Skrevet av Emne: Ex-Manager / Head coach: Marcelo Bielsa  (Lest 403309 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

HåvardK

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1560 på: Februar 02, 2020, 19:47:01 »

Tror du Augustin er på benken allerede til helga?
EG trur at U23-kampen i morgen vil vise hvor kampklar han er.
Selv stabeisen Bielsa ønsker da alternativer fra benk? :o
Det er jeg faktisk usikker på.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1561 på: Februar 02, 2020, 20:49:12 »

Det er jeg faktisk usikker på.
Det eg trur vi kan enes om er at på lørdag vurderte Bielsa at Roberts var et bedre alternativ som angrepsalternativ enn Augustin.

Han sa jo også at han var fornøyd med innhoppet...

Så er det jo et par av oss som mener at Augustin ville vært et bedre alternativ allerede på lørdag som var.

I morgen får vi ved selvsyn se om det vi håper på kan stemme....
(i den grad han spiller, altså).
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

HåvardK

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1562 på: Februar 02, 2020, 21:48:30 »
Roberts var positiv, ja, men jeg ser ham ikke som et alternativ på spissplass. Håper virkelig han slipper skader nå. Utrolig mye fotball i den kroppen.

Eriksen55

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1563 på: Februar 02, 2020, 23:39:25 »

Det er jeg faktisk usikker på.
Det eg trur vi kan enes om er at på lørdag vurderte Bielsa at Roberts var et bedre alternativ som angrepsalternativ enn Augustin.

Han sa jo også at han var fornøyd med innhoppet...

Så er det jo et par av oss som mener at Augustin ville vært et bedre alternativ allerede på lørdag som var.

I morgen får vi ved selvsyn se om det vi håper på kan stemme....
(i den grad han spiller, altså).

Men nå består benken av 6 utespillere. Hadde fint vært plass til begge da 3-4 av dem som sitter kun er med for å fylle opp 18 mannstroppen og aldri blir brukt uansett.


h.b

  • Gjest
Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1564 på: Februar 03, 2020, 06:07:48 »
Hvis Augustin var Bielsas valg, noe jeg tviler på. Ja hvorfor i huleste henta da Bielsa, Augustin, for å ikke la han spille , eller være på benken før han har lært seg systemet. Er jo totalt ulogisk at en manager/coach henter en spiller han selv vil ha, hvis da den spilleren ikke er vant til systemet som manageren/coachen er ute etter. Trokke feks at Mourinho henter Phillips, hvis det er en offensiv midtbanespiller eller en annen type midtbanespiller Mourinho er ute etter. Man ser etter den typen som passer i systemet umiddelbart, ikke etter en spiller som man skal få til å tilpasse seg systemet på sikt. Ihvertfall ikke i januarvinduet.

Annesj

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1565 på: Februar 03, 2020, 08:55:14 »
Hvis Augustin var Bielsas valg, noe jeg tviler på. Ja hvorfor i huleste henta da Bielsa, Augustin, for å ikke la han spille , eller være på benken før han har lært seg systemet. Er jo totalt ulogisk at en manager/coach henter en spiller han selv vil ha, hvis da den spilleren ikke er vant til systemet som manageren/coachen er ute etter. Trokke feks at Mourinho henter Phillips, hvis det er en offensiv midtbanespiller eller en annen type midtbanespiller Mourinho er ute etter. Man ser etter den typen som passer i systemet umiddelbart, ikke etter en spiller som man skal få til å tilpasse seg systemet på sikt. Ihvertfall ikke i januarvinduet.


Det handler nok om mer enn kun det som skal skje på banen for en prinsippfast Bielsa.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

RoarG

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1566 på: Februar 03, 2020, 11:24:23 »
Hvis Augustin var Bielsas valg, noe jeg tviler på. Ja hvorfor i huleste henta da Bielsa, Augustin, for å ikke la han spille , eller være på benken før han har lært seg systemet. Er jo totalt ulogisk at en manager/coach henter en spiller han selv vil ha, hvis da den spilleren ikke er vant til systemet som manageren/coachen er ute etter. Trokke feks at Mourinho henter Phillips, hvis det er en offensiv midtbanespiller eller en annen type midtbanespiller Mourinho er ute etter. Man ser etter den typen som passer i systemet umiddelbart, ikke etter en spiller som man skal få til å tilpasse seg systemet på sikt. Ihvertfall ikke i januarvinduet.
Neida. Skjer hele tida. Hassenhuttl hentet Adams til Soton for £15 mill før sesongen. Bruker han knapt. Og ble ikke blid da Soton-styret ønsket å låne han ut til Leeds.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Kato

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1567 på: Februar 03, 2020, 11:37:43 »
Hvis Augustin var Bielsas valg, noe jeg tviler på. Ja hvorfor i huleste henta da Bielsa, Augustin, for å ikke la han spille , eller være på benken før han har lært seg systemet. Er jo totalt ulogisk at en manager/coach henter en spiller han selv vil ha, hvis da den spilleren ikke er vant til systemet som manageren/coachen er ute etter. Trokke feks at Mourinho henter Phillips, hvis det er en offensiv midtbanespiller eller en annen type midtbanespiller Mourinho er ute etter. Man ser etter den typen som passer i systemet umiddelbart, ikke etter en spiller som man skal få til å tilpasse seg systemet på sikt. Ihvertfall ikke i januarvinduet.

Det her er FIFA 20 retorikk. Fotballen er ikke slik.

Hva vet du for eksempel om det fysiske grunnlaget til Augustin? Han har blant annet spilt lite i høst.

Så vet vel du også at vi har en manager i verdensklasse når det gjelder innarbeidelse av spillestil. At vi spiller samtlige lag av matta i championship (med en noenlunde begrenset spillerstall) handler mest av alt om bevegelse, samhandling og innarbeidede momenter. Det lærer ikke Augustin på to treningsøkter.

Og om fysikken ikke er på topp, vil jeg jo tro Bielsa prioriterer å få den på plass først. Det blir han sikkert brutt noe ned med knallharde økter til å begynne med.

Så det er ikke så enkelt som putt han rett inn. Heller ikke så enkelt som bare å finne rett spiller tilpasset systemet vårt. Det handler om tilgjengelighet, det handler om pris, det handler om lønn.

 

Annesj

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1568 på: Februar 03, 2020, 11:43:42 »
Hvis Augustin var Bielsas valg, noe jeg tviler på. Ja hvorfor i huleste henta da Bielsa, Augustin, for å ikke la han spille , eller være på benken før han har lært seg systemet. Er jo totalt ulogisk at en manager/coach henter en spiller han selv vil ha, hvis da den spilleren ikke er vant til systemet som manageren/coachen er ute etter. Trokke feks at Mourinho henter Phillips, hvis det er en offensiv midtbanespiller eller en annen type midtbanespiller Mourinho er ute etter. Man ser etter den typen som passer i systemet umiddelbart, ikke etter en spiller som man skal få til å tilpasse seg systemet på sikt. Ihvertfall ikke i januarvinduet.

Det her er FIFA 20 retorikk. Fotballen er ikke slik.

Hva vet du for eksempel om det fysiske grunnlaget til Augustin? Han har blant annet spilt lite i høst.

Så vet vel du også at vi har en manager i verdensklasse når det gjelder innarbeidelse av spillestil. At vi spiller samtlige lag av matta i championship (med en noenlunde begrenset spillerstall) handler mest av alt om bevegelse, samhandling og innarbeidede momenter. Det lærer ikke Augustin på to treningsøkter.

Og om fysikken ikke er på topp, vil jeg jo tro Bielsa prioriterer å få den på plass først. Det blir han sikkert brutt noe ned med knallharde økter til å begynne med.

Så det er ikke så enkelt som putt han rett inn. Heller ikke så enkelt som bare å finne rett spiller tilpasset systemet vårt. Det handler om tilgjengelighet, det handler om pris, det handler om lønn.



Hay har jo også skrevet at han trener hardt om dagen. Da ligger det i korta at Bielsa mener han trenger mer trøkk i kroppen enn han kom med. Ã… den vurderinga stoler jeg på.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Eriksen55

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1569 på: Februar 03, 2020, 12:25:16 »
Hvis Augustin var Bielsas valg, noe jeg tviler på. Ja hvorfor i huleste henta da Bielsa, Augustin, for å ikke la han spille , eller være på benken før han har lært seg systemet. Er jo totalt ulogisk at en manager/coach henter en spiller han selv vil ha, hvis da den spilleren ikke er vant til systemet som manageren/coachen er ute etter. Trokke feks at Mourinho henter Phillips, hvis det er en offensiv midtbanespiller eller en annen type midtbanespiller Mourinho er ute etter. Man ser etter den typen som passer i systemet umiddelbart, ikke etter en spiller som man skal få til å tilpasse seg systemet på sikt. Ihvertfall ikke i januarvinduet.

Det her er FIFA 20 retorikk. Fotballen er ikke slik.

Hva vet du for eksempel om det fysiske grunnlaget til Augustin? Han har blant annet spilt lite i høst.

Så vet vel du også at vi har en manager i verdensklasse når det gjelder innarbeidelse av spillestil. At vi spiller samtlige lag av matta i championship (med en noenlunde begrenset spillerstall) handler mest av alt om bevegelse, samhandling og innarbeidede momenter. Det lærer ikke Augustin på to treningsøkter.

Og om fysikken ikke er på topp, vil jeg jo tro Bielsa prioriterer å få den på plass først. Det blir han sikkert brutt noe ned med knallharde økter til å begynne med.

Så det er ikke så enkelt som putt han rett inn. Heller ikke så enkelt som bare å finne rett spiller tilpasset systemet vårt. Det handler om tilgjengelighet, det handler om pris, det handler om lønn.

Alt dette er greit og forstålig. Selvfølgelig skulle han ikke starte kampen, og ihvertfall ikke etter to Bamford mål sist.

Men at han ikke er på benken engang er spesielt. På benken sitter det 3-4 spillere som aldri blir vurdert som alternativer til innhopp. Det har vi sett i hele år. På forhånd kunne vi sagt at Roberts kommer inn. Berardi kunne bidratt, Shack muligens kunne fått 10 min og Stevens om Costa var utrolig ræva. De andre aldri!

Hvorfor ikke da ta med Augustine? Det verste som hadde skjedd var at han ikke fikk spille, men han hadde fått vært med i troppen og fått vært med på rutinene på kampdag. Og sånn som kampen ble så har vi absolutt ingenting å tape på å kaste han inn siste 10-15 min.

Dette er kun en Bielsa greia! Spillere og nysigneringer på andre lag greier det jo. At det er så himla komplisert å spille spiss i Bielsa ball kontra Dortmund, Inter eller andre lag tror jeg rett og slett ikke på. 

HåvardK

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1570 på: Februar 03, 2020, 12:50:10 »
Syns eriksen55 er inne på kjernen her. Bare det å være med i troppen og sitte på benken må da ha sin verdi for en ny spiller? Kjenne på trøkket, være med på kampforberedelser, oppvarming, bli kjent med medspillerne og så videre.
Jeg var hoderystende til Bielsa en periode i høst også, da vi hadde en liten down, og allikevel fortsatte i samme spor. Men litt etter litt så vi tegn til små endringer, bl a at spillerne fikk treningsfri i en landslagspause, og Eddie fikk litt lengre innhopp. Håper vi kan se noe av det samme nå, f eks ved at begge de nye får prøve seg i noen minutter til helga. Og i det minste at de får vise seg frem på U-23 i kveld.

Leedsfan

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1571 på: Februar 03, 2020, 23:18:27 »
Hadde vi bare klart å putte den ballen i mål.......





LUFCDATA

@LUFCDATA


Leeds after 30 matches in 18/19 v 19/20:

Points: 57-55
Chances: 355-382
Big Chances Missed: 35-53
Shots: 478-497
On-Target: 153-157
Goals: 50-46
xG: 45.6-57.2
Suc. Crosses: 151-166
Suc. Final Third Passes: 3099-3178
Conv. % (on-target): 32.7%-29.3%
Conv. % (total): 10.5%-9.3%
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

h.b

  • Gjest
Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1572 på: Februar 06, 2020, 13:42:20 »
Hører på pressekonferansen nå for lørdagskampen. Virker Bielsa en smule irritert på at det spørres om Augustin, mon tro

auren

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1573 på: Februar 06, 2020, 14:03:31 »
Hører på pressekonferansen nå for lørdagskampen. Virker Bielsa en smule irritert på at det spørres om Augustin, mon tro

Han merker presset ja... Hay oppsummerer fint:

The impression you get from Bielsa is that he resents the fact that he's been questioned so much about his management of Nketiah and others (Augustin the latest). Lewis Baker got a mention in the middle of it all. Very animated about it. #lufc


auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Runar

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1574 på: Februar 06, 2020, 14:07:57 »
Hører på pressekonferansen nå for lørdagskampen. Virker Bielsa en smule irritert på at det spørres om Augustin, mon tro

Ja, ble vel det samme om Eddie før nyttår også. Problemet er jo sikkert at han har svart på det samme spørsmålet 10 ganger, han har begrunnet det tydelig 5 ganger og allikevel kommer det spørsmål. "Alle" må vel vite nå at han kommer ikke til å starte med noen andre enn Bamford inntil Bamford blir skadet, eventuelt får en formsvikt som betyr at han går uten mål i 6 kamper eller mer.

Vi kan like det eller ikke, vi kan diskutere det oss i mellom, men at journalister gidder å spørre skjønner jeg irriterer Bielsa. 
 

auren

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1575 på: Februar 06, 2020, 14:13:10 »
The first time I can remember hearing Bielsa sound as if he feels under siege because of results/performances/public opinion in this job. A defiant tone to what he's saying but underlying frustration too. #lufc.

Ikke bra...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

raggen

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1576 på: Februar 06, 2020, 14:25:49 »
The first time I can remember hearing Bielsa sound as if he feels under siege because of results/performances/public opinion in this job. A defiant tone to what he's saying but underlying frustration too. #lufc.

Ikke bra...

auren

Han merker nok presset og kroppsspråket og hvor "tydelig" og hardt han snakker så er han nok frustrert som de fleste andre
Forever Leeds United!!!!!!!!

auren

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1577 på: Februar 06, 2020, 14:35:00 »
The first time I can remember hearing Bielsa sound as if he feels under siege because of results/performances/public opinion in this job. A defiant tone to what he's saying but underlying frustration too. #lufc.

Ikke bra...

auren

Han merker nok presset og kroppsspråket og hvor "tydelig" og hardt han snakker så er han nok frustrert som de fleste andre

Men hevder at verken han eller spillerne kjenner presset:

Bielsa on how he stops doubt creeping into the players - says it's not an issue and the fact that they always takes risks in games shows that they're still confident enough to play as they normally do. Insists he's not feeling pressure. "I am putting energy into communication."


Vet ikke om jeg helt tror på ham...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1578 på: Februar 06, 2020, 14:59:18 »
Grundig svar mht Augustin, ja :D #LOL
Ved å lese svaret er man kanskje like klok, men man forstår i alle fall hvordan Bielsa tenker...

Augustin - happy with fitness levels? How close to the first team?
I have to give you a long answer.
Augustin is a player with a lot of impact. He has a lot of skills, resources. You can realise about that for how much he goes, how much he was sold and bought for and the teams he played for.
But Kevin, in the last eight months played three full matches.
So when one player in this period plays just three full matches the conclusion about his fitness levels is
clear.

If you see one time like Wigan for example, they sold his two best players. One to Milan and after the number ten. Why do you think that’s happened and they are fighting for relegation?
Why do you think that?

Because of the economic fair play, that demands you don’t take a risk.
 
So you know perfectly that Leeds cannot buy a player even if Leeds would like to buy a player. So do you think that one player with the background of Augustin can arrive to our club if he is not in the situation where he is now. Because a player of his level, with his background, his skills, his characteristics, if he was playing, he’s a player that costs £30-40m. You know that? Everyone knows that.

So if he arrives here without paying this money, it’s because he has to resolve one problem that is that he wasn’t playing. Players, they have skills, resources but put those resources and skills onto the pitch in one official match, it’s not the same that you have the skill and after put it in the pitch.

So what it’s related to with his fitness performance is very important. And also the luck. Ryan Edmondson, he played 20 matches in the U23s. What I saw was never enough to be considered for me. Even though we watch every match and we try to help him progress. In the last training he had a great performance. And in this problem he had an injury in his knee.

So you have the development, the player grows and after you have the luck factor. And also you have loyalty or not in the engagement. BEcause Nketiah arrived here because Leeds was the ideal place to grow, because it was me who was going to coach him. I know who I am and I don’t believe those messages. Everything around the transfer of Eddie was a lie, Nketiah came to play. In any way. He didn’t play and he left.

But even worse, because I in two situations, I put Bamford on the bench and in two months he was with us, he wasn’t able to play. Players do preseason. One player in six months plays two matches, thinks he will arrive to one club and play is underestimating what Leeds is as a club, a team and an institution.
Clarke, the last match he played in the U23s, I sent him a message congratulating him because after four months of work he was again the player he was when he started playing for us. The next day he left Leeds.
Baker, we six months working with him, when we found his best level, he left the club. Leeds is one institution, one club and I try to manage every situation and be humble.

But if you think that one player will come here and will play just without reason, it’s not like that.
The players who arrive here are going to play if they are better than the players that are playing.
I am very confident in Augustin’s qualities and skills. I think he’s a player with great, great skills. But in football and even more on one league like the Championship that is maybe the fifth or sixth best in the world, you’re not going to arrive and play without being at the ideal level.
I know his characteristics as manager, I know perfectly that I’m not a big manager. But I know some stuff differently.

For instance, if we have training in the week and a player plays well or players very wll in an U23s match, this doesn’t mean that he’s going to play in the first-team and have impact. But what I saw a few times is the opposite. One player that has no impact in training or an U23s match, plays in a first-team game and has an impact. There is a perception that a player with five years experience in the CHampionship will play well.

Like you don’t analyse the matches of the U23s because every week, I receive a message about why Edmondson is not playing. I am the first one who wants Edmondson playing here. When he got injured last week, I didn’t know he had the injury in the knee. So I started to shout at him, saying continue playing because you’re doing a great training. You are doing in 20 minutes what we expect from you in 18 months. After that I decided he had a problem.

So all the comments and expectations about the players who arrive, the first I have to say, being humble to play in our first team as a starter, the player has to be close to his best level, linking the skills and resources.

If Augustin gets to play in 70% of his skills, it is going to be enough for him to play here. But if he can just use 50% of his skills, it’s not going to be enough. He competes with Bamford and Roberts. It’s very easy to criticise Bamford for missing chances. He’s scored 12 times and he has ups and downs.
But underestimate one player like Bamford and look for solutions in any way is not the best. I know perfectly which is the physical level of Augustin, I can talk to you for 15 minutes about his physical qualities, about each quality, and I also know the physical performance you must have to show your level on the pitch. The skills you have as a player transform after a good performance if you are physically and mentally prepared.

So think that one player who plays three matches in eight months, that is not absolutely what is football. And about how we judge the work of those people that bring players to the club. Tell us how could we bring one great number nine without money, because of the fair play. So it’s easy to say why Augustin is not playing. BEcause Bamford needs three chances. You have to analyse every situation, Baker, Nketiah, Clarke, why they left the club.
 
I interpret Leeds with humility but think that this is the club that one player can arrive and just play and show himself, because you have a lot of information or you should have this information so it shoulnd’t be necessary to take 20 minutes to explain this.
 
Do you think the explanation is right?

<I wasn't saying he should play, I was asking for your assessment of his condition?>
I cannot be innocent to answer this question. You have information to answer your own questions. If one player plays three times in eight months, he can be healthy with a good physical performance and even though he needs to play football, but even though he is going to need to have more football level because in the last eight months he played three times.

If I ignore the explanation I am giving you and after I give minutes to Augstin to play and he’s not being able to take advantage, respecting just his name and what all the fans are demanding, if I do that, it’s not going to be a good thing for the team, for the future and for the player himself. The supporters also claimed for Nketiah. I think that Nketiah is going to be one of the best English players. He was a starter twice, moving one player like Bamford, a great player and a day later he decides to leave the club. Again, the agreement we did with Arsenal, because players don’t go to another club just to play. They go to try to compete ith another teammate to play. Because if you are going to be a player of a top level club and you cannot deserve one place in one team that is supposed to have a player of less level, so you have to find a club that tells you you don’t have to play whatever happens. THe manager who says this lies to him. I’m talking about Nketiah, Great player, great pro, great human.

Because this situation that we are experience training Augustin to be at a good level is a mistake in the calculations but we have to adapt to this situation because people didn’t respect the agreement that we respected a lot.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1579 på: Februar 06, 2020, 15:13:56 »
Wow, Marcelo hadde baaare lange, grundige svar i dag :D

Her er det, ord for ord...
https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/marcelo-bielsa-press-conference-recap-17698203


Haha:

Graham Smyth
@GrahamSmyth

Marcelo Bielsa just gave an hour long press conference. He answered five questions.
Summing it up in a tweet is beyond me. But supporter doubt came up, JKA playing when and only when MB thinks he's ready featured and Nketiah came up again.
« Siste redigering: Februar 06, 2020, 15:20:41 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

HåvardK

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1580 på: Februar 06, 2020, 18:27:28 »
På neste pressekonferanse håper jeg noen vil snakke om elefanten, eller kanskje snarere dinosauren, i rommet. Altså tolken. Hvorfor i h..... insisterer han på å bruke denne amatøren som tolk? Det må da finnes et par millioner i UK som tolker spansk bedre enn dette? Jeg gidder snart ikke å lese svarene, for ikke å snakke om å se på opptakene fra disse pressekonferansene. Makan til stabukk.

Hallgeir *

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1581 på: Februar 06, 2020, 19:47:36 »
På neste pressekonferanse håper jeg noen vil snakke om elefanten, eller kanskje snarere dinosauren, i rommet. Altså tolken. Hvorfor i h..... insisterer han på å bruke denne amatøren som tolk? Det må da finnes et par millioner i UK som tolker spansk bedre enn dette? Jeg gidder snart ikke å lese svarene, for ikke å snakke om å se på opptakene fra disse pressekonferansene. Makan til stabukk.

Jeg har ikke sett disse "seansene" på lang tid. Det blir i drøyeste laget for meg, og elendig oversetting i tillegg.

De fleste med "normalt gangsyn" vil jeg tro forstår at en spiller uten reell kamptrening, ikke bør starte kamper.

Men det må da vel gå an å prøve vedkommende de siste 10-15 minuttene, dersom man stanger og stanger uten å få uttelling, og man i tillegg ligger under?

Augustin er vel ikke i så dårlig form at han ikke klarer såpass, og laget har neppe noe å tape ved å la han prøve seg.

Det er greit å være prinsippfast og analyserende, men dette synes jeg er i meste laget.
Super Leeds since 1968

HåvardK

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1582 på: Februar 06, 2020, 20:17:48 »
På neste pressekonferanse håper jeg noen vil snakke om elefanten, eller kanskje snarere dinosauren, i rommet. Altså tolken. Hvorfor i h..... insisterer han på å bruke denne amatøren som tolk? Det må da finnes et par millioner i UK som tolker spansk bedre enn dette? Jeg gidder snart ikke å lese svarene, for ikke å snakke om å se på opptakene fra disse pressekonferansene. Makan til stabukk.

Jeg har ikke sett disse "seansene" på lang tid. Det blir i drøyeste laget for meg, og elendig oversetting i tillegg.

De fleste med "normalt gangsyn" vil jeg tro forstår at en spiller uten reell kamptrening, ikke bør starte kamper.

Men det må da vel gå an å prøve vedkommende de siste 10-15 minuttene, dersom man stanger og stanger uten å få uttelling, og man i tillegg ligger under?

Augustin er vel ikke i så dårlig form at han ikke klarer såpass, og laget har neppe noe å tape ved å la han prøve seg.

Det er greit å være prinsippfast og analyserende, men dette synes jeg er i meste laget.
Hvis han virkelig er i så elendig form, og tydeligvis ikke er i stand til å bidra (må som vanlig ta alle forbehold mtp om jeg i det hele tatt forsto noe som helst omkring "hvor mange prosent form" Augustin er i) på lang tid, så er jo dette en forferdelig dårlig investering av Orta & co. Samtidig har jeg oppfattet at Bielsa personlig hadde ringt Augustin, så han må da ha en plan for å bruke ham?
Syns MB fremstår som presset og humørløs på denne pressekonferansen. Det er for så vidt forståelig nok, men han bør tåle at det settes spørsmålstegn ved formutviklingen til Leeds når en vet hvordan siste del av fjorårssesongen forløp. Men akkurat "form" virker ikke å være en variabel i Bielsas forståelse av fotball.

Carl Fisker

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1583 på: Februar 06, 2020, 21:53:24 »
The first time I can remember hearing Bielsa sound as if he feels under siege because of results/performances/public opinion in this job. A defiant tone to what he's saying but underlying frustration too. #lufc.

Ikke bra...

auren
En meget alterert Bielsa i dag:  «Vi foretrekker å spille hjemme på ER fordi vi vet at publikum ikke ødelegger for oss» . Tidligere sa Bielsa at han likte hjemmekampene fordi supporterne var så fantastiske og støttet  laget. Her er det  blitt en stor forandring fra positivisme til negativ fornekting.
Lover ikke bra, nei.

Han merker nok presset og kroppsspråket og hvor "tydelig" og hardt han snakker så er han nok frustrert som de fleste andre

Eriksen55

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1584 på: Februar 07, 2020, 09:08:32 »
The first time I can remember hearing Bielsa sound as if he feels under siege because of results/performances/public opinion in this job. A defiant tone to what he's saying but underlying frustration too. #lufc.

Ikke bra...

auren

Han merker nok presset og kroppsspråket og hvor "tydelig" og hardt han snakker så er han nok frustrert som de fleste andre

Men hevder at verken han eller spillerne kjenner presset:

Bielsa on how he stops doubt creeping into the players - says it's not an issue and the fact that they always takes risks in games shows that they're still confident enough to play as they normally do. Insists he's not feeling pressure. "I am putting energy into communication."


Vet ikke om jeg helt tror på ham...

auren

Jeg tror på han. Men det er nok mest fordi jeg tror Bielsa er en fotballmann og taktikker som ikke har noe tro på at det mellom øra påvirker prestasjonene.

Cherry

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1585 på: Februar 07, 2020, 09:59:58 »
The first time I can remember hearing Bielsa sound as if he feels under siege because of results/performances/public opinion in this job. A defiant tone to what he's saying but underlying frustration too. #lufc.

Ikke bra...

auren

Fantastiske redegjørelser på spørsmålene da, han setter virkelig skapet på plass med disse svarene- og mer
enn noen gang sier han "Det er jeg som tar ut laget, og bestemmer NÃ…R spillere er fit nok for Bielsaball"....om det skulle være noe tvil.

Synd vi ikke fikk en spiller inn som kan gå rett inn på laget, men jeg er ikke tvil om at Augustin er en "uslepen diamant" - men så spørs det hvor stort selvbilde
Jean Kevin selv har da...og når HAN SELV mener han er klar....
Fungerer/leverer han når han nå omsider blir benyttet så er dette ett varp (vi har jo opsjon på kjøp) - hvis ikke så er det skivebom....stor fallhøyde her.
Rykker vi opp så blir dette geni-erklært ;)

Sydhagen

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1586 på: Februar 07, 2020, 10:02:25 »
Har ingen som helst tvil om at Bielsa får det beste ut av den troppen han har tilgjengelig.
Forsvinner Bielsa og vi har samme troppen kommer laget til å falle sammen og kave rundt 12. plassen igjen.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Runar

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1587 på: Februar 07, 2020, 11:59:30 »
Har ingen som helst tvil om at Bielsa får det beste ut av den troppen han har tilgjengelig.
Forsvinner Bielsa og vi har samme troppen kommer laget til å falle sammen og kave rundt 12. plassen igjen.

Du mener at troppen er så svak at vi ikke kan forvente noe mer enn 12 plass med disse spillerne?
Troppen består av gode spillere - det gjør den i år, det gjorde den også forrige sesong. i 17/18 besto den også av gode spillere, men altfor mange og altfor svakt lederskap. 16/17 hadde vi også en god stall.

Det er greit at vi ble nummer 13 året før Bielsa kom, men vi trenger ikke drive med historieforfalskning og late som at troppen var helt uten kvalitet. Janson, Berardi, Cooper, Ayling, Phillips, Roofe, Dallas, Pablo var alle på det laget som var meget bra i 16/17 (bare 8 poeng dårligere enn hva Bielsa fikk til forrige sesong). Vi har spillere som Saiz, Kiko, Alioski, Klich, Bamford, Harrison, Roberts, Forshaw Som erstattet Green, Taylor, Vieira, Bridcutt, Sacko, Doukara og Wood i denne perioden.

Troppen vår består av jevnt over gode spillere og det har den gjort i noen år. Det er derfor vi har vært topplag i 2,5 av de siste 3,5 året.

Bielsa er utrolig flink, men vi trenger ikke late som at vi hadde hatt resultater som vi har hatt under han om vi ikke hadde hatt gode spillere i troppen.

Carl Fisker

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1588 på: Februar 07, 2020, 12:22:54 »
Har ingen som helst tvil om at Bielsa får det beste ut av den troppen han har tilgjengelig.
Forsvinner Bielsa og vi har samme troppen kommer laget til å falle sammen og kave rundt 12. plassen igjen.

Du mener at troppen er så svak at vi ikke kan forvente noe mer enn 12 plass med disse spillerne?
Troppen består av gode spillere - det gjør den i år, det gjorde den også forrige sesong. i 17/18 besto den også av gode spillere, men altfor mange og altfor svakt lederskap. 16/17 hadde vi også en god stall.

Det er greit at vi ble nummer 13 året før Bielsa kom, men vi trenger ikke drive med historieforfalskning og late som at troppen var helt uten kvalitet. Janson, Berardi, Cooper, Ayling, Phillips, Roofe, Dallas, Pablo var alle på det laget som var meget bra i 16/17 (bare 8 poeng dårligere enn hva Bielsa fikk til forrige sesong). Vi har spillere som Saiz, Kiko, Alioski, Klich, Bamford, Harrison, Roberts, Forshaw Som erstattet Green, Taylor, Vieira, Bridcutt, Sacko, Doukara og Wood i denne perioden.

Troppen vår består av jevnt over gode spillere og det har den gjort i noen år. Det er derfor vi har vært topplag i 2,5 av de siste 3,5 året.

Bielsa er utrolig flink, men vi trenger ikke late som at vi hadde hatt resultater som vi har hatt under han om vi ikke hadde hatt gode spillere i troppen.
Dette er faktisk feil. Vi hadde ikke Kiko i den perioden.

Runar

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1589 på: Februar 07, 2020, 12:35:49 »
Har ingen som helst tvil om at Bielsa får det beste ut av den troppen han har tilgjengelig.
Forsvinner Bielsa og vi har samme troppen kommer laget til å falle sammen og kave rundt 12. plassen igjen.

Du mener at troppen er så svak at vi ikke kan forvente noe mer enn 12 plass med disse spillerne?
Troppen består av gode spillere - det gjør den i år, det gjorde den også forrige sesong. i 17/18 besto den også av gode spillere, men altfor mange og altfor svakt lederskap. 16/17 hadde vi også en god stall.

Det er greit at vi ble nummer 13 året før Bielsa kom, men vi trenger ikke drive med historieforfalskning og late som at troppen var helt uten kvalitet. Janson, Berardi, Cooper, Ayling, Phillips, Roofe, Dallas, Pablo var alle på det laget som var meget bra i 16/17 (bare 8 poeng dårligere enn hva Bielsa fikk til forrige sesong). Vi har spillere som Saiz, Kiko, Alioski, Klich, Bamford, Harrison, Roberts, Forshaw Som erstattet Green, Taylor, Vieira, Bridcutt, Sacko, Doukara og Wood i denne perioden.

Troppen vår består av jevnt over gode spillere og det har den gjort i noen år. Det er derfor vi har vært topplag i 2,5 av de siste 3,5 året.

Bielsa er utrolig flink, men vi trenger ikke late som at vi hadde hatt resultater som vi har hatt under han om vi ikke hadde hatt gode spillere i troppen.
Dette er faktisk feil. Vi hadde ikke Kiko i den perioden.

Vi har ikke hatt Kiko de siste 12 mnd?
Mulig jeg formulerte meg dårlig. Men i denne perioden etter 16/17 - da vi har mistet spillere som Green, Taylor, Vieira, Bridcutt, Sacko, Doukara og Wood.