Skrevet av Emne: Sesongen i Championship - 2018-19  (Lest 180190 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

leedslife

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #870 på: April 23, 2019, 11:18:14 »
Allan Clarke & Mick Jones, November 2018: We need a quality striker in the January window to get promoted."
Jeg vil ikke en gang si at det er rett. Det som har mislyktes hos oss er først og fremst de tre bak spissen (ikke Pablo selvsagt). Om vi skulle hatt noe er det en kant på nivå med Jarrod Bowen og en god playmaker.

Helt enig. Mer riktig kan man ikke komme.

Har vist seg hele sesongen at vi sliter å komme til de store målsjansene. Vi mangler vinger som kan skape ubalanse og dra av spillere. Vi mangler presisjon på final ball og er alt for avhengig av en spiller som kan penetrere når lag legger seg bakpå.

Kunne hatt hvilken som helst klassespiss på topp, men hjelper lite når kvaliteten bak mangler.

janesoer

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #871 på: April 23, 2019, 11:30:47 »
Er enig i mye av det du skriver.
Føler at vi sliter med å skape sjanser når vi møter lag som "parkerer bussen" og legger seg veldig lavt i banen. Da blir vi veldig forutsigbar med dårlige innlegg fra kant som vi ikke evner å få tak i, i tillegg har vel dødballene våre vært under enhver kritikk i veldig mange kamper.

Mot lag som er mer spillende har vel i perioder det å omsette sjansene våre vært det store problemet, da føler en ofte at motstanderen trenger mye færre sjanser for å score enn oss.

Et eksempel fra kampen mot Brentford: I første omgang blir Roberts spillt igjennom alene med keeper. Han får strøm i beina og spiller ballen for langt foran seg og rett inn til en utrusende keeper.
I andre omgang får Maupau sjansen alene med keeper, setter ballen rolig og kontrollert tilside for keeper.

Den store forskjellen fra ifjor synes jeg er at vi i år med få unntak er spillemessig best, i fjor følte jeg at vi hang i tauene i mange kamper og at vi slet med å dominere spillemessig.
Hvis vi kan utvikle dette med på bli mer effektiv, så kan neste sesong bli enda mer spennende.
« Siste redigering: April 23, 2019, 11:37:51 av janesoer »
 

Kato

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #872 på: April 23, 2019, 11:35:31 »
Allan Clarke & Mick Jones, November 2018: We need a quality striker in the January window to get promoted."
Jeg vil ikke en gang si at det er rett. Det som har mislyktes hos oss er først og fremst de tre bak spissen (ikke Pablo selvsagt). Om vi skulle hatt noe er det en kant på nivå med Jarrod Bowen og en god playmaker.

Helt enig. Mer riktig kan man ikke komme.

Har vist seg hele sesongen at vi sliter å komme til de store målsjansene. Vi mangler vinger som kan skape ubalanse og dra av spillere. Vi mangler presisjon på final ball og er alt for avhengig av en spiller som kan penetrere når lag legger seg bakpå.

Kunne hatt hvilken som helst klassespiss på topp, men hjelper lite når kvaliteten bak mangler.

1. Vi har etterhvert scoret alt for lite mål fra bakover i banen. Skuddkvaliteten er grusom. Roberts, Alioski, Klich, Phillips, Ayling og Forshaw har knapt truffet mål fra distanse. Ferdigheter langt under det vi trenger.

2. Vi kan neppe forvente veldig mye mer fra spissene. Roofe scoret mye første del, og Bamford har fortsatt etter at han kom tilbake. De kommer til mange sjanser, brenner mange, men scorer ok med mål. Det er flere som må bidra. Klich tørket helt ut, skyter helt forferdelig.

3. I praksis har vi kun Jack Harrison som evner å dra av en mann, og knapt nok han. Clarke har jo mistet det helt. Det er det største problemet utover sjansesløseri. Vi triller ball uten gjennombruddskraft. Pablo har ikke fysikk til mange egne gjennombrudd. Her savnes Saiz, eller en lignende spillertype. Tør ikke tenke på hvordan vi vil stange i play-off hvis vi kommer under. Altfor forutsigbare, null gjennombrudd. Aldri overganger, kun spill mot etablert forsvar.

4. Dødballer må startes fra grunnen av. Elendig distribusjon.

Vi blir fullstendig avhengig av å score først i play-off. Ellers blir det mot etablert forsvar som parkerer bussen.
« Siste redigering: April 23, 2019, 11:37:14 av Kato »
 

Cherry

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #873 på: April 23, 2019, 11:47:13 »
Er enig i mye av det du skriver.
Føler at vi sliter med å skape sjanser når vi møter lag som "parkerer bussen" og legger seg veldig lavt i banen. Da blir vi veldig forutsigbar med dårlige innlegg fra kant som vi ikke evner å få tak i, i tillegg har vel dødballene våre vært under enhver kritikk i veldig mange kamper.

Mot lag som er mer spillende har vel i perioder det å omsette sjansene våre vært det store problemet, da føler en ofte at motstanderen trenger mye færre sjanser for å score enn oss.

Et eksempel fra kampen mot Brentford: I første omgang blir Roberts spillt igjennom alene med keeper. Han får strøm i beina og spiller ballen for langt foran seg og rett inn til en utrusende keeper.
I andre omgang får Maupau sjansen alene med keeper, setter ballen rolig og kontrollert tilside for keeper.

Den store forskjellen fra ifjor synes jeg er at vi i år med få unntak er spillemessig best, i fjor følte jeg at vi hang i tauene i mange kamper og at vi slet med å dominere spillemessig.
Hvis vi kan utvikle dette med på bli mer effektiv, så kan neste sesong bli enda mer spennende.

Spot on ;)
 

Cherry

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #874 på: April 23, 2019, 12:07:56 »
Det kan beskrives med mangel på kvalitet.
Om det er spillere eller ferdigheter kan diskuteres, men det er nok en kombinasjon....

Clarke har jo mistet DET totalt, eier jo ikke selvtillit eller rykket fra tidligere.
Alioski har aldri kommet rundt på kant, mens Harrison klarer innimellom.
Ayling kommer på løp, men har en betongkloss som innleggsfot, mens Douglas som HAR fot - er ute..

Summasummrum så bli laget stående og spille på tvers uten tempo, og hvis ikke vår eneste kreative spiller har dagen,
så har vi nada fra benken og bytte innpå heller... der Saiz var for en god stund siden - og der Izzy ikke får lov til å være.

Synes balltempo vårt også er svakt, særlig da selvfølgelig i disse 2 siste kampene som ble så avgjørende for sesongen.

Kvalitet altså, mer av det.
 

B_Ød

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #875 på: April 23, 2019, 12:55:41 »
et lite apropos ang Clarke..gutten er ung og gjorde supre innhopp når laget var i flyt. At det vil butte betydelig når laget sliter ser jeg ikke på som annet enn helt normalt. Dette kan vel også gjelde flere av ungdommen uttpå der.
Ups & Ups!!

Kato

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #876 på: April 23, 2019, 13:03:25 »
et lite apropos ang Clarke..gutten er ung og gjorde supre innhopp når laget var i flyt. At det vil butte betydelig når laget sliter ser jeg ikke på som annet enn helt normalt. Dette kan vel også gjelde flere av ungdommen uttpå der.

Men at han skal gå fra å valse forbi motstanderne til at han ikke er i nærheten av noe  som helst..... Klart selvtillit har mye å si for kantspillere, men nå ser han hjelpeløs ut.
 

B_Ød

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #877 på: April 23, 2019, 13:11:45 »
et lite apropos ang Clarke..gutten er ung og gjorde supre innhopp når laget var i flyt. At det vil butte betydelig når laget sliter ser jeg ikke på som annet enn helt normalt. Dette kan vel også gjelde flere av ungdommen uttpå der.

Men at han skal gå fra å valse forbi motstanderne til at han ikke er i nærheten av noe  som helst..... Klart selvtillit har mye å si for kantspillere, men nå ser han hjelpeløs ut.

kanskje litt for tøfft for ung-gutta å bære "ansvaret" i tunge avgjørende kamper på slutten av en sesong?..hva vet jeg.
Ups & Ups!!

Kontakinte

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #878 på: April 23, 2019, 13:14:07 »
et lite apropos ang Clarke..gutten er ung og gjorde supre innhopp når laget var i flyt. At det vil butte betydelig når laget sliter ser jeg ikke på som annet enn helt normalt. Dette kan vel også gjelde flere av ungdommen uttpå der.

Men at han skal gå fra å valse forbi motstanderne til at han ikke er i nærheten av noe  som helst..... Klart selvtillit har mye å si for kantspillere, men nå ser han hjelpeløs ut.
Ung ja! Men begrenset teknikk dårlig med fart. Altså lett å lese. Hvis vi får et duste-bud fra City til sommeren så er det bare å selge.

Blank_File

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #879 på: April 23, 2019, 13:14:17 »
Allan Clarke & Mick Jones, November 2018: We need a quality striker in the January window to get promoted."
Jeg vil ikke en gang si at det er rett. Det som har mislyktes hos oss er først og fremst de tre bak spissen (ikke Pablo selvsagt). Om vi skulle hatt noe er det en kant på nivå med Jarrod Bowen og en god playmaker.

Helt enig. Mer riktig kan man ikke komme.

Har vist seg hele sesongen at vi sliter å komme til de store målsjansene. Vi mangler vinger som kan skape ubalanse og dra av spillere. Vi mangler presisjon på final ball og er alt for avhengig av en spiller som kan penetrere når lag legger seg bakpå.

Kunne hatt hvilken som helst klassespiss på topp, men hjelper lite når kvaliteten bak mangler.

1. Vi har etterhvert scoret alt for lite mål fra bakover i banen. Skuddkvaliteten er grusom. Roberts, Alioski, Klich, Phillips, Ayling og Forshaw har knapt truffet mål fra distanse. Ferdigheter langt under det vi trenger.

2. Vi kan neppe forvente veldig mye mer fra spissene. Roofe scoret mye første del, og Bamford har fortsatt etter at han kom tilbake. De kommer til mange sjanser, brenner mange, men scorer ok med mål. Det er flere som må bidra. Klich tørket helt ut, skyter helt forferdelig.

3. I praksis har vi kun Jack Harrison som evner å dra av en mann, og knapt nok han. Clarke har jo mistet det helt. Det er det største problemet utover sjansesløseri. Vi triller ball uten gjennombruddskraft. Pablo har ikke fysikk til mange egne gjennombrudd. Her savnes Saiz, eller en lignende spillertype. Tør ikke tenke på hvordan vi vil stange i play-off hvis vi kommer under. Altfor forutsigbare, null gjennombrudd. Aldri overganger, kun spill mot etablert forsvar.

4. Dødballer må startes fra grunnen av. Elendig distribusjon.

Vi blir fullstendig avhengig av å score først i play-off. Ellers blir det mot etablert forsvar som parkerer bussen.

Fire punkt jeg kan stille meg 100% bak. Om vi ikke har råd til å gjøre forsterkninger til sommeren som gjør at vi kan rette opp i 1 og 3 så blir det tøft nå som den initielle effekten av å ha Bielsa tilstede er borte.

Eriksen55

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #880 på: April 23, 2019, 13:25:42 »
Allan Clarke & Mick Jones, November 2018: We need a quality striker in the January window to get promoted."
Jeg vil ikke en gang si at det er rett. Det som har mislyktes hos oss er først og fremst de tre bak spissen (ikke Pablo selvsagt). Om vi skulle hatt noe er det en kant på nivå med Jarrod Bowen og en god playmaker.

Roofe og Bamford misser på 200% sjanser gang på gang.
Jo vi trenger en spiss som scorer. Clarke og Jones hadde fullstendig rett

Vi spiller med en spiss og har 27 mål fra spissplassen i år. Det er bra! Om 3 spisser deler på å score 27 eller om en spiss banker inn 27 er et fett.

Som flere påpeker så er problemet at få andre enn Pablo fra de tre bak har levert målpoeng. Knapt noen mål eller assist fra den offensive midtbanen. Sånn var det med Saiz også, bidro lite i målprotokollen. Alioski og Klich har ok med mål og assist, men resten har knapt noenting. Man kan si hva man vil om Alioski, men han leverte faktisk mål og assist fra vingen. Douglas sine skader og dårlige spill svekket oss også på vingen når Alioski måtte ned på backen.

Konklusjon min er at det ble kostbart med Douglas så mye ute/dårlig. Harrison og Roberts ikke gode nok til så mye ansvar enda. Skal man låne spillere må dem være bedre enn våre egne u-23 spillere. Det har ikke Baker og Harrison overbevist meg om at dem er! Totalt skivebom å gamble med Izzy. Burde heller hentet en spiller som var frisk og kunne spilt fra dag 1. Klubben bommet når dem ikke hentet inn en ving og nr 10 i januar, spesielt når det ble som det ble med Saiz, Baker og at Izzy var iskald. Vi har slitt fordi vi har hatt få alternativer bak spissene som er gode nok. Den eneste som er god nok er 34 år og skadeutsatt. At klubben og Bielsa ikke så dette er krittikkverdig!

Men det er selvfølgelig veldig lett å være etterpåklok. Og dette kommer selvfølgelig når direkte opprykk røyk. Kvelden 27 mai kan dette være helt ubetydelig. Men at vi gjorde det vanskeligere for oss selv i januar, det er jeg helt trygg på!
« Siste redigering: April 23, 2019, 13:28:21 av eriksen55 »

h.b

  • Gjest
Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #881 på: April 23, 2019, 13:32:02 »
Allan Clarke & Mick Jones, November 2018: We need a quality striker in the January window to get promoted."
Jeg vil ikke en gang si at det er rett. Det som har mislyktes hos oss er først og fremst de tre bak spissen (ikke Pablo selvsagt). Om vi skulle hatt noe er det en kant på nivå med Jarrod Bowen og en god playmaker.

Roofe og Bamford misser på 200% sjanser gang på gang.
Jo vi trenger en spiss som scorer. Clarke og Jones hadde fullstendig rett

Vi spiller med en spiss og har 27 mål fra spissplassen i år. Det er bra! Om 3 spisser deler på å score 27 eller om en spiss banker inn 27 er et fett.

Som flere påpeker så er problemet at få andre enn Pablo fra de tre bak har levert målpoeng. Knapt noen mål eller assist fra den offensive midtbanen. Sånn var det med Saiz også, bidro lite i målprotokollen. Alioski og Klich har ok med mål og assist, men resten har knapt noenting. Man kan si hva man vil om Alioski, men han leverte faktisk mål og assist fra vingen. Douglas sine skader og dårlige spill svekket oss også på vingen når Alioski måtte ned på backen.

Konklusjon min er at det ble kostbart med Douglas så mye ute/dårlig. Harrison og Roberts ikke gode nok til så mye ansvar enda. Skal man låne spillere må dem være bedre enn våre egne u-23 spillere. Det har ikke Baker og Harrison overbevist meg om at dem er! Totalt skivebom å gamble med Izzy. Burde heller hentet en spiller som var frisk og kunne spilt fra dag 1. Klubben bommet når dem ikke hentet inn en ving og nr 10 i januar, spesielt når det ble som det ble med Saiz, Baker og at Izzy var iskald. Vi har slitt fordi vi har hatt få alternativer bak spissene som er gode nok. Den eneste som er god nok er 34 år og skadeutsatt. At klubben Bielsa ikke så dette er krittikkverdig!

Men det er selvfølgelig veldig lett å være etterpåklok. Og dette kommer selvfølgelig når direkte opprykk røyk. Kvelden 27 mai kan dette være helt ubetydelig. Men at vi gjorde det vanskeligere for oss selv i januar, det er jeg helt trygg på!

Problemet er at disse målene har kommet når laget har flyt. En spiss som scorer når laget har motgang, er uvurderlig.
Og da kan laget bli dratt med videre i en kamp og motgang blir snudd til medgang. Det er bare å se på Bamford og spesielt roofe i de siste kampene. Ikke direkte målsnikere disse to. Spesielt roofe som mot Wigan står på blank og prøver å bryste innlegget i mål. En naturlig spiss bruker hodet i slike situasjoner

leedslife

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #882 på: April 23, 2019, 16:36:34 »
et lite apropos ang Clarke..gutten er ung og gjorde supre innhopp når laget var i flyt. At det vil butte betydelig når laget sliter ser jeg ikke på som annet enn helt normalt. Dette kan vel også gjelde flere av ungdommen uttpå der.

Men at han skal gå fra å valse forbi motstanderne til at han ikke er i nærheten av noe  som helst..... Klart selvtillit har mye å si for kantspillere, men nå ser han hjelpeløs ut.

Hadde to svake kamper før kollapsen og.
Mye ansvar som har blitt satt på denne karen utover sesongen.
Var jo en lang periode han måtte inn rundt pause/60 min for at det skulle bli fart på oss.
Taktene er jo der, men han er blåst for selvtilitt.

Tilbake i rekkene og en god pre-season tror jeg gjør underverker for han. Så får Harrison og Dallas styre på med å løpe ring rundt seg selv så lenge.

HåvardK

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #883 på: April 23, 2019, 18:21:02 »
Allan Clarke & Mick Jones, November 2018: We need a quality striker in the January window to get promoted."
Jeg vil ikke en gang si at det er rett. Det som har mislyktes hos oss er først og fremst de tre bak spissen (ikke Pablo selvsagt). Om vi skulle hatt noe er det en kant på nivå med Jarrod Bowen og en god playmaker.

Roofe og Bamford misser på 200% sjanser gang på gang.
Jo vi trenger en spiss som scorer. Clarke og Jones hadde fullstendig rett

Vi spiller med en spiss og har 27 mål fra spissplassen i år. Det er bra! Om 3 spisser deler på å score 27 eller om en spiss banker inn 27 er et fett.

Som flere påpeker så er problemet at få andre enn Pablo fra de tre bak har levert målpoeng. Knapt noen mål eller assist fra den offensive midtbanen. Sånn var det med Saiz også, bidro lite i målprotokollen. Alioski og Klich har ok med mål og assist, men resten har knapt noenting. Man kan si hva man vil om Alioski, men han leverte faktisk mål og assist fra vingen. Douglas sine skader og dårlige spill svekket oss også på vingen når Alioski måtte ned på backen.

Konklusjon min er at det ble kostbart med Douglas så mye ute/dårlig. Harrison og Roberts ikke gode nok til så mye ansvar enda. Skal man låne spillere må dem være bedre enn våre egne u-23 spillere. Det har ikke Baker og Harrison overbevist meg om at dem er! Totalt skivebom å gamble med Izzy. Burde heller hentet en spiller som var frisk og kunne spilt fra dag 1. Klubben bommet når dem ikke hentet inn en ving og nr 10 i januar, spesielt når det ble som det ble med Saiz, Baker og at Izzy var iskald. Vi har slitt fordi vi har hatt få alternativer bak spissene som er gode nok. Den eneste som er god nok er 34 år og skadeutsatt. At klubben Bielsa ikke så dette er krittikkverdig!

Men det er selvfølgelig veldig lett å være etterpåklok. Og dette kommer selvfølgelig når direkte opprykk røyk. Kvelden 27 mai kan dette være helt ubetydelig. Men at vi gjorde det vanskeligere for oss selv i januar, det er jeg helt trygg på!

Problemet er at disse målene har kommet når laget har flyt. En spiss som scorer når laget har motgang, er uvurderlig.
Og da kan laget bli dratt med videre i en kamp og motgang blir snudd til medgang. Det er bare å se på Bamford og spesielt roofe i de siste kampene. Ikke direkte målsnikere disse to. Spesielt roofe som mot Wigan står på blank og prøver å bryste innlegget i mål. En naturlig spiss bruker hodet i slike situasjoner
Ja, vi husker jo alle hvordan du lovpriste Wood da han spilte for oss. Hva var det du kalte ham igjen?

h.b

  • Gjest
Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #884 på: April 23, 2019, 18:30:08 »
Allan Clarke & Mick Jones, November 2018: We need a quality striker in the January window to get promoted."
Jeg vil ikke en gang si at det er rett. Det som har mislyktes hos oss er først og fremst de tre bak spissen (ikke Pablo selvsagt). Om vi skulle hatt noe er det en kant på nivå med Jarrod Bowen og en god playmaker.

Roofe og Bamford misser på 200% sjanser gang på gang.
Jo vi trenger en spiss som scorer. Clarke og Jones hadde fullstendig rett

Vi spiller med en spiss og har 27 mål fra spissplassen i år. Det er bra! Om 3 spisser deler på å score 27 eller om en spiss banker inn 27 er et fett.

Som flere påpeker så er problemet at få andre enn Pablo fra de tre bak har levert målpoeng. Knapt noen mål eller assist fra den offensive midtbanen. Sånn var det med Saiz også, bidro lite i målprotokollen. Alioski og Klich har ok med mål og assist, men resten har knapt noenting. Man kan si hva man vil om Alioski, men han leverte faktisk mål og assist fra vingen. Douglas sine skader og dårlige spill svekket oss også på vingen når Alioski måtte ned på backen.

Konklusjon min er at det ble kostbart med Douglas så mye ute/dårlig. Harrison og Roberts ikke gode nok til så mye ansvar enda. Skal man låne spillere må dem være bedre enn våre egne u-23 spillere. Det har ikke Baker og Harrison overbevist meg om at dem er! Totalt skivebom å gamble med Izzy. Burde heller hentet en spiller som var frisk og kunne spilt fra dag 1. Klubben bommet når dem ikke hentet inn en ving og nr 10 i januar, spesielt når det ble som det ble med Saiz, Baker og at Izzy var iskald. Vi har slitt fordi vi har hatt få alternativer bak spissene som er gode nok. Den eneste som er god nok er 34 år og skadeutsatt. At klubben Bielsa ikke så dette er krittikkverdig!

Men det er selvfølgelig veldig lett å være etterpåklok. Og dette kommer selvfølgelig når direkte opprykk røyk. Kvelden 27 mai kan dette være helt ubetydelig. Men at vi gjorde det vanskeligere for oss selv i januar, det er jeg helt trygg på!

Problemet er at disse målene har kommet når laget har flyt. En spiss som scorer når laget har motgang, er uvurderlig.
Og da kan laget bli dratt med videre i en kamp og motgang blir snudd til medgang. Det er bare å se på Bamford og spesielt roofe i de siste kampene. Ikke direkte målsnikere disse to. Spesielt roofe som mot Wigan står på blank og prøver å bryste innlegget i mål. En naturlig spiss bruker hodet i slike situasjoner
Ja, vi husker jo alle hvordan du lovpriste Wood da han spilte for oss. Hva var det du kalte ham igjen?

Deadwood ja. Problemet er at vi ikke har tid på å vente på at han skal bli en ny wood dessverre så ser jeg null egenskaper av det å være en toppspiss neste sesong. 
Og lenger tid har vi ikke

leedslife

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #885 på: April 23, 2019, 19:23:54 »
Er ikke goals pr game bedre for Bamford enn Wood?
Problemet til Bamford er jo skadene. Hadde han vært skadefri så hadde han sikkert vært helt der oppe på topscorerlista. (tar man utgangspunkt i de 12 siste månedene hans i CC)
Igjen det derre jævla tullete quoten fra Clarke og Jones hver gang vi taper poeng er jo ikke problemet her.
Blir for enkelt.
Like enkelt som alle som mener at vi ikke hadde sluppet inn 2 mål i går hvis Phillips hadde spilt istedenfor Foreshaw. Komplett hjernedrypp!
« Siste redigering: April 23, 2019, 19:37:50 av leedslife »

Josch

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #886 på: April 23, 2019, 19:41:15 »
Er ikke goals pr game bedre for Bamford enn Wood?
Problemet til Bamford er jo skadene. Hadde han vært skadefri så hadde han sikkert vært helt der oppe på topscorerlista. (tar man utgangspunkt i de 12 siste månedene hans i CC)
Igjen det derre jævla tullete quoten fra Clarke og Jones hver gang vi taper poeng er jo ikke problemet her.
Blir for enkelt.
Like enkelt som alle som mener at vi ikke har sluppet inn 2 mål i går hvis Phillips hadde spilt istedenfor Foreshaw. Komplett hjernedrypp!

Bamford har bra målsnitt men ikke over lang tid. Wood presterte over tid og ble til slutt verdt  £15 mill. Bamford har et stykke dit. Men selvsagt vil 30 mål neste sesong  (som Wood klarte) gjøre ham like god.

RoarG

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #887 på: April 23, 2019, 19:43:53 »
Er ikke goals pr game bedre for Bamford enn Wood?
Problemet til Bamford er jo skadene. Hadde han vært skadefri så hadde han sikkert vært helt der oppe på topscorerlista. (tar man utgangspunkt i de 12 siste månedene hans i CC)
Igjen det derre jævla tullete quoten fra Clarke og Jones hver gang vi taper poeng er jo ikke problemet her.
Blir for enkelt.
Like enkelt som alle som mener at vi ikke hadde sluppet inn 2 mål i går hvis Phillips hadde spilt istedenfor Foreshaw. Komplett hjernedrypp!
Etterpåklokskap er den sikreste form for vitenskap, vet du. Men ja, man dikter ganske fritt her.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #888 på: April 23, 2019, 20:40:22 »
April er måneden da svært mye blir avgjort i engelsk fotball. Så også i år.

Har sett litt på Leeds sine april-resultater de siste fem sesongene.
Her er fasiten:

Kamper spilt:         29
Kamper vunnet:     5
Uavgjorte kamper: 5
Kamper tapt:         19

Selv med Bielsa ved roret har vi klart å tape tre av fem kamper denne måneden. Og det er ikke akkurat kanonlag vi har tapt for heller.

Hva kan man egentlig si om sånne resultater?
Tenker vi nøyer oss med å si det som det er:

FAEN FOR EN PATETISK TAPERKLUBB!!!


Statistikken er svært gyldig for de siste 5 årene, og også for mange Leeds-årganger tidligere! Hvem husker ikke Revies lag som snublet fler enn en gang.

Ved nyttår i år 2000 ledert vi for så havne utenfor toppen. I kalenderåret 2001 ville vi vunnet ligaen med god marging, men våren 2002 var katastrofal.

Men statistikker kan vel brukes til mangt!

Dessverre er vi ofte et TAPERLAG! Kanskje det snur med Radrizziani og Bielsa, kanskje ikke!!!

Jeg er fortsatt forbanna!

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

ibster

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #889 på: April 23, 2019, 21:57:23 »
Er ikke goals pr game bedre for Bamford enn Wood?
Problemet til Bamford er jo skadene. Hadde han vært skadefri så hadde han sikkert vært helt der oppe på topscorerlista. (tar man utgangspunkt i de 12 siste månedene hans i CC)
Igjen det derre jævla tullete quoten fra Clarke og Jones hver gang vi taper poeng er jo ikke problemet her.
Blir for enkelt.
Like enkelt som alle som mener at vi ikke hadde sluppet inn 2 mål i går hvis Phillips hadde spilt istedenfor Foreshaw. Komplett hjernedrypp!
Etterpåklokskap er den sikreste form for vitenskap, vet du. Men ja, man dikter ganske fritt her.

Hjernedrypp eller ei. Bamford hadde putta flere med en bedre tier+ving i troppen. Håper vi får testet hypotesen i høst. CC eller PL.

auren

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #890 på: April 24, 2019, 18:04:09 »
I løpet av de siste 20 sesongene, så har laget som har gått opp via play off fått følgende plassering:

3) 9
4) 2
5) 6
6) 3

Slik sett er det jo «gode» muligheter, men det mest interessante hadde vært å sett formen til disse lagene de siste 5-10 kampene. Tror nok det er mest avgjørende.

Villa klar favoritt i mine øyne, mens Leeds og WBA er de to neste på lista. Boro/Derby/BC har i mine øyne liten sjans. Men Boro er vanskelige å bryte ned, så forundrer meg ikke om de kan komme til finalen. Drømmemotstander er BC og så Derby.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

DenHviteYeboah

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #891 på: April 24, 2019, 18:34:36 »
I løpet av de siste 20 sesongene, så har laget som har gått opp via play off fått følgende plassering:

3) 9
4) 2
5) 6
6) 3

Slik sett er det jo «gode» muligheter, men det mest interessante hadde vært å sett formen til disse lagene de siste 5-10 kampene. Tror nok det er mest avgjørende.

Villa klar favoritt i mine øyne, mens Leeds og WBA er de to neste på lista. Boro/Derby/BC har i mine øyne liten sjans. Men Boro er vanskelige å bryte ned, så forundrer meg ikke om de kan komme til finalen. Drømmemotstander er BC og så Derby.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
At du gidder....all historikk taler imot Leeds. Vi har feilet gang på gang på gang når det virkelig har stått om livet. Hvorfor skal det plutselig forandre seg nå?

auren

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #892 på: April 24, 2019, 20:11:23 »
I løpet av de siste 20 sesongene, så har laget som har gått opp via play off fått følgende plassering:

3) 9
4) 2
5) 6
6) 3

Slik sett er det jo «gode» muligheter, men det mest interessante hadde vært å sett formen til disse lagene de siste 5-10 kampene. Tror nok det er mest avgjørende.

Villa klar favoritt i mine øyne, mens Leeds og WBA er de to neste på lista. Boro/Derby/BC har i mine øyne liten sjans. Men Boro er vanskelige å bryte ned, så forundrer meg ikke om de kan komme til finalen. Drømmemotstander er BC og så Derby.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
At du gidder....all historikk taler imot Leeds. Vi har feilet gang på gang på gang når det virkelig har stått om livet. Hvorfor skal det plutselig forandre seg nå?

Det er jo litt det samme som at enkelte motstandere sliter vi alltid mot. Nå sist mot Brentford. Har knapt vunnet på den banen på mange tiår. Men vi har også brutt slike forbannelser tidligere, og kan selvsagt fint gjøre det nå også.

Slår du en terning 10 ganger og ikke får en 6-er, så øker sannsynligheten til å kaste 6 hver gang. En gang blir play-off forbannelsen brutt. Om det blir denne gangen er jeg mer usikker på. Mye pga vår sviktende form de siste mnd. Jeg ville satset pengene mine på Villa. Men play off er og blir bingo! Spesielt selve finalen.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

samadhi

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #893 på: April 24, 2019, 22:27:29 »
I løpet av de siste 20 sesongene, så har laget som har gått opp via play off fått følgende plassering:

3) 9
4) 2
5) 6
6) 3

Slik sett er det jo «gode» muligheter, men det mest interessante hadde vært å sett formen til disse lagene de siste 5-10 kampene. Tror nok det er mest avgjørende.

Villa klar favoritt i mine øyne, mens Leeds og WBA er de to neste på lista. Boro/Derby/BC har i mine øyne liten sjans. Men Boro er vanskelige å bryte ned, så forundrer meg ikke om de kan komme til finalen. Drømmemotstander er BC og så Derby.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Morsomt med statistikk  :)

17/18:
Tabell: 3.Fulham 4.Aston Villa 5.Middlesbrough 6.Derby
Formtabell siste 10 kamper: Fulham, Middlesbrough, Aston Villa, Derby
Opprykk: Fulham

16/17
Tabell: 3.Reading 4.Sheff Wed 5.Huddersfield 6.Fulham
Formtabell siste 10 kamper: Fulham, Reading, Sheff Wed, Huddersfield
Opprykk: Huddersfield

15/16
Tabell: 3.Brighton 4.Hull 5.Derby 6.Sheff Wed
Formtabell siste 10 kamper: Brighton, Derby, Sheff Wed, Hull
Opprykk: Hull

14/15
Tabell: 3.Norwich 4.Middlesbrough 5.Brentford 6.Ipswich
Formtabell siste 10 kamper: Norwich, Middlesbrough, Ipswich, Brentford
Opprykk: Norwich

13/14
Tabell: 3.Derby 4.QPR 5.Wigan 6.Brighton
Formtabell siste 10 kamper: Derby, Qpr, Brighton, Wigan
Opprykk: QPR

Siste 5 årene har altså det beste formlaget av de 4 playofflagene rykket opp 2 ganger, 1 gang har det 2.beste formlaget og 2 ganger det laget i dårligest form. Hull og Huddersfield rykket opp i 15/16 og 16/17 med 6.plass og 5.plass på tabellen og dårligest form av playofflagene.

Konklusjon er at dette blir bingo   :o
marching on together,
derudaf forever...

Blank_File

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #894 på: April 24, 2019, 22:32:32 »
I løpet av de siste 20 sesongene, så har laget som har gått opp via play off fått følgende plassering:

3) 9
4) 2
5) 6
6) 3

Slik sett er det jo «gode» muligheter, men det mest interessante hadde vært å sett formen til disse lagene de siste 5-10 kampene. Tror nok det er mest avgjørende.

Villa klar favoritt i mine øyne, mens Leeds og WBA er de to neste på lista. Boro/Derby/BC har i mine øyne liten sjans. Men Boro er vanskelige å bryte ned, så forundrer meg ikke om de kan komme til finalen. Drømmemotstander er BC og så Derby.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Morsomt med statistikk  :)

17/18:
Tabell: 3.Fulham 4.Aston Villa 5.Middlesbrough 6.Derby
Formtabell siste 10 kamper: Fulham, Middlesbrough, Aston Villa, Derby
Opprykk: Fulham

16/17
Tabell: 3.Reading 4.Sheff Wed 5.Huddersfield 6.Fulham
Formtabell siste 10 kamper: Fulham, Reading, Sheff Wed, Huddersfield
Opprykk: Huddersfield

15/16
Tabell: 3.Brighton 4.Hull 5.Derby 6.Sheff Wed
Formtabell siste 10 kamper: Brighton, Derby, Sheff Wed, Hull
Opprykk: Hull

14/15
Tabell: 3.Norwich 4.Middlesbrough 5.Brentford 6.Ipswich
Formtabell siste 10 kamper: Norwich, Middlesbrough, Ipswich, Brentford
Opprykk: Norwich

13/14
Tabell: 3.Derby 4.QPR 5.Wigan 6.Brighton
Formtabell siste 10 kamper: Derby, Qpr, Brighton, Wigan
Opprykk: QPR

Siste 5 årene har altså det beste formlaget av de 4 playofflagene rykket opp 2 ganger, 1 gang har det 2.beste formlaget og 2 ganger det laget i dårligest form. Hull og Huddersfield rykket opp i 15/16 og 16/17 med 6.plass og 5.plass på tabellen og dårligest form av playofflagene.

Konklusjon er at dette blir bingo   :o
Takk. Det gav meg litt håp igjen. Som sagt har vi et bra bunnivå. Om vi viser oss fra en god side de to siste kampene så får jeg troa litt tilbake på at playoff er mulig.

Josch

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #895 på: April 24, 2019, 22:32:39 »
I løpet av de siste 20 sesongene, så har laget som har gått opp via play off fått følgende plassering:

3) 9
4) 2
5) 6
6) 3

Slik sett er det jo «gode» muligheter, men det mest interessante hadde vært å sett formen til disse lagene de siste 5-10 kampene. Tror nok det er mest avgjørende.

Villa klar favoritt i mine øyne, mens Leeds og WBA er de to neste på lista. Boro/Derby/BC har i mine øyne liten sjans. Men Boro er vanskelige å bryte ned, så forundrer meg ikke om de kan komme til finalen. Drømmemotstander er BC og så Derby.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
At du gidder....all historikk taler imot Leeds. Vi har feilet gang på gang på gang når det virkelig har stått om livet. Hvorfor skal det plutselig forandre seg nå?

Det er jo litt det samme som at enkelte motstandere sliter vi alltid mot. Nå sist mot Brentford. Har knapt vunnet på den banen på mange tiår. Men vi har også brutt slike forbannelser tidligere, og kan selvsagt fint gjøre det nå også.

Slår du en terning 10 ganger og ikke får en 6-er, så øker sannsynligheten til å kaste 6 hver gang. En gang blir play-off forbannelsen brutt. Om det blir denne gangen er jeg mer usikker på. Mye pga vår sviktende form de siste mnd. Jeg ville satset pengene mine på Villa. Men play off er og blir bingo! Spesielt selve finalen.

auren

Dette er tall som er fordel Leeds:

Lag nr 3 vinner 9 av 20 play off. Det er jo normalt at lag 3 er noe bedre enn de andre. Jeg får dette til å stemme med årets sesong. Vi har slått nr 4, 5 og mulig nr 6 (Derby/Bristol dobbelt, men U mot Boro).
Betyr formen i serien noe? Tja , noen lag har evne til eksplodere i play off, eller krangle seg til finalen og avgjøre der. Jeg vil si det er en psykisk/taktisk test også. Man har kort tid og første mål betyr mye. Men god plassering i serien ser ut til å telle mye.

Vi har slitt i play off men vi har vel aldri blitt nr 3 serien i moderne tid før et play off? ikke i 1987, 2006, 2008 eller  2009? Forklaringen på tapene kan rett og slett være for dårlig lag og ikke at skjebnen er imot Leeds.

Matematisk har Leeds 1/4 sjans til å vinne PO i konkurranse med 3 andre. Tar vi med at lag nr 3 vinner oftere så er sjansen 45% til seier (9 av 20). Tar vi med at vi har den beste coachen så er sjansen 60%. Og vi har den beste fansen, som gir 70% sjans.

Bielsa har spionert på alle disse lagene så dette går nok bra.!! :)




Promotion 2010

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #896 på: April 25, 2019, 00:02:05 »
I løpet av de siste 20 sesongene, så har laget som har gått opp via play off fått følgende plassering:

3) 9
4) 2
5) 6
6) 3

Slik sett er det jo «gode» muligheter, men det mest interessante hadde vært å sett formen til disse lagene de siste 5-10 kampene. Tror nok det er mest avgjørende.

Villa klar favoritt i mine øyne, mens Leeds og WBA er de to neste på lista. Boro/Derby/BC har i mine øyne liten sjans. Men Boro er vanskelige å bryte ned, så forundrer meg ikke om de kan komme til finalen. Drømmemotstander er BC og så Derby.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
At du gidder....all historikk taler imot Leeds. Vi har feilet gang på gang på gang når det virkelig har stått om livet. Hvorfor skal det plutselig forandre seg nå?

Det er jo litt det samme som at enkelte motstandere sliter vi alltid mot. Nå sist mot Brentford. Har knapt vunnet på den banen på mange tiår. Men vi har også brutt slike forbannelser tidligere, og kan selvsagt fint gjøre det nå også.

Slår du en terning 10 ganger og ikke får en 6-er, så øker sannsynligheten til å kaste 6 hver gang. En gang blir play-off forbannelsen brutt. Om det blir denne gangen er jeg mer usikker på. Mye pga vår sviktende form de siste mnd. Jeg ville satset pengene mine på Villa. Men play off er og blir bingo! Spesielt selve finalen.

auren

Dette er tall som er fordel Leeds:

Lag nr 3 vinner 9 av 20 play off. Det er jo normalt at lag 3 er noe bedre enn de andre. Jeg får dette til å stemme med årets sesong. Vi har slått nr 4, 5 og mulig nr 6 (Derby/Bristol dobbelt, men U mot Boro).
Betyr formen i serien noe? Tja , noen lag har evne til eksplodere i play off, eller krangle seg til finalen og avgjøre der. Jeg vil si det er en psykisk/taktisk test også. Man har kort tid og første mål betyr mye. Men god plassering i serien ser ut til å telle mye.

Vi har slitt i play off men vi har vel aldri blitt nr 3 serien i moderne tid før et play off? ikke i 1987, 2006, 2008 eller  2009? Forklaringen på tapene kan rett og slett være for dårlig lag og ikke at skjebnen er imot Leeds.

Matematisk har Leeds 1/4 sjans til å vinne PO i konkurranse med 3 andre. Tar vi med at lag nr 3 vinner oftere så er sjansen 45% til seier (9 av 20). Tar vi med at vi har den beste coachen så er sjansen 60%. Og vi har den beste fansen, som gir 70% sjans.

Bielsa har spionert på alle disse lagene så dette går nok bra.!! :)

Bare minner om at vi fortsatt kan bli nummer 4!  :o
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Hallgi

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #897 på: April 25, 2019, 07:54:57 »
Takker for interessant statistikk, og alt kan skje i play off så PL-håpet lever til de grader fremdeles! Men enig Auren med at formen har veldig mykje å sei, så OM Leeds plutselig våkner igjen mot Villa og leverer to sterke kamper før semifinalen så føler eg me kan overta favorittstempelet fra Villa. Forhåpentligvis har laget fått henta seg godt inn igjen etter nesten ei vekes pause, og ikkje minst at Bielsa fått inn spillegleden igjen hos det som såg ut som slik ein halvslakta gjeng i påsken  ::)
ALAW (& I am the pirate amongst us)

Kato

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #898 på: April 25, 2019, 08:09:28 »
For de som så Spurs-Brighton på tirsdag så minnet kampen mye om det vi drev med mot Wigan. Spill mot et mål, et lag som lå parkert innenfor egen 16-meter og et Spurs som trillet uendelige ganger frem og tilbake. Så ut som de kunne spilt hele kvelden uten å score.

Til slutt var det bare en medisin for å vinne kampen, skudd fra distanse. Wigan slapp oss helt inn på 16-18 meter, og vi skjøt med løskrutt. Brighton sto noen få meter høyere, men falt for Eriksens kanon i 88. minutt.

Viktigheten av å ha skuddkvalitet i mannskapet. Rett og slett forskjellen på 1 og 3 poeng. Der har vi en lang vei å gå.
 

HåvardK

Sv: Sesongen i Championship - 2018-19
« Svar #899 på: April 25, 2019, 08:18:38 »
For de som så Spurs-Brighton på tirsdag så minnet kampen mye om det vi drev med mot Wigan. Spill mot et mål, et lag som lå parkert innenfor egen 16-meter og et Spurs som trillet uendelige ganger frem og tilbake. Så ut som de kunne spilt hele kvelden uten å score.

Til slutt var det bare en medisin for å vinne kampen, skudd fra distanse. Wigan slapp oss helt inn på 16-18 meter, og vi skjøt med løskrutt. Brighton sto noen få meter høyere, men falt for Eriksens kanon i 88. minutt.

Viktigheten av å ha skuddkvalitet i mannskapet. Rett og slett forskjellen på 1 og 3 poeng. Der har vi en lang vei å gå.
En løsning på dette ville normalt ha vært å trene spesifikt på skudd, men det tviler jeg på at foregår.