Skrevet av Emne: En total ydmykelse.  (Lest 6202 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

asbfjell

En total ydmykelse.
« på: Mai 15, 2019, 23:27:37 »
I september kan jeg feire 50 års jubileum som ihuga Leeds-supporter.
Jeg har i løpet av denne tiden fått oppleve både store triumfer og mange sviende nederlag, men kveldens nederlag er faktisk et av de mest ydmykende jeg har opplevd. 

Det som skjedde skal egentlig ikke være mulig. Men her snakker vi Leeds.

Og for en oppreisning og seier dette er for Frank Lampard og Derby!
Og for en total ydmykelse dette er for Marcelo Bielsa og Leeds!

I tre kamper har vi mer eller mindre rundspilt og utklasset Derby denne sesongen. Men det betyr absolutt ingenting nå! Når det virkelig betydde noe, falt vi fullstendig sammen - igjen!

Bielsa er i tillegg til å være en fotballnerd, også et åndelig menneske. Han tror bl.a at enkelte ting er skjebnebestemt.
Og han er selvsagt smart nok til å vite at skjebne (eller karma) ikke er noe som bare dumper ned i hodet på folk i hytt og pine, men heller noe som kommer som et resultat av egne handlinger.
Og Bielsa er aldri redd for å ta på seg ansvaret for egne fadeser, så det skal bli interessant å høre hvordan han forklarer dette som også for han personlig må være et av de mest ydmykende fotballnederlag.

Jeg har utrolig mye godt å si om Marcelo Bielsa, men vi må samtidig også erkjenne at det ikke bare er tilfeldigheter eller uflaks som gjør at dette trenerikonet tilbringer sine fotballstunder sittende på ei bøtte i engelsk andredivisjon, fremfor å lede klubber som Real Madrid eller Barcelona.

Smudge

Sv: En total ydmykelse.
« Svar #1 på: Mai 15, 2019, 23:33:53 »
Den mannen kan tro på mye for min del, men å tro på Bamford...Målløs

Kato

Sv: En total ydmykelse.
« Svar #2 på: Mai 15, 2019, 23:35:55 »
Men i dag må vi gi Derby kred. Harry Wilson og Mason Mount er kommende stjernespillere. De var gode. Vi tapte for et veldig bra Derby i dag.
 

Eriksen55

Sv: En total ydmykelse.
« Svar #3 på: Mai 15, 2019, 23:44:51 »
Men i dag må vi gi Derby kred. Harry Wilson og Mason Mount er kommende stjernespillere. De var gode. Vi tapte for et veldig bra Derby i dag.

Man kan sikkert analysere seg blå på hvorfor detre gikk som det gikk.

For min del er det 3 enkle grunner

1. De andre lagene traff på sine lånesigneringer. Vi bommet på 3,5/4
2. Altfor mye skader
3. Resultatet av elendige lån og skadet gjorde at troppen ble for liten.

Hadde punkt 1 eller 2 slått til. Hadde vi spilt i PL.

Vi har ikke altfor dårlige spillere. Ble tross alt nr tre og har rundspilt veldig maaange lag.  Vi takler press. Vi var ikke utbrente mot slutten. Vi røyk fordi vi satt igjen med altfor få alternativet å spille med.

Det er min konklusjon :)

h.b

  • Gjest
Sv: En total ydmykelse.
« Svar #4 på: Mai 15, 2019, 23:47:13 »
Men i dag må vi gi Derby kred. Harry Wilson og Mason Mount er kommende stjernespillere. De var gode. Vi tapte for et veldig bra Derby i dag.

Man kan sikkert analysere seg blå på hvorfor detre gikk som det gikk.

For min del er det 3 enkle grunner

1. De andre lagene traff på sine lånesigneringer. Vi bommet på 3,5/4
2. Altfor mye skader
3. Resultatet av elendige lån og skadet gjorde at troppen ble for liten.

Hadde punkt 1 eller 2 slått til. Hadde vi spilt i PL.

Vi har ikke altfor dårlige spillere. Ble tross alt nr tre og har rundspilt veldig maaange lag.  Vi takler press. Vi var ikke utbrente mot slutten. Vi røyk fordi vi satt igjen med altfor få alternativet å spille med.

Det er min konklusjon :)

Nja. Takle press. Bamford, Berardi, Cooper og Casilla er vel svaret på dette

GeirO

Sv: En total ydmykelse.
« Svar #5 på: Mai 15, 2019, 23:47:47 »
Blir ikke noe 100-årsjubileum i PL heller....
MOT

berlin

Sv: En total ydmykelse.
« Svar #6 på: Mai 15, 2019, 23:47:50 »
I september kan jeg feire 50 års jubileum som ihuga Leeds-supporter.
Jeg har i løpet av denne tiden fått oppleve både store triumfer og mange sviende nederlag, men kveldens nederlag er faktisk et av de mest ydmykende jeg har opplevd. 

Det som skjedde skal egentlig ikke være mulig. Men her snakker vi Leeds.

Og for en oppreisning og seier dette er for Frank Lampard og Derby!
Og for en total ydmykelse dette er for Marcelo Bielsa og Leeds!

I tre kamper har vi mer eller mindre rundspilt og utklasset Derby denne sesongen. Men det betyr absolutt ingenting nå! Når det virkelig betydde noe, falt vi fullstendig sammen - igjen!

Bielsa er i tillegg til å være en fotballnerd, også et åndelig menneske. Han tror bl.a at enkelte ting er skjebnebestemt.
Og han er selvsagt smart nok til å vite at skjebne (eller karma) ikke er noe som bare dumper ned i hodet på folk i hytt og pine, men heller noe som kommer som et resultat av egne handlinger.
Og Bielsa er aldri redd for å ta på seg ansvaret for egne fadeser, så det skal bli interessant å høre hvordan han forklarer dette som også for han personlig må være et av de mest ydmykende fotballnederlag.

Jeg har utrolig mye godt å si om Marcelo Bielsa, men vi må samtidig også erkjenne at det ikke bare er tilfeldigheter eller uflaks som gjør at dette trenerikonet tilbringer sine fotballstunder sittende på ei bøtte i engelsk andredivisjon, fremfor å lede klubber som Real Madrid eller Barcelona.

Godt sagt. Bielsa har ingen store klubbmeritter å vise til, bortsett fra i hjemlandet.
Men jeg digger han uansett, synes han passer denne klubben som under Revie oftest snublet på målstreken i den turneringene de deltok i. Så er det kanskje skjebnen som førte Leeds og Bielsa sammen? Jeg vet i hvertfall hva som gjorde at jeg ble Leeds-fan.  :-X
« Siste redigering: Mai 16, 2019, 00:41:26 av berlin »

asbfjell

Sv: En total ydmykelse.
« Svar #7 på: Mai 15, 2019, 23:49:13 »
Men i dag må vi gi Derby kred. Harry Wilson og Mason Mount er kommende stjernespillere. De var gode. Vi tapte for et veldig bra Derby i dag.

Sånn er det gjerne når man er smart nok til å låne kvalitet.
Derby var bra, ja. Men de møtte også en motstander som til de grader ga dem muligheter til å fremstå som gode.

Har forresten fått med meg at Orta delte ut skjerf på Elland Road i forkant av kampen. Sånne oppgaver kan han gjerne få utføre også neste sesong. Spillerrekrutteringer bør han derimot ikke få befatte seg med.
Apropos det: God keeper vi hentet i januar!

Kato

Sv: En total ydmykelse.
« Svar #8 på: Mai 15, 2019, 23:49:44 »
Men i dag må vi gi Derby kred. Harry Wilson og Mason Mount er kommende stjernespillere. De var gode. Vi tapte for et veldig bra Derby i dag.

Man kan sikkert analysere seg blå på hvorfor detre gikk som det gikk.

For min del er det 3 enkle grunner

1. De andre lagene traff på sine lånesigneringer. Vi bommet på 3,5/4
2. Altfor mye skader
3. Resultatet av elendige lån og skadet gjorde at troppen ble for liten.

Hadde punkt 1 eller 2 slått til. Hadde vi spilt i PL.

Vi har ikke altfor dårlige spillere. Ble tross alt nr tre og har rundspilt veldig maaange lag.  Vi takler press. Vi var ikke utbrente mot slutten. Vi røyk fordi vi satt igjen med altfor få alternativet å spille med.

Det er min konklusjon :)

Hvis du sammenligner Izzy Brown og Lewis Baker med Mason Mount og Harry Wilson så sier det vel sitt.
 

mighty leeds

Sv: En total ydmykelse.
« Svar #9 på: Mai 15, 2019, 23:55:01 »
Fortjent Derby seier. Hadde god følelse før Berardi drar på seg rødt. Synes Leeds roter det til med u nødvendig straffe . Tabbe med kino og Cooper samt et unødvendig  rødt kort av Berardi.  Vanskelig å vinne kamper da. Bamford også utrolig svak. Savnet en foran.

Eriksen55

Sv: En total ydmykelse.
« Svar #10 på: Mai 15, 2019, 23:57:38 »
Men i dag må vi gi Derby kred. Harry Wilson og Mason Mount er kommende stjernespillere. De var gode. Vi tapte for et veldig bra Derby i dag.

Man kan sikkert analysere seg blå på hvorfor detre gikk som det gikk.

For min del er det 3 enkle grunner

1. De andre lagene traff på sine lånesigneringer. Vi bommet på 3,5/4
2. Altfor mye skader
3. Resultatet av elendige lån og skadet gjorde at troppen ble for liten.

Hadde punkt 1 eller 2 slått til. Hadde vi spilt i PL.

Vi har ikke altfor dårlige spillere. Ble tross alt nr tre og har rundspilt veldig maaange lag.  Vi takler press. Vi var ikke utbrente mot slutten. Vi røyk fordi vi satt igjen med altfor få alternativet å spille med.

Det er min konklusjon :)

Hvis du sammenligner Izzy Brown og Lewis Baker med Mason Mount og Harry Wilson så sier det vel sitt.

Nettop.

Lett å si nå selvfølgelig med fasit i hånd. Men dem hadde tross alt litt å vise til tidligere.
Samme med Harvey  Barnes vs Harrison

Må gjøres en grundigere jobb før neste sesong!


Josch

Sv: En total ydmykelse.
« Svar #11 på: Mai 16, 2019, 00:05:42 »
Alt i alt er ikke sesongen noen ydmykelse. Målet var play off og det er ikke brukt sinnsykt mye penger på spillere denne sesongen. Man kan si at man burde ha  lånt den og den spilleren og lykkes bedre på våren. Men Radrizzani  traff godt med målsettingen vs pengebruk,  som viste seg å være realistisk. Med bedre spillere og fortsatt Bielsa som coach kan målet bli direkte opprykk 2019/20.

Sutringen over sesongen er overdrevet.

Kato

Sv: En total ydmykelse.
« Svar #12 på: Mai 16, 2019, 00:06:55 »
Alt i alt er ikke sesongen noen ydmykelse. Målet var play off og det er ikke brukt sinnsykt mye penger på spillere denne sesongen. Man kan si at man burde ha  lånt den og den spilleren og lykkes bedre på våren. Men Radrizzani  traff godt med målsettingen vs pengebruk,  som viste seg å være realistisk. Med bedre spillere og fortsatt Bielsa som coach kan målet bli direkte opprykk 2019/20.

Sutringen over sesongen er overdrevet.

Men vi sliter med rekrutteringen. Orta har ikke hatt god teft.
 

h.b

  • Gjest
Sv: En total ydmykelse.
« Svar #13 på: Mai 16, 2019, 00:07:40 »
Alt i alt er ikke sesongen noen ydmykelse. Målet var play off og det er ikke brukt sinnsykt mye penger på spillere denne sesongen. Man kan si at man burde ha  lånt den og den spilleren og lykkes bedre på våren. Men Radrizzani  traff godt med målsettingen vs pengebruk,  som viste seg å være realistisk. Med bedre spillere og fortsatt Bielsa som coach kan målet bli direkte opprykk 2019/20.

Sutringen over sesongen er overdrevet.

Men vi sliter med rekrutteringen. Orta har ikke hatt god teft.

Håper Raddikken ser dette og sparker Orta

Josch

Sv: En total ydmykelse.
« Svar #14 på: Mai 16, 2019, 00:24:41 »
Alt i alt er ikke sesongen noen ydmykelse. Målet var play off og det er ikke brukt sinnsykt mye penger på spillere denne sesongen. Man kan si at man burde ha  lånt den og den spilleren og lykkes bedre på våren. Men Radrizzani  traff godt med målsettingen vs pengebruk,  som viste seg å være realistisk. Med bedre spillere og fortsatt Bielsa som coach kan målet bli direkte opprykk 2019/20.

Sutringen over sesongen er overdrevet.

Men vi sliter med rekrutteringen. Orta har ikke hatt god teft.

Håper Raddikken ser dette og sparker Orta

Noen spillere har brukt 1-3 sesonger på bli gode i Leeds: Klich, Alioski, Cooper, Berardi. Bamford/Roberts kan bli bedre neste år. Orta er jo også bundet av budsjettet han får bruke.

Men det er innlysende at kvaliteten må opp hvis vi skal bli nr 1 eller 2. Det hadde vært fiasko å bli utenfor play off, men vi ble 3. beste lag på tabellen. Det er ingen ydmykelse.

asbfjell

Sv: En total ydmykelse.
« Svar #15 på: Mai 16, 2019, 00:32:46 »
Alt i alt er ikke sesongen noen ydmykelse. Målet var play off og det er ikke brukt sinnsykt mye penger på spillere denne sesongen. Man kan si at man burde ha  lånt den og den spilleren og lykkes bedre på våren. Men Radrizzani  traff godt med målsettingen vs pengebruk,  som viste seg å være realistisk. Med bedre spillere og fortsatt Bielsa som coach kan målet bli direkte opprykk 2019/20.

Sutringen over sesongen er overdrevet.
Men det var da bra det da. Halleluja!

Bra da at Radrizzani ikke strakk budsjettet bittelitt og betalte Swansea 1.5 mill i lånesum for Daniel James - da hadde vi antagelig havnet litt over den opprinnelige sportslige målsetningen, og det bør vi ikke ha noe av.

Tipper det er akkurat dette Radrizzani trøster seg med i kveld - at han traff så godt med målsetningen, altså.

At Radrizzani nylig har uttalt at han taper penger i championship, og at han ikke får dratt nytte av sine økonomiske kontakter før klubben er i premier league, er selvsagt glemt på en kveld som dette, der gleden står i taket over vissheten av å ha nådd de påståtte sesongmålsetningene.

berlin

Sv: En total ydmykelse.
« Svar #16 på: Mai 16, 2019, 00:39:21 »
Jeg har ikke noe spesielt behov for å forsvare Victor Orta, for jeg er antagelig for lite informert om hvordan rekruttering i Leeds foregår. Victor Orta var vel mannen som var helt sentral i å hente Bielsa, eller tar jeg feil? Joda, jeg vet at Bielsa ikke var tiltenkt noen rolle som spiller, men hvis det stemmer det jeg har fått med meg, så all ære til Orta.

Ja, kanskje Orta sitter med hovedansvaret som "øverste leder" for rekruttering, og som i næringslivet - så må ofte lederen ta hatten sin og gå, om man mislykkes, men er det alltid riktig?

Og ja, mange flopper har det blitt, men Bielsa har sagt at har et godt tillitsforhold til Orta og den jobben han gjør.

I jakten på en "scapegoat" kan Orta synes lagelig for hugg.

Personlig er jeg ganske rolig ift transfers i Leeds, selv om jeg leser gode argumenter for at andre klubber har lyktes bedre, ikke minst Sheff U, og akkurat i kveld, av alle lag, Derby! Hva med WBA?

Jeg ønsker at klubben fortsetter det gode arbeidet med akademiet, og er smarte på overgangsmarkedet. Klubben er såvidt begynt å virke stabil, i den forstand at det er mye mindre uro i klubben. Dette anser jeg som viktig i det å bygge opp et lag, som ikke er konstruert for kun en sesong, men kan gi god og langvarig avkasting, bare man bruker tiden til hjelp.¨
De mindre klubbene virker dyktigere til det, men de har kanskje enda mindre valg enn Leeds. Selv om Leeds er en storklubb, så er det vel ingenting i veien for at opptrer fornuftig i det å komponere en tropp med fokus på egenutviklede spillere, og med enkelte gode kjøp.

Jeg er mer usikker på om vi oppnår (rask) suksess når hoder ruller i klubben, både på og utenfor banen, uten gode begrunnelser og planer.

Vi får se hva som skjer, men jeg håper klubbens viktigste apparater jobber bra sammen, og ikke foretar raske, risikable utskiftinger av det faglige ressursene i klubben.

h.b

  • Gjest
Sv: En total ydmykelse.
« Svar #17 på: Mai 16, 2019, 00:43:02 »
Jeg har ikke noe spesielt behov for å forsvare Victor Orta, for jeg er antagelig for lite informert om hvordan rekruttering i Leeds foregår. Victor Orta var vel mannen som var helt sentral i å hente Bielsa, eller tar jeg feil? Joda, jeg vet at Bielsa ikke var tiltenkt noen rolle som spiller, men hvis det stemmer det jeg har fått med meg, så all ære til Orta.

Ja, kanskje Orta sitter med hovedansvaret som "øverste leder" for rekruttering, og som i næringslivet - så må ofte lederen ta hatten sin og gå, om man mislykkes, men er det alltid riktig?

Og ja, mange flopper har det blitt, men Bielsa har sagt at har et godt tillitsforhold til Orta og den jobben han gjør.

I jakten på en "scapegoat" kan Orta synes lagelig for hugg.

Personlig er jeg ganske rolig ift transfers i Leeds, selv om jeg leser gode argumenter for at andre klubber har lyktes bedre, ikke minst Sheff U, og akkurat i kveld, av alle lag, Derby! Hva med WBA?

Jeg ønsker at klubben fortsetter det gode arbeidet med akademiet, og er smarte på overgangsmarkedet. Klubben er såvidt begynt å virke stabil, i den forstand at det er mye mindre uro i klubben. Dette anser jeg som viktig i det å bygge opp et lag, som ikke er konstruert for kun en sesong, men kan gi god og langvarig avkasting, bare man bruker tiden til hjelp.¨
De mindre klubbene virker dyktigere til det, men de har kanskje enda mindre valg enn Leeds. Selv om Leeds er en storklubb, så er det vel ingenting i veien for at opptrer fornuftig i det å komponere en tropp med fokus på egenutviklede spillere, og med enkelte gode kjøp.

Jeg er mer usikker på om vi oppnår (rask) suksess når hoder ruller i klubben, både på og utenfor banen, uten gode begrunnelser og planer.

Vi får se hva som skjer, men jeg håper klubbens viktigste apparater jobber bra sammen, og ikke foretar raske, risikable utskiftinger av det faglige ressursene i klubben.

Nå har ikke Bielsa for vane å si noe negativt om noe som helst. Selv om de hadde hatt meget dårlig kjemi, ja da ville Bielsa sagt at det var et godt samarbeid. På samme måte som han vil forsvare Kiko etter kampen

auren

Sv: En total ydmykelse.
« Svar #18 på: Mai 16, 2019, 07:57:14 »
Ydmykelse eller ei. I dag stiller jeg i Leedsdrakten på jobb!

All Leeds aren't we?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

berlin

Sv: En total ydmykelse.
« Svar #19 på: Mai 16, 2019, 08:04:58 »
Ydmykelse eller ei. I dag stiller jeg i Leedsdrakten på jobb!

All Leeds aren't we?

auren

Good one, mate! ALAW!  :)

I'm Leeds and proud of it! (We're Leeds and proud of it)

Bromancer

Sv: En total ydmykelse.
« Svar #20 på: Mai 16, 2019, 08:10:16 »
Alt i alt er ikke sesongen noen ydmykelse. Målet var play off og det er ikke brukt sinnsykt mye penger på spillere denne sesongen. Man kan si at man burde ha  lånt den og den spilleren og lykkes bedre på våren. Men Radrizzani  traff godt med målsettingen vs pengebruk,  som viste seg å være realistisk. Med bedre spillere og fortsatt Bielsa som coach kan målet bli direkte opprykk 2019/20.

Sutringen over sesongen er overdrevet.

Men vi sliter med rekrutteringen. Orta har ikke hatt god teft.

Enig i dette Kato. Det er grenser for hvor mye gull det blir av et lass gråstein, selv for Bielsa.

berlin

Sv: En total ydmykelse.
« Svar #21 på: Mai 16, 2019, 08:22:18 »
Jeg har ikke noe spesielt behov for å forsvare Victor Orta, for jeg er antagelig for lite informert om hvordan rekruttering i Leeds foregår. Victor Orta var vel mannen som var helt sentral i å hente Bielsa, eller tar jeg feil? Joda, jeg vet at Bielsa ikke var tiltenkt noen rolle som spiller, men hvis det stemmer det jeg har fått med meg, så all ære til Orta.

Ja, kanskje Orta sitter med hovedansvaret som "øverste leder" for rekruttering, og som i næringslivet - så må ofte lederen ta hatten sin og gå, om man mislykkes, men er det alltid riktig?

Og ja, mange flopper har det blitt, men Bielsa har sagt at har et godt tillitsforhold til Orta og den jobben han gjør.

I jakten på en "scapegoat" kan Orta synes lagelig for hugg.

Personlig er jeg ganske rolig ift transfers i Leeds, selv om jeg leser gode argumenter for at andre klubber har lyktes bedre, ikke minst Sheff U, og akkurat i kveld, av alle lag, Derby! Hva med WBA?

Jeg ønsker at klubben fortsetter det gode arbeidet med akademiet, og er smarte på overgangsmarkedet. Klubben er såvidt begynt å virke stabil, i den forstand at det er mye mindre uro i klubben. Dette anser jeg som viktig i det å bygge opp et lag, som ikke er konstruert for kun en sesong, men kan gi god og langvarig avkasting, bare man bruker tiden til hjelp.¨
De mindre klubbene virker dyktigere til det, men de har kanskje enda mindre valg enn Leeds. Selv om Leeds er en storklubb, så er det vel ingenting i veien for at opptrer fornuftig i det å komponere en tropp med fokus på egenutviklede spillere, og med enkelte gode kjøp.

Jeg er mer usikker på om vi oppnår (rask) suksess når hoder ruller i klubben, både på og utenfor banen, uten gode begrunnelser og planer.

Vi får se hva som skjer, men jeg håper klubbens viktigste apparater jobber bra sammen, og ikke foretar raske, risikable utskiftinger av det faglige ressursene i klubben.

Nå har ikke Bielsa for vane å si noe negativt om noe som helst. Selv om de hadde hatt meget dårlig kjemi, ja da ville Bielsa sagt at det var et godt samarbeid. På samme måte som han vil forsvare Kiko etter kampen

Du har nok rett i at Bielsa ikke er typen til å diskutere "indre anliggende" i eller med pressen, og ære være han for det.
Men virkelig uro, problemer eller uoverenstemmelser pleier å lekke på en eller måte til pressen, og vi hadde fått vite det.
Mindre problemer kan holdes skjult.

Det har liten hensikt å henge ut enkeltspillere etter kampen, men "avmålt" kritikk kan han komme med. Det viktigste her, er at det fikk en kule for varmt for mange av Leeds-spillerne. Det står mye på spill, og de beholdt ikke roen, selv om alle spillerne skjønte at kortene lå veldig løst hos dommeren i denne kampen. Han delte ut en bråte med gule kort for relativt små overtredelser veldig tidlig. Det signalet må tas, og det gjorde hverken spillere eller Bielsa. Jeg tenkte - få inn Jansson for Berardi, før han åker ut, bare minutter før han faktisk helt korrekt fikk sitt andre gule kort. Bielsa skulle tatt det grepet mye tidligere i kampen.

Bielsa vet at Casilla gjorde hårreisende ting, men Casillla er nok langt nok nede som det er, at det er liten vits og ikke særlig konstruktivt at Bielsa strør salt i såret hans. Pressen kommer uansett til å slakte bl.a Casilla.

Josch

Sv: En total ydmykelse.
« Svar #22 på: Mai 16, 2019, 08:28:55 »
Alt i alt er ikke sesongen noen ydmykelse. Målet var play off og det er ikke brukt sinnsykt mye penger på spillere denne sesongen. Man kan si at man burde ha  lånt den og den spilleren og lykkes bedre på våren. Men Radrizzani  traff godt med målsettingen vs pengebruk,  som viste seg å være realistisk. Med bedre spillere og fortsatt Bielsa som coach kan målet bli direkte opprykk 2019/20.

Sutringen over sesongen er overdrevet.
Men det var da bra det da. Halleluja!

Bra da at Radrizzani ikke strakk budsjettet bittelitt og betalte Swansea 1.5 mill i lånesum for Daniel James - da hadde vi antagelig havnet litt over den opprinnelige sportslige målsetningen, og det bør vi ikke ha noe av.

Tipper det er akkurat dette Radrizzani trøster seg med i kveld - at han traff så godt med målsetningen, altså.

At Radrizzani nylig har uttalt at han taper penger i championship, og at han ikke får dratt nytte av sine økonomiske kontakter før klubben er i premier league, er selvsagt glemt på en kveld som dette, der gleden står i taket over vissheten av å ha nådd de påståtte sesongmålsetningene.

Du trenger ikke håne noen som lager et budsjett og som  følger dette. At du ønsker opprykk er forståelig. 3. plass med den stallen og økonomien Leeds hadde i 2017 er bra. Husk at Leeds taper penger hvert år.

Kato

Sv: En total ydmykelse.
« Svar #23 på: Mai 16, 2019, 08:39:37 »
5 gule etter 25 minutter legger opp til katastrofe. Da handler det om å være sterk i toppen.

Og der er problemet. Dette laget tåler ikke presset, enkelt og greit. Fremst av alle er kapteinen, svikter når det gjelder hver eneste gang.

Vi må ha ut den mentaliteten, ellers rykker vi aldri opp.

Norwich hjemme. Sheffield United hjemme. Wigan det aller verste. Brentford. Og så i går.

5 sesongavgjørende kamper hver og en. Alle tapt.

Det er ikke tilfeldig.

Umulig å unngå å peke på syndebukker. Casilla er katastrofe i det han gjør, hverken mer eller mindre. Og Berardi går jo direkte i hodeløsfella. Varslet katastrofe med løs kortstokk.

Vi skrek etter Pontus etter timen, svært rufsete i midten bak. Der sviktet også lederen i avgjørende øyeblikk.
 

Reaney

Sv: En total ydmykelse.
« Svar #24 på: Mai 16, 2019, 08:59:04 »
Berardi måtte selvsagt miste hodet i kampens hete som så mange, mange, mange ganger før og pådra seg rødt kort. Tror at Bielsa bestemte seg etter Villa kampen at Pontus skulle settes på plass og benkes. Bli ikke overrasket om Pontus vil bort.

Eriksen55

Sv: En total ydmykelse.
« Svar #25 på: Mai 16, 2019, 09:22:26 »
5 gule etter 25 minutter legger opp til katastrofe. Da handler det om å være sterk i toppen.

Og der er problemet. Dette laget tåler ikke presset, enkelt og greit. Fremst av alle er kapteinen, svikter når det gjelder hver eneste gang.

Vi må ha ut den mentaliteten, ellers rykker vi aldri opp.

Norwich hjemme. Sheffield United hjemme. Wigan det aller verste. Brentford. Og så i går.

5 sesongavgjørende kamper hver og en. Alle tapt.

Det er ikke tilfeldig.

Umulig å unngå å peke på syndebukker. Casilla er katastrofe i det han gjør, hverken mer eller mindre. Og Berardi går jo direkte i hodeløsfella. Varslet katastrofe med løs kortstokk.

Vi skrek etter Pontus etter timen, svært rufsete i midten bak. Der sviktet også lederen i avgjørende øyeblikk.

Enig i mye.

Helt riktig at Pontus startet på benken. Ingen grunn å forandre etter første kampen. Syntes det er mye synsing etterkant..med fasist i hånd er det lettere å si hva som skulle blitt gjort. Pontus kunne like gjerne kommet inn for Cooper i går..

Syntes det faktisk er mer kritisk at Pontus ikke kom inn når Berardi ble utvist. Flytte Ayling inn og Shack ned var ikke noe bra trekk. At Pablo fikk fullføre kampen er en vits. Soleklart dårligste Leeds spiller over disse to kampene. I går traff Lampard på sine bytter, mens Bielsa ikke var i nærheten. Det avgjorde kampen.

Står på at alle skadene er hovedgrunnen til at vi er i CC også neste år. Ikke at Cooper og Kiko roter, At Pablo er dårlig eller at Berardi blir utvist. Skal Bielsa fortsette og han vil ha sin lille stall, så må skadesituasjonen analyseres. For vi må enten ha en større stall eller så må treningen/restutisjonen justeres. Tviler ihvertfall på at alle skadene er helt tilfeldig!

Har stor tro på at Cooper er mannen vi kan stole på. Trenger ikke gjøre mye i spillertroppen.

Bytt ut en stopper og spiss med to som er enda bedre. I tilegg må vi ha en veldig god og produktiv nr 10. Lista bør ligge på Bradley Dack. I tilegg må vi handle inn/låne to vinger som er bedre enn de vi har i dag. Her bør lista ligge på typ spillere som Bowen, Canos, Wilson, etc. Spillere som har vist at dem har nivået inne.

Det fundamentet som er lagt er solid. Men når vi har over halvestallen ute til enhver tid så vil ting rakne til slutt. Det har vi sett etter jul. Har jo spilt mange kamper med en snittalder på 20 år på benken. Det gir ikke handlingsrom, konkurranse eller mulighet for å endre kampbildet når det trengs.

Jeg er tross alt fornøyd med sesongen all over. Alle skadene i betrakting, så har dette vært imponerende egentlig. Men selvsagt, blytungt i går.

Blir litt oppgitt når det er snakk om overprestering. Ikke noe tro på det. Dem har klart å få ut sitt potensiale. Vi har faktisk en gjeng med gode fotballspillere..når dem ikke er skadet.
« Siste redigering: Mai 16, 2019, 09:27:01 av eriksen55 »

Kato

Sv: En total ydmykelse.
« Svar #26 på: Mai 16, 2019, 09:32:14 »
Vi kan ikke ha en kaptein som faller sammen hver gang det skal spilles en viktig i kamp. Se det han gjør i går, helt krise.
 

Eriksen55

Sv: En total ydmykelse.
« Svar #27 på: Mai 16, 2019, 09:46:43 »
Vi kan ikke ha en kaptein som faller sammen hver gang det skal spilles en viktig i kamp. Se det han gjør i går, helt krise.

Han var ikke god i går. Men helt strålende lørdag og frem til 1-1 i går. Når 1-2 kommer starter desperasjonen og selvfølgelig blir spillerne stresset. Det er ikke bare Cooper som faller sammen, flere på dette Leeds laget begynte å stresse. Jo lenger bak på banen man spiller, jo mer synlig blir feilene. Bare se På Barca i CL 2 år på rad. Det raknet, det skal ikke skje...men noen ganger skjer det bare. 

Dette er nok mer sammensatt en at han ikke takler press. Jeg har tro på Cooper, så da får vi være uenige der Kato:)

Da er jeg mer bekymret for Pontus. Han er jo skadet hver eneste gang det drar seg til!
« Siste redigering: Mai 16, 2019, 09:48:54 av eriksen55 »

asbfjell

Sv: En total ydmykelse.
« Svar #28 på: Mai 16, 2019, 11:00:18 »
Alt i alt er ikke sesongen noen ydmykelse. Målet var play off og det er ikke brukt sinnsykt mye penger på spillere denne sesongen. Man kan si at man burde ha  lånt den og den spilleren og lykkes bedre på våren. Men Radrizzani  traff godt med målsettingen vs pengebruk,  som viste seg å være realistisk. Med bedre spillere og fortsatt Bielsa som coach kan målet bli direkte opprykk 2019/20.

Sutringen over sesongen er overdrevet.
Men det var da bra det da. Halleluja!

Bra da at Radrizzani ikke strakk budsjettet bittelitt og betalte Swansea 1.5 mill i lånesum for Daniel James - da hadde vi antagelig havnet litt over den opprinnelige sportslige målsetningen, og det bør vi ikke ha noe av.

Tipper det er akkurat dette Radrizzani trøster seg med i kveld - at han traff så godt med målsetningen, altså.

At Radrizzani nylig har uttalt at han taper penger i championship, og at han ikke får dratt nytte av sine økonomiske kontakter før klubben er i premier league, er selvsagt glemt på en kveld som dette, der gleden står i taket over vissheten av å ha nådd de påståtte sesongmålsetningene.

Du trenger ikke håne noen som lager et budsjett og som  følger dette. At du ønsker opprykk er forståelig. 3. plass med den stallen og økonomien Leeds hadde i 2017 er bra. Husk at Leeds taper penger hvert år.

Jeg håner ikke Radrizzani - han er selvsagt smertelig klar over at hans manglende investeringer i januar har bidratt til at han nå går glipp av enorme inntektsøkninger.

Leeds taper penger hvert år, skriver du. Ja, det var jo faktisk et av mine hovedpoeng i innlegget du svarte på! Og Radrizzani sier også at han ikke får nytte av sine forretningkontakter før laget er i premier league. Skjønner du virkelig ikke tegningen her, budsjettkongen?

Tror at både vi og Radrizzani sjøl skal være glad for at han ikke er japaner. Hadde han vært det hadde han i går kveld antagelig tatt turen ut i det fri - fra sitt kontorvindu i trettifjerde etasje. Helt uten fallskjerm.
 

Reaney

Sv: En total ydmykelse.
« Svar #29 på: Mai 16, 2019, 11:26:04 »
Min største bekymring med dette Leeds laget er at vi kollapser så til de grader når sjansen for opprykk er større enn noen gang. Noen vil sikkert koble dette til hjemmetapene mot Norwich og Sheffield Utd. Men i denne sammenheng tenker jeg mest på tapene mot Wigan i april og mot Derby i går. Begge hjemmekamper som skal være en klar fordel. Starter med Wigan. Vi har 3 poengsmargin på automatisk opprykk. Vi møter ligaens dårligste bortelag som har kun en seier borte (august 2018). Vi får straffe og Wigan reduseres til 10 mann etter 15 min. Vi bommer på straffa, men tar allikevel ledelsen 1-0 minutter etter. Så klarer vi i kampens siste 75 minutter, med en mann mer på banen å slippe inn to mål og tape kampen. Hvilke andre lag klarer sånne ting når så mye står på spill? Så har vi kampen i går. Vi leder 2-0 sammenlagt etter avlagte 135 min. På grunn av en gedigen gavepakke fra keeper og forsvar får allikevel Derby 1-1 til pause. Hva skjer så. Etter 135 min eller 3/4 av kampen uten baklengs (og nå tar jeg ikke med målet rett før pause) så slipper vi inn 4 mål på siste 45 min. eller siste 1/4 av kampen. 2 kollapser på kort tid som koster oss opprykket. 2 kollapser som ikke skal være mulige, men dessverre utført 2 ganger på kort tid av Leeds. Ingen andre fotballklubber gjør sånne ting, og derfor synger hele fotball England: "Leeds, Leeds are falling apart again."
« Siste redigering: Mai 16, 2019, 12:08:22 av Reaney »