Skrevet av Emne: Ex Sporting Director: Victor Orta  (Lest 72970 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Promotion 2010

Ex Sporting Director: Victor Orta
« på: Juli 12, 2018, 16:11:44 »
Every Leeds United transfer deal completed by Victor Orta so far

Joe Urquhart
Published: 13:07 Thursday 12 July 2018
The summer transfer window is in full swing but Leeds United are yet to really join the party.


The Whites have been linked with many names during the transfer window so far but looked to have missed out on some of their top targets.

 Marcelo Bielsa (L) and Victor Orta (R).
Marcelo Bielsa (L) and Victor Orta (R).
Abel Hernandez, Matej Vydra, Kyle Bartley, David Stockdale and Angus Gunn are just some of the names that have been linked with moves to Elland Road and while deals have hit stumbling blocks we decided to take a look at those transfers sporting director Victor Orta has completed so far at the club.


The Spaniard is the man tasked with leading the way for United in the market but what do you make of his business during his spell at the club?

Let us know in the comments section below.


Summer 2017

Ins -

Samuel Saiz (SC Huesca - £3m), Ezgjan Alioski (Lugano - £2m), Mateusz Klich (FC Twente - £1.5m), Hadi Sacko (Sporting B - £1.5m), Jay-Roy Grot (NEC Nijmegen - undisclosed), Pawel Cibicki (Malmo FF - £1.5m), Caleb Ekuban (Chievo Verona - 500k), Felix Wiedwald (Werder Bremen - 500k), Ouasim Bouy (Juventus - free), Vurnon Anita (Newcastle - free), Andy Lonergan (Wolves - free), Pierre-Michel Lasogga (Hamburg - loan), Matthew Pennington (Everton - loan), Cameron Borthwick-Jackson (Manchester United - loan).


Outs -

Chris Wood (Burnley - £14m), Liam Bridcutt (Nottingham Forest - £1m), Robert Green (Huddersfield Town - free), Charlie Taylor (Burnley - free, compensation agreed at £6m), Giuseppe Bellusci (Palermo - free), Souleymane Doukara (Osmanlispor - free), Lee Erwin (Kilmarnock - free), Marco Silvestri (Hellas Verona - undisclosed), Toumani Diagouraga (released), Bailey Peacock-Farrell (York City - short loan), Luke Murphy (Burton Albion - loan), Lewie Coyle (Fleetwood Town - loan), Marcus Antonsson (Blackburn Rovers - loan), Tyler Denton (Port Vale - loan), Ouasim Bouy (Cultural Leonesa - loan).

January 2018

Ins -


Adam Forshaw (Middlesbrough - £4m), Tyler Roberts (West Brom - £3m), Laurens De Bock (Club Brugge - £1.5m), Yosuke Ideguchi (Gamba Osaka - 500k).

Outs -

Mateusz Klich (FC Utrecht - loan), Yosuke Ideguchi (Cultural Leonesa - loan), Cameron Borthwick-Jackson (loan terminated).

Summer 2018

Ins -


Lewis Baker (Chelsea - loan)

Outs -

Lewie Coyle (Fleetwood Town - loan), Tyler Denton (Peterborough - loan), Felix Wiedwald (Eintract Frankfurt - undisc), Jay-Roy Grot (VVV-Venlo - loan), Paudie O'Connor (Blackpool - loan), Pawel Cibicki (Molde - loan), Andy Lonergan (released), Madger Gomes (FC Sochaux).

Leeds United under-23s

Summer 2017 -

Kun Temenuzhkov (Barcelona B), Adrian Balboa (UD Unificacion Bellvitge), Ousana Siddiki (Real Madrid), Bryce Hosannah (Crystal Palace), Oriol Rey (Barcelona B), Hugo Diaz (Silva SD), Madger Gomes (Liverpool).

January 2018 -

Ryan Edmondson (York City), Sam Dalby (Leyton Orient), Oliver Sarkic (Benifica), Jordan Stevens (Forest Green), Pascal Struijk (Ajax), Aapo Halme (HJK Helsinki).

Summer 2018 -

Leif Davis (Morecambe)



YEP
« Siste redigering: Mai 02, 2023, 12:59:47 av Hallgeir * »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #1 på: Juli 30, 2018, 18:01:43 »
På intervjuet i fjor sommer uttalte Victor at han hadde kontakter som fulgte 6.000 spillere i kamper hver uke.

Han har en fortid i Middlesbrough!


Hittil i år har vi skaffet Forshaw fra Middlesbrough!

Inn kommer også Bamford fra Middlesbrough og Harrisson med fortid i Middlesbrough!



Der har vi sqouting nettverket sitt der!!!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Annesj

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #2 på: Juli 30, 2018, 18:02:58 »
Hva med douglas fra wolves?
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Bjorn

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #3 på: Juli 30, 2018, 18:04:51 »
På intervjuet i fjor sommer uttalte Victor at han hadde kontakter som fulgte 6.000 spillere i kamper hver uke.

Han har en fortid i Middlesbrough!


Hittil i år har vi skaffet Forshaw fra Middlesbrough!

Inn kommer også Bamford fra Middlesbrough og Harrisson med fortid i Middlesbrough!



Der har vi sqouting nettverket sitt der!!!

Og Orta kritikerne er ute å myser etter ting å kritisere igjen skjønner jeg?
Marching On! 4276

Promotion 2010

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #4 på: Juli 30, 2018, 18:05:05 »
Hva med douglas fra wolves?


Douglas er en fotballnomade med 1 god sesong i England. Og så skåret han et fantastisk frisparkmål mot oss i fjor (med sqout Orta på tribunen)!  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #5 på: Juli 30, 2018, 20:51:31 »
Fått inn: Bamford (Middlesbrough) og Harrison (lån, Man City)
Sendt ut: Vieira (Sampdoria), Sacko (lån, Las Palmas)
Tror Orta gjør det bra jeg. Heldigvis ikke den kjøpefesten fra i fjor sommer.
Regner med at mer rask forsvinner ut døra snart.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Jon R

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #6 på: Juli 30, 2018, 21:45:47 »
På intervjuet i fjor sommer uttalte Victor at han hadde kontakter som fulgte 6.000 spillere i kamper hver uke.

Han har en fortid i Middlesbrough!


Hittil i år har vi skaffet Forshaw fra Middlesbrough!

Inn kommer også Bamford fra Middlesbrough og Harrisson med fortid i Middlesbrough!



Der har vi sqouting nettverket sitt der!!!
Hvor mange fra Boro hentet han ifjor? Var vel 15 spillere.som ble hentet totalt..
Jon R.

DenHviteYeboah

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #7 på: Juli 30, 2018, 22:00:05 »
Victor Orta har foreløpig ikke imponert meg ihvertfall. Han bør hente 2-3 som viser seg å bli kanonspillere til spottpris før han får noen hyllester fra meg... ;)

Eriksen55

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #8 på: Juli 30, 2018, 22:49:09 »
Victor Orta har foreløpig ikke imponert meg ihvertfall. Han bør hente 2-3 som viser seg å bli kanonspillere til spottpris før han får noen hyllester fra meg... ;)

Vinduet så langt er det vel ikke mye å utsette på?

Kan vise seg at Klich, Saiz, Alioski, Forshaw er signeringene forrige sommer som holder et visst nivå. Grot kan bli bra og flere til u23 er lovende.

Totalt bom: selv om han har noe ved seg, så blir Ekuban en bom. Uheldig med to beinbrudd.

Lasogga..det er kvaliteter i mannen, men funket ikke i Leeds.

Wiedwald..ingen holdt vel nullen mer enn han, på tross av maange store tabber. I utgangspunkter ok signering, men kjempe Bom.

Lonergan, er ikke bedre. Ok backup, men blir helt feil når første keeper svikter så til de grader.

Ideguchi, er med i år. Skjønner ikke utlånet. For tidlig å felle en dom, lukter bom

Cibicki..bom!

Anita, Dette var en signering de fleste jublet for. Ble ikke som ventet. Hva som gikk galt vites ikke.Ble en bom, men er fortsatt med under Bielsa. Så tidlig med endelig dom.

Pennington  i utgangspunktet ok lån. Flere bra kamper, men mye skadet.

Ingen lett sesong å være i Leeds. Hva som skjedde i november/desember skulle jeg likt å vite. Men tror ikke det var lett å være ny i Leeds forrige sesong.

Totalt sett så er flere av signeringene bra. Orta er ingen spåmann heller. Skader ødela for noen, kollektiv svikt bidro heller ikke til noe positivt. Med så mange nye så er det naturlig at det blir noen bom. Forventer man full klaff på alle signeringer så vil man alltid bli skuffet.

Grot ga vel ut et sitat i dag. Sånne ting og sånn som han hadde det er med å bidrar for hvordan spillere presterer.. Det er vanskelig for Orta & co å forutse.

Tror vi skal være glade vi har Orta. Han ordnet Bielsa og han har mange kontakter. Så skal vi heller ikke glemme at det er manager/Head coach som avgjør hvilke spillere som skal inn. Tc hentet sine. PH leverte inn en liste og Bielsa har sine.

Ã… tro at Orta sitter og speider spillere og tilbyr kontrakter til nye spillere alene, så er det feil. Det er mange som er med i denne prosessen. Orta er øverste leder innen rekruttering og fronter og er ansvarlig for jobben alle gjør.

Garantert noen av signeringene nå i sommer som ikke slår til. Hvem vet vi ikke enda. Heldigvis så ser vi at Klich faktisk ikke var så ille likevel, og kan fremstå som en knall "ny signering" denne sesongen. Det er ikke svart hvitt. Mye som skal klaffe for å treffe på en signering. Di Maria er vel et bra eksempel sammen med Kagawa, Zlatan (Barca)De Bruyne, Lukaku, Schurrle, Gøtze, Pato, Robinhio, Cuadrado, osv..listen er lang. Vår gamle storscorer Woods, slaktet og hoggstabbe etter første året, hyllet etter andre sesongen.

Stabilitet i ledelse, administrasjon, management og spillerstall har vist seg å være den eneste veien å gå for å oppnå suksess, over tid. Heldigvis så er vi på vei mot stabilitet i alle ledd. Så er det en annen diskusjon hva som er suksess :)

Promotion 2010

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #9 på: August 07, 2018, 23:14:24 »
Lufc hq

Leeds United CEO Angus Kinnear on @TalkingShutt podcast - "We have 3 or 4 analytical companies working with Victor Orta to look at an international pool of playing talent" #LUFC

 8)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

ibster

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #10 på: August 26, 2018, 10:03:20 »
Hvor mye av æren for at vi har MB som head coach skal Orta ha?

Sydhagen

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #11 på: August 26, 2018, 10:46:47 »
Hvor mye av æren for at vi har MB som head coach skal Orta ha?
Mye. Om jeg har forstått det riktig så var det han som startet det.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #12 på: August 26, 2018, 11:11:54 »
Hvor mye av æren for at vi har MB som head coach skal Orta ha?
Mye. Om jeg har forstått det riktig så var det han som startet det.
Jepps. I egenskap som journalist hadde han skrevet en ganske grundig reportasje om Bielsa for noen år tilbake, og hadde dermed nødvendig info/kontaktinfo til å sette i gang prosessen.
...men egentlig kom han visst bare med et hjertesukk til Radrizzani, at Bielsa hadde vært mannen for oss nå, men det går nok ikke.
- Slikt bare trigger meg, tenkte/sa Radrizzani i ettertid :)
De avtalte et møte (som skulle være i Argentina, Rad tenkte at det var for å teste de, hvor seriøse de var i henvendelsen...)
Bielsa var i alle fall seriøs, han hadd e da allerede sett 20 av foregående års kamper, og kunne navnet på alle i a- og u-stallen. :)

- fritt etter diverse intervjuer nå i høst :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

RoarG

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #13 på: August 26, 2018, 11:26:17 »
Ikke langt fra Capitol til den tarpeiske klippe i dagens fotball. Folk bør lære seg litt tålmodighet.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Josch

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #14 på: August 26, 2018, 11:27:07 »
Hvor mye av æren for at vi har MB som head coach skal Orta ha?
Mye. Om jeg har forstått det riktig så var det han som startet det.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Jeg vil si både Orta og Radrizzani. Orta kom kanskje opp med navnet men Rad hadde nok bestemt seg for å satse på en etablert coach (navngir Martinez, Conte, Ranieri). Rad stod for selve forhandlingen også.

 Nå fremstår  flere av Ortas spillerkjøp som meget habile kjøp: Saiz, Alioski, Klich, Forshaw, Bamford.

Bielsas inntreden setter derfor Orta i et bedre lys.

Eriksen55

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #15 på: August 26, 2018, 11:41:21 »
Hvor mye av æren for at vi har MB som head coach skal Orta ha?
Mye. Om jeg har forstått det riktig så var det han som startet det.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Jeg vil si både Orta og Radrizzani. Orta kom kanskje opp med navnet men Rad hadde nok bestemt seg for å satse på en etablert coach (navngir Martinez, Conte, Ranieri). Rad stod for selve forhandlingen også.

 Nå fremstår  flere av Ortas spillerkjøp som meget habile kjøp: Saiz, Alioski, Klich, Forshaw, Bamford.

Bielsas inntreden setter derfor Orta i et bedre lys.

Selv gode spillere trenger en god leder og motivator. Slik som klubben har blitt drevet, spesielt under Cellino tiden så vil selv gode spillere slite med å prestere. Så mye støy, løgner, sparkingen og hodeløse ansettelser påvirker selvfølgelig alle. Skal tørre å påstå at stemmningen i garderoben og klubben er på et helt annet nivå etter at Rads og & co kom inn, som videre har styrket seg med Bielsas inntreden. Derfor vil vi nok se at Orta sine kjøp oftere slår til fremover.  Tror Orta er en viktig og dyktig mann!

RoarG

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #16 på: August 26, 2018, 11:46:04 »
Hvor mye av æren for at vi har MB som head coach skal Orta ha?
Mye. Om jeg har forstått det riktig så var det han som startet det.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Jeg vil si både Orta og Radrizzani. Orta kom kanskje opp med navnet men Rad hadde nok bestemt seg for å satse på en etablert coach (navngir Martinez, Conte, Ranieri). Rad stod for selve forhandlingen også.

 Nå fremstår  flere av Ortas spillerkjøp som meget habile kjøp: Saiz, Alioski, Klich, Forshaw, Bamford.

Bielsas inntreden setter derfor Orta i et bedre lys.
Ville ha vært overmenneskelig å treffe 100% på alle innkjøp. Det har da vært bommet mye i tidligere tider også. Noen spillere begynte bra men dabbet av: O'Kane, Bridcutt, Murphy. Slik som det kan virke som, er det trenerne som har mislykkes å utvikle spillerne. Etter fjorårs-sesongen var det mange (jeg blant dem) som ønsket Berardi og Cooper langt vekk. Roofe kunne selges for den riktige prisen osv. Phillips fikk mye tyn. Nå er han nærmest gud. Anskaffelsen av Bielsa kan vise seg være gull verdt, og viljen til ikke å skaffe Leeds en anerkjent trener setter de tidligere eierne i et lys av inkompetanse.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Sydhagen

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #17 på: August 26, 2018, 11:49:35 »
Hvor mye av æren for at vi har MB som head coach skal Orta ha?
Mye. Om jeg har forstått det riktig så var det han som startet det.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Jeg vil si både Orta og Radrizzani. Orta kom kanskje opp med navnet men Rad hadde nok bestemt seg for å satse på en etablert coach (navngir Martinez, Conte, Ranieri). Rad stod for selve forhandlingen også.

 Nå fremstår  flere av Ortas spillerkjøp som meget habile kjøp: Saiz, Alioski, Klich, Forshaw, Bamford.

Bielsas inntreden setter derfor Orta i et bedre lys.

Her er hovedpoenget. Orta har sannsynligvis gjort jobben sin med spillerne som er hentet, mens på trenersiden har det vært for naivt, frem til nå.
Jeg er ikke lenger bekymret om vi skulle ligge under før pause, for jeg vet at vi er uansett det best trente laget og står på i fulle 90 minutter. Vi er omtrent garantert å score 1-2 mål i hver eneste kamp med den spillestilen vi har.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Promotion 2010

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #18 på: Oktober 09, 2018, 18:24:45 »
Leeds-live

Victor Orta lifts the lid on his criteria for new Leeds United signings in a rare interview - Leeds Live

Knocking the socks off scouts in the second tier of a European backwater is no guarantee of success at Leeds United, just ask Victor Orta.

Your goals-per-game ratio can be as high as you like, but whether that’s in Belgium’s top flight or Estonia’s third division, not every footballer is going to adapt to English football.


United’s director of football has revealed the three criteria he and his recruitment department at Elland Road take into account when whittling down their shortlists.

Victor Orta and Angus Kinnear are pictured among the Leeds United supporters at Sheffield Wednesday on September 28, 2018(Image: @JayMooney86 / Twitter)
In a rare interview, published by SciSports, an international sports analytics company, Orta said the hardest part of recruitment was judging how well a footballer transitions from one club or league to another.


“As director of football of Leeds United AFC, one of my most important tasks is the signing of new players,” he said.

“I would say the signing of new players is 70 per cent of my job.


“To minimalise the likelihood of a new signing that will fail, we have three criteria we take into consideration while analysing a player: the technical level, psychological level and the level of transition.


“The technical level of a player is easy to recognise by watching him play. The psychological level is a little harder to determine.

Jay-Roy Grot is one of those new signings who struggled to adapt to life at Leeds United last season(Image: Christof Koepsel/Getty Images)
“The level of transition is the most important criterion in my opinion, but also the most difficult to measure.

“The level of transitions measures if the player is able to reach the same level of performance in a new environment. The real talent lies in the level of transition.”

In February it was announced United would begin collaborating with SciSports in order to improve their scouting department and gain access to the firm’s database, which boasts 90,000 players.

Elsewhere in the Orta interview, the former Middlesbrough executive talked up Insight, a platform United use with SciSports.

He said it allows him to get to know and understand the player market in different countries and leagues.


Andrea Radrizzani, Victor Orta and Angus Kinnear at Elland Road(Image: Getty Images)
“This is of great value since we do not have a scout in every country,” he said.

“At Leeds United we have a total of seven scouts. For me and the scouting department it is impossible to watch every match around the world.”
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #19 på: Oktober 09, 2018, 23:24:55 »
Fint innblikk i rekrutteringsmodellen og utfordringer ved rekrutteringsarbeidet. Jeg tror Orta er en viktig mann for klubben og at han gjør en solid jobb. At han bommet noe voldsomt på keeper og venstre back sist sesong endrer ikke på det store bildet : Det sportslige apparatet (som han er ansvarlig for) fremstår som radikalt bedret sammenlignet med Cellinotiden. Ikke den som søker mest oppmerksomhet i media, litt overraskende da «ryktet» sa noe annet da han ble ansatt.

Med tanke på all den usakelige pepperen denne mannen fikk når det gikk dårlig, er det forunderlig hvor lite kred han får når det går bra.  :D
Jon R.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #20 på: Oktober 09, 2018, 23:46:24 »
Hvorfor i all verden er ikke Ortas feiring av utligningen kommentert i denne tråden??? :o
Fant bare en hitc-link i farten... 

http://www.hitc.com/en-gb/2018/10/06/video-shows-victor-ortas-stunning-reaction-to-leeds-equaliser/
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kickthemdown

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #21 på: Oktober 10, 2018, 10:19:03 »
Hvorfor i all verden er ikke Ortas feiring av utligningen kommentert i denne tråden??? :o
Fant bare en hitc-link i farten... 

http://www.hitc.com/en-gb/2018/10/06/video-shows-victor-ortas-stunning-reaction-to-leeds-equaliser/
Feiringen til Orta tror jeg er av ren lettelse foran kjærlighet til klubben.. Men det er nå bare meg  ;)

Killa

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #22 på: Oktober 10, 2018, 10:38:29 »
Hvorfor i all verden er ikke Ortas feiring av utligningen kommentert i denne tråden??? :o
Fant bare en hitc-link i farten... 

http://www.hitc.com/en-gb/2018/10/06/video-shows-victor-ortas-stunning-reaction-to-leeds-equaliser/
Feiringen til Orta tror jeg er av ren lettelse foran kjærlighet til klubben.. Men det er nå bare meg  ;)

Herrlig å se!! Orta kysser jo brillene av Radrizzani!! :-D

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #23 på: Oktober 10, 2018, 13:31:40 »
Feiringen til Orta tror jeg er av ren lettelse foran kjærlighet til klubben.. Men det er nå bare meg  ;)

Om vår nye spiss scorer i debuten samt kysser klubb-emblemet, ville jeg jublet villt. Men eg ville ikkje innbillt meg at han gjorde det av kjærlighet til klubben. :o

Det er passion, FOR klubben vår. Og det er bra. :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

DenHviteYeboah

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #24 på: Oktober 10, 2018, 16:50:37 »
Tja...jeg er fortsatt ikke voldsomt imponert over Ortas signings, men den store forskjellen nå er at vi har en trener i verdensklasse som får det beste ut av alle, og at spillerne  spiller bra i Bielsa systemet. Jeg har mine tvil om denne troppen hadde vært topp 3 pr. dags dato med Heckinbottom, Evans, Milanic,Hock,TC eller Rôsler bak spakene.....
Alt hva Orta har gjort er ikke feil, men jeg klarer nok ikke å genierklære hans signings ;)
Utrolig bra at vi har et scoutsystem nå ihvertfall. Det kan det komme mye bra ut av :)

stian

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #25 på: Oktober 10, 2018, 17:32:50 »
Tja...jeg er fortsatt ikke voldsomt imponert over Ortas signings, men den store forskjellen nå er at vi har en trener i verdensklasse som får det beste ut av alle, og at spillerne  spiller bra i Bielsa systemet. Jeg har mine tvil om denne troppen hadde vært topp 3 pr. dags dato med Heckinbottom, Evans, Milanic,Hock,TC eller Rôsler bak spakene.....
Alt hva Orta har gjort er ikke feil, men jeg klarer nok ikke å genierklære hans signings ;)
Utrolig bra at vi har et scoutsystem nå ihvertfall. Det kan det komme mye bra ut av :)

Vi får felle endelig dom over Orta etter januarvinduet. Da har han (forhåpentligvis) penger, en klubb i medvind og en head coach i verdensklasse til å ta i mot de nye spillerne. Feilkjøp da vil bli slått hardt ned på!

Promotion 2010

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #26 på: Oktober 15, 2018, 18:53:10 »
Victor Orta lifts the lid on his criteria for new Leeds United signings in a rare interview - Leeds Live

Knocking the socks off scouts in the second tier of a European backwater is no guarantee of success at Leeds United, just ask Victor Orta.

Your goals-per-game ratio can be as high as you like, but whether that’s in Belgium’s top flight or Estonia’s third division, not every footballer is going to adapt to English football.


United’s director of football has revealed the three criteria he and his recruitment department at Elland Road take into account when whittling down their shortlists.

Victor Orta and Angus Kinnear are pictured among the Leeds United supporters at Sheffield Wednesday on September 28, 2018(Image: @JayMooney86 / Twitter)
In a rare interview, published by SciSports, an international sports analytics company, Orta said the hardest part of recruitment was judging how well a footballer transitions from one club or league to another.


“As director of football of Leeds United AFC, one of my most important tasks is the signing of new players,” he said.

“I would say the signing of new players is 70 per cent of my job.


“To minimalise the likelihood of a new signing that will fail, we have three criteria we take into consideration while analysing a player: the technical level, psychological level and the level of transition.


“The technical level of a player is easy to recognise by watching him play. The psychological level is a little harder to determine.

Jay-Roy Grot is one of those new signings who struggled to adapt to life at Leeds United last season(Image: Christof Koepsel/Getty Images)
“The level of transition is the most important criterion in my opinion, but also the most difficult to measure.

“The level of transitions measures if the player is able to reach the same level of performance in a new environment. The real talent lies in the level of transition.”

In February it was announced United would begin collaborating with SciSports in order to improve their scouting department and gain access to the firm’s database, which boasts 90,000 players.

Elsewhere in the Orta interview, the former Middlesbrough executive talked up Insight, a platform United use with SciSports.

He said it allows him to get to know and understand the player market in different countries and leagues.


Andrea Radrizzani, Victor Orta and Angus Kinnear at Elland Road(Image: Getty Images)
“This is of great value since we do not have a scout in every country,” he said.

“At Leeds United we have a total of seven scouts. For me and the scouting department it is impossible to watch every match around the world.”

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #27 på: Oktober 15, 2018, 22:43:07 »
Victor Orta lifts the lid on his criteria for new Leeds United signings in a rare interview - Leeds Live

Knocking the socks off scouts in the second tier of a European backwater is no guarantee of success at Leeds United, just ask Victor Orta.

Your goals-per-game ratio can be as high as you like, but whether that’s in Belgium’s top flight or Estonia’s third division, not every footballer is going to adapt to English football.


United’s director of football has revealed the three criteria he and his recruitment department at Elland Road take into account when whittling down their shortlists.

Victor Orta and Angus Kinnear are pictured among the Leeds United supporters at Sheffield Wednesday on September 28, 2018(Image: @JayMooney86 / Twitter)
In a rare interview, published by SciSports, an international sports analytics company, Orta said the hardest part of recruitment was judging how well a footballer transitions from one club or league to another.


“As director of football of Leeds United AFC, one of my most important tasks is the signing of new players,” he said.

“I would say the signing of new players is 70 per cent of my job.


“To minimalise the likelihood of a new signing that will fail, we have three criteria we take into consideration while analysing a player: the technical level, psychological level and the level of transition.


“The technical level of a player is easy to recognise by watching him play. The psychological level is a little harder to determine.

Jay-Roy Grot is one of those new signings who struggled to adapt to life at Leeds United last season(Image: Christof Koepsel/Getty Images)
“The level of transition is the most important criterion in my opinion, but also the most difficult to measure.

“The level of transitions measures if the player is able to reach the same level of performance in a new environment. The real talent lies in the level of transition.”

In February it was announced United would begin collaborating with SciSports in order to improve their scouting department and gain access to the firm’s database, which boasts 90,000 players.

Elsewhere in the Orta interview, the former Middlesbrough executive talked up Insight, a platform United use with SciSports.

He said it allows him to get to know and understand the player market in different countries and leagues.


Andrea Radrizzani, Victor Orta and Angus Kinnear at Elland Road(Image: Getty Images)
“This is of great value since we do not have a scout in every country,” he said.

“At Leeds United we have a total of seven scouts. For me and the scouting department it is impossible to watch every match around the world.”
Denne postet du for 9 dager siden, promo. Leser du dine egne poster?  ;)
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #28 på: Oktober 15, 2018, 22:46:45 »
Ingen som leser postene mine, Jon!  :-[


Husket ikke helt, men var jo ikke så mye leting som skulle til!


Orta er god han - når manageren er bedre! Point-point!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #29 på: Oktober 15, 2018, 22:49:36 »
Ingen som leser postene mine, Jon!  :-[


Husket ikke helt, men var jo ikke så mye leting som skulle til!


Orta er god han - når manageren er bedre! Point-point!
Jo jeg!   :)
Jon R.