Skrevet av Emne: Play Off 2019  (Lest 23205 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Leedsfan

Sv: Play Off 2019
« Svar #30 på: Mai 07, 2019, 11:21:32 »
Vi snakket om press og så begynte DHY å snakke om potensial, to litt forskjellige ting!
Unnskyld...godt du passer på meg ;)

Det er jo litt press i det å ha et uforløst potensial. Jeg vil påstå at det er mer press på Aston Villa, WBA og Derby enn oss og håper de også føler det sånn!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

DenHviteYeboah

Sv: Play Off 2019
« Svar #31 på: Mai 07, 2019, 11:27:10 »
Vi snakket om press og så begynte DHY å snakke om potensial, to litt forskjellige ting!
Unnskyld...godt du passer på meg ;)

Det er jo litt press i det å ha et uforløst potensial. Jeg vil påstå at det er mer press på Aston Villa, WBA og Derby enn oss og håper de også føler det sånn!
Jeg skulle ønske du hadde rett, men jeg tror ikke det er slik fordi:
- Leeds sin elendige cuphistorie- (alle spillerne vet jo det)
- Spygate med avisskriving
- Verdenskjente Bielsa som trener (usikkerhet om han blir)
- Leeds sine fantastiske, men også kravstore og høylytte supportere

Killa

Sv: Play Off 2019
« Svar #32 på: Mai 07, 2019, 11:36:59 »
Ifølge bookmakerne er Leeds favoritt til å vinne PlayOff og spille PL neste sesong....!!

To win promotion

Leeds United 7/4

Aston Villa 2/1

West Brom 4/1

Derby 9/2

https://www.birminghammail.co.uk/sport/football/football-news/championship-playoffs-villa-leeds-albion-16229877

Leedsfan

Sv: Play Off 2019
« Svar #33 på: Mai 07, 2019, 12:06:29 »
Vi snakket om press og så begynte DHY å snakke om potensial, to litt forskjellige ting!
Unnskyld...godt du passer på meg ;)

Det er jo litt press i det å ha et uforløst potensial. Jeg vil påstå at det er mer press på Aston Villa, WBA og Derby enn oss og håper de også føler det sånn!
Jeg skulle ønske du hadde rett, men jeg tror ikke det er slik fordi:
- Leeds sin elendige cuphistorie- (alle spillerne vet jo det)
- Spygate med avisskriving
- Verdenskjente Bielsa som trener (usikkerhet om han blir)
- Leeds sine fantastiske, men også kravstore og høylytte supportere

Sier ikke at du har feil, men du ser nok bare på vår klubb. Alle de andre tre har press, stress og mas på seg! Du vi stiller ganske likt alle fire avhengig av hvilke øyer som ser. Det er i hvert fall ikke slik at Leeds har alt å tape, det har de andre også!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Eriksen55

Sv: Play Off 2019
« Svar #34 på: Mai 07, 2019, 12:26:51 »
Vi snakket om press og så begynte DHY å snakke om potensial, to litt forskjellige ting!
Unnskyld...godt du passer på meg ;)

Det er jo litt press i det å ha et uforløst potensial. Jeg vil påstå at det er mer press på Aston Villa, WBA og Derby enn oss og håper de også føler det sånn!
Jeg skulle ønske du hadde rett, men jeg tror ikke det er slik fordi:
- Leeds sin elendige cuphistorie- (alle spillerne vet jo det)
- Spygate med avisskriving
- Verdenskjente Bielsa som trener (usikkerhet om han blir)
- Leeds sine fantastiske, men også kravstore og høylytte supportere

- Jeg har ingen tro på at Kalvin, Pablo, Kiko eller noen av de andre føler noe press fordi vi har dårlig historie i cupen. Har du vunnet cupen et par ganger de siste 40 årene, så har man bedre cuphistorie en flertallet av lagene i systemet. Historie har null å si for dette PO.

Kan heller ikke skjønne at spygate skal påvirke noe som helst. Begge lag bruker det isåfall som en motivasjonsfaktor.

Det må jo kun være en fordel med verdenskjent trener. Skal det generere mer press? Om han er her neste år er vel neppe noe spillerne konsentrerer seg om i PO. Kanskje mer er avklart enn vi supportere vet uansett? Og hvis sånn skal påvirke spillere så tror jeg nok at Villa, WBA og Derby har mer å frykte. Her snakker vi store lønnskutt og muligens spillersalg. Vi er på vei frem og er ikke engang halvveis i eierns femårsplan. Dagens spillere er ganske nøye på lønnsslippen, så det sitter nok mer i enn hvem som trener klubben neste sesong. Dette er det nok kun ytterst få, om i hele tatt noen spillere som bryr seg om i et PO.

Har vi mer fantastiske fans enn Villa? Tror nok at de har vel så store krav til laget som Leeds. WBA fansen krever nok at dem rykker rett opp igjen. Dette er en faktor jeg overhode ikke tror påvirker Leeds noe mer enn de andre.


DenHviteYeboah

Sv: Play Off 2019
« Svar #35 på: Mai 07, 2019, 12:45:51 »
Vi snakket om press og så begynte DHY å snakke om potensial, to litt forskjellige ting!
Unnskyld...godt du passer på meg ;)

Det er jo litt press i det å ha et uforløst potensial. Jeg vil påstå at det er mer press på Aston Villa, WBA og Derby enn oss og håper de også føler det sånn!
Jeg skulle ønske du hadde rett, men jeg tror ikke det er slik fordi:
- Leeds sin elendige cuphistorie- (alle spillerne vet jo det)
- Spygate med avisskriving
- Verdenskjente Bielsa som trener (usikkerhet om han blir)
- Leeds sine fantastiske, men også kravstore og høylytte supportere

- Jeg har ingen tro på at Kalvin, Pablo, Kiko eller noen av de andre føler noe press fordi vi har dårlig historie i cupen. Har du vunnet cupen et par ganger de siste 40 årene, så har man bedre cuphistorie en flertallet av lagene i systemet. Historie har null å si for dette PO.

Kan heller ikke skjønne at spygate skal påvirke noe som helst. Begge lag bruker det isåfall som en motivasjonsfaktor.

Det må jo kun være en fordel med verdenskjent trener. Skal det generere mer press? Om han er her neste år er vel neppe noe spillerne konsentrerer seg om i PO. Kanskje mer er avklart enn vi supportere vet uansett? Og hvis sånn skal påvirke spillere så tror jeg nok at Villa, WBA og Derby har mer å frykte. Her snakker vi store lønnskutt og muligens spillersalg. Vi er på vei frem og er ikke engang halvveis i eierns femårsplan. Dagens spillere er ganske nøye på lønnsslippen, så det sitter nok mer i enn hvem som trener klubben neste sesong. Dette er det nok kun ytterst få, om i hele tatt noen spillere som bryr seg om i et PO.

Har vi mer fantastiske fans enn Villa? Tror nok at de har vel så store krav til laget som Leeds. WBA fansen krever nok at dem rykker rett opp igjen. Dette er en faktor jeg overhode ikke tror påvirker Leeds noe mer enn de andre.
Så flott! Ingenting å bekymre seg over der altså  ;)

Leeds1919

Sv: Play Off 2019
« Svar #36 på: Mai 07, 2019, 12:49:10 »
Vi snakket om press og så begynte DHY å snakke om potensial, to litt forskjellige ting!
Unnskyld...godt du passer på meg ;)

Det er jo litt press i det å ha et uforløst potensial. Jeg vil påstå at det er mer press på Aston Villa, WBA og Derby enn oss og håper de også føler det sånn!
Jeg skulle ønske du hadde rett, men jeg tror ikke det er slik fordi:
- Leeds sin elendige cuphistorie- (alle spillerne vet jo det)
- Spygate med avisskriving
- Verdenskjente Bielsa som trener (usikkerhet om han blir)
- Leeds sine fantastiske, men også kravstore og høylytte supportere

Har også veldig tro på den tredje der. "Verdenskjente Bielsa som trener) - De føler nok veldig på det under kampene. Usikkerheten om han blir eller ikke.
Tenker meg det blir en djevel på skulderen.

Leedsfan

Sv: Play Off 2019
« Svar #37 på: Mai 07, 2019, 12:57:02 »
Vi snakket om press og så begynte DHY å snakke om potensial, to litt forskjellige ting!
Unnskyld...godt du passer på meg ;)

Det er jo litt press i det å ha et uforløst potensial. Jeg vil påstå at det er mer press på Aston Villa, WBA og Derby enn oss og håper de også føler det sånn!
Jeg skulle ønske du hadde rett, men jeg tror ikke det er slik fordi:
- Leeds sin elendige cuphistorie- (alle spillerne vet jo det)
- Spygate med avisskriving
- Verdenskjente Bielsa som trener (usikkerhet om han blir)
- Leeds sine fantastiske, men også kravstore og høylytte supportere

- Jeg har ingen tro på at Kalvin, Pablo, Kiko eller noen av de andre føler noe press fordi vi har dårlig historie i cupen. Har du vunnet cupen et par ganger de siste 40 årene, så har man bedre cuphistorie en flertallet av lagene i systemet. Historie har null å si for dette PO.

Kan heller ikke skjønne at spygate skal påvirke noe som helst. Begge lag bruker det isåfall som en motivasjonsfaktor.

Det må jo kun være en fordel med verdenskjent trener. Skal det generere mer press? Om han er her neste år er vel neppe noe spillerne konsentrerer seg om i PO. Kanskje mer er avklart enn vi supportere vet uansett? Og hvis sånn skal påvirke spillere så tror jeg nok at Villa, WBA og Derby har mer å frykte. Her snakker vi store lønnskutt og muligens spillersalg. Vi er på vei frem og er ikke engang halvveis i eierns femårsplan. Dagens spillere er ganske nøye på lønnsslippen, så det sitter nok mer i enn hvem som trener klubben neste sesong. Dette er det nok kun ytterst få, om i hele tatt noen spillere som bryr seg om i et PO.

Har vi mer fantastiske fans enn Villa? Tror nok at de har vel så store krav til laget som Leeds. WBA fansen krever nok at dem rykker rett opp igjen. Dette er en faktor jeg overhode ikke tror påvirker Leeds noe mer enn de andre.
Så flott! Ingenting å bekymre seg over der altså  ;)

Hva er det å bekymre seg over, nå skal man bare ta en kamp av gangen og se på alt som går veien som bonus.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Eriksen55

Sv: Play Off 2019
« Svar #38 på: Mai 07, 2019, 12:57:45 »
Vi snakket om press og så begynte DHY å snakke om potensial, to litt forskjellige ting!
Unnskyld...godt du passer på meg ;)

Det er jo litt press i det å ha et uforløst potensial. Jeg vil påstå at det er mer press på Aston Villa, WBA og Derby enn oss og håper de også føler det sånn!
Jeg skulle ønske du hadde rett, men jeg tror ikke det er slik fordi:
- Leeds sin elendige cuphistorie- (alle spillerne vet jo det)
- Spygate med avisskriving
- Verdenskjente Bielsa som trener (usikkerhet om han blir)
- Leeds sine fantastiske, men også kravstore og høylytte supportere

- Jeg har ingen tro på at Kalvin, Pablo, Kiko eller noen av de andre føler noe press fordi vi har dårlig historie i cupen. Har du vunnet cupen et par ganger de siste 40 årene, så har man bedre cuphistorie en flertallet av lagene i systemet. Historie har null å si for dette PO.

Kan heller ikke skjønne at spygate skal påvirke noe som helst. Begge lag bruker det isåfall som en motivasjonsfaktor.

Det må jo kun være en fordel med verdenskjent trener. Skal det generere mer press? Om han er her neste år er vel neppe noe spillerne konsentrerer seg om i PO. Kanskje mer er avklart enn vi supportere vet uansett? Og hvis sånn skal påvirke spillere så tror jeg nok at Villa, WBA og Derby har mer å frykte. Her snakker vi store lønnskutt og muligens spillersalg. Vi er på vei frem og er ikke engang halvveis i eierns femårsplan. Dagens spillere er ganske nøye på lønnsslippen, så det sitter nok mer i enn hvem som trener klubben neste sesong. Dette er det nok kun ytterst få, om i hele tatt noen spillere som bryr seg om i et PO.

Har vi mer fantastiske fans enn Villa? Tror nok at de har vel så store krav til laget som Leeds. WBA fansen krever nok at dem rykker rett opp igjen. Dette er en faktor jeg overhode ikke tror påvirker Leeds noe mer enn de andre.
Så flott! Ingenting å bekymre seg over der altså  ;)

Det er det sikkert. Men de du nevner mener jeg betyr like lite/mye for alle. Og betyr det noe så tror jeg faktisk det ser bedre ut for oss en de tre andre.

Derimot tror jeg frykten for å mislyktes, frykten for å være skyld i at klubben ikke rykker opp og "mister" et par milliarder er det som kan spille inn. Det er presset jeg tror spillerne kjenner på. Den som håndterer dette best tror jeg rykker opp i PL :)

Allanclarke

Sv: Play Off 2019
« Svar #39 på: Mai 07, 2019, 13:11:44 »
Ifølge bookmakerne er Leeds favoritt til å vinne PlayOff og spille PL neste sesong....!!

To win promotion

Leeds United 7/4

Aston Villa 2/1

West Brom 4/1

Derby 9/2

https://www.birminghammail.co.uk/sport/football/football-news/championship-playoffs-villa-leeds-albion-16229877
Har jo ingenting å si. Vi var jo stortsett favoritter til å rykke direkte opp også gjennom hele sesongen.  Jeg mener personlig at Aston Villa er favoritter i PO

Killa

Sv: Play Off 2019
« Svar #40 på: Mai 07, 2019, 13:20:59 »
Ifølge bookmakerne er Leeds favoritt til å vinne PlayOff og spille PL neste sesong....!!

To win promotion

Leeds United 7/4

Aston Villa 2/1

West Brom 4/1

Derby 9/2

https://www.birminghammail.co.uk/sport/football/football-news/championship-playoffs-villa-leeds-albion-16229877
Har jo ingenting å si. Vi var jo stortsett favoritter til å rykke direkte opp også gjennom hele sesongen.  Jeg mener personlig at Aston Villa er favoritter i PO

Du kan godt si at dette har lite å si, det er jo sant....
men litt artig likevel at de nøytrale forståsegpåerne har tro på laget vårt.
Villa har i likhet med oss hatt en (om enn ikke så lang) formdupp de siste par kampene - jeg syns ikke de overbeviste mot oss.
Spennende blir det uansett :-)

Promotion 2010

Sv: Play Off 2019
« Svar #41 på: Mai 07, 2019, 21:54:38 »
Phil Hay

the Lawrence incident was referred to a panel of three ex referees. The panel ruled he had no case to answer.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Play Off 2019
« Svar #42 på: Mai 08, 2019, 22:02:18 »
Leeds United anno 2018/19: Fantastisk toppnivå og ræva bånnivå. Blir det SUPER Leeds slik vi så dem mot WBA og Derby hjemme? Eller som mot Derby, Norwich, Villa borte? Eller blir det ræva Leeds som mot Birmingham, QPR, Wigan og Ipswich? Eller noe midt i mellom? Hva blir summen over to kamper? Eller over tre?

Hva vi vet er at i play off kan ALT skje!

DET ER DEN DRAUMEN

Det er den draumen me ber på
at noko vedunderleg skal skje,
at det må skje –
at tidi skal opna seg
at hjarta skal opna seg
at dører skal opna seg
at berget skal opna seg
at kjeldor skal springa –
at draumen skal opna seg,
at me ei morgonstund skal glida inn
på ein våg me ikkje har visst um.

Olav H Hauge
« Siste redigering: Mai 08, 2019, 22:04:09 av Jon R »
Jon R.

HåvardK

Sv: Play Off 2019
« Svar #43 på: Mai 08, 2019, 22:43:36 »
Leeds United anno 2018/19: Fantastisk toppnivå og ræva bånnivå. Blir det SUPER Leeds slik vi så dem mot WBA og Derby hjemme? Eller som mot Derby, Norwich, Villa borte? Eller blir det ræva Leeds som mot Birmingham, QPR, Wigan og Ipswich? Eller noe midt i mellom? Hva blir summen over to kamper? Eller over tre?

Hva vi vet er at i play off kan ALT skje!

DET ER DEN DRAUMEN

Det er den draumen me ber på
at noko vedunderleg skal skje,
at det må skje –
at tidi skal opna seg
at hjarta skal opna seg
at dører skal opna seg
at berget skal opna seg
at kjeldor skal springa –
at draumen skal opna seg,
at me ei morgonstund skal glida inn
på ein våg me ikkje har visst um.

Olav H Hauge
:)

Blank_File

Sv: Play Off 2019
« Svar #44 på: Mai 08, 2019, 23:11:32 »
Syns det er fullstendig feil at vi har et ræva bunnivå. Det er bunnivået som gjør at vi er der vi er. Vi har tre-fire svake kamper i løpet av en sesong. Det har ikke skjedd i min karriere som Leeds supporter. De andre vi taper er vi bare håpløst ineffektivt og mangler siste bit på siste tredjedel av banen.

Jon R

Sv: Play Off 2019
« Svar #45 på: Mai 08, 2019, 23:19:26 »
Syns det er fullstendig feil at vi har et ræva bunnivå. Det er bunnivået som gjør at vi er der vi er. Vi har tre-fire svake kamper i løpet av en sesong. Det har ikke skjedd i min karriere som Leeds supporter. De andre vi taper er vi bare håpløst ineffektivt og mangler siste bit på siste tredjedel av banen.
Er enig i at vi ikke har mange veldig svake kamper denne sesongen. De kampene vi er svakest er mot de svakeste/mest formsvake lagene i divisjonen, kamper det nesten ikke skal være mulig å tape = ræva bunnivå   
Jon R.

Blank_File

Sv: Play Off 2019
« Svar #46 på: Mai 08, 2019, 23:48:27 »
Syns det er fullstendig feil at vi har et ræva bunnivå. Det er bunnivået som gjør at vi er der vi er. Vi har tre-fire svake kamper i løpet av en sesong. Det har ikke skjedd i min karriere som Leeds supporter. De andre vi taper er vi bare håpløst ineffektivt og mangler siste bit på siste tredjedel av banen.
Er enig i at vi ikke har mange veldig svake kamper denne sesongen. De kampene vi er svakest er mot de svakeste/mest formsvake lagene i divisjonen, kamper det nesten ikke skal være mulig å tape = ræva bunnivå
Jeg skjønner den, men er likevel ikke helt enig. Hvis vi tar de 4 du nevner.

QPR. Veldig svakt, helt klart. Veldig dårlig på å få til noe bra på siste tredjedel i denne kampen, men et mål til QPR på et meget avgjørende tidspunkt ble vår bane i denne kampen. Totalt sett bortimot ræva her, det er jeg enig i.

Ipswich. Kan knapt regnes mtp tabellsituasjon. Vi kan si hva vi vil om at det var noe å spille for, men opprykket har gluppet og det er naturlig at det blir en nedtur og noe manglende konsentrasjon.

Wigan. Wigan gjorde en bortimot perfekt kamp. Vi var svake, men Wigan gjorde alt rett. De hadde sett seg ut hva vi er dårligst på og de hadde meget raske angripere. Litt som QPR. For svakt, men ufattelig at vi rota den bort.

Birmingham. Husker ikke detaljene fra denne kampen, men laget Birmingham er ikke så dårlig som de tre andre vi nevnte her selv om de hadde hatt en svak periode i forkant. Ikke fullstendig ræva.

Og vi har ikke en ræva kamp mot noen topplag. Og vi har kun et virkelig stygt resultat mot WBA i høst. Og der var ikke resultatet et rettferdig bilde av kampen.

Jeg er ikke så redd for ræva Leeds, men jeg er redd for ineffektiviteten vår. Som så mange har påpekt er vi trolig avhengig av å score først. Jeg er ekstremt nervøs, men ikke redd for at vi ikke får vist oss frem eller blir overkjørt.

Annesj

Sv: Play Off 2019
« Svar #47 på: Mai 09, 2019, 10:21:52 »
Syns det er fullstendig feil at vi har et ræva bunnivå. Det er bunnivået som gjør at vi er der vi er. Vi har tre-fire svake kamper i løpet av en sesong. Det har ikke skjedd i min karriere som Leeds supporter. De andre vi taper er vi bare håpløst ineffektivt og mangler siste bit på siste tredjedel av banen.
Er enig i at vi ikke har mange veldig svake kamper denne sesongen. De kampene vi er svakest er mot de svakeste/mest formsvake lagene i divisjonen, kamper det nesten ikke skal være mulig å tape = ræva bunnivå
Jeg skjønner den, men er likevel ikke helt enig. Hvis vi tar de 4 du nevner.

QPR. Veldig svakt, helt klart. Veldig dårlig på å få til noe bra på siste tredjedel i denne kampen, men et mål til QPR på et meget avgjørende tidspunkt ble vår bane i denne kampen. Totalt sett bortimot ræva her, det er jeg enig i.

Ipswich. Kan knapt regnes mtp tabellsituasjon. Vi kan si hva vi vil om at det var noe å spille for, men opprykket har gluppet og det er naturlig at det blir en nedtur og noe manglende konsentrasjon.

Wigan. Wigan gjorde en bortimot perfekt kamp. Vi var svake, men Wigan gjorde alt rett. De hadde sett seg ut hva vi er dårligst på og de hadde meget raske angripere. Litt som QPR. For svakt, men ufattelig at vi rota den bort.

Birmingham. Husker ikke detaljene fra denne kampen, men laget Birmingham er ikke så dårlig som de tre andre vi nevnte her selv om de hadde hatt en svak periode i forkant. Ikke fullstendig ræva.

Og vi har ikke en ræva kamp mot noen topplag. Og vi har kun et virkelig stygt resultat mot WBA i høst. Og der var ikke resultatet et rettferdig bilde av kampen.

Jeg er ikke så redd for ræva Leeds, men jeg er redd for ineffektiviteten vår. Som så mange har påpekt er vi trolig avhengig av å score først. Jeg er ekstremt nervøs, men ikke redd for at vi ikke får vist oss frem eller blir overkjørt.

Den største bekymringen ligger i evnen til å omsette ja. Folk MÃ… sette de mulighetene som kommer. For at vi får muligheter ere liten tvil om. Vi skaper mye å så å si alle matchene vi spiller. Klich, Pablo, Roofe de MÃ… treffe på lørdag.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Play Off 2019
« Svar #48 på: Mai 09, 2019, 10:27:24 »
Jeg går og grugleder meg til kampen på lørdag - og ikke minst returoppgjøret på onsdag. Sannsynligvis er det den kampen som blir mest avgjørende mht hvem som når playoff-finalen.

Jeg anser oss verken som favoritter eller underdogs. Det er vel 'dagsformen' som vil spille inn.

Pr nå forventer jeg ikke noe opprykk.

Men jeg håper så inderlig, inderlig, inderlig...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Blank_File

Sv: Play Off 2019
« Svar #49 på: Mai 09, 2019, 12:46:14 »
Jeg går og grugleder meg til kampen på lørdag - og ikke minst returoppgjøret på onsdag. Sannsynligvis er det den kampen som blir mest avgjørende mht hvem som når playoff-finalen.

Jeg anser oss verken som favoritter eller underdogs. Det er vel 'dagsformen' som vil spille inn.

Pr nå forventer jeg ikke noe opprykk.

Men jeg håper så inderlig, inderlig, inderlig...
Tror meg og deg er nokså like innvendig.

Promotion 2010

Sv: Play Off 2019
« Svar #50 på: Mai 09, 2019, 19:03:23 »
Listen over spillere på dagens Leeds som har deltatt i play-off for andre klubber tidligere:

Forshaw for Brentford og Boro
Bamford for Boro
Dallas for Brentford

Er det fler?
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Play Off 2019
« Svar #51 på: Mai 09, 2019, 19:04:39 »
Listen over spillere på dagens Leeds som har deltatt i play-off for andre klubber tidligere:

Forshaw for Brentford og Boro
Bamford for Boro
Dallas for Brentford

Er det fler?
Harrison for Boro, ihvertfall på benken. Vet ikke om og hvor mye han spilte.
Jon R.

Kato

Sv: Play Off 2019
« Svar #52 på: Mai 10, 2019, 06:39:35 »
Newport - Mansfield 1-1 i første play off i league two. Newport med 10 strake uten tap før denne, Mansfield misset akkurat direkte opprykk med 3 strake tap siste 3. Lever sitt helt eget liv disse kampene.
« Siste redigering: Mai 10, 2019, 06:42:02 av Kato »
 

ingve1960

Sv: Play Off 2019
« Svar #53 på: Mai 10, 2019, 09:12:47 »
Har to kompiser som er ramsfan husker godt playoff to år si mot hull første kamp 0-3 håper vi kopierer den

Jon R

Sv: Play Off 2019
« Svar #54 på: Mai 10, 2019, 11:40:06 »
Newport - Mansfield 1-1 i første play off i league two. Newport med 10 strake uten tap før denne, Mansfield misset akkurat direkte opprykk med 3 strake tap siste 3. Lever sitt helt eget liv disse kampene.
Vi hadde 9 seire på de 11 siste da vi tapte mot Millwall i League One play off semien. Vi var skyhøye favoritter den gang, basert på hva som var prestert før inngangen til PO. 
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Play Off 2019
« Svar #55 på: Mai 10, 2019, 12:12:22 »
Newport - Mansfield 1-1 i første play off i league two. Newport med 10 strake uten tap før denne, Mansfield misset akkurat direkte opprykk med 3 strake tap siste 3. Lever sitt helt eget liv disse kampene.
Vi hadde 9 seire på de 11 siste da vi tapte mot Millwall i League One play off semien. Vi var skyhøye favoritter den gang, basert på hva som var prestert før inngangen til PO.


Det er i hvert fall helt klart:

Gode resultater skaper store forventninger!

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Play Off 2019
« Svar #56 på: Mai 11, 2019, 10:19:03 »
From Newell's Old Boys to Athletic Bilbao and why Leeds United head coach Marcelo Bielsa is well prepared for the play-offs

Lee Sobot
Published: 16:07
 


BIG GAME PLAYER: Marcelo Bielsa gives instructions to his Argentina side during a session at the Japan and South Korea 2002 World Cup at J-Village Naraha training camp. Left to right are Juan Pablo Sorfn, Mauricio Pochettino, Diego Simeone, Pablo Cavallero, Walter Samuel and Diego Placente. Argentina lost 1-0 to England in their next game as David Beckham settled the contest with a 44th-minute penalty. PICTURE BY DANIEL GARCIA/AFP/Getty Images)

Updated: 17:56 Friday 10 May 2019

MARCELO BIELSA has already admitted his experience of the Football League Championship has been “unforgettable”.


That said, Leeds United’s Argentinian head coach has also stressed this season will ultimately mean nothing if Leeds do not achieve their goal of promotion.

Eleven months of meticulous hard work now comes down to a maximum of three games in a four-team mini-league of the Championship play-offs.

At a club desperate to return to the Premier League after a 15-year absence, the stakes and tension could hardly be higher.

Yet Bielsa says he has handled similar situations before and now only hopes to improve his record in finals by adding a play-offs win at Wembley to take Leeds United back to the promised land.

Despite leading the division for long periods of the season and spending nearly all of it in the top two, Bielsa’s work for the 2018-19 campaign at Leeds now boils down to a maximum of three games and first and foremost a two-legged play-offs semi-final against Frank Lampard’s Derby County.

Even without the backdrop of the spygate affair, the Rams will be seeking revenge for two defeats to Bielsa’s men who lead 6-1 on aggregate over the two games played so far this term.

Much more than that, Derby are also eyeing a return to the promised land for the first time since 2008 with the outcome of tonight’s clash at Pride Park and next Wednesday’s return leg at Elland Road set to determine who will take their place in the play-off final against Aston Villa or West Brom in the richest game in football.

Pressure at its highest yet Bielsa says he is well prepared for his first taste of the Championship play-offs given his past experiences and in particular those spells at Newell’s Old Boys, Argentina and Athletic Bilbao.

At 63, the Argentinian now hopes he can finally add another cup final success to his CV at Wembley in addition to winning gold with Argentina at the 2004 Olympic Games.

Asked if he had experienced anything similar to what the play-offs might offer, Bielsa said: “Yes I lived this kind of situations, I am familiar with them. Many times.

“What I can tell you is that I have been through this many times with the Copa Libertadores, Copa America, Olympic Games, the finals with Athletic Bilbao.

“What I can tell you is that I lost all these finals! Apart from the final of the Olympic Games.”

Modest as ever with Bielsa’s managerial record speaking for itself and all beginning in Argentina at first love Newell’s for whom the Rosario-born manager also began his playing career with.

The former defender helped Newell’s win the 1990 Torneo Apertura and ultimately the league title decider against Boca Juniors who were beaten 3-1 on penalties following a 1-1 draw over two legs.

Bielsa then took Newell’s to the 1992 Copa Libertadores against Sao Paulo who won 3-2 on spot kicks, again after a 1-1 draw over two legs.

Bielsa and Newell’s quickly bounced back to win that season’s Clausura.

Now, ahead of his first taste of the play-offs, United’s head coach says it would be impossible to compare football in England and what is now facing Leeds to anything experienced at Newell’s.

Bielsa said: “The impact that this has, that football has on Newell’s and the fans and the public, taking into account my career, I couldn’t compare anything to what I have lived with Newell’s.

"For us, football is a lot more than what it is for you. Because you keep a level of moderation here that gives the right importance to the results, they put the sports result in the right place but the fans of Newell’s can’t do that.”

When it comes to high pressured finals or knock-out games, for Bielsa, Newell’s was just the start. Next came spells in charge of Club Atlas and Club America in Mexico - and more play-offs - before Velez Sarsfield in Argentina with whom Bielsa won the 1998 Clausura.

After leaving next club Espanyol for the Argentina national side, Bielsa’s bid for glory at the 1999 Copa America ended in a 3-0 defeat to Colombia in which Argentina missed three penalties with Bielsa sent off as his side went out in the group stage.

An Argentina squad that included Mauricio Pochettino, Diego Simeone, Gabriel Batistuta and Hernán Crespo were then knocked out in the group stages of the 2002 World Cup with Bielsa’s side then runners-up in the 2004 Copa America and beaten 4-2 on penalties by Brazil.

Yet just one month on, Bielsa led Argentina to glory at the 2004 Olympics as his side won every game with Paraguay beaten 1-0 in the final - the sole cup final win that Bielsa refers to.

After then revolutionising the Chile national side and taking them to the 2010 World Cup, Lokamotiv Moscow, Manchester United, Schalke 04 and Sporting Lisbon were all sent packing over knockout ties as Bielsa took Bilbao to the 2011-12 Europa League final in which Athletico Madrid sealed a 3-0 victory.

Two weeks later, Bielsa’s Bilbao were beaten in the final of the Copa Del Rey by Barcelona.

One season at Marseille followed which led to a fourth-placed finish and then brief spells in charge at Lazio and Lille before Leeds provided the latest challenge for a manager modest about his record.

Bielsa might only recall one cup final victory but three Argentinian league titles, a Copa Libertadore final, a Copa America final, two World Cup qualifications and a Europa League final appearance says it all.

Now comes the challenge to win the very different Football League Championship play-offs.

“Of course it would be an achievement,” said Bielsa. “It’s very important for me and I would feel very proud.”
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Sv: Play Off 2019
« Svar #57 på: Mai 11, 2019, 14:06:11 »
WBA leder mot Villa. Gayle.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Cannavaro

Sv: Play Off 2019
« Svar #58 på: Mai 11, 2019, 14:17:02 »
WBA leder mot Villa. Gayle.
Jeg syns begge lagene virker "tunge", de merker at det har vært en lang sesong. Er dårlig energi i lagene og svært få initiativ med gode løp fra dybde. AV har mest ball og Bromwich prøver seg på kontringer.  Kvaliteten er ikke så god i denne 1.omgangen syns jeg.
Vi er ikke dårligere enn det som blir prestert ute på Villa Park, så dette er ihvertfall ikke noe vi skal frykte pr nå syns jeg.
Overraskende om ikke AV vinner dette, men de er langt unna å overbevise ihvertfall....
MFLU - Miracles For Leeds United

Cannavaro

Sv: Play Off 2019
« Svar #59 på: Mai 11, 2019, 15:10:10 »
Grealish holder i ball og trekker på seg 3 WBA spillere, dytter ballen tilbake til Hourihane som klinker kula i mål for AV, dermed 1-1. Svært dårlig forsvarsspill av WBA der.
MFLU - Miracles For Leeds United