Skrevet av Emne: Ex-Manager / Head coach: Marcelo Bielsa  (Lest 400439 ganger)

0 medlemmer og 5 gjester leser dette emnet.

Josch

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1290 på: Mai 24, 2019, 10:42:51 »
Bielsa har vel uttalt at han sku få Leeds opp, iflg en 2 års plan.

AR som kritiseres for ikke å ha brukt nok penger, har gjort veldig mye rett siden han tok over.

Velger å avvente og se.

MOT

Enig. Det er ingen grunn til å svartmale riktig enda.

Det AR faktisk HAR brukt penger på, er en head coach som halvparten av lagene i Premier League misunner oss og et akademi som er i ferd med å produsere en supergenerasjon. DET er klubbygging som varer. Bare tenk på den spilleren vi har fått i Phillips fra eget akademi.

Vi er alle enige om at vi trenger investering i et par klassespillere, men det å finne de beste for spillestilen handler ikke bestandig om å få tak i de største (og dyreste) navnene.

Se heller ikke bort fra at AR trekker en investor ut fra ermet i løpet av sommeren.

Jeg kan ikke skjønne hva Leeds skal med enda en investor. Radrizzani og 49ers har de pengene som kreves hvis de fikk lov å bruke dem på Leeds. Det er klubben som økonomisk subjekt som ikke har nok penger (driften gir tap). Med enda en investor blir jo gevinsten av opprykk enda mindre for Rad. Leeds har ikke lov tape mer penger iht FFP (40 mill på 3 år) bare fordi vi får en ny investor, slik jeg ser det.

Jeg mener spillestilen til Bielsa er bra, men Leeds må ha  individualister offensivt som kan skape noe på egenhånd. Vi så klart at Derby hadde det som Leeds manglet i siste kamp.

Dette er ganske enkelt. Mer investering, enten fra 49ers eller andre, gir Rad en litt mindre bit av en ev. gevinst. Men sannsynligheten for gevinst øker. Da blir det et regnestykke om forventet gevinst øker. Jeg tror svaret er klart ja, ikke minst fordi vi med mer penger kan bygge videre på 18-/19-sesongen, i stedet for å risikere å måtte begynne på nytt igjen. Igjen. Derfor bør Radrizzani gladelig ta i mot den som ønsker å investere sammen med ham.

I tillegg er det slik at Radrizzani blør penger i Championship. Det har han sagt. Han (og 49ers?) finansierer driftsunderskuddet. Championship er altså lik tap. Han sa denne uka at "I'll start to play when we go up. At the moment I'm just observing football". I tillegg til TV-pengene er de kommersielle mulighetene til Radrizzani og Leeds store i PL.

Regnskapene for de siste sesongene tyder ikke på at klubben er i nærheten av FFP-grensa. Riktignok økte kostnadene i den nye avsluttede sesongen, men det må også inntektene ha gjort. Ingenting tyder på at det ikke er rom for mer pengebruk innen FFP.

Så har Rad penger å investere, ev. er han villig til å investere mer? Januar-vinduet, da han hadde tidenes mulighet men ikke grep den, tyder ikke på det. Uttalelsene hans denne uka trekker i samme retning. Det vil glede meg veldig om jeg tar feil.

Det beste for Bielsas spillestil er selvsagt det samme som andre stiler: Jo høyere kvalitet på spillerne, dess bedre resultater vil man oppnå.

Jeg er livredd for at manglende midler nå gjør at vi bryter ned det som ble bygget opp denne sesongen, i stedet for at vi bygger videre. Forhåpentligvis tar jeg feil. Jeg mener ikke stallen trenger mange nye spillere. Tre-fire med kvalitet og potensial. Finn de gjerne gratis (feks Aleix Febas som jeg nevnte i en annen tråd (basert på det jeg har lest, foruten litt youtube-klipp har jeg aldri sett han spille)? Eller Sheraldo Becker?), men ofte er det slik at kvalitet koster penger.

Jo, vi er i nærheten av  FFP-grensa. Tallene som  Promotion presenterte i FFP-tråden er slik:


2017-18: ? -> salg av Taylor og Wood ga + £ 18 mill, men mange kjøp også (vanskelig regnestykke pga akademispillere som kom inn) !
2016-17: + £ 1 mill.
2015-16: - £ 7 mill.
2014-15: - £ 9 mill.

Nå vet vi :

2017-18: - £ 20 mill (drift)
2016-17: + £ 1 mill.
2015-16: - £ 7 mill.
2014-15: - £ 9 mill.

2018/19 blir også et stort tap. Det skriver  Phil Hay i dag (24.05.19).  Kanskje nye £ 20 mill. Mulig salg av akademispillere (eller fra a-laget) kan gi inntekter og begrense noe av tapet. Jeg vet ikke hvor mye som blir solgt før 01.07.19.

Da kan Rad ha brukt opp to sesonger med tap på 40 mill. Sesongen 2016/17 (med lite tap) vil ikke telle med i neste treårsperiode. 2017- 2020

Nå går vi inn i den tredje sesongen (2019/20)  til Rad der han tar med seg store tap fra de to foregående sesonger. Hele poenget med  FFP er at driften skal finansiere mye av utgiftene (ikke milliarder fra eiere). Enda flere investorer kan ikke skjule at driften går med store underskudd, som teller mest i FFP. Kommer en tredje investor inn så vi likevel dyre spillerkjøp bli bokført i Leeds' regnskap. Mulig man kan gjøre som i fjor, en aksjeemisjon med ny frisk kapital.

Jeg tror faktisk  Rad mener alvor med at denne transfersommeren kan bli vanskelig.
« Siste redigering: Mai 24, 2019, 10:47:19 av Josch »

willum

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1291 på: Mai 24, 2019, 11:10:22 »
Bielsa har vel uttalt at han sku få Leeds opp, iflg en 2 års plan.

AR som kritiseres for ikke å ha brukt nok penger, har gjort veldig mye rett siden han tok over.

Velger å avvente og se.

MOT

Enig. Det er ingen grunn til å svartmale riktig enda.

Det AR faktisk HAR brukt penger på, er en head coach som halvparten av lagene i Premier League misunner oss og et akademi som er i ferd med å produsere en supergenerasjon. DET er klubbygging som varer. Bare tenk på den spilleren vi har fått i Phillips fra eget akademi.

Vi er alle enige om at vi trenger investering i et par klassespillere, men det å finne de beste for spillestilen handler ikke bestandig om å få tak i de største (og dyreste) navnene.

Se heller ikke bort fra at AR trekker en investor ut fra ermet i løpet av sommeren.

Jeg kan ikke skjønne hva Leeds skal med enda en investor. Radrizzani og 49ers har de pengene som kreves hvis de fikk lov å bruke dem på Leeds. Det er klubben som økonomisk subjekt som ikke har nok penger (driften gir tap). Med enda en investor blir jo gevinsten av opprykk enda mindre for Rad. Leeds har ikke lov tape mer penger iht FFP (40 mill på 3 år) bare fordi vi får en ny investor, slik jeg ser det.

Jeg mener spillestilen til Bielsa er bra, men Leeds må ha  individualister offensivt som kan skape noe på egenhånd. Vi så klart at Derby hadde det som Leeds manglet i siste kamp.

Dette er ganske enkelt. Mer investering, enten fra 49ers eller andre, gir Rad en litt mindre bit av en ev. gevinst. Men sannsynligheten for gevinst øker. Da blir det et regnestykke om forventet gevinst øker. Jeg tror svaret er klart ja, ikke minst fordi vi med mer penger kan bygge videre på 18-/19-sesongen, i stedet for å risikere å måtte begynne på nytt igjen. Igjen. Derfor bør Radrizzani gladelig ta i mot den som ønsker å investere sammen med ham.

I tillegg er det slik at Radrizzani blør penger i Championship. Det har han sagt. Han (og 49ers?) finansierer driftsunderskuddet. Championship er altså lik tap. Han sa denne uka at "I'll start to play when we go up. At the moment I'm just observing football". I tillegg til TV-pengene er de kommersielle mulighetene til Radrizzani og Leeds store i PL.

Regnskapene for de siste sesongene tyder ikke på at klubben er i nærheten av FFP-grensa. Riktignok økte kostnadene i den nye avsluttede sesongen, men det må også inntektene ha gjort. Ingenting tyder på at det ikke er rom for mer pengebruk innen FFP.

Så har Rad penger å investere, ev. er han villig til å investere mer? Januar-vinduet, da han hadde tidenes mulighet men ikke grep den, tyder ikke på det. Uttalelsene hans denne uka trekker i samme retning. Det vil glede meg veldig om jeg tar feil.

Det beste for Bielsas spillestil er selvsagt det samme som andre stiler: Jo høyere kvalitet på spillerne, dess bedre resultater vil man oppnå.

Jeg er livredd for at manglende midler nå gjør at vi bryter ned det som ble bygget opp denne sesongen, i stedet for at vi bygger videre. Forhåpentligvis tar jeg feil. Jeg mener ikke stallen trenger mange nye spillere. Tre-fire med kvalitet og potensial. Finn de gjerne gratis (feks Aleix Febas som jeg nevnte i en annen tråd (basert på det jeg har lest, foruten litt youtube-klipp har jeg aldri sett han spille)? Eller Sheraldo Becker?), men ofte er det slik at kvalitet koster penger.

Jo, vi er i nærheten av  FFP-grensa. Tallene som  Promotion presenterte i FFP-tråden er slik:


2017-18: ? -> salg av Taylor og Wood ga + £ 18 mill, men mange kjøp også (vanskelig regnestykke pga akademispillere som kom inn) !
2016-17: + £ 1 mill.
2015-16: - £ 7 mill.
2014-15: - £ 9 mill.

Nå vet vi :

2017-18: - £ 20 mill (drift)
2016-17: + £ 1 mill.
2015-16: - £ 7 mill.
2014-15: - £ 9 mill.

2018/19 blir også et stort tap. Det skriver  Phil Hay i dag (24.05.19).  Kanskje nye £ 20 mill. Mulig salg av akademispillere (eller fra a-laget) kan gi inntekter og begrense noe av tapet. Jeg vet ikke hvor mye som blir solgt før 01.07.19.

Da kan Rad ha brukt opp to sesonger med tap på 40 mill. Sesongen 2016/17 (med lite tap) vil ikke telle med i neste treårsperiode. 2017- 2020

Nå går vi inn i den tredje sesongen (2019/20)  til Rad der han tar med seg store tap fra de to foregående sesonger. Hele poenget med  FFP er at driften skal finansiere mye av utgiftene (ikke milliarder fra eiere). Enda flere investorer kan ikke skjule at driften går med store underskudd, som teller mest i FFP. Kommer en tredje investor inn så vi likevel dyre spillerkjøp bli bokført i Leeds' regnskap. Mulig man kan gjøre som i fjor, en aksjeemisjon med ny frisk kapital.

Jeg tror faktisk  Rad mener alvor med at denne transfersommeren kan bli vanskelig.

-£20 mill? Det var operating loss, men spillersalg reduserte overall loss til £4,3 M, ifølge Phil Hay/YEP. Altså er vi på noen få millioner pund i minus over 16/17 og 17/18. Men du får legge til grunn de tallene som passer deg. Jeg har lovt meg selv fra tidligere at jeg aldri skal diskutere mer med deg, Josch. Det kommer det ingenting godt ut av. Så for min del stopper dette her med en link og et sitat fra Mike Thornton:

Les https://www.mikethornton.xyz/lufc-accounts-2019/

"As can be seen, Leeds United pass FFP P&S reasonably comfortably with my wild guess. It may be that my guess is too pessimistic and we pass more comfortably, however from that quick analysis fans can rest easy that we won’t have sanctions this summer.

Conversely, I may have been too prudent in my estimation of rising costs but, even if my estimate of losses increasing by £10 million is understated, losses would have to increase by £45 million to even get close to us failing FFP P&S this summer."


B_Ød

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1292 på: Mai 24, 2019, 13:42:26 »
viktigste for meg er at denne tråden fremdeles kan postes i ved sesongstart.
Ups & Ups!!

Josch

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1293 på: Mai 24, 2019, 13:59:39 »
Bielsa har vel uttalt at han sku få Leeds opp, iflg en 2 års plan.

AR som kritiseres for ikke å ha brukt nok penger, har gjort veldig mye rett siden han tok over.

Velger å avvente og se.

MOT

Enig. Det er ingen grunn til å svartmale riktig enda.

Det AR faktisk HAR brukt penger på, er en head coach som halvparten av lagene i Premier League misunner oss og et akademi som er i ferd med å produsere en supergenerasjon. DET er klubbygging som varer. Bare tenk på den spilleren vi har fått i Phillips fra eget akademi.

Vi er alle enige om at vi trenger investering i et par klassespillere, men det å finne de beste for spillestilen handler ikke bestandig om å få tak i de største (og dyreste) navnene.

Se heller ikke bort fra at AR trekker en investor ut fra ermet i løpet av sommeren.

Jeg kan ikke skjønne hva Leeds skal med enda en investor. Radrizzani og 49ers har de pengene som kreves hvis de fikk lov å bruke dem på Leeds. Det er klubben som økonomisk subjekt som ikke har nok penger (driften gir tap). Med enda en investor blir jo gevinsten av opprykk enda mindre for Rad. Leeds har ikke lov tape mer penger iht FFP (40 mill på 3 år) bare fordi vi får en ny investor, slik jeg ser det.

Jeg mener spillestilen til Bielsa er bra, men Leeds må ha  individualister offensivt som kan skape noe på egenhånd. Vi så klart at Derby hadde det som Leeds manglet i siste kamp.

Dette er ganske enkelt. Mer investering, enten fra 49ers eller andre, gir Rad en litt mindre bit av en ev. gevinst. Men sannsynligheten for gevinst øker. Da blir det et regnestykke om forventet gevinst øker. Jeg tror svaret er klart ja, ikke minst fordi vi med mer penger kan bygge videre på 18-/19-sesongen, i stedet for å risikere å måtte begynne på nytt igjen. Igjen. Derfor bør Radrizzani gladelig ta i mot den som ønsker å investere sammen med ham.

I tillegg er det slik at Radrizzani blør penger i Championship. Det har han sagt. Han (og 49ers?) finansierer driftsunderskuddet. Championship er altså lik tap. Han sa denne uka at "I'll start to play when we go up. At the moment I'm just observing football". I tillegg til TV-pengene er de kommersielle mulighetene til Radrizzani og Leeds store i PL.

Regnskapene for de siste sesongene tyder ikke på at klubben er i nærheten av FFP-grensa. Riktignok økte kostnadene i den nye avsluttede sesongen, men det må også inntektene ha gjort. Ingenting tyder på at det ikke er rom for mer pengebruk innen FFP.

Så har Rad penger å investere, ev. er han villig til å investere mer? Januar-vinduet, da han hadde tidenes mulighet men ikke grep den, tyder ikke på det. Uttalelsene hans denne uka trekker i samme retning. Det vil glede meg veldig om jeg tar feil.

Det beste for Bielsas spillestil er selvsagt det samme som andre stiler: Jo høyere kvalitet på spillerne, dess bedre resultater vil man oppnå.

Jeg er livredd for at manglende midler nå gjør at vi bryter ned det som ble bygget opp denne sesongen, i stedet for at vi bygger videre. Forhåpentligvis tar jeg feil. Jeg mener ikke stallen trenger mange nye spillere. Tre-fire med kvalitet og potensial. Finn de gjerne gratis (feks Aleix Febas som jeg nevnte i en annen tråd (basert på det jeg har lest, foruten litt youtube-klipp har jeg aldri sett han spille)? Eller Sheraldo Becker?), men ofte er det slik at kvalitet koster penger.

Jo, vi er i nærheten av  FFP-grensa. Tallene som  Promotion presenterte i FFP-tråden er slik:


2017-18: ? -> salg av Taylor og Wood ga + £ 18 mill, men mange kjøp også (vanskelig regnestykke pga akademispillere som kom inn) !
2016-17: + £ 1 mill.
2015-16: - £ 7 mill.
2014-15: - £ 9 mill.

Nå vet vi :

2017-18: - £ 20 mill (drift)
2016-17: + £ 1 mill.
2015-16: - £ 7 mill.
2014-15: - £ 9 mill.

2018/19 blir også et stort tap. Det skriver  Phil Hay i dag (24.05.19).  Kanskje nye £ 20 mill. Mulig salg av akademispillere (eller fra a-laget) kan gi inntekter og begrense noe av tapet. Jeg vet ikke hvor mye som blir solgt før 01.07.19.

Da kan Rad ha brukt opp to sesonger med tap på 40 mill. Sesongen 2016/17 (med lite tap) vil ikke telle med i neste treårsperiode. 2017- 2020

Nå går vi inn i den tredje sesongen (2019/20)  til Rad der han tar med seg store tap fra de to foregående sesonger. Hele poenget med  FFP er at driften skal finansiere mye av utgiftene (ikke milliarder fra eiere). Enda flere investorer kan ikke skjule at driften går med store underskudd, som teller mest i FFP. Kommer en tredje investor inn så vi likevel dyre spillerkjøp bli bokført i Leeds' regnskap. Mulig man kan gjøre som i fjor, en aksjeemisjon med ny frisk kapital.

Jeg tror faktisk  Rad mener alvor med at denne transfersommeren kan bli vanskelig.

-£20 mill? Det var operating loss, men spillersalg reduserte overall loss til £4,3 M, ifølge Phil Hay/YEP. Altså er vi på noen få millioner pund i minus over 16/17 og 17/18. Men du får legge til grunn de tallene som passer deg. Jeg har lovt meg selv fra tidligere at jeg aldri skal diskutere mer med deg, Josch. Det kommer det ingenting godt ut av. Så for min del stopper dette her med en link og et sitat fra Mike Thornton:

Les https://www.mikethornton.xyz/lufc-accounts-2019/

"As can be seen, Leeds United pass FFP P&S reasonably comfortably with my wild guess. It may be that my guess is too pessimistic and we pass more comfortably, however from that quick analysis fans can rest easy that we won’t have sanctions this summer.

Conversely, I may have been too prudent in my estimation of rising costs but, even if my estimate of losses increasing by £10 million is understated, losses would have to increase by £45 million to even get close to us failing FFP P&S this summer."

Dette med 2017/18 har du rett i, men Chris Wood reddet tallene for den perioden med salg på £ 15 mill. Vi har ikke en slik stjerne å selge lenger. Skal Leeds ruste opp stallen så må vi beholde stjerner og kjøpte flere. Hvis driften samtidtig er på 20 mill i minus pr  år så har ikke  Rad mange år å gjøre dette på. Jeg vet ikke om u-lag spillere gir mye inntekter ved salg, eller om det kommer mange gode nok derfra.

Blank_File

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1294 på: Mai 24, 2019, 14:06:42 »
viktigste for meg er at denne tråden fremdeles kan postes i ved sesongstart.

Tenker det samme. Først hvis Bielsa sier nei, så blir jeg alvorlig bekymret for hele Radrizzani prosjektet...

B_Ød

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1295 på: Mai 24, 2019, 15:21:08 »
viktigste for meg er at denne tråden fremdeles kan postes i ved sesongstart.

Tenker det samme. Først hvis Bielsa sier nei, så blir jeg alvorlig bekymret for hele Radrizzani prosjektet...

huff&huff...ja  :-\
Ups & Ups!!

GeirO

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1296 på: Mai 24, 2019, 18:47:30 »
Rad har ikke så mye penger å tape. Så vi må velge: Enten beholde Bielsa og hans dyre hoff eller kjøpe spillere? Hva velger vi?
Et mulig kompromiss er å beholde Bielsa og hans hoff, selge dyrt (Philips, Clarke, Pontus...), samt kjøpe noen nye.

Uff, ikke enkelt.....
MOT

auren

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1297 på: Mai 24, 2019, 19:01:35 »
Rad har ikke så mye penger å tape. Så vi må velge: Enten beholde Bielsa og hans dyre hoff eller kjøpe spillere? Hva velger vi?
Et mulig kompromiss er å beholde Bielsa og hans hoff, selge dyrt (Philips, Clarke, Pontus...), samt kjøpe noen nye.

Uff, ikke enkelt.....

Trenger ikke å selge alle disse. Det beste er nok å selge Pontus hvis vi får 10 mill, evt selge Clarke for 10 mill og låne han tilbake kommende sesong.

Finnes uansett gode free agents der ute samt lån som kan gjøre oss bedre. Bielsa har ett år på baken i England, de unge spillerne er ett år eldre, spillerne er vant til systemet og vi kan vel umulig være verre skodd med skader i kommende sesong? 4 gode grunner til at vi er bedre rustet for neste sesong.

Jeg har troa dersom Bielsa blir. Vi kan fint enten ofre Pontus eller Clarke og rykke opp med 4-5 fornuftige investeringer. De neste dagene blir særdeles spennende for vår fremtid.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1298 på: Mai 27, 2019, 11:10:18 »
Hay svarer på spørsmål:

Sitat
@PhilHayYEP all quiet on Bielsa, thought we was due a decision soon?

it still sounds like it's going in the right direction to me. Bielsa is just meticulous about everything.

Sitat
all quiet on Bielsa, thought we was due a decision soon?

I would have thought in the next couple of days.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1299 på: Mai 27, 2019, 22:36:19 »
David Andersson, Mirror

I think it’s 100 per cent certain Leeds want Marcelo Bielsa to carry on as head coach. Andrea Radrizzani told him before the play-offs he wanted him to be in charge next season. Bielsa is under contact until 2021 and only Leeds have a break clause this summer. #LUFC

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Bjorn

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1300 på: Mai 28, 2019, 12:47:29 »
HVit røyk fra pipa dere??  8)



''Vamos Leeds Carajo!''
« Siste redigering: Mai 28, 2019, 12:51:07 av Bjorn »
Marching On! 4276

Kimfjellheim

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1301 på: Mai 28, 2019, 13:02:13 »
#LUFC are delighted to confirm that Chairman Andrea Radrizzani has exercised the option to extend Marcelo Bielsa’s contract for a second season

B_Ød

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1302 på: Mai 28, 2019, 13:11:13 »
takk en evt skaper!!!
Ups & Ups!!

DenHviteYeboah

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1303 på: Mai 28, 2019, 13:30:18 »
ENORMT!!!!!!!!!!!

SOL

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1304 på: Mai 28, 2019, 13:32:36 »
WOW :)
 

samadhi

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1305 på: Mai 28, 2019, 13:36:38 »
Fantastisk.

Klubben står klar til å møte Bielsa sin krav på overgangsmarkedet. Kan være ganske sikker på at Orta & co ikke kommer med nye spillere uten at Bielsa gir 100% grønt lys. I Lazio trakk han seg etter to dager da klubben ikke innfridde sine lovnader på transfers så dette bør være bankers.

PL 2019/20  8)
marching on together,
derudaf forever...

DenHviteYeboah

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1306 på: Mai 28, 2019, 13:38:52 »
Fantastisk.

Klubben står klar til å møte Bielsa sin krav på overgangsmarkedet.
Kan være ganske sikker på at Orta & co ikke kommer med nye spillere uten at Bielsa gir 100% grønt lys. I Lazio trakk han seg etter to dager da klubben ikke innfridde sine lovnader på transfers så dette bør være bankers.

PL 2019/20  8)
Da er det bare for Rad å selge...

Runar

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1307 på: Mai 28, 2019, 13:45:37 »
Fantastisk.

Klubben står klar til å møte Bielsa sin krav på overgangsmarkedet. Kan være ganske sikker på at Orta & co ikke kommer med nye spillere uten at Bielsa gir 100% grønt lys. I Lazio trakk han seg etter to dager da klubben ikke innfridde sine lovnader på transfers så dette bør være bankers.

PL 2019/20  8)

Har nok gått med på å ta inn 10-15 millioner pund i salg av eksisterende stall. Klarer nok å få inn 7 millioner pund bare på spillere som var utlånt ifjor, om ikke den Saiz saken ødelegger det. Men skal det kjøpes nye spillere så må nok det selges for noe mer. Vi ligger an til å tape 15-20 millioner pund inneværende sesong. Jeg tror at dette blir en sånn kredittkortløsning. Vi selger Pontus, dekker hele tapet vi har og bruker de pengene på nytt i kommende regnskapsårs og dermed fortsetter å leve 15 millioner pund dyrere enn vi kan drifte. Der en vanlig borger betaler hele kredittkortet sitt når han får lønn, og bruker det den kommende måneden.
 

samadhi

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1308 på: Mai 28, 2019, 13:52:16 »
Bielsa blir vel den første siden Grayson som får to sommere på rad.
Etter nedrykket fra PL er det kun Blackwell, Grayson og nå Bielsa som får dette så langt jeg kan se.
marching on together,
derudaf forever...

leedslife

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1309 på: Mai 28, 2019, 14:03:08 »
Gledelig nyhet.
Får vi bare håpe Bielsa tar seg av det administrative, spillerlogestikk og innsalget til evt nye kjøpere så blir dette en bra sesong.

B_Ød

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1310 på: Mai 28, 2019, 14:26:35 »
da blir det spennende i sommer.  8)
Ups & Ups!!

Runar

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1311 på: Mai 28, 2019, 14:31:53 »
Gledelig nyhet.
Får vi bare håpe Bielsa tar seg av det administrative, spillerlogestikk og innsalget til evt nye kjøpere så blir dette en bra sesong.

Håper han tar seg av trening og kampforbredelser. Tror du skal bruke han mest til det han er dokumentert best til, ikke alt mulig annet..
 

auren

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1312 på: Mai 28, 2019, 15:08:11 »
Fantastiske nyheter! Jublet høyt på kontoret da jeg fikk pushvarsel på Leeds-appen om dette!  :) :)

Da er første grunnstein lagt. Den neste er å bevare så mye som mulig av stammen i laget og så krydre med 3-4 solide signeringer. Det være seg lån, free transfers eller kjøp. Må man kjøpe, så må man selge. Er spent på om en stjernespiller blir solgt, eller om vi klarer oss med småsalg av fringe players. Frykter at enten Pontus, Clarke eller Phillips blir ofret. Men med Bielsa ved roret så klarer vi å kompensere et slikt salg. Det føler jeg meg sikker på!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Blank_File

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1313 på: Mai 28, 2019, 15:25:46 »
Jeg er så letta nå at jeg bare sitter og piper her. Tenk at vi skal få nyte denne deilige argentineren enda et år!

Jon R

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1314 på: Mai 28, 2019, 15:31:31 »
Som forventet kom dette på plass, ekstra gledelig at det skjedde mens vi fortsatt skriver mai. Nå kan man starte og bygge videre på det grunnlaget som er lagt de siste to åra.
Jon R.

Jon R

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1315 på: Mai 28, 2019, 15:34:54 »
Fantastisk.

Klubben står klar til å møte Bielsa sin krav på overgangsmarkedet.
Kan være ganske sikker på at Orta & co ikke kommer med nye spillere uten at Bielsa gir 100% grønt lys. I Lazio trakk han seg etter to dager da klubben ikke innfridde sine lovnader på transfers så dette bør være bankers.

PL 2019/20  8)
Da er det bare for Rad å selge...
Hvorfor skriver du det? Har du eksempler på at Rad ikke har holdt ord så langt? Tipper de alt har bestemt hvem som går ut og hvem de vil ha inn.
Jon R.

NT

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1316 på: Mai 28, 2019, 15:43:16 »
Da ser spillerne frem til Sommercamp`n på Thorpe Arch. 4 treninger om dagen + analysekos om kvelden + felles sovesal og masse grøt ! 

Joensen

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1317 på: Mai 28, 2019, 15:53:52 »
Dette var gode nyheter :) Håper å beholde det meste av spillere, så han kan bygge videre på det han har startet.

RoarG

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1318 på: Mai 28, 2019, 16:23:50 »
Skikkelig gode nyheter. Nå blir det vel lettere å tiltrekke seg evt. nysigneringer?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1319 på: Mai 28, 2019, 16:35:39 »
Sånn.

Regnet jo med at det gikk i orden, men så lenge det ikke var bekreftet gnaget usikkerheten der.

Jeg har ikke veldig inntrykk av at Marcelo er så kravstor, men han forventer at ting han har blitt lovd holder!

Og Andrea pleier jo å være en mann av sitt ord.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan