Skrevet av Emne: Kampen om opprykk - En tidlig vurdering  (Lest 3990 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

Kampen om opprykk - En tidlig vurdering
« på: Mai 27, 2018, 10:51:25 »
Aston Villa

Mye pengebruk, på papiret et sterkt lag, bedre og bedre utover sesongen. Men der er mørke skyer. Her er hva Bruce sa etter play-off tapet i går:

"It's been difficult financially this season with Financial Fair Play and we have to see what we've got and what we haven't got. It will be tough but we'll dust ourselves down and accept defeat.

Middlesboro

Ser ut til at klubben har bra med ressurser, Pulis har hele sommeren på seg til å bygge et lag som ikke slipper inn mer enn 25 mål. Ikke pent, ikke morsomt å se på, men helt sikkert i toppen. Det blir mye 1-0.

Derby

Kan bli alt mulig her. Lampard ryktes inn, kan hende økonomi nå sliter klubben helt fra hverandre. Ingen god greie at Rowett forlot, kanskje et tegn på enda tøffere tider. Men aktuell som topplag.

Brentford

Et av lagene som har fenget meg mest de kampene jeg har sett. Offensivt, sjanseskapende og med en god del bra spillere. Klarer de å holde på dem er jeg sikker på topp 6.

Blackburn

Alltid et lag nedenfra som melder seg på direkte. Kanskje Blackburn denne gangen. Tony Mowbray vet hva som kreves.

West Brom

Veldig god avslutning på sesongen med Moore. En viss kontinuitet da han har vært i apparatet. Tror de blir best av de nedrykkede.

Stoke

Rowett ser mulighetene, fallskjerm gir vanvittige fortrinn. Play-off?


Akkurat nå tror jeg mindre på Preston, Swansea, Sheff Wed, Millwall, Sheff U og Bristol City.


Men det er bingo, og ihvertfall å tippe i mai.


« Siste redigering: Mai 27, 2018, 10:54:25 av Kato »
 

Promotion 2010

Sv: Kampen om opprykk - En tidlig vurdering
« Svar #1 på: Mai 27, 2018, 11:41:03 »
Aston Villa

Mye pengebruk, på papiret et sterkt lag, bedre og bedre utover sesongen. Men der er mørke skyer. Her er hva Bruce sa etter play-off tapet i går:

"It's been difficult financially this season with Financial Fair Play and we have to see what we've got and what we haven't got. It will be tough but we'll dust ourselves down and accept defeat.

Middlesboro

Ser ut til at klubben har bra med ressurser, Pulis har hele sommeren på seg til å bygge et lag som ikke slipper inn mer enn 25 mål. Ikke pent, ikke morsomt å se på, men helt sikkert i toppen. Det blir mye 1-0.

Derby

Kan bli alt mulig her. Lampard ryktes inn, kan hende økonomi nå sliter klubben helt fra hverandre. Ingen god greie at Rowett forlot, kanskje et tegn på enda tøffere tider. Men aktuell som topplag.

Brentford

Et av lagene som har fenget meg mest de kampene jeg har sett. Offensivt, sjanseskapende og med en god del bra spillere. Klarer de å holde på dem er jeg sikker på topp 6.

Blackburn

Alltid et lag nedenfra som melder seg på direkte. Kanskje Blackburn denne gangen. Tony Mowbray vet hva som kreves.

West Brom

Veldig god avslutning på sesongen med Moore. En viss kontinuitet da han har vært i apparatet. Tror de blir best av de nedrykkede.

Stoke

Rowett ser mulighetene, fallskjerm gir vanvittige fortrinn. Play-off?


Akkurat nå tror jeg mindre på Preston, Swansea, Sheff Wed, Millwall, Sheff U og Bristol City.


Men det er bingo, og ihvertfall å tippe i mai.


Leeds United da?
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kato

Sv: Kampen om opprykk - En tidlig vurdering
« Svar #2 på: Mai 27, 2018, 11:44:51 »
Oss selv:

Pr dags dato ikke noen kandidat for topp 6. Bør forsterke førsteelleveren med min 4 spillere før vi kan tenke på play-off. Keeper, spiss, venstre kant og midtstopper er urgent.
 

stian

Sv: Kampen om opprykk - En tidlig vurdering
« Svar #3 på: Mai 27, 2018, 12:13:16 »
Interessante vurderinger, Kato! Jeg ville lagt pengene i å styrke sentrallinja.

På keeperplass trenger vi en rutinert, men billig andrekeeper. På stopperplass vil Bartley være en relativt billig og sikker investering. Da blir Cooper et godt tredjevalg i troppen.

Sentralt på midten har det vært mye rot og forferdelig ustabile prestasjoner. En erfaren makker til Foreshaw er viktig for å ikke bruke nok en sesong på å vente på at Vieira skal bli stabil nok. Dette koster fort en par-tre mill pund og en ganske høytlønnet kontrakt.

På spissplass må vi tørre å investere tungt i en fysisk sterk spiller som er i stand til å holde på ballen i oppspillsfasen, være bevegelig nok til å skape Rom for spillerne rundt seg, og putte minimum 15 mål i sesongen. I tillegg må vi bruke lånemarkedet på å styrke stallen på topp med en lovende unggutt fra PL. Dette kommer til å koste mye penger, men det er styrking av den offensive kvaliteten som gir oss de 10-15 poengene vi ligger bak opprykksdiskusjonen.


DenHviteYeboah

Sv: Kampen om opprykk - En tidlig vurdering
« Svar #4 på: Mai 27, 2018, 15:26:53 »
Det første vi må kjøpe er en klassespiss eller midtbanespiller som kan være kaptein. En som er VESENTLIG bedre enn alle andre i troppen. Det er første ting som må bli gjort. Hvis det fortsatt skal handles inn ok championshipspillere så er opprykk veldig fjernt etter min mening.....

baste

Sv: Kampen om opprykk - En tidlig vurdering
« Svar #5 på: Mai 27, 2018, 17:20:15 »
Mener at Aston Villa vil slite enormt, grunnet pengebruken og feir play.
Ett opprykk ville berget dem, men hva nå?

Poengstraff som Leeds fikk?

Spent på den biten, det skal være flere lag som slit, men Leeds er ikke ett av dem. Vi får mer penger, til satsning i år. Lønnstaket bli hevet, for å få 3-4 kvalitetspillere.

Bare å se framover, snart 18-19 sesong


MOT

B_Ød

Sv: Kampen om opprykk - En tidlig vurdering
« Svar #6 på: Mai 27, 2018, 17:25:47 »
Mener at Aston Villa vil slite enormt, grunnet pengebruken og feir play.
Ett opprykk ville berget dem, men hva nå?

Poengstraff som Leeds fikk?

Spent på den biten, det skal være flere lag som slit, men Leeds er ikke ett av dem. Vi får mer penger, til satsning i år. Lønnstaket bli hevet, for å få 3-4 kvalitetspillere.

Bare å se framover, snart 18-19 sesong


MOT

Gleder meg  8)
Ups & Ups!!

Josch

Sv: Kampen om opprykk - En tidlig vurdering
« Svar #7 på: Mai 27, 2018, 21:03:25 »
Det første vi må kjøpe er en klassespiss eller midtbanespiller som kan være kaptein. En som er VESENTLIG bedre enn alle andre i troppen. Det er første ting som må bli gjort. Hvis det fortsatt skal handles inn ok championshipspillere så er opprykk veldig fjernt etter min mening.....

Jeg mener vi trenger TO gode spisser. Ingen av de vi har i dag kan danne tospann med en god innkjøpt spiss. Med forbehold om Tyler Roberts, som jeg ikke har sett. To gode spisser vil gi mostandere mer å passe på (med to spisser) og god konkurranse om spissplassen. Konkurranse selv om vi spiller med EN spiss på banen.

Drømmen er å kjøpe et spisspar som kjenner hverandre og som ikke trenger lang innkjøring med hverandre i pre season. 

Det er altfor tidlig å avskrive Leeds helt. Spillere inn frem til sesongstart vil avgjøre dette. Mye skjer i de siste ukene og t.o.m etter seriestart.

Nedrykkede lag fra PL og året før er alltid aktuelle.



« Siste redigering: Mai 27, 2018, 21:05:00 av Josch »

auren

Sv: Kampen om opprykk - En tidlig vurdering
« Svar #8 på: Mai 27, 2018, 21:34:51 »
Det første vi må kjøpe er en klassespiss eller midtbanespiller som kan være kaptein. En som er VESENTLIG bedre enn alle andre i troppen. Det er første ting som må bli gjort. Hvis det fortsatt skal handles inn ok championshipspillere så er opprykk veldig fjernt etter min mening.....

Jeg mener vi trenger TO gode spisser. Ingen av de vi har i dag kan danne tospann med en god innkjøpt spiss. Med forbehold om Tyler Roberts, som jeg ikke har sett. To gode spisser vil gi mostandere mer å passe på (med to spisser) og god konkurranse om spissplassen. Konkurranse selv om vi spiller med EN spiss på banen.

Drømmen er å kjøpe et spisspar som kjenner hverandre og som ikke trenger lang innkjøring med hverandre i pre season. 

Det er altfor tidlig å avskrive Leeds helt. Spillere inn frem til sesongstart vil avgjøre dette. Mye skjer i de siste ukene og t.o.m etter seriestart.

Nedrykkede lag fra PL og året før er alltid aktuelle.

Det skjer ikke denne sesongen, ihvertfall ikke permanente spillere. Overgangsvinduet stenger vel før seriestart denne gangen, og lånevinduet 31. august (?)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Josch

Sv: Kampen om opprykk - En tidlig vurdering
« Svar #9 på: Mai 27, 2018, 21:57:31 »
Ja faktisk. For engelske lag stenger vinduet 9. august når PL starter 10. august. Ch.ship starter vel en helg før PL vanligvis?

www.mirror.co.uk/sport/football/transfer-news/summer-transfer-window-reopen-key-11920309.amp
« Siste redigering: Mai 27, 2018, 21:59:54 av Josch »

Cherry

Sv: Kampen om opprykk - En tidlig vurdering
« Svar #10 på: Mai 28, 2018, 12:31:08 »
Bekreftet oppstart PL er 11.august , med transfer deadline 9.august.

https://www.premierleague.com/news/327869

Championship har, tradisjonen tro oppstart helgen før....dvs 4.august i år...tidlig!!! :o ;)
 

B_Ød

Sv: Kampen om opprykk - En tidlig vurdering
« Svar #11 på: Mai 28, 2018, 12:47:55 »
oi, da blir det ligastart fra grekenland på gammer'n...jaja, går vel det å  8)
Ups & Ups!!

Promotion 2010

Sv: Kampen om opprykk - En tidlig vurdering
« Svar #12 på: Mai 28, 2018, 19:27:04 »
Simon O’Rouke

Updated list of clubs who likely can't do much business without a fire sale in the upcoming season: Wednesday, Brum, Villa, Derby. Difficult to see how they can't be hit with a transfer embargo if they've shown their interim financials to the EFL in March (as is required).


Doesn't look good for Norwich either:
“Around two thirds of their income, about £50m, has come from parachute payments and if they aren’t promoted (17/18) they will lose that. It will be replaced by Football league TV money but that is about £7m a year."

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Kampen om opprykk - En tidlig vurdering
« Svar #13 på: Mai 28, 2018, 22:23:11 »
JM på Twitter

Championship predictions 2018/18
1(It's
2(Way
3(Too
4(Early
5(To
6(Be
7(Making
8(Predictions
9(When
10(Most
11(Clubs
12(Still
13(Haven't
14(Made
15(One
16(Signing.
17(Wait
18(Until
19(The
20(Transfer
21(Window
22(Is
23(Over
24(Rotherham United

#lufc #rufc





No offence til trådstarter! (Bare litt morsomt)  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kato

Sv: Kampen om opprykk - En tidlig vurdering
« Svar #14 på: Mai 31, 2018, 11:55:12 »
Lampard inn i Derby løfter dem til favoritt hos meg. Først og fremst grunnet en god stall, samt et tegn på at økonomien er bedre enn fryktet når Lampard takker ja.
 

Eriksen55

Sv: Kampen om opprykk - En tidlig vurdering
« Svar #15 på: Mai 31, 2018, 12:40:55 »
Lampard inn i Derby løfter dem til favoritt hos meg. Først og fremst grunnet en god stall, samt et tegn på at økonomien er bedre enn fryktet når Lampard takker ja.

Nuvel. Han har jo ingen erfaring som manager. Ingen automatikk i at en god spiller og leder blir å fungere som manager. Lampard har vel uttalt at han liker å jobbe med og få frem unge spillere. Kanskje det kan være et tegn på et veivalg for Derby pga mindre kroner å rutte med.

Uansett. Lampard er en jeg har trua på. Blir spennende å følge.

Kato

Sv: Kampen om opprykk - En tidlig vurdering
« Svar #16 på: Mai 31, 2018, 14:07:41 »
Lampard inn i Derby løfter dem til favoritt hos meg. Først og fremst grunnet en god stall, samt et tegn på at økonomien er bedre enn fryktet når Lampard takker ja.

Nuvel. Han har jo ingen erfaring som manager. Ingen automatikk i at en god spiller og leder blir å fungere som manager. Lampard har vel uttalt at han liker å jobbe med og få frem unge spillere. Kanskje det kan være et tegn på et veivalg for Derby pga mindre kroner å rutte med.

Uansett. Lampard er en jeg har trua på. Blir spennende å følge.

Jeg tror aldri i verden Frank Lampard gambler sånn i sin første managerjobb. Helt sikker på at det er garantier om ressurser tilgjengelig. Kombinerer du det med en allerede god stall, og et ansikt som kan trekke til seg spillere, så har du et topplag i championship.
 

Annesj

Sv: Kampen om opprykk - En tidlig vurdering
« Svar #17 på: Mai 31, 2018, 14:23:28 »
Lampard inn i Derby løfter dem til favoritt hos meg. Først og fremst grunnet en god stall, samt et tegn på at økonomien er bedre enn fryktet når Lampard takker ja.

Nuvel. Han har jo ingen erfaring som manager. Ingen automatikk i at en god spiller og leder blir å fungere som manager. Lampard har vel uttalt at han liker å jobbe med og få frem unge spillere. Kanskje det kan være et tegn på et veivalg for Derby pga mindre kroner å rutte med.

Uansett. Lampard er en jeg har trua på. Blir spennende å følge.

Jeg tror aldri i verden Frank Lampard gambler sånn i sin første managerjobb. Helt sikker på at det er garantier om ressurser tilgjengelig. Kombinerer du det med en allerede god stall, og et ansikt som kan trekke til seg spillere, så har du et topplag i championship.

Det vil jeg se først. Her insinuerer du at Lampard også er en god manager. Kan fort stemme, men ingen erfaring som tilsier noe i den retning utenom en glimrende spillerkarriere. Meget spent på resultatet a dette. Og også Gerrard i rangers.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

B_Ød

Sv: Kampen om opprykk - En tidlig vurdering
« Svar #18 på: Mai 31, 2018, 14:27:19 »
Jeg tror aldri i verden Frank Lampard gambler sånn i sin første managerjobb. Helt sikker på at det er garantier om ressurser tilgjengelig. Kombinerer du det med en allerede god stall, og et ansikt som kan trekke til seg spillere, så har du et topplag i championship.

Litt tidlig å fastslå tenker jeg...mulig, men kan også være sparket før jul.
Ups & Ups!!

Kato

Sv: Kampen om opprykk - En tidlig vurdering
« Svar #19 på: Mai 31, 2018, 14:31:12 »
Lampard inn i Derby løfter dem til favoritt hos meg. Først og fremst grunnet en god stall, samt et tegn på at økonomien er bedre enn fryktet når Lampard takker ja.

Nuvel. Han har jo ingen erfaring som manager. Ingen automatikk i at en god spiller og leder blir å fungere som manager. Lampard har vel uttalt at han liker å jobbe med og få frem unge spillere. Kanskje det kan være et tegn på et veivalg for Derby pga mindre kroner å rutte med.

Uansett. Lampard er en jeg har trua på. Blir spennende å følge.

Jeg tror aldri i verden Frank Lampard gambler sånn i sin første managerjobb. Helt sikker på at det er garantier om ressurser tilgjengelig. Kombinerer du det med en allerede god stall, og et ansikt som kan trekke til seg spillere, så har du et topplag i championship.

Det vil jeg se først. Her insinuerer du at Lampard også er en god manager. Kan fort stemme, men ingen erfaring som tilsier noe i den retning utenom en glimrende spillerkarriere. Meget spent på resultatet a dette. Og også Gerrard i rangers.

Da leser du ikke det jeg skriver. Jeg sier at kombinasjonen av dagens stall, ressurser og et ansikt som trekker til seg spillere er utgangspunktet for at de blir et topplag. Jeg har strengt tatt ikke sagt et ord om Lampards evner som manager, for de vet jeg ingenting om.
« Siste redigering: Mai 31, 2018, 14:40:02 av Kato »
 

Annesj

Sv: Kampen om opprykk - En tidlig vurdering
« Svar #20 på: Mai 31, 2018, 14:35:45 »
Lampard inn i Derby løfter dem til favoritt hos meg. Først og fremst grunnet en god stall, samt et tegn på at økonomien er bedre enn fryktet når Lampard takker ja.

Nuvel. Han har jo ingen erfaring som manager. Ingen automatikk i at en god spiller og leder blir å fungere som manager. Lampard har vel uttalt at han liker å jobbe med og få frem unge spillere. Kanskje det kan være et tegn på et veivalg for Derby pga mindre kroner å rutte med.

Uansett. Lampard er en jeg har trua på. Blir spennende å følge.

Jeg tror aldri i verden Frank Lampard gambler sånn i sin første managerjobb. Helt sikker på at det er garantier om ressurser tilgjengelig. Kombinerer du det med en allerede god stall, og et ansikt som kan trekke til seg spillere, så har du et topplag i championship.

Det vil jeg se først. Her insinuerer du at Lampard også er en god manager. Kan fort stemme, men ingen erfaring som tilsier noe i den retning utenom en glimrende spillerkarriere. Meget spent på resultatet a dette. Og også Gerrard i rangers.

Da leser du ikke det jeg skriver. Jeg sier at kombinasjonen av dagens stall, ressurser og et ansikt som trekker til seg spillere er utgangspunktet for at de blir et topplag Jeg har strengt tatt ikke sagt et ord om Lampards evner som manager, for de vet jeg ingenting om.

Sorry :P Meg som leste litt fort. Enig i at det er en god oppskrift på et topplag.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Gufrias

Sv: Kampen om opprykk - En tidlig vurdering
« Svar #21 på: Mai 31, 2018, 15:06:40 »
Lampard inn i Derby løfter dem til favoritt hos meg. Først og fremst grunnet en god stall, samt et tegn på at økonomien er bedre enn fryktet når Lampard takker ja.

Nuvel. Han har jo ingen erfaring som manager. Ingen automatikk i at en god spiller og leder blir å fungere som manager. Lampard har vel uttalt at han liker å jobbe med og få frem unge spillere. Kanskje det kan være et tegn på et veivalg for Derby pga mindre kroner å rutte med.

Uansett. Lampard er en jeg har trua på. Blir spennende å følge.

Jeg tror aldri i verden Frank Lampard gambler sånn i sin første managerjobb. Helt sikker på at det er garantier om ressurser tilgjengelig. Kombinerer du det med en allerede god stall, og et ansikt som kan trekke til seg spillere, så har du et topplag i championship.

Det vil jeg se først. Her insinuerer du at Lampard også er en god manager. Kan fort stemme, men ingen erfaring som tilsier noe i den retning utenom en glimrende spillerkarriere. Meget spent på resultatet a dette. Og også Gerrard i rangers.

Da leser du ikke det jeg skriver. Jeg sier at kombinasjonen av dagens stall, ressurser og et ansikt som trekker til seg spillere er utgangspunktet for at de blir et topplag Jeg har strengt tatt ikke sagt et ord om Lampards evner som manager, for de vet jeg ingenting om.

Sorry :P Meg som leste litt fort. Enig i at det er en god oppskrift på et topplag.
Opprykk er uansett umulig uten en manager som har minst tilsvarende meritter i beltet fra før  ;)
Hekta på Leeds siden 1974