Skrevet av Emne: Kamp vs Sheffield Wednesday @Elland Road Lørdag 13.04.19 kl. 18:30 på Viasport 2  (Lest 23127 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

RoarG

Hvor er du i kveld Reaney? Gremmes over at vi slapp til en sjanse på 1-0?

Eller hva med bmoen?

Hjemme mot Wigan neste kamp. En ny bananskall-kamp, men så gode vi er nå, så vinner vi hvis vi er 100 % påskrudd!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
Wigan ligger forferdelig utsatt til. Men vi har ikke råd til flere snubletråder a la Birmingham nå. Gi jernet mot Wigan. Jeg tror vi greier dem, men Leeds er siste egen verste fiende. Nok av possession og sjanser, men det sløses i de avgjørende øyeblikkene.
« Siste redigering: April 13, 2019, 21:07:33 av RoarG »
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Cherry

Hvor er du i kveld Reaney? Gremmes over at vi slapp til en sjanse på 1-0?

Eller hva med bmoen?

Hjemme mot Wigan neste kamp. En ny bananskall-kamp, men så gode vi er nå, så vinner vi hvis vi er 100 % påskrudd!

auren

Spennende å se hva Wigan har å by på mot Norwich i morgen... men Bielsa har nok endel info allerede ;) :D. De mistet/ solgte vel toppscorer Grigg i siste vindu...

Sent from my iPhone using Tapatalk
 

berlin

Hvor er du i kveld Reaney? Gremmes over at vi slapp til en sjanse på 1-0?

Eller hva med bmoen?

Hjemme mot Wigan neste kamp. En ny bananskall-kamp, men så gode vi er nå, så vinner vi hvis vi er 100 % påskrudd!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
Wigan ligger forferdelig utsatt til. Men vi har ikke råd til flere snubletråder a la Birmingham nå. Gi jernet mot Wigan. Jeg tror vi greier dem, med Leeds er siste egen verste fiende. Nok av possession og sjanser, men det sløses i de avgjørende øyeblikkene.

Wigan ligger forferdelig utsatt til, i dag. I morgen kl 15:00, derimot er de derimot svært, svært lettet.  ;D
Så lettet at når vi gir jernet 19.april kl 16:00 så blir det ketchup effekt for Roberts!  :) Pluss et par av "Bambi" da.  ;)

Hallgeir *

De siste 10-15 min var en lidelse. Er mentalt sliten, rett og slett, men veldig lettet.
Jeg er glad jeg er på ER mot Villa, det er faktisk mye bedre enn å se kampen hjemme.


Sheff U med langtfra utsolgt stadion. Merkelig.....

Som du skriver... Merkelig at ikke flere støtter opp om Bramall Lane-gjengen. De kjenner tydeligvis ikke sin besøkelsestid (som det heter).

Satt ytterst på sofakanten de siste 15. Heldigvis med et rødvinsglass i nærheten. Var langt ifra trygg på slutten.

Dette burde vi ha avgjort allerede i første omgang.
Super Leeds since 1968

Papi

Eg tror at Nottingham kan ta poeng mot Sheffield United, og med en uavgjort der kan Leeds starte kampen mot Wigan vel vitende om at en seier da, gir en 5 poengs ledelse, med 3 kamper igjen:)

Det må da være lov og håpe at Basham og Sharp er ute resten av sesongen.
Begge ut i dag med skade.
+ et rødt kort på ene backen.

Uansett, ulidelig spennende!
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

lowfields

De siste 10-15 min var en lidelse. Er mentalt sliten, rett og slett, men veldig lettet.
Jeg er glad jeg er på ER mot Villa, det er faktisk mye bedre enn å se kampen hjemme.


Sheff U med langtfra utsolgt stadion. Merkelig.....

Som du skriver... Merkelig at ikke flere støtter opp om Bramall Lane-gjengen. De kjenner tydeligvis ikke sin besøkelsestid (som det heter).

Satt ytterst på sofakanten de siste 15. Heldigvis med et rødvinsglass i nærheten. Var langt ifra trygg på slutten.

Dette burde vi ha avgjort allerede i første omgang.
Var godt nedi både øl og whiskey utover 2.omgangen. 1.omgangen satt jeg bare og skalv...
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

berlin

De siste 10-15 min var en lidelse. Er mentalt sliten, rett og slett, men veldig lettet.
Jeg er glad jeg er på ER mot Villa, det er faktisk mye bedre enn å se kampen hjemme.


Sheff U med langtfra utsolgt stadion. Merkelig.....

Som du skriver... Merkelig at ikke flere støtter opp om Bramall Lane-gjengen. De kjenner tydeligvis ikke sin besøkelsestid (som det heter).

Satt ytterst på sofakanten de siste 15. Heldigvis med et rødvinsglass i nærheten. Var langt ifra trygg på slutten.

Dette burde vi ha avgjort allerede i første omgang.

 :)

Helt enig at vi burde avgjort det i første omgang eller uansett skaffet oss 2 eller 3 mål "sånn gradvis".
Dette har jo vært "problemet" vårt hele sesongen, vi trenger altfor mange sjanser pr. skåret mål, det er "gjengangeren" til Bielsa, hvis pressekonferanser - før og etter kampen jeg simpelthen elsker.
Så får vi se om Leeds og Bielsa greier å løse det "problemet" neste sesong, faktisk uavhengig hvilken divisjon vi spiller i.

auren

Respect Bruce!


Phil Hay
@PhilHayYEP
·
21m
Bruce's 900th game in management. "The way the crowd are reminded me of what it was 20 years ago.  What a place to have my 900th game - abused from the moment I got off the bus! Nothing's changed. I hate to say it but the atmosphere was fantastic." #lufc


auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

berlin

Eg tror at Nottingham kan ta poeng mot Sheffield United, og med en uavgjort der kan Leeds starte kampen mot Wigan vel vitende om at en seier da, gir en 5 poengs ledelse, med 3 kamper igjen:)

Det må da være lov og håpe at Basham og Sharp er ute resten av sesongen.
Begge ut i dag med skade.
+ et rødt kort på ene backen.

Uansett, ulidelig spennende!

Denne uttalelsen fra Mr O'Neil etter tapet mot Blackburn i dag, taler mot at skogvokterne tar poeng mot Sheff U:

"The play-offs are a distance away and we cannot talk about that any more. Now we will see what we have about us.

"Everyone will get a chance to show what they can do and we will get ready for next season."


Han mener altså at toget er gått for Forest, og det har det. Dessuten antyder han at vil bruke resten av sesongen til å prøve ut spillere. Det lover ikke bra.
De kan maksimalt få 69 poeng, og det holde ikke til PO denne sesongen,
og da må de altså først slå Sheff U og M'boro i sine to neste kamper.

....så må jeg ta det sedvanlige forbeholdet: I denne divisjonen kan alle slå alle (vel, kanskje bortsett fra Ipswich og Bolton da)

Som supporter så er man i sin fulle rett til å håpe at skader svekker vår hovedrival. Personlig unner jeg ingen spillere, uansett klubb, ugreie og lengre skadeopphold.
« Siste redigering: April 13, 2019, 22:13:53 av berlin »

Hallgeir *

Tapte Phillips noen dueller i denne kampen? Det kan ikke ha vært mange. Utrolig sterk i kroppen og kom ut av duellene med ballen vunnet.

Har en ro i spillet som er svært imponerende. Sammen med Pablo er han vår beste spiller denne sesongen.
Super Leeds since 1968

RoarG

Tapte Phillips noen dueller i denne kampen? Det kan ikke ha vært mange. Utrolig sterk i kroppen og kom ut av duellene med ballen vunnet.

Har en ro i spillet som er svært imponerende. Sammen med Pablo er han vår beste spiller denne sesongen.
+1
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

berlin

Tapte Phillips noen dueller i denne kampen? Det kan ikke ha vært mange. Utrolig sterk i kroppen og kom ut av duellene med ballen vunnet.

Har en ro i spillet som er svært imponerende. Sammen med Pablo er han vår beste spiller denne sesongen.

Han (Phillips) har vært meget viktig. Som du sier, den roen - det er vanskelig å vurdere hvor mye det har betydd.
Pablo får selvsagt ofte større oppmerksomhet, da han er instrumental i det offensive spillet vårt.

Hallgi

Veldig enig i den viktige rollen Phillips har i laget, han har hatt ein utmerka sesong og vi kan virkelig få glede oss over han i mange år framover.
Og for ein fantastisk dag for The Mighty Whites! Kampen var utmerka gjennomført, sjølv om effektiviteten foran mål så klart er altfor dårlig. Og at SU avgir poeng er jo meir enn kva vi kunne drømme om. Det er likevel skremmande jevnt, men om vi fortsetter som idag trur eg vi vinner 3 av 4 iallfall, men kampen mot Villa ser skremmande tøff ut med den formen de er i. Likevel, OM effektiviteten bedrer seg så kan vi faktisk til og med tapa den og gå vidare på bedre målforskjell også sjølv om SU vinne alle kampene sne. For tre mål å ta igjen er ikkje mykje, sjølv om ingen gjenværende kampar blir enkle, men; In Bielsa We Trust!
ALAW (& I am the pirate amongst us)

Cannavaro

;D Så får vi håpe Viking slår Brann nå i kveld !
Da ble det en dobbel for oss som er Leeds og Viking. For en kveld !!! ;)
MFLU - Miracles For Leeds United

lowfields

Villa's gode form gjør at de er spikret for play-off når de møter oss. Da er de umotivert for de siste kampene og hviler spillere. Nå har de 8 strake. All statistikk tilsier at de går inn i en dårligere periode nå.
71: Baklengsen hjemme mot Sheff Utd i det 71. min er det seneste avgjørende målet vi har sluppet inn denne sesongen. 10+ ganger har vi scoret avgjørende mål senere enn det. De siste poengtapene til Sheff Utd (Bristol C og Millwall) burde være et tegn på at disse marginene er på vår side i år.
Men man vet jo aldri.....
« Siste redigering: April 13, 2019, 22:31:13 av lowfields »
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

chief

Villa's gode form gjør at de er spikret for play-off når de møter oss. Da er de umotivert for de siste kampene og hviler spillere. Nå har de 8 strake. All statistikk tilsier at de går inn i en dårligere periode nå.
71: Baklengsen hjemme mot Sheff Utd i det 71. min er det seneste avgjørende målet vi har sluppet inn denne sesongen. 10+ ganger har vi scoret avgjørende mål senere enn det. De siste poengtapene til Sheff Utd (Bristol C og Millwall) burde være et tegn på at disse marginene er på vår side i år.
Men man vet jo aldri.....

Helt riktig Svein.  Den vanskeligste kampen av de 4 som  gjenstår, tror jeg blir Wigan.
1 4 all and all 4 1

Andersen

For en vanvittig avslutning på sesongen det blir for Leeds ! Her blir det full sjerpings ! Om ikke litt skadefro , SU fikk 3 nøkkelspillere ute sansynligvis i neste kamp , MOT.

Hallgeir *

Villa's gode form gjør at de er spikret for play-off når de møter oss. Da er de umotivert for de siste kampene og hviler spillere. Nå har de 8 strake. All statistikk tilsier at de går inn i en dårligere periode nå.
71: Baklengsen hjemme mot Sheff Utd i det 71. min er det seneste avgjørende målet vi har sluppet inn denne sesongen. 10+ ganger har vi scoret avgjørende mål senere enn det. De siste poengtapene til Sheff Utd (Bristol C og Millwall) burde være et tegn på at disse marginene er på vår side i år.
Men man vet jo aldri.....

Helt riktig Svein.  Den vanskeligste kampen av de 4 som  gjenstår, tror jeg blir Wigan.
[/quote




Wigan har 1-4-16 på bortebane. Der er de katastrofalt dårlige. Har ingen tro på at vi går på en smell mot Wigan. Undervurdering er ikke noe tema hos Bielsa.
« Siste redigering: April 13, 2019, 23:04:32 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

DenHviteYeboah

Dette er ikke bra for helsa....langt bedre for blodtrykket å ligge på midten av tabellen ;)
Synes vi var gode idag! Uglene var ikke i nærheten av vårt nivå etter min mening.
Måtte dette fortsette!!

palle

Dette er ikke bra for helsa....langt bedre for blodtrykket å ligge på midten av tabellen ;)
Synes vi var gode idag! Uglene var ikke i nærheten av vårt nivå etter min mening.
Måtte dette fortsette!!

Leste "ikke bra for Bielsa" først. På tide å parkere ølen for kvelden...

28 skudd fra oss iflg BBC-statistikken. Må jo være sesongbeste uten mål, den førsteomgangen!
...ooo, vi vandrar saman...

HåvardK

Mange som leverte topp i kveld. Pablo får fortjent skryt, men vil også trekke frem flere som bidro offensivt: Klich, Harrison og ikke minst Roberts. Slet med uttellingen, men du verden for en teknikk denne unggutten har.

leedslife

Savner noen her. Merkelig stille fra enkelte tross seier

jaho

Savner noen her. Merkelig stille fra enkelte tross seier

Deilig å slippe.... Det er også bedre med JAAADAAA!!! en ja da... :D

DenHviteYeboah

Masse skryt fra Steve Bruce faktisk......
https://www.youtube.com/watch?v=nbDpfdbJ-1w

Kato

Nesten blitt umulig å skrive her under, eller like etter kamp. Fingrene treffer ikke tastaturet.

Hva skal man si fire kamper før slutt?

1. Det er fantastisk å slå på tvèn på dette stadiet av sesongen å se superviktige fotballkamper. Det har vi ikke gjort hver vår.

2. Det er like forferdelig å se slutten av disse kampene, ja for så vidt hele kampen. Vanskelig å nyte. Etter 1-0 kommer alltid frykten for en latterlig straffe mot eller noe sånt.

3. Vi spiller fantastisk fotball, uavhengig av hvordan det går. Sheffield Wednesday ble malt oppover veggen i 94 minutter. De var med første 10, så var det egentlig over.

4. Alle sjanser som brennes er ikke bare tilfeldigheter. Det handler også om ferdigheter. Alioski har mye fint i seg, men det han leverer av end-product er for dårlig. Roberts det samme. I går skal han score på heading og den han bredsider utenfor. Langskudd snakker jeg ikke om. Utenom Pablo Hernandez og en rakett fra Bamford sist er vi jo helt hjelpeløse.

5. Taktisk er det to små momenter jeg vil pirke på. Janssons valg om å støte i kritiske siutasjoner har gitt noen baklengs, i går gjorde han det samme. Valget var helt krise, han serverer voldsomt bakrom. Det sender Hooper alene med keeper. Disse små situasjonene kan avgjøre kamper. Det andre tipper jeg Bielsa ikke klarte å forhindre. Da Nuhiu kom på, og spesielt helt på slutten, spiller Sheff Wed lange baller mot han. Da faller vi for dypt, noe som gir uønsket trøbbel altfor langt bak i banen. Vi var slitne, og slapp Westwood altfor høyt flere ganger med ballen. Der må vi presse høyere i banen. Stor forskjell på om de lange slås nesten fra midten, eller 20 m lengre bak. Da får vi flyttet linja høyere.

6. Bielsa liker ikke mye rotasjon. Han vil heller ha færre spillere trygge i sitt system. Fordelen er jo soleklar i en tydelig filosofi med et kjent bevegelsesmønster. Med det vi gjør på matta er det ingen grunn til å kritisere dette, jeg synes vi spiller fantastisk fotball. Men jeg mener også de som kommer inn ser svært rustne ut. Det blir lite spilletid på resten. Berardi så ikke ut til å ville ha ballen i hele første omgang. Knapt spilt på et halvt år. Etter mitt syn hadde Roofe knapt et eneste riktig valg med ball etter at han kom på. Kan tenke meg hvor vondt Bielsa hadde av å se Cooper stå av.

7. April-problemene, det er skrevet endel om, ser ikke ut til å eksistere.

8. At Bielsas mannskap "fader" bort utover sesongen ser vi heller ikke noe til, 4 kamper før slutt.

9. Det holder med 3-1-0. Vi kan møte et Aston Villa som ikke har noe å spille for, og er midt i forberedelsene til play-off.
« Siste redigering: April 14, 2019, 09:04:42 av Kato »
 

berlin

Masse skryt fra Steve Bruce faktisk......
https://www.youtube.com/watch?v=nbDpfdbJ-1w

Steve Bruce (Fra YEP):

“The transformation with similar players to where they were 12 months ago is remarkable. The intensity they played at, we found it a struggle and overall if I'm being brutally honest the better team won.

“They look a totally different team to where they were 12 months ago. We found it very difficult to play against. They were very good today, I have to say that.”

Bruce, the former Manchester United defender who enjoyed much success at Old Trafford, has come to expect heated welcomes at Elland Road and Leeds was the venue for his 900th match in the dug-out, almost 21 years after he started out in charge of Sheffield United.

Elland Road witnessed an attendance of more than 36,000 and Bruce said: “The way the crowd are reminded me of what it was 20 years ago. You'd fancy them with the four games they've got. With what they've got going for them they've got an outstanding chance.

“What a place to have my 900th game. Abused from the moment I got off the bus! Nothing's changed. I hate to say it but the atmosphere was fantastic.”


 :)
« Siste redigering: April 14, 2019, 12:00:36 av berlin »

Trondjo

Fantastisk moro , men også nervepirrende, å se dette Leeds laget som maler Wednesday i stykker.
Bring on Wigan, Championship svakeste bortelag !
 

flynn

Fikk lyst til å kjøre min egen spillerbørs;

Kiko:7. Han er ortodoks og modig. Den ene turen hans ut av straffeområdet kunne blitt skjebnesvanger, men denne gang gikk det bra og da klager ingen. Ellers svært lite å gjøre
Ayling: 8. I toppform på akkurat riktig tidspunkt. Har levert 4-5 kamper på rad av meget høy klasse. God begge veier, og uheldig som ikke plusset på målkontoen også
Jansson: 8. Duellspiller nr 1, og uvurderlig for dette laget etter mitt syn. Som Kato påpeker så bommer han på støtingene en gang i blant, men heller det enn at han blir feig og avventende. Også nær scoring ved to anledninger
Phillips: 9. Startet kampen som ren stopper, men skjøv litt høyere underveis. Jeg mener han er vår beste, og viktigste spiller. Er overalt, og gjør forbløffende få feil. Må være et mareritt å møte!
Berardi: 7. Jeg er ikke helt enig kritikken mot ham. Synes han er stødig, og fikk i alle fall meg til å glemme at capt. Cooper var ute. Deilig spiller å ha med i krigen resten av sesongen.
Alioski; 7. Jeg har vært fotballtrener selv. Gianni minner meg litt om han som er så ivrig og treningsvillig at du bare må ta han med på laget, selv om noen andre strengt tatt er bedre. Han hadde en golden patch i vinter, men er ikke på samme nivå nå. Allikevel en viktig spiller, og går jo aldri tom for hverken krefter eller engasjement.
Hernandez: 8. Meget viktig mann også i går. Har det lille ekstra, og en ro og spilleforståelse som gjør at det meste ser enkelt ut. Ny assist, umulig å overvurdere hvor viktig den var!
Klich: 7. Vakler mellom 7 og 8 for han. Synes han gjør en god kamp igjen, og styrer midten uten å briljere.
Harrison: 8. Når selvtilliten er tilstede, som i går, kan Harrison være meget god. Laget trenger en som han, som tør å utfordre en mot en, og skape ubalanse hos motstander. En trussel foran mål også nå, og fortjente å bli matchvinner
Roberts: 8. Her har vi en juvel! Han spiller som om han er langt eldre og mer rutinert, og igjen mener jeg at han har ferdigheter som komplementerer de rundt seg. Må snart få et mål, mistenker at det vil gjøre underverker for selvtilliten hans foran kassa
Bamford: 7. Det ville seg ikke helt, men uheldig som ikke fikk styrt headingen fra sittende posisjon i mål. Binder opp stopperne og er god som oppspillspunkt, selv om det ikke er slik vi legger opp spillet
Dallas, Forshaw og Roofe: 6. Ingen preger kampen, men alle tre vil ha godt av å føle seg delaktige. Det å være på banen i sluttminuttene, og få nyte seieren foran 36.000 mennesker bygger moral og selvtillit.

flynn

LeifMorten

Nesten blitt umulig å skrive her under, eller like etter kamp. Fingrene treffer ikke tastaturet.

Hva skal man si fire kamper før slutt?

1. Det er fantastisk å slå på tvèn på dette stadiet av sesongen å se superviktige fotballkamper. Det har vi ikke gjort hver vår.

2. Det er like forferdelig å se slutten av disse kampene, ja for så vidt hele kampen. Vanskelig å nyte. Etter 1-0 kommer alltid frykten for en latterlig straffe mot eller noe sånt.

3. Vi spiller fantastisk fotball, uavhengig av hvordan det går. Sheffield Wednesday ble malt oppover veggen i 94 minutter. De var med første 10, så var det egentlig over.

4. Alle sjanser som brennes er ikke bare tilfeldigheter. Det handler også om ferdigheter. Alioski har mye fint i seg, men det han leverer av end-product er for dårlig. Roberts det samme. I går skal han score på heading og den han bredsider utenfor. Langskudd snakker jeg ikke om. Utenom Pablo Hernandez og en rakett fra Bamford sist er vi jo helt hjelpeløse.

5. Taktisk er det to små momenter jeg vil pirke på. Janssons valg om å støte i kritiske siutasjoner har gitt noen baklengs, i går gjorde han det samme. Valget var helt krise, han serverer voldsomt bakrom. Det sender Hooper alene med keeper. Disse små situasjonene kan avgjøre kamper. Det andre tipper jeg Bielsa ikke klarte å forhindre. Da Nuhiu kom på, og spesielt helt på slutten, spiller Sheff Wed lange baller mot han. Da faller vi for dypt, noe som gir uønsket trøbbel altfor langt bak i banen. Vi var slitne, og slapp Westwood altfor høyt flere ganger med ballen. Der må vi presse høyere i banen. Stor forskjell på om de lange slås nesten fra midten, eller 20 m lengre bak. Da får vi flyttet linja høyere.

6. Bielsa liker ikke mye rotasjon. Han vil heller ha færre spillere trygge i sitt system. Fordelen er jo soleklar i en tydelig filosofi med et kjent bevegelsesmønster. Med det vi gjør på matta er det ingen grunn til å kritisere dette, jeg synes vi spiller fantastisk fotball. Men jeg mener også de som kommer inn ser svært rustne ut. Det blir lite spilletid på resten. Berardi så ikke ut til å ville ha ballen i hele første omgang. Knapt spilt på et halvt år. Etter mitt syn hadde Roofe knapt et eneste riktig valg med ball etter at han kom på. Kan tenke meg hvor vondt Bielsa hadde av å se Cooper stå av.

7. April-problemene, det er skrevet endel om, ser ikke ut til å eksistere.

8. At Bielsas mannskap "fader" bort utover sesongen ser vi heller ikke noe til, 4 kamper før slutt.

9. Det holder med 3-1-0. Vi kan møte et Aston Villa som ikke har noe å spille for, og er midt i forberedelsene til play-off.
 

LeifMorten

Stemmer det at vi spiller de tre neste kampene etter SU? I så fall er det en fordel eller ulempe?