Skrevet av Emne: Kamp: vs Bolton Wanderers, @Macron Stadium, lørdag 15/12, kl 16.00 Viasat 2  (Lest 18284 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lucas the Kop Cat

Sliteseier, men mye bra å ta med seg:
- Clarke begynner å få evnen til å virkelig prege kamper. Han forsvinner fortsatt i perioder, men det vises at motspillerne etter hvert blir redd ham.

- Bamford kommer raskt i gang etter skaden. Avslutningen er klasse.

- Pontus har meget bra defensiv kontroll


Litt negativt må også nevnes:
- det sprudler ikke offensivt. Det er et spørsmål om tid før vi taper denne typen kamper hvis vi ikke får mer offensiv kraft. Klich er litt ute av form og vi kommer til å savne Saiz.

- Alioski har rett og slett for dårlig innleggskvalitet. Ja, jeg vet at han jobber godt defensivt og ja, jeg vet at han har scoret mål og har et par assist, men en ving MÃ… ha bedre innleggskvalitet enn snittnivået til Alioski. Håper og tror at Clarke skyver ham ut av laget i løpet av den neste måneden.

innlegget som Pablo headet over i 1.omg var det dog klasse over..
Det var vel ingen andre av våre som traff en medspiller med innlegg enn Alioski  i dag.

Sent fra min ONEPLUS A6003 via Tapatalk


Hallgeir *

Alioski gjorde en ok kamp i dag.
Super Leeds since 1968

jackbauer68

  • Gjest
Under LUSCOS juleselskap på Elland Road lørdag 24. november var trioen Clarke, Jones og Gray enige om det viktigste som måtte til for at vi skulle klare opprykk. Kjøp inn en til to kvalitets-strikere/målscorere i januar. Tror denne angrepstrioen vet hva de snakker om.

Får jo mine tvil når jeg hører hva dem har sagt.. Vi spiller med en spiss og kan velge mellom Roofe, Bamford, Roberts, Izzy og 2-3 gutter fra u-23..

Ja, da tror eg vi kan fastslå at de ikke vet hva de snakker om!

GeirO

Så kampen i natt. Seier og tabelledelse gleder stort. Men dårlig kamp av Leeds, og aller verst var alle idiotiske balltap i egen sone. De verste var vel Forshaw, Baker og Philips. Håper jeg slipper dette mer.
MOT

RoarG

Så kampen i natt. Seier og tabelledelse gleder stort. Men dårlig kamp av Leeds, og aller verst var alle idiotiske balltap i egen sone. De verste var vel Forshaw, Baker og Philips. Håper jeg slipper dette mer.
Hva da? Idiotiske balltap i egen sone? I så fall blir Leeds unike.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

GeirO

Så kampen i natt. Seier og tabelledelse gleder stort. Men dårlig kamp av Leeds, og aller verst var alle idiotiske balltap i egen sone. De verste var vel Forshaw, Baker og Philips. Håper jeg slipper dette mer.
Hva da? Idiotiske balltap i egen sone? I så fall blir Leeds unike.
Men hvorfor så mange flere enn andre lag?
MOT

Buddy

Likevel er det bare Boro som har sluppet inn færre mål enn oss, men så skårer de knapt. Synes å huske at mange av baklengsmåla vår er på dødball?

Det risky småspillet bak er en viktig del av Bielsa-suksessen. Unngås tidlige balltap og høyt balleierskap oppnås, er det i det lange løp veien å gå. Men jeg tror vi får flere feil og noen mål i fleisen. Totalt er likevel regnestykket positivt.

Josch

Likevel er det bare Boro som har sluppet inn færre mål enn oss, men så skårer de knapt. Synes å huske at mange av baklengsmåla vår er på dødball?

Det risky småspillet bak er en viktig del av Bielsa-suksessen. Unngås tidlige balltap og høyt balleierskap oppnås, er det i det lange løp veien å gå. Men jeg tror vi får flere feil og noen mål i fleisen. Totalt er likevel regnestykket positivt.

Enig. Det er litt rart dette her. Mot Bolton mistet vi ballen veldig mye på egen halvdel. Vi ble reddet av gode "reparasjoner" eller elendig utnyttelse av Bolton-spillere..

Leeds har en god evne til å reparere feil ved å bryte/ posisjonere seg riktig og hindre målsjans når vi mister ballen. Vi får ikke mange målsjanser imot.

Vi skal nesten alltid spille oss ut, som medfører noe balltap. Likevel viser tallene få innslupne mål.

RoarG

Likevel er det bare Boro som har sluppet inn færre mål enn oss, men så skårer de knapt. Synes å huske at mange av baklengsmåla vår er på dødball?

Det risky småspillet bak er en viktig del av Bielsa-suksessen. Unngås tidlige balltap og høyt balleierskap oppnås, er det i det lange løp veien å gå. Men jeg tror vi får flere feil og noen mål i fleisen. Totalt er likevel regnestykket positivt.

Enig. Det er litt rart dette her. Mot Bolton mistet vi ballen veldig mye på egen halvdel. Vi ble reddet av gode "reparasjoner" eller elendig utnyttelse av Bolton-spillere..

Leeds har en god evne til å reparere feil ved å bryte/ posisjonere seg riktig og hindre målsjans når vi mister ballen. Vi får ikke mange målsjanser imot.

Vi skal nesten alltid spille oss ut, som medfører noe balltap. Likevel viser tallene få innslupne mål.
Nøkkelen her er ikke å ha et for dårlig dårlig-nivå. Det er lag som makter det som får suksess.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Lucas the Kop Cat

Likevel er det bare Boro som har sluppet inn færre mål enn oss, men så skårer de knapt. Synes å huske at mange av baklengsmåla vår er på dødball?

Det risky småspillet bak er en viktig del av Bielsa-suksessen. Unngås tidlige balltap og høyt balleierskap oppnås, er det i det lange løp veien å gå. Men jeg tror vi får flere feil og noen mål i fleisen. Totalt er likevel regnestykket positivt.
I går hadde flere av spillerne unødvendige balltap pga uoppmerksomhet og ikke fordi man skulke spille seg ut bakfra. Det bør være et mål å luke bort, Bielsaball eller ikkke

Sent fra min ONEPLUS A6003 via Tapatalk
« Siste redigering: Desember 16, 2018, 18:04:15 av Lucas the Kop Cat »

Promotion 2010

Likevel er det bare Boro som har sluppet inn færre mål enn oss, men så skårer de knapt. Synes å huske at mange av baklengsmåla vår er på dødball?

Det risky småspillet bak er en viktig del av Bielsa-suksessen. Unngås tidlige balltap og høyt balleierskap oppnås, er det i det lange løp veien å gå. Men jeg tror vi får flere feil og noen mål i fleisen. Totalt er likevel regnestykket positivt.
I går hadde flere av spillerne unødvendige valltap pga uoppmerksomhet og ikke fordi man skulke spille seg ut bakfra. Det bør være et mål å luke bort, Bielsaball eller ikkke

Sent fra min ONEPLUS A6003 via Tapatalk


Det er mange ting som kan føre til «lack of consentration»! Selvfølgelig kan nyheten om Saiz ha ført til det, samtidig har hver og en et ansvar for sitt eget bidrag!

Dette dreier seg om andre ting enn den fotballen vi så i går. Vi må huske at det er mange spillere som er ute. Flere av de unge vil ikke prestere på høyt nivå like mye som de etablerte. Bielsas opplæring av hele mennesket og ansvar for fellesskapet preger dette laget.

Derfor har vi ekstremt mye ballinnehav og har ekstremferdighetet i å jobbe som et lag.


Jeg er forundret over Sky-kommentaren som skrøt av Boltons arbeidsmoral. Mine Leeds-briller så langt mer jobbing for det kollektive og vinnervilje i dette Leedslaget!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Likevel er det bare Boro som har sluppet inn færre mål enn oss, men så skårer de knapt. Synes å huske at mange av baklengsmåla vår er på dødball?

Det risky småspillet bak er en viktig del av Bielsa-suksessen. Unngås tidlige balltap og høyt balleierskap oppnås, er det i det lange løp veien å gå. Men jeg tror vi får flere feil og noen mål i fleisen. Totalt er likevel regnestykket positivt.
I går hadde flere av spillerne unødvendige valltap pga uoppmerksomhet og ikke fordi man skulke spille seg ut bakfra. Det bør være et mål å luke bort, Bielsaball eller ikkke

Sent fra min ONEPLUS A6003 via Tapatalk


Det er mange ting som kan føre til «lack of consentration»! Selvfølgelig kan nyheten om Saiz ha ført til det, samtidig har hver og en et ansvar for sitt eget bidrag!

Dette dreier seg om andre ting enn den fotballen vi så i går. Vi må huske at det er mange spillere som er ute. Flere av de unge vil ikke prestere på høyt nivå like mye som de etablerte. Bielsas opplæring av hele mennesket og ansvar for fellesskapet preger dette laget.

Derfor har vi ekstremt mye ballinnehav og har ekstremferdighetet i å jobbe som et lag.


Jeg er forundret over Sky-kommentaren som skrøt av Boltons arbeidsmoral. Mine Leeds-briller så langt mer jobbing for det kollektive og vinnervilje i dette Leedslaget!
At britiske TV-kommentatorer er anti-Leeds er gammelt nytt.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973