Skrevet av Emne: Spiller: Pascal Struijk  (Lest 23567 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #90 på: April 20, 2021, 08:55:37 »
Med fare for å virke surmaget: Jeg er dessverre ikke så begeistret for Pascal som mange her inne. Bevares, han er jevnt over solid defensivt, og har utvilsomt talent - men jeg syns ikke han leverte helt på nivå i går: Det går av og til for sakte mann mot mann, og han setter medspillere litt for ofte i vanskelige situasjoner pga en smule ubesluttsomhet i oppspillsfasen (i går var det Allioski som stort sett fikk merke dette, men han løste det bra). Han bidrar heller ikke så mye offensivt, selv om han visstnok skal ha en strøken pasningsfot.
Nå skal det understrekes at motstanden var av høy klasse, men det er vel her vi må legge lista fremover? Jeg tror Koch hadde gjort en bedre jobb i går, faktisk.
Ikke surmaget i det hele tatt, godt med ett forum hvor synspunkter kan legges frem, berikende for alle.   Deler mye av det du sier og skulle gjerne sett en Pascal som setter mer fart i pasningsspillet. Må bli mer driv over Pascal, han må ta litt mer sjefsholdning, det er tross alt 3 etablerte han kjemper mot.  I kamper som i går hvor Pool ikke har type Mitrovic som spiss, ville jeg også heller hatt Koch som er bedre med ball i bena. Virket som om begge stopperne ble reserverte når Pool kom så høyt som de gjorde, mener det kunne vært nøkkelen, å komme seg mer ut sentralt enn via flankene. Men så ble L.Pool slitne, da funka det

Jeg tror det her er en spiller med et uhorvelig potensiale. Sterk i lufta, rolig, og med gode ferdigheter. Utfordringa så langt tror jeg rett og slett dreier seg om selvtillit. Knapt spilt championship, for så å ha masse spilletid i Premier League i år. Den pila har jo gått rett i taket.

Skulle gjerne ønsket han satte mer fart, turte å ta ballen med seg. Han virker å for ofte ta trygge valg, men det er kanskje ikke mer å forvente (spesielt  mot lag som Liverpool). Tror rett og slett det bare handler om masse spilletid så utløses potensialet her for fullt.

Han holder foreløpig Koch på benken, ikke galt det. Foreløpig helt avhengig av å ha en sjef ved siden av seg.

auren

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #91 på: April 20, 2021, 09:29:05 »
Med fare for å virke surmaget: Jeg er dessverre ikke så begeistret for Pascal som mange her inne. Bevares, han er jevnt over solid defensivt, og har utvilsomt talent - men jeg syns ikke han leverte helt på nivå i går: Det går av og til for sakte mann mot mann, og han setter medspillere litt for ofte i vanskelige situasjoner pga en smule ubesluttsomhet i oppspillsfasen (i går var det Allioski som stort sett fikk merke dette, men han løste det bra). Han bidrar heller ikke så mye offensivt, selv om han visstnok skal ha en strøken pasningsfot.
Nå skal det understrekes at motstanden var av høy klasse, men det er vel her vi må legge lista fremover? Jeg tror Koch hadde gjort en bedre jobb i går, faktisk.
Ikke surmaget i det hele tatt, godt med ett forum hvor synspunkter kan legges frem, berikende for alle.   Deler mye av det du sier og skulle gjerne sett en Pascal som setter mer fart i pasningsspillet. Må bli mer driv over Pascal, han må ta litt mer sjefsholdning, det er tross alt 3 etablerte han kjemper mot.  I kamper som i går hvor Pool ikke har type Mitrovic som spiss, ville jeg også heller hatt Koch som er bedre med ball i bena. Virket som om begge stopperne ble reserverte når Pool kom så høyt som de gjorde, mener det kunne vært nøkkelen, å komme seg mer ut sentralt enn via flankene. Men så ble L.Pool slitne, da funka det

Jeg tror det her er en spiller med et uhorvelig potensiale. Sterk i lufta, rolig, og med gode ferdigheter. Utfordringa så langt tror jeg rett og slett dreier seg om selvtillit. Knapt spilt championship, for så å ha masse spilletid i Premier League i år. Den pila har jo gått rett i taket.

Skulle gjerne ønsket han satte mer fart, turte å ta ballen med seg. Han virker å for ofte ta trygge valg, men det er kanskje ikke mer å forvente (spesielt  mot lag som Liverpool). Tror rett og slett det bare handler om masse spilletid så utløses potensialet her for fullt.

Han holder foreløpig Koch på benken, ikke galt det. Foreløpig helt avhengig av å ha en sjef ved siden av seg.

Enig med kato her. Mener jeg har lest at han blir sett på som den beste pasningsspilleren av midtstopperne, stemmer ikke det Asbjørn? Hadde noen lange krempasninger i går. Han har det meste, men er litt treig på de første meterne. Og vil høvelig slite mot fotrappe spillere. Vil bare bli bedre og bedre med mer spilletid. Akkurat nå savner jeg ikke Cooper.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

HåvardK

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #92 på: April 20, 2021, 10:21:13 »
Med fare for å virke surmaget: Jeg er dessverre ikke så begeistret for Pascal som mange her inne. Bevares, han er jevnt over solid defensivt, og har utvilsomt talent - men jeg syns ikke han leverte helt på nivå i går: Det går av og til for sakte mann mot mann, og han setter medspillere litt for ofte i vanskelige situasjoner pga en smule ubesluttsomhet i oppspillsfasen (i går var det Allioski som stort sett fikk merke dette, men han løste det bra). Han bidrar heller ikke så mye offensivt, selv om han visstnok skal ha en strøken pasningsfot.
Nå skal det understrekes at motstanden var av høy klasse, men det er vel her vi må legge lista fremover? Jeg tror Koch hadde gjort en bedre jobb i går, faktisk.
Ikke surmaget i det hele tatt, godt med ett forum hvor synspunkter kan legges frem, berikende for alle.   Deler mye av det du sier og skulle gjerne sett en Pascal som setter mer fart i pasningsspillet. Må bli mer driv over Pascal, han må ta litt mer sjefsholdning, det er tross alt 3 etablerte han kjemper mot.  I kamper som i går hvor Pool ikke har type Mitrovic som spiss, ville jeg også heller hatt Koch som er bedre med ball i bena. Virket som om begge stopperne ble reserverte når Pool kom så høyt som de gjorde, mener det kunne vært nøkkelen, å komme seg mer ut sentralt enn via flankene. Men så ble L.Pool slitne, da funka det

Jeg tror det her er en spiller med et uhorvelig potensiale. Sterk i lufta, rolig, og med gode ferdigheter. Utfordringa så langt tror jeg rett og slett dreier seg om selvtillit. Knapt spilt championship, for så å ha masse spilletid i Premier League i år. Den pila har jo gått rett i taket.

Skulle gjerne ønsket han satte mer fart, turte å ta ballen med seg. Han virker å for ofte ta trygge valg, men det er kanskje ikke mer å forvente (spesielt  mot lag som Liverpool). Tror rett og slett det bare handler om masse spilletid så utløses potensialet her for fullt.

Han holder foreløpig Koch på benken, ikke galt det. Foreløpig helt avhengig av å ha en sjef ved siden av seg.
Det er jo bare nyanser som skiller oss her. Jeg ville nok ikke brukt uttrykket UHORVELIG om talentet. Hvis vi sammenligner med Ben White, som er omtrent på samme alder, er det fortsatt et stort gap. Når det er sagt, tror jeg også det handler mye om selvtillit. Pasningsfoten er nok der, men han må tørre å bruke den.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #93 på: April 20, 2021, 10:31:49 »

Enig med kato her. Mener jeg har lest at han blir sett på som den beste pasningsspilleren av midtstopperne, stemmer ikke det Asbjørn? Hadde noen lange krempasninger i går. Han har det meste, men er litt treig på de første meterne. Og vil høvelig slite mot fotrappe spillere. Vil bare bli bedre og bedre med mer spilletid. Akkurat nå savner jeg ikke Cooper.

Mht spørsmålet, han har fått cred for pasningsfoten (husker ikke i hvilken sammenheng), tror det var både mht stats og fra Bielsa. Men beste, det ble skrevet før Llorente gjorde sin inntreden, og han byr jo på konkurranse på området. :)

Mht gårsdagen så var det nok ting å ta Pascal på, men i det store og hele leverer han jo. Og det er stilig at Bielsa gir ham tillit, selv om jeg føler på at Koch ikke slipper til. Men tror for så vidt ikke at venstrestopper er hans beste posisjon.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

samadhi

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #94 på: April 20, 2021, 10:33:50 »
Words of praise from Bill!

Må si eg blei (positivt) overrasket over en del av det Ayling hadde å si:

Struijk was also deployed as a holding midfielder at the back end of last season when Kalvin Phillips was injured and Ayling told BBC Radio Leeds: "I think he can play in both positions equally as good.


"He came in last season when Kavin got injured and did unbelievable and then got chucked in at the end of the season after not really training much at centre mid.

"But his range of passing with both feet is probably the best at the club, honestly.

"Both feet he can ping a ball 40/50 yards and it's pretty impressive to be honest.

"He can do that role that Kalvin has got or he is big enough and strong enough to play centre-half, that's no doubt.

"He will get better playing at centre-half the more he plays there as it's a position where the more games you play there the more manly you become and the quicker you think and that.

"He's probably fourth choice centre-half at a Premier League club and it's brilliant."

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/probably-best-club-luke-ayling-makes-startling-revelation-about-leeds-united-team-mate-pascal-struijk-3007246

Ayling som snakka om pasningsfoten til Struijk. Ikke bare best blant midtstopperne, men best av alle spillerne  :)
marching on together,
derudaf forever...

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #95 på: April 20, 2021, 13:27:18 »
Pascal hadde visst noen skikkelige krempasninger i går!

https://twitter.com/JoshAHobbs/status/1384434532590436353?s=20

Her, en tråd

Just to add to what I said about Struijk performance yesterday. His passing was key in beating the press and getting into dangerous positions. First his long passing from left to right. He found that pass a lot which beat Liverpools first press line and found Ayling in space.

https://twitter.com/FocusOnLeeds/status/1384424548024586240?s=20







Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

HåvardK

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #96 på: April 20, 2021, 16:42:57 »
Joda, han hadde noen fine i går - men også noen svake. Then again: En må regne med noen ballmist hvis en tar risiko. Det skjedde med Llorente også i går, men jeg syns allikevel han er en klassestopper.

HåvardK

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #97 på: April 20, 2021, 22:02:37 »
Da har jeg sett kampen i reprise. Og jeg har til en viss grad revurdert mine oppfatninger om Pascals innsats. Alt i alt hadde han flere gode pasninger fremover, enkelte svært gode. Han var riktig nok litt ubesluttsom i noen situasjoner, og ikke så aggresiv som Llorente, bl a ved at han ikke hadde noen blokkeringer i eget felt. Well done!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #98 på: April 22, 2021, 08:02:08 »
LUFC Youth
@leedsutdacademy
Diego Llorente on Pascal Struijk:

“I think he’s become a key player, despite his age. He’s shown what it takes at this level to help the team, in the centre of defence or in the centre of midfield.”  #LUFC

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/hes-become-a-key-player-despite-his-age-leeds-united-defender-diego-llorente-on-marcelo-bielsas-rising-star-3209308
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #99 på: August 11, 2021, 19:26:50 »
Pascal Struijk var på mange måter forrige sesongs suksesshistorie. Ser man tilbake på sesongen som helhet stod han frem på en slik måte at vi nå kan si vi har fire omtrent likestilte midtstoppere, og det er Pacal som har flest sesonger igjen som fotballspiller (etter all sannsynlighet).

Men han fikk en tøff start som seniorspiller, vi ledet 3-1 mot Cardiff da han kom innpå i kampen. Det endte 3-3, og Pascal må ta skylden for i alle fall det ene baklengsmålet som fulgte.
Som denne reportasjen viser var det alt annet enn gode resultater i de første kampene han spilte forrige sesong også. Men du verden, det endret seg etter hvert som han fikk tillit over tid, og ble kjent med de rundt seg på banen!

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/new-start-surprise-package-pascal-struijk-on-imminent-leeds-united-season-and-manchester-united-clash-3341353
« Siste redigering: August 11, 2021, 20:25:05 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #100 på: August 11, 2021, 19:55:46 »
Pascal Struijk var på mange måter forrige sesongs suksesshistorie. Ser man tilbake på sesongen som helhet stod han frem på en slik måte at vi nå kan vi vi har fire omtrent likestile midtstoppere, og det er Pacal som har flest sesonger igjen som fotballspiller (etter all sannsynlighet).

Men han fikk en tøff start som seniorspiller, vi ledet 3-1 mot Cardiff da han kom innpå i kampen. Det endte 3-3, og Pascal må ta skylden for i alle fall det ene baklengsmålet som fulgte.
Som denne reportasjen viser var det alt annet enn gode resultater i de første 'kampene han spilte forrige sesong også. Men du verden, det endret seg etter hvert som han fikk tillit over tid, og ble kjent med de rundt seg på banen!

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/new-start-surprise-package-pascal-struijk-on-imminent-leeds-united-season-and-manchester-united-clash-3341353

Føler meg trygg med han i midten bak.

Ikke like trygg dersom han spiller i "Phillips-rollen", og det var vel der han spilte i den nevnte Cardiff-kampen.
Super Leeds since 1968

Kato

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #101 på: August 11, 2021, 20:20:31 »
Pascal Struijk var på mange måter forrige sesongs suksesshistorie. Ser man tilbake på sesongen som helhet stod han frem på en slik måte at vi nå kan vi vi har fire omtrent likestile midtstoppere, og det er Pacal som har flest sesonger igjen som fotballspiller (etter all sannsynlighet).

Men han fikk en tøff start som seniorspiller, vi ledet 3-1 mot Cardiff da han kom innpå i kampen. Det endte 3-3, og Pascal må ta skylden for i alle fall det ene baklengsmålet som fulgte.
Som denne reportasjen viser var det alt annet enn gode resultater i de første 'kampene han spilte forrige sesong også. Men du verden, det endret seg etter hvert som han fikk tillit over tid, og ble kjent med de rundt seg på banen!

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/new-start-surprise-package-pascal-struijk-on-imminent-leeds-united-season-and-manchester-united-clash-3341353

Føler meg trygg med han i midten bak.

Ikke like trygg dersom han spiller i "Phillips-rollen", og det var vel der han spilte i den nevnte Cardiff-kampen.

Tenker jeg er tryggere på han i august i år enn jeg var da han startet mot Liverpool i august i fjor.

Hallgeir *

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #102 på: August 11, 2021, 20:49:42 »
Pascal Struijk var på mange måter forrige sesongs suksesshistorie. Ser man tilbake på sesongen som helhet stod han frem på en slik måte at vi nå kan vi vi har fire omtrent likestile midtstoppere, og det er Pacal som har flest sesonger igjen som fotballspiller (etter all sannsynlighet).

Men han fikk en tøff start som seniorspiller, vi ledet 3-1 mot Cardiff da han kom innpå i kampen. Det endte 3-3, og Pascal må ta skylden for i alle fall det ene baklengsmålet som fulgte.
Som denne reportasjen viser var det alt annet enn gode resultater i de første 'kampene han spilte forrige sesong også. Men du verden, det endret seg etter hvert som han fikk tillit over tid, og ble kjent med de rundt seg på banen!

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/new-start-surprise-package-pascal-struijk-on-imminent-leeds-united-season-and-manchester-united-clash-3341353

Føler meg trygg med han i midten bak.

Ikke like trygg dersom han spiller i "Phillips-rollen", og det var vel der han spilte i den nevnte Cardiff-kampen.

Tenker jeg er tryggere på han i august i år enn jeg var da han startet mot Liverpool i august i fjor.

Det tror jeg gjelder for de fleste av oss.
Super Leeds since 1968

auren

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #103 på: August 11, 2021, 20:52:23 »
Han og Llorente er vårt beste stopperpar. Håper han og Koch starter på lørdag.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

jaho

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #104 på: August 12, 2021, 15:47:50 »
Pascal Struijk var på mange måter forrige sesongs suksesshistorie. Ser man tilbake på sesongen som helhet stod han frem på en slik måte at vi nå kan vi vi har fire omtrent likestile midtstoppere, og det er Pacal som har flest sesonger igjen som fotballspiller (etter all sannsynlighet).

Men han fikk en tøff start som seniorspiller, vi ledet 3-1 mot Cardiff da han kom innpå i kampen. Det endte 3-3, og Pascal må ta skylden for i alle fall det ene baklengsmålet som fulgte.
Som denne reportasjen viser var det alt annet enn gode resultater i de første 'kampene han spilte forrige sesong også. Men du verden, det endret seg etter hvert som han fikk tillit over tid, og ble kjent med de rundt seg på banen!

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/new-start-surprise-package-pascal-struijk-on-imminent-leeds-united-season-and-manchester-united-clash-3341353

Føler meg trygg med han i midten bak.

Ikke like trygg dersom han spiller i "Phillips-rollen", og det var vel der han spilte i den nevnte Cardiff-kampen.

Nope, kom inn som stopper for Berardi etter 84 min, delaktig i utligning etter 88 da en cardiff-spiller lurte seg bak ryggen hans, ingen kjempetabbe, men noen måtte få skylda, som vanlig er etter baklengs..  ;D

Hallgeir *

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #105 på: August 12, 2021, 18:12:55 »
Pascal Struijk var på mange måter forrige sesongs suksesshistorie. Ser man tilbake på sesongen som helhet stod han frem på en slik måte at vi nå kan vi vi har fire omtrent likestile midtstoppere, og det er Pacal som har flest sesonger igjen som fotballspiller (etter all sannsynlighet).

Men han fikk en tøff start som seniorspiller, vi ledet 3-1 mot Cardiff da han kom innpå i kampen. Det endte 3-3, og Pascal må ta skylden for i alle fall det ene baklengsmålet som fulgte.
Som denne reportasjen viser var det alt annet enn gode resultater i de første 'kampene han spilte forrige sesong også. Men du verden, det endret seg etter hvert som han fikk tillit over tid, og ble kjent med de rundt seg på banen!

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/new-start-surprise-package-pascal-struijk-on-imminent-leeds-united-season-and-manchester-united-clash-3341353

Føler meg trygg med han i midten bak.

Ikke like trygg dersom han spiller i "Phillips-rollen", og det var vel der han spilte i den nevnte Cardiff-kampen.

Nope, kom inn som stopper for Berardi etter 84 min, delaktig i utligning etter 88 da en cardiff-spiller lurte seg bak ryggen hans, ingen kjempetabbe, men noen måtte få skylda, som vanlig er etter baklengs..  ;D

Bra at det alltid er noen som husker godt.  :)
Super Leeds since 1968

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #106 på: November 03, 2021, 22:46:41 »
Fortjet fokus på Pascal Struijk fra Leeds-Live her.

11.mest spilte spiller i fjorårssesongen. 7.mest spilte så langt i år - og da har han hatt en trekampers suspensjon inkludert. :o

Marcelo Bielsa's next project at Leeds United is quietly rising through the pecking order
Pascal Struijk has risen through the ranks at Leeds United this season and finds himself among the most played options by Marcelo Bielsa at Elland Road

Amid a troubling start to the season for Leeds United, one of the few silver linings going under the radar is the development of Pascal Struijk.

The former Ajax defender has taken a step forward with his exposure to first-team football this campaign and is sure to find a major boost in his development along the way.

The 22-year-old has not looked back since breaking into the first team at the end of the title-winning Championship season in 2020.

Injuries and suspensions have often been the route into the starting line-up for the 22-year-old, who has proved, time and time again, how capable he is on the pitch.

Struijk finished last season with 2,165 minutes on the pitch across all competitions. That put him 11th in the squad, less than 100 minutes behind Liam Cooper, but the best part of 1,000 minutes more than Diego Llorente and Robin Koch.

There has been a shift already in this campaign. Struijk’s 748 minutes in all competitions is the seventh-highest in the squad.

When you consider Struijk was banned for three games after that red card against Liverpool, you can draw your own conclusions on where the Dutch defender may really rank.

Crucially, the defender is rarely injured and Bielsa trusts him. A key role in each of Sunday’s goals did not go unnoticed in Bielsa’s press conference either.


“He's a player who has very important conditions,” he said. “He's a clear exponent of the type of centre-backs Dutch football creates.

“It’s not difficult for him to play in front of the centre-backs as a defensive midfielder. He did so very well against Wolverhampton.

“When he plays on the left side of a back three he has to go out wide and does not suffer. He has a great aerial game and manages his right foot very well.

“That's so many good things in just one player.”

Struijk is still just 22 and has a contract which runs until 2024 at Elland Road. His pitch time is only going in one direction under Bielsa.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/marcelo-bielsa-project-leeds-united-22060545
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #107 på: November 08, 2021, 18:41:52 »
Vi la merke til ham på LUTVs U23-overføringer, Bengten & co så ham live - han stod frem med fysikken sin, roen sin... Og sakte men sikkert ble han en del av Bielsas førstelagstropp. De første opptredene luktet ikke gull, men han fikk sjansen igjen, og kom bedre fra det.

I øyeblikket er han i ferd med å bli blant Bielsas viktigste kort. En som kan ta flere roller, og komme helskinnet fra det.

At han ser ut som en ydmyk og reflektert kar, er jo også en bonus. :)

'He's a very hard-working man' - Marcelo Bielsa on the player making himself 'very necessary' for Leeds United
Pascal Struijk has become a ‘very necessary’ player for Leeds United head coach Marcelo Bielsa.

By Graham Smyth Monday, 8th November 2021, 5:04 pm

The Leeds United head coach handed the 22-year-old a brand new assignment last week, in the knowledge that Junior Firpo might not make the Leicester City game.

Bielsa’s plan was to use Struijk on the left-hand side of a central defensive trio in the event that Brendan Rodgers played two up front, something the former Ajax youngster is well used to and did very well against Norwich City seven days earlier.

If, as transpired, Leicester had Jamie Vardy in a lone striker role, Struijk would play as a left-back.

Leeds lined up in a 3-3-1-3 to begin with at Elland Road on Sunday before switching to a back four, Struijk taking up a position he had played only once before, in the Under-23s’ Premier League 2 draw with Blackburn in September.

(Åhh, han gjorde det også under Corberan for noen sesonger siden, bare for å gi ham utfordringer i å takle nye roller)

According to Bielsa, Struijk did all he could to prepare for the challenge.

“He’s a very hard-working man in the mental and the physical and in the assimilation of a new position,” said Bielsa.


“Throughout the week, he was constantly looking for the solutions to the problems of new positions.”

The uncertainty over Leicester’s formation caused little concern for Bielsa, whose players are by now well accustomed to playing with a back three or a back four.

“It is not a problem,” he said.

“For a long time, we have been going through all the tactical situations that can happen in a game and we never have to come up against new or unknown situations.”

But the head coach did recognise the increased difficulty of Struijk’s switch to the left of a back four, yet another task Bielsa felt the increasingly versatile defender handled impressively.

“It is not the same for Pascal to play a centre-back in a back four as playing as a wide centre-back in a back three, to play as a left full-back in a back four, as a defensive mid by himself or as a double defensive mid as he played in the last few minutes,” said Bielsa.

“All of those variety of positions which he resolves naturally convert him into a very necessary player. It’s not common that a player who is 1.9 metres tall, that weighs more than 83 kilos, has the agility, the management of both feet, the aerial game, the capacity of coordination to adapt to all those different demands.”

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/hes-a-very-hard-working-man-marcelo-bielsa-on-the-player-making-himself-very-necessary-for-leeds-united-3449928
« Siste redigering: November 08, 2021, 18:44:48 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #108 på: Januar 16, 2022, 20:59:57 »
For en fantastisk kamp i dag! Etter så mange uker ute med skade. Sjekk dette:

Jamie Kemp
@jamiemkemp
Pascal Struijk recovered possession 15 times for #LUFC today - only CB to do so more in a Premier League game this season is Van Dijk (17 v Chelsea).

His exposure to (and performance) defending on the front foot is going to serve him so well over the long-term of his career.


auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #109 på: Januar 16, 2022, 21:02:52 »
1. det er blitt veldig "poppis" på forumet her å nevne Lliorente som DM i kampen mot AV igår ser jeg.  Å være midtstopper kontra DM anker er to ulike roller, og Bielsa har gjort rett med å utvikle og dyrke Kalvin frem i denne rollen.  Vi alle ser at Lliorente er en markant stopper skikkelse, som behandler ballen godt, har fint overblikk, er plasseringsdyktig, offensiv drivkraft og en god pasningsspiller.  Tror det er viktig at vi fortsetter å la han spille midtstopper ettersom han ikke har hatt mye spilletid denne sesongen. Der bør han være og der blir han ytterligere bedre.

2. Struijk ; 21 år, ikke ferdig utviklet fotballprodukt. Har mye i seg, men mangler mye ifht. PL standard.  Han har fysikken og kan være et luftvåpen offensivt og defensivt, og det her er alt jeg finner av styrker akkurat nå.  Han leser ikke spillet bra nok ennå, blir lettere "lurt" av smarte spisser i PL, har problemer med tempo og er til tider svak i pasningsspillet og tar for sent beslutninger og oppfatter ting litt sent i spillets gang.  Hadde jeg vært Bielsa hadde jeg lånt ham ut til en CS klubb eller League 1/League 2 klubb. Ikke god nok pr. nå.   Ben White, var 1 år eldre enn det Pascal er nå, i opprykkssesongen. Klart bedre og mer talentfull enn Pascal.  Syns Pascal ble "pælma" inn i PL altfor tidlig.....men Bielsa hadde kanskje ikke noe valg.  Jeg er ikke så veldig imponert over Pascal sine prestasjoner og ferdigheter dessverre.

Er egentlig enig i alt du skriver. Men tipper også at du ikke er uenig i påstanden om at det i gårsdagens kamp ville det vært bedre om Llorente og Struijk hadde byttet posisjon. Føler meg også sikker på at Bielsa er enig i dette - i dag!

Llorente skal sjølsagt spille stopper - så lenge Phillips er tilgjengelig. Men ta nå også med at Llorente ikke er ukjent med den defensive midtbanerollen fra før.

Blir spennende å se hva som skjer når også Koch snart er tilbake. Begge disse er høyresidestoppere, men eg har en mistanke om at Koch lettere kan tilpasse seg venstreside-posisjonen, og at han derfor kan bli et godt alternativ til Cooper.
Og når Phillips er ute, har vi Koch og Cooper som stoppere og Llorente som defensiv midtbanemann. Ikke akkurat en ueffen stoppertrio dette heller!

Det har nesten vært fascinerende å se hvordan Struijk er blitt hauset opp denne vinteren, både her og i andre forum. Gutten er for treig - i både føtter og hode. Og sånn har han vært hele tiden. Enig i at et utlån til en klubb i en lavere divisjon vil være det beste for Struijk.
Hvilken klubb ville du sendt ham på lån Asbjørn?

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

HåvardK

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #110 på: Januar 16, 2022, 22:05:21 »
Helt outstanding i dag. Skal glatt innrømme at jeg ikke trodde han hadde dette i seg, men i dag var han helt sjef der bak. Råsterk i duellene, rolig med ball og offensiv i hodet. Herlig å stå fram når vi mangler de mer rutinerte. Håper han fortsetter som dette. Knapt en sidelengs pasning til presset medspiller i dag, som jeg syns det har vært for mange av tidligere.

asbfjell

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #111 på: Januar 16, 2022, 22:25:59 »
1. det er blitt veldig "poppis" på forumet her å nevne Lliorente som DM i kampen mot AV igår ser jeg.  Å være midtstopper kontra DM anker er to ulike roller, og Bielsa har gjort rett med å utvikle og dyrke Kalvin frem i denne rollen.  Vi alle ser at Lliorente er en markant stopper skikkelse, som behandler ballen godt, har fint overblikk, er plasseringsdyktig, offensiv drivkraft og en god pasningsspiller.  Tror det er viktig at vi fortsetter å la han spille midtstopper ettersom han ikke har hatt mye spilletid denne sesongen. Der bør han være og der blir han ytterligere bedre.

2. Struijk ; 21 år, ikke ferdig utviklet fotballprodukt. Har mye i seg, men mangler mye ifht. PL standard.  Han har fysikken og kan være et luftvåpen offensivt og defensivt, og det her er alt jeg finner av styrker akkurat nå.  Han leser ikke spillet bra nok ennå, blir lettere "lurt" av smarte spisser i PL, har problemer med tempo og er til tider svak i pasningsspillet og tar for sent beslutninger og oppfatter ting litt sent i spillets gang.  Hadde jeg vært Bielsa hadde jeg lånt ham ut til en CS klubb eller League 1/League 2 klubb. Ikke god nok pr. nå.   Ben White, var 1 år eldre enn det Pascal er nå, i opprykkssesongen. Klart bedre og mer talentfull enn Pascal.  Syns Pascal ble "pælma" inn i PL altfor tidlig.....men Bielsa hadde kanskje ikke noe valg.  Jeg er ikke så veldig imponert over Pascal sine prestasjoner og ferdigheter dessverre.

Er egentlig enig i alt du skriver. Men tipper også at du ikke er uenig i påstanden om at det i gårsdagens kamp ville det vært bedre om Llorente og Struijk hadde byttet posisjon. Føler meg også sikker på at Bielsa er enig i dette - i dag!

Llorente skal sjølsagt spille stopper - så lenge Phillips er tilgjengelig. Men ta nå også med at Llorente ikke er ukjent med den defensive midtbanerollen fra før.

Blir spennende å se hva som skjer når også Koch snart er tilbake. Begge disse er høyresidestoppere, men eg har en mistanke om at Koch lettere kan tilpasse seg venstreside-posisjonen, og at han derfor kan bli et godt alternativ til Cooper.
Og når Phillips er ute, har vi Koch og Cooper som stoppere og Llorente som defensiv midtbanemann. Ikke akkurat en ueffen stoppertrio dette heller!

Det har nesten vært fascinerende å se hvordan Struijk er blitt hauset opp denne vinteren, både her og i andre forum. Gutten er for treig - i både føtter og hode. Og sånn har han vært hele tiden. Enig i at et utlån til en klubb i en lavere divisjon vil være det beste for Struijk.
Hvilken klubb ville du sendt ham på lån Asbjørn?

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Barnsley. Men de var ikke interessert.  ;)

Struijk var veldig god i dag. Utvilsomt hans beste kamp for Leeds.
Fortsetter han på denne måten, så skal Cooper få slite med å spille seg inn igjen som venstre stopper.

leedslife

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #112 på: September 02, 2022, 13:57:44 »
Inn i bruttotroppen til Nederland for disse nationsleague kampene kommende måneden.

Merkelig at han ikke har blitt hyllet mer etter Everton kampen.
Da var han han enorm. Ikke sett han så god siden WH borte i fjor.
Fortsatt mye å jobbe med, men so far so good og langt jevnere enn prestasjonene tidligere sesonger.
Tror det er lurt at han får en posisjon og konsentrere seg om. 23 år, på høy tid å gjenskape prestasjoner i en fast posisjon over tid. Bør jo være soleklart førstevalg her når man ser hva som står bak han.
« Siste redigering: September 02, 2022, 13:59:58 av leedslife »

Eriksen55

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #113 på: September 02, 2022, 17:36:20 »
Strujik er også på et av mnd lag i PL.

Ikke verst for en spiller som ikke er god nok som venstreback fordi han er stopper  :o

Hatten av for Strujik 💪

Russel_Doig

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #114 på: September 02, 2022, 18:24:39 »
Inn i bruttotroppen til Nederland for disse nationsleague kampene kommende måneden.

Merkelig at han ikke har blitt hyllet mer etter Everton kampen.
Da var han han enorm. Ikke sett han så god siden WH borte i fjor.
Fortsatt mye å jobbe med, men so far so good og langt jevnere enn prestasjonene tidligere sesonger.
Tror det er lurt at han får en posisjon og konsentrere seg om. 23 år, på høy tid å gjenskape prestasjoner i en fast posisjon over tid. Bør jo være soleklart førstevalg her når man ser hva som står bak han.

Om man undervurderer Junior Firpo, så har du rett🤷🏻‍♂️

Russel_Doig

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #115 på: September 02, 2022, 18:26:55 »
Strujik er også på et av mnd lag i PL.

Ikke verst for en spiller som ikke er god nok som venstreback fordi han er stopper  :o

Hatten av for Strujik 💪

Etter et år med litt tilbakegang er han tilbake i god utvikling. Lurer på hva som er midtstopperparet til Marsch nå. Han sa jo Llorente-Cooper i utgangspunktet, kan det være Koch-Struijk nå?

leedslife

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #116 på: September 02, 2022, 18:38:01 »
Inn i bruttotroppen til Nederland for disse nationsleague kampene kommende måneden.

Merkelig at han ikke har blitt hyllet mer etter Everton kampen.
Da var han han enorm. Ikke sett han så god siden WH borte i fjor.
Fortsatt mye å jobbe med, men so far so good og langt jevnere enn prestasjonene tidligere sesonger.
Tror det er lurt at han får en posisjon og konsentrere seg om. 23 år, på høy tid å gjenskape prestasjoner i en fast posisjon over tid. Bør jo være soleklart førstevalg her når man ser hva som står bak han.

Om man undervurderer Junior Firpo, så har du rett🤷🏻‍♂️
Mulig jeg gjør. Men av 105 spilte kamper på øverste nivået i en alder av 26 så er jeg ikke veldig overbevist om at han har det som skal til for å etablere seg som fast venstreback for Leeds neste årene. Hvorfor mener du vi har et kort på armen som er så mye bedre enn hva cv-en hans og ikke minst prestasjonene  har vist til nå?

Eriksen55

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #117 på: September 02, 2022, 20:23:21 »
Bielsa løftet League one Cooper til å bli en habil PL stopper.

Kanskje March kan løfte Barca Firpo til å klare seg ok i PL. For det er kvaliteter i Firpo. Må bare få orden på kropp og sjel.

HåvardK

Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #118 på: September 03, 2022, 07:16:50 »
Strujik er også på et av mnd lag i PL.

Ikke verst for en spiller som ikke er god nok som venstreback fordi han er stopper  :o

Hatten av for Strujik 💪
Vet ikke om du har fått med deg at vi ikke har hatt en ordentlig venstreback siden Tony Dorigo? Eller var det Terry Cooper? 8)

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Pascal Struijk
« Svar #119 på: September 03, 2022, 08:40:04 »

Vet ikke om du har fått med deg at vi ikke har hatt en ordentlig venstreback siden Tony Dorigo? Eller var det Terry Cooper? 8)

Pøh. Gje meg Grenville Hair og ikke de ungsauene der  ;D

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan