Skrevet av Emne: Ex-Manager / Head coach: Marcelo Bielsa  (Lest 400757 ganger)

0 medlemmer og 5 gjester leser dette emnet.

Borgegb

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1860 på: April 03, 2021, 09:16:40 »
 ;D ;D er jo prikk lik!!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28804
  • Total likes: 2612
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1861 på: April 04, 2021, 23:01:03 »
Å ansette Marcelo tiltrakk seg en del personer som plutselig begynte å følge Leeds :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28804
  • Total likes: 2612
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1862 på: April 09, 2021, 19:21:51 »
Emma Louises ukentlige podcast med bl.a. Bamford og Beckford gir faktisk vekk en del ting som ikek kommer frem i intervjuer.

Hvordan er f.eks Bielsa i garderoben etter kamper?

Patrick Bamford has revealed the difference between Marcelo Bielsa's reaction in the dressing room depending on if Leeds United win or lose.

Bielsa's enigmatic managerial style has made many Leeds fan wonder what the manager is like behind closed doors in the dressing room.

Bamford says that the manager does not tend to go over the top with the criticism of players or hand out any hairdryer treatment after matches.

Instead, Bielsa will give the players a short debrief if they have lost, identifying areas where things could have been improved, or congratulate the side if they have won.

Speaking on the Leeds United podcast, Bamford said he felt that the relief Bielsa feels with a win means any constructive criticism is reserved for later in the week.

He said: "If we lose a game - sometimes if we draw but definitely if we lose - there'll be a chat in the changing room afterwards.

"It's not a long chat, he'll just say what he thought and if we gave everything. It's a very small debrief and he'll walk up and down and pat everyone on the heard.

"If we win, even if we don't play well, he'll be buzzing and high fiving everyone.
!

"He'll come over to everyone sitting down and shake their hands and thank all the physios and everything.

"He'll just be really happy that we won, then the actual debrief of where we can improve, what we did wrong and what we can do better will happen during the week.

"The amount of energy that goes into winning a game means it's kind of like a relief to him."

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/patrick-bamford-marcelo-bielsa-leeds-20354271
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28804
  • Total likes: 2612
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1863 på: April 09, 2021, 21:24:14 »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Blank_File

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1864 på: April 10, 2021, 01:04:03 »
Fytti grisen, det er vanskelig å ikke bli litt rørt av en sånn uttalelse. Vi har sagt det hele tiden at det blir garantert en nedtur når han drar, men det er utrolig viktig å nyte denne mannen når han er her. Jeg forstår ufattelig godt hvorfor hans tidligere lags fans ender opp med å følge han videre. Jeg kommer garantert til å gjøre det samme, hvis han tar flere jobber når han er ferdig med oss.

Neo

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1865 på: April 10, 2021, 20:40:37 »
Marcelo, Marcelo.....
Min helt!

Etter dagens seier blir hyllesten fra hardcore fan Nikolaj Coster-Waldau ifm opprykket så vakre å lytte til....
Og så sant, så sant ift Dallas:
"You turned Dallas into Superman"

For en mann, vår kjære Marcelo Bielsa!

https://twitter.com/BBCSport/status/1284195582261764101?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1284196244085248000%7Ctwgr%5E&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.tv2.no%2Fa%2F11548649%2F&fbclid=IwAR06fCaJq15dcalDezYKur2kfkKxmvwX0aiJC2GRp6Fz3EtUpITjh-AmeV0

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28804
  • Total likes: 2612
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1866 på: April 10, 2021, 22:33:31 »
Edde muulig :o Nå allerede...


The Square Ball
@TheSquareBall
 
Newspaper | La Nacion claim Bielsa is close to signing for 2 more years. Praise be! Here’s the important bit. #LUFC


Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1867 på: April 10, 2021, 22:53:20 »
Edde muulig :o Nå allerede...


The Square Ball
@TheSquareBall
 
Newspaper | La Nacion claim Bielsa is close to signing for 2 more years. Praise be! Here’s the important bit. #LUFC




Heaven is a place on earth (Slageren til Belinda Carlisle)

Let it be og Please please me (The Beatles)

Nå ble jeg nostalgisk, merker jeg.  :)

Bielsa er nøkkelen til framgang og suksess.
Super Leeds since 1968

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28804
  • Total likes: 2612
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1868 på: April 15, 2021, 23:10:33 »
Hehe, Tommy har jo rett da (I hope) :)

𝕋𝕠𝕞𝕞𝕪
@tommy_lufc

Bielsa is so clearly having a great old time of late, I am absolutely convinced he’ll be here next season & probably beyond that. I honestly think Leeds as it is now is the project he’s been after since leaving Argentina & he’ll want to take it as far as possible. #lufc

He’ll want to see if he can take us to Europe, maybe oversee a new training facility & bring through some of the young players if feasible. This is what he loves doing so why stop unless he has to? I can’t imagine him starting again somewhere else or retiring soon. #lufc
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28804
  • Total likes: 2612
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1869 på: April 23, 2021, 21:45:45 »
Eg vil egentlig tru at argentinsk media hadde ganske rett i at man er nær en avtale med Marcelo:

'I hope and believe' - Leeds United owner Andrea Radrizzani on ongoing contract talks with Marcelo Bielsa
Leeds United owner Andrea Radrizzani says talks are ongoing with Marcelo Bielsa over a contract extension and he believes the Whites can keep their head coach at Elland Road.

By Graham Smyth Friday, 23rd April 2021, 8:23 pm

The Argentine has guided Leeds United to 10th place in the Premier League table in their first season since promotion from the Championship, with notable wins over Manchester City, Leicester City and last Monday's 1-1 draw with Liverpool their standout results.

Radrizzani could not be happier with the way Leeds have conducted themselves in their top flight return, on and off the field of play.

"These results make me proud," he told l'Equipe."Beyond the sporting aspect, I am proud of the culture that we have been able to establish in the club, exemplary behavior shown by Marcelo (Bielsa) and the players, among themselves and towards our community of supporters. They are responsible, humble and workers. Plus they offer some of the best-watching football in the Premier League, and therefore of the world."

Radrizzani revealed to French journalist Pierre-Etienne Minonzio that he was due to speak to Bielsa about a new deal after the interview was conducted.

Bielsa traditionally sorts his future at the end of a season and his contract for the 2020/21 campaign was not confirmed until the eve of the season. Speaking months ago he insisted that his preference for one-year contracts did not mean he would rule out staying in Yorkshire for a longer period. He also made clear that if the club required a response before the end of the season, he would give it.

This summer will mark three years since his appointment by Radrizzani and the Italian believes they can extend their working relationship beyond that.


"I hope and believe it is possible," he said.

"We are in discussions. There is a common will to keep going and so far we've always gotten along well. We support Marcelo in his work and I believe be able to say that he is satisfied with his relationship with the club's management. Hopefully we can continue to work together."

Radrizzani has gone on record in the past to make clear the club are making contingency plans in case Bielsa does leave.

He reiterated this week that returning Leeds United to European football is the most important thing for the club.

"Once again, we are very happy with him and we hope to extend him," he said.

"But you also have to understand that Leeds United is bigger than Marcelo Bielsa. If one day, for one for whatever reason, we had to split up with Marcelo, that wouldn't change our goal, which is one day put Leeds back to where they were, so that they can once again play in the champions."

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/i-hope-and-believe-leeds-united-owner-andrea-radrizzani-on-ongoing-contract-talks-with-marcelo-bielsa-3212591
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Andersen

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1870 på: April 24, 2021, 18:09:55 »
Om så Bielsa kun signer for 1 år av gangen et par sesonger til er jeg fornøyd . Tror han trives veldig godt i klubben og i byen Leeds.  ;D

Bromancer

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1871 på: April 28, 2021, 11:02:29 »
For de som lurer på hvorfor Bielsa har skjeve briller:

https://www.bbc.co.uk/sounds/play/p09fys7m

9:15

 ;D

Blank_File

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1872 på: April 28, 2021, 11:52:53 »
For de som lurer på hvorfor Bielsa har skjeve briller:

https://www.bbc.co.uk/sounds/play/p09fys7m

9:15

 ;D
Hahaha! Kan det bli mer legendarisk? Jeg ler så jeg dauer! Så har han ikke kjøpt nye.

gekon17

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1873 på: April 28, 2021, 15:37:15 »
For de som lurer på hvorfor Bielsa har skjeve briller:

https://www.bbc.co.uk/sounds/play/p09fys7m

9:15

 ;D
Morsomt

Sent fra min YAL-L21 via Tapatalk


Torpe-do

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1874 på: April 30, 2021, 00:47:55 »
Eg føler meg ganske sikker på at Bielsa vil signere for eit fjerde år. Det, i Bielsas karriere, er ganske unikt. Det er vel temmeleg sikkert at han har likt "prosjektet Leeds", og at han framleis ser potensiell i klubben.

Når eg tenker på dei to-tre siste kampane me har spelt.. Så har jo dei vore ganske annarleides taktisk enn resten av sesongen, vil eg sei. City, greit nok. Der leda meg og fekk ein mann utvist. Liverpool var gjerne noko meir offansiv enn ManU? Men kampen ManU sitt eg eigentleg med følelsen at me tok eit noko meir defansivt utgangspunkt i ein kamp enn me tidlegare har gjort. Mogleg berre lagene og taktikkane kansellerte kvarandre?

På kort sikt så har dette gitt oss poeng. På lang sikt så gjer dette oss definitivt meir uforutsigbare, då motsandarane ikkje veit nøyaktig kva som møter dei. Men eg håpar Bielsa er litt så sta som dei seier han er  ;D ;D

Uansett, eg håpar det bevisar at Bielsa lærer PL akkurat nok til å klatre, men eg håpar me på vegen ikkje mister det heile verdene tilsynelatande elskar oss for - nemleg at me gjer blanke F i kven som er motstandar, og skal dominere.

TK20

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1875 på: Mai 08, 2021, 22:46:56 »
Den prestasjonen Bielsa har levert i år med denne stallen er fa*n så bra at jeg har ikke ord. De nye signeringene har alle hatt lengre skadeavbrekk og sjelden spilt samtidig. Han har måttet stille med elleve stopperpar eller noe i den duren. Allikevel er vi ubeseiret hjemme mot "topp seks". Vi har vunnet mot City og Leicester borte. Vi styrer mot 10ende plass og over 50 poeng med mer eller mindre den samme stallen som da han tok over.

Det ville overhodet ikke vært ufortjent om han vant årets manager.

Andersen

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1876 på: Mai 09, 2021, 11:39:06 »
Belønningen for oss supportere og laget får være at Bielsa skriver under på en ny kontrakt. Vår italienske eier vil jo ha Bielsa til å skrive under på en 2 års kontrakt.

Lucas the Kop Cat

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1877 på: Mai 12, 2021, 07:42:06 »
Fine ord fra Alioski:

"He’s changed my whole outlook on life and improved me so much as a player. I feel I’ve improved every day working with a coach like him and I’m so grateful.... Bielsa is special – you cannot compare him to anyone else because he’s a one-off!"

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/ezgjan-alioski-leeds-united-macedonia-20574050

lowfields

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1878 på: Mai 18, 2021, 21:08:49 »
Litt spent på hvordan Bielsa vil reagere på resultater denne sesongen. For første gang vil han muligens oppleve å tape flere kamper enn han vinner. Han har vel en tendens til å bli veldig selvkritisk hvis han ikke oppnår resultater over en lengre periode.
Der røyk jeg på den spådommen, gitt  8)
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Kato

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1879 på: Mai 19, 2021, 09:09:44 »
Topper formtabellen siste 10 kamper, skikkelig utbrent mot slutten med andre ord.

El Loco er blitt El Fantastico.

All kritikken rundt hans tanker/regime/galskap fra tidligere i trenerkarrieren legges fullstendig brakk nå.

Med Leeds United får han vist at hans ideer om fotballspillet står seg sterkere enn noen gang. Manageren som sliter ut spillere og omgivelser og aldri lykkes over tid er parkert.

Det endelige beviset for hans genialitet er de siste 10 måneder brettet ut for hele fotballverden. Selv erkebritiske Graeme Souness kåret han i går til årets manager. Da er det ikke gæærnt.

Etter mitt syn er det ingen fare for at han forlater oss til fordel for andre lag. Da må det være for at han gir seg.

Dette prosjektet løfter han helt mot toppen i managerverden, også resultatmessig.

Men han er ikke ferdig, jeg tror det er sult for å løfte oss til topp 4.

Det er mer glede i vente.
« Siste redigering: Mai 19, 2021, 09:27:31 av Kato »
 

TK20

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1880 på: Mai 19, 2021, 09:19:54 »
Gode ord, Kato. Jeg blir VELDIG overrasket om han gir seg nå; han virker ikke mett overhodet.

Torpe-do

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1881 på: Mai 19, 2021, 10:16:23 »

Men han er ikke ferdig, jeg tror det er sult for å løfte oss til topp 4.

Det er mer glede i vente.

Eg byrjar nesten å tenke at topp 4 ikkje heilt strekk til  ;D ;D ;D
Nei, eg byrjar vel berre å bli litt grådig....  8)

Gufrias

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1882 på: Mai 19, 2021, 20:40:38 »
Litt spent på hvordan Bielsa vil reagere på resultater denne sesongen. For første gang vil han muligens oppleve å tape flere kamper enn han vinner. Han har vel en tendens til å bli veldig selvkritisk hvis han ikke oppnår resultater over en lengre periode.
Der røyk jeg på den spådommen, gitt  8)
Det er viktig å ta sorgene på forskudd. Ellers er det jo ikke sikkert at man får dem i det hele tatt.  ;)
Hekta på Leeds siden 1974

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28804
  • Total likes: 2612
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1883 på: Mai 23, 2021, 20:24:17 »
The Guardian skriver det samme som David Anderson. :)

David Anderson
@MirrorAnderson

Marcelo Bielsa has agreed a new 12-month deal in principle with Leeds. An official announcement is expected this week. #lufc
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

TK20

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1884 på: Mai 24, 2021, 09:45:12 »
Hva er greia med Bielsa og Sammy Lee? Etter bortekampen kjørte Bielsa full Godfather-mode, og i går virka det som de skulle bytte boblevest etter kampen.

NT

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1885 på: Mai 24, 2021, 10:26:31 »
Hva er greia med Bielsa og Sammy Lee? Etter bortekampen kjørte Bielsa full Godfather-mode, og i går virka det som de skulle bytte boblevest etter kampen.
Noterte det samme og sjekket da som nå rundt i medier. Det nærmeste jeg kommer er at SammyLee var en del av trenerteamet England da de slo Bielsas Argentina i VM 2002 (Japan), samt at det sies at Sammy snakker spansk.
Dessuten tenker jeg at Sammy er langt triveligere enn BigSam og Bilic, og han tenkte vel at pokker heller om jeg skal gå tomhendt ut av Premier Leauge, så da valgte han seg jakka til Bielsa ! En ytterligere dimensjon til en fantastisk
avslutning på sesongen, Bielsa og Sammy bytter jakke, det er bare så stilig !!!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28804
  • Total likes: 2612
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1886 på: Mai 24, 2021, 10:29:28 »
Hva er greia med Bielsa og Sammy Lee? Etter bortekampen kjørte Bielsa full Godfather-mode, og i går virka det som de skulle bytte boblevest etter kampen.
Noterte det samme og sjekket da som nå rundt i medier. Det nærmeste jeg kommer er at SammyLee var en del av trenerteamet England da de slo Bielsas Argentina i VM 2002 (Japan), samt at det sies at Sammy snakker spansk.
Dessuten tenker jeg at Sammy er langt triveligere enn BigSam og Bilic, og han tenkte vel at pokker heller om jeg skal gå tomhendt ut av Premier Leauge, så da valgte han seg jakka til Bielsa ! En ytterligere dimensjon til en fantastisk
avslutning på sesongen, Bielsa og Sammy bytter jakke, det er bare så stilig !!!
Så noe (i forbifarten) på twitter om at Sammy hadde studert Bielsa på et tidspunkt (sikkert med sånn tilgang til treningene-greier). De byttet visst jakker i tunnellen like etter tv-bildene.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan


Bromancer

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1888 på: Juni 01, 2021, 14:58:07 »

Reaney

Sv: Manager / Head coach: Marcelo Bielsa
« Svar #1889 på: Juni 01, 2021, 15:27:46 »
Hvordan voter man på Manger of the Month - May?