Skrevet av Emne: Ex Sporting Director: Victor Orta  (Lest 72979 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Kato

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #420 på: Mai 02, 2023, 10:51:23 »
Første riktige denne klubben har gjort på lenge.

Sterland

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #421 på: Mai 02, 2023, 12:52:22 »

Blank_File

Sv: Sporting Director: Victor Orta
« Svar #422 på: Mai 02, 2023, 13:02:28 »
Selv om jeg er enig i tiden var inne for et skifte nå, særlig etter intervjuet tidligere i vår som mer enn mye hintet om en exit i sommer, så er jeg ikke så svart i synet mitt på Orta som mange. Jeg har ikke tid nå, men vi må ha en grundig gjennomgang av signeringene hans fra starten for å oppsummere. Så er det også sammenhengen i det hele, som i alle fall i det siste har sett ut til å mangle.

Mer enn noe Victor Orta, takk for at du fikk fatt på Marcelo Bielsa og bidro i den mest underholdende perioden i min tid som Leeds-supporter. Det var nok til å sementere mine barns status som Leeds-supportere. :)

Eriksen55

Sv: Ex Sporting Director: Victor Orta
« Svar #423 på: Mai 02, 2023, 14:38:27 »
Da var det slutt for Orta - Det måtte gå slik til slutt.

Vil tro han har endret og forbedret noe i klubben. Speidernettverket og systemet han har bygget opp var visst omfattende. Så satser på at dette er noe som kan benyttes videre.

Blitt noen signeringer som ikke har slått til, men også truffet bra på flere. Antar at snittet på treff er helt på normalen og vi har flere unggutter vi kan høste av senere.

Signeringen av enkelte spillere som ikke har slått til er ikke bare Orta sin skyld heller. At en spiller som McKennie ikke lykkes sier nok mer om Leeds enn Orta.

Litt uheldige episoder hvor lidenskapen har tatt overhånd. Sånne ting som blåser over når Leeds vinner og blir slått stort opp når det tapes.

Bortsett fra Bielsa så traff han ikke på noen manageransettelser - Det ble hans bane.

Totalt sett godkjent i min bok på signeringer av spillere og den generelle jobben. Langt unna godkjent på managere. Toppklasse signeringen av Bielsa.

Lykke til videre :)

Sleivind

Sv: Ex Sporting Director: Victor Orta
« Svar #424 på: Mai 02, 2023, 15:14:00 »
Skjønner jo at Orta går hvis meningen er å ansette Allardyce som manager ut sesongen. Er vel det stikk motsatte av alt Orta står for.

Kato

Sv: Ex Sporting Director: Victor Orta
« Svar #425 på: Mai 02, 2023, 15:16:12 »
Så kan man spørre seg hvorfor måtte han sparkes i dag. Kunne man ikke ventet til sommeren. Er det uoverenstemmelser i ansettelse av ny manager? Er det Radrizzani som nå har tatt kontrollen over dette? Er amerikanerne og pusher på? Eller er det splid mellom amerikanerne og Radrizzani i veien videre?

Står enormt på spill ift økonomi og salgspris.
 

Lucas the Kop Cat

Sv: Ex Sporting Director: Victor Orta
« Svar #426 på: Mai 02, 2023, 15:18:19 »
Så kan man spørre seg hvorfor måtte han sparkes i dag. Kunne man ikke ventet til sommeren. Er det uoverenstemmelser i ansettelse av ny manager? Er det Radrizzani som nå har tatt kontrollen over dette? Er amerikanerne og pusher på? Eller er det splid mellom amerikanerne og Radrizzani i veien videre?

Står enormt på spill ift økonomi og salgspris.
Det er nå vi supportere som pusher på, det har jo vært rene hylekoret mot Orta en stund nå!

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


HåvardK

Sv: Ex Sporting Director: Victor Orta
« Svar #427 på: Mai 02, 2023, 15:24:39 »
Så kan man spørre seg hvorfor måtte han sparkes i dag. Kunne man ikke ventet til sommeren. Er det uoverenstemmelser i ansettelse av ny manager? Er det Radrizzani som nå har tatt kontrollen over dette? Er amerikanerne og pusher på? Eller er det splid mellom amerikanerne og Radrizzani i veien videre?

Står enormt på spill ift økonomi og salgspris.
Helt enig. Virker nok en gang som en impulsiv og uoverveid avgjørelse. Å skille lag til sommeren hadde alle hatt forståelse for, men å kvitte seg med sportsdirektøren nå virker mildt sagt merkelig.

Dennis

Sv: Ex Sporting Director: Victor Orta
« Svar #428 på: Mai 02, 2023, 15:35:55 »
Så kan man spørre seg hvorfor måtte han sparkes i dag. Kunne man ikke ventet til sommeren. Er det uoverenstemmelser i ansettelse av ny manager? Er det Radrizzani som nå har tatt kontrollen over dette? Er amerikanerne og pusher på? Eller er det splid mellom amerikanerne og Radrizzani i veien videre?

Står enormt på spill ift økonomi og salgspris.
Helt enig. Virker nok en gang som en impulsiv og uoverveid avgjørelse. Å skille lag til sommeren hadde alle hatt forståelse for, men å kvitte seg med sportsdirektøren nå virker mildt sagt merkelig.

For all del, Orta måtte gå og dette er altfor seint.

Timingen derimot, er for min del bare en ansvarsfraskrivelse fra de høye herrer.

Så kan det godt være at Orta ikke ville ha Allardyce, men han er også en fall guy. Fortjent nok, men det sitter flere andre i styre som har stort ansvar og skyld for hvor vi er.

Uansett hva som ligger bak og om Orta har gått "frivillig", så velger jeg å se positivt på det. Forholdet mellom Orta og supporterne var ikke mulig å redde og jobben har vært altfor svak. Dette gir nå styret relativt sett god tid på å finne en ny Sporting Director / Director of Football som har noen uker på å kartlegge klubbens behov i forkant av overgangsmarkedet. Det blir den viktigste av disse på mange år, uansett divisjon.

Så gjenstår det å se om de treffer riktig i valget her her. Det er vel langt fra sikkert at de har noen plan for dette, men det er en fryktelig viktig stilling de må treffe på. Se på hvordan lag som Brighton og Brentford har etablert seg med fantastisk rekruttering til en billig penge. Mye av kreditten her må legges hos Dan Asworth (nå hos Newcastle) og Phil Giles
Marching on together!

RoarG

Sv: Ex Sporting Director: Victor Orta
« Svar #429 på: Mai 02, 2023, 15:39:59 »
Så kan man spørre seg hvorfor måtte han sparkes i dag. Kunne man ikke ventet til sommeren. Er det uoverenstemmelser i ansettelse av ny manager? Er det Radrizzani som nå har tatt kontrollen over dette? Er amerikanerne og pusher på? Eller er det splid mellom amerikanerne og Radrizzani i veien videre?

Står enormt på spill ift økonomi og salgspris.
Helt enig. Virker nok en gang som en impulsiv og uoverveid avgjørelse. Å skille lag til sommeren hadde alle hatt forståelse for, men å kvitte seg med sportsdirektøren nå virker mildt sagt merkelig.
En populistisk avgjørelse. Radrizzani kjøper seg kortvarig fred med fansen ved å sparke en til tider upopulær sportsdirektør. Nå var Orta bare en ansatt, og alt faller tilbake på sjefen selv. Blir spennende å se hvem som blir ny sportsdirektør. Eller skal det også drøye å få orden i? Og ved å sparke Orta, så vil mere av oppmerksomheten bli rettet mot Radrizzani, nå når "bufferen" Orta er borte.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

morten1966

Sv: Ex Sporting Director: Victor Orta
« Svar #430 på: Mai 02, 2023, 15:52:34 »
Er vel først og fremst Radrizzani og 49er som ikke har gjort jobben sin.. Orta har fått gjøre akkurat som han har villet. Nå som det går til hælvete så blir mannen kastet under bussen. Eirene burde satt ned foten for lenge siden. Holder ikke med bare unggutter i PL.  Merkelig at eierne skulle la det gå så langt som dette.

HåvardK

Sv: Ex Sporting Director: Victor Orta
« Svar #431 på: Mai 02, 2023, 16:13:01 »
Er vel først og fremst Radrizzani og 49er som ikke har gjort jobben sin.. Orta har fått gjøre akkurat som han har villet. Nå som det går til hælvete så blir mannen kastet under bussen. Eirene burde satt ned foten for lenge siden. Holder ikke med bare unggutter i PL.  Merkelig at eierne skulle la det gå så langt som dette.
Merkelig?

peacock

Sv: Ex Sporting Director: Victor Orta
« Svar #432 på: Mai 02, 2023, 16:18:59 »
Hvorfor kunne ikke dette vente til sommeren? Da kunne han forsvunnet stille ut av dørene. Dette blir nå utidig, og Orta blir en slags syndebukk. I dagens prekære situasjon, bør ikke å kvitte seg med en sporting Director være første prioritet.

Russel_Doig

Sv: Ex Sporting Director: Victor Orta
« Svar #433 på: Mai 02, 2023, 16:46:11 »
Hvorfor kunne ikke dette vente til sommeren? Da kunne han forsvunnet stille ut av dørene. Dette blir nå utidig, og Orta blir en slags syndebukk. I dagens prekære situasjon, bør ikke å kvitte seg med en sporting Director være første prioritet.

Eg tipper Orta satt sin stilling inn på å ikkje ansette Big Sam.

morten1966

Sv: Ex Sporting Director: Victor Orta
« Svar #434 på: Mai 02, 2023, 16:49:42 »
Er vel først og fremst Radrizzani og 49er som ikke har gjort jobben sin.. Orta har fått gjøre akkurat som han har villet. Nå som det går til hælvete så blir mannen kastet under bussen. Eirene burde satt ned foten for lenge siden. Holder ikke med bare unggutter i PL.  Merkelig at eierne skulle la det gå så langt som dette.
Merkelig?

ja er det ikke merkelig at han fikk holde på...? Kjøpte vel Forshaw januar 2018,hvor lang tid tok det før han kjøpte en ny midtbanespiller? Som eier har  du vel et ansvar for å følge med i galskapen...

Fantasyland

Sv: Ex Sporting Director: Victor Orta
« Svar #435 på: Mai 02, 2023, 16:53:45 »
The Athletic | Football
@TheAthleticFC
How Victor Orta’s time at Leeds came to an end:

▪️ Considered resigning in January
▪️ Backed Marsch then Gracia to turn Leeds around
▪️ Difference of views with #LUFC board
▪️ Split of ownership with 49ers made job harder
▪️ Expensive signings failed to make impact

📝
@PhilHay_

https://theathletic.com/4480086

Johnnyj

Sv: Ex Sporting Director: Victor Orta
« Svar #436 på: Mai 02, 2023, 16:56:23 »
Hvorfor kunne ikke dette vente til sommeren? Da kunne han forsvunnet stille ut av dørene. Dette blir nå utidig, og Orta blir en slags syndebukk. I dagens prekære situasjon, bør ikke å kvitte seg med en sporting Director være første prioritet.

Eg tipper Orta satt sin stilling inn på å ikkje ansette Big Sam.

Han har for lengst bevist at han ikke har noe i PL å gjøre lenger. Sist gang han imponerte var med Sunderland.

Dette er som å signere en Tom Nordlie, bare uten glimt i øyet. Ville heller valgt Warnock istedenfor, hvis vi først skal velge en dinosaur.

Josch

Sv: Ex Sporting Director: Victor Orta
« Svar #437 på: Mai 02, 2023, 17:15:24 »
Så kan man spørre seg hvorfor måtte han sparkes i dag. Kunne man ikke ventet til sommeren. Er det uoverenstemmelser i ansettelse av ny manager? Er det Radrizzani som nå har tatt kontrollen over dette? Er amerikanerne og pusher på? Eller er det splid mellom amerikanerne og Radrizzani i veien videre?

Står enormt på spill ift økonomi og salgspris.
Helt enig. Virker nok en gang som en impulsiv og uoverveid avgjørelse. Å skille lag til sommeren hadde alle hatt forståelse for, men å kvitte seg med sportsdirektøren nå virker mildt sagt merkelig.
En populistisk avgjørelse. Radrizzani kjøper seg kortvarig fred med fansen ved å sparke en til tider upopulær sportsdirektør. Nå var Orta bare en ansatt, og alt faller tilbake på sjefen selv. Blir spennende å se hvem som blir ny sportsdirektør. Eller skal det også drøye å få orden i? Og ved å sparke Orta, så vil mere av oppmerksomheten bli rettet mot Radrizzani, nå når "bufferen" Orta er borte.

Enig. Dette er en symbolhandling. Fansen har uttalt mistillit til styret og den sportslige ledelse/Orta/Gracia. Her gir Rad fansen en innrømmelse. Den koster ikke Rad mye, det ville kommet uansett i sommer. Orta ville uansett vært på vei ut etter 6 år. Men fansen er klubbens viktigste kapital og må lyttes til. Neste blir Gracia. Men hva med styret?

Kontakinte

Sv: Ex Sporting Director: Victor Orta
« Svar #438 på: Mai 02, 2023, 17:21:34 »
Så kan man spørre seg hvorfor måtte han sparkes i dag. Kunne man ikke ventet til sommeren. Er det uoverenstemmelser i ansettelse av ny manager? Er det Radrizzani som nå har tatt kontrollen over dette? Er amerikanerne og pusher på? Eller er det splid mellom amerikanerne og Radrizzani i veien videre?

Står enormt på spill ift økonomi og salgspris.
Helt enig. Virker nok en gang som en impulsiv og uoverveid avgjørelse. Å skille lag til sommeren hadde alle hatt forståelse for, men å kvitte seg med sportsdirektøren nå virker mildt sagt merkelig.
Orta ville fortsette med Gracia ut sesongen, mulig grunn?

Eriksen55

Sv: Ex Sporting Director: Victor Orta
« Svar #439 på: Mai 02, 2023, 19:48:55 »
 Akkurat hva som har skjedd og hvorfor Orta er ferdig nå gidder jeg ikke bruke en kalori på.
Nå må plassen reddes. Da kan Ingen kan spares pga medlidenhet eller lang å tro tjeneste. Finnes det spillere som sprer dårlig stemning er det bare å fjerne dem også. Fire kamper gjenstår og det eneste som gjelder er 3-4 poeng.

Klarer Big S det så er det et vellykket grep. Virker det ikke så føyer det seg inn i rekken av ting. Først etter sesongen bør det være tema. All bak laget siste fire er det jeg håper vi kan se, men frykter at fansen nå går på enkeltspillere, styret og Big S. Spillerne blir hele tiden målt etter Side before self. De neste kampene bør det gjelde alle som har Leeds hjerte.

En heftig evaluering og ytringer vil tvinge seg frem etter sesongen uansett. Da trenger ingen spare på kruttet  :)

Tipper at Orta ikke er like stum som Bielsa i ettertid..så svaret på hva og hvorfor kommer nok!

« Siste redigering: Mai 02, 2023, 20:23:39 av Eriksen55 »

ingve1960

Sv: Ex Sporting Director: Victor Orta
« Svar #440 på: Mai 05, 2023, 20:57:25 »
For meg er det bare trist at orta må gå synes han har bidratt mye på oppgangen for klubben vår.

Etter min mening ligger årsaken til nedturen på trener og spillestil .
Først bielsa:han blir avslørt og selv de dårlige lagene finner våpen mot oss, i tillegg er han for lite ydmyk når troppen blir skaderammet og han kaster inn ungdommen i  en vanskelig spillestil...
Jesse: ikke klar for pl..4-2-2-2???fant aldri ut hva han prøvde på,.Hawaii,kick and run??.
Gracia: vil ikke skylde på han, får ikke sjangs å forme laget..

Så orta:har jobba for klubben med hjertet utenpå dressen kjøpt mange bra spillere ut fra hva kort han har på hand. I dag er første pri på de store talentene gruppespillet i Europa, der er ikke vi på minst 4til 6 år. De siste amerikanerkjøpa tror jeg er jesse og 49ers sitt verk...se på vilke spillere orta har hatt på gaffelen. Depaul,lang,gabi ravioli  cdk me flere.
Spillestil og stang ut har knust selvtilliten til spillerene våre og de somhar spilt litt vet hvor mye det betyr.
Mange kaller spillerene våre cc spillere det samme skedde for et par år siden da vi toppa formtabellen siste 10 med utskjelte spillere som alioski ayling osv etterpå. Og hva med Chelsea, har tatt like mange poeng som oss siste 10 kamper og ikke vunnet på 6 kamper, er disse også bare cc spillere??

Nei jeg sier heller tusen takk victor lykke til videre..MOT

lowfields

Sv: Ex Sporting Director: Victor Orta
« Svar #441 på: Mai 05, 2023, 21:46:31 »
Det blir litt vanskelig å holde hue kaldt når man skal vurdere eiere/DOFs/managere/spillere i dag når alt er enten himmel eller helvete hver lørdag.
Er ikke i tvil om at ambisjonen og planen i teorien var bra - men det å gjøre et Raphina-kjøp hver gang er ikke mulig.

Det ble for naivt - ikke kjøpte vi spillere med PL-erfaring - og ikke har vi kjøpt spillere over 24 år siden 2020.
 
Men det blir for dumt å kalle noen for fullstendig håpløse bare fordi man ikke lykkes der og da.
Det vil jo bety at det finnes 3 håpløst drevne PL-klubber hvert år.

Det ble prøvd - og det feilet (nå sier jeg dette før sesongen er over - for det har mislykkes uansett om vi beholder plassen eller ikke).

Ang. Orta, skal ingen ta ifra han passion - men det blir uprofesjonelt når han ender opp med å nesten slåss med supportere på tribunen.
Han har vel alltid vært litt for glad i "storkjøp" - husker det fra Boro-tiden også.

Alle kan ikke alltid lykkes - sånn er det - ups and downs.
« Siste redigering: Mai 05, 2023, 22:23:38 av lowfields »
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

ingve1960

Sv: Ex Sporting Director: Victor Orta
« Svar #442 på: Mai 05, 2023, 23:02:53 »
Enig med deg leedlife men jeg tror at mesteparten av spillerne vi har kjøpt de 2 siste sesongene egentlig er gode nok spillere for pl..adams mckennie  wøber sinisterra gnonto litt over norm og Aronsen Kristensen rutter litt under norm men at det dereier seg om å få en trener som har en god plan i forhold tilspillermateriell..
Synes det er litt som landslaget med solbakken .er litt skuffa av resultatene samtidig som jeg vet at det nytter ikke med gode spisser vis de ikke får ballen og forsvaret slipper inn for lette mål.

Dennis

Sv: Ex Sporting Director: Victor Orta
« Svar #443 på: Mai 15, 2023, 18:54:50 »
Anbefaler podcasten Leeds That og episoden etter Man City-kampen (siste episode pt).

Darragh Cunningham, som tydeligvis er godt kvalifisert til å bedømme sportslig ledelse, har ikke spesielt mye godt å si om spanjolens tid på Elland Road. Blant annet trekker han fram en merkelig klausul i Llorentes avtale med Roma.

Marching on together!

Reaney

Sv: Ex Sporting Director: Victor Orta
« Svar #444 på: Mai 15, 2023, 19:00:04 »
Takk for tipset, Dennis.

Fantasyland

Sv: Ex Sporting Director: Victor Orta
« Svar #445 på: Mai 25, 2023, 19:00:53 »
Dette kan bli SPICY!

Ibrαhim
@_Mo_Ibrahim
🚨 Interview with Victor Orta being published tonight around 8-9pm. ⚪️#LUFC

Fantasyland

Sv: Ex Sporting Director: Victor Orta
« Svar #446 på: Mai 25, 2023, 21:46:15 »
Dette kan bli SPICY!

Ibrαhim
@_Mo_Ibrahim
🚨 Interview with Victor Orta being published tonight around 8-9pm. ⚪️#LUFC

Mjaaa….

https://gianlucadimarzio.com/en/victor-orta-interview



Blank_File

Sv: Ex Sporting Director: Victor Orta
« Svar #449 på: Mai 26, 2023, 20:14:11 »
https://twitter.com/_mo_ibrahim/status/1662030984462696449?s=46&t=iRanor4FP2H3CC89EFjOiA
Ikke noe KS-system hos godeste Mo mao.
Dette må være noe av det verste jeg har hørt i mitt liv. Kanskje er det enda mer utrolig at det ikke kom fram noe større når det først var en bedrager.