Skrevet av Emne: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26  (Lest 1474479 ganger)

0 medlemmer og 7 gjester leser dette emnet.

GeirO

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #4740 på: August 11, 2021, 20:45:31 »
Hva er gleden over å være uenig i et diskusjonsforum, Kickthemdown? Ja, jeg støtter deg på at pasningen til Kent ved målet var god. Men utover noen små "glimt" klarte jeg ikke å se hva denne mannen skal kunne tilføre laget vårt.
Jeg så ikke kampen og kjenner ikke Kent godt, men heldigvis bruker Orta og Bielsa litt mere enn en kamp når de sjekker ut spillere. Om Kent er rett spiller for oss aner jeg ikke, men om Bielsa mener han er bra er det godt nok for meg inntil det motsatte er bevist.

Jeg er også litt skuffet over aktiviteten på transfer markedet så langt, og det hørtes ikke mere lovende ut på TSB i forhold til flere signeringer.

Jeg undrer meg på, siden Bielsa aldri har vært lenge i et lag, hvor god han er på å fornye staller, nedgradere spillere han har som favoritter for å forbedre laget, tenker da feks på Cooper og kanskje Klich.

Et spørsmål til deg Reaney: har du noen forslag på spillere du kunne tenkt deg. Bare er nysgjerrig på hvor du legger lista?
(Vet at det ikke er din jobb å finne spillere)

Sent fra min YAL-L21 via Tapatalk

Akkurat dette er et interessant spørsmål.

Klich og Cooper har kanskje ikke en pil som peker rakt oppover lenger, men syntes begge fortjener å være med videre. Men tilfellet Costa og Poveda sliter jeg med å skjønne. Roberts kan også bli en sånn "case" om han ikke blomstrer snart. Etter hvert blir noen eldre, vil de trofaste fases ut eller må dem legge opp selv før de blir erstattet.

De som blir ansett som store talenter - Drameh, Summerville, Gelhardt og Greenwood fikk vel bare en kamp hver på benken da det ikke var andre alternativer.
Dette selv om de presterer bedre enn lagkameratene i u23 matcher, over tid. Jeg er veldig spent på hvor god en av disse må være før de blir prioritert foran noen av de mer etablerte som ikke presterer, for det virker som at det er nesten umulig for de yngre å spille seg inn hvis man ikke er inne blant de 18-20 før sesongen startet.

En annen ting er bruken av de unge når dem sitter på benken. Mange av dem som har sitti timesvis på benken. Selv om vi leder klart så er det alltid de faste etablerte som byttes inn.

Sikkert mange faktorer som spiller inn som vi ikke vet om. Kanskje dem ikke er så store talenter likevel?

Utenfra ser det veldig rart ut. Det er jo spillere som har gjort det ok i toppdivisjonen i Nederland, spillere som har spilt CC fotball før dem kom til oss for å spille 2 divisjon juniorfotball. Om det på sikt er god reklame for å få inn gode juniorer er jeg usikker på.

Han har kvittet seg med Saiz og Pontus som ikke passet inn/primadonna/jobbet ikke hardt nok isj. Der er han nok nådeløs.

Blir som sagt interresant å se om Bielsa blir i enda flere år fremover :)
Enig i at Klick og Cooper fortjener å være med videre, men samtidig har de nådd toppen av sitt potensiale og er vel rundt 30 år begge to. Så etterhvert må slike slike spillere erstattes evt dyttes ned på benk hvis vi skal ta det neste steget etterhvert iallefall!

Jeg mener ikke at det må skje i år, men spesielt midtbanen vår synes jeg ser litt tynn ut.

Angående ungutta, så jo Angus når han gjestet TSB at det var med i planen at ungutta som ble kjøpt inn trengte et år på U23 for å tilpasse seg Bielsa systemet, det har de fått nå, så blor veldig spennende å se hvordan det utvikler seg i år. Eneste unntaket han nevnte var stortalentet vi kjøpte fra Chelsea i år.

Angående Poveda, Costa og Roberts er jeg enig, selv om jeg av en eller annen grunn har stor tro på at Roberts har noe uforløst ved seg, men er usikker på om han klare å få det ut hos oss, eller noen annen plass og for den slags skyld.

Uansett, spennende tider i møte, straks starter sesongen

Sent fra min YAL-L21 via Tapatalk
Kan være enig i mye her, primært at midtbanen (ennå) virker litt tynn. Særlig fordi Rodrigo ikke får det helt til der, han er nok bedre som spiss (og den plassen er jo stort sett opptatt).

MEN, som Kinnear antyder. Jeg tror faktisk Lewis Bate (som kom fra Chelsea) kan være med i kampen om midtbaneplassene Og får han flyten kan han jo få et skikkelig gjennombrudd denne sesongen. Dette basert på det lille jeg har sett av ham, men ble da imponert.
MOT

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #4741 på: August 11, 2021, 22:37:07 »
Nettavisen igjen:
Stian André de Wahl
@StianWahl

Leeds og Celtic er enige om pris for Leo Fuhr Hjelde. Nordmannen er også enig om personlige detaljer for en stund tilbake. Medical gjenstår. 17-åringen er tiltenkt en plass på U23-laget til Leeds.
@GrahamSmyth
 meldte tidligere onsdag at det var fremgang i forhandlingene om Hjelde
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #4742 på: August 12, 2021, 18:12:37 »
Palace visstnok interessert i O’Brien nå...:


Football Insider
@footyinsider247
FI SOURCES!

- Crystal Palace have hijacked Leeds United bid to sign Huddersfield midfielder Lewis O'Brien.

- Leeds locked in talks for 22-year-old after opening bid rejected.

Full Story: https://footballinsider247.com/sources-crystal-palace-hijack-leeds-united-bid-to-sign-obrien/?utm_medium=Social&utm_source=Twitter#Echobox=1628780776-2

#CPFC #LUFC #MOT #ALAW #HTAFC


auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
« Siste redigering: August 12, 2021, 18:51:11 av auren »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

raggen

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #4743 på: August 12, 2021, 18:58:21 »
Palace visstnok interessert i O’Brien nå...:


Football Insider
@footyinsider247
FI SOURCES!

- Crystal Palace have hijacked Leeds United bid to sign Huddersfield midfielder Lewis O'Brien.

- Leeds locked in talks for 22-year-old after opening bid rejected.

Full Story: https://footballinsider247.com/sources-crystal-palace-hijack-leeds-united-bid-to-sign-obrien/?utm_medium=Social&utm_source=Twitter#Echobox=1628780776-2

#CPFC #LUFC #MOT #ALAW #HTAFC


auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kan vi bli straffet herfor og prøve og hale ut tiden og spare småpenger her
Forever Leeds United!!!!!!!!

auren

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #4744 på: August 13, 2021, 09:54:24 »
O'Brien-sagaen fortsetter. Han ønsker å forlate Hudds til fordel for Bielsas Leeds. Denne dealen tror jeg vi får over streken i løpet av de neste par ukene:

https://www.footballinsider247.com/sources-obrien-telling-huddersfield-he-wants-to-quit-as-new-leeds-united-bid-ready/


auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Reaney

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #4745 på: August 13, 2021, 10:54:50 »
Helt utrolig. Mens andre klubber vi ønsker å sammenligne oss har fokus på kvalitetsspillere fra PL eller på øverste nivå på kontinentet, så skal vi bruke opp alt kruttet på å jage en spiller fra Huddersfield. Jeg gjentar Huddersfield. Hvor er ambisjonene? Regner med at vi har Bielsa i maks 2 år til. Hvorfor i huleste skal vi skynde oss langsomt når vi har verdens beste manager? Ja, vi hare en solid første ellever, men vi har svært få spillere på benken som kan endre et kampbilde (såkalte game changers). Og hvis skadene skulle inntreffe, har vi ikke gode nok erstattere på bestemte plasser. Hvorfor skal vi Leeds fans være fornøyde med være i plasseringsgruppa fra 7. plass - 15. plass? Laget vårt hører hjemme i toppen av engelsk fotball. Da må det etter min mening satses mer enn på spillere fra Championship.
« Siste redigering: August 13, 2021, 12:11:41 av Reaney »

leedslife

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #4746 på: August 13, 2021, 11:11:27 »
Helt utrolig. Mens andre klubber vi ønsker å sammenligne oss har fokus på kvalitetsspillere fra PL eller på øverste nivå på kontinentet, så skal vi bruke opp alt kruttet på å jage en spiller fra Huddersfield. Jeg gjentar Huddersfield. Hvor er ambisjonene? Regner med at vi har Bielsa i maks 2 år til. Hvorfor i huleste skal vi skynde oss langsomt når vi har verdens beste manager? Ja, vi hare en solid første ellever, men vi har svært få spillere på benken som kan  endre et kampbilde (såkalte game changers). Og hvis skadene skulle inntreffe, har vi ikke gode nok erstattere på bestemte plasser. Hvorfor skal vi Leeds fans være fornøyde med være i plasseringsgruppa fra 7. plass - 15. plass? Laget vårt hører hjemme i toppen av engelsk fotball. Da må det satses på mer enn spilere fra Championship.
Klich er 31. Forshaw og Dallas året yngre. OBrien kan være et smart kjøp det. Mange ferdigheter som passer bra til måten vi spiller på. I tillegg er han rel ung.
Henter vi en ving vil det sikkert være en type som har mer de egenskapene du savner, men tviler sterkt på at vi kommer til å se en spillertype som Maddison, Ødegaard, Fernandes etc under Bielsa.
De fleste veldig talentfulle fotballspillere ønsker seg sikkert en mer balansert hverdag. I Leeds er det munketilværelse. Hver eneste dråpe skvises ut av hver enkelt spiller for max uttak av potensial fysisk og mentalt.
Måten vi avslutter forrige sesong på med Ayling, Cooper og resten er jo en maktdemonstrasjon spør du meg. Mens andre trenere for de store lagene klager over for liten bredde,skader, tøft kampprogram og vanskelig overgangsmarked...

stian

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #4747 på: August 13, 2021, 12:29:19 »
Helt utrolig. Mens andre klubber vi ønsker å sammenligne oss har fokus på kvalitetsspillere fra PL eller på øverste nivå på kontinentet, så skal vi bruke opp alt kruttet på å jage en spiller fra Huddersfield. Jeg gjentar Huddersfield. Hvor er ambisjonene? Regner med at vi har Bielsa i maks 2 år til. Hvorfor i huleste skal vi skynde oss langsomt når vi har verdens beste manager? Ja, vi hare en solid første ellever, men vi har svært få spillere på benken som kan endre et kampbilde (såkalte game changers). Og hvis skadene skulle inntreffe, har vi ikke gode nok erstattere på bestemte plasser. Hvorfor skal vi Leeds fans være fornøyde med være i plasseringsgruppa fra 7. plass - 15. plass? Laget vårt hører hjemme i toppen av engelsk fotball. Da må det etter min mening satses mer enn på spillere fra Championship.

Det kan tenkes at du får rett i at det er skummelt å hente på nest øverste hylle. MEN: For en klubb som Leeds, der vi er nå, er vi avhengig av å signere lovende spillere som kan øke i verdi. Også Huddersfield kan slumpe til å fostre opp en god spiller i ny og ne, på samme måte som Kalvin Phillips gikk fra å spille i Championship til å spille VM for England på veldig kort tid. Det er ikke mange sånne skjulte juveler, men når man finner dem er den sportslige og økonomiske oppsiden enorm.

Rodrigo har til nå (han kommer til slutt) vært et eksempel på det motsatte - stort og dyrt navn som ikke innfrir. Det er vanvittig skummelt for den langsiktige (!) klatringen mot toppen, når vi nå engang har begrenset med midler.

Leeds har skapt så mye ut av så lite de siste årene at jeg møter alle signeringer med stor spenning, og forventningen om at akkurat dette kan vise seg å være tiårets kupp på transferfronten.

karaba

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #4748 på: August 13, 2021, 13:14:25 »
Helt utrolig. Mens andre klubber vi ønsker å sammenligne oss har fokus på kvalitetsspillere fra PL eller på øverste nivå på kontinentet, så skal vi bruke opp alt kruttet på å jage en spiller fra Huddersfield. Jeg gjentar Huddersfield. Hvor er ambisjonene? Regner med at vi har Bielsa i maks 2 år til. Hvorfor i huleste skal vi skynde oss langsomt når vi har verdens beste manager? Ja, vi hare en solid første ellever, men vi har svært få spillere på benken som kan  endre et kampbilde (såkalte game changers). Og hvis skadene skulle inntreffe, har vi ikke gode nok erstattere på bestemte plasser. Hvorfor skal vi Leeds fans være fornøyde med være i plasseringsgruppa fra 7. plass - 15. plass? Laget vårt hører hjemme i toppen av engelsk fotball. Da må det satses på mer enn spillere fra Championship.

Det er vel ikke ambisjonene til Leeds det står på, Leeds var allerede etter overgangvinduet i fjor klare på at dette overgangvinduet var det ikke like mye penger å handle for. Vi må være tålmodige (vet det er vanskelig :-) ) og bygge sten for sten. I forhold til topp 6 lagene så er vi ikke i nærheten økonomisk og må derfor kjøpe spillere som kanskje ikke alltid vil forsterke laget fra dag en, men som kan utvikles. Tror de fleste her på forumet hadde ønsket seg en klasse ving og  midtbanespiller, men der er vi dessverre ikke økonomisk i dag. Man ser jo også at etter Brexit så er det jo blitt helt galematias priser på engelske spillere i PL.

Kato

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #4749 på: August 13, 2021, 13:22:45 »
Helt utrolig. Mens andre klubber vi ønsker å sammenligne oss har fokus på kvalitetsspillere fra PL eller på øverste nivå på kontinentet, så skal vi bruke opp alt kruttet på å jage en spiller fra Huddersfield. Jeg gjentar Huddersfield. Hvor er ambisjonene? Regner med at vi har Bielsa i maks 2 år til. Hvorfor i huleste skal vi skynde oss langsomt når vi har verdens beste manager? Ja, vi hare en solid første ellever, men vi har svært få spillere på benken som kan endre et kampbilde (såkalte game changers). Og hvis skadene skulle inntreffe, har vi ikke gode nok erstattere på bestemte plasser. Hvorfor skal vi Leeds fans være fornøyde med være i plasseringsgruppa fra 7. plass - 15. plass? Laget vårt hører hjemme i toppen av engelsk fotball. Da må det etter min mening satses mer enn på spillere fra Championship.

Det kan være problematisk å direkte sammenligne oss med kjøpefesten vi ser i øvre halvdel av Premier League. Der Dean Smith har levd av "gi ballen til Jack Grealish så ordner han resten", så er vi langt mer opptatt av kollektivet. Enkeltspilleren har noe mindre fokus. Det fremstår som viktig å få inn spillere som løper mye og tåler mye trening. O`Brien er vel i denne kategorien. De Paul som vi ikke fikk likeså. Det er altså ikke bare ferdigheter, prislapp, instagram og sjarm som ligger til grunn for kjøpene.

Utad ser det ut til at klubben vektlegger at spillertypene passer inn i kollektivet også utenfor banen.

I fjor var vi fornøyde da vi knalla mange hundre millioner på bordet. Fakta er at Rodrigo, Llorente (sett bort fra siste del av sesongen) og Koch bidro langt mindre enn prislappen skulle tilsi. Det var kun Raphinha, ganske ubeksrevet som han var, som slo skikkelig til.

Jeg er ikke sikker på at 2-3 store kjøp vil gjøre oss så mye bedre på direkten. Det tar tid å tilpasse seg det fysiske trykket, gjerne med skader underveis.

Argumentet andre veien er at vi fremdeles er altfor tynne fra spiller nummer 13-14 og utover.

Når spillerne krysser hvitlinja så betyr prislappen null og niks. Det er kvaliteten på det de leverer der og da som betyr noe. Og da kan en O`Brien, selv om han kommer fra championship, passe helt perfekt inn i det finsmurte maskineriet vårt. Som kanskje ikke er tilpasset haugevis med stjernespillere med stjernenykker.

Så får vi se om Bielsa klarer å løfte dette kollektivet et hakk videre. På papiret er det fremdeles endel spørsmålstegn. Dybden i stallen. 3 keepere på 19,20 og 21 år. Kommer den sentrale midtbanespilleren? Hva gjør vi om Bamford ikke leverer?

Uansett. Jeg synes eier, sportsdirektør og manager i samhandling løfter denne klubben. Bielsa skrøt for eksempel i går av hvor mye midler som brukes på treningsfasciliteter. Jeg stoler på disse gutta. De gjør Leeds bedre dag for dag. Den fremgangen tror jeg over tid også vises på tabellen. Med eller uten stjernesigneringer.
« Siste redigering: August 13, 2021, 13:30:21 av Kato »
 

Gordon McUseless

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #4750 på: August 13, 2021, 15:05:20 »
Vi er i en ekstraordinær posisjon med tanke på å lokke til oss spillere så lenge Bielsa er hos oss.
Tror neppe hverken Llorente, Raphinha eller Rodrigo hadde signert for oss hadde det ikke vert for at de hadde muligheten til å spille under Bielsa.
Vi trenger sårt mer kreativitet på midtbanen. Så lenge vi ser Klich og Roberts jevnlig i startoppstillingen, så er det åpenbart at vi MÅ ha en forsterkning der om vi skal opp et hakk til og kanskje komme ut i europa neste år, som igjen vil hjelpe på utviklingen til klubben og dens standing generelt.
Ønsker ikke å bli urelevant klubb på midten av tabellen for evig, eller i verste fall ned igjen i skyggenes dal.

Cannavaro

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #4751 på: August 13, 2021, 23:40:23 »
Helt utrolig. Mens andre klubber vi ønsker å sammenligne oss har fokus på kvalitetsspillere fra PL eller på øverste nivå på kontinentet, så skal vi bruke opp alt kruttet på å jage en spiller fra Huddersfield. Jeg gjentar Huddersfield. Hvor er ambisjonene? Regner med at vi har Bielsa i maks 2 år til. Hvorfor i huleste skal vi skynde oss langsomt når vi har verdens beste manager? Ja, vi hare en solid første ellever, men vi har svært få spillere på benken som kan endre et kampbilde (såkalte game changers). Og hvis skadene skulle inntreffe, har vi ikke gode nok erstattere på bestemte plasser. Hvorfor skal vi Leeds fans være fornøyde med være i plasseringsgruppa fra 7. plass - 15. plass? Laget vårt hører hjemme i toppen av engelsk fotball. Da må det etter min mening satses mer enn på spillere fra Championship.
Dette her syns jeg er godt populistiske meninger fra deg og sikkert mange andre Leeds fans som ikke evner å se det store bildet og hva som skjer i fotballverden akkurat nå. Klubbfotballen på det aller øverste nivå i Europa er totalt ødelagt av pengedoping.  Skal Leeds United være med på denne hysteriske galoppen ??  Går det an å drive en fotballklubb nøkternt og allikevel få gode resultater ??  Klubben i vårt hjerte drives nøkternt, Radrizzani, Orta, Kinnear og Bielsa tror jeg er samkjørte i tankegangen om hvordan klubben skal bygges opp igjen, etter 16 år utenfor PL.  Det brukes penger på drift, anlegg/fasiliteter, marked, støtteapparat og ikke minst spillerlønninger.  Radrizzani vet at vi må drifte innen FFP reglementet og etter egen innsats/lommebok.  Det å investere fornuftig og på yngre spillere, samt drive et godt akademi er noe av kjernen i gjenoppbyggingen i Leeds United.  Det gir nødvendigvis ikke de aller beste resultatene i år eller neste år, men har vi vært borte i 16 år så bør vi ha tålmodighet en stund til for å forlange at vi skal være i toppen etter sesong to !!    Ambisjoner ??  Klubben har ambisjoner, det har Radrizzani uttalt at vi har, han hadde et 5 års perspektiv når han overtok klubben - da skulle vi være tilbake i PL.  Det klarte han.  I et nytt 5 års perspektiv fra sesongen ifjor så kan vi snakke om at vi kanskje kan etablere oss i topp 6 sjiktet i PL - men, vår klubb har ikke de finansielle musklene som mange av våre fans skriker etter, vi øser ikke ut penger til spilleroverganger eller lønninger. Vi driver nøkternt og fornuftig - med regimet til Bates så bør alle Leeds fans tenke seg om en gang til - den tiden ønsker vi oss ikke tilbake til !!  Dessuten har vi en ydmyk og bestemt manager som rendyrker sin spillestil, da må han finne riktige typer som skal inn og må passe med innkjøpsprofilen til Orta og Radrizzani.  Jeg har vært Leeds fan altfor lenge til å skrike opp om store stjernesigneringer - bygg opp tålmodig med de midlene vi har, bygg lag over tid, bygg kultur i spillergruppa (uten altfor mye inn/ut) og bygg samhandling med en homogen spillergruppe - da kan vi få vinnere til slutt !!

Jeg er stolt av at klubben i mitt hjerte IKKE er med på den spinnville kjøpefesten som herjer fotballen, og jeg har fortsatt tro på prosjektet til ledelsen i klubben.  Jeg ønsker heller ikke noen store stjerner i laget som skal "heve" seg over andre - en god spillergruppe er en gjeng som har respekt for sin manager, som blør for drakta og hverandre, som er stolte av Leeds og respekt for fansen ! Akkurat det har vi i Leeds United nå, la det forbli sånn !!
MFLU - Miracles For Leeds United

Milou

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #4752 på: August 14, 2021, 04:55:27 »
Helt utrolig. Mens andre klubber vi ønsker å sammenligne oss har fokus på kvalitetsspillere fra PL eller på øverste nivå på kontinentet, så skal vi bruke opp alt kruttet på å jage en spiller fra Huddersfield. Jeg gjentar Huddersfield. Hvor er ambisjonene? Regner med at vi har Bielsa i maks 2 år til. Hvorfor i huleste skal vi skynde oss langsomt når vi har verdens beste manager? Ja, vi hare en solid første ellever, men vi har svært få spillere på benken som kan endre et kampbilde (såkalte game changers). Og hvis skadene skulle inntreffe, har vi ikke gode nok erstattere på bestemte plasser. Hvorfor skal vi Leeds fans være fornøyde med være i plasseringsgruppa fra 7. plass - 15. plass? Laget vårt hører hjemme i toppen av engelsk fotball. Da må det etter min mening satses mer enn på spillere fra Championship.
Dette her syns jeg er godt populistiske meninger fra deg og sikkert mange andre Leeds fans som ikke evner å se det store bildet og hva som skjer i fotballverden akkurat nå. Klubbfotballen på det aller øverste nivå i Europa er totalt ødelagt av pengedoping.  Skal Leeds United være med på denne hysteriske galoppen ??  Går det an å drive en fotballklubb nøkternt og allikevel få gode resultater ??  Klubben i vårt hjerte drives nøkternt, Radrizzani, Orta, Kinnear og Bielsa tror jeg er samkjørte i tankegangen om hvordan klubben skal bygges opp igjen, etter 16 år utenfor PL.  Det brukes penger på drift, anlegg/fasiliteter, marked, støtteapparat og ikke minst spillerlønninger.  Radrizzani vet at vi må drifte innen FFP reglementet og etter egen innsats/lommebok.  Det å investere fornuftig og på yngre spillere, samt drive et godt akademi er noe av kjernen i gjenoppbyggingen i Leeds United.  Det gir nødvendigvis ikke de aller beste resultatene i år eller neste år, men har vi vært borte i 16 år så bør vi ha tålmodighet en stund til for å forlange at vi skal være i toppen etter sesong to !!    Ambisjoner ??  Klubben har ambisjoner, det har Radrizzani uttalt at vi har, han hadde et 5 års perspektiv når han overtok klubben - da skulle vi være tilbake i PL.  Det klarte han.  I et nytt 5 års perspektiv fra sesongen ifjor så kan vi snakke om at vi kanskje kan etablere oss i topp 6 sjiktet i PL - men, vår klubb har ikke de finansielle musklene som mange av våre fans skriker etter, vi øser ikke ut penger til spilleroverganger eller lønninger. Vi driver nøkternt og fornuftig - med regimet til Bates så bør alle Leeds fans tenke seg om en gang til - den tiden ønsker vi oss ikke tilbake til !!  Dessuten har vi en ydmyk og bestemt manager som rendyrker sin spillestil, da må han finne riktige typer som skal inn og må passe med innkjøpsprofilen til Orta og Radrizzani.  Jeg har vært Leeds fan altfor lenge til å skrike opp om store stjernesigneringer - bygg opp tålmodig med de midlene vi har, bygg lag over tid, bygg kultur i spillergruppa (uten altfor mye inn/ut) og bygg samhandling med en homogen spillergruppe - da kan vi få vinnere til slutt !!

Jeg er stolt av at klubben i mitt hjerte IKKE er med på den spinnville kjøpefesten som herjer fotballen, og jeg har fortsatt tro på prosjektet til ledelsen i klubben.  Jeg ønsker heller ikke noen store stjerner i laget som skal "heve" seg over andre - en god spillergruppe er en gjeng som har respekt for sin manager, som blør for drakta og hverandre, som er stolte av Leeds og respekt for fansen ! Akkurat det har vi i Leeds United nå, la det forbli sånn !!
Cannavaro, eg kårer dette til sesongens beste innlegg på forumet, og det på sesongens første dag.

Sent from my LYA-AL10 using Tapatalk


Reaney

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #4753 på: August 14, 2021, 08:56:43 »
Gode argument fra Cannavaro, men i stor del helt på utsiden av mitt innlegg. Det er en kjent sak at Leeds trenger en midtbane - og en flankespiller. Mitt argument er at disse spillerne (her midtbanespiller) henter du ikke fra Championship. Og helst ikke fra balløya overhodet, der prisene for selv second league players er helt sinnsyke. Kanskje rutine og kjennskap til ligaen er en vei å gå (eks. Gordon Strahan)? Vi trenger kvalitet som kan styrke laget umiddelbart (eks. Raphina) , og tror det finnes i større monn på kontinentet. Handler om å gjøre smarte og edruelige kjøp. Selvsagt skal vi ikke inn i noe race med fotballens parasitter som kaster om seg med penger. Men vi trenger kvalitet når skadene kommer og i kamper der innbytterne kan bidra til å snu et kampbilde. Pr. i dag holder det ikke med Costa, Roberts og Poveda som game changers. Mens andre lag har robuste spillere å sette inn fra benken, vil vi falle i kvalitet ved bytter og skader. Derfor er våre to neste signeringer av så stor betydning. Og jeg tror dessverre ikke at noe av løsningen ligger i Huddersfield til den prisen.
« Siste redigering: August 14, 2021, 09:01:14 av Reaney »

Kato

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #4754 på: August 14, 2021, 09:13:44 »
Gode argument fra Cannavaro, men i stor del helt på utsiden av mitt innlegg. Det er en kjent sak at Leeds trenger en midtbane - og en flankespiller. Mitt argument er at disse spillerne (her midtbanespiller) henter du ikke fra Championship. Og helst ikke fra balløya overhodet, der prisene for selv second league players er helt sinnsyke. Kanskje rutine og kjennskap til ligaen er en vei å gå (eks. Gordon Strahan)? Vi trenger kvalitet som kan styrke laget umiddelbart (eks. Raphina) , og tror det finnes i større monn på kontinentet. Handler om å gjøre smarte og edruelige kjøp. Selvsagt skal vi ikke inn i noe race med fotballens parasitter som kaster om seg med penger. Men vi trenger kvalitet når skadene kommer og i kamper der innbytterne kan bidra til å snu et kampbilde. Pr. i dag holder det ikke med Costa, Roberts og Poveda som game changers. Mens andre lag har robuste spillere å sette inn fra benken, vil vi falle i kvalitet ved bytter og skader. Derfor er våre to neste signeringer av så stor betydning. Og jeg tror dessverre ikke at noe av løsningen ligger i Huddersfield til den prisen.

Får en følelse av at prisen er så viktig. I går så Ben White mer ut som 500 000 pund enn 500 millioner. Det ser ganske enkelt ut å sløse bort hundrevis av millioner på spillere som ikke vil levere. Flere av de beste fra championship klarer seg jo meget godt i Premier League. Watkins, Eze, Bowen, Bamford for eksempel. Enig i at prisen på britiske spillere er voldsom, men det er begrenset hva spillere fra championship koster. Og fra kontinentet ryr det jo nå inn spillere fra 200 mill og oppover. Når Norwich denne uka betalte 120 mill for en ukjent gresk venstreving på 19 år fra et middelmådig lag, så er det vel brukbar inflasjon på den siden av kanalen også. Og det ikke lenge etter at de betalte 80 mill for en like ukjent venstreback fra samme lag. Full fest i PAOK Salinika med andre ord.
« Siste redigering: August 14, 2021, 09:19:36 av Kato »
 

Josch

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #4755 på: August 14, 2021, 10:14:35 »
Gode argument fra Cannavaro, men i stor del helt på utsiden av mitt innlegg. Det er en kjent sak at Leeds trenger en midtbane - og en flankespiller. Mitt argument er at disse spillerne (her midtbanespiller) henter du ikke fra Championship. Og helst ikke fra balløya overhodet, der prisene for selv second league players er helt sinnsyke. Kanskje rutine og kjennskap til ligaen er en vei å gå (eks. Gordon Strahan)? Vi trenger kvalitet som kan styrke laget umiddelbart (eks. Raphina) , og tror det finnes i større monn på kontinentet. Handler om å gjøre smarte og edruelige kjøp. Selvsagt skal vi ikke inn i noe race med fotballens parasitter som kaster om seg med penger. Men vi trenger kvalitet når skadene kommer og i kamper der innbytterne kan bidra til å snu et kampbilde. Pr. i dag holder det ikke med Costa, Roberts og Poveda som game changers. Mens andre lag har robuste spillere å sette inn fra benken, vil vi falle i kvalitet ved bytter og skader. Derfor er våre to neste signeringer av så stor betydning. Og jeg tror dessverre ikke at noe av løsningen ligger i Huddersfield til den prisen.

Får en følelse av at prisen er så viktig. I går så Ben White mer ut som 500 000 pund enn 500 millioner. Det ser ganske enkelt ut å sløse bort hundrevis av millioner på spillere som ikke vil levere. Flere av de beste fra championship klarer seg jo meget godt i Premier League. Watkins, Eze, Bowen, Bamford for eksempel. Enig i at prisen på britiske spillere er voldsom, men det er begrenset hva spillere fra championship koster. Og fra kontinentet ryr det jo nå inn spillere fra 200 mill og oppover. Når Norwich denne uka betalte 120 mill for en ukjent gresk venstreving på 19 år fra et middelmådig lag, så er det vel brukbar inflasjon på den siden av kanalen også. Og det ikke lenge etter at de betalte 80 mill for en like ukjent venstreback fra samme lag. Full fest i PAOK Salinika med andre ord.

Når det gjelder Ben White så tror jeg han leverer på sikt. Om han er verdt 500 mill er en annen sak. Men slik er markedet blitt. Alle leverer ikke 100% i sin første kamp.

Etter Brexit har prisene steget for spillere som får innpass i England og de er blitt attraktive. Dette vil også smitte over på ch.ship. Klubbene der vet at PL-klubbene har betalingsvilje/evne (og begrenset marked) og jekker opp prisen.
Om Leeds bør vente mot slutten av vinduet er vanskelig å si. Man kan gjøre gode kjøp hvis klubber MÅ selge og ikke vil brenne inne med varene (Raphina). Men det er en sjans å ta hvis markedet er stramt.
Eller at en "billig" (value for money) spiller passer Bielsa-stilen perfekt, slik noen håper på. Men kvalitet vil bli priset høyt uansett. De store salgene i Europa kan føre til en "dominoeffekt",  der et stort kjøp fører til at noen må selges i de store klubbene til ok pris. Da skjer det ting helt på slutten av vinduet.

Når det gjelder Cannavaros argument om FFP så er det en saga blott i PL. Ingen blir jo straffet for dette lenger. Juks blir ikke avslørt og det er bare for eiere å spytte inn penger, ser det ut til. FFP er til for at vi ikke skal få et nytt Man City. For å bli topp 6 så konkurrerer Leeds i praksis med 6-7 klubber som betaler fantasisummer for spillere og som har råd til å gjøre flere bomkjøp eller bytte dyre trenere.

Reanys utspill er provoserende for mange, men har i hvert fall ført til flere motsvar som er interessante.

Kato

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #4756 på: August 14, 2021, 10:28:30 »
Gode argument fra Cannavaro, men i stor del helt på utsiden av mitt innlegg. Det er en kjent sak at Leeds trenger en midtbane - og en flankespiller. Mitt argument er at disse spillerne (her midtbanespiller) henter du ikke fra Championship. Og helst ikke fra balløya overhodet, der prisene for selv second league players er helt sinnsyke. Kanskje rutine og kjennskap til ligaen er en vei å gå (eks. Gordon Strahan)? Vi trenger kvalitet som kan styrke laget umiddelbart (eks. Raphina) , og tror det finnes i større monn på kontinentet. Handler om å gjøre smarte og edruelige kjøp. Selvsagt skal vi ikke inn i noe race med fotballens parasitter som kaster om seg med penger. Men vi trenger kvalitet når skadene kommer og i kamper der innbytterne kan bidra til å snu et kampbilde. Pr. i dag holder det ikke med Costa, Roberts og Poveda som game changers. Mens andre lag har robuste spillere å sette inn fra benken, vil vi falle i kvalitet ved bytter og skader. Derfor er våre to neste signeringer av så stor betydning. Og jeg tror dessverre ikke at noe av løsningen ligger i Huddersfield til den prisen.

Får en følelse av at prisen er så viktig. I går så Ben White mer ut som 500 000 pund enn 500 millioner. Det ser ganske enkelt ut å sløse bort hundrevis av millioner på spillere som ikke vil levere. Flere av de beste fra championship klarer seg jo meget godt i Premier League. Watkins, Eze, Bowen, Bamford for eksempel. Enig i at prisen på britiske spillere er voldsom, men det er begrenset hva spillere fra championship koster. Og fra kontinentet ryr det jo nå inn spillere fra 200 mill og oppover. Når Norwich denne uka betalte 120 mill for en ukjent gresk venstreving på 19 år fra et middelmådig lag, så er det vel brukbar inflasjon på den siden av kanalen også. Og det ikke lenge etter at de betalte 80 mill for en like ukjent venstreback fra samme lag. Full fest i PAOK Salinika med andre ord.

Når det gjelder Ben White så tror jeg han leverer på sikt. Om han er verdt 500 mill er en annen sak. Men slik er markedet blitt. Alle leverer ikke 100% i sin første kamp.

Etter Brexit har prisene steget for spillere som får innpass i England og de er blitt attraktive. Dette vil også smitte over på ch.ship. Klubbene der vet at PL-klubbene har betalingsvilje/evne (og begrenset marked) og jekker opp prisen.
Om Leeds bør vente mot slutten av vinduet er vanskelig å si. Man kan gjøre gode kjøp hvis klubber MÅ selge og ikke vil brenne inne med varene (Raphina). Men det er en sjans å ta hvis markedet er stramt.
Eller at en "billig" (value for money) spiller passer Bielsa-stilen perfekt, slik noen håper på. Men kvalitet vil bli priset høyt uansett. De store salgene i Europa kan føre til en "dominoeffekt",  der et stort kjøp fører til at noen må selges i de store klubbene til ok pris. Da skjer det ting helt på slutten av vinduet.

Når det gjelder Cannavaros argument om FFP så er det en saga blott i PL. Ingen blir jo straffet for dette lenger. Juks blir ikke avslørt og det er bare for eiere å spytte inn penger, ser det ut til. FFP er til for at vi ikke skal få et nytt Man City. For å bli topp 6 så konkurrerer Leeds i praksis med 6-7 klubber som betaler fantasisummer for spillere og som har råd til å gjøre flere bomkjøp eller bytte dyre trenere.

Reanys utspill er provoserende for mange, men har i hvert fall ført til flere motsvar som er interessante.

Ben White er en spillende stopper. Han mangler definitivt litt høyde. Det var problemfritt med fyrtårnene Dunk og Burn ved sin side i Brighton i fjor. I går var han sjanseløs i lufta, og hadde overraskende mye trøbbel langs bakken. Nå er han i spot-lighten med en vanvittig prislapp. I et veldig skjørt Arsenal-lag. Jeg er langt fra overbevist, men det er tidlig.

leedslife

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #4757 på: August 14, 2021, 13:03:52 »
Gode argument fra Cannavaro, men i stor del helt på utsiden av mitt innlegg. Det er en kjent sak at Leeds trenger en midtbane - og en flankespiller. Mitt argument er at disse spillerne (her midtbanespiller) henter du ikke fra Championship. Og helst ikke fra balløya overhodet, der prisene for selv second league players er helt sinnsyke. Kanskje rutine og kjennskap til ligaen er en vei å gå (eks. Gordon Strahan)? Vi trenger kvalitet som kan styrke laget umiddelbart (eks. Raphina) , og tror det finnes i større monn på kontinentet. Handler om å gjøre smarte og edruelige kjøp. Selvsagt skal vi ikke inn i noe race med fotballens parasitter som kaster om seg med penger. Men vi trenger kvalitet når skadene kommer og i kamper der innbytterne kan bidra til å snu et kampbilde. Pr. i dag holder det ikke med Costa, Roberts og Poveda som game changers. Mens andre lag har robuste spillere å sette inn fra benken, vil vi falle i kvalitet ved bytter og skader. Derfor er våre to neste signeringer av så stor betydning. Og jeg tror dessverre ikke at noe av løsningen ligger i Huddersfield til den prisen.

Får en følelse av at prisen er så viktig. I går så Ben White mer ut som 500 000 pund enn 500 millioner. Det ser ganske enkelt ut å sløse bort hundrevis av millioner på spillere som ikke vil levere. Flere av de beste fra championship klarer seg jo meget godt i Premier League. Watkins, Eze, Bowen, Bamford for eksempel. Enig i at prisen på britiske spillere er voldsom, men det er begrenset hva spillere fra championship koster. Og fra kontinentet ryr det jo nå inn spillere fra 200 mill og oppover. Når Norwich denne uka betalte 120 mill for en ukjent gresk venstreving på 19 år fra et middelmådig lag, så er det vel brukbar inflasjon på den siden av kanalen også. Og det ikke lenge etter at de betalte 80 mill for en like ukjent venstreback fra samme lag. Full fest i PAOK Salinika med andre ord.

Når det gjelder Ben White så tror jeg han leverer på sikt. Om han er verdt 500 mill er en annen sak. Men slik er markedet blitt. Alle leverer ikke 100% i sin første kamp.

Etter Brexit har prisene steget for spillere som får innpass i England og de er blitt attraktive. Dette vil også smitte over på ch.ship. Klubbene der vet at PL-klubbene har betalingsvilje/evne (og begrenset marked) og jekker opp prisen.
Om Leeds bør vente mot slutten av vinduet er vanskelig å si. Man kan gjøre gode kjøp hvis klubber MÅ selge og ikke vil brenne inne med varene (Raphina). Men det er en sjans å ta hvis markedet er stramt.
Eller at en "billig" (value for money) spiller passer Bielsa-stilen perfekt, slik noen håper på. Men kvalitet vil bli priset høyt uansett. De store salgene i Europa kan føre til en "dominoeffekt",  der et stort kjøp fører til at noen må selges i de store klubbene til ok pris. Da skjer det ting helt på slutten av vinduet.

Når det gjelder Cannavaros argument om FFP så er det en saga blott i PL. Ingen blir jo straffet for dette lenger. Juks blir ikke avslørt og det er bare for eiere å spytte inn penger, ser det ut til. FFP er til for at vi ikke skal få et nytt Man City. For å bli topp 6 så konkurrerer Leeds i praksis med 6-7 klubber som betaler fantasisummer for spillere og som har råd til å gjøre flere bomkjøp eller bytte dyre trenere.

Reanys utspill er provoserende for mange, men har i hvert fall ført til flere motsvar som er interessante.

Ben White er en spillende stopper. Han mangler definitivt litt høyde. Det var problemfritt med fyrtårnene Dunk og Burn ved sin side i Brighton i fjor. I går var han sjanseløs i lufta, og hadde overraskende mye trøbbel langs bakken. Nå er han i spot-lighten med en vanvittig prislapp. I et veldig skjørt Arsenal-lag. Jeg er langt fra overbevist, men det er tidlig.
Første kamp i sesongen. De startet tregt i fjor og. Men mangelen på pondus, ledere og tilstedeværelse i den 11eren til Arsenal er jo helt hinsides. At man kan opptre så soft er helt ubegripelig. For en jobb han har arteta

Kickthemdown

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #4758 på: August 14, 2021, 13:13:46 »
Gode argument fra Cannavaro, men i stor del helt på utsiden av mitt innlegg. Det er en kjent sak at Leeds trenger en midtbane - og en flankespiller. Mitt argument er at disse spillerne (her midtbanespiller) henter du ikke fra Championship. Og helst ikke fra balløya overhodet, der prisene for selv second league players er helt sinnsyke. Kanskje rutine og kjennskap til ligaen er en vei å gå (eks. Gordon Strahan)? Vi trenger kvalitet som kan styrke laget umiddelbart (eks. Raphina) , og tror det finnes i større monn på kontinentet. Handler om å gjøre smarte og edruelige kjøp. Selvsagt skal vi ikke inn i noe race med fotballens parasitter som kaster om seg med penger. Men vi trenger kvalitet når skadene kommer og i kamper der innbytterne kan bidra til å snu et kampbilde. Pr. i dag holder det ikke med Costa, Roberts og Poveda som game changers. Mens andre lag har robuste spillere å sette inn fra benken, vil vi falle i kvalitet ved bytter og skader. Derfor er våre to neste signeringer av så stor betydning. Og jeg tror dessverre ikke at noe av løsningen ligger i Huddersfield til den prisen.

Får en følelse av at prisen er så viktig. I går så Ben White mer ut som 500 000 pund enn 500 millioner. Det ser ganske enkelt ut å sløse bort hundrevis av millioner på spillere som ikke vil levere. Flere av de beste fra championship klarer seg jo meget godt i Premier League. Watkins, Eze, Bowen, Bamford for eksempel. Enig i at prisen på britiske spillere er voldsom, men det er begrenset hva spillere fra championship koster. Og fra kontinentet ryr det jo nå inn spillere fra 200 mill og oppover. Når Norwich denne uka betalte 120 mill for en ukjent gresk venstreving på 19 år fra et middelmådig lag, så er det vel brukbar inflasjon på den siden av kanalen også. Og det ikke lenge etter at de betalte 80 mill for en like ukjent venstreback fra samme lag. Full fest i PAOK Salinika med andre ord.

Når det gjelder Ben White så tror jeg han leverer på sikt. Om han er verdt 500 mill er en annen sak. Men slik er markedet blitt. Alle leverer ikke 100% i sin første kamp.

Etter Brexit har prisene steget for spillere som får innpass i England og de er blitt attraktive. Dette vil også smitte over på ch.ship. Klubbene der vet at PL-klubbene har betalingsvilje/evne (og begrenset marked) og jekker opp prisen.
Om Leeds bør vente mot slutten av vinduet er vanskelig å si. Man kan gjøre gode kjøp hvis klubber MÅ selge og ikke vil brenne inne med varene (Raphina). Men det er en sjans å ta hvis markedet er stramt.
Eller at en "billig" (value for money) spiller passer Bielsa-stilen perfekt, slik noen håper på. Men kvalitet vil bli priset høyt uansett. De store salgene i Europa kan føre til en "dominoeffekt",  der et stort kjøp fører til at noen må selges i de store klubbene til ok pris. Da skjer det ting helt på slutten av vinduet.

Når det gjelder Cannavaros argument om FFP så er det en saga blott i PL. Ingen blir jo straffet for dette lenger. Juks blir ikke avslørt og det er bare for eiere å spytte inn penger, ser det ut til. FFP er til for at vi ikke skal få et nytt Man City. For å bli topp 6 så konkurrerer Leeds i praksis med 6-7 klubber som betaler fantasisummer for spillere og som har råd til å gjøre flere bomkjøp eller bytte dyre trenere.

Reanys utspill er provoserende for mange, men har i hvert fall ført til flere motsvar som er interessante.

Ben White er en spillende stopper. Han mangler definitivt litt høyde. Det var problemfritt med fyrtårnene Dunk og Burn ved sin side i Brighton i fjor. I går var han sjanseløs i lufta, og hadde overraskende mye trøbbel langs bakken. Nå er han i spot-lighten med en vanvittig prislapp. I et veldig skjørt Arsenal-lag. Jeg er langt fra overbevist, men det er tidlig.
Første kamp i sesongen. De startet tregt i fjor og. Men mangelen på pondus, ledere og tilstedeværelse i den 11eren til Arsenal er jo helt hinsides. At man kan opptre så soft er helt ubegripelig. For en jobb han har arteta
Sparket lenge før jul.

Fantasyland

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #4759 på: August 14, 2021, 17:05:43 »
Håper det blir livlig i denne tråden de neste par ukene. For det som ble prestert i dag…det bare forsterker inntrykket av hvor tynn stall vi har. Samme lag, samme problemer. Håper så inderlig vi klarer å lande noen sentralt på midten.

rd1

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #4760 på: August 15, 2021, 11:55:42 »
Nandez fra cagliari ryktes igjen.. noe sånt på til!!
"Who needs Cantona??"

Gordon McUseless

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #4761 på: August 15, 2021, 11:57:59 »
Nandez fra cagliari ryktes igjen.. noe sånt på til!!
Hvor god er han egentlig?

rd1

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #4762 på: August 15, 2021, 12:29:00 »
Bedre en Dallas, Koch, Klich vil jeg tro..
"Who needs Cantona??"

ar9

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #4763 på: August 15, 2021, 12:37:57 »
Hørte Angus Kinnear på en Podcast forklare at spillerkjøpene vi gjorde før forrige sesong var da i realiteten kjøp for 2 år. Altså vi tok alt med en gang istedenfor å skulle spre det over to sesonger.
Forståelig når hovedmålet var å unngå nedrykk.
Samtidig kan det fort føre til litt stagnasjon / tilbakegang denne sesongen ettersom konkurrentene forsterker.

Som de fleste andre her går jeg fortsatt og drømmer om en signering i RDP/Cuenha/Nandez klassen. En på midten som ville hevet nivået på start 11’ren. Men det er lite som tyder på at det blir en realitet i dette vinduet.
Kanskje må vi bare rett og slett vente til neste sommer igjen før vi vrenger bukselummene?


Sent from my iPhone using Tapatalk

ar9

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #4764 på: August 15, 2021, 12:55:58 »
Ser heller ikke noe problemer med å hente spillere fra Championship. Mange spiller som vi regner som PL spillere idag fikk sitt gjennombrudd i Championship. Enten har de gått gradene i divisjons systemet eller vært på utlån fra en PL klubb.
Disse spillerne er godt assimilert og bedre herdet fysisk enn en mer eksotisk spiller fra en annen liga.
Samtidig er det kanskje lettere å finne «hidden gems» i utlandet.

Det viktigste må uansett være spillerens nivå, potensiale og innstilling.

Kanskje smellen mot Scum gjør Bielsa mer tilbøyelig for å slippe nye spillere inn døra?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Josch

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #4765 på: August 15, 2021, 13:02:06 »
Hørte Angus Kinnear på en Podcast forklare at spillerkjøpene vi gjorde før forrige sesong var da i realiteten kjøp for 2 år. Altså vi tok alt med en gang istedenfor å skulle spre det over to sesonger.
Forståelig når hovedmålet var å unngå nedrykk.
Samtidig kan det fort føre til litt stagnasjon / tilbakegang denne sesongen ettersom konkurrentene forsterker.

Som de fleste andre her går jeg fortsatt og drømmer om en signering i RDP/Cuenha/Nandez klassen. En på midten som ville hevet nivået på start 11’ren. Men det er lite som tyder på at det blir en realitet i dette vinduet.
Kanskje må vi bare rett og slett vente til neste sommer igjen før vi vrenger bukselummene?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Veldig bra ar9. Dette er faktisk noe jeg selv hadde tenkt å skrive!

Kjøpene for 100 mill i fjor var nok med tanke på to sesonger.

-Noe av dette ble finansiert med salg av aksjer til 49ers. 50 mill. Det gjøres ikke dette året (selv om Danny Mills nevnte det kunne skje enda et nedsalg)
-I fjor så Orta for seg Brexit i 2021,  og handlet mye i forkant mens det var et lettere marked.
-Hovedmålet i sesong 1 var å trygge plassen. Det var faktisk viktigere enn å trygge plassen i sesong 2.
-I tillegg lurer denne Augustin-saken, som sannsynligvis blir en belastning.

Det er logisk at det ble brukt mye i sesong 1 og mindre i sesong 2. Nå er det allerede brukt en del i 2021 til kjøp.
« Siste redigering: August 15, 2021, 15:53:39 av Josch »

Gordon McUseless

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #4766 på: August 15, 2021, 13:31:15 »
Hørte Angus Kinnear på en Podcast forklare at spillerkjøpene vi gjorde før forrige sesong var da i realiteten kjøp for 2 år. Altså vi tok alt med en gang istedenfor å skulle spre det over to sesonger.
Forståelig når hovedmålet var å unngå nedrykk.
Samtidig kan det fort føre til litt stagnasjon / tilbakegang denne sesongen ettersom konkurrentene forsterker.

Som de fleste andre her går jeg fortsatt og drømmer om en signering i RDP/Cuenha/Nandez klassen. En på midten som ville hevet nivået på start 11’ren. Men det er lite som tyder på at det blir en realitet i dette vinduet.
Kanskje må vi bare rett og slett vente til neste sommer igjen før vi vrenger bukselummene?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hvis han er nærheten av DePaul klasse er det bare å kaste pengene etter de, men det tviler jeg på, men sikkert bedre enn mye vi har pr dato ja.

Cannavaro

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #4767 på: August 15, 2021, 15:22:49 »
Nandez fra cagliari ryktes igjen.. noe sånt på til!!
Ifølge Football Italia så krever Cagliari 36 MIO Euro for ham, så dette ryktet eller potensiell overgang tror jeg vi skal glemme...
MFLU - Miracles For Leeds United

Gordon McUseless

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #4768 på: August 15, 2021, 17:26:53 »
Nandez fra cagliari ryktes igjen.. noe sånt på til!!
Ifølge Football Italia så krever Cagliari 36 MIO Euro for ham, så dette ryktet eller potensiell overgang tror jeg vi skal glemme...
Det er vel noe der i gaten det ryktene gikk med RDP, så når vi ikke hadde råd til han, så er vel Nandez en glemmesak til den prisen og tenker jeg. Han er ikke verdt det samme som RDP etter det jeg ha sett.

baste

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #4769 på: August 16, 2021, 09:44:19 »
Har ikke mistet trua på Orta, A.R og Bielsa riktig enda, det jobbes mye i kulissene i Leeds.
Elland Road planlegges utbygd til å ta 60.000 tilskuere, det vil uten tvil betyr mer penger i krigskassa.

Fornøyd med 6-9 plass i år, håper virkelig ikke vi havna i nedrykksstriden. Trur Leeds er for godt drillet til det, Rodrigo vil bli bedre, Raphinha vil slutte å gi vekk ballen, Phillips, Junior  og Llorente vil sette sitt preg på laget.

Vil bytte ut Costa, med Summerville…evt bruka Costa i en deal ved kjøp av Kent


MOT