Skrevet av Emne: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26  (Lest 1474540 ganger)

0 medlemmer og 10 gjester leser dette emnet.

Dennis

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6300 på: Juni 21, 2022, 13:08:07 »
Ser at Tyler Adams stadig ryktes. Ut i fra videoer ser han bra ut. Ballvinner som flytter beina raskt og ekstremt mye. Virker å ha bra overblikk og gode pasninger. Men hvem ser ikke bra ut på youtube?

I utgangspunktet virker både Aaronson og Adams som fine signeringer..men jeg får litt Solskjær, Berget, Eikrem vipper av signeringene. Nå henter vi fra et høyere nivå enn det Molde er og var, så håper bekymringene er grunnløse.

Kalimuendo ser også veødig bra ut på youtube  8) ;)
Jeg deler så absolutt de bekymringene dine.

Helt enig, gutter. Så langt er alle for meg totalt ukjente spillere, før de er havnet i vårt søkelys. Totalt unproven i PL. Med Phillips og Raphinha ut må vi forsterke noe voldsomt.
Helt enig. Youtube har fintet oss greit før.. Sebastian Sorsa, han belgiske driblefanten som ikke evnet å slå et innlegg og mange mange flere. Hadde fryktinngytende skrytevideoer..  ;D

Hva med Felipe da Costa? 8)
Marching on together!

Kato

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6301 på: Juni 21, 2022, 13:11:58 »
Ser at Tyler Adams stadig ryktes. Ut i fra videoer ser han bra ut. Ballvinner som flytter beina raskt og ekstremt mye. Virker å ha bra overblikk og gode pasninger. Men hvem ser ikke bra ut på youtube?

I utgangspunktet virker både Aaronson og Adams som fine signeringer..men jeg får litt Solskjær, Berget, Eikrem vipper av signeringene. Nå henter vi fra et høyere nivå enn det Molde er og var, så håper bekymringene er grunnløse.

Kalimuendo ser også veødig bra ut på youtube  8) ;)
Jeg deler så absolutt de bekymringene dine.

Helt enig, gutter. Så langt er alle for meg totalt ukjente spillere, før de er havnet i vårt søkelys. Totalt unproven i PL. Med Phillips og Raphinha ut må vi forsterke noe voldsomt.

Raphinhia var for meg ukjent når han kom. Det ble suksess. Så fullt mulig å treffe blink med ukjente. Når Petter Veland allerede nå omtaler Roca som sommerns røverkjøp så hjelper det litt på.

Jeg er ikke så bekymret for at Phillips blir solgt faktisk. Skulle gjerne sett at han ble i Leeds, men selges han så tror jeg han fint kan erstattes.
Raphinhia sin erstatter må dem treffe blink med.

Samtlige som har spilt på Leeds i PL var "unproven".  Vi hadde ingen når vi rykket opp, og har ikkje kjøpt en eneste med PL-erfaring. Utenom Daniel James då.

Raphinha. Totalt ukjent fra fransk bakgårdsklubb.

Bakgårdsklubb som spilt i CL...
Men ja, dette med PL erfaring virker å være det eneste som betyr noe for noen.

Vi har vel ikke bare kjøpt Raphinha de siste 4 årene (på han kan Orta fremstå som et geni). Jeg kan begynne i andre enden, Kiko Casilla. Og når spillere som spiller på sine landslag (Llorente og Koch) ikke er i nærheten av nivå over tid i PL så er det jo ikke rart man begynner å lure på hva som kreves i denne ligaen. I utgangspunktet skeptisk til alt Orta driver med, elendig uttelling etter mitt syn. Vi snakkes til høsten. Brenden Aaronson fremstilles som frelser etter å ha spilt i en middelmådig liga i Europa. Ikke en eneste ante hvem det var i desember. Det gambles over en lav sko. Noen mener til og med det er greit at Phillips forlater. Har de sett statsen med og uten han?

100 ganger verre å miste Phillips enn Raphinha.
Den viktigste mannen vi har er Jesse Marsch, han MÅ få gull ut av gråstein. Det er det gode trenere gjør.

Ikke overbevist så langt. Men han skal få tid.
 

leedslife

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6302 på: Juni 21, 2022, 13:12:42 »
At Ralph var helt ukjent er jo ikke helt riktig.
Ralph var jo en viktig bidragsyter til at Rennes spilte seg til CL. I tillegg lå han statistisk som blant de beste performerne i ligaen (kantspillere).
Det er jo også viden kjent at Ligue 1 har vært en god liga for PL siste årene. I tillegg har man kunne gjort økonomisk smarte kjøp noe denne overgangen mf har vist seg.
Vi fikk jo se fra første fraspark en spiller som hadde nivået inne. Det var jo aldri noe tvil. Ferdighetsnivå i egen klasse i vårt lag så klart, men måten han tok tempoet og det fysiske på var imponerende.
Hva gjelder Kalvin så synes jeg det er litt underlig at det blir kategorisert som en vi lett kan erstatte.
Kalvin utenfor banen har jo flere her heldigvis vært inne på siste uka.
Men fotballmessig og så er han uten tvil vår beste performer siste årene. Faktisk blandt våre beste performere kamp etter kamp nå i slutten av sesongen og skal man bruke litt tid på statistikk. De neste sesongene går han inn i sine beste år som fotballspiller. Hvis vi har et trenerteam som ikke klarer å utvikle et slikt potensial videre til å bli  blant ligaens beste midtbanespiller neste 4-5 sesongene så blir jeg bekymret.
Mer realistisk er det vel at vi må selge iht modellen. Akkurat nå har vi jo ingen spillere av særlig verdi, bortsett fra han og Ralph, som vil gagne modellen og spillerlogistikken videre.
Vi har noen unge engelske spillere som på sikt kan gi oss mynt i kassen, men både Gelhart, Greenwood,Drameh, Cresswell og Bate må forvaltes gradvis neste årene skal vi på sikt kunne profitere maks på dem.
Jeg synes egentlig signeringene vi har gjort så langt har vært greie. Med Kristensen har vi erstattet en posisjon som ikke var superviktig. Sannsynligvis vil vi få en yngre, mer moderne og bedre fotballspiller enn Ayling. I tillegg en spiller som spiller internasjonale kamper. Med Roca og Brenden dekker vi jo egentlig posisjoner som har stått åpne. Roca som potensielt en fantastisk rollespiller og en litt missing link for meg i dette laget. Brenden potensielt en Ralph case på sikt. Så det er jo veldig positivt. Skulle vi miste Kalvin og Ralph kommer jo den virkelig store prøven igjen. Da har du spesifikke nøkkelposisjoner som skal erstattes. Vi så hvordan det gikk med Firpo. Det er ingen automatikk til at spillere som knapt spiller kamper automatisk skal plukke opp den hansken fra dag 1.
I tillegg var Alioski på langt nær så innflytelsesrik som Kalvin og Ralph.

Jeg håper Kalvin skriver under og blir. Om Ralph går så er det helt greit og egentlig forventet.
Uten Kalvin og med feks han amerikaneren inn så kan det bli for mye socceroos
Det er utrolig viktig at man ikke rokker for mye med tilhørigheten og identiteten.
Man kunne merke det litt på omgivelsene med Marsch da han kom inn. Vi må ha nøkkelpersoner som er fanebærere for de tingene både på styrerom, i garderoben og på banen.
« Siste redigering: Juni 21, 2022, 13:26:47 av leedslife »

Fantasyland

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6303 på: Juni 21, 2022, 13:37:57 »
Ohhhhhh...krysser alt som krysses kan her...


LUFCFANZONE
@LUFCFANZ0NE
Speaking exclusively with LUFCFANZONE, Mo Camara’s agent has told us:

‘Leeds have been in direct contact with RB Salzburg and like the player’s profile’

‘They have only demonstrated their interest and have not yet made an offer - we hope to have an answer very soon’

#LUFC #MOT

Kato

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6304 på: Juni 21, 2022, 13:40:01 »
Ohhhhhh...krysser alt som krysses kan her...


LUFCFANZONE
@LUFCFANZ0NE
Speaking exclusively with LUFCFANZONE, Mo Camara’s agent has told us:

‘Leeds have been in direct contact with RB Salzburg and like the player’s profile’

‘They have only demonstrated their interest and have not yet made an offer - we hope to have an answer very soon’

#LUFC #MOT

Defensive midfielder. Good bye Phillips.
 

Fantasyland

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6305 på: Juni 21, 2022, 13:42:50 »
Ohhhhhh...krysser alt som krysses kan her...


LUFCFANZONE
@LUFCFANZ0NE
Speaking exclusively with LUFCFANZONE, Mo Camara’s agent has told us:

‘Leeds have been in direct contact with RB Salzburg and like the player’s profile’

‘They have only demonstrated their interest and have not yet made an offer - we hope to have an answer very soon’

#LUFC #MOT

Defensive midfielder. Good bye Phillips.

Helt åpenbart. Han er isåfall erstatteren. Selve kronjuvelen i Salzburg. Minner om Kanté i stilen....

Eriksen55

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6306 på: Juni 21, 2022, 13:44:16 »
Ohhhhhh...krysser alt som krysses kan her...


LUFCFANZONE
@LUFCFANZ0NE
Speaking exclusively with LUFCFANZONE, Mo Camara’s agent has told us:

‘Leeds have been in direct contact with RB Salzburg and like the player’s profile’

‘They have only demonstrated their interest and have not yet made an offer - we hope to have an answer very soon’

#LUFC #MOT

Defensive midfielder. Good bye Phillips.

Helt åpenbart. Han er isåfall erstatteren. Selve kronjuvelen i Salzburg. Minner om Kanté i stilen....

Camara og Garner inn så er Phillips erstattet, tror jeg. I hvert fall på banen  :)

Cerberos67

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6307 på: Juni 21, 2022, 13:49:03 »
... Noen mener til og med det er greit at Phillips forlater. Har de sett statsen med og uten han?

I en sesong som vi nok alle er enige om ikke var spesielt bra av Leeds og ei heller av Kalvin, er tallene allikevel 1.2 poengsnitt i kamper med Kalvin og 0,78 hvor han ikke har vært på banen.
Likeledes 1.3 i snitt for baklengsmål mot 2.4 henholdsvis med og uten ham på banen. Kun offensivt er stats i hans disfavør med kun 1 mål per kamp med ham på banen og 1,57 uten.

Han var jo kanskje "heldig" og slapp unna de verste kampene mot ManC, Liverpool, men tallene tyder jo på at det kanskje ikke hadde sett så ille ut om han bidro (om enn utfallet nok hadde blitt det samme).

Ingen tvil om at han er viktig for balansen og kontrollen i det defensive, men som i arbeidslivet ellers er ingen uerstattelig - spørsmålet er vel snarere om vi har tid til å vente til noen andre hever seg?

Fido

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6308 på: Juni 21, 2022, 15:47:10 »
Leeds er en klubb som faktisk kan gå i pluss på spillerlogistikk. Tilfeller som Raphinha kommer tilfeldig, og kan komme igjen. Men vi har et akademi som kan få opp engelske spillere med PL potesiale. Engelske, eller britiske, PL spillere er overpriset så det holder. La nå Phillips håve inn oljepenger, og vi kan finne minst 2 like gode erstattere for den samme summen. Mens vi venter på neste akademispiller som tar steget opp.

Første sesong i PL viste at vi hadde kvalitet. 21/22 sesongen viste at vi hadde for liten bredde i stallen. De nest beste var ikke gode nok. De 2 spillersalgene vi gjør nå vil kunne rette på dette.

Dennis

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6309 på: Juni 21, 2022, 16:05:30 »
Ohhhhhh...krysser alt som krysses kan her...


LUFCFANZONE
@LUFCFANZ0NE
Speaking exclusively with LUFCFANZONE, Mo Camara’s agent has told us:

‘Leeds have been in direct contact with RB Salzburg and like the player’s profile’

‘They have only demonstrated their interest and have not yet made an offer - we hope to have an answer very soon’

#LUFC #MOT

Regner med du har sett han en del siden du er såpass gira?

Hva slags spiller er han utover def mid?
Marching on together!

Reaney

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6310 på: Juni 21, 2022, 16:43:36 »
RB Salzburg signing igjen. Skjønner ingenting. Men det kommer vel av at jeg har fulltidsjobb med å bare følge Leeds.

J-R

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6311 på: Juni 21, 2022, 17:24:44 »
RB Salzburg signing igjen. Skjønner ingenting. Men det kommer vel av at jeg har fulltidsjobb med å bare følge Leeds.
Dette er vel som da Solskjær tok med seg halve Molde til Cardiff !
Vet hvordan det gikk!!
Håpe de holder nivået…,

Fantasyland

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6312 på: Juni 21, 2022, 17:51:34 »
Ohhhhhh...krysser alt som krysses kan her...


LUFCFANZONE
@LUFCFANZ0NE
Speaking exclusively with LUFCFANZONE, Mo Camara’s agent has told us:

‘Leeds have been in direct contact with RB Salzburg and like the player’s profile’

‘They have only demonstrated their interest and have not yet made an offer - we hope to have an answer very soon’

#LUFC #MOT

Regner med du har sett han en del siden du er såpass gira?

Hva slags spiller er han utover def mid?

Tror jeg skal være forsiktig med å skryte på meg full scouting rapport, men jeg fanget opp navnet hans i en større diskusjon rundt CDM'er og spillertyper før januarvinduet så da ble jeg litt nysgjerrig og titta litt. Og når Marsch ble ansatt som ny manager så ble det jo fort enda mer interessant :)

Det første jeg la merke til er stilen hans som er helt særegen. Vet ikke om jeg har noe godt ord for å beskrive den bortsett fra fasinerende. Uansett, hvis vi skal sammenligne litt med Phillips da. Først gjør jeg en forutsetning om at vi skal spille med dobbel-pivot. Jeg har hvertfall ikke sett en eneste variant av dette energidrikk-systemet som ikke gjør det.

Den åpenbare forandringen under Marsch-ball blir at mye av spillet kommer til å drives gjennom midten og da trenger vi typer som kan gjøre nettopp det. Camara er sterk i kroppen, selv om det nødvendigvis ikke ser sånn ut, og har utrolig god balanse med ball i fart som betyr at han kan dra av et par mann og fortsette videre oppover i banen. Der går det jo fort litt tregere med Phillips som også har en tendens til å bli løpt opp / tatt igjen og takla. Camara er også ekstremt aggressiv i gjennvinningsfasen og er god til å snu spillet. Han har ikke de susende taklingene som Phillips har, men bruker heller farta til å løpe opp og jage spillere. Vi som har spilt litt fotball selv vil nok kallle dette for en jævla irriterende type :)

Rollen og systemet som skal spilles er jo velkjent for Camara i tillegg vil han ha en partner som utfyller han. Egentlig vil jeg si, utifra hva jeg har sett, at Roca er nærmere i spillertype sammenlignet med Phillips enn det Camara er, selv om det da er sistnevnte som muligens blir erstatteren.

Phillips var unik i Bielsa sitt single-pivot system hvor han lå som skjerm foran 4'ern bak og i tillegg pinget pasninger ut på kantene som landet på fot til vingene. Men med en litt annen rolle og system er hvertfall påstanden min at han er enklere å erstatte fra et rent fotballfaglig perspektiv. Også får man selv vurdere graden av "enkelhet" , men f.eks sammenlignet med Raphinha mener jeg det altså det er enklere hovedsaklig fordi Raphinha har noe som man ikke kan coaches til - X-faktor. Alle som har drevet med ballidrett vet at x-faktor er noe man enten har eller ikke har. 

Så gjenstår det da å se hva klubben presser på med. Det er uansett ikke gitt at vi får han om Phillips forsvinner og han er førstevalget heller. Rent økonomisk spår jeg ny klubbrekord-deal om så skjer med 30+ millioner pund, men det bør vi ha råd til. I tillegg viskes det i gangene om at at Brighton har han som førstevalg til å ta over etter Bissouma og siden begge er fra Mali finnes det en naturlig link der også. Tipper de har prata sammen allerede...
« Siste redigering: Juni 21, 2022, 17:53:22 av Fantasyland »

leedslife

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6313 på: Juni 21, 2022, 18:36:12 »
Ohhhhhh...krysser alt som krysses kan her...


LUFCFANZONE
@LUFCFANZ0NE
Speaking exclusively with LUFCFANZONE, Mo Camara’s agent has told us:

‘Leeds have been in direct contact with RB Salzburg and like the player’s profile’

‘They have only demonstrated their interest and have not yet made an offer - we hope to have an answer very soon’

#LUFC #MOT

Regner med du har sett han en del siden du er såpass gira?

Hva slags spiller er han utover def mid?

Tror jeg skal være forsiktig med å skryte på meg full scouting rapport, men jeg fanget opp navnet hans i en større diskusjon rundt CDM'er og spillertyper før januarvinduet så da ble jeg litt nysgjerrig og titta litt. Og når Marsch ble ansatt som ny manager så ble det jo fort enda mer interessant :)

Det første jeg la merke til er stilen hans som er helt særegen. Vet ikke om jeg har noe godt ord for å beskrive den bortsett fra fasinerende. Uansett, hvis vi skal sammenligne litt med Phillips da. Først gjør jeg en forutsetning om at vi skal spille med dobbel-pivot. Jeg har hvertfall ikke sett en eneste variant av dette energidrikk-systemet som ikke gjør det.

Den åpenbare forandringen under Marsch-ball blir at mye av spillet kommer til å drives gjennom midten og da trenger vi typer som kan gjøre nettopp det. Camara er sterk i kroppen, selv om det nødvendigvis ikke ser sånn ut, og har utrolig god balanse med ball i fart som betyr at han kan dra av et par mann og fortsette videre oppover i banen. Der går det jo fort litt tregere med Phillips som også har en tendens til å bli løpt opp / tatt igjen og takla. Camara er også ekstremt aggressiv i gjennvinningsfasen og er god til å snu spillet. Han har ikke de susende taklingene som Phillips har, men bruker heller farta til å løpe opp og jage spillere. Vi som har spilt litt fotball selv vil nok kallle dette for en jævla irriterende type :)

Rollen og systemet som skal spilles er jo velkjent for Camara i tillegg vil han ha en partner som utfyller han. Egentlig vil jeg si, utifra hva jeg har sett, at Roca er nærmere i spillertype sammenlignet med Phillips enn det Camara er, selv om det da er sistnevnte som muligens blir erstatteren.

Phillips var unik i Bielsa sitt single-pivot system hvor han lå som skjerm foran 4'ern bak og i tillegg pinget pasninger ut på kantene som landet på fot til vingene. Men med en litt annen rolle og system er hvertfall påstanden min at han er enklere å erstatte fra et rent fotballfaglig perspektiv. Også får man selv vurdere graden av "enkelhet" , men f.eks sammenlignet med Raphinha mener jeg det altså det er enklere hovedsaklig fordi Raphinha har noe som man ikke kan coaches til - X-faktor. Alle som har drevet med ballidrett vet at x-faktor er noe man enten har eller ikke har. 

Så gjenstår det da å se hva klubben presser på med. Det er uansett ikke gitt at vi får han om Phillips forsvinner og han er førstevalget heller. Rent økonomisk spår jeg ny klubbrekord-deal om så skjer med 30+ millioner pund, men det bør vi ha råd til. I tillegg viskes det i gangene om at at Brighton har han som førstevalg til å ta over etter Bissouma og siden begge er fra Mali finnes det en naturlig link der også. Tipper de har prata sammen allerede...
Hvordan er han i forhold til Tyler Adams? Han spiller jo på et betraktelig høyere nivå. Et knepp over vårt eget og.


* De skiller jo faktisk bare 1 år ser jeg. Camara året yngre.
 Adams har over 100 kamper for Leipzig. En av de beste klubbene siste årene i Bundesliga. I tillegg CL fotball.
 Statistikken i CL var ikke allverden for Camara, men han må jo ha spilt en helt utrolig god sesong i østerriksk serie siden markedsverdien hans har skutt fullstendig i været på under 1 år. (Kan evt være PL interessen fra Brighton?)
Wyscout har faktisk Phillips som similiar player til Adams.
« Siste redigering: Juni 21, 2022, 19:03:39 av leedslife »

Fantasyland

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6314 på: Juni 21, 2022, 20:50:13 »
Ref scouting-rapport Camara, ser jammen meg ut som en annen tok jobben for meg :D

Tom
@TLong_ftbl
Created my own scouting report template. Guided by learning key aspects from involvement with professional recruitment departments.

• Incorporated "Scouting 4 corners" • Giving context & interpretating players data.
• Hitting key information without over saturation.

https://mobile.twitter.com/tlong_ftbl/status/1539291013642166273
« Siste redigering: Juni 21, 2022, 20:51:51 av Fantasyland »

Fantasyland

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6315 på: Juni 21, 2022, 23:12:40 »
David Ornstein
@David_Ornstein
🚨 EXCL: Arsenal have this evening submitted a formal offer to Leeds for Raphinha. #AFC contacted #LUFC earlier to indicate intention to make bid & that has now landed. Falls well short of #LUFC valuation, expected to be rejected out of hand
@TheAthleticUK

Kato

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6316 på: Juni 22, 2022, 08:42:15 »
Rykter:

Sander Berge med utkjøpsklausul på 35 mill pund. 2 år igjen av kontrakten. Ikke i nærheten av verdt det.

Armando Broja: West Ham og vi interessert, prislapp rundt 30 mill pund fra Chelsea. Etter mitt syn en svært spennende spiss, som bare er 20 år. Albansk landslagsspiller, født i England. 6 mål for Southampton i Premier League denne sesongen. Voldsomt potensiale.

Ryktene om spiss inn forsterkes hver dag. Kalimuendo til 20 mill pund fremdeles på ryktebørsen. Virker som de ikke tenker å kjøre en sesong med bare Bamford/Gelhardt på topp. Ville vært galskap.
« Siste redigering: Juni 22, 2022, 09:13:10 av Kato »
 

Russel_Doig

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6317 på: Juni 22, 2022, 09:13:20 »
Rykter:

Sander Berge med utkjøpsklausul på 35 mill pund. 2 år igjen av kontrakten. Ikke i nærheten av verdt det.

Armando Broja: West Ham og vi interessert, prislapp rundt 30 mill pund fra Chelsea. Etter mitt syn en svært spennende spiss, som bare er 20 år. Albansk landslagsspiller, født i England. 6 mål for Southampton i Premier League denne sesongen. Voldsomt potensiale.

Sander Berge er bra, men ikkje bra nok. For noe som helst over 15 mill må det være helt uaktuelt.

Kato

 

Dennis

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6319 på: Juni 22, 2022, 09:24:33 »
Rykter:

Sander Berge med utkjøpsklausul på 35 mill pund. 2 år igjen av kontrakten. Ikke i nærheten av verdt det.

Armando Broja: West Ham og vi interessert, prislapp rundt 30 mill pund fra Chelsea. Etter mitt syn en svært spennende spiss, som bare er 20 år. Albansk landslagsspiller, født i England. 6 mål for Southampton i Premier League denne sesongen. Voldsomt potensiale.

Sander Berge er bra, men ikkje bra nok. For noe som helst over 15 mill må det være helt uaktuelt.

Jo visst er han bra nok for Premier League. Landslagsspiller for et fremadstormende lag og har allerede bevist at han holder nivået i PL. Var god der før han fikk den alvorlige skaden. På tidspunktet også linket til klubber som Arsenal.

Om problemene med kroppen er borte, hadde det vært topp med Sander inn. Ikke bare for mediadekninga i Norge, men fordi han er en god fotballspiller. Var kanonbra mot Sverige. Litt fysikk er det heller ikke feil å få inn i dette laget. I tillegg bor han bare et par langpasninger unna allerede. Svært lav risiko ift tilpasning. 

Marching on together!

Dennis

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6320 på: Juni 22, 2022, 09:34:11 »
https://motleedsnews.com/featured/leeds-united-make-direct-contact-with-rb-salzburg-to-sign-mo-camara/

Så er det Mo Camara da, erstatteren til Phillips.

Så kan vi snart få svar på spørsmålet "alle" har lurt på; hvor gode ville RB Salzburg vært i Premier League...

Heldigvis ser Minamino ut til å gå til Monaco, men det bekymrer meg litt at våre "tunge" signeringer er fra en høyst middelmådig liga + Roca, men han har spilt lite de siste par sesongene. Så skal det sies at jeg har veldig lite kjennskap fra Østerrike og Salzburg. Heller ikke voldsomt positiv til at en trener skal få inn kun gamle bekjentskaper. Man leser om "egne spillere", men det finnes vel en grense.

Så håper jeg at bekymringene er grunnløse og at det er rent gull vi henter om dagen.
Marching on together!

leedslife

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6321 på: Juni 22, 2022, 09:58:29 »
https://motleedsnews.com/featured/leeds-united-make-direct-contact-with-rb-salzburg-to-sign-mo-camara/

Så er det Mo Camara da, erstatteren til Phillips.

Så kan vi snart få svar på spørsmålet "alle" har lurt på; hvor gode ville RB Salzburg vært i Premier League...

Heldigvis ser Minamino ut til å gå til Monaco, men det bekymrer meg litt at våre "tunge" signeringer er fra en høyst middelmådig liga + Roca, men han har spilt lite de siste par sesongene. Så skal det sies at jeg har veldig lite kjennskap fra Østerrike og Salzburg. Heller ikke voldsomt positiv til at en trener skal få inn kun gamle bekjentskaper. Man leser om "egne spillere", men det finnes vel en grense.

Så håper jeg at bekymringene er grunnløse og at det er rent gull vi henter om dagen.
Tenker det kommer ann på spilleren og potensiale. Man så jo på Erling Braut da han smilte og lo da de spilte CL hymnen i kampen mot Liverpool at man blir ikke overrasket hvis han spiller på tilsvarende lag som motstander om noen år. For oss som kjenner han fra hjemlig liga kunne jo det mentale backes opp med en fysikk etc som man like sjeldent ser i Norge som teknikken og forståelsen hos Martin 15.
Ellers har jo den australske ligaen hoppet opp noen plasser på rankingen de siste årene og blir vel rangert mellom 8-10 av ligaer i Europa.
Så klart milevis bak den engelske.
Skal man være realistisk så finner man vel et gem eller to som overrasker og tar nivået og vel som det, men for de fleste er nok det kvantesteget i nivå for stort og hadde hatt godt av en destinasjon til en mellomliga som den tyske, franske eller nederlandske.

Positive av det jeg har lest om Roca er spillertypen og personen. Tenker det lover godt med en slik type inn som ny i en garderobe der det er litt utskiftninger. Ellers var han vel særs innflytelsesrik på et Espanyol som rykket ned. Da med positivt fortegn.
Hva som skjedde i Bayern vet ikke jeg. Er jo lett å si at sånn kunne skjedd alle pga spillerne som allerede er der. Da får vi håpe valget på Leeds treffer bedre av Roca og team rundt. For det å treffe på klubb og videre destinasjon i en kort karriere sier faktisk en hel del det og spør du meg. Da tenker jeg ikke på penger, men å bli så god som mulig og vinne så mye som mulig der man selv er en viktig spiller.
« Siste redigering: Juni 22, 2022, 10:00:28 av leedslife »

HåvardK

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6322 på: Juni 22, 2022, 11:01:40 »
Blir litt overrasket over skepsisen som utøves her inne på bakgrunn av transferaktiviteten så langt. I stedet for å glede seg til at vi faktisk har fått på plass tre nye fjes på plasser der vi åpenbart har hatt behov for forsterkninger - og det allerede før pre-season - velger flere å bruke energien på å snakke ned spillerne, hvor "bakgårdsliga" er den gjennomgående karakteristikken. Enkelte velger til og med å sammenligne RBS med Molde, og altså østerrisk liga med Eliteserien for noen år tilbake. Hva med å fokusere på at dette er spillere som faktisk har erfaring fra CL, og i tillegg er landslagsspillere?

Det snakkes også mye om PL-erfaring. Dette er i og for seg et godt poeng, men det er vel uproblematisk å ramse opp hundrevis av spillere MED nettopp PL-erfaring fra klubber som Watford, Southampton og Burnley - og som vi ikke hadde villet ha i stallen om vi så hadde fått dem kastet etter oss.
Faktum er at vi i de to siste sesongene har vært så i mangel på alternativer at vi har gitt spillere som McKinstry, Shackleton og Roberts PL-erfaring. Nå velger klubben åpenbart å forsøke å bøte på dette med å utvide stallen (selv om Orta faktisk påstår at vi følger samme linje som tidligere), dog innenfor at noenlunde edruelig nivå økonomisk sett. For meg virker ikke dette som annet enn både fornuftig og gledelig, selv om det selvsagt ikke er noen garanti for at de vi får inn er umiddelbare suksesser, verken hver for seg eller samlet.

Jeg er heller ikke umiddelbart enig i totalslakten av spillere som Koch, Llorente og James, som delvis blir karakterisert som totalflopper. Llorente hadde en meget god vårsesong i fjor, hvor han kanskje var blant ligaens beste stoppere. Så har han i likhet med sine lagkamerater hatt en svært variabel sesong i år, men ble allikevel tatt ut til å spille landskamper for et av Europas beste landslag, hvor han til og med presterte meget godt. Ingen tvil om at han har et høyt nivå inne (og ja, jeg har selv i kampens hete uttrykt frustrasjon over hans prestasjoner i Leeds-trøya, for all del).
Koch har vært mye skadet, men var kanskje en av våre minst dårlige i vårsesongen, og virker å inneha mange av de gode holdningene vi så absolutt trenger i Leeds.
James er kanskje den som får mest tyn. Mulig det har med prislapp og forventninger å gjøre, men jeg ser ikke at han har vært så elendig som mange vil ha det til. Han har sine åpenbare begrensninger, men er jo en terrier som er ekstremt god i press-spill og førsteforsvarsjobbing, og som med sin fart og innsats skaper både frustrasjon og uro hos motstanderne. I tillegg er han ung, og det må derfor kunne forventes at han fortsatt er i utvikling - selv om han aldri blir en ny Raphinha.

Jeg har tidligere vært inne på at en total makeover mtp stallen ikke er veien å gå, fordi det er essensielt å ivareta mentaliteten og samholdet som har vært vårt kjennemerke siden Bielsa kom inn. Jeg håper at vi greier å beholde minst en av våre to juveler, og at vi ikke blir like skadeplaget som denne sesongen. Får vi inn en merittert spiss, er det bare opp til Jesse å forvalte en tropp som burde unngå å ligge i sumpa hele sesongen.

leedslife

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6323 på: Juni 22, 2022, 11:27:51 »
Blir litt overrasket over skepsisen som utøves her inne på bakgrunn av transferaktiviteten så langt. I stedet for å glede seg til at vi faktisk har fått på plass tre nye fjes på plasser der vi åpenbart har hatt behov for forsterkninger - og det allerede før pre-season - velger flere å bruke energien på å snakke ned spillerne, hvor "bakgårdsliga" er den gjennomgående karakteristikken. Enkelte velger til og med å sammenligne RBS med Molde, og altså østerrisk liga med Eliteserien for noen år tilbake. Hva med å fokusere på at dette er spillere som faktisk har erfaring fra CL, og i tillegg er landslagsspillere?

Det snakkes også mye om PL-erfaring. Dette er i og for seg et godt poeng, men det er vel uproblematisk å ramse opp hundrevis av spillere MED nettopp PL-erfaring fra klubber som Watford, Southampton og Burnley - og som vi ikke hadde villet ha i stallen om vi så hadde fått dem kastet etter oss.
Faktum er at vi i de to siste sesongene har vært så i mangel på alternativer at vi har gitt spillere som McKinstry, Shackleton og Roberts PL-erfaring. Nå velger klubben åpenbart å forsøke å bøte på dette med å utvide stallen (selv om Orta faktisk påstår at vi følger samme linje som tidligere), dog innenfor at noenlunde edruelig nivå økonomisk sett. For meg virker ikke dette som annet enn både fornuftig og gledelig, selv om det selvsagt ikke er noen garanti for at de vi får inn er umiddelbare suksesser, verken hver for seg eller samlet.

Jeg er heller ikke umiddelbart enig i totalslakten av spillere som Koch, Llorente og James, som delvis blir karakterisert som totalflopper. Llorente hadde en meget god vårsesong i fjor, hvor han kanskje var blant ligaens beste stoppere. Så har han i likhet med sine lagkamerater hatt en svært variabel sesong i år, men ble allikevel tatt ut til å spille landskamper for et av Europas beste landslag, hvor han til og med presterte meget godt. Ingen tvil om at han har et høyt nivå inne (og ja, jeg har selv i kampens hete uttrykt frustrasjon over hans prestasjoner i Leeds-trøya, for all del).
Koch har vært mye skadet, men var kanskje en av våre minst dårlige i vårsesongen, og virker å inneha mange av de gode holdningene vi så absolutt trenger i Leeds.
James er kanskje den som får mest tyn. Mulig det har med prislapp og forventninger å gjøre, men jeg ser ikke at han har vært så elendig som mange vil ha det til. Han har sine åpenbare begrensninger, men er jo en terrier som er ekstremt god i press-spill og førsteforsvarsjobbing, og som med sin fart og innsats skaper både frustrasjon og uro hos motstanderne. I tillegg er han ung, og det må derfor kunne forventes at han fortsatt er i utvikling - selv om han aldri blir en ny Raphinha.

Jeg har tidligere vært inne på at en total makeover mtp stallen ikke er veien å gå, fordi det er essensielt å ivareta mentaliteten og samholdet som har vært vårt kjennemerke siden Bielsa kom inn. Jeg håper at vi greier å beholde minst en av våre to juveler, og at vi ikke blir like skadeplaget som denne sesongen. Får vi inn en merittert spiss, er det bare opp til Jesse å forvalte en tropp som burde unngå å ligge i sumpa hele sesongen.

Det jeg først og fremst er kritisk til er hvis det viser seg at vi erstatter Kalvin og Ralph med risikocaser fra ligaer som den australske eller tilsvarende.
Det er tross alt PL vi konkurrerer i. Et-par skader, noen suspensjoner eller at vi rett og slett ikke leverer like høyt på samhold, kollektiv innsats og fysisk neste sesong så kan vi fort ende opp med tilsvarende sesong som denne vi nylig la bak oss.
Stort sett de som er hentet inn nå kommer inn for å dekke plasser vi er lette eller der vi rett og slett ikke har noen gode alternativer.
Skal du ta vekk beste nivået i stallen med Kalvin og Ralph er det viktig at det nivået opprettholdes umiddelbart. Det er jo rene utopien å tro at vi kan blende inn 2-3 unggutter hver sesong og at ikke vi klarer å øke treffprosenten på rollespillere og mer innflytelsesrike spillere. Da bærer det jo ned. Risikoen med modellen er jo absolutt til stede og det var vel for alle å se i fjor?
Personlig legger jeg ikke så mye i det at spillere i midten av 20 årene er med i sine landslagstropper eller har et-par kamper i UEFA-cup eller CL.
Det er verdens beste liga vi konkurrer i. De fleste klubbene fra over nedrykk og hele veien opp har jo flust av spillere med erfaring fra landslagsfotball.
Vi trenger også en balanse. Hvis Brenden er en ny Ralph case så holder jo det for dette vinduet. Vi kan jo ikke bare kjøpe caser. Det er jo ikke slik modellen er. Vi trenger jo kontuinitetsbærere, rollespillere og personer som kan gå inn med sterk innflytelse fra dag 1. Bedre nivå du kommer fra, enklere er jo den overgangen vil jeg tro?
Ifht de engelske unge må jo tanken være at vi klarer å blende inn 1, toppen 2 hver sesong. Resten må jo kunne få seniorfotball på andre måter.
Klarer vi å levere slik vi faktisk gjorde da vi lå nede i CC med Cook, Mowatt, Byram, Taylor etc så vil jo dette bli klirrende mynt i kassa.

Ellers er jeg enig med deg vedr Koch. Jeg tror han kan komme handy denne sesongen. Hvordan du beskriver James er jeg og hele enig i. Det er også viktig at spillere som han er hele essensen av hvorfor vi har gjort det så bra siste årene. James er ingen superstjerne på banen eller rockestjerne utenfor banen, men gir 100 prosent lfht kollektivet. En superprofesjonell, ydmyk gutt som gjør det du ber han om. Samme var tilbakemeldingen fra tiden hans hos de røde. Problemet er vel at de fleste her inne har savnet litt bedre fotballspillere i form av ferdigheter. Vi har de fysiske forutsetningene og et kollektiv som går utpå de fleste, men hva gjelder teknisk og fotballforståelse så har det vært ganske average for å si det mildt.

« Siste redigering: Juni 22, 2022, 11:30:26 av leedslife »

leedslife

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6324 på: Juni 22, 2022, 11:41:22 »
Synes og det er litt spesielt at vår beste spiller de siste 4 årene som er viktig på sitt klubblag og sitt landslag, som gikk til finalen i EM fjor, kan enkelt erstattes i dette laget, som med pur flaks holdt plassen i divisjonen. Med et sportsligapparat som faktisk ikke har klart å hevet kvaliteten i stallen noe særlig tross klubbens progresjon siste sesongene. Ser man på penger brukt og verdi.
Mens på den andre siden spillere som Llorente og Koch trekkes frem som gode spillere og kan knapt kritiseres her inne. Tar man Llorente så snakker vi en 29 åring (snart) som har spilt 10 kamper for sitt landslag. Det er altså på nivå med Steffen Hagen for det norske  landslaget.
I tillegg har han vært skadeplaget og ujevn i prestasjonene i flere år. Det er jo akkurat dette klubben får og det vi har sett. Kritikken kommer jo derfra og det må da være helt på sin plass. Leeds som klubb er jo i utvikling hele tiden og skal oppover i pyramiden. Ifølge klubben så skal det tas steg som er nesten helt utenkelige de neste sesongene. Mens for de sindige så holder det vel med at vi klatrer noe opp og ligger trygt de første sesongene.
Jeg skal ærlig innrømme jeg kommenterer her utfra klubbens uttalelser og ambisjoner. Hadde klubben uttalt at målet er å få frem noen talenter og switche litt mellom divisjonene neste årene så hadde jeg stort sett holdt munn. Men når man bommer så fullstendig som man gjorde i fjor og velger å fortsette med samme modell så tenker jeg det er sunt å være kritisk til det motsatte er bevist.
Vi går ikke fri fra hverken formdupp, skader eller suspensjoner selv om det er nytt trenerteam. Eneste vi vet er at modellen er lik. Troppen vil være lik, fokuset vil være likt, kjøpene virker like som tidligere.
Så da sitter vi igjen med et tankesett som forhåpentligvis treffer PL bedre, et trenerteam som kan utvikle spillere i like stor grad som forgjengengeren og summen av dette engasjerer omgivelsene og skaper grobunn til økt progresjon i takt med ambisjonsnivået som er satt.
« Siste redigering: Juni 22, 2022, 11:51:29 av leedslife »

HåvardK

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6325 på: Juni 22, 2022, 12:20:21 »
Blir litt overrasket over skepsisen som utøves her inne på bakgrunn av transferaktiviteten så langt. I stedet for å glede seg til at vi faktisk har fått på plass tre nye fjes på plasser der vi åpenbart har hatt behov for forsterkninger - og det allerede før pre-season - velger flere å bruke energien på å snakke ned spillerne, hvor "bakgårdsliga" er den gjennomgående karakteristikken. Enkelte velger til og med å sammenligne RBS med Molde, og altså østerrisk liga med Eliteserien for noen år tilbake. Hva med å fokusere på at dette er spillere som faktisk har erfaring fra CL, og i tillegg er landslagsspillere?

Det snakkes også mye om PL-erfaring. Dette er i og for seg et godt poeng, men det er vel uproblematisk å ramse opp hundrevis av spillere MED nettopp PL-erfaring fra klubber som Watford, Southampton og Burnley - og som vi ikke hadde villet ha i stallen om vi så hadde fått dem kastet etter oss.
Faktum er at vi i de to siste sesongene har vært så i mangel på alternativer at vi har gitt spillere som McKinstry, Shackleton og Roberts PL-erfaring. Nå velger klubben åpenbart å forsøke å bøte på dette med å utvide stallen (selv om Orta faktisk påstår at vi følger samme linje som tidligere), dog innenfor at noenlunde edruelig nivå økonomisk sett. For meg virker ikke dette som annet enn både fornuftig og gledelig, selv om det selvsagt ikke er noen garanti for at de vi får inn er umiddelbare suksesser, verken hver for seg eller samlet.

Jeg er heller ikke umiddelbart enig i totalslakten av spillere som Koch, Llorente og James, som delvis blir karakterisert som totalflopper. Llorente hadde en meget god vårsesong i fjor, hvor han kanskje var blant ligaens beste stoppere. Så har han i likhet med sine lagkamerater hatt en svært variabel sesong i år, men ble allikevel tatt ut til å spille landskamper for et av Europas beste landslag, hvor han til og med presterte meget godt. Ingen tvil om at han har et høyt nivå inne (og ja, jeg har selv i kampens hete uttrykt frustrasjon over hans prestasjoner i Leeds-trøya, for all del).
Koch har vært mye skadet, men var kanskje en av våre minst dårlige i vårsesongen, og virker å inneha mange av de gode holdningene vi så absolutt trenger i Leeds.
James er kanskje den som får mest tyn. Mulig det har med prislapp og forventninger å gjøre, men jeg ser ikke at han har vært så elendig som mange vil ha det til. Han har sine åpenbare begrensninger, men er jo en terrier som er ekstremt god i press-spill og førsteforsvarsjobbing, og som med sin fart og innsats skaper både frustrasjon og uro hos motstanderne. I tillegg er han ung, og det må derfor kunne forventes at han fortsatt er i utvikling - selv om han aldri blir en ny Raphinha.

Jeg har tidligere vært inne på at en total makeover mtp stallen ikke er veien å gå, fordi det er essensielt å ivareta mentaliteten og samholdet som har vært vårt kjennemerke siden Bielsa kom inn. Jeg håper at vi greier å beholde minst en av våre to juveler, og at vi ikke blir like skadeplaget som denne sesongen. Får vi inn en merittert spiss, er det bare opp til Jesse å forvalte en tropp som burde unngå å ligge i sumpa hele sesongen.

Det jeg først og fremst er kritisk til er hvis det viser seg at vi erstatter Kalvin og Ralph med risikocaser fra ligaer som den australske eller tilsvarende.
Det er tross alt PL vi konkurrerer i. Et-par skader, noen suspensjoner eller at vi rett og slett ikke leverer like høyt på samhold, kollektiv innsats og fysisk neste sesong så kan vi fort ende opp med tilsvarende sesong som denne vi nylig la bak oss.
Stort sett de som er hentet inn nå kommer inn for å dekke plasser vi er lette eller der vi rett og slett ikke har noen gode alternativer.
Skal du ta vekk beste nivået i stallen med Kalvin og Ralph er det viktig at det nivået opprettholdes umiddelbart. Det er jo rene utopien å tro at vi kan blende inn 2-3 unggutter hver sesong og at ikke vi klarer å øke treffprosenten på rollespillere og mer innflytelsesrike spillere. Da bærer det jo ned. Risikoen med modellen er jo absolutt til stede og det var vel for alle å se i fjor?
Personlig legger jeg ikke så mye i det at spillere i midten av 20 årene er med i sine landslagstropper eller har et-par kamper i UEFA-cup eller CL.
Det er verdens beste liga vi konkurrer i. De fleste klubbene fra over nedrykk og hele veien opp har jo flust av spillere med erfaring fra landslagsfotball.
Vi trenger også en balanse. Hvis Brenden er en ny Ralph case så holder jo det for dette vinduet. Vi kan jo ikke bare kjøpe caser. Det er jo ikke slik modellen er. Vi trenger jo kontuinitetsbærere, rollespillere og personer som kan gå inn med sterk innflytelse fra dag 1. Bedre nivå du kommer fra, enklere er jo den overgangen vil jeg tro?
Ifht de engelske unge må jo tanken være at vi klarer å blende inn 1, toppen 2 hver sesong. Resten må jo kunne få seniorfotball på andre måter.
Klarer vi å levere slik vi faktisk gjorde da vi lå nede i CC med Cook, Mowatt, Byram, Taylor etc så vil jo dette bli klirrende mynt i kassa.

Ellers er jeg enig med deg vedr Koch. Jeg tror han kan komme handy denne sesongen. Hvordan du beskriver James er jeg og hele enig i. Det er også viktig at spillere som han er hele essensen av hvorfor vi har gjort det så bra siste årene. James er ingen superstjerne på banen eller rockestjerne utenfor banen, men gir 100 prosent lfht kollektivet. En superprofesjonell, ydmyk gutt som gjør det du ber han om. Samme var tilbakemeldingen fra tiden hans hos de røde. Problemet er vel at de fleste her inne har savnet litt bedre fotballspillere i form av ferdigheter. Vi har de fysiske forutsetningene og et kollektiv som går utpå de fleste, men hva gjelder teknisk og fotballforståelse så har det vært ganske average for å si det mildt.
Gode betraktninger som vanlig, leedslife. Jeg må dog presisere en ting: Jeg utelukker så langt at de innkjøpene som nå er gjort er ment å være direkte erstatninger for Ralph og Kalvin. Hvis det skulle vise seg å være tilfelle, er situasjonen en helt annen enn det jeg skisserer. Signalene fra relativt troverdige kilder er vel entydige på at verken Aaronson, Rasmus eller Roca er ment som erstattere, men som øvrige forsterkninger til en alt for tynn tropp.

HåvardK

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6326 på: Juni 22, 2022, 12:25:32 »
Synes og det er litt spesielt at vår beste spiller de siste 4 årene som er viktig på sitt klubblag og sitt landslag, som gikk til finalen i EM fjor, kan enkelt erstattes i dette laget, som med pur flaks holdt plassen i divisjonen. Med et sportsligapparat som faktisk ikke har klart å hevet kvaliteten i stallen noe særlig tross klubbens progresjon siste sesongene. Ser man på penger brukt og verdi.
Mens på den andre siden spillere som Llorente og Koch trekkes frem som gode spillere og kan knapt kritiseres her inne. Tar man Llorente så snakker vi en 29 åring (snart) som har spilt 10 kamper for sitt landslag. Det er altså på nivå med Steffen Hagen for det norske  landslaget.
I tillegg har han vært skadeplaget og ujevn i prestasjonene i flere år. Det er jo akkurat dette klubben får og det vi har sett. Kritikken kommer jo derfra og det må da være helt på sin plass. Leeds som klubb er jo i utvikling hele tiden og skal oppover i pyramiden. Ifølge klubben så skal det tas steg som er nesten helt utenkelige de neste sesongene. Mens for de sindige så holder det vel med at vi klatrer noe opp og ligger trygt de første sesongene.
Jeg skal ærlig innrømme jeg kommenterer her utfra klubbens uttalelser og ambisjoner. Hadde klubben uttalt at målet er å få frem noen talenter og switche litt mellom divisjonene neste årene så hadde jeg stort sett holdt munn. Men når man bommer så fullstendig som man gjorde i fjor og velger å fortsette med samme modell så tenker jeg det er sunt å være kritisk til det motsatte er bevist.
Vi går ikke fri fra hverken formdupp, skader eller suspensjoner selv om det er nytt trenerteam. Eneste vi vet er at modellen er lik. Troppen vil være lik, fokuset vil være likt, kjøpene virker like som tidligere.
Så da sitter vi igjen med et tankesett som forhåpentligvis treffer PL bedre, et trenerteam som kan utvikle spillere i like stor grad som forgjengengeren og summen av dette engasjerer omgivelsene og skaper grobunn til økt progresjon i takt med ambisjonsnivået som er satt.
Vet ikke om du er ute etter å provosere meg, men greier ikke å overse denne: Du mener altså at det er relevant å sammenligne dagens Spania med Norge i den tiden Steffen Hagen (hvem er det, forresten?) spilte sine ti kamper?
Jeg velger å se litt bort fra uttalte ambisjoner, men tenker heller at vi bør være fornøyd med å etablere oss ca mid-table i de neste to-tre sesongene. Og når kjøpte vi forresten sist inn tre spillere før pre-season? Er ikke dette et steg videre fra fjoråret, f eks - og dermed en endring?
Greit å være kritisk, selvsagt. Men det må være fundert i virkeligheten (ja, nå er det jeg som prøver å provosere).

leedslife

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6327 på: Juni 22, 2022, 12:51:26 »
Synes og det er litt spesielt at vår beste spiller de siste 4 årene som er viktig på sitt klubblag og sitt landslag, som gikk til finalen i EM fjor, kan enkelt erstattes i dette laget, som med pur flaks holdt plassen i divisjonen. Med et sportsligapparat som faktisk ikke har klart å hevet kvaliteten i stallen noe særlig tross klubbens progresjon siste sesongene. Ser man på penger brukt og verdi.
Mens på den andre siden spillere som Llorente og Koch trekkes frem som gode spillere og kan knapt kritiseres her inne. Tar man Llorente så snakker vi en 29 åring (snart) som har spilt 10 kamper for sitt landslag. Det er altså på nivå med Steffen Hagen for det norske  landslaget.
I tillegg har han vært skadeplaget og ujevn i prestasjonene i flere år. Det er jo akkurat dette klubben får og det vi har sett. Kritikken kommer jo derfra og det må da være helt på sin plass. Leeds som klubb er jo i utvikling hele tiden og skal oppover i pyramiden. Ifølge klubben så skal det tas steg som er nesten helt utenkelige de neste sesongene. Mens for de sindige så holder det vel med at vi klatrer noe opp og ligger trygt de første sesongene.
Jeg skal ærlig innrømme jeg kommenterer her utfra klubbens uttalelser og ambisjoner. Hadde klubben uttalt at målet er å få frem noen talenter og switche litt mellom divisjonene neste årene så hadde jeg stort sett holdt munn. Men når man bommer så fullstendig som man gjorde i fjor og velger å fortsette med samme modell så tenker jeg det er sunt å være kritisk til det motsatte er bevist.
Vi går ikke fri fra hverken formdupp, skader eller suspensjoner selv om det er nytt trenerteam. Eneste vi vet er at modellen er lik. Troppen vil være lik, fokuset vil være likt, kjøpene virker like som tidligere.
Så da sitter vi igjen med et tankesett som forhåpentligvis treffer PL bedre, et trenerteam som kan utvikle spillere i like stor grad som forgjengengeren og summen av dette engasjerer omgivelsene og skaper grobunn til økt progresjon i takt med ambisjonsnivået som er satt.
Vet ikke om du er ute etter å provosere meg, men greier ikke å overse denne: Du mener altså at det er relevant å sammenligne dagens Spania med Norge i den tiden Steffen Hagen (hvem er det, forresten?) spilte sine ti kamper?
Jeg velger å se litt bort fra uttalte ambisjoner, men tenker heller at vi bør være fornøyd med å etablere oss ca mid-table i de neste to-tre sesongene. Og når kjøpte vi forresten sist inn tre spillere før pre-season? Er ikke dette et steg videre fra fjoråret, f eks - og dermed en endring?
Greit å være kritisk, selvsagt. Men det må være fundert i virkeligheten (ja, nå er det jeg som prøver å provosere).
Jeg er ikke ute etter å provosere noen. Jeg mener bare det er stor forskjell på å være med i bruttotroppen og knapt spille kamper for sitt landslag enn å være innflytelsesrik på sitt landslag. Om man er blant de beste landslagene i verden eller ikke. Alt spillerne gjør er jo målbart i en tøff konkurranse med et uhorvelig press. Feks Llorente. Får du noen måneder ut av han som PLS beste stopper så er nok det riktig, men på den andre siden kan du få måneder der han ikke virker god nok. Kvaliteten er jo ikke god nok til at han hadde vært en topp stabil PL spiller, La Liga spiller eller fast spansk landslagsspiller, uansett trener.  Man kan jo utvikle og forme folk, men man kan jo ikke trylle. Koch derimot har nok et langt større potensiale slår man sammen beilere som var intr, erfaring ut fra alder og fysiske forutsetningene i landet han kom fra, men dessverre vært uheldig med skader.
Det er klart det kan gå nedom og hjem med de beste spillerne og eller beste trenerene, men sjansen øker jo større erfaring, teknisk, taktiske og mentale ferdigheter spilleren eller treneren har.
Signeringen av Bielsa i 18 synes jeg er et godt eksempel hva gjelder ambisjoner når det kommer til denne klubben. Var lett å sitte å si at det og det kunne gå galt med tanke på tidligere klubber, men mannen hadde også vist at støttes han og får de riktige verktøyene så vil å få Leeds ut av CC bli en grei oppgave. Tar du vekk Warnock så er det vel ikke en trener av de siste 13-14 som har hatt det å slå i bordet med.
Firpo kom vel 6 juli i fjor så vi agerte vel greit nok iht han. Da tar jeg utgangspunkt i at det var en signering klubben ville gjøre tidlig.
Hvorfor vi ikke har signert en sentral midtbanespiller siden Forshaw, og at vi endte opp med en ny ving på slutten av vinduet har jeg enda ikke skjønt.
Men klart jeg forventer jo at 4-5 sesongen på rad uten midtbanespiller og med det skue vi fikk sett i fjor at Orta adresserer det umiddelbart. Til klubbens forsvar så var jo dette første sesongen det faktisk har gått litt på tverke siden de tok over..
Så jeg er positiv iht det, men legger ikke mer i det enn at det bær være et minimum iht konsekvenser det har fått og ambisjoner vi har satt (Rad senest etter vi stod i div).
Det er jo ikke enkelt alt dette, men betyr disse signeringene at vi endelig får tettet hull og økt kvaliteten i stallen, samt at trenerteam klarer å utvikle spillere på samme nivå som tidligere så vil vi nok klatre på tabellen.
Hadde vinduet vært stengt nå så hadde det nok vært den mest optimistke sommeren min iht spillerlogistikk på mangfoldige år, men frykter jo at den vanskeligste delen fortsatt gjenstår. Nemlig erstatte våre soleklart to beste spillere.

Hva gjelder det første du skrev så er vi nok egentlig enig. Mer jeg som har utrykt meg litt feil.
Alarmbjellene mine uler hvis vi skal erstatte våre to beste med tilsvarende risiko som de inn nå. Da mener jeg iht til hvor vi konkurrerer. Både Dansken, Amerikaneren og Spanjolen skal prestere jevnt over noen hakk opp på stigen. Vi er også avhengig av at vi får ut maksimalt av kamper ila en sesong.
Som jeg nevnte i en tidligere post her, skal vi se på våre beste spillere de siste 4-5 sesongene så er det stort sett britiske spillere. Eller spillere kjente med kultur og fotballen. Enten hentet under oss på tabellen eller som større signeringer fordi de har vært blandt de beste i ligaen vi spilte i.
Man kan jo komme med flust av eksempler på engelske spillere med PL erfaring i klubber rundt oss som har vært kjempeskuffelser.
Men jeg tenker jo at av og til lønner det seg å se litt tilbake i egen klubb over hva som har fungert best og hva som ikke har fungert. Det er jo ofte det som er essensielt for å gjenskape suksessen. Det er jo ikke sånn at penger og ressurser står alene for den suksessen. Du hadde jo selv et helt fantastisk innlegg tidligere om symbolverdien i Kalvin.

Det var også et flott innlegg du skrev og mest sannsynlig helt riktig og. Det er så langt mye å glede seg over og jeg har forståelse for at det kan trekke ned humøret litt når det som ses på som god jobb av klubben klusses over av negativt støy fra ulike meningsbærere.
Var heller ikke meningen å være provoserende eller nedlatende. Mest som en motpol til et positivt og lystbetont innlegg når mine egne flammer ikke har tent helt enda. Men beholder vi en av Kalv/Ralph og i tillegg erverver oss en mer statement signering så skal du se jeg og smider over i din båt.


« Siste redigering: Juni 22, 2022, 13:05:04 av leedslife »

Eriksen55

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6328 på: Juni 22, 2022, 13:33:15 »
Rykter:

Sander Berge med utkjøpsklausul på 35 mill pund. 2 år igjen av kontrakten. Ikke i nærheten av verdt det.

Armando Broja: West Ham og vi interessert, prislapp rundt 30 mill pund fra Chelsea. Etter mitt syn en svært spennende spiss, som bare er 20 år. Albansk landslagsspiller, født i England. 6 mål for Southampton i Premier League denne sesongen. Voldsomt potensiale.

Sander Berge er bra, men ikkje bra nok. For noe som helst over 15 mill må det være helt uaktuelt.

Jo visst er han bra nok for Premier League. Landslagsspiller for et fremadstormende lag og har allerede bevist at han holder nivået i PL. Var god der før han fikk den alvorlige skaden. På tidspunktet også linket til klubber som Arsenal.

Om problemene med kroppen er borte, hadde det vært topp med Sander inn. Ikke bare for mediadekninga i Norge, men fordi han er en god fotballspiller. Var kanonbra mot Sverige. Litt fysikk er det heller ikke feil å få inn i dette laget. I tillegg bor han bare et par langpasninger unna allerede. Svært lav risiko ift tilpasning.

Sander er bra, det er det ingen tvil om. Men passer han spillestilen?  Han er ikke kjent for å være god i presspillet. Det har han fått litt kritikk for. Jeg er mest redd for skadene han har hatt, spesielt hamstringen. Litt usikker på om jeg ønsker han.

leedslife

Sv: Rykter: Spillere inn og spillere ut, del 26
« Svar #6329 på: Juni 22, 2022, 13:36:49 »
Har vært linket tidligere, men så det på twitter igjen idag.
Alex Scott fra Bristol City. Oss og Spurs bla intr.
Imponerende og spilt majoriteten av kampene for dem denne sesongen.
Kunne vært en intr spiller som kan bekle flere posisjoner på midtbanen