Skrevet av Emne: Kamp: vs Stoke City @ Elland Road, søndag 5/8 2018, kl 17.30 på TV  (Lest 26319 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Cherry

Sv: Kamp: vs Stoke City @ Elland Road, søndag 5/8 2018, kl 17.30 på TV
« Svar #240 på: August 06, 2018, 07:34:36 »
Herre min hatt..... om det har vært endel glør under bålet, blir det nå full fyr i huset ift hype
Og interesse rundt Bielsa og laget.... og slår vi Derby...

Vi har ventet i 14 år.
 

Promotion 2010

Sv: Kamp: vs Stoke City @ Elland Road, søndag 5/8 2018, kl 17.30 på TV
« Svar #241 på: August 06, 2018, 08:09:44 »
Jeg tror faktisk jeg ikke har sett så god fotball fra Leeds United siden 2001; kraft, fart, lagmoral og kreativitet! En utrolig herlig kamp!

Mange lag har dette i seg! Jeg håper Bielsa-effekten gjør at vi ikke faller sammen i enkelte kamper og mister interessen. I mange år har varierende prestasjoner vært den største kritikken mot laget uansett hvem som har spilt. Trenerne har klødd seg i hodet over variasjonene på banen!

Jeg tror Bielsa gjør et utrolig viktig grep ved å skape en forståelse for hva det betyr (for fansen og for spillerne selv) å gi så mye i en kamp som hver spiller ga i går. Vi hadde ikke med en eneste passasjer.

Det vi så i går gjorde meg målløs og stolt! Sånn skal det være å følge Leeds United!  :)

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Sydhagen

Sv: Kamp: vs Stoke City @ Elland Road, søndag 5/8 2018, kl 17.30 på TV
« Svar #242 på: August 06, 2018, 08:49:43 »
Jeg tror faktisk jeg ikke har sett så god fotball fra Leeds United siden 2001; kraft, fart, lagmoral og kreativitet! En utrolig herlig kamp!

Mange lag har dette i seg! Jeg håper Bielsa-effekten gjør at vi ikke faller sammen i enkelte kamper og mister interessen. I mange år har varierende prestasjoner vært den største kritikken mot laget uansett hvem som har spilt. Trenerne har klødd seg i hodet over variasjonene på banen!

Jeg tror Bielsa gjør et utrolig viktig grep ved å skape en forståelse for hva det betyr (for fansen og for spillerne selv) å gi så mye i en kamp som hver spiller ga i går. Vi hadde ikke med en eneste passasjer.

Det vi så i går gjorde meg målløs og stolt! Sånn skal det være å følge Leeds United!  :)
+1


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

GeirO

Sv: Kamp: vs Stoke City @ Elland Road, søndag 5/8 2018, kl 17.30 på TV
« Svar #243 på: August 06, 2018, 10:32:19 »
Lett å være høy og mørk etter en kamp som denne men jeg spør allikevel: Har vi noensinne spilt en bedre kamp i Championship? Jeg klarer virkelig ikke å huske maken til oppvisning!  :)
Derby matchen hjemme for halvannet år siden - da var vi i nærheten.  :) Passende nok neste motstander.. Skal bli utrolig spennende å se hvordan Bielsa setter opp laget og taktikken på bortebane. Blir ikke overrasket om vi kontrer de i senk..
Jeg oppfatter også at Derbymatchen var hakket bedre. Da var vi helt fantastisk, særlig framover. I går var vi "bare" veldig gode.
MOT

Borge

Sv: Kamp: vs Stoke City @ Elland Road, søndag 5/8 2018, kl 17.30 på TV
« Svar #244 på: August 06, 2018, 10:53:46 »
Flott at vi løper og er aggressive, lenge siden jeg har sett en slik innsats. Bra kombinasjoner og løp bakfra, både på kantene og i midten. Dette er vanskelig å forsvare seg mot. Tror enkelte løp mer enn i hele fjorårssesongen 8) 8) 8)
Stoke var merkelig svake, eller gjorde vi dem dårlige (jeg velger å tro det siste). Men innsatsen må ikke bli hodeløs:-) Vi slet med for mye gule og røde kort i fjor, og det må endres.
Cooper- Stødig, men han burde vel hatt et (eller to) gule kort. Usikker på om han brukte albuen i den andre situasjonen eller bare ble påløpt???
Phillips - to-fotstaklinger kan han bare slutte med, men for øvrig god.
Berardi - Nja...bra kamp bortsett fra den sleiven han hadde, men jeg får ikke trygghetsfølelsen med han der bak ;)
Dallas - beklager, men han har jeg ikke trua på. Det blir for puslete og jeg mener han ikke holder nivået.

Og så kan vi håpe at de nye faktisk forsterker laget når de blir varme:-)


Borge

RoarG

Sv: Kamp: vs Stoke City @ Elland Road, søndag 5/8 2018, kl 17.30 på TV
« Svar #245 på: August 06, 2018, 11:13:47 »
Dallas og Berardi er greie å ha som back-up.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

auren

Sv: Kamp: vs Stoke City @ Elland Road, søndag 5/8 2018, kl 17.30 på TV
« Svar #246 på: August 06, 2018, 11:44:59 »
Dallas og Berardi er greie å ha som back-up.

Helt enig. Men forhåpentligvis blir de å se på benk/tribune om litt.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Promotion 2010

Sv: Kamp: vs Stoke City @ Elland Road, søndag 5/8 2018, kl 17.30 på TV
« Svar #247 på: August 07, 2018, 07:41:42 »




« Siste redigering: August 07, 2018, 07:44:58 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Kamp: vs Stoke City @ Elland Road, søndag 5/8 2018, kl 17.30 på TV
« Svar #248 på: August 07, 2018, 07:57:44 »
WEST OF IRELAND LEEDS UNITED SUPPORTERS

I must admit I didn’t think that we would see that level of performance and utter dominance by Leeds. I’ve watched the game again, and I have these thoughts below:

1. Performance of Saiz: Firstly I have to commend Bielsa’s man management skills. Whatever he did to pump up Saiz, it certainly worked. The level of performance shown by Saiz against Stoke surpassed anything he produced last season. He was phenomenal all game until he was taken off. He was even contesting headers at one stage. Saiz needs to show that passion and effort on a weekly basis. That’s the test facing not him but Bielsa and his staff.

2. Intensity: It must be 15 years since I seen a Leeds side start a game with such intense pressing of the opposition. Stoke and their expensively assembled team where blown away in the first 15 minutes. It was like as if a hurricane has blown them apart. The levels of fitness shown the Leeds players was like nothing I’d seen before. I’ve never seen Leeds players struggling with cramp due to sheer effort. Imagine Lassoga trying to train for Bielsa??

3.High level of passing: The move for the first goal was a thing of beauty. The movement of the ball was crisp and fast. It gave Siaz the space to show his real talent and Klich finished it brilliantly. Phillips and Cooper showed a level of composure that was a vast improvement from anything they did last year. I felt somewhat for Heckingbottom sitting in the Sky studio watching the majority of the players he had last season, play at a level he could only dream about. At stages in the first half, it was like watching Bremner and Giles destroying Southampton in the 70’s. The passing will only improve further as the season goes on.

4. Strenght of the bench: When I saw the tweet from Phil Hay showing the list of substitutes, I was in shock. The level of talent not starting was reminiscent of the Champions League era 18 years ago. The fact that nearly £20 million worth of talent(Pontus, Bamford, and Roberts) didn’t even see game time is a testimony to the signing of better players this summer, We definitely need maybe two more signings, as the squad depth will be tested come February and March.

5. What happens next: The level of euphoria after yesterday is entirely understandable. Expecting performances like that every week is not realistic. Remeber the start made by Thomas Christensen last season. The quality of effort from the likes of Roofe and Klich does bode well for the future. However, we have a tough game away next week at Pride Park. Optimism will be high, and I hope the players and Bielsa can show the same level of intensity away from home.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973