Skrevet av Emne: Kamp:vs Rotherham United FC@ER, lørdag 18/8 2018,16.00 på LUTV  (Lest 25922 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

B_Ød

Bekreft gjerne spørsmålet i trådtittel  ;D
« Siste redigering: August 16, 2018, 11:21:52 av B_Ød »
Ups & Ups!!

Andersen

Håper flyten vi er i gjør at poengene blir i Leeds på lørdag ! :) MOT!

B_Ød

da endres tittel...  :D

Live video - outside UK and Ireland only: Live video streaming is available by purchasing an International Streaming Pass
Ups & Ups!!

RoarG

Sv: Kamp:vs Rotherham United FC@ER, lørdag 18/8 2018,16.00 på LUTV
« Svar #3 på: August 16, 2018, 11:55:55 »
Rotherham er vel et lag vi normalt slår. Tror de kommer til å selge seg dyrt. Tror derfor ikke på noen gjentagelser av de to første kampene. Sliteseier til til Leeds. 2-1, Roofe og Bamford med hvert sitt mål.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: Kamp:vs Rotherham United FC@ER, lørdag 18/8 2018,16.00 på LUTV
« Svar #4 på: August 16, 2018, 13:32:00 »
TICKETS: 32,000 SOLD FOR ROTHERHAM UNITED CLASH

15 Aug 2018

Over 32,000 tickets have now been sold for Saturday's Sky Bet Championship Yorkshire derby with Rotherham United.

This match is a ‘Category B’ fixture with tickets available from £26 adults, £21 concessions and £5 juniors.

The South Stand and all corners are now sold out and limited tickets remain in the East Stand Lower and West Stand.

The majority of the tickets that are still available are situated within the East Stand Upper.

Leeds have made a flying start to the season with victories over Stoke City, Derby County and Bolton Wanderers and will be looking for a repeat performance against the Millers.

The game against the side promoted from League One last season is the first Yorkshire derby of the 2018/19 campaign.

Our last meeting with the Millers came in January 2017, with Leeds United securing a 3-0 victory at Elland Road.

Supporters are advised to buy tickets as soon as possible to avoid disappointment.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

SupALeedS

Sv: Kamp:vs Rotherham United FC@ER, lørdag 18/8 2018,16.00 på LUTV
« Svar #5 på: August 16, 2018, 22:46:48 »
Spennende om Jansson tar start plass nå
Alex

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp:vs Rotherham United FC@ER, lørdag 18/8 2018,16.00 på LUTV
« Svar #6 på: August 16, 2018, 22:56:46 »
Spennende om Jansson tar start plass nå
Du har ikke hørt/lest om dagens pressekonferanse?
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Eriksen55

Sv: Kamp:vs Rotherham United FC@ER, lørdag 18/8 2018,16.00 på LUTV
« Svar #7 på: August 16, 2018, 23:32:51 »
Spennende om Jansson tar start plass nå
Du har ikke hørt/lest om dagens pressekonferanse?

Ingen grunn til å vrake hverken Berardi eller Cooper. Pr.nå er det vel også det beste vi kan stille. Ut fra pressekonferansen så ser det ut til at Bielsa mener det samme.

Jon R

Sv: Kamp:vs Rotherham United FC@ER, lørdag 18/8 2018,16.00 på LUTV
« Svar #8 på: August 17, 2018, 00:07:06 »
Spennende om Jansson tar start plass nå
Ikke veldig spennende mener jeg. Pontus vil spille seg inn på laget etterhvert men pr i dag er han langt fra toppnivået, i en tid der Berra og Cooper presterer langt over evne!!
Jon R.

SupALeedS

Sv: Kamp:vs Rotherham United FC@ER, lørdag 18/8 2018,16.00 på LUTV
« Svar #9 på: August 17, 2018, 00:42:50 »
Ok, jeg gir Berardi en kamp til, jeg mener Jansson er 10 ganger bedre stopper men enig han har prestert brukbart
Alex

Sterland

Sv: Kamp:vs Rotherham United FC@ER, lørdag 18/8 2018,16.00 på LUTV
« Svar #10 på: August 17, 2018, 06:40:32 »
Berardi har vært glimrende i rollen, men mtp spillestilen til Rotherham, håper jeg Jansson joiner Cooper i midtforsvaret. Pontus er nok noe rusten, men jeg synes han spilte seg kraftig opp mot Bolton utover kampen.

Promotion 2010

Sv: Kamp:vs Rotherham United FC@ER, lørdag 18/8 2018,16.00 på LUTV
« Svar #11 på: August 17, 2018, 07:59:18 »
Lufcstats

As a lot have asked, no Leeds manager has ever won his first 4 games in charge of the club....over to you Marcelo

 ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Sv: Kamp:vs Rotherham United FC@ER, lørdag 18/8 2018,16.00 på LUTV
« Svar #12 på: August 17, 2018, 08:10:08 »
"If you say that we are favourites you think that we are superior or our opponent is inferior. These things are never decided before the game. It's better to demonstrate than to say". Bielsa før Rotherham-kampen.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Eriksen55

Sv: Kamp:vs Rotherham United FC@ER, lørdag 18/8 2018,16.00 på LUTV
« Svar #13 på: August 17, 2018, 08:13:59 »
Syntes det er gøy å se hvor solid Cooper er. Han har vært klasse. Berardi litt mer armer og bein, men også han solid. Ingen av dem har pådratt seg kort heller.

Cooper har bra bein, kan slå de lange ballene relativt presis. Berardi er den hurtigste. Bortsett fra et dårlig mottak har han klart seg overraskende brs med ballen. Han gjør det enkelt. Klarer seg stort sett bra i duellspillet.

Pontus, rusten sist. Han er en duellstopper. Rydder unna og bryter foran, der er han god! Sliter litt mer i passningsspillet. Så sist at han bruker litt mange touch. Blir litt mye pælming.Må også legge bort den nonchalante delen. Må nok drilles litt mer i stilen til Bielsa.

Pr.nå så syntes jeg Berardi og Cooper utfyller hverandre bedre. Pontus er kanongod på sitt beste, men føler han presterer best når han har en leder ved sin side, ref Bartley, Granquist. Tiden vil vise om dette er noe for han. Håper virkelig vi får se han på samme nivå som debutsesongen igjen.

Uansett, så lenge vi vinner og spiller bra så spiller det ingen rolle for meg hvem som spiller.

Vi har kun sluppet inn to mål, en straffe og et frispark mot to bra motstandere. Stort sett hatt full kontroll. Ser ikke helt ønsket eller behovet for å bytte ut noen :)
« Siste redigering: August 17, 2018, 08:16:24 av eriksen55 »

Borge

Sv: Kamp:vs Rotherham United FC@ER, lørdag 18/8 2018,16.00 på LUTV
« Svar #14 på: August 17, 2018, 08:38:59 »
Syntes det er gøy å se hvor solid Cooper er. Han har vært klasse. Berardi litt mer armer og bein, men også han solid. Ingen av dem har pådratt seg kort heller.

Cooper har bra bein, kan slå de lange ballene relativt presis. Berardi er den hurtigste. Bortsett fra et dårlig mottak har han klart seg overraskende brs med ballen. Han gjør det enkelt. Klarer seg stort sett bra i duellspillet.

Pontus, rusten sist. Han er en duellstopper. Rydder unna og bryter foran, der er han god! Sliter litt mer i passningsspillet. Så sist at han bruker litt mange touch. Blir litt mye pælming.Må også legge bort den nonchalante delen. Må nok drilles litt mer i stilen til Bielsa.

Pr.nå så syntes jeg Berardi og Cooper utfyller hverandre bedre. Pontus er kanongod på sitt beste, men føler han presterer best når han har en leder ved sin side, ref Bartley, Granquist. Tiden vil vise om dette er noe for han. Håper virkelig vi får se han på samme nivå som debutsesongen igjen.

Uansett, så lenge vi vinner og spiller bra så spiller det ingen rolle for meg hvem som spiller.

Vi har kun sluppet inn to mål, en straffe og et frispark mot to bra motstandere. Stort sett hatt full kontroll. Ser ikke helt ønsket eller behovet for å bytte ut noen :)

Du har et godt poeng. I de to seriekampene synes jeg ikke det ble skapt særlig farlige sjanser imot oss heller. Slik vi har spilt ser jeg ingen grunn til å endre noe bakover.
Borge

leedslife

Sv: Kamp:vs Rotherham United FC@ER, lørdag 18/8 2018,16.00 på LUTV
« Svar #15 på: August 17, 2018, 11:11:02 »
Vanskelig kamp å spå. Rotherham er jo et skikkelig gampelag. Vi vil nok få prøvd oss i lufta og på dødballer.
Tviler på at de kommer for å legge seg bakpå. Det ville ihvertfall vært håpløst. Vi har alt for mange gode innleggsføtter (Spesielt venstresiden med Douglas og Alioski) og smarte løp i boks. Skal være mulighet for å åpne opp sentrallinjen også da det ikke er av all verdens kvalitet.
I tillegg har jo spesielt Klich og delvis Saiz vist seg som meget farlige utenfor 16 hvis ballen faller ned.
Tror vi får se litt av et samme som mot Bolton, men setter 3-1 denne gangen.
Roofe, Douglas og Bamford.

Blir interessant kamp.Vi er store favoritter og gjelder at vi er tålmodige.
Taper Rotherham 1-0 vil de jo få med seg selvtilitt selv med tap. Sier litt om starten vi har hatt.

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp:vs Rotherham United FC@ER, lørdag 18/8 2018,16.00 på LUTV
« Svar #16 på: August 17, 2018, 12:04:56 »
Pokker så lenge mellom kampene da!!!!!!


Hvor er en fredagskamp når man trenger den som verst???
Kampnerver i mer enn 30 timer før kampstart kan bli svært svært uutholdelig..
Kan Bielsa virkelig klare fire-på-rad? Kan han virkelig unngå å klare det?
Rotherham lissom?

Husker vagt at jeg valgte å dra til den kampen for noen høster siden, fordi det var sesongens sikreste hjemmeseier.
Managerne hadde bytta klubber noen uker i forveien, Evans og Redfearn. Gikk ikkje bra...og Redders mista min respekt for alltid for måten han jubla på - men han hadde vel sine grunner, vårt kjære Leeds blei styrt av en gal mann på den tiden.

Men nå har vi bytta ut Steve Evans med sjølvaste Bielsa...ganske mykje anna er bytta ut også...
Jeg tror på historieskriving...fire-på-rad...in Bielsa I trust!!!

We are Leeds...MOT!! ;D
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

Promotion 2010

Sv: Kamp:vs Rotherham United FC@ER, lørdag 18/8 2018,16.00 på LUTV
« Svar #17 på: August 17, 2018, 14:49:32 »
Tim Lufc

@WACCOE #Lufc     West Stand 1 ticket left.         East stand lower 29 tickets.    East stand Upper 450.   Total 480. Can we sell them all in 24hours ? MOT


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Xern

Sv: Kamp:vs Rotherham United FC@ER, lørdag 18/8 2018,16.00 på LUTV
« Svar #18 på: August 17, 2018, 14:57:01 »
Tim Lufc

@WACCOE #Lufc     West Stand 1 ticket left.         East stand lower 29 tickets.    East stand Upper 450.   Total 480. Can we sell them all in 24hours ? MOT



Kjør!!  :D
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

auren

Sv: Kamp:vs Rotherham United FC@ER, lørdag 18/8 2018,16.00 på LUTV
« Svar #19 på: August 17, 2018, 18:42:11 »
I utgangspunktet er jo dette en "enkel" kamp. Men slike enkle kamper blir fort vanskelige. Tar vi oppgaven 100 % og spiller slik vi vet vi kan, skal seieren være ganske nær. Spørsmålet er jo hva som skjer med laget hvis vi kommer under. Det har fortsatt ikke skjedd i de første kampene. I fjor tapte vi nesten alle kampene vi kom under i. Det vitnet om en svak ryggrad i stallen. Håper denne ryggraden har blitt betraktelig sterkere med Bielsa som coach, men det er likevel de samme spillerne som i fjor.

Tror vi vinner igjen. Satser friskt på en flott 3-0 seier. Pablo, Phillips og Ayling scorer.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

GeirO

Sv: Kamp:vs Rotherham United FC@ER, lørdag 18/8 2018,16.00 på LUTV
« Svar #20 på: August 17, 2018, 18:54:50 »
Laget er gitt på forhånd.
Alle tror vi vinner.

Er vel ikke mer å diskutere før i morgen kl. 16?  8)
MOT

Xern

Sv: Kamp:vs Rotherham United FC@ER, lørdag 18/8 2018,16.00 på LUTV
« Svar #21 på: August 17, 2018, 19:10:12 »
Rotherham spiller jo langt mer "dunkefotball" enn lagene vi har møtt hittil har gjort. Blir spennende å se hvordan vi takler det, spesielt med tanke på at vi mistet mye av overtaket når Crouch kom innpå mot slutten av kampen mot Stoke.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Josch

Sv: Kamp:vs Rotherham United FC@ER, lørdag 18/8 2018,16.00 på LUTV
« Svar #22 på: August 17, 2018, 19:18:06 »
I utgangspunktet er jo dette en "enkel" kamp. Men slike enkle kamper blir fort vanskelige. Tar vi oppgaven 100 % og spiller slik vi vet vi kan, skal seieren være ganske nær. Spørsmålet er jo hva som skjer med laget hvis vi kommer under. Det har fortsatt ikke skjedd i de første kampene. I fjor tapte vi nesten alle kampene vi kom under i. Det vitnet om en svak ryggrad i stallen. Håper denne ryggraden har blitt betraktelig sterkere med Bielsa som coach, men det er likevel de samme spillerne som i fjor.

Tror vi vinner igjen. Satser friskt på en flott 3-0 seier. Pablo, Phillips og Ayling scorer.

auren

Interessant poeng. Vi har tapt sikre kamper før. Det blir nok vanskelig å kontre mot Rotherham slik vi gjorde mye mot Stoke og Derby. Det blir mye høyt press for å få gjenvinninger høyt i banen. Selv om det står 0-0 eller 0-1. Det vil gi sjanser.

Får vi første målet så kan det fort bli storseier. Følger Leeds taktikken til Bielsa slavisk så bør vi vinne.  Men alle kan ta poeng mot alle i ch.ship.

Kato

Sv: Kamp:vs Rotherham United FC@ER, lørdag 18/8 2018,16.00 på LUTV
« Svar #23 på: August 17, 2018, 19:22:48 »
Jansson irriterer meg litt i oppspillsfasen. Der han skal frispille motsatt stopper med gode pasninger i medløp, blir det ofte slurvete på fot. Vi mister tempo og rom. Mot Bolton var han verre enn noen gang på dette, kamprusten som han var.

I morgen er vi avhengige av tempo i ballen i frispillingsdelen bakfra. Bekymringen min ligger i balltempo i forsvarsfireren, og Berardi i luftrommet. Om Saiz videreutvikler enda mer evnen til å slippe ballen tidligere (noe det ser ut til at trenerapparatet har fokus på), blir vi enda noen knepp bedre.
 

RoarG

Sv: Kamp:vs Rotherham United FC@ER, lørdag 18/8 2018,16.00 på LUTV
« Svar #24 på: August 17, 2018, 19:23:28 »
Denne kampen er det største bananskallet i hele sesongen. Leeds har det beste laget, men det ikke alltid det beste laget vinner. Kun skjerping til 100% hele kampen igjennom er godt nok til å ta 3 poeng.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Jon R

Sv: Kamp:vs Rotherham United FC@ER, lørdag 18/8 2018,16.00 på LUTV
« Svar #25 på: August 17, 2018, 20:27:04 »
Jansson irriterer meg litt i oppspillsfasen. Der han skal frispille motsatt stopper med gode pasninger i medløp, blir det ofte slurvete på fot. Vi mister tempo og rom. Mot Bolton var han verre enn noen gang på dette, kamprusten som han var.

I morgen er vi avhengige av tempo i ballen i frispillingsdelen bakfra. Bekymringen min ligger i balltempo i forsvarsfireren, og Berardi i luftrommet. Om Saiz videreutvikler enda mer evnen til å slippe ballen tidligere (noe det ser ut til at trenerapparatet har fokus på), blir vi enda noen knepp bedre.
Ja det var irriterende, sammen med mye annet som var langt unna vanlig Pontusstandard. Satser på at Bielsa plukker det av han med litt god man managment. Når du ser rollen og bevegelsesmønsteret han har sosialisert Roofe inn i, i løpet av bare noen små sommeruker, er det meste mulig.
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Kamp:vs Rotherham United FC@ER, lørdag 18/8 2018,16.00 på LUTV
« Svar #26 på: August 18, 2018, 00:17:25 »
Rotherham fan sin tipping av lagoppstillingen mot Leeds:

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Torpe-do

Sv: Kamp:vs Rotherham United FC@ER, lørdag 18/8 2018,16.00 på LUTV
« Svar #27 på: August 18, 2018, 00:29:21 »
Spennende om Jansson tar start plass nå
Du har ikke hørt/lest om dagens pressekonferanse?

Skal ikkje sjå vekk ifrå at Jansson starter. Bielsa nevnte jo at Rotherham likte å lempe lange ballar mot spissane. Til slikt opprydningsarbeid er vel Jansson sterkare enn Berardi, skulle eg meine. Men likte ikkje ballføringa hans mot Bolton, og eg fekk litt følelsen av at Janssons klareringar ikkje heilt harmonerar med Bielsas tanke om å føre ball i lengderetning.

Sjukt spent på å møte eit meir "typisk" Championship-lag! Utfallet her vil bety mykje for utviklinga av forventningane til tabellplasseringa vår i Mai!

Promotion 2010

Sv: Kamp:vs Rotherham United FC@ER, lørdag 18/8 2018,16.00 på LUTV
« Svar #28 på: August 18, 2018, 10:54:24 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Kamp:vs Rotherham United FC@ER, lørdag 18/8 2018,16.00 på LUTV
« Svar #29 på: August 18, 2018, 12:01:53 »
Utsolgt!!!

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973