Skrevet av Emne: 2.Playoff-Kamp:vs Derby Co @Elland Road, onsdag 15/5 2019, kl 20.45 på Viasport1  (Lest 48785 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

HåvardK

Utrolig det Bielsa fikk til med dette laget en stund.Men slutten på sesongen viste vel hvor hardt det er på toppen når det drar seg til.
Vi må nok forsterke betydelig, se på benken i dag , jansson og et urutinert juniorlag
God sommer, neste sesong......................
Bra oppsummering av sesongen, egentlig.

raggen

skjønner ikke tankegangen til bielsa... hvorfor finner han ikke plass til edmonson slik som spisskrisa er nå.. skjønner det bare ikke.. og bambi skulle vært av mye tidligere. Men oppsumerer sesongen ganske greit. slippe inn 4 på ER så fortjene du ikke noe mere.Etter Nyttår så har pila bare pekt nedover og vi har ødelagt den ene statistikken etter den andre angående opprykk.
Nå er det bare trist. håper bare ikke for mye av grunnlaget bielsa har nå forsvinner til neste sesong.
VIL alltid være Leeds men nå er det bare trist :'( :'(
Du tror Edmondsom hadde avgjort dette?

det får vi aldri svar på. men mangel på alternativer så burde han vært på benken. Men hadde ikke hjulpet da bielsa har sluttet og bruke innbyttere
Forever Leeds United!!!!!!!!

GeirO

vs Derby Co @Elland Road, onsdag 15/5 2019, kl 20.45 på Viasport1
« Svar #302 på: Mai 15, 2019, 22:50:09 »
Tydelig at Berardi ikke tåler viktige kamper, han avgjør kamper i feil retning med sitt temparement. Vi har ikke bruk for slike framover.
MOT

eros

Ingen syndebukker i dag, det var stallen som var for tynn og som har overprestert store deler av sesongen.

Takk for en fantastisk sesong, lenge siden det har vært så spennende å heie på Leeds. Mange venner har håpet på Leeds i år og savner oss i toppserien.

Får bare håpe radikken selger eller legger mer penger på bordet til høsten.


Sent from my iPhone using Tapatalk

leedslife

Trøkket på Elland Road blir for tøft for spillerne våre. Enkelt og greit.
Er jo ikke mentalt sterke nok.

Gledelig med Dallas. Han var meget god synes jeg.




bmoen

Ytterligere kommentarer er overflødig.
BMo - Leeds-fan siden 1964

baste

Bør vel gjøre noen grep Mr. Bielsa!!!


Dallas!!!!

Eller ikke? Her mener jeg Bielsa tabber seg ut... ingen tvil om at ett bytte eller to er på sin plass.

Bamford ut kanskje? Hjelp jo faen så lite å bytt, når vi ligg under og 1 minutt igjen..

Superfan

Nokså typisk Leeds dette. Bra kamp av Dallas og Ayling - elles var det vel så som så. Så klarte me å bryte den statistikken også - lede med eitt mål i bortekampen og så tape heime - only Leeds ...

Då er det straks klart for silly season igjen!

Synes Shak og Philips også var gode. Frykter de beste forsvinner nå.

Stut og Fjærkre

Bare å riste det av seg å se framover.

Håper Bielsa blir.
Med et par gode signeringer og fremgang på akademispillerne kan vi få et bra lag.

Neste år skal vi faen meg opp.

HåvardK

Trøkket på Elland Road blir for tøft for spillerne våre. Enkelt og greit.
Er jo ikke mentalt sterke nok.

Gledelig med Dallas. Han var meget god synes jeg.
Den eneste veteranen som leverte, og så til de grader. Ayling var også stort sett god.
Noen kritiserer Bielsas taktikk. Tror ikke vi hadde vært her uten ham, tenker nå jeg.

HåvardK

Bare å riste det av seg å se framover.

Håper Bielsa blir.
Med et par gode signeringer og fremgang på akademispillerne kan vi få et bra lag.

Neste år skal vi faen meg opp.
Godt sagt!

ragnar

Utrolig skuffet nå over resultatet. De personlige feilene blir i dag meget avgjørende. Kiko må ta det på sin kappe derby sitt første, så lager Coops straffe og tilslutt mister Berardi hodet. Shacks viste ihvertfall at han fortjener en plass på laget til neste år.
*In El Loco we trust!*

h.b

  • Gjest
Bare å riste det av seg å se framover.

Håper Bielsa blir.
Med et par gode signeringer og fremgang på akademispillerne kan vi få et bra lag.

Neste år skal vi faen meg opp.
Godt sagt!

Bør være en 5-6 signinger. Noen av de vi har holder ikke mål, og vi må regne med at vi mister noen spillere i sommer. Samt at Hernandez er over the top, og bør erstattes

Bellini

Utrolig skuffet over Kiko casillas som ble hentet som en god signering for å styrke oss!  Vi hadde vunnet denne med peacock farell

Lucas the Kop Cat

Vi scorer to mål, det bør holde, men vi gir bort i hvert fall to nokså tullete mål, straffe pga trøyeholding og Kikos blemme. Så hjelper det ikke med en dommer som blåser mot Bamford når han blir dyttet og som heller ikke får med seg en hands som i hvert fall skulle gitt oss ett straffespark. Men først og fremst var det vår konsentrasjon og disiplin i avgjørende øyeblikk som sviktet.

raggen

Vi scorer to mål, det bør holde, men vi gir bort ihvertfall to nokså tullete mål, straffe pga trøyeholding og Kikos blemme. Så hjelper det ikke med en dommmer som er dømmer mot Bamford og som heller ikke får med seg en hands som ihvertfall skulle gitt oss ett straffespark. Men først og fremst var det vår konsentrasjon og disiplin i avgjørende øyeblikk som sviktet.

helt enig.. på 2-0 sammenlagt så har vi kampen under full kontroll før kiko kødder d til før pause. deretter tar nervene ovrehånd og derby slipper lett til. men vi gir ikke opp men etterlyste bytter lenge men de kom desverre aldr :-\
Forever Leeds United!!!!!!!!

Kato

Som nevnt i pausen, det var hodet som kom til å avgjøre med alle disse kortene tidlig. Det er på det mentale vi mister opprykket, ikke på noe annet. Med alt på gaffelen har vi ingen andre enn våre egne hoder å skylde på.

Bielsa skuffet i dag:

1. Etter 60 min lyste det etter Pontus Jansson i et midtforsvar som aldri var tilstede. Ute på tur både ene og andre veien.  Berardi med gult og den historikken, skulle selvsagt vært tatt av.
2. At Izzy Brown skal styre showet for oss siste 10 min av sesongen, når han ikke har gjort noe tidligere, er jo i seg selv sjanseløst. Hvorfor kan ikke venstrefoten til Harrison skyte det frisparket?

Børs:

Casilla 1- Helt forferdelig i alt han gjorde med ball. Ute i feltet var absolutt alt han gjorde galt. Og han inviterte Derby inn i kampen. Som vanlig ligger han nede når skudd går. Meldt som skuffelse ut over våren, endte som katastrofe.
Ayling 7 - God med ballen, tar den fint med seg fremover. Synd avslutningsferdighetene er snitt Leeds, med andre ord fullstendig ubrukelig.
Cooper 1 - Garantert en som ikke tåler presset. Involvert i første, og gir vekk straffe gratis. Elendig når vi trenger en kaptein som står opp.
Berardi 1 - Hodeløs. Og på hæla stort sett hele veien. Championship-materiale, er vel derfor vi fortsetter der.
Dallas 9 - En av få som så ut til å ha inne noe som minte kvaliteter til å rykke opp. Utypisk Leeds, ser ut til å være best når det gjelder.
Phillips 9 - Helt outstanding. Synd Bielsa brukte 10 mnd på å finne den dødballfoten. Kanonspiller, sterkeste i ligaen.
Shackleton 8 - Viste hvorfor han har fått altfor lite spilletid. Kanonkamp, løper i ett.
Klich 7 - Jobber knallhardt, og sliter hele veien. Men vi tapte kampen sentralt mot gode spillere.
Bamford 1 - Bidrar stort sett null. En gedigen skuffelse til 80-90 millioner. Surker og klager, og har ikke en målsjanse i årets viktigste kamp.
Hernandez 1 - Tok ferie tidlig i april, og har knapt hatt en eneste god pasning etter det. Traff maks på 1 av 10 i dag. Playmakerens formkrise kanskje den viktigste grunnen til at vi faller sammen.
Harrison 7 - Syns han er god. Utfordrer, jobber og sliter. Håper han er her neste år også.
Clarke - Bidrar når han kommer inn, men for seint.
Brown - Få minutter å vise seg på, blir bare skuff av det.
 

Bromancer

Verst når det gjelder. Helt utrolig.

Lucas the Kop Cat

Bare å riste det av seg å se framover.

Håper Bielsa blir.
Med et par gode signeringer og fremgang på akademispillerne kan vi få et bra lag.

Neste år skal vi faen meg opp.
Godt sagt!

Bør være en 5-6 signinger. Noen av de vi har holder ikke mål, og vi må regne med at vi mister noen spillere i sommer. Samt at Hernandez er over the top, og bør erstattes

Jeg gikk fra juniorlaget til fast på A-laget i løpet av denne kampen!

Blank_File

Vi scorer to mål, det bør holde, men vi gir bort i hvert fall to nokså tullete mål, straffe pga trøyeholding og Kikos blemme. Så hjelper det ikke med en dommer som blåser mot Bamford når han blir dyttet og som heller ikke får med seg en hands som i hvert fall skulle gitt oss ett straffespark. Men først og fremst var det vår konsentrasjon og disiplin i avgjørende øyeblikk som sviktet.
Enig. Blir meningsløst og se på en enkeltfaktor etter denne kampen. Syns det er et tåpelig utspill normalt sett, men i dag bikka vi under for presset.

Gordon McUseless

Dette er så jævlig a jeg ikke har ord....orker ikke tanken på enda en sesong i wankershhip. Går i hi og håper å våkne mot slutten av nese sesong.

samadhi

Herregud for en skuffelse dette var.
Vanskelig å se for seg en ny sesong med 46 kamper i Championship. Ser hvor vanskelig og kronglete det er å komme seg opp, og når vi ikke klarte det etter en slik sesong.. ja da vet ikke jeg når det skal bli...

Synes det er sentrallinja med Casilla, Cooper, Hernandez og Bamford som svikter i dag. Mister defansiv trygghet og mangler det lille ekstra fremover når ikke de er på...
marching on together,
derudaf forever...

lojosang

Vi scorer to mål, det bør holde, men vi gir bort i hvert fall to nokså tullete mål, straffe pga trøyeholding og Kikos blemme. Så hjelper det ikke med en dommer som blåser mot Bamford når han blir dyttet og som heller ikke får med seg en hands som i hvert fall skulle gitt oss ett straffespark. Men først og fremst var det vår konsentrasjon og disiplin i avgjørende øyeblikk som sviktet.
Viser seg at reservekeepern til Real Madrid ikke takler presset av avgjørende kamp på Elland Road og at dommeren ikkebkan dømme de øverste divisjonene i Sunday League. Dallas, Shackelton og Klich de eneste som er gode i dag. Ayling og Phillips er brukbare.

Sent fra min HUAWEI VNS-L31 via Tapatalk

- Leif Olav

auren

Jaja. En spennende kamp var det nå. Tipper det uansett blir en spennende sommer og gøy når sesongen starter igjen!

We all love Leeds!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kato

Kampens øyeblikk er Casillas miss som sender Derby rett inn i kampen igjen. Der og da smalt det. Og når det forventede røde kom til Berardi var det bare å stenge butikken.

« Siste redigering: Mai 15, 2019, 23:09:55 av Kato »
 

Carl Fisker

Snart ny sesong, nye muligheter!

Brendan Ormsby

Helt elendig.

Når de slipper inn 4 mål på hjemmebane så fortjener de ingenting!

Cooper er faktisk en skandale! Helt håpløs!
Cassillas til 1 på børsen og Ayling holder 4 div nivå i Østfold.

Bielsa stikker nok nå og vi er nærmere League One enn Premier League etter i kveld.

I kveld så er jeg lei hele Leeds opplegget. Aldri en opptur!

God natt.

Eriksen55

Pablo er den som skuffer mest i dag. Rett og slett ubegripelig dårlig!!

Bielsa har gjort mye bra. Men noen ganger fatter jeg ikke hva han driver med. Bytter altfor sent og gjør ingen bytter når Berardi må ut! Izzy og Clarke kommer inn altfor sent. Pablo burde vært ute etter max 60, desverre.

Synd Cooper og Kiko kåla. 1-0 inn til pause hadde gitt en helt annen kamp.

Veldig to delt til hva jeg ønsker videre med Bielsa. En gud, et forbilde og en stor kapasitet. Men alle skadene kostet oss direkte opprykk og det kostet oss PO. Hvorfor alle de skadene oppstår MÃ… dem finne ut av før neste sesong! Liker at det trenes knallhardt. Men antall skader er sykt!

Jeg vil erstatte Pontus og Roofe med mye bedre spillere. Ikke fordi dem er dårlige. Men de slår meg ikke som spillere som lager god stemmning når de må sitte på benken. Kjøpe en vannvittig nr 10, kjøpe en ving + låne enda en ving.

En mager trøst, ihvertfall for meg. Har sett mye u23 i år og har blitt glad i mange av spillerne der. Nå får vi mulighet til å utvikle  dem i egen klubb. Nå kan vi se Strujik, Gotts, Bogusz, Stevens, Clarke, Shackleton Edmundson +++ spille mer. Noen mye mer. Det hadde neppe skjedd i PL. Jeg har en forkjærlighet for egen utviklede spillere. Så kanskje et år til i CC er det som skal til for at så mange som mulig av dem blir stjerner for oss i PL 20-21!

Jeg har reservert et hotell i London 27-28 mai. Det blir ikke brukt, så hvis noen trenger så gi beskjed innen fredag. Da avbestilles det!

Når jeg får dette på avstand så klarer jeg garantert å se tilbake på mye gøy og bra fotball. Dette er ikke slutten. Stor tro på at vi blir enda bedre neste sesong!

Takk for i år!

ar9

Forferdelig slitsomt å følge med siste del av sesongen. Tidvis altoppslukende.

Men tar heller det enn å sikre plassen noen kamper før slutt og ende på 12.plass.

Det positive med å ryke ut i playoff er at det er kortere til neste sesong starter

Promotion 2010

Snart ny sesong, nye muligheter!


Kanskje vi bør rykke ned og omgruppere! Det pleier alltid virke bra!

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973