Skrevet av Emne: Norsk fotball sesongen 2019  (Lest 4055 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hallgeir *

Norsk fotball sesongen 2019
« på: April 17, 2019, 19:25:26 »
Alles øyne er rettet mot ligaavslutningen i England, men det skader vel ikke å skjele litt samtidig mot norsk fotball også.

De første rundene av Tippeligaen synes jeg har vært mer interessante denne sesongen enn på lenge. Overraskelsene har stått i kø så langt, og det synes i alle fall jeg er spennende.  :)

At nykommerne ofte gjør det bra i de første kampene, er ikke så uvanlig. Nyopprykkede klubber surfer på den entusiasmen et opprykk fører med seg, før den etterhvert ofte begynner å vannes ut.

Ikke mange "eksperter", om noen, har vel tro på at Viking-eventyret skal vare, men det er utrolig morsomt at en gammel storhet, som Stavanger-klubben vitterlig er, har fått en slik flott start på sesongen. Og bare ett baklengsmål er registrert etter tre spilte kamper.

Og hva skal man si om Bodø/Glimt? De to største favorittene, Rosenborg og Molde, har måttet se at nordlendingene på en overbevisende måte har tatt skalpen på dem begge. Tippet rundt kvalik-plass, men Glimt kan overraske i år. Stallen er tynn, og de har allerede mistet talentet Patrick Berg (sønn av Ørjan) for vårsesongen. Dette taler imot en plass blant de åtte beste.

Hornelands Rosenborg har selvfølgelig vært den store negative overraskelsen. Kanskje kreves det en del utskiftninger i et etterhvert aldrende mannskap? Ex Haugesund-trener Horneland har ingen enkel oppgave i å tilfredsstille kravstore trøndere.

At Eliteserien kanskje ikke er så forutsigbar denne sesongen som den vanligvis er, tror jeg vil øke interessen blant den gjengse fotball-entusiast. At det er flere enn bare en eller to klubber som kjemper om tittelen, tror jeg bare er sunt, og det kan også føre til høyere tilskuertall.

Det er veldig tidlig i sesongen, og det kan jo fremdeles ende som det vanligvis gjør. Men så langt har det vært en forfriskende start på sesongen 2019.
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Sv: Norsk fotball sesongen 2019
« Svar #1 på: August 14, 2019, 21:47:23 »
Fire måneder siden forrige post, og 17 av 30 kamper er spilt.

Molde holder som ventet koken i toppen fremdeles, og Rosenborg nærmer seg etter å ha fått opp dampen, endelig.

Største negative overraskelse for meg, er så definitivt Sarpsborg 08. Klubben har begge føttene i bunnstriden.

Det varmer hjertet at Glimt, som de fleste spådde en sted rundt kvalikplassen, nå leder serien. Klubben har et forholdsvis lavt budsjett og er en selgende klubb, men makter likevel å hevde seg så godt som de gjør. I tillegg spiller de en underholdende type fotball med stor arbeidsmoral og kjappe kontringer.

Det holder vel kanskje ikke helt inn, men morsomt er det lell.
Super Leeds since 1968

Spacebob

Sv: Norsk fotball sesongen 2019
« Svar #2 på: August 15, 2019, 09:13:42 »
Sarpsborg 08 er vell en positiv overraskelse, i alle fall for meg  ;D

Hallgeir *

Sv: Norsk fotball sesongen 2019
« Svar #3 på: August 26, 2019, 20:58:23 »
Glimt får revansje for stortapet mot Enga, som nok var alt for stort, jevnspilt som kampen var.

11 kamper gjenstår, og Bodø-laget leder med to poeng på Molde. Bortekampen mot Molde i høst kan avgjøre om det blir sølv eller topp-plassering.

Tror det kommer til å stå mellom disse to lagene.
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Sv: Norsk fotball sesongen 2019
« Svar #4 på: Desember 01, 2019, 18:29:33 »
"Tidenes nedrykks-drama" i øverste divisjon pågår akkurat nå.
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Sv: Norsk fotball sesongen 2019
« Svar #5 på: Desember 01, 2019, 20:17:13 »
Gratulerer til Molde for å ha tatt et nytt gull.

Rosenborg karret seg forbi Odd og inn til bronse.

Ranheim, som mange spådde, tar farvel med øverste divisjon, og får følge av Tromsø som har slitt lenge nå.

Lillestrøm må ut i kvalik mot Start.

For meg er den største gledelige overraskelsen de gule fra Bodø. Glimt har, mot alle spådommer, tatt sølv, etter mye flott fotball. Trener Knutsen må da få prisen som årets trener.
Super Leeds since 1968

Blank_File

Sv: Norsk fotball sesongen 2019
« Svar #6 på: Desember 01, 2019, 20:20:23 »
Så må vi ut i kampen som blir Frode Kippes testamente. Da blir det ikke noe opprykk likevel.

Hallgeir *

Sv: Norsk fotball sesongen 2019
« Svar #7 på: Desember 01, 2019, 21:37:39 »
Så må vi ut i kampen som blir Frode Kippes testamente. Da blir det ikke noe opprykk likevel.

Skal vel spilles to kamper først.
Super Leeds since 1968