i Leeds ja, men man snakker jo med folk her hjemme også som holder med andre lag. de opplever ikke akkurat at Leeds er en veldrevet klubb ut i fra hva som har skjedd fra 2004-2018...

Hvordan fans av andre lag ser på oss skyldes hvordan vi blir fremstått i media, ikke fordi at den menige mann har noen som helst innsikt i hva som egentlig foregår i klubben vår. Skjønner ikke dette argumentet ditt med at "spør noen som ikke har peiling på noe som helst med Leeds United og hør hva de sier"

Grunnen til at de fleste ser på som ikke akkurar en veldrevet klubb i perioden 2004-2018 er først og fremst pga to ting.
1. Klubbens økonomiske problemer som gjorde at vi rykket ned fra PL, kom under adminstrasjonen og rykket videre ned til L1. Dette har det vært skrevet uttallige artikler om, og klubben vår er ett kroneksempel på hvor ille det går når en bruker mer penger enn det som kommer inn.
2. Vi er blitt kjent som klubben som sparker managere 3 ganger i året. Spesielt ille ble det under Cellino, men dessverre har kulturen hans med å sparke trenere så fort motgangen kommer blitt værende. Dette gjelder både i ledelsen og ikke minst av fansen. Når mine fotballkompiser spør meg om Leeds så starter de som regel med "Leeds da, har de sparket manageren i det siste?"

Til tross for dette så er det forsatt fans som har 2 ting som sine hovudargument på hvordan klubben skal drives.
1. Bruke mer penger enn vi har.
2. Aldri satse på kontinuitet og sparke alle som får sjansen før de får tid til å gjøre noe som helst.
« Siste redigering: Mai 01, 2018, 12:33:08 av samadhi »
marching on together,
derudaf forever...

RoarG

Sv: Når får Paul Heckingbottom sparken?
« Svar #301 på: Mai 01, 2018, 12:44:39 »
Selvfølgelig er klubben skakk-kjørt. En klubb av vår størrelse skal ligge blant topp 7 i PL. Rad skal, etter 1år i sjefs-stolen ikke ha ansvaret for dette alene. Men han har ansvaret for det som har skjedd siden juni '17 og fram til nå. I hans tid har det vært ansatt to trenere, solgt nøkkelspillere, og kjøpt inn mye stall-fyll. At sesongkort-salget stuper tyder jo på at dommen over denne sesongen er klar: det du har gjort med A-laget til nå, Rad, har vært for dårlig.

Det trengs nye koster i det sportslige apparatet. En trener som har autoritet, og spillere som har ekte ambisjoner om å rykke opp med Leeds United. Tabellen lyver ikke: spillerne vi har nå duger ikke. Kan ikke se at man må vente til jul '18 med å innse det. Vi er 15 poeng bak 6. plassen og 42(!) poeng bak Wolves. Er jo bare en stor skam.

Duger treneren? Vel, ut i fra resultatene med den spillergruppa han har til rådighet: nei. Det var denne spillergruppa som kostet TC jobben, og PH har vel gjort en enda dårligere jobb enn han?

Får han sparken allerede kvelden 6. mai? Tviler. Laget skal først på post-season tur til Myanmar, og noen må jo lede dem der nede. Kan godt få beholde jobben 1 uke til.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

auren

Sv: Når får Paul Heckingbottom sparken?
« Svar #302 på: Mai 01, 2018, 13:23:53 »
Selvfølgelig er klubben skakk-kjørt. En klubb av vår størrelse skal ligge blant topp 7 i PL.

Uenig. Historisk sett er vi ca. den 20 beste klubben i landet. Slik sett skal vi ligge og vake rundt PL. Eller tenker du på størrelsen på byen/området? Da er det i tilfelle mange klubber i London som kan hevde det samme. Birmingham og Villa vil vel også være topp 7.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

RoarG

Sv: Når får Paul Heckingbottom sparken?
« Svar #303 på: Mai 01, 2018, 13:50:41 »
Selvfølgelig er klubben skakk-kjørt. En klubb av vår størrelse skal ligge blant topp 7 i PL.

Uenig. Historisk sett er vi ca. den 20 beste klubben i landet. Slik sett skal vi ligge og vake rundt PL. Eller tenker du på størrelsen på byen/området? Da er det i tilfelle mange klubber i London som kan hevde det samme. Birmingham og Villa vil vel også være topp 7.

auren
Størrelsen på byen/området skulle tilsi det. Nå har West Ham og Tottenham rustet opp stadionene sine betraktelig. En trend kan tyde på at klubbene i Nord-England/Midlands mister hegemoni i forhold til London/Sør-England. Ikke mange gode Nord-engelske klubber nå: de to fra Manchester og de to fra Liverpool.

Muligens jeg bør jenke det til topp 10. Uansett, gitt klubbens historie som "en av de store", og det potensielle opplandet klubben kan betjene, underpresterer vi noe enormt. Vi bør ligge i PL konstant, og prestasjonene bør være av en slik karakter at vi aspirerer til Europa-spill hver eneste sesong. Det er det fornuftige ambisjonsnivået til en klubb av Leeds Uniteds størrelse.

Nå er visst ambisjonene topp 6 i Championship. Vel, tenker man smått forblir man små.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

leedslife

Sv: Når får Paul Heckingbottom sparken?
« Svar #304 på: Mai 01, 2018, 14:01:10 »
Potensial eller ikke potensial. Klubben har jo blitt tuklet med over lang periode der PL klubber opplevde en ekstrem forvandling i forhold til penger o.l.
Ut i fra hva jeg oppfatter har jo Rad gjort en godkjent jobb med å investere penger og ressurser i infrastruktur og koblinger mot byen.
Han kan jo absolutt ikke lastes for denne biten. Sportslige biten rundt senior derimot, men det kan snu fort.

Vi kan jo ikke sette krav ovenfor han at vi over natta skal være en topp 10 PL klubb.
Eneste lag i byen og Englands tredje største by(?) joda, men du snur ikke dette over natta.

Vi er der vi er. Ganske fortjent. Pga dumdristighet, ukompetanse og lav kalkulert risiko. Dette startet da vi var i PL for gud herrens år siden. Er jo ikke noe som bare har kommet med Bates, Araberene og Cellino.  De Stagnerte jo prosessen og bygget ned på det de tok over.

Hadde vi fått utdelt poeng pga byens størrelse og supporterne våre hadde vi derimot sikkert kunne hatt krav om å være blandt de beste i PL, men slik er det dessverre ikke.

RoarG

Sv: Når får Paul Heckingbottom sparken?
« Svar #305 på: Mai 01, 2018, 14:13:58 »
Vi må jobbe for å få tilbake PL-plassen. Ingen grunn til at Burnley, Hudds, Brighton og Swansea skal inneha en plass i PL, og ikke vi. Investeringene i trenerapparat og spillerstall må reflektere hvor klubben har tenkt seg at den overveier å oppholde seg i ligasystemet, Premier League eller Championship. Det virker som både fans, eiere og spillere anser at Premier League er det naturlige oppholdsstedet for Leeds United.

Regner med endringer i det sportslige apparatet, samt en oppjustering av lønnstaket blir iverksatt etter sesongen har blitt avsluttet.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

leedslife

Sv: Når får Paul Heckingbottom sparken?
« Svar #306 på: Mai 01, 2018, 14:17:16 »
Vi må jobbe for å få tilbake PL-plassen. Ingen grunn til at Burnley, Hudds, Brighton og Swansea skal inneha en plass i PL, og ikke vi. Investeringene i trenerapparat og spillerstall må reflektere hvor klubben har tenkt seg at den overveier å oppholde seg i ligasystemet, Premier League eller Championship. Det virker som både fans, eiere og spillere anser at Premier League er det naturlige oppholdsstedet for Leeds United.

Regner med endringer i det sportslige apparatet, samt en oppjustering av lønnstaket blir iverksatt etter sesongen har blitt avsluttet.

1+