Skrevet av Emne: Leeds truer med å forlate the Football league  (Lest 2839 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

h.b

  • Gjest
Leeds truer med å forlate the Football league
« på: November 12, 2018, 09:42:16 »
Har ikke satt meg så veldig inn i dette. Men skjer det, ja da blir det vel ikke noe Premier League heller evt.
Noen som kan oppklare hva realiteten evt blir
https://thisisfutbol.com/2018/11/blogs/championship/leeds-in-football-league-breakaway/

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28906
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds truer med å forlate the Football league
« Svar #1 på: November 12, 2018, 14:50:13 »
Har ikke satt meg så veldig inn i dette. Men skjer det, ja da blir det vel ikke noe Premier League heller evt.
Noen som kan oppklare hva realiteten evt blir
https://thisisfutbol.com/2018/11/blogs/championship/leeds-in-football-league-breakaway/

Man forhandler med EFL om hva klubbene får igjen for å bli vist på tv...

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-among-championship-sides-voicing-concerns-over-efl-broadcast-deal-1-9439723


Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

ibster

Sv: Leeds truer med å forlate the Football league
« Svar #2 på: November 12, 2018, 15:31:33 »
Er det noen som vet om ny TV-avtale med sky potensielt stikke kjepper i hjulene for internasjonal streaming av kamper gjennom lutv? Eller er det "frikoblet" fra TV-avtalen?

Hallgeir *

Sv: Leeds truer med å forlate the Football league
« Svar #3 på: November 12, 2018, 17:36:11 »
Har ikke satt meg så veldig inn i dette. Men skjer det, ja da blir det vel ikke noe Premier League heller evt.
Noen som kan oppklare hva realiteten evt blir
https://thisisfutbol.com/2018/11/blogs/championship/leeds-in-football-league-breakaway/

Man forhandler med EFL om hva klubbene får igjen for å bli vist på tv...

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-among-championship-sides-voicing-concerns-over-efl-broadcast-deal-1-9439723

Hvorfor forsvinner teksten i artikkelen?

Må man registrere seg for å få tilgang?
Super Leeds since 1968

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28906
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds truer med å forlate the Football league
« Svar #4 på: November 12, 2018, 17:40:38 »
Hvorfor forsvinner teksten i artikkelen?

Må man registrere seg for å få tilgang?

Ingen aning. Jeg er i alle fall ikke abonnent, ikke noen 'pluss-artikkel' dette...

Prøv med en annen nettleser?
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Josch

Sv: Leeds truer med å forlate the Football league
« Svar #5 på: November 12, 2018, 21:57:54 »
Det står vel egentlig greit forklart i The Sun. Klassisk problemstilling. De store vil ha mer av kaka mens de små vil ha dagens ordning.

" Ã… trekke seg ut" betyr å danne sin egen liga med 15 "store" klubber fra ch ship. Trolig med egne TV-avtaler frikoblet fra Sky. Kan starte neste sesong.

Interessant problemstilling selv om Leeds har mast om dette før.

https://www.thesun.co.uk/sport/football/7716036/leeds-aston-villa-and-derby-among-championship-clubs-war-tv-deal/




Cherry

Sv: Leeds truer med å forlate the Football league
« Svar #6 på: November 12, 2018, 22:41:42 »
Dette er vel Radz' cup of tea! Yrket hans' rett og slett, så tipper man har funnet litt " motstand" og en sparringspartner i eieren vår. Han lar seg ikke pille på nesa , men trenger og få MED seg flere klubber som TØR å stå i mot/ komme med kyndige innspill da.

Blir interessant og følge.
Håper d ikke ender med fratrekk av 15 poeng eller no'... vi er jo Leeds :o ;)
 

Promotion 2010

Sv: Leeds truer med å forlate the Football league
« Svar #7 på: November 12, 2018, 22:52:15 »
Amitai Winehouse

£2.3m to £2.95m a year per club in TV money is ridiculously small. Championship TV viewing figures are not 1/40 of Premier League ones.
I wonder whether the value is there in club-by-club rights either to TV channels or individually online


That said, the whole market is strange outside of the Premier League. La Liga staying on their channels was worth less than £18m to Sky Sports

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Josch

Sv: Leeds truer med å forlate the Football league
« Svar #8 på: November 13, 2018, 00:06:22 »
Spørsmålet her er hvem som har de beste kortene på hånda. Trekker 15 store klubber seg ut så minker inntekts grunnlaget for Sky/EFL dramatisk. Og de 15 klubbene kan sikkert tjene mer penger i en egen liga med TV-sendinger. Penger de beholder selv.

Ingen tvil om at etablerte TV-avtaler nå blir filleristet av Radrizzani. Hvis EFL bøyer av så blir det større forskjeller mellom "store" og "små" klubber i ch.ship. Leeds har jo høye seertall så klubben vil nok ha noe igjen for det.

Neste spørsmål er hvem som har rett til å rykke opp til PL hvis det blir enda en liga med 15 lag. Det må vel ledelsen i PL bestemme?  De vil sikkert ha lag opp som gir høye seertall (fra de 15  store klubbene).

Og de som rykker ned fra PL. Hvor skal de spille?

Eriksen55

Sv: Leeds truer med å forlate the Football league
« Svar #9 på: November 13, 2018, 09:45:23 »
Trekker dem seg ut så sier dem samtidig nei til å rykke opp i PL. Det blir jo sagt det samme om de stor lagene som ville danne en egen europeisk superliga.

Skal man skvise inn PL2 og skyve lag som egentlig ikke rykker ned ned på nivå 3, osv.

Dette er kun en trussel uten krutt. Men det er nok modent for å gjøre om CC til PL2 og la dem bli en del av det forbundet. Lest at dem vil ha PL 2 med 20 lag. Hvordan blir det med nedrykk/opprykk? Sånne ting må være avklart FØR sesongen, ikke midt i. Hvis plutselig 6 lag skal rykke ned, eller at kun vinner Leagu one rykker opp går jo ikke.

Skjønner at CC vil ha mer av kaken. Men TV penger er ødeleggende for fotballen. Se toppligaene i Spania, Italia, Frankrike, England. Det er så forutsigbart. Det handler kun om 3-6 lag og det har det gjort i mange år, og det vil fortsette. Det er tilnærmet umulig for de fleste lagene å hevde seg. I PL spiller Everton, West Ham og de andre om å bli nummer syv. Det er det beste de kan oppnå, fordi dem ikke har nok penger! Skal man inn på topp seks er man avhengig av en sjeik eller lignende og man må bruke milliarder av kroner..  I CH.league har dem tatt grep for å få med flere av de store, og nærmest gjort det umulig for de vanlige klubbene å delta. Er det sjarmerende?

I CC er det umulig å spå utfallet og hvem som ender topp 6. Det kan være frustrerende, men likevel helt nydelig.

Sterling med ny kontrakt nå. 3,3 millioner kroner i uka. Dette må reversere på et tidspunkt.

Alle klubber burde fått akkurat like mye TV penger,før sesongstarten. Så kan man finne en fordelingsnøkkel etter antall viste matcher, uten at vi snakker 100 millioner i forskjell over en sesong. Dette for å sikre at alle har "like" forutsettninger. Så kan det heller være større forskjeller på plasseringspenger.

I dag får City; Liverpool, Man Utd, Chelsea, Tottenham og Arsenal en syk sum, mye mer enn alle de andre. Mye bedre forutsetnininger for å bli topp 6...som igjen gir veldig mye mer i plasseringspenger enn 7 plass og dårligere. Det siste er greit, men ikke når topp 6 starter med forsprang. I tillegg kvalifiserer dem til Europa som gir nok en skyhøy inntekt.

Derfor mener jeg at alle tilskudd av midler fra  forbund, TV penger og foreninger bør deles likt. Inntektene må man få av spnsorer og sportslige resultater.

Spania er kanskje det verste eksemplet å skjevfordeling hva angår tv penger.

I Leeds sitt tilfelle så hadde nok vi fått fryktelig mye mer penger enn de andre hvis det skal fordeles etter antall seere. Vil vi at CC skal splittes på samme måte som de store ligaene?

Det vil ikke jeg.

Derimot mener jeg at det er på sin plass at TV inntektene til CC klubber økes en del i kombinasjon med nedtrapping og senere fjerning av fallskjermpenger og heller fordele dem på klubbene i CC. Med en fast sum pr.kamp i tilegg vil det laget som vises mest, få litt mer enn de som vises mindre. Men det viktigste. Alle mottat det samme før sesongen som et forsøk på å utligne forskjellene.

Lei av at penger, nesten uten unntak er eneste grunn til suksess i fotballen!
 
« Siste redigering: November 13, 2018, 09:51:38 av eriksen55 »

Stut og Fjærkre

Sv: Leeds truer med å forlate the Football league
« Svar #10 på: November 13, 2018, 10:08:15 »
Hvorfor forsvinner teksten i artikkelen?

Må man registrere seg for å få tilgang?

Ingen aning. Jeg er i alle fall ikke abonnent, ikke noen 'pluss-artikkel' dette...

Prøv med en annen nettleser?

Det ligger en spørreundersøkelse der som du må svare på for å få fram teksten, YEP får noen få pence for alle som gjør det. Som regel bare å svare nei på første spørsmål (bruker ikke eller har aldri hørt om noen av produktene)

h.b

  • Gjest
Sv: Leeds truer med å forlate the Football league
« Svar #11 på: November 13, 2018, 10:24:11 »

I Leeds sitt tilfelle så hadde nok vi fått fryktelig mye mer penger enn de andre hvis det skal fordeles etter antall seere. Vil vi at CC skal splittes på samme måte som de store ligaene?

Det vil ikke jeg.

Lei av at penger, nesten uten unntak er eneste grunn til suksess i fotballen!

Kutta litt ned på innlegget ditt.
Dette er et vanskelig dilemma. I en perfekt verden bety ikke penger noe som helst. Men i realitetens verden. Ja da betyr penger alt.
Jeg vil opp i Premier League. Jeg regner med at du også vil det. Og da kreves det masse penger. For hvis jeg går imot realismen, ja da kan jeg begynne å holde med lag på femte nivå eller lavere. For det er der fotballens sjel ligger. Der man spiller og holder med lag fordi man ikke har pengejaget.
Men hvis man vil spille i Premier League, ja da må man bare innse at penger er medisinen for å oppnå suksess, og dermed er det egentlig litt motsiende at man vil spille i premier League, men ikke vil at laget skal spille der penger betyr suksess

Josch

Sv: Leeds truer med å forlate the Football league
« Svar #12 på: November 13, 2018, 11:02:31 »

I Leeds sitt tilfelle så hadde nok vi fått fryktelig mye mer penger enn de andre hvis det skal fordeles etter antall seere. Vil vi at CC skal splittes på samme måte som de store ligaene?

Det vil ikke jeg.

Lei av at penger, nesten uten unntak er eneste grunn til suksess i fotballen!

Kutta litt ned på innlegget ditt.
Dette er et vanskelig dilemma. I en perfekt verden bety ikke penger noe som helst. Men i realitetens verden. Ja da betyr penger alt.
Jeg vil opp i Premier League. Jeg regner med at du også vil det. Og da kreves det masse penger. For hvis jeg går imot realismen, ja da kan jeg begynne å holde med lag på femte nivå eller lavere. For det er der fotballens sjel ligger. Der man spiller og holder med lag fordi man ikke har pengejaget.
Men hvis man vil spille i Premier League, ja da må man bare innse at penger er medisinen for å oppnå suksess, og dermed er det egentlig litt motsiende at man vil spille i premier League, men ikke vil at laget skal spille der penger betyr suksess

Eierne av disse "store" klubbene har også en forpliktelese til å tjene penger for sine aksjonærer (eller seg selv hvis de er eneaksjonær). De er ikke kun fotball gale som ser på det sportslige (bygge klubb osv). Man eier også en klubb for å tjene penger. Radrizzani har sagt at det er vanskelig å tjene penger i ch.ship. Eierens interesser ligger også  i en trygg (og eksapansiv) økonomisk utvikling for klubben.

Mitt tips er at EFL bøyer av og det blir en annen fordelingsnøkkel hvor de store får noe mer. Da beholdes ch.ship som nå. Hvis de små klubbene (flertallet) stemmer imot dette vil de bare få enda mindre penger hvis 15 klubber danner sin egen liga. I dag er det for stort økonomisk gap mellom de store klubber  i Ch.ship og  PL-nivå. Dette må utjevnes, som det sies her av eriksen55.

Man risikerer nå å knekke nakken økonomisk i forsøk på å rykke opp. Denne risikoen (bruke egne penger) vil Radrizzani unngå og vil i stedet øke inntekssiden med en bedre TV-avtale (evt egen liga).

Jeg tror det er mulig å rykke opp til PL fra "PL2".  Det er ikke EFL som bestemmer hvem som er kvalifisert til PL. Jeg tror disse kriteriene bestemmes av  PL-styret og de største klubbene i PL.

Selvsagt er det mindre sjarm når penger betyr så mye og noen danner egen liga. Men slik er virkeligheten blitt.
« Siste redigering: November 13, 2018, 11:44:26 av Josch »