Skrevet av Emne: Kamp: vs Norwich @ Carrow Road, lørdag 25/8 2018, kl 16.00, Viasat  (Lest 27117 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

ar9

Kamp: vs Norwich @ Carrow Road, 25/8 - 2018 kl 16.00, Viasat
« Svar #210 på: August 25, 2018, 18:39:43 »

Phil Hay
@PhilHayYEP

Daniel Farke: "Leeds played at a top level and you can see why they are unbeaten and at the top of the league. At this moment they are 100 per cent the best team in the league." #lufc
En måte å ta av press på seg selv på, dette her.

Så lenge vi orker å løpe uten ball hele kampen. Både mhp press samt å gjøre oss spillbare å lage trekanter. Da er vi pr nu et topplag. Men det betinger at alle gjør det.
Svikter en eller to på løpinga er vi umiddelbart ett typisk 13.plass lag.

ØBS

Sv: Kamp: vs Norwich @ Carrow Road, 25/8 - 2018 kl 16.00, Viasat
« Svar #211 på: August 25, 2018, 18:43:11 »
Rosa garderobe funket bra for oss!

Sent fra min ONEPLUS A6003 via Tapatalk
La oss bytte til helrosa drakter ;D.

Ja, og i plysj...  Tji-hi.  Tullegutten... ;)
LUSCOS-hilsen
ØBS

RoarG

Sv: Kamp: vs Norwich @ Carrow Road, 25/8 - 2018 kl 16.00, Viasat
« Svar #212 på: August 25, 2018, 18:43:22 »

Phil Hay
@PhilHayYEP

Daniel Farke: "Leeds played at a top level and you can see why they are unbeaten and at the top of the league. At this moment they are 100 per cent the best team in the league." #lufc
En måte å ta av press på seg selv på, dette her.

Så lenge vi orker å løpe uten ball hele kampen. Både mhp press samt å gjøre oss spillbare å lage trekanter. Da er vi pr nu et topplag. Men det betinger at alle gjør det.
Svikter en eller to på løpinga er vi umiddelbart ett typisk 13.plass lag.
Leeds' suksess avhenger av at alle jobber skjorta av seg konstant. Lettere å gjøre det når man ser at alt arbeidet man legger ned bærer frukter. Skulle noen dabbe av, er Bielsa straks der med en som gjerne tar plassen fra en.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

ar9

Sv: Kamp: vs Norwich @ Carrow Road, 25/8 - 2018 kl 16.00, Viasat
« Svar #213 på: August 25, 2018, 18:43:50 »
Og enkelte Leeds-fans sutrer over Saiz' innsats i dag. Kaller innsatsen "awful" >:(.
https://thisisfutbol.com/2018/08/blogs/leeds-fans-left-frustrated-with-saiz-v-norwich/
Han hadde ikke helt dagen idag, men innsatsen var jo der i mine øyne?  :o
"Frustrated with Saiz" - ingen grunn til å være frustrert i dag uten at man er spesielt glad i å plage seg selv.

Sent fra min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

Absolutt ingen grunn til å sutre-tweete etter denne kampen.

RoarG

Sv: Kamp: vs Norwich @ Carrow Road, 25/8 - 2018 kl 16.00, Viasat
« Svar #214 på: August 25, 2018, 18:45:43 »
Rosa garderobe funket bra for oss!

Sent fra min ONEPLUS A6003 via Tapatalk
La oss bytte til helrosa drakter ;D.

Ja, og i plysj...  Tji-hi.  Tullegutten... ;)
Palermo spiller i rosa. Bare overdelen, vel og merke.
https://en.wikipedia.org/wiki/U.S._Citt%C3%A0_di_Palermo
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Bromancer

Sv: Kamp: vs Norwich @ Carrow Road, 25/8 - 2018 kl 16.00, Viasat
« Svar #215 på: August 25, 2018, 18:56:29 »
Og enkelte Leeds-fans sutrer over Saiz' innsats i dag. Kaller innsatsen "awful" >:(.
https://thisisfutbol.com/2018/08/blogs/leeds-fans-left-frustrated-with-saiz-v-norwich/

Bare trolling

Bromancer

Sv: Kamp: vs Norwich @ Carrow Road, 25/8 - 2018 kl 16.00, Viasat
« Svar #216 på: August 25, 2018, 18:57:25 »
Og enkelte Leeds-fans sutrer over Saiz' innsats i dag. Kaller innsatsen "awful" >:(.
https://thisisfutbol.com/2018/08/blogs/leeds-fans-left-frustrated-with-saiz-v-norwich/
Han hadde ikke helt dagen idag, men innsatsen var jo der i mine øyne?  :o
Saiz prøver jo på det spektakulære hele tiden, mens andre spiller safe. Når slikt spill mislykkes ser det ofte tåpelig ut. Ã… si at spilleren er forferdelig, er jo så selvskudd som det går an.

Jepp. Selv på en (for ham) dårlig dag gir jeg Saiz en 7er.

Cherry

Sv: Kamp: vs Norwich @ Carrow Road, 25/8 - 2018 kl 16.00, Viasat
« Svar #217 på: August 25, 2018, 19:48:52 »
Og enkelte Leeds-fans sutrer over Saiz' innsats i dag. Kaller innsatsen "awful" >:(.
https://thisisfutbol.com/2018/08/blogs/leeds-fans-left-frustrated-with-saiz-v-norwich/
Han hadde ikke helt dagen idag, men innsatsen var jo der i mine øyne?  :o
Saiz prøver jo på det spektakulære hele tiden, mens andre spiller safe. Når slikt spill mislykkes ser det ofte tåpelig ut. Ã… si at spilleren er forferdelig, er jo så selvskudd som det går an.

Jepp. Selv på en (for ham) dårlig dag gir jeg Saiz en 7er.

MEN ( klok av skade/ kommentarer tidligere i dag) ....husk at dette er ett forum, og jeg vil ALT til lagets beste :D - VI er i enorm medgang nå, selger ut ER mot Rotherham, og vinner igjen i dag..
Og det blir " fullstappa" mot Boro' på fredag.
D sagt, vi trenger MER/ FLERE spillere for å dytte inn når vi får skader ... og jeg mener fortsatt over 2 timer etter kamp at Gianni er vår svakeste i dagens 11'ver... selv om han jobba sokkene av seg i dag... og scora.... og hadde assist(!?)

Kjør debatt! :D ;D
 

RoarG

Sv: Kamp: vs Norwich @ Carrow Road, 25/8 - 2018 kl 16.00, Viasat
« Svar #218 på: August 25, 2018, 19:53:57 »
Og enkelte Leeds-fans sutrer over Saiz' innsats i dag. Kaller innsatsen "awful" >:(.
https://thisisfutbol.com/2018/08/blogs/leeds-fans-left-frustrated-with-saiz-v-norwich/
Han hadde ikke helt dagen idag, men innsatsen var jo der i mine øyne?  :o
Saiz prøver jo på det spektakulære hele tiden, mens andre spiller safe. Når slikt spill mislykkes ser det ofte tåpelig ut. Ã… si at spilleren er forferdelig, er jo så selvskudd som det går an.

Jepp. Selv på en (for ham) dårlig dag gir jeg Saiz en 7er.

MEN ( klok av skade/ kommentarer tidligere i dag) ....husk at dette er ett forum, og jeg vil ALT til lagets beste :D - VI er i enorm medgang nå, selger ut ER mot Rotherham, og vinner igjen i dag..
Og det blir " fullstappa" mot Boro' på fredag.
D sagt, vi trenger MER/ FLERE spillere for å dytte inn når vi får skader ... og jeg mener fortsatt over 2 timer etter kamp at Gianni er vår svakeste i dagens 11'ver... selv om han jobba sokkene av seg i dag... og scora.... og hadde assist(!?)

Kjør debatt! :D ;D
Ikke mange av utespillerne som leverte svakt i dag. BPF derimot hadde opptil 3 (:o) avleveringer som gikk utover sidelinja. svake var Leeds i dag.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: Kamp: vs Norwich @ Carrow Road, 25/8 - 2018 kl 16.00, Viasat
« Svar #219 på: August 25, 2018, 20:01:30 »
Awaydays!!!!

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Hallgeir *

Sv: Kamp: vs Norwich @ Carrow Road, 25/8 - 2018 kl 16.00, Viasat
« Svar #220 på: August 25, 2018, 20:07:55 »
Awaydays!!!!



Fantastisk flott bilde!  :)
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Sv: Kamp: vs Norwich @ Carrow Road, 25/8 - 2018 kl 16.00, Viasat
« Svar #221 på: August 25, 2018, 20:16:02 »
59-41 til Leeds i ballbesittelse, og her er Phil Hay sine kommentarer...

Marcelo Bielsa praised the performances of Kalvin Phillips, Gjanni Alioski and Barry Douglas after Leeds United returned to the top of the Championship with a crushing win over Norwich City. Bielsa said big displays from those three players had helped Leeds to regain something approaching top form in a 3-0 win at Carrow Road, a victory which prompted Norwich boss Daniel Farke to describe United as “at this moment 100 per cent the best side in the league.” Leeds delivered another stylish display, maintaining their unbeaten run under Bielsa and claiming a fourth league win of the season. The result completed a return of four points from back-to-back away games this week after Leeds were forced to fight hard in a 2-2 draw at Swansea City on Tuesday. Phillips was substituted after just 28 minutes of that stalemate in Wales with Leeds struggling to contain Swansea and Alioski’s night ended at half-time as Bielsa moved to tackle issues on the side of the pitch occupied by the Macedonian and Barry Douglas. Bielsa retained all three players in his starting line-up at Norwich and Alioski came up with the second goal, adding to an earlier strike from Mateusz Klich and giving Leeds a 2-0 interval lead. Pablo Hernandez sealed the win with a deft finish midway through the second half. Bielsa also acknowledged a powerful effort from centre-back Pontus Jansson, who was making his first league start of the season in place of Liam Cooper. “We needed the individual performances of Alioski, Phillips and Douglas,” Bielsa said. “The performance of Jansson was very positive too. “We should be satisfied with how we dominated the game. We suffered a little on set-pieces but the game was a satisfaction. What the opponent got was not because of our concessions. We never conceded moments to them.” Leeds have been making headlines since opening their campaign with a 3-1 win over Stoke City and a 4-1 rout of Derby County. Bielsa, though, has refused to indulge in the credit given to his side and warned again that the season was at a very early stage. “We'll manage the expectation in the same way as before,” he said. “We've only played 10 per cent of the Championship. It's not convenient to draw any conclusions. “Of course I'm happy about results but usually I don't celebrate the goals. It's not about humility, it's more about respect for my colleague, the head coach (Farke), who is just 10 metres away from me.” Farke faced criticism from the crowd at Carrow Road, with chants of “sort it out” aimed at him after Hernandez’s strike. The German said: “Leeds played at a top level and you can see why they are unbeaten and at the top of the league. At this moment they are 100 per cent the best team in the league.”

Read more at: https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/marcelo-bielsa-praises-leeds-united-trio-following-norwich-city-victory-1-9320126
Super Leeds since 1968

ar9

Sv: Kamp: vs Norwich @ Carrow Road, 25/8 - 2018 kl 16.00, Viasat
« Svar #222 på: August 25, 2018, 22:22:14 »
Og enkelte Leeds-fans sutrer over Saiz' innsats i dag. Kaller innsatsen "awful" >:(.
https://thisisfutbol.com/2018/08/blogs/leeds-fans-left-frustrated-with-saiz-v-norwich/
Han hadde ikke helt dagen idag, men innsatsen var jo der i mine øyne?  :o
Saiz prøver jo på det spektakulære hele tiden, mens andre spiller safe. Når slikt spill mislykkes ser det ofte tåpelig ut. Ã… si at spilleren er forferdelig, er jo så selvskudd som det går an.

Jepp. Selv på en (for ham) dårlig dag gir jeg Saiz en 7er.

MEN ( klok av skade/ kommentarer tidligere i dag) ....husk at dette er ett forum, og jeg vil ALT til lagets beste :D - VI er i enorm medgang nå, selger ut ER mot Rotherham, og vinner igjen i dag..
Og det blir " fullstappa" mot Boro' på fredag.
D sagt, vi trenger MER/ FLERE spillere for å dytte inn når vi får skader ... og jeg mener fortsatt over 2 timer etter kamp at Gianni er vår svakeste i dagens 11'ver... selv om han jobba sokkene av seg i dag... og scora.... og hadde assist(!?)

Kjør debatt! :D ;D

Uenig vedr Alioski og den debatten har vi vel allerede hatt idag på forumet.
Men...enige at vi hadde trengt en eller to klassespillere til mhp skader/karantener hvis vi skal klare å holde samme nivå på løping uten ball gjennom sesongen.
Gjerne noen som kan vinne litt hodedueller men samtidig passe inn i Bielsa opplegget.
Tenker da på midtstopper samt evt en def midtbane som også kan spille sentralt.
De to plassene er vel i tilegg der man lettest får gult kort.
Kunne godt tenkt meg Maghoma e.l på vingen også. Men der har vi vel trippel dekning om vi tar m ung gutta.

Promotion 2010

Sv: Kamp: vs Norwich @ Carrow Road, 25/8 - 2018 kl 16.00, Viasat
« Svar #223 på: August 26, 2018, 07:46:11 »
Lufcdata
Daniel Farke: "At this moment [Leeds] are 100% the best team in the league."

The stats to prove just how brilliant Leeds were at Carrow Road this afternoon. Bielsa's side were devastatingly brilliant in both attacking and defensive phases. Some sublime football on display.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Kamp: vs Norwich @ Carrow Road, 25/8 - 2018 kl 16.00, Viasat
« Svar #224 på: August 26, 2018, 07:47:57 »
Shots om target:


Lufcdata

Norwich 2-5 Leeds




#awaydays   8)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Kamp: vs Norwich @ Carrow Road, 25/8 - 2018 kl 16.00, Viasat
« Svar #225 på: August 26, 2018, 08:17:58 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Kamp: vs Norwich @ Carrow Road, 25/8 - 2018 kl 16.00, Viasat
« Svar #226 på: August 26, 2018, 08:47:38 »
NCFC Numbers

Lowest share of possession in a home league game for Norwich City (41.1%) since the draw with Blackburn in March 2017 (a game where they played for 70 minutes with ten men) #ncfc


 :o
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Kamp: vs Norwich @ Carrow Road, 25/8 - 2018 kl 16.00, Viasat
« Svar #227 på: August 26, 2018, 08:57:58 »
Leeds Player Ratings - Leeds 3 - 0 Norwich

It’s getting difficult to not get carried away

Jack RobshawAugust 25, 2018 9:35 pm

Leeds United returned to the top of the table with an impressive 3-0 win against Norwich City at Carrow Road.

Goals from Mateusz Klich, Ezgjan Alioski, and Pablo Hernandez meant that Leeds ran out comfortable winners. Having been working nights I watched the full 90 minutes after I already knew the result. Imust say, it’s very weird watching Leeds without nerves.

Time now to look at each player and how they performed. As always you can tell me how wrong I am @mightywhitespod or @ThruItAllLUFC on twitter.

STARTING LINE-UP

Bailey Peacock-Farrell - A good early claim from a corner, followed by quick distribution to set up a counter attack. Came for a Moritz Leitner free-kick and dropped it towards the end of the first half. Good save to push away Pinto’s effort from the Norwich right at the end of the first half. Made a good low save late on to keep the clean sheet. 7/10

Luke Ayling - Another game where I could copy and paste parts from previous performances at right-back. Captained the side in Cooper’s absence. Didn’t really have to make any tackles because he was so good at stepping in to make interceptions. Drove forward well when the opportunity was there. Looked so much more comfortable than he did at centre-back. A good performance in a good win results in an excellent birthday for him. 7.5/10

Pontus Jansson - A couple of good blocks early on. Then an excellent challenge to deny Teemu Pukki when he was put through on goal. Leeds have done very well in his absence but it is great to have him back, and on today’s evidence, back towards his best. 8/10

Gaetano Berardi - Caught out by Pukki’s run before Jansson got Leeds out of trouble. Stepped out of defence with the ball well and was very tidy in possession. 7.5/10

Barry Douglas - Defensively sound, and more of the play went through him than Ayling which hasn’t often been the case this season. Good ball into Roofe in the build up to the Alioski goal and he got the assist on the Hernandez goal with a good pass inside, although Hernandez still had an awful lot to do. Got up and down the left side all game excellently. One of many very good performers on the day. 8/10

Kalvin Phillips - Back to his pre-Swansea performances. Metronomic in possession and did well in the air and in the tackle when necessary. Made a tremendous sliding block to deny Pukki from the edge of the box. Excellent defensive header to get the ball out for a corner with Jordan Rhodes ready to pounce just behind him. Showed his commitment with the best block of the game in the 94th minute to deny Tom Trybull and preserve the clean sheet. 8.5/10

Pablo Hernandez - Wonderful lofted pass to find Alioski in the build up to Klich’s goal. Got on the scoresheet himself with a curling effort from the corner of the 18-yard-box with the type of finish you would probably consider his “trademark” at this point.

Passing was really good, particularly in attacking areas. He made a few tackles as well. Excellent performance, Man of the Match. 9/10

Mateusz Klich - Able to get involved in attacks far more than he could against Swansea. Some nice interplay between him, Saiz, and Hernandez in the opening exchanges. Did really well to remain composed for his goal. On a rebound like that it would have been easy to just “put his foot through it” but he picked his spot and side-footed it, very good finish. Was very involved all game and it’s yet another performance that makes it hard to understand Thomas Christiansen’s decision to freeze the Poland international out of his plans. 8/10

Samu Saiz - Involved in a lot of good play but didn’t get the final ball right often enough today. Had a good left-footed chance early in the second half but only found the side netting. Could have had an assist as well when he put Alioski in on goal with 10 mins to go, his shot just after the save was blocked well when goal bound. Still a good performance but not at his best. 7/10

Ezgjan Alioski - Good header to force Tim Krul into the save which Klich followed up for his goal. Very well struck shot to score at the near post and double Leeds’ lead. Improved in every department from the Swansea game. Could have had a second goal when put through on goal by Saiz but was denied by Krul. Were some questions over whether he would remain in the starting XI, not after today’s performance. 8/10

Kemar Roofe - Didn’t get the goal he has got used to recently but provided a very well-judged through ball to set up Alioski’s goal. As always, excellent work rate to keep pressure on the Norwich defenders. Good headed clearance from a couple of yards in front of the line to deny a Tom Trybull header. Could have had another assist if Saiz had taken his chance early in the second half. 7.5/10

SUBSTITUTES

Patrick Bamford (For Roofe, 77mins) - Game was over by the time he was on, had a couple of efforts but nothing much to say. Will be hoping to make the most of the start (I assume) he will get on Tuesday in the League Cup against Preston North End. N/A

Jack Harrison (For Hernandez, 79mins) - Not on long enough. N/A

Lewis Baker (For Saiz, 90mins) - Not on long enough. N/A

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Kamp: vs Norwich @ Carrow Road, 25/8 - 2018 kl 16.00, Viasat
« Svar #228 på: August 26, 2018, 09:14:03 »
Sunday Mirror

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Blank_File

Sv: Kamp: vs Norwich @ Carrow Road, 25/8 - 2018 kl 16.00, Viasat
« Svar #229 på: August 26, 2018, 10:16:56 »
Så kampen nå for første gang. 3-0... Borte... Mot Norwich...

Jeg er nesten sjokkskada...

gulle

Sv: Kamp: vs Norwich @ Carrow Road, 25/8 - 2018 kl 16.00, Viasat
« Svar #230 på: August 26, 2018, 10:50:14 »
Var på fest i går, fikk ikke sett kampen.
Sendte screenshot av resultatet til en Norwich blodfan jeg kjenner
Det kom 2 meldinger i retur:

Fullt fortjent!

Klasseforskjell,desverre!

Så sånn var det å se kampen med Norwichbriller!
Nå rykker vi opp! Jasederja

RoarG

Sv: Kamp: vs Norwich @ Carrow Road, 25/8 - 2018 kl 16.00, Viasat
« Svar #231 på: August 26, 2018, 12:11:23 »
Så kampen nå for første gang. 3-0... Borte... Mot Norwich...

Jeg er nesten sjokkskada...
Jeg har alltid sett på Norwich som et svært habilt hjemmelag, og Carrow Road som en vrien bane å få med seg poeng fra. Norwich var jo sjanseløse da Leeds tok ledelsen. De virket som oss i fjor: rådville.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Tore

Sv: Kamp: vs Norwich @ Carrow Road, 25/8 - 2018 kl 16.00, Viasat
« Svar #232 på: August 26, 2018, 13:06:39 »
Utrolig bra bortekamp, og fantastisk laginnsats!
Men synes det noen som får alt for lite skryt og det er Leedsfansen. For et støynivå! Hele kampen gjennom. Satt med et smil om munnen hele tiden. Verdensklasse!!
Tore
Marching on together...

Pettersen97

Sv: Kamp: vs Norwich @ Carrow Road, 25/8 - 2018 kl 16.00, Viasat
« Svar #233 på: August 26, 2018, 13:33:18 »
Utrolig bra bortekamp, og fantastisk laginnsats!
Men synes det noen som får alt for lite skryt og det er Leedsfansen. For et støynivå! Hele kampen gjennom. Satt med et smil om munnen hele tiden. Verdensklasse!!

+1
Jeg og min bror så på hverandre ved noen anledninger å spurte oss. Spilles kampen på Elland Road?
The Mighty Whites

Hallgeir *

Sv: Kamp: vs Norwich @ Carrow Road, 25/8 - 2018 kl 16.00, Viasat
« Svar #234 på: August 26, 2018, 13:50:01 »
Utrolig bra bortekamp, og fantastisk laginnsats!
Men synes det noen som får alt for lite skryt og det er Leedsfansen. For et støynivå! Hele kampen gjennom. Satt med et smil om munnen hele tiden. Verdensklasse!!

Har bare vært på en bortekamp der jeg satt sammen med Leeds-fansen. Det var mot Newcastle 23. april 2000. (2-2, og Ian Harte misset på straffe).

Satt med gåsehud i 90 minutter+, for maken til synging og trøkk tror jeg at jeg kun har opplevd en gang til, hjemme mot Galatasaray etter drapene i Istanbul.

Fansen fortjener all honnør som gis. Selv når laget er elendig, som det jo har vært over lang tid, vinner fansen tribunekampen.
Super Leeds since 1968

Promotion 2010

Sv: Kamp: vs Norwich @ Carrow Road, 25/8 - 2018 kl 16.00, Viasat
« Svar #235 på: August 26, 2018, 20:59:43 »
Lufcdata

Leeds' most frequent pass combinations vs. Norwich:

Douglas to Alioski (18)
Berardi to Douglas (16)
Klich to Douglas (15)
Hernandez to Ayling (13)
Ayling to Hernandez (13)

Huge improvement going forward down the left flank. #LUFC
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973