Skrevet av Emne: Kamp: vs Chelsea @Stamford Bridge 5.12. kl.2100. Tv 2 Sport Premium  (Lest 17412 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Josch

Sv: Kamp: vs Chelsea @Stamford Bridge 5.12. kl.2100. Tv 2 Sport Premium
« Svar #150 på: Desember 05, 2020, 23:55:36 »
Når vi møter et så jevnt godt besatt lag kommer våre dårligste spillere til kort, flere på laget vårt var nesten ikke gode nok for laget før Bielsa kom. Cooper, Allioski og Dallas sliter med farta, de berger seg på innsatsen og systemet i endel kamper, men mot de beste blir de avslørt.
Men vi bygger vel sten på sten og når vi får flere sesonger i pengeligaen kommer det vel gode nok erstattere , det første vi må ha er fysikk på defensive dødballer. Det er mange gode hodespillerer i PL.og vi sliter for mye der.

Enig i mye her. Egentlig som forventet når det blir mann mot mann. Systemet og innøvde trekk er Leeds' styrke. Vi må bare sørge for å slå lag som West Ham. Så skal nok denne sesongen går bra (havne midt på tabellen). Tror forøvrig spillestilen tjener på at noen spillere er med fra i fjor, tross litt for lav kvalitet.

Jeg synes for øvrig ikke Leeds gjorde en helsvart innsats.  Vi strakk bare ikke til mot et godt Chelsea-lag. Hadde vi møtt litt dårligere lag så hadde vi hatt sjans her.

Eriksen55

Sv: Kamp: vs Chelsea @Stamford Bridge 5.12. kl.2100. Tv 2 Sport Premium
« Svar #151 på: Desember 06, 2020, 00:20:08 »
 Chelsea var gode. Forventet tap, men litt skuffet over spillet.

Meslier best, ellers ingen som var veldig gode. Phillips god i første. Helt ute i andre. Som flere også var.

Irriterer meg at Poveda ikke får straffe for å være ærlig. Den burde i det minste VAR dømme på. Nå håper jeg at Leeds spillerne også kaster seg så fort det er kontakt. Tjener null og nada på å være ærlig! Med straffe der eller mål når Raphinha brente den sjansen hadde ledet 1-2...da hadde det blitt en helt annen kamp.

Rodrigo må spille. Alt annet blir for dumt!

Poveda får kritikk. Ikke dominerende i dag. Men hva har Harrison bidratt med de siste 7 kampene?  Syntes Poveda er mange hakk over Costa...med han skjer det lite. Poveda forsøker ihvertfall! Vi har mange vinger, men ytterst få gode.. Akkurat som mot Everton så syntes jeg vi blir mindre farlige npr Harrison og Raphinha bytter side.. Raphinha er best ute til høyre, da må den ene ordentlig gode vingen vi har brukes der. Så kan Poveda, Costa, Harrison eller Alioski ta andre siden..usikker på hvem som er å foretrekke om dagen!

Nye muligheter fredag. Da håper jeg at Pablo, Koch og Llorente er klare og i 18 mannstroppen og at Rodrigo starter. Det siste tar jeg som en selvfølge!

Meslier- Ayling, Koch, Cooper, Dallas- Phillips - Raphinha, Rodrigo, Klich, Costa - Bamford

Kiko, Llorente, Strujik, Alioski, Pablo, Poveda, Harrison.



« Siste redigering: Desember 06, 2020, 00:23:36 av Eriksen55 »

flynn

Sv: Kamp: vs Chelsea @Stamford Bridge 5.12. kl.2100. Tv 2 Sport Premium
« Svar #152 på: Desember 06, 2020, 00:54:27 »
Er det bare meg, eller minner Llorentes kroppsholdning/størrelse samt frisyre veldig på Bamford sin? På avstand ser de veldig like ut synes jeg.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ikke bare deg nei. Her i huset lurte vi også på hvorfor Bamford hadde begynt å spille midtstopper.

flynn

Håvard

Sv: Kamp: vs Chelsea @Stamford Bridge 5.12. kl.2100. Tv 2 Sport Premium
« Svar #153 på: Desember 06, 2020, 09:10:50 »
Vi taper mot et veldig mye bedre lag - som vi tross alt gir god kamp i 60 minuttet....Håper vi kommer tilbake med 6 poeng etter West Ham og Newcastle hjemme..Meget dårlig kamp idag - hvor spesielt Alioski og Llorente viste at de ikke holder mål..Håper Koch er tilbake i neste kamp pluss at Bielsa godtar at Rodrigo skal start....

Det svir å måtte si det....men at Chelsea vant fortjent kan vel ingen nekte for. Men er likevel stolt av laget mitt.

MOT

Lucas the Kop Cat

Sv: Kamp: vs Chelsea @Stamford Bridge 5.12. kl.2100. Tv 2 Sport Premium
« Svar #154 på: Desember 06, 2020, 09:17:15 »
Vi taper mot et veldig mye bedre lag - som vi tross alt gir god kamp i 60 minuttet....Håper vi kommer tilbake med 6 poeng etter West Ham og Newcastle hjemme..Meget dårlig kamp idag - hvor spesielt Alioski og Llorente viste at de ikke holder mål..Håper Koch er tilbake i neste kamp pluss at Bielsa godtar at Rodrigo skal start....

Det svir å måtte si det....men at Chelsea vant fortjent kan vel ingen nekte for. Men er likevel stolt av laget mitt.

MOT
Liker ihvertfall bedre å tape fortjent enn det motsatte.

Cherry

Sv: Kamp: vs Chelsea @Stamford Bridge 5.12. kl.2100. Tv 2 Sport Premium
« Svar #155 på: Desember 06, 2020, 10:39:15 »
Vi kom til kort mot Chelsea gitt, de har en vanvittig sterk tropp.....jeg tipper faktisk de vinner ligaen i år etter det jeg har sett til nå. I så måte er ikke resultatet i dag så galt, kampen viser at vi har ett stykke igjen til de aller beste.

Skal vi på øvre halvdel denne sesongen, så må vi hente litt mer kvalitet allerede nå i januar er jeg redd...som andre også skriver så har vi noen som faktisk ikke evner nivået, slik er det bare.

For meg er Cooper, Ayling, Alioski, Roberts de som er svakest i troppen pt.

Vi er ny- opprykket...vi må ta med det...Tar litt tid (og cash som Sjelski) for å stabilisere seg i PL.
« Siste redigering: Desember 06, 2020, 11:07:32 av Cherry »
 

Kato

Sv: Kamp: vs Chelsea @Stamford Bridge 5.12. kl.2100. Tv 2 Sport Premium
« Svar #156 på: Desember 06, 2020, 10:48:40 »
En første reality-check i forhold til lista helt i toppen av PL. Litt "uheldige" med at Chelsea var videre i CL, så de fleste hadde en ukes hvile der. Vi slet enormt med det individuelle tempoet til Chelsea-spillerne, og hver eneste dødball var livsfarlig. Vi har ikke løst problematikken rundt både offensive og defensive dødballer under Bielsa i det hele tatt.

For første gang i høst var vi klart nest-best, selv om det tidlige målet kunne skreddersydd kampplanen vår med brutale overganger.

Prøver meg på en børs:

Meslier 8 Best hos oss - Et par nesten-katastrofer med ball, men fremstår som en glimrende shot-stopper. Kan ikke lastes i det hele tatt. En av våre beste.
Ayling 6,5 - Har fått bedre individuelle ferdigheter med ball, men sliter ofte med pasningskvaliteten. Likevel ikke på hans side de største problemene var denne kvelden. Ny makker underveis gjorde det neppe enklere.
Llorente 6 - Glimtvis så vi hva vi får her. Mest sannsynlig kasta inn altfor tidlig, skulle vel ha U-23 kamper først. Tøff kveld.
Cooper 6,5 - God førsteomgang, blokker og vinner dueller. Bør ha frispark på cornermålet. Stortrøbbel når han havner en mot en, og slet med dårlig tid hele veien.
Alioski 5 - Det gikk altfor fort for han alle veier. Lite hjelp fra Harrison gjorde det ikke bedre. Svak i dueller, svake pasninger, alltid tidelen for seint ute. Chelsea for gode for Alioski
Phillips 7,5 - Fantastisk assist. Tåler dette nivået, men hadde lite hjelp rundt seg. Det kunne blitt grisestrygt uten Phillips sentralt. En av våre beste. Bedre i første enn i andre.
Klich 7 - Også en som ser ut til å tåle dette tempoet. Vanskelige arbeidsforhold men klarte ihvertfall tidvis å holde litt i ballen.
Raphina 6 - Brukbar før pause, blåste en storing over og det var vel stort sett det siste vi så av han i andre omgang. Ikke noe bedre av å spille utoverkant.
Harrison 5 - Irriterende svake innlegg i gode posisjoner. Svak dag på jobben, tapte klart kampen mot James. Korrekt byttet ut. Litt junior over han i går.
Bamford 6 - Nydelig scoring, etter det en vanskelig kveld mot svært gode spillere.
Dallas 6 - Gikk altfor fort for han også sentralt, har ikke tempo og kvalitet inne til å vinne krigen mot så gode spillere. Litt bedre på back, bør starte der neste gang. Alle baklengsmålene kom etter trøbbel på venstre side.
Rodrigo 7 - Viser med en gang han kommer inn smarte bevegelser, trygghet med ball, og ferdigheter som matchet tempoet i kampen. MÅ starte neste gang for Alioski.
Poveda 6 - God innsats, fin teknikk. Ikke i nærheten av å skape noe som snudde kampbildet i går. Flere balltap pga manglende fysikk gir kontringer mot. Får mer spilletid enn jeg mener han fortjener. Sier kanskje noe om manglende kvalitet på benken.

Tre ting å forbedre:

1. Få inn Rodrigo fra start, altfor god til å sitte på benk. Alioski ut.
2. Rydd opp i elendig organisering defensivt. Linjesetting, andreforsvarer, press.
3. Gjør endringer på defensive dødballer, katastrofe hver gang i går.
« Siste redigering: Desember 06, 2020, 10:58:19 av Kato »
 

Cherry

Sv: Kamp: vs Chelsea @Stamford Bridge 5.12. kl.2100. Tv 2 Sport Premium
« Svar #157 på: Desember 06, 2020, 11:05:02 »
Tenker prosjekt Alioski bør være over for denne gang om Rodrigo er klar. Dallas på backen var en klar forbedring.
Ikke negativ til Dallas der, men i dagens kamp beviste han ikke noe mer enn Alioski i den posisjonen.

Vi trenger en venstrebeint`VB!  Omskoler`Harrison, da slipper han å (prøve) på å legge inn...for der er han svak - det meste annet ift fysikk og fart har han.....jeg ringer Bielsa! :D
 

Neo

Sv: Kamp: vs Chelsea @Stamford Bridge 5.12. kl.2100. Tv 2 Sport Premium
« Svar #158 på: Desember 06, 2020, 13:23:02 »
I likhet med flere sine synspunkter; - det smerter å se vi blir avslørt såpass betydelig.
Spesielt gjennom 2. omgang.
Men, jeg forholder meg relativt edruelig til at vi tross alt møter et lag med solid kvalitet i alle ledd, hvor deres 11 innehar et individuelt nivå vi ikke matcher.
Enda.
Hos oss er fortsatt det kollektive vår styrke. Som ofte gir den behagelige effekt at vi - på gode dager når det "sitter" - evner å slå ut motstanden.
Gårdagens match var en reality check.
Heldigvis er ikke alle lag som Chelsea.

Mer bekymringsfullt er lekkasjen bakover.
Farlig nær 2 innsluppet pr match. Nest mest innsluppet i PL. 20 totalt.
Dog er det kanskje et lite lyspunkt å registrere at målene stort sett kommer i de kampene vi taper, og ikke altfor regelmessig. Vi evner også å holde nullen på de gode dagene.
(Men, både Liverpool og ManU har sluppet inn 17... - tross alt en trøst i mørket).

Men, det er ikke helt betryggende å se den bakre lagdelen, isolert sett. Føler ikke dette kan bli helt bra utover sesongen, med de individuelle ferdighetene som ofte avsløres på både Alioski, Cooper og tildels Ayling.
Må si jeg er stor fan av Ayling, da han på gode dager er solid leverandør av bidrag offensivt. Og Alioski har også vist prov på det samme i det siste.
Men i går var det dessverre altfor rustent og upresist, og temposvakheter.
I tillegg var det en meget rusten inntreden av Llorente. Forhåpentlig "tar han en Koch", og tilpasser seg med litt mer matching.
At Harrison ikke har vært helt "på" i det siste har også sitt å si.

I sum litt for mange som ikke hadde dagen i går.
Samtidig som Chelsea var veldig gode.

Kombinasjonen av å være vår første sesong i PL med den "wake up call" dette er, et forestående januarvindu med mulighet for en eller annen forsterkning, og nødvendige poeng mot motstand av et helt annet kaliber enn PLs topp-6 lag, vil nok bidra til at dette blir en hyggelig sesong, tross alt.

Rister av meg gårdagens match.
Ser frem til neste.


TK20

Sv: Kamp: vs Chelsea @Stamford Bridge 5.12. kl.2100. Tv 2 Sport Premium
« Svar #159 på: Desember 06, 2020, 13:28:30 »
Rart Chelsea fremdeles har supportere, egentlig. Å endelig få se laget sitt igjen, med fem nye gigantsigneringer siden sist. Hvor er moroa i det liksom?

Blank_File

Sv: Kamp: vs Chelsea @Stamford Bridge 5.12. kl.2100. Tv 2 Sport Premium
« Svar #160 på: Desember 06, 2020, 14:34:22 »
Dere som er mer taktiske enn meg. Jeg trenger noen synsende svar. Hva skjedde i særlig første del av andre omgang. Vi var så dårlige. Det var ingenting balltempo og det så ikke ut til å være noen bevegelse. Jeg ser jo at Chelsea er som ulver rundt Phillips når han får ballen. Er det hele årsaken til at vi ender opp slik vi gjør? For dette er det dårligste jeg har sett siden den første halvtimen av City. Først da Rodrigo <-> Allioski var det bedring å spore. Vi slapp billig i går.

Og apropos Allioski. Jeg ser at han hadde en ok kamp i sist runde, og tro meg, jeg elsker hele mannen med ablegøyer og overspilling. Problemet er bare at han er for dårlig for dette nivået og har ikke det som skal til. Det blir så mye brudd og pasningsbom og enkle passeringer for vingen hos motstander. Enten går det for fort eller så er han for ukonsentrert. Da hjelper det ikke med innsats og oppofrende spill og enkelte tilfeller av brillianse. En super squad player som kan kastes inn for å gjøre møre motstandere enda mørere, men ikke som starter i PL. Sorry.

Nå hadde ikke jeg heller sett for meg at vi skulle vinne i går, og poeng så også tøft ut, men jeg lurer oppriktig på hva som gjør at vi ikke får gang på spillet overhodet i andre omgang?

Dødballene er allerede omtalt så til de grader at det gidder jeg ikke tenke mer på. Hadde vondt av Llorente som ble kastet inn slik han gjorde i går. Det var han åpenbart ikke klar for, men han alene er ikke årsaken til at vi ikke klarer å spille oss ut.

J-R

Sv: Kamp: vs Chelsea @Stamford Bridge 5.12. kl.2100. Tv 2 Sport Premium
« Svar #161 på: Desember 06, 2020, 17:28:11 »
Vi bør ha inn en midtbanespiller og en Venstreback..
Hadde vært greit å få det inn allerede i januar !
MOT

Cherry

Sv: Kamp: vs Chelsea @Stamford Bridge 5.12. kl.2100. Tv 2 Sport Premium
« Svar #162 på: Desember 07, 2020, 09:48:38 »
Dere som er mer taktiske enn meg. Jeg trenger noen synsende svar. Hva skjedde i særlig første del av andre omgang. Vi var så dårlige. Det var ingenting balltempo og det så ikke ut til å være noen bevegelse. Jeg ser jo at Chelsea er som ulver rundt Phillips når han får ballen. Er det hele årsaken til at vi ender opp slik vi gjør? For dette er det dårligste jeg har sett siden den første halvtimen av City. Først da Rodrigo <-> Allioski var det bedring å spore. Vi slapp billig i går.

Og apropos Allioski. Jeg ser at han hadde en ok kamp i sist runde, og tro meg, jeg elsker hele mannen med ablegøyer og overspilling. Problemet er bare at han er for dårlig for dette nivået og har ikke det som skal til. Det blir så mye brudd og pasningsbom og enkle passeringer for vingen hos motstander. Enten går det for fort eller så er han for ukonsentrert. Da hjelper det ikke med innsats og oppofrende spill og enkelte tilfeller av brillianse. En super squad player som kan kastes inn for å gjøre møre motstandere enda mørere, men ikke som starter i PL. Sorry.

Nå hadde ikke jeg heller sett for meg at vi skulle vinne i går, og poeng så også tøft ut, men jeg lurer oppriktig på hva som gjør at vi ikke får gang på spillet overhodet i andre omgang?

Dødballene er allerede omtalt så til de grader at det gidder jeg ikke tenke mer på. Hadde vondt av Llorente som ble kastet inn slik han gjorde i går. Det var han åpenbart ikke klar for, men han alene er ikke årsaken til at vi ikke klarer å spille oss ut.

Du er vel inne på selve kjernen her, Chelsea "tok vekk" Kalvin fra matchen, vi ble stående å slå tversover bak - fordi man ikke fant oppspillspunkt på midten....og da forsvant jo hele essensen i oppbygningen i spillet vårt.  Klich ristet seg løs noen ganger, men her MÅ jo Rodrigo komme inn tidligere- da han nå er vår mest kreative boksåpner.

Ett annet tema er at det irriterer meg veldig at vi ikke fikk VAR på denne : https://motleedsnews.com/matchday/former-premier-league-referee-delivers-verdict-on-poveda-controversy-in-leeds-united-clash-v-chelsea/
« Siste redigering: Desember 07, 2020, 16:41:52 av Cherry »
 

Eriksen55

Sv: Kamp: vs Chelsea @Stamford Bridge 5.12. kl.2100. Tv 2 Sport Premium
« Svar #163 på: Desember 07, 2020, 09:56:55 »
Vi bør ha inn en midtbanespiller og en Venstreback..
Hadde vært greit å få det inn allerede i januar !
MOT

Syntes Dallas forsvarer en plass på venstreback. Trenger ikke bruke ressurser der i januar. Gjerne til sommern.

Mer kritisk å få inn en sentralt på midten som kan være en reel utfordrer til Klich/Rodrigo.

I tilegg mener jeg vi trenger et bedre alternativ på venstreving. Harrison brukbar backup på begge vinger. Kan gjerne finansieres med salg av Roberts og Costa!

Gelhardt kan fint erstatte Roberts sin rolle!



Blank_File

Sv: Kamp: vs Chelsea @Stamford Bridge 5.12. kl.2100. Tv 2 Sport Premium
« Svar #164 på: Desember 07, 2020, 10:12:28 »
Dere som er mer taktiske enn meg. Jeg trenger noen synsende svar. Hva skjedde i særlig første del av andre omgang. Vi var så dårlige. Det var ingenting balltempo og det så ikke ut til å være noen bevegelse. Jeg ser jo at Chelsea er som ulver rundt Phillips når han får ballen. Er det hele årsaken til at vi ender opp slik vi gjør? For dette er det dårligste jeg har sett siden den første halvtimen av City. Først da Rodrigo <-> Allioski var det bedring å spore. Vi slapp billig i går.

Og apropos Allioski. Jeg ser at han hadde en ok kamp i sist runde, og tro meg, jeg elsker hele mannen med ablegøyer og overspilling. Problemet er bare at han er for dårlig for dette nivået og har ikke det som skal til. Det blir så mye brudd og pasningsbom og enkle passeringer for vingen hos motstander. Enten går det for fort eller så er han for ukonsentrert. Da hjelper det ikke med innsats og oppofrende spill og enkelte tilfeller av brillianse. En super squad player som kan kastes inn for å gjøre møre motstandere enda mørere, men ikke som starter i PL. Sorry.

Nå hadde ikke jeg heller sett for meg at vi skulle vinne i går, og poeng så også tøft ut, men jeg lurer oppriktig på hva som gjør at vi ikke får gang på spillet overhodet i andre omgang?

Dødballene er allerede omtalt så til de grader at det gidder jeg ikke tenke mer på. Hadde vondt av Llorente som ble kastet inn slik han gjorde i går. Det var han åpenbart ikke klar for, men han alene er ikke årsaken til at vi ikke klarer å spille oss ut.

Du er vel inne på selve kjernen her, Chelsea "tok vekk" Kalvin fra matchen, vi ble stående å slå tversover bak - fordi man ikke fant oppspillspunkt på midten....og da forsvant jo hele essensen i oppbygningen i spillet vårt.  Klich ristet seg løs noen ganger, men her MÅ jo Rodrigo komme inn tidligere- da han nå er vår mest kreative boksåpner.

Ett annet tema er at det rriterer meg veldig at vi ikke fikk VAR på denne : https://motleedsnews.com/matchday/former-premier-league-referee-delivers-verdict-on-poveda-controversy-in-leeds-united-clash-v-chelsea/

Men både balltempo og bevegelser fra de andre stoppet også helt opp. Jeg fatter ikke helt hvordan det kan være så, tilsynelatende enkelt, å stoppe oss når vi ser hvor gode vi kan være i denne fasen i mange andre kamper.

Bjorn

Sv: Kamp: vs Chelsea @Stamford Bridge 5.12. kl.2100. Tv 2 Sport Premium
« Svar #165 på: Desember 07, 2020, 10:44:21 »
Dere som er mer taktiske enn meg. Jeg trenger noen synsende svar. Hva skjedde i særlig første del av andre omgang. Vi var så dårlige. Det var ingenting balltempo og det så ikke ut til å være noen bevegelse. Jeg ser jo at Chelsea er som ulver rundt Phillips når han får ballen. Er det hele årsaken til at vi ender opp slik vi gjør? For dette er det dårligste jeg har sett siden den første halvtimen av City. Først da Rodrigo <-> Allioski var det bedring å spore. Vi slapp billig i går.

Og apropos Allioski. Jeg ser at han hadde en ok kamp i sist runde, og tro meg, jeg elsker hele mannen med ablegøyer og overspilling. Problemet er bare at han er for dårlig for dette nivået og har ikke det som skal til. Det blir så mye brudd og pasningsbom og enkle passeringer for vingen hos motstander. Enten går det for fort eller så er han for ukonsentrert. Da hjelper det ikke med innsats og oppofrende spill og enkelte tilfeller av brillianse. En super squad player som kan kastes inn for å gjøre møre motstandere enda mørere, men ikke som starter i PL. Sorry.

Nå hadde ikke jeg heller sett for meg at vi skulle vinne i går, og poeng så også tøft ut, men jeg lurer oppriktig på hva som gjør at vi ikke får gang på spillet overhodet i andre omgang?

Dødballene er allerede omtalt så til de grader at det gidder jeg ikke tenke mer på. Hadde vondt av Llorente som ble kastet inn slik han gjorde i går. Det var han åpenbart ikke klar for, men han alene er ikke årsaken til at vi ikke klarer å spille oss ut.

Du er vel inne på selve kjernen her, Chelsea "tok vekk" Kalvin fra matchen, vi ble stående å slå tversover bak - fordi man ikke fant oppspillspunkt på midten....og da forsvant jo hele essensen i oppbygningen i spillet vårt.  Klich ristet seg løs noen ganger, men her MÅ jo Rodrigo komme inn tidligere- da han nå er vår mest kreative boksåpner.

Ett annet tema er at det rriterer meg veldig at vi ikke fikk VAR på denne : https://motleedsnews.com/matchday/former-premier-league-referee-delivers-verdict-on-poveda-controversy-in-leeds-united-clash-v-chelsea/

Men både balltempo og bevegelser fra de andre stoppet også helt opp. Jeg fatter ikke helt hvordan det kan være så, tilsynelatende enkelt, å stoppe oss når vi ser hvor gode vi kan være i denne fasen i mange andre kamper.

Her må man og legge til faktoren at Chelsea var gode, og hadde ballen en del de og. Det smerter meg å si det, men Chelsea er det beste laget vi har møtt denne sesongen. Får satse på at ManU og Tottenham ikke er like gode som tabellsituasjonen tilsier.
Marching On! 4276

auren

Sv: Kamp: vs Chelsea @Stamford Bridge 5.12. kl.2100. Tv 2 Sport Premium
« Svar #166 på: Desember 07, 2020, 10:59:46 »
Dere som er mer taktiske enn meg. Jeg trenger noen synsende svar. Hva skjedde i særlig første del av andre omgang. Vi var så dårlige. Det var ingenting balltempo og det så ikke ut til å være noen bevegelse. Jeg ser jo at Chelsea er som ulver rundt Phillips når han får ballen. Er det hele årsaken til at vi ender opp slik vi gjør? For dette er det dårligste jeg har sett siden den første halvtimen av City. Først da Rodrigo <-> Allioski var det bedring å spore. Vi slapp billig i går.

Og apropos Allioski. Jeg ser at han hadde en ok kamp i sist runde, og tro meg, jeg elsker hele mannen med ablegøyer og overspilling. Problemet er bare at han er for dårlig for dette nivået og har ikke det som skal til. Det blir så mye brudd og pasningsbom og enkle passeringer for vingen hos motstander. Enten går det for fort eller så er han for ukonsentrert. Da hjelper det ikke med innsats og oppofrende spill og enkelte tilfeller av brillianse. En super squad player som kan kastes inn for å gjøre møre motstandere enda mørere, men ikke som starter i PL. Sorry.

Nå hadde ikke jeg heller sett for meg at vi skulle vinne i går, og poeng så også tøft ut, men jeg lurer oppriktig på hva som gjør at vi ikke får gang på spillet overhodet i andre omgang?

Dødballene er allerede omtalt så til de grader at det gidder jeg ikke tenke mer på. Hadde vondt av Llorente som ble kastet inn slik han gjorde i går. Det var han åpenbart ikke klar for, men han alene er ikke årsaken til at vi ikke klarer å spille oss ut.

Du er vel inne på selve kjernen her, Chelsea "tok vekk" Kalvin fra matchen, vi ble stående å slå tversover bak - fordi man ikke fant oppspillspunkt på midten....og da forsvant jo hele essensen i oppbygningen i spillet vårt.  Klich ristet seg løs noen ganger, men her MÅ jo Rodrigo komme inn tidligere- da han nå er vår mest kreative boksåpner.

Ett annet tema er at det rriterer meg veldig at vi ikke fikk VAR på denne : https://motleedsnews.com/matchday/former-premier-league-referee-delivers-verdict-on-poveda-controversy-in-leeds-united-clash-v-chelsea/

Men både balltempo og bevegelser fra de andre stoppet også helt opp. Jeg fatter ikke helt hvordan det kan være så, tilsynelatende enkelt, å stoppe oss når vi ser hvor gode vi kan være i denne fasen i mange andre kamper.

Her må man og legge til faktoren at Chelsea var gode, og hadde ballen en del de og. Det smerter meg å si det, men Chelsea er det beste laget vi har møtt denne sesongen. Får satse på at ManU og Tottenham ikke er like gode som tabellsituasjonen tilsier.

Gruer meg til å møte Tottenham. Det kan bli sesongens styggeste tap. De er dødelig effektive på kontra, og når vi gjør så mange upressede feil og feilpasninger kan vi bli skikkelig straffet mot dem.

Etter en godkjent førsteomgang på lørdag, så var det klasseforskjell på lagene i andre omgang. Det er nok der den reelle forskjellen ligger pt er jeg redd, mellom CL-lag og nyopprykkede lag. Vi overpresterte nok både mot Liverpool og City, og kanskje begge disse lagene tok litt for lett på oppgaven.

Men jeg er sikker på at vi slår hardt tilbake mot West Ham på fredag!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

LEO

Sv: Kamp: vs Chelsea @Stamford Bridge 5.12. kl.2100. Tv 2 Sport Premium
« Svar #167 på: Desember 07, 2020, 11:50:35 »
Ayling opphevet offsiden på første målet enda han står å kan se alle de andre  :o
Podova skulla hatt straffe
Rodrigo skulle ha startet kampen, direkte feil av Biesla
Når Koch er tilbake skal likevel vår nye spanske forsvarsspiller Diego Llorente spille.
Våre 3 dyre, men gode fotballspillere, skal være med i første 11eren.
De spiller seg i form og alle de tre er rutinerte og vant til øverste nivå.   
Bruke de antatt beste til enhver tid.
Dette er eneste veien å gå for at vi ikke skal komme ned i nedrykk situasjon.

MOT

 

Bjorn

Sv: Kamp: vs Chelsea @Stamford Bridge 5.12. kl.2100. Tv 2 Sport Premium
« Svar #168 på: Desember 07, 2020, 12:23:58 »
Ayling opphevet offsiden på første målet enda han står å kan se alle de andre  :o
Podova skulla hatt straffe
Rodrigo skulle ha startet kampen, direkte feil av Biesla
Når Koch er tilbake skal likevel vår nye spanske forsvarsspiller Diego Llorente spille.
Våre 3 dyre, men gode fotballspillere, skal være med i første 11eren.
De spiller seg i form og alle de tre er rutinerte og vant til øverste nivå.   
Bruke de antatt beste til enhver tid.
Dette er eneste veien å gå for at vi ikke skal komme ned i nedrykk situasjon.

MOT

Ikke helt enig med deg her LEO. Jeg tror mye av destabiliseringen av laget kom av endringen som måtte gjøres tidlig i kampen, nemlig Llorente for Koch. Koch var litt svimmel i de første par kampene han og, men har stabilisert seg og gjør en utmerket jobb. Synes ikke han kan kuttes med mindre det er skade på gang. Llorente blir sikkert god han, men trenger litt mer tid. Skal dog ikke se bort ifra at han starter på fredag.
Marching On! 4276

Josch

Sv: Kamp: vs Chelsea @Stamford Bridge 5.12. kl.2100. Tv 2 Sport Premium
« Svar #169 på: Desember 07, 2020, 17:05:47 »
Dere som er mer taktiske enn meg. Jeg trenger noen synsende svar. Hva skjedde i særlig første del av andre omgang. Vi var så dårlige. Det var ingenting balltempo og det så ikke ut til å være noen bevegelse. Jeg ser jo at Chelsea er som ulver rundt Phillips når han får ballen. Er det hele årsaken til at vi ender opp slik vi gjør? For dette er det dårligste jeg har sett siden den første halvtimen av City. Først da Rodrigo <-> Allioski var det bedring å spore. Vi slapp billig i går.

Og apropos Allioski. Jeg ser at han hadde en ok kamp i sist runde, og tro meg, jeg elsker hele mannen med ablegøyer og overspilling. Problemet er bare at han er for dårlig for dette nivået og har ikke det som skal til. Det blir så mye brudd og pasningsbom og enkle passeringer for vingen hos motstander. Enten går det for fort eller så er han for ukonsentrert. Da hjelper det ikke med innsats og oppofrende spill og enkelte tilfeller av brillianse. En super squad player som kan kastes inn for å gjøre møre motstandere enda mørere, men ikke som starter i PL. Sorry.

Nå hadde ikke jeg heller sett for meg at vi skulle vinne i går, og poeng så også tøft ut, men jeg lurer oppriktig på hva som gjør at vi ikke får gang på spillet overhodet i andre omgang?

Dødballene er allerede omtalt så til de grader at det gidder jeg ikke tenke mer på. Hadde vondt av Llorente som ble kastet inn slik han gjorde i går. Det var han åpenbart ikke klar for, men han alene er ikke årsaken til at vi ikke klarer å spille oss ut.

Du er vel inne på selve kjernen her, Chelsea "tok vekk" Kalvin fra matchen, vi ble stående å slå tversover bak - fordi man ikke fant oppspillspunkt på midten....og da forsvant jo hele essensen i oppbygningen i spillet vårt.  Klich ristet seg løs noen ganger, men her MÅ jo Rodrigo komme inn tidligere- da han nå er vår mest kreative boksåpner.

Ett annet tema er at det rriterer meg veldig at vi ikke fikk VAR på denne : https://motleedsnews.com/matchday/former-premier-league-referee-delivers-verdict-on-poveda-controversy-in-leeds-united-clash-v-chelsea/

Men både balltempo og bevegelser fra de andre stoppet også helt opp. Jeg fatter ikke helt hvordan det kan være så, tilsynelatende enkelt, å stoppe oss når vi ser hvor gode vi kan være i denne fasen i mange andre kamper.

Her må man og legge til faktoren at Chelsea var gode, og hadde ballen en del de og. Det smerter meg å si det, men Chelsea er det beste laget vi har møtt denne sesongen. Får satse på at ManU og Tottenham ikke er like gode som tabellsituasjonen tilsier.

Gruer meg til å møte Tottenham. Det kan bli sesongens styggeste tap. De er dødelig effektive på kontra, og når vi gjør så mange upressede feil og feilpasninger kan vi bli skikkelig straffet mot dem.

Etter en godkjent førsteomgang på lørdag, så var det klasseforskjell på lagene i andre omgang. Det er nok der den reelle forskjellen ligger pt er jeg redd, mellom CL-lag og nyopprykkede lag. Vi overpresterte nok både mot Liverpool og City, og kanskje begge disse lagene tok litt for lett på oppgaven.

Men jeg er sikker på at vi slår hardt tilbake mot West Ham på fredag!

auren

Jeg mener resultatene mot Liverpool og ManC var fortjent (burde vært uavgjort mot Pool) Leeds spilte svært bra etter katastrofal åpning mot begge .

Det som er bra med Bielsa er at Leeds kommer tilbake i kampene etter først å ha bli utspilt i 10 minutter. Vi er nesten aldri sjanseløse.  Leeds må bare prøve skjule kvalitetsforskjell på oss og motspillerne. Dueller Mann mot mann er ikke bra mot f.eks Tottenham.
Når motstander dribler av en Leeds-spiller og forserer gjennom midtbanen blir det alltid problemer for Leeds.