Skrevet av Emne: Kamp: vs Middlesbrough @ Elland Road, fredag 31/8 2018, kl 20.45 på Sky TV  (Lest 32613 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

jackbauer68

  • Gjest
Endel viktige momenter i dag:

1. Vi gjør the dirty work meget bra. Står godt mot fysikken til Boro. I fjor hadde vi tapt denne.

2. Vi har ekstremt god bevegelse på egne innkast. Blir alltid en spillbar til slutt.

3. Bielsa skuffer på sidelinja. Det lyste bytting med kvarteret igjen da den verste trøkken vår ga seg. Kom altfor seint. Han på andre sida bytta ingenting, forferdelig manager med en forferdelig spillestil.

4. Ayling helt katastrofe med ball. Syns det så ut som han mista selvtilliten etter hvert. Det kan bli Jansson inn, og Berardi ut på back.

5. To helt ulike spillestiler. Jeg vet hvilken som vil overleve i Premier League.

Sett fra C20 i går:

Punkt 4: Akkurat det har eg ingen tro på. Berardi spiller midtstopper fordi dei er god akkurat der. Passer perfekt slik som Bielsa vil spille, spesielt offensivt er han fantastisk.

Punkt 3: Det tenkte eg også. Kampen ropte etter Bamford og 1-0-scoring mot gamle lagkamerater. Men forklaringen hans er relativt bra, kampen vippet og han var redd for å ødelegge balansen. Men litt defensivt tenkt spør du meg.

En annen ting: Ser du og mange andre gir Klich toppkarakter i går. Fra min posisjon på C20 var det ingenting som tydet på at Klich gjorde en god kamp i går. Hva var det som var så bra?

Harrison, veldig positiv. Kan utfordre Alioski og er uansett en habil backup.
Roofe; Bamford snart?
Saiz; Brent opp kruttet allerede?
Phillips; Gigant
Berardi; Cannavaro
Cooper; Sjef
Douglas; Funn!
Ayling; Ute av form?

leedslife

Middlesbrough kommer til å være helt helt der oppe.
Et veldig godt organisert lag med flust av rutinerte CC spillere og kanskje en av divisjonens beste taktikere. Pulis leker ikke butikk. Kamplanen og gjennomføringen han kom med i går står til terningkast 6 og viser at de mest sannsynlig kommer til å være blant topp 3 denne sesongen. Jeg synes de virket ekstremt solide. Sentralinje med Flint-Clayton-Assambloghehga lukter det medalje av.
Ut i fra hvilken liga vi konkurrerer i er det et stk meget godt og solid lag.

At de ikke spiller moderne, fremoverlent fotball er en annen sak. Men det betyr ikke at de er et dårlig fotball-lag eller bør være lett å bryte ned, tvert i mot.

At vi klarte å stå såpass godt i mot, og i mine øyne var hakket vassere,  gir meg en ganske god pekepinn på at vi kommer til å være med helt der oppe denne sesongen. Kampen mot Boro i går og Swansea for 2 uker siden hadde vi ikke vunnet i fjor. Vi hadde blitt avkledd, uten minste tvil.
Vi trenger at x faktorene i laget står frem. For det vil bli flere hjemmekamper som i går.
Veldig fint å ha 60-65 prosent posession, men vi er avhengig av å kunne vinne stygt. Hvis ikke renner poengene vekk og vi ender fort opp blant de 6-8 beste.

leedslife

Endel viktige momenter i dag:

1. Vi gjør the dirty work meget bra. Står godt mot fysikken til Boro. I fjor hadde vi tapt denne.

2. Vi har ekstremt god bevegelse på egne innkast. Blir alltid en spillbar til slutt.

3. Bielsa skuffer på sidelinja. Det lyste bytting med kvarteret igjen da den verste trøkken vår ga seg. Kom altfor seint. Han på andre sida bytta ingenting, forferdelig manager med en forferdelig spillestil.

4. Ayling helt katastrofe med ball. Syns det så ut som han mista selvtilliten etter hvert. Det kan bli Jansson inn, og Berardi ut på back.

5. To helt ulike spillestiler. Jeg vet hvilken som vil overleve i Premier League.

Sett fra C20 i går:

Punkt 4: Akkurat det har eg ingen tro på. Berardi spiller midtstopper fordi dei er god akkurat der. Passer perfekt slik som Bielsa vil spille, spesielt offensivt er han fantastisk.

Punkt 3: Det tenkte eg også. Kampen ropte etter Bamford og 1-0-scoring mot gamle lagkamerater. Men forklaringen hans er relativt bra, kampen vippet og han var redd for å ødelegge balansen. Men litt defensivt tenkt spør du meg.

En annen ting: Ser du og mange andre gir Klich toppkarakter i går. Fra min posisjon på C20 var det ingenting som tydet på at Klich gjorde en god kamp i går. Hva var det som var så bra?

Harrison, veldig positiv. Kan utfordre Alioski og er uansett en habil backup.
Roofe; Bamford snart?
Saiz; Brent opp kruttet allerede?
Phillips; Gigant
Berardi; Cannavaro
Cooper; Sjef
Douglas; Funn!
Ayling; Ute av form?

Nå skal Kato snakke for seg selv. Men hvis jeg kan legge til noe så synes jeg løpene hans var godt timet og meget smarte.
Setter faktisk opp våre største muligheter i kampen. Litt mer på hugget spesielt Roofe i første så scorer vi der.
I tillegg så er han flink til å søke ball i perioder der vi trenger et "klokt" hodet.

kongsmo

Flere som.så replayen der det var soleklar straffe til Phillips? Mye klarere enn straffen boro skulle hatt i mine øyne.......

Sent fra min E5823 via Tapatalk

"SNIFFER"

Promotion 2010

Flere som.så replayen der det var soleklar straffe til Phillips? Mye klarere enn straffen boro skulle hatt i mine øyne.......

Sent fra min E5823 via Tapatalk


https://mobile.twitter.com/aztecgodstreams/status/1035632413353828353

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

kongsmo

Flere som.så replayen der det var soleklar straffe til Phillips? Mye klarere enn straffen boro skulle hatt i mine øyne.......

Sent fra min E5823 via Tapatalk


https://mobile.twitter.com/aztecgodstreams/status/1035632413353828353
Den jet tenkte på ja, klarere straffe blir det vel ikke?

Sent fra min E5823 via Tapatalk

"SNIFFER"

h.b

  • Gjest
Flere som.så replayen der det var soleklar straffe til Phillips? Mye klarere enn straffen boro skulle hatt i mine øyne.......

Sent fra min E5823 via Tapatalk


https://mobile.twitter.com/aztecgodstreams/status/1035632413353828353
Den jet tenkte på ja, klarere straffe blir det vel ikke?

Sent fra min E5823 via Tapatalk

Ikke straffe. Er dytting fra alle, og faller for lett. Da kan vi si at Bjørg også ble snytt for noen straffer i Leeds sin 16 meter

Promotion 2010

Missing Hernandez, ideal Millwall prep, Elland Road's 12th man - what we learned on Friday - Leeds Live

Leeds United head into the international break at the top of the Championship, unbeaten in six matches after earning another point on Friday night.

The build-up for the top-of-the-table clash was immeasurable heading into the 7.45pm kick-off as the league’s two best teams met at Elland Road.


A fair stalemate was the outcome, but what were the night’s big talking points and what did we learn moving forward about the Whites?

Risks will not be taken with player health

It has been well documented how hard Marcelo Bielsa has worked his Leeds United players since arriving in the summer. There are tales of arriving at dawn and leaving at dusk.


They graft. They put their bodies on the line and injuries are part and parcel of that, Bielsa knows this, but he is not prepared to take liberties with their health.

Leeds United manager Marcelo Bielsa paces around his technical area Photographer Alex Dodd/CameraSport The EFL Sky Bet Championship - Leeds United v Middlesbrough - Friday August 31st 2018 - Elland Road - Leeds World Copyright © 2018 CameraSport. All rights reserved. 43 Linden Ave. Countesthorpe. Leicester. England. LE8 5PG - Tel: +44 (0) 116 277 4147 - admin@camerasport.com - www.camerasport.com
Pablo Hernandez was missing from Friday’s teamsheet. There had been no mention of any injury between full-time at Norwich City and the team news on Friday night.


Bielsa has been transparent and honest, up to now, about injury news, so it is fair to say Hernandez was 50-50 to face Middlesbrough at worst.


As it was, he was not risked, despite being ready and available to play if called upon, Bielsa revealed. In that situation many managers and coaches would select the player and ignore any seed of doubt.

Not Bielsa. He clearly listened to the player and the medical professionals and made a decision for the good of the player’s long-term health.

Hernandez avoided any extra harm and looks likely to return for Millwall in two weeks now.

The centre-half pecking order has been turned on its head

If you were told a fully fit Pontus Jansson would play second fiddle to Gaetano Berardi and Liam Cooper at centre-back last season you would surely have laughed.

Friday’s team selection underlines the impressive start the captain and Swiss made to the season under Bielsa before the former pulled up lame at Swansea City.

Liam Cooper celebrates Leeds United's 2-0 win over Rotherham United(Image: Richard Sellers/PA Wire)
Jansson began the season on the bench, understandably because of his shortened pre-season, but after making two consecutive 90-minute appearances some felt that could be him back for good.


Bielsa called it horses for courses afterwards, but if you’re not going to put 6ft 3in Jansson in against Tony Pulis’s giants, when are you?

Berardi and Cooper have made an impression on Bielsa and anyone else who has watched United regularly. They added to that body of work on Friday with another hard-earned clean sheet.

Hernandez is a big miss

It seemed a cruel twist of fate Hernandez should be the man to miss out less than one week after Bielsa said he was good enough to improve him as a coach.

The 33-year-old has arguably been the club’s player of the season so far, but succumbed to muscular fatigue, as Bielsa called it, on Friday.

Those in house know more than we do about the extent of the problem and how ready the Spaniard was to play, as the head coach said he was.

Jack Harrison takes on George Friend. Championship - Leeds United v Middlesbrough - Friday August 31st 2018 - Elland Road(Image: Alex Dodd/CameraSport)
Either way, he is clearly missed when absent. That is not a slight on replacement Jack Harrison, who brings other qualities to United’s play.

It is the guile, intelligence, experience and positioning which Hernandez brings. He makes every one of his team-mates play better, as Bielsa put it at Carrow Road.

You just think he may have had the quality to unlock a Boro defence which has not conceded in more than eight hours of league football.

Perfect time to face Middlesbrough

Millwall away. Two words which make any football fan sit up and take notice. When is it? Who do we play before? Where are they in the table?

There is a two-week break from match action for the Whites before they make the 209-mile journey to south of the Thames, but they may have just digested the perfect hors d'oeuvre.

Middlesbrough were niggly, they were aggressive, they were physical, they were late with challenges, they threw arms in the penalty box. It was horrible, nasty and Bielsa has learned lessons.

The head coach acknowledged his side, with these tactics, were lacking experience of breaking down opposition like this, of living with this kind of battle.

Aden Flint (left) and Ezgjan Alioski (right) battle for the ball during the Championship match at Elland Road on Friday, August 31, 2018 between Leeds United and Middlesbrough.(Image: Tim Goode/PA Wire)
He and the team will learn from it and no doubt work on more phases of play in the next fortnight. Millwall, at home, will be Friday night times 10.

Elland Road sets the bar for the Championship again

The home of Leeds United has already set the benchmark for attendances in the second tier with 35,417 inside Elland Road on Friday.

The exceptional numbers are well documented, but it could be argued Friday was the best atmosphere the stadium’s seen since last February when home matches still meant a chance to tackle the play-offs.

Bristol City? Brentford’s visit perhaps? Each of those games still had something riding on them before the season petered out, but could you really compare those with Friday?

A first-placed, unbeaten United hosting a second-placed, unbeaten Middlesbrough on a Friday evening under the lights is another level.

Leeds United fans watch on during the first half. Championship - Leeds United v Middlesbrough - Friday August 31st 2018 - Elland Road(Image: Alex Dodd/CameraSport)
Pulis noted its effect after the match and I am sure every one of the United players would do the same. Boro’s admirable away support played its part in poking the beast and at times the noise was deafening.

The 12th man will play its part this term.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kato

Endel viktige momenter i dag:

1. Vi gjør the dirty work meget bra. Står godt mot fysikken til Boro. I fjor hadde vi tapt denne.

2. Vi har ekstremt god bevegelse på egne innkast. Blir alltid en spillbar til slutt.

3. Bielsa skuffer på sidelinja. Det lyste bytting med kvarteret igjen da den verste trøkken vår ga seg. Kom altfor seint. Han på andre sida bytta ingenting, forferdelig manager med en forferdelig spillestil.

4. Ayling helt katastrofe med ball. Syns det så ut som han mista selvtilliten etter hvert. Det kan bli Jansson inn, og Berardi ut på back.

5. To helt ulike spillestiler. Jeg vet hvilken som vil overleve i Premier League.

Sett fra C20 i går:

Punkt 4: Akkurat det har eg ingen tro på. Berardi spiller midtstopper fordi dei er god akkurat der. Passer perfekt slik som Bielsa vil spille, spesielt offensivt er han fantastisk.

Punkt 3: Det tenkte eg også. Kampen ropte etter Bamford og 1-0-scoring mot gamle lagkamerater. Men forklaringen hans er relativt bra, kampen vippet og han var redd for å ødelegge balansen. Men litt defensivt tenkt spør du meg.

En annen ting: Ser du og mange andre gir Klich toppkarakter i går. Fra min posisjon på C20 var det ingenting som tydet på at Klich gjorde en god kamp i går. Hva var det som var så bra?

Harrison, veldig positiv. Kan utfordre Alioski og er uansett en habil backup.
Roofe; Bamford snart?
Saiz; Brent opp kruttet allerede?
Phillips; Gigant
Berardi; Cannavaro
Cooper; Sjef
Douglas; Funn!
Ayling; Ute av form?

Jeg så kampen på TV, og der du så Phillips som kampens gigant, så jeg han som sterk i duellspillet og mye involvert i possessionspillet. Pluss for å være veldig spillbar, ikke like imponert over alt han gjør med ball.

Mateusch Klich tror jeg er i ferd med å vokse seg inn som en av lagets viktigste spillere. Mot Boro mener jeg han var kampens gigant. Gode offensive bevegelser inn i motstanderens boks, noe vi savnet hele fjorårssesongen. Ingen tilfeldighet at han har 3 mål. Eksempelvis der han spilles helt ned på dørlinja av Harrison, og slår 45 ut i første omgang. Glimrende bevegelse bakfra, og han hadde flere slike. I tillegg synes jeg han hadde stor aksjonsradius, jobbet godt begge veier. Han vant en god del av dueller i det fysiske kaoset foran Boros forsvar. Ta med at Klich var trygg med ballen på små områder, så var han etter mitt syn vår beste.

Phillips vises kanskje mer, ved at han får ballen oftere. Men der Phillips ofte er rettvendt uten press med ball, er Klich inne i en maurtue.

131 minutter championship-fotball for Klich før han ble sendt ut porten i fjor høsten. Sier litt om Thomas Christiansen, og klubbens utålmodighet.
« Siste redigering: September 02, 2018, 09:00:59 av Kato »
 

jackbauer68

  • Gjest
Endel viktige momenter i dag:

1. Vi gjør the dirty work meget bra. Står godt mot fysikken til Boro. I fjor hadde vi tapt denne.

2. Vi har ekstremt god bevegelse på egne innkast. Blir alltid en spillbar til slutt.

3. Bielsa skuffer på sidelinja. Det lyste bytting med kvarteret igjen da den verste trøkken vår ga seg. Kom altfor seint. Han på andre sida bytta ingenting, forferdelig manager med en forferdelig spillestil.

4. Ayling helt katastrofe med ball. Syns det så ut som han mista selvtilliten etter hvert. Det kan bli Jansson inn, og Berardi ut på back.

5. To helt ulike spillestiler. Jeg vet hvilken som vil overleve i Premier League.

Sett fra C20 i går:

Punkt 4: Akkurat det har eg ingen tro på. Berardi spiller midtstopper fordi dei er god akkurat der. Passer perfekt slik som Bielsa vil spille, spesielt offensivt er han fantastisk.

Punkt 3: Det tenkte eg også. Kampen ropte etter Bamford og 1-0-scoring mot gamle lagkamerater. Men forklaringen hans er relativt bra, kampen vippet og han var redd for å ødelegge balansen. Men litt defensivt tenkt spør du meg.

En annen ting: Ser du og mange andre gir Klich toppkarakter i går. Fra min posisjon på C20 var det ingenting som tydet på at Klich gjorde en god kamp i går. Hva var det som var så bra?

Harrison, veldig positiv. Kan utfordre Alioski og er uansett en habil backup.
Roofe; Bamford snart?
Saiz; Brent opp kruttet allerede?
Phillips; Gigant
Berardi; Cannavaro
Cooper; Sjef
Douglas; Funn!
Ayling; Ute av form?

Jeg så kampen på TV, og der du så Phillips som kampens gigant, så jeg han som sterk i duellspillet og mye involvert i possessionspillet. Pluss for å være veldig spillbar, ikke like imponert over alt han gjør med ball.

Mateusch Klich tror jeg er i ferd med å vokse seg inn som en av lagets viktigste spillere. Mot Boro mener jeg han var kampens gigant. Gode offensive bevegelser inn i motstanderens boks, noe vi savnet hele fjorårssesongen. Ingen tilfeldighet at han har 3 mål. Eksempelvis der han spilles helt ned på dørlinja av Harrison, og slår 45 ut i første omgang. Glimrende bevegelse bakfra, og han hadde flere slike. I tillegg synes jeg han hadde stor aksjonsradius, jobbet godt begge veier. Han vant en god del av dueller i det fysiske kaoset foran Boros forsvar. Ta med at Klich var trygg med ballen på små områder, så var han etter mitt syn vår beste.

Phillips vises kanskje mer, ved at han får ballen oftere. Men der Phillips ofte er rettvendt uten press med ball, er Klich inne i en maurtue.

131 minutter championship-fotball for Klich før han ble sendt ut porten i fjor høsten. Sier litt om Thomas Christiansen, og klubbens utålmodighet.

Ja, hvordan Thomas Christiansen ikkje greide å se potensialet i Klich er en gåte. Klich spiller bra, og enig i dine vurderinger når det gjelder løp, beveglighet og at han ofte gjorde seg spillbar i trange posisjoner. Men slik kampen var så skapte vi alt for lite i forhold til possession. Harrison var involvert i det meste offensivt og ville fått poeng på det. Men krigen ble viktigst for å få poenget, og derfor er Berardi og Phillips hakket foran Klich og andre i denne kampen.
Ellers synes eg det var rart at ikkje Bamford og Baker kom inn rundt 70 for Saiz og Roofe. Tror det kunne åpnet opp for oss, men Bielsa ble faktisk litt feig i denne.

Kato

Endel viktige momenter i dag:

1. Vi gjør the dirty work meget bra. Står godt mot fysikken til Boro. I fjor hadde vi tapt denne.

2. Vi har ekstremt god bevegelse på egne innkast. Blir alltid en spillbar til slutt.

3. Bielsa skuffer på sidelinja. Det lyste bytting med kvarteret igjen da den verste trøkken vår ga seg. Kom altfor seint. Han på andre sida bytta ingenting, forferdelig manager med en forferdelig spillestil.

4. Ayling helt katastrofe med ball. Syns det så ut som han mista selvtilliten etter hvert. Det kan bli Jansson inn, og Berardi ut på back.

5. To helt ulike spillestiler. Jeg vet hvilken som vil overleve i Premier League.

Sett fra C20 i går:

Punkt 4: Akkurat det har eg ingen tro på. Berardi spiller midtstopper fordi dei er god akkurat der. Passer perfekt slik som Bielsa vil spille, spesielt offensivt er han fantastisk.

Punkt 3: Det tenkte eg også. Kampen ropte etter Bamford og 1-0-scoring mot gamle lagkamerater. Men forklaringen hans er relativt bra, kampen vippet og han var redd for å ødelegge balansen. Men litt defensivt tenkt spør du meg.

En annen ting: Ser du og mange andre gir Klich toppkarakter i går. Fra min posisjon på C20 var det ingenting som tydet på at Klich gjorde en god kamp i går. Hva var det som var så bra?

Harrison, veldig positiv. Kan utfordre Alioski og er uansett en habil backup.
Roofe; Bamford snart?
Saiz; Brent opp kruttet allerede?
Phillips; Gigant
Berardi; Cannavaro
Cooper; Sjef
Douglas; Funn!
Ayling; Ute av form?

Jeg så kampen på TV, og der du så Phillips som kampens gigant, så jeg han som sterk i duellspillet og mye involvert i possessionspillet. Pluss for å være veldig spillbar, ikke like imponert over alt han gjør med ball.

Mateusch Klich tror jeg er i ferd med å vokse seg inn som en av lagets viktigste spillere. Mot Boro mener jeg han var kampens gigant. Gode offensive bevegelser inn i motstanderens boks, noe vi savnet hele fjorårssesongen. Ingen tilfeldighet at han har 3 mål. Eksempelvis der han spilles helt ned på dørlinja av Harrison, og slår 45 ut i første omgang. Glimrende bevegelse bakfra, og han hadde flere slike. I tillegg synes jeg han hadde stor aksjonsradius, jobbet godt begge veier. Han vant en god del av dueller i det fysiske kaoset foran Boros forsvar. Ta med at Klich var trygg med ballen på små områder, så var han etter mitt syn vår beste.

Phillips vises kanskje mer, ved at han får ballen oftere. Men der Phillips ofte er rettvendt uten press med ball, er Klich inne i en maurtue.

131 minutter championship-fotball for Klich før han ble sendt ut porten i fjor høsten. Sier litt om Thomas Christiansen, og klubbens utålmodighet.

Ja, hvordan Thomas Christiansen ikkje greide å se potensialet i Klich er en gåte. Klich spiller bra, og enig i dine vurderinger når det gjelder løp, beveglighet og at han ofte gjorde seg spillbar i trange posisjoner. Men slik kampen var så skapte vi alt for lite i forhold til possession. Harrison var involvert i det meste offensivt og ville fått poeng på det. Men krigen ble viktigst for å få poenget, og derfor er Berardi og Phillips hakket foran Klich og andre i denne kampen.
Ellers synes eg det var rart at ikkje Bamford og Baker kom inn rundt 70 for Saiz og Roofe. Tror det kunne åpnet opp for oss, men Bielsa ble faktisk litt feig i denne.

Ja jeg er også kritisk til mangelen på bytter. Vi kjørte kampen bra midtveis i andreomgang, men de siste 15 mener jeg vi kom litt ut av steamen. Det ble også veldig oppstykket. Roofe var veldig isolert, så det lyste Bamford inn der. Kanskje en plan B, der vi tok ut Saiz for Bamford. To på topp kunne kanskje utfordret en sliten Flint noe.
 

Xern

Jeg skjønner veldig godt at Bielsa nølte med å gjøre bytter i denne kampen. Innbyttere kan vippe kampen i vår favør, men det kan vel så godt vippe andre veien også. Luktet veldig stillingskrig av kampen hele veien, også må man jo ikke ta 1 poeng mot Middelsbjørg for gitt heller  :)
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Kato

Jeg skjønner veldig godt at Bielsa nølte med å gjøre bytter i denne kampen. Innbyttere kan vippe kampen i vår favør, men det kan vel så godt vippe andre veien også. Luktet veldig stillingskrig av kampen hele veien, også må man jo ikke ta 1 poeng mot Middelsbjørg for gitt heller  :)

Ikke enig, hjemme skal vi gå for tre poeng uansett motstander.
 

Promotion 2010






6 på Berardi.....
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post

6 på Berardi.....



Dette fra Football League Paper.


I 'lederen deres', side 7, kommenteres toppoppgjøret, og Pulis siteres på:

"We've looked and studied the shapes Leeds use, and their patterns. We worked very hard on making sure we filled certain spaces."


Football League Paper legger til:
Indeed, Leeds have scored at least two goals in each of their five previous Championship games, so Middlesbrough have shown the way to their second-tier rivals in how the Whites can be stopped.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Xern

Jeg skjønner veldig godt at Bielsa nølte med å gjøre bytter i denne kampen. Innbyttere kan vippe kampen i vår favør, men det kan vel så godt vippe andre veien også. Luktet veldig stillingskrig av kampen hele veien, også må man jo ikke ta 1 poeng mot Middelsbjørg for gitt heller  :)

Ikke enig, hjemme skal vi gå for tre poeng uansett motstander.
Jau, drit i at vi kan risikere å tape en potensiell 6-poengskamp  :P
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Kato

Jeg skjønner veldig godt at Bielsa nølte med å gjøre bytter i denne kampen. Innbyttere kan vippe kampen i vår favør, men det kan vel så godt vippe andre veien også. Luktet veldig stillingskrig av kampen hele veien, også må man jo ikke ta 1 poeng mot Middelsbjørg for gitt heller  :)

Ikke enig, hjemme skal vi gå for tre poeng uansett motstander.
Jau, drit i at vi kan risikere å tape en potensiell 6-poengskamp  :P

Ønsket om å vinne er større enn frykten for å tape.
 

jaho






6 på Berardi.....

...og 6 på Klich...mens 7 på Ayling..!! Må noen ganger le litt av disse børsene..

RoarG

Med alle de feilpasningene kan da ikke Ayling få noe mer enn 5. Toppen. Han var jo banens svakeste spiller.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

jaho

Med alle de feilpasningene kan da ikke Ayling få noe mer enn 5. Toppen. Han var jo banens svakeste spiller.

100 % enig

Eriksen55

Mye feilpassninger fra Ayling, og dem er veldig synlige. Han får kred for det defensive arbeidet. Der var han fsktisk god!

Lest noen mene at han er utslitt, synd at Coyle er lånt ut og  at Berardi bør flyttes ut på back. Alt like dumt! Sånn fungerer heldigvis ikke Bielsa. Før Boro kampen ble han omtalt som beste høyreback i ligaen.

Tror vi bare bør innfinne oss med at alle ikke leverer på topp hver gang, at det ikke trenger være noen grunn til en middels kamp.

Ayling kommer sterkt tilbake. Det garanterer jeg :)

jaho

Mye feilpassninger fra Ayling, og dem er veldig synlige. Han får kred for det defensive arbeidet. Der var han fsktisk god!

Lest noen mene at han er utslitt, synd at Coyle er lånt ut og  at Berardi bør flyttes ut på back. Alt like dumt! Sånn fungerer heldigvis ikke Bielsa. Før Boro kampen ble han omtalt som beste høyreback i ligaen.

Tror vi bare bør innfinne oss med at alle ikke leverer på topp hver gang, at det ikke trenger være noen grunn til en middels kamp.

Ayling kommer sterkt tilbake. Det garanterer jeg :)

Helt klart. Divisjonens beste h back. Derfor veldig uvant å se så mye pasningsfeil fra vår vanligvis emminente back.

RoarG

Mye feilpassninger fra Ayling, og dem er veldig synlige. Han får kred for det defensive arbeidet. Der var han fsktisk god!

Lest noen mene at han er utslitt, synd at Coyle er lånt ut og  at Berardi bør flyttes ut på back. Alt like dumt! Sånn fungerer heldigvis ikke Bielsa. Før Boro kampen ble han omtalt som beste høyreback i ligaen.

Tror vi bare bør innfinne oss med at alle ikke leverer på topp hver gang, at det ikke trenger være noen grunn til en middels kamp.

Ayling kommer sterkt tilbake. Det garanterer jeg :)
+1
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Clayton lovpriser Leeds og Saiz:


Why Samuel Saiz is one of the toughest players Adam Clayton has faced - Leeds Live

Champions League-quality football has already returned to Leeds United and Elland Road if you ask former White Adam Clayton.

The 29-year-old was widely considered Middlesbrough’s best player during Friday night’s 0-0 draw with Leeds United.


Clayton spoke to the media after the result and described Marcelo Bielsa’s tactics as that of a top-three or top-four Premier League team.

The former Manchester City trainee, who played 50 matches for United between 2010 and 2012, also revealed Samuel Saiz is one of the toughest players he has ever faced.


“They way they play is like a top three or four Premier League team,” he told TeessideLive.

Adam Clayton (left) and Luke Ayling (right) battle for the ball during the Championship match at Elland Road on Friday, August 31, 2018 between Leeds United and Middlesbrough.(Image: Tim Goode/PA Wire)
“They have five across the top and they are constantly on the move.

“Saiz is very, very good and movement-wise he is one of the toughest players I’ve ever been up against.


“They move, they attack, they play a good way, but we work hard and we’ve got a good structure and we're just starting to click into gear.

“We all know where to be, we don’t follow people around. I think we were a well-oiled unit defensively and we worked so hard.”
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Clayton lovpriser Leeds og Saiz:


Why Samuel Saiz is one of the toughest players Adam Clayton has faced - Leeds Live

Champions League-quality football has already returned to Leeds United and Elland Road if you ask former White Adam Clayton.

The 29-year-old was widely considered Middlesbrough’s best player during Friday night’s 0-0 draw with Leeds United.


Clayton spoke to the media after the result and described Marcelo Bielsa’s tactics as that of a top-three or top-four Premier League team.

The former Manchester City trainee, who played 50 matches for United between 2010 and 2012, also revealed Samuel Saiz is one of the toughest players he has ever faced.


“They way they play is like a top three or four Premier League team,” he told TeessideLive.

Adam Clayton (left) and Luke Ayling (right) battle for the ball during the Championship match at Elland Road on Friday, August 31, 2018 between Leeds United and Middlesbrough.(Image: Tim Goode/PA Wire)
“They have five across the top and they are constantly on the move.

“Saiz is very, very good and movement-wise he is one of the toughest players I’ve ever been up against.


“They move, they attack, they play a good way, but we work hard and we’ve got a good structure and we're just starting to click into gear.

“We all know where to be, we don’t follow people around. I think we were a well-oiled unit defensively and we worked so hard.”

Syns Adam poengterer noen viktige ting her!
They way they play is like a top three or four Premier League team.
They have five across the top and they are constantly on the move
They move, they attack, they play a good way.


...men han sier også hva deres motvekt er:
We all know where to be, we don’t follow people around. We’ve got a good structure

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Paul Wilson

Forgot to mention, for me the best part of the Leeds United vs Middlesbrough game was the guy in the East Stand who didnt just ask for @Kalvinphillips shirt, but he gave him his own in return  ;D ;D

Bet Kalvin has had the framed!!

What a guy, only at Elland Rd

#LUFC

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973