Skrevet av Emne: Kamp: vs Norwich, @EllandRoadStadium lørdag 2/2-19, kl 18.30 på Viasport/Sky  (Lest 53491 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sterland

Norwich imponerte når de satt full trykk fremover. For mange av våre hadde en off-dag. Ayling/Douglas var grusomme, Pontus/Cooper langt fra vanlig standard. Når i tillegg Pablo/Roofe/Harrison ikke leverer, så blir det tøft mot topplag i CC. Synes allikevel Pablo skulle fått bli på banen. Stort sett eneste boksåpneren vi har, og kan avgjøre matcher kun ved et lite snev av genialitet. Positivt med Bamford, som jeg synes virket meget frisk, og langt farligere enn Roofe. Måtte han holde seg skadefri fremover.. Likte også det jeg så av Clarke, et kjempetalent som forhåpentligvis kun vil bli bedre.

leedslife

Norwich imponerte når de satt full trykk fremover. For mange av våre hadde en off-dag. Ayling/Douglas var grusomme, Pontus/Cooper langt fra vanlig standard. Når i tillegg Pablo/Roofe/Harrison ikke leverer, så blir det tøft mot topplag i CC. Synes allikevel Pablo skulle fått bli på banen. Stort sett eneste boksåpneren vi har, og kan avgjøre matcher kun ved et lite snev av genialitet. Positivt med Bamford, som jeg synes virket meget frisk, og langt farligere enn Roofe. Måtte han holde seg skadefri fremover.. Likte også det jeg så av Clarke, et kjempetalent som forhåpentligvis kun vil bli bedre.

Her ligger det store problemet med dagens tropp og et overgangsvindu som gikk i vasken.

Tror det var Pontus som sa under Monk at vi ble for avhengig av en spiller offensivt (Pablo).
Etter Monk hadde vi Pablo og Saiz. Nå står vi tilbake med Pablo. Til nå har ingen klart å melde seg på bortsett fra Clarke.
Jeg ser det som veldig lite sannsynlig at Roberts/Harrison klarer å vise høyt nok beste nivå ut sesongen til at vi skal klare å være der oppe.

Killa

Norwich hadde en egen evne til å komme ut av de fleste nær-dueller med ballen i beina. Vi tapte alt for mange av dem i 2. omgang.

I tillegg ble jeg imponert av Norwich-spillernes gode teknikk på små flater inne i og rundt vår 16-meter. Der falt vi rett gjennom, og vårt forsvar var en skuffelse. Dersom vi klarer å holde motstanderne på litt avstand og kan spille vårt kortpasningsspill, går det som regel greit, men i går var motstanderen tett opp i vårt forsvar, og da fikk vi store problemer.

Meget enig angående Norwich sine kvaliteter,  de fleste lag vil slite mot dette!

Killa

Norwich imponerte når de satt full trykk fremover. For mange av våre hadde en off-dag. Ayling/Douglas var grusomme, Pontus/Cooper langt fra vanlig standard. Når i tillegg Pablo/Roofe/Harrison ikke leverer, så blir det tøft mot topplag i CC. Synes allikevel Pablo skulle fått bli på banen. Stort sett eneste boksåpneren vi har, og kan avgjøre matcher kun ved et lite snev av genialitet. Positivt med Bamford, som jeg synes virket meget frisk, og langt farligere enn Roofe. Måtte han holde seg skadefri fremover.. Likte også det jeg så av Clarke, et kjempetalent som forhåpentligvis kun vil bli bedre.

ENIG!!!

Reaney

Har noen keeper i Leeds historien hatt en værre hjemmedebut på Elland Road enn Kiko C., med 3 innslupne mål?

Bjorn

Har noen keeper i Leeds historien hatt en værre hjemmedebut på Elland Road enn Kiko C., med 3 innslupne mål?

Han har jo fin CV..  :-X
Marching On! 4276

Annesj

Norwich imponerte når de satt full trykk fremover. For mange av våre hadde en off-dag. Ayling/Douglas var grusomme, Pontus/Cooper langt fra vanlig standard. Når i tillegg Pablo/Roofe/Harrison ikke leverer, så blir det tøft mot topplag i CC. Synes allikevel Pablo skulle fått bli på banen. Stort sett eneste boksåpneren vi har, og kan avgjøre matcher kun ved et lite snev av genialitet. Positivt med Bamford, som jeg synes virket meget frisk, og langt farligere enn Roofe. Måtte han holde seg skadefri fremover.. Likte også det jeg så av Clarke, et kjempetalent som forhåpentligvis kun vil bli bedre.

Her ligger det store problemet med dagens tropp og et overgangsvindu som gikk i vasken.

Tror det var Pontus som sa under Monk at vi ble for avhengig av en spiller offensivt (Pablo).
Etter Monk hadde vi Pablo og Saiz. Nå står vi tilbake med Pablo. Til nå har ingen klart å melde seg på bortsett fra Clarke.
Jeg ser det som veldig lite sannsynlig at Roberts/Harrison klarer å vise høyt nok beste nivå ut sesongen til at vi skal klare å være der oppe.

Dette har bekymret meg også. Hele tiden ment at vi må ha alternativ til Pablo. Hadde det med saiz. At vi ikke får inn en erstatter kan vise seg å være avgjørende for et evt opprykk. Samtidig har vi begynt å slippe inn en del mål. Forutsatt at Brown gamblingen ikke gir resultat. Vi får håpe han kommer inn som et friskt pust snart. En annen type spiller enn Pablo men like fullt et alternativ. Tror det kreative hos oss er for tynt sett troppen under ett kontra norwich.
« Siste redigering: Februar 04, 2019, 08:48:28 av Annesj »
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Carl Fisker

o
« Svar #397 på: Februar 04, 2019, 11:36:10 »
Mye baklengsmål etter at Kiko overtok som burvokter. Da BPF stod i mål ledet vi tabellen, i helgen kunne vi fått et forsprang på 6 poeng til Norwich - men faller i stedet ned til 2. plass.
Spanjolen er sikkert en dyktig keeper, men Farrell var mer samspilt med backfireren. Det har sikkert ikke bare med språk å gjøre, men også samhandling.

Etter 29 spilte kamper lå Leeds på tabelltopp. I 28 av disse 29 kampene var BPF burvokter. Det er nærmest uforståelig at han ble byttet ut.

Johnnyj

Sterkt av Bielsa å påta seg ansvaret for tapet.

En av hans fremste egenskaper er å fjerne presset fra spillerne, og legge det over på seg selv. En ekte leder.

Stolt over at han er manageren vår :D

Trulsaren

Mye baklengsmål etter at Kiko overtok som burvokter. Da BPF stod i mål ledet vi tabellen, i helgen kunne vi fått et forsprang på 6 poeng til Norwich - men faller i stedet ned til 2. plass.
Spanjolen er sikkert en dyktig keeper, men Farrell var mer samspilt med backfireren. Det har sikkert ikke bare med språk å gjøre, men også samhandling.

Etter 29 spilte kamper lå Leeds på tabelltopp. I 28 av disse 29 kampene var BPF burvokter. Det er nærmest uforståelig at han ble byttet ut.
Synes ikke Kiko kan lastes mye for baklengsmålene. Mot Norwich synes jeg det stort sett var personlige feil som var årsaken.
Some fans have gone from begging for Omar Bogle from Grimsby to being disappointed with Lasogga from Hamburg in 6 months... #lufct

Blank_File

Mye baklengsmål etter at Kiko overtok som burvokter. Da BPF stod i mål ledet vi tabellen, i helgen kunne vi fått et forsprang på 6 poeng til Norwich - men faller i stedet ned til 2. plass.
Spanjolen er sikkert en dyktig keeper, men Farrell var mer samspilt med backfireren. Det har sikkert ikke bare med språk å gjøre, men også samhandling.

Etter 29 spilte kamper lå Leeds på tabelltopp. I 28 av disse 29 kampene var BPF burvokter. Det er nærmest uforståelig at han ble byttet ut.
Synes ikke Kiko kan lastes mye for baklengsmålene. Mot Norwich synes jeg det stort sett var personlige feil som var årsaken.
Enig. Ã… skylde på Kiko er å se situasjonen med skylapper. Han er ikke årsaken til noen av de fire baklengsmålene, ikke på noe nivå.

leedslife

Tredjemålet til Norwich er jo helt vanvittig uflaks. Sokketreff på innlegget og sokketreff på skuddet som går via via og mellom beinene til Casilla.
Lite målvakt kan gjøre. Hadde ikke Clarke og Ayling gått i dvale kunne det vært avverget lett med at man følger mann.
Starter jo med et brutalt balltap av Douglas.

De hadde jo sjanser Norwich der de var uheldige at de ikke scorer så alt i alt var det ikke marginer i mot og uflaks.
Men noen av de personlige feilene vi gjør overrasker meg litt. Henger ikke  med som kollektiv til tider. Det overrasket meg mest. Mulig vi ble tatt skikkelig på senga av aggressiviteten til Norwich?

Slike ting kan lukes vekk med kampforberedelser og på feltet. Personlige elementære feil må spillerene selv få luket bort. Til og med Bolton hadde straffet oss på de.
« Siste redigering: Februar 04, 2019, 15:58:26 av leedslife »

ibster

Det var vel pontus som hadde kompispasningen til forshaw på 0-2 også. Ikke noen god kamp av pontus i går.

Jeg er skuffa men hadde vi spilt den kampen igjen 100 ganger ville Leeds vunnet hvertfall 1/3. Personlige feil og en del uflaks, både med frisparkdeflection, jansson Block og dommeravgjørelser. Vi hindrer stort sett Norwich fra å spille seg til sjanser.
Vi kan vel ikke gi Pontus skylden for mål 2. Forshaw snubler rett og slett i ballen; irriterende uflaks som kostet oss dyrt.

Jeg ser her nå at husken min ikke var helt rett. Har sett på høydepunkter igjen:
Mål 1 - Pontus mister ballen enkelt og gjør en ny feil når han lager frisparket. Dårlig. Forshaw har ingen skyld i at ballen spretter i korsan via han. Uflaks
Mål 2 - Ayling med en vanskelig ball til Pablo, Pablo gjør sitt beste og sender en ball til Forshaw som har dårlig tid og fomler bort ballen. Dårlig. De situasjonene kunne vært unngått hvis Ayling ikke spilte en tversoverball til Pablo. Når det til slutt blir avlutning er Jansson uheldig i at blokkeringen går rett i beina på Pukki.
Mål 3 - Jansson har en kompispasning til Douglas. Dårlig. Douglas fomler bort ballen. Dårlig. Her må de dele skyld. At Douglas har hatt et skadeavbrekk gjorde at han ikke løste oppgaven godt nok. (Norwich fosser på og innlegget ser ut til å bli blokkert men den detter jo herlig for Vrancic som kommer stormende inn i feltet. Flaks)

Nær sagt alt gikk kanarienes vei i denne matchen. Hadde jeg tatt bort "nær sagt" hadde de vunnet 0-5.

   LEE   NOR
Adjusted goals   1.1   3.0
Shot-based xG   1.2   1.6
Non-shot xG   2.2   1.0

ibster

Det var vel pontus som hadde kompispasningen til forshaw på 0-2 også. Ikke noen god kamp av pontus i går.

Jeg er skuffa men hadde vi spilt den kampen igjen 100 ganger ville Leeds vunnet hvertfall 1/3. Personlige feil og en del uflaks, både med frisparkdeflection, jansson Block og dommeravgjørelser. Vi hindrer stort sett Norwich fra å spille seg til sjanser.
Vi kan vel ikke gi Pontus skylden for mål 2. Forshaw snubler rett og slett i ballen; irriterende uflaks som kostet oss dyrt.
Jeg ser her nå at husken min ikke var helt rett. Har sett på høydepunkter igjen:
Mål 1 - Pontus mister ballen enkelt og gjør en ny feil når han lager frisparket. Dårlig. Forshaw har ingen skyld i at ballen spretter i korsan via han. Uflaks
Mål 2 - Ayling med en vanskelig ball til Pablo, Pablo gjør sitt beste og sender en ball til Forshaw som har dårlig tid og fomler bort ballen. Dårlig. De situasjonene kunne vært unngått hvis Ayling ikke spilte en tversoverball til Pablo. Når det til slutt blir avlutning er Jansson uheldig i at blokkeringen går rett i beina på Pukki. Uflaks
Mål 3 - Jansson har en kompispasning til Douglas. Dårlig. Douglas fomler bort ballen. Dårlig. Her må de dele skyld. At Douglas har hatt et skadeavbrekk gjorde at han ikke løste oppgaven godt nok. (Norwich fosser på og innlegget ser ut til å bli blokkert men den detter jo herlig for Vrancic som kommer stormende inn i feltet. Uflaks)

Nær sagt alt gikk kanarienes vei i denne matchen. Hadde jeg tatt bort "nær sagt" hadde de vunnet 0-5..

                        LEE   NOR
Shot-based xG   1.2   1.6
Non-shot xG   2.2   1.0

Eriksen55

Det var vel pontus som hadde kompispasningen til forshaw på 0-2 også. Ikke noen god kamp av pontus i går.

Jeg er skuffa men hadde vi spilt den kampen igjen 100 ganger ville Leeds vunnet hvertfall 1/3. Personlige feil og en del uflaks, både med frisparkdeflection, jansson Block og dommeravgjørelser. Vi hindrer stort sett Norwich fra å spille seg til sjanser.
Vi kan vel ikke gi Pontus skylden for mål 2. Forshaw snubler rett og slett i ballen; irriterende uflaks som kostet oss dyrt.
Jeg ser her nå at husken min ikke var helt rett. Har sett på høydepunkter igjen:
Mål 1 - Pontus mister ballen enkelt og gjør en ny feil når han lager frisparket. Dårlig. Forshaw har ingen skyld i at ballen spretter i korsan via han. Uflaks
Mål 2 - Ayling med en vanskelig ball til Pablo, Pablo gjør sitt beste og sender en ball til Forshaw som har dårlig tid og fomler bort ballen. Dårlig. De situasjonene kunne vært unngått hvis Ayling ikke spilte en tversoverball til Pablo. Når det til slutt blir avlutning er Jansson uheldig i at blokkeringen går rett i beina på Pukki. Uflaks
Mål 3 - Jansson har en kompispasning til Douglas. Dårlig. Douglas fomler bort ballen. Dårlig. Her må de dele skyld. At Douglas har hatt et skadeavbrekk gjorde at han ikke løste oppgaven godt nok. (Norwich fosser på og innlegget ser ut til å bli blokkert men den detter jo herlig for Vrancic som kommer stormende inn i feltet. Uflaks)

Nær sagt alt gikk kanarienes vei i denne matchen. Hadde jeg tatt bort "nær sagt" hadde de vunnet 0-5..

                        LEE   NOR
Shot-based xG   1.2   1.6
Non-shot xG   2.2   1.0

Vet ikke om det kom frem på highligts. Men i forkant av ballmissen til Forshaw løp han i stor fart fra ca 10 m inne på egen halvdel og frem til han skjøt fra 18 m. Det skuddet som ble blokkert endte hos Ayling, som upresset mistet ballen. En sittende Forshaw spurtet hjem til egen 16. Tipper pulsen var rimelig høy etter de to dragene når Forshaw plutselig mottok ballen. Så legg til en feil til av Ayling i forkant. Helt unødvendig og upresset ballmiss. Men var Forshaw så pumpa som han så ut akkurat der, kunne han banket ballen opp. Men jeg liker at vi hele tiden skal forsøke å være kreative.

Ps. Var ikke kompispassningen til Douglas fra Cooper. Ikke at det spiller noen rolle. Ellers enig og bra oppsummert  :)

LEO

Mål nr. 2.  Alloski sin feil, han kom jo bare små joggene etter. Alt for sent tilbake og det var på hans side de scoret.
Dommeren var heller ikke akkurat hjemme dommer.  Rødt kort på Norwich sin keeper, den var sole klar.
 

ibster

Det var vel pontus som hadde kompispasningen til forshaw på 0-2 også. Ikke noen god kamp av pontus i går.

Jeg er skuffa men hadde vi spilt den kampen igjen 100 ganger ville Leeds vunnet hvertfall 1/3. Personlige feil og en del uflaks, både med frisparkdeflection, jansson Block og dommeravgjørelser. Vi hindrer stort sett Norwich fra å spille seg til sjanser.
Vi kan vel ikke gi Pontus skylden for mål 2. Forshaw snubler rett og slett i ballen; irriterende uflaks som kostet oss dyrt.
Jeg ser her nå at husken min ikke var helt rett. Har sett på høydepunkter igjen:
Mål 1 - Pontus mister ballen enkelt og gjør en ny feil når han lager frisparket. Dårlig. Forshaw har ingen skyld i at ballen spretter i korsan via han. Uflaks
Mål 2 - Ayling med en vanskelig ball til Pablo, Pablo gjør sitt beste og sender en ball til Forshaw som har dårlig tid og fomler bort ballen. Dårlig. De situasjonene kunne vært unngått hvis Ayling ikke spilte en tversoverball til Pablo. Når det til slutt blir avlutning er Jansson uheldig i at blokkeringen går rett i beina på Pukki. Uflaks
Mål 3 - Jansson har en kompispasning til Douglas. Dårlig. Douglas fomler bort ballen. Dårlig. Her må de dele skyld. At Douglas har hatt et skadeavbrekk gjorde at han ikke løste oppgaven godt nok. (Norwich fosser på og innlegget ser ut til å bli blokkert men den detter jo herlig for Vrancic som kommer stormende inn i feltet. Uflaks)

Nær sagt alt gikk kanarienes vei i denne matchen. Hadde jeg tatt bort "nær sagt" hadde de vunnet 0-5..

                        LEE   NOR
Shot-based xG   1.2   1.6
Non-shot xG   2.2   1.0

Vet ikke om det kom frem på highligts. Men i forkant av ballmissen til Forshaw løp han i stor fart fra ca 10 m inne på egen halvdel og frem til han skjøt fra 18 m. Det skuddet som ble blokkert endte hos Ayling, som upresset mistet ballen. En sittende Forshaw spurtet hjem til egen 16. Tipper pulsen var rimelig høy etter de to dragene når Forshaw plutselig mottok ballen. Så legg til en feil til av Ayling i forkant. Helt unødvendig og upresset ballmiss. Men var Forshaw så pumpa som han så ut akkurat der, kunne han banket ballen opp. Men jeg liker at vi hele tiden skal forsøke å være kreative.

Ps. Var ikke kompispassningen til Douglas fra Cooper. Ikke at det spiller noen rolle. Ellers enig og bra oppsummert  :)

Godt poeng.

Ikke at det spiller noen rolle nå men det var Jansson som hadde kompispasningen til Douglas, kommentator sa feil bare.

auren

Bielsa tar på seg skylden for tapet:

This is a classic Bielsa monologue. Has been talking for about 10 minutes about why he takes the blame for Norwich. Wants everyone to realise he's saying so "on a factual basis."
Bielsa: "The effort in the last few minutes of the game was moving. They kept running as if it was 0-0. They played beautiful football, they created chances."

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.