Skrevet av Emne: Utlånt spiller: Jack Harrison  (Lest 69079 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jon R

Sv: Ny lånespiller: Jack Harrison
« Svar #30 på: Juli 31, 2018, 23:02:52 »
Tror ikke vi skal kreve for mye av Harrison ennå. Han hadde to fine sesonger i MLS før Man City "kjøpte" ham, men fikk bare fire kamper som innbytter etter at han ble lånt ut til Middlesbrough i januar 2018.

Jeg betrakter ham derfor ikke som et ferdig produkt, men heller et talent som kan slå igjennom i år hvis vi er heldige.
Jo, jeg tror vi må kreve mye. Harrison er ung men neppe hentet inn som en squadplayer.
Jon R.

AndyMathie

Sv: Ny lånespiller: Jack Harrison
« Svar #31 på: Juli 31, 2018, 23:27:59 »
Tror ikke vi skal kreve for mye av Harrison ennå. Han hadde to fine sesonger i MLS før Man City "kjøpte" ham, men fikk bare fire kamper som innbytter etter at han ble lånt ut til Middlesbrough i januar 2018.

Jeg betrakter ham derfor ikke som et ferdig produkt, men heller et talent som kan slå igjennom i år hvis vi er heldige.
Jo, jeg tror vi må kreve mye. Harrison er ung men neppe hentet inn som en squadplayer.

Han spilte kjempe bra etter rapportene på City sitt lag i dette årets Champions cup som spilles nå på sommeren i USA. Tror at han skal herje i år i Championship. Det er det jeg forventer av han og sikkert det Bielsa også forventer av han og det tror jeg Pep også forventer av han. Nei dette blir nok en av våre aller viktigste spillere denne sesongen.
We are Leeds and we are proud of it!

auren

Sv: Ny lånespiller: Jack Harrison
« Svar #32 på: August 03, 2018, 21:13:35 »
@ManCity
#PEP: @Harrison_Jack11 did so well in the preseason and I was so impressed. His move to Leeds is perfect for him and he will do well under Marcelo Bielsa. #mancity

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

RoarG

"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Bjorn

Sv: Ny lånespiller: Jack Harrison
« Svar #34 på: August 23, 2018, 18:22:22 »
Fans, altså ;D.
https://www.footballfancast.com/championship/leeds/leeds-fans-mixed-over-jack-harrison

Godt de fleste skjønner at han har svært få minutter så langt som teller mot noen slags konklusjon.
Marching On! 4276

ibster

Sv: Ny lånespiller: Jack Harrison
« Svar #35 på: August 23, 2018, 18:33:27 »
På et tidspunkt mot Swansea spilte han til høyre i banen. Det så ut som om ham var mer komfortabel der når han kan gå innover i banen. (Venstrebeint som ham er)

RoarG

Sv: Ny lånespiller: Jack Harrison
« Svar #36 på: August 23, 2018, 18:35:32 »
På et tidspunkt mot Swansea spilte han til høyre i banen. Det så ut som om ham var mer komfortabel der når han kan gå innover i banen. (Venstrebeint som ham er)
Ville ha hatt han der hvor han sammen med Shackleton kunne ha utfordret Olsson mye oftere.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Eriksen55

Sv: Ny lånespiller: Jack Harrison
« Svar #37 på: August 23, 2018, 18:46:55 »
På et tidspunkt mot Swansea spilte han til høyre i banen. Det så ut som om ham var mer komfortabel der når han kan gå innover i banen. (Venstrebeint som ham er)

Har har desidert flest kamper som høyreving.

Jeg er veldig lunken over det jeg har sett så langt av han. Men ser at det er skills og potensiale.

Til nå er det lite end product. Holder lenge på ballen og det blir litt vel fancy.

RoarG

Sv: Ny lånespiller: Jack Harrison
« Svar #38 på: August 23, 2018, 18:50:37 »
På et tidspunkt mot Swansea spilte han til høyre i banen. Det så ut som om ham var mer komfortabel der når han kan gå innover i banen. (Venstrebeint som ham er)

Har har desidert flest kamper som høyreving.

Jeg er veldig lunken over det jeg har sett så langt av han. Men ser at det er skills og potensiale.

Til nå er det lite end product. Holder lenge på ballen og det blir litt vel fancy.
Kommer med trening og man management fra Bielsa, det.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Jon R

Sv: Ny lånespiller: Jack Harrison
« Svar #39 på: August 23, 2018, 18:56:49 »
På et tidspunkt mot Swansea spilte han til høyre i banen. Det så ut som om ham var mer komfortabel der når han kan gå innover i banen. (Venstrebeint som ham er)

Har har desidert flest kamper som høyreving.

Jeg er veldig lunken over det jeg har sett så langt av han. Men ser at det er skills og potensiale.

Til nå er det lite end product. Holder lenge på ballen og det blir litt vel fancy.
Gjør dessverre for mange dårlige valg, som når han velger en ekstra berøring der han burde skutt mot Swansea. Kunne også ofte med hell  valgt kortere vei mot mål når gan får ballen i farlig posisjon. Dette er svakheter han kan legge av seg med noen porsjoner god Bielsa peptalk.
Jon R.

Kato

Sv: Ny lånespiller: Jack Harrison
« Svar #40 på: August 23, 2018, 21:12:04 »
Innbiller meg det er en spiller som kommer godt utover når han blir vant med tempo og fysikk i championship.
 

Jon R

Sv: Ny lånespiller: Jack Harrison
« Svar #41 på: August 23, 2018, 21:50:12 »
Innbiller meg det er en spiller som kommer godt utover når han blir vant med tempo og fysikk i championship.
+1.

Oser av talent og potensiale for noe bedre, men selvfølgelig, mye avhenger av hans mentale innstilling og styrke. Den vet vi jo ikke så mye om.
Jon R.

Eriksen55

Sv: Ny lånespiller: Jack Harrison
« Svar #42 på: August 23, 2018, 22:19:51 »
Innbiller meg det er en spiller som kommer godt utover når han blir vant med tempo og fysikk i championship.
+1.

Oser av talent og potensiale for noe bedre, men selvfølgelig, mye avhenger av hans mentale innstilling og styrke. Den vet vi jo ikke så mye om.

Han har skills, det er det ingen tvil om. Han kan nok drible og se ålreit ut med ballen. Det jeg reagerte på er noen av valgene han tar når han har ballen og om spilleforståelse er bra nok. Han er ung og har en bra læremester. Håper han blomstrer, men jeg er usikker. Botaka, Sakho, Carayol er spillere jeg tenker på.

Gufrias

Sv: Ny lånespiller: Jack Harrison
« Svar #43 på: August 24, 2018, 05:39:03 »
Innbiller meg det er en spiller som kommer godt utover når han blir vant med tempo og fysikk i championship.
+1.

Oser av talent og potensiale for noe bedre, men selvfølgelig, mye avhenger av hans mentale innstilling og styrke. Den vet vi jo ikke så mye om.
Så lenge Bielsa lar unge Jack sitte på benken frykter jeg ikke for at det er noe galt med mental innstilling. Ser for meg at han hadde blitt returnert til ManCity fort hvis så var tilfelle.
Hekta på Leeds siden 1974

Promotion 2010

Sv: Ny lånespiller: Jack Harrison
« Svar #44 på: September 01, 2018, 13:34:53 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

HåvardK

Sv: Ny lånespiller: Jack Harrison
« Svar #45 på: September 01, 2018, 14:44:15 »
Herlig kamp i går. En annen spillertype enn Pablo, selvsagt - men det er bra å ha komplementære ferdigheter i troppen vår. Syns han har tatt steget kjapt.

leedslife

Sv: Ny lånespiller: Jack Harrison
« Svar #46 på: September 01, 2018, 16:23:44 »
Herlig kamp i går. En annen spillertype enn Pablo, selvsagt - men det er bra å ha komplementære ferdigheter i troppen vår. Syns han har tatt steget kjapt.

1+

Promotion 2010

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #47 på: September 17, 2018, 06:55:28 »
Cracker Jack! Andrea Pirlo and Frank Lampard rate him, now Harrison is firing for Leeds

By Amitai Winehouse For The Daily Mail 21:30 16 Sep 2018, updated 21:50 16 Sep 2018
Jack Harrison scored a last-gasp equaliser as Leeds drew 1-1 with Millwall
The 21-year-old Leeds winger had waited a long time for his moment to come
Frank Lampard and Andrea Pirlo have been impressed by the youngster
This has the potential to be a breakthrough year for him under Marcelo Bielsa
From Merseyside to Manchester, with time spent at school in Massachusetts to boot, Jack Harrison had waited a long time for his moment.

The 21-year-old's late strike, rifled in with his left foot, rescued Leeds against Millwall and kept up their unbeaten league start. Not bad for a winger moved up front due to injuries.

Harrison has always been a player to keep an eye on. He was born in Stoke, but moved to America aged 14, after time with Liverpool and Manchester United. His senior football began at New York City, where he became the club's first teenage goalscorer.

Jack Harrison scored a last-gasp equaliser to ensure Leeds earned a point against Millwall
Frank Lampard took note. Last year, he said: 'I think there are a lot of big things to come from Jack.' Andrea Pirlo was also impressed. Manchester City moved him to England from their sister club in January. Opportunities were limited. A loan spell at Middlesbrough last season brought just four appearances.

But maybe Marcelo Bielsa — with his reputation for youth development — was always going to be a good fit. This has the potential to be a breakthrough year.

The Argentinian coach has always been a reference point for Pep Guardiola. It was Guardiola who encouraged Harrison to move. 'I spoke to Pep at the end of pre-season before I came here,' said the England Under 21 star after scoring his first goal in English football. 'He spoke very highly of Marcelo and the club and the opportunity that I had to play was something special. He said that himself.'

Saturday's dramatic intervention has easily been the high point of the winger's spell. 'It was a very special moment. It was a crucial time.'

He has always been a player to watch out for and he has impressed some of the biggest names
Until the last two games, he has been used primarily as a late substitute, aside from appearances in the Carabao Cup. A missed late chance against Swansea earlier in the season did not help his battle for action.

And the form of Pablo Hernandez meant it was going to be difficult to break into Leeds' first team. Even so, an injury crisis means Harrison now has a chance to impose himself.

'I am obviously grateful for this opportunity. It's a bit unfortunate the way it came about with Pablo being injured, and I wish him the best, but I am trying to make the most of it now and do what I can for the team.'

There is still a lot for Harrison to work on. At times in south London he found himself on the fringes of the game.

But there is enough to suggest he is getting there. His crossing nearly helped tee up Luke Ayling for an equaliser shortly after Jed Wallace's opener for the home side. And Harrison's pressing bore all the hallmarks of what Guardiola and Bielsa demand from their forwards.

Harrison impressed Frank Lampard and Andrea Pirlo during his spell at New York City FC
Ultimately, he did not look out of place in a side that has set the pace in the Championship, even in a fierce atmosphere at The Den.

Any issues with his game will be worked on under Bielsa. 'In every position, not just specific players or maybe certain parts of the game, the whole game is so detailed with him,' Harrison said.

'The way he sees the game is very special and you can tell he knows a lot.'

It is for the best he already has his shooting boots on — that is one thing he will not be coached on. 'If you are doing shooting a lot you might pull something,' Harrison said. 'I'd like to work on it more but they won't let me!'

Whether he gets to practice his finishing or not, the signs are good. Saturday was a giant stride on Harrison's path towards achieving his potential.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #48 på: September 17, 2018, 11:50:52 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Killa

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #49 på: September 19, 2018, 12:28:45 »
Synes unge Harrison fortjener kred for sin innsats i går mot PNE, særlig i 1. omgang var han meeget god! han har både fart og finter, og er god til å dra med seg de andre i gode posisjoner. Meget uheldig som ikke scoret for 2. kamp på rad da skuddet hans smalt i innsiden av stolpen.
Jeg håper vi kjøper denna gutten i januar!  :D

Xern

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #50 på: September 19, 2018, 13:05:36 »
Synes unge Harrison fortjener kred for sin innsats i går mot PNE, særlig i 1. omgang var han meeget god! han har både fart og finter, og er god til å dra med seg de andre i gode posisjoner. Meget uheldig som ikke scoret for 2. kamp på rad da skuddet hans smalt i innsiden av stolpen.
Jeg håper vi kjøper denna gutten i januar!  :D
Guardiola kommer aldri til å la fyren glippe. Ihvertfall ikke uten tilbakekjøpsklasul!  :)
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

DenHviteYeboah

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #51 på: September 19, 2018, 13:16:07 »
Synes unge Harrison fortjener kred for sin innsats i går mot PNE, særlig i 1. omgang var han meeget god! han har både fart og finter, og er god til å dra med seg de andre i gode posisjoner. Meget uheldig som ikke scoret for 2. kamp på rad da skuddet hans smalt i innsiden av stolpen.
Jeg håper vi kjøper denna gutten i januar!  :D
Guardiola kommer aldri til å la fyren glippe. Ihvertfall ikke uten tilbakekjøpsklasul!  :)
Enig der!
Harrison kommer til å bli grisebra!

Promotion 2010

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #52 på: September 19, 2018, 13:17:16 »
Synes unge Harrison fortjener kred for sin innsats i går mot PNE, særlig i 1. omgang var han meeget god! han har både fart og finter, og er god til å dra med seg de andre i gode posisjoner. Meget uheldig som ikke scoret for 2. kamp på rad da skuddet hans smalt i innsiden av stolpen.
Jeg håper vi kjøper denna gutten i januar!  :D
Guardiola kommer aldri til å la fyren glippe. Ihvertfall ikke uten tilbakekjøpsklasul!  :)

FIFA jobber med nye regler for å redusere antall spillere toppserielag kan ha på utlån. Dermed er nok Chelsky og Chitty nødt til å selge store deler av «fringe-players»!

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #53 på: Januar 13, 2019, 22:11:47 »
Leeds United winger Jack Harrison believes Derby County victory sent out a statement of intent

Phil Hay
Published: 16:56 Sunday 13 January 2019
 Leeds United winger Jack Harrison.
Leeds United winger Jack Harrison.
Jack Harrison claimed Friday’s win over Derby County was a major statement to the Championship after Leeds United brushed off the ‘Spygate’ scandal and took apart Frank Lampard’s side.


Harrison said a 2-0 victory at Elland Road had comprehensively answered questions about United’s ability to recover from back-to-back league defeats and underlined the their determination to stay at the top of the league.

Leeds finished the weekend four points clear of Sheffield United in second, profiting from one of the most complete performances seen under head coach Marcelo Bielsa.

The build-up to Friday’s match was consumed by the furore over Bielsa sending a scout to watch Derby train on Thursday morning, 24 hours before kick-off, but Leeds set aside the controversy and outclassed County with goals in each half from Harrison and Kemar Roofe.

Harrison, who put Leeds 2-0 up a minute after half-time, admitted Bielsa’s squad had placed extra importance on the fixture after losing to Hull City and Nottingham Forest in their previous two matches.

“That's what we set out to do before the game - make an impression after consecutive losses,” the winger said. “We knew we had to bounce back and make an impression to the rest of the league and I think we did that with the way that we played.

“Obviously we can improve on bits here and there but we showed the league what we’re about and that we’re more than capable of bouncing back from losses.”

Lampard’s side encountered a raucous atmosphere from a crowd of more than 34,000 as Elland Road responded in defiant fashion to criticism of Bielsa’s pre-match strategy. His actions are under investigation by the Football Association and could lead to disciplinary sanctions.

Harrison credited the support from the crowd with inspiring Leeds’ performance and said Bielsa’s squad were set on delivering promotion to the Premier League for the first time in 15 years.

“I can only imagine what it would mean for the city and the club and all the fans here,” Harrison said. “It's a club who are more than deserving of achieving that dream and I want to do everything I can to help reach that goal.”
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Leedsfan

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #54 på: Januar 26, 2019, 18:20:51 »
Helt utrolig at de som har hakket på Alioski i månedsvis ikke hakker på Harrison nå! Ble en assist til slutt i dag, men snakk om frustrerende type til tider! Han ser vel seg som en høyreving og der er han definitivt best. Håper noen andre kommer inn for han, men hvis Bielsa skal gi han mer tid så må han ut på høyrevingen det meste av tiden!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Jon R

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #55 på: Januar 26, 2019, 18:30:26 »
Helt utrolig at de som har hakket på Alioski i månedsvis ikke hakker på Harrison nå! Ble en assist til slutt i dag, men snakk om frustrerende type til tider! Han ser vel seg som en høyreving og der er han definitivt best. Håper noen andre kommer inn for han, men hvis Bielsa skal gi han mer tid så må han ut på høyrevingen det meste av tiden!
Hakkes det for lite på Harrison? Det har jeg ikke fått med meg. Synes han får tyn uansett hvordan han spiller. Vår minst dårlige offensive spiller før pause (overlegent best hvis du sammenligner han med Clarke) og assist på vinnermålet i 2 omgang. En helt Ok kamp etter min vurdering. Vi trenger Harrison når Allioski og Forshaw spiller bra og Dallas er skadet. Hvem ellers skal det hakkes på?
Jon R.

veteranen

  • Gjest
Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #56 på: Januar 26, 2019, 18:45:33 »
Helt utrolig at de som har hakket på Alioski i månedsvis ikke hakker på Harrison nå! Ble en assist til slutt i dag, men snakk om frustrerende type til tider! Han ser vel seg som en høyreving og der er han definitivt best. Håper noen andre kommer inn for han, men hvis Bielsa skal gi han mer tid så må han ut på høyrevingen det meste av tiden!

Kampen idag var langt fra det verste vi har sett av Harrison denne sesongen, uten jeg dermed sier at han var veldig god.

Til neste kamp mot Norwich vil vi uansett ha flere alternativer på kant.
Pontus er tilbake, noe som betyr at Phillips igjen tar ankerrollen på midtbanen. Da kan eventuelt  Forshaw og Klich fylle de mer offensive midtbanerollene, mens Pablo da i så fall kan ta plass på høyrekant.

Skulle også Douglas være klar igjen neste lørdag, kan Allioski flyttes frem på venstrekant - og dermed har vi enda flere kant-alternativer.

Dessuten regner jeg med at det blir handlet spiller(e) innen utgangen av denne måneden.
Daniel James kan f.eks brukes på begge kanter (ikke på samme tid, riktignok!) og også i en tier-rolle.

leedslife

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #57 på: Januar 26, 2019, 18:47:11 »
Var en av hans beste kamper for Leeds idag.
Problemet er at vi er avhengig av bedre kvalitet utover. Vi vil spille mange type kamper som dette utover nå. Lag som kjemper med alt de har for poeng.

Han blir spilt opp i gode situasjoner, men ender som regel ut i ingenting.
Avhengig av å få inn en kvalitetsspiller som kan ta vekk litt a presset fra Pablo.
Har ikke Pablo dagen så sliter vi offensivt.
Clarke har vært en åpenbaring i høst/jul, men ganske tydelig at han er mer effektiv fra benken.





Leedsfan

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #58 på: Januar 26, 2019, 18:52:35 »
Helt utrolig at de som har hakket på Alioski i månedsvis ikke hakker på Harrison nå! Ble en assist til slutt i dag, men snakk om frustrerende type til tider! Han ser vel seg som en høyreving og der er han definitivt best. Håper noen andre kommer inn for han, men hvis Bielsa skal gi han mer tid så må han ut på høyrevingen det meste av tiden!
Hakkes det for lite på Harrison? Det har jeg ikke fått med meg. Synes han får tyn uansett hvordan han spiller. Vår minst dårlige offensive spiller før pause (overlegent best hvis du sammenligner han med Clarke) og assist på vinnermålet i 2 omgang. En helt Ok kamp etter min vurdering. Vi trenger Harrison når Allioski og Forshaw spiller bra og Dallas er skadet. Hvem ellers skal det hakkes på?

Den hakkinga som er på Harrison kan ikke sammenlignes med hakkinga som har vært på Alioski (og tildels Dallas). Må innrømme at jeg sier til meg selv hver gang Harrison har ballen er: "motbevis meg, motbevis meg"! Jubla med min Citysupportersønn når han kom med assisten!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Bjorn

Sv: Lånespiller: Jack Harrison
« Svar #59 på: Januar 26, 2019, 18:56:44 »
Helt utrolig at de som har hakket på Alioski i månedsvis ikke hakker på Harrison nå! Ble en assist til slutt i dag, men snakk om frustrerende type til tider! Han ser vel seg som en høyreving og der er han definitivt best. Håper noen andre kommer inn for han, men hvis Bielsa skal gi han mer tid så må han ut på høyrevingen det meste av tiden!
Hakkes det for lite på Harrison? Det har jeg ikke fått med meg. Synes han får tyn uansett hvordan han spiller. Vår minst dårlige offensive spiller før pause (overlegent best hvis du sammenligner han med Clarke) og assist på vinnermålet i 2 omgang. En helt Ok kamp etter min vurdering. Vi trenger Harrison når Allioski og Forshaw spiller bra og Dallas er skadet. Hvem ellers skal det hakkes på?

Den hakkinga som er på Harrison kan ikke sammenlignes med hakkinga som har vært på Alioski (og tildels Dallas). Må innrømme at jeg sier til meg selv hver gang Harrison har ballen er: "motbevis meg, motbevis meg"! Jubla med min Citysupportersønn når han kom med assisten!

 :D Synes Harrison var livlig idag selv med så lite rom vi fikk. Stor tommel opp fra min side!
Marching On! 4276