Skrevet av Emne: Veien videre etter ett år med Bielsa  (Lest 3158 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

Veien videre etter ett år med Bielsa
« på: Mai 15, 2019, 23:30:21 »
Det aller, aller viktigste vi gjør nå er å få Bielsa med videre. Klarer vi det, ser jeg lyst på tilværelsen. Etter å ha bukket under for presset mer enn en gang etter nyttår, var det egentlig ikke overraskende at play-off ikke var vår greie denne gangen heller.

1. Bielsa trenger ett sommervindu til. Det er egentlig først neste sesong vi kan stille krav om topplassering. Denne første sesongen var det bonus.

2. Vi har spilt fantastisk fotball i championship denne sesongen. Morsomste på mange år. Vi tåler en sånn sesong til.

3. Kanskje var vi ikke klare for Premier League. Etter jul har resultatene vært svært varierende. Ikke veldig lyst å gå opp og ta en Cardiff eller Fulham. Kanskje i det lange løp det er bedre å bygge et enda mer robust lag som kanskje tåler Premier League.

4. Vi har mange spennende unggutter på gang. Championship passer definitivt best for dem.

Jeg velger å ha kjempetro på prosjekt Bielsa. Han har tryllet med den spillergruppa og de skadene han har hatt. Noen nye, noen unge som kommer opp, og litt heldigere med skader, så går vi opp neste sesong.
 

h.b

  • Gjest
Sv: Veien videre etter ett år med Bielsa
« Svar #1 på: Mai 15, 2019, 23:36:31 »
Det aller, aller viktigste vi gjør nå er å få Bielsa med videre. Klarer vi det, ser jeg lyst på tilværelsen. Etter å ha bukket under for presset mer enn en gang etter nyttår, var det egentlig ikke overraskende at play-off ikke var vår greie denne gangen heller.

1. Bielsa trenger ett sommervindu til. Det er egentlig først neste sesong vi kan stille krav om topplassering. Denne første sesongen var det bonus.

2. Vi har spilt fantastisk fotball i championship denne sesongen. Morsomste på mange år. Vi tåler en sånn sesong til.

3. Kanskje var vi ikke klare for Premier League. Etter jul har resultatene vært svært varierende. Ikke veldig lyst å gå opp og ta en Cardiff eller Fulham. Kanskje i det lange løp det er bedre å bygge et enda mer robust lag som kanskje tåler Premier League.

4. Vi har mange spennende unggutter på gang. Championship passer definitivt best for dem.

Jeg velger å ha kjempetro på prosjekt Bielsa. Han har tryllet med den spillergruppa og de skadene han har hatt. Noen nye, noen unge som kommer opp, og litt heldigere med skader, så går vi opp neste sesong.

Kan vel egentlig bare si. Kravet er å vinne divisjonen neste sesong.

auren

Sv: Veien videre etter ett år med Bielsa
« Svar #2 på: Mai 15, 2019, 23:39:50 »
Deilig med litt positivisme kato. Det trengs i en sådan stund. Jeg tror Bielsa blir værende, men jeg frykter at en av våre hot shots blir solgt, som f.eks Phillips.

Blir uansett en svært spennende sommer og pre season.

MOT!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28888
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Veien videre etter ett år med Bielsa
« Svar #3 på: Mai 15, 2019, 23:51:17 »
 
Adam Pope
@apopey

Bielsa on future: “If the club offers me the possibility to carry on I will listen to the proposal.” #lufc
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

h.b

  • Gjest
Sv: Veien videre etter ett år med Bielsa
« Svar #4 på: Mai 15, 2019, 23:52:24 »

Adam Pope
@apopey

Bielsa on future: “If the club offers me the possibility to carry on I will listen to the proposal.” #lufc

Han vil høre på forslaget. Hvis dette er korrekt, da er det nok det siste vi har sett av Bielsa.

Blank_File

Sv: Veien videre etter ett år med Bielsa
« Svar #5 på: Mai 15, 2019, 23:53:45 »
Fordel om Villa går opp nå tror jeg. Det er ingen "kanoner" som kommer ned og utgangspunktet bør være bedre for opprykk neste år.

Det er som dere alle sier: Vi MÃ… beholde Bielsa. Det har vært en nydelig sesong, så nå håper jeg inderlig at vi ikke nok en gang må begynne HEEEELT på nytt.

Og vi må gjøre noe med omsetningen vår. Jeg syns alle lag som spiller mot oss scorer på alle sjanser de har og jeg syns vi mangler utrolig mye på å utfordre gållen til motstander. Og spesielt når ikke Pablo funker.

lojosang

Sv: Veien videre etter ett år med Bielsa
« Svar #6 på: Mai 16, 2019, 00:19:33 »
Pleier lete med lys og lykte etter noe å være LITT uenig med Kato i, men i dag går det ikke. Reiser Bielsa nå tviler jeg på vi ser Leeds på øverste nivå før jeg er pensjonist.

Sent fra min HUAWEI VNS-L31 via Tapatalk

- Leif Olav

Eriksen55

Sv: Veien videre etter ett år med Bielsa
« Svar #7 på: Mai 16, 2019, 00:27:33 »
Det aller, aller viktigste vi gjør nå er å få Bielsa med videre. Klarer vi det, ser jeg lyst på tilværelsen. Etter å ha bukket under for presset mer enn en gang etter nyttår, var det egentlig ikke overraskende at play-off ikke var vår greie denne gangen heller.

1. Bielsa trenger ett sommervindu til. Det er egentlig først neste sesong vi kan stille krav om topplassering. Denne første sesongen var det bonus.

2. Vi har spilt fantastisk fotball i championship denne sesongen. Morsomste på mange år. Vi tåler en sånn sesong til.

3. Kanskje var vi ikke klare for Premier League. Etter jul har resultatene vært svært varierende. Ikke veldig lyst å gå opp og ta en Cardiff eller Fulham. Kanskje i det lange løp det er bedre å bygge et enda mer robust lag som kanskje tåler Premier League.

4. Vi har mange spennende unggutter på gang. Championship passer definitivt best for dem.

Jeg velger å ha kjempetro på prosjekt Bielsa. Han har tryllet med den spillergruppa og de skadene han har hatt. Noen nye, noen unge som kommer opp, og litt heldigere med skader, så går vi opp neste sesong.

Helt enig.

Punkt 4 er for meg en trøst. Det er mange som kan slå til og bidra til både opprykk neste sesong og at vi tar steg i PL. Den sjansen hadde dem neppe fått i PL neste år.

Ville lagt til et punkt nr 5. Til det kjedsomme, men kanskje det viktigste. Hvorfor så mange skader. Kan det unngås og er man da åpne for endinger om man ser at f.eks belastning kan være en årsak.

Ellers helt enig. Fint med reflekterte innlegg i en sådan stund!

B_Ød

Sv: Veien videre etter ett år med Bielsa
« Svar #8 på: Mai 16, 2019, 08:23:57 »
Det aller, aller viktigste vi gjør nå er å få Bielsa med videre. Klarer vi det, ser jeg lyst på tilværelsen. Etter å ha bukket under for presset mer enn en gang etter nyttår, var det egentlig ikke overraskende at play-off ikke var vår greie denne gangen heller.

1. Bielsa trenger ett sommervindu til. Det er egentlig først neste sesong vi kan stille krav om topplassering. Denne første sesongen var det bonus.

2. Vi har spilt fantastisk fotball i championship denne sesongen. Morsomste på mange år. Vi tåler en sånn sesong til.

3. Kanskje var vi ikke klare for Premier League. Etter jul har resultatene vært svært varierende. Ikke veldig lyst å gå opp og ta en Cardiff eller Fulham. Kanskje i det lange løp det er bedre å bygge et enda mer robust lag som kanskje tåler Premier League.

4. Vi har mange spennende unggutter på gang. Championship passer definitivt best for dem.

Jeg velger å ha kjempetro på prosjekt Bielsa. Han har tryllet med den spillergruppa og de skadene han har hatt. Noen nye, noen unge som kommer opp, og litt heldigere med skader, så går vi opp neste sesong.

godt sagt..helt enig!
Ups & Ups!!

berlin

Sv: Veien videre etter ett år med Bielsa
« Svar #9 på: Mai 16, 2019, 08:26:37 »
Det aller, aller viktigste vi gjør nå er å få Bielsa med videre. Klarer vi det, ser jeg lyst på tilværelsen. Etter å ha bukket under for presset mer enn en gang etter nyttår, var det egentlig ikke overraskende at play-off ikke var vår greie denne gangen heller.

1. Bielsa trenger ett sommervindu til. Det er egentlig først neste sesong vi kan stille krav om topplassering. Denne første sesongen var det bonus.

2. Vi har spilt fantastisk fotball i championship denne sesongen. Morsomste på mange år. Vi tåler en sånn sesong til.

3. Kanskje var vi ikke klare for Premier League. Etter jul har resultatene vært svært varierende. Ikke veldig lyst å gå opp og ta en Cardiff eller Fulham. Kanskje i det lange løp det er bedre å bygge et enda mer robust lag som kanskje tåler Premier League.

4. Vi har mange spennende unggutter på gang. Championship passer definitivt best for dem.

Jeg velger å ha kjempetro på prosjekt Bielsa. Han har tryllet med den spillergruppa og de skadene han har hatt. Noen nye, noen unge som kommer opp, og litt heldigere med skader, så går vi opp neste sesong.

godt sagt..helt enig!

+ 1

Tom

Sv: Veien videre etter ett år med Bielsa
« Svar #10 på: Mai 16, 2019, 09:56:48 »
Enig i det du skriver her Kato. Det har vært en fantastisk sesong som har overgått mine forventninger. Veldig mye etterpåklokskap ute å går her på siden nå. Derby snakkes til de grader opp. Et lag vi har vært bedre enn i 7 av 8 omganger i år. Og 19 poeng foran i serien  Hørte ikke så mye klaging på at ikke Wilson/Mount ble hentet til Leeds når vi lekte med Derby tidligere i sesongen. Og hva angår Casilla så har vel han vært relativt solid siden han kom?   At man ryker når det endelig skal avgjøres er vel kanskje Leeds i et nøtteskall. En for tynn tropp kombinert med store skadeplager og enorme personlige feil ble dessverre avgjørende nok en gang. Kommentatoren i går har ved flere tilfeller omtalt Cooper som en av de beste stopperne i championship, dette får jeg rett og slett ikke til å henge på greip. Det er ikke første gang han svikter når det gjelder som mest.

Dersom Bielsa blir med videre har jeg stor tro på prosjektet! Treffer man på overgangsmarkedet i sommer med et par klassespillere + et par gode lånespillere så bør Leeds være en naturlig kandidat til direkte opprykk neste sesong. "Fordelen" med den troppen Leeds har nå er at det heller ikke er noen som virkelig stikker seg ut (kanskje utenom Janson) så jeg frykter heller ikke at vi skal bli ribbet for gode spillere i sommer. Håper Villa rykker opp. Da vil jeg rangere WBA, Leeds og Fulham som de heteste opprykkskandidatene neste sesong. Blir en spennende sommer.
 

Gordon McUseless

Sv: Veien videre etter ett år med Bielsa
« Svar #11 på: Mai 16, 2019, 10:26:19 »
Det er mange plasser som nok kunne blitt forsterket, men det meste pressende er å styrke forsvaret.
Vi har alt for lite tempo i midtforsvaret og midttbanen og kanskje bør begge midtstopperne erstattes, spesielt med tanke på at vårt defensive anker Phillips også har serdeles lite tempo.
Vi har blitt så til de grader avslørt på brudd når vi har stått høyt i banen så i det siste at å si at det er et skrikende behov for mer hurtighet i midtbanen og midtforsvaret er ikke å overdrive for å si det mildt.
En 20+ målscorer er vel også en nødvendighet for ethvert lag med opprykksambisjoner.
Kiko har jeg tenkt var en grei forsterkning inntil i går, men da var det så hodeløst ikke bare en gang, men hver gang han var i aksjon at en stor del tillit er blåst der i gården også.

Annesj

Sv: Veien videre etter ett år med Bielsa
« Svar #12 på: Mai 16, 2019, 10:30:35 »

Adam Pope
@apopey

Bielsa on future: “If the club offers me the possibility to carry on I will listen to the proposal.” #lufc

Han vil høre på forslaget. Hvis dette er korrekt, da er det nok det siste vi har sett av Bielsa.

Fordi?
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Eriksen55

Sv: Veien videre etter ett år med Bielsa
« Svar #13 på: Mai 16, 2019, 10:59:28 »

Adam Pope
@apopey

Bielsa on future: “If the club offers me the possibility to carry on I will listen to the proposal.” #lufc

Han vil høre på forslaget. Hvis dette er korrekt, da er det nok det siste vi har sett av Bielsa.

Fordi?

Der er glasset halvtomt. Derfor.

Jeg tolker det som en positivt signal. Hva skal han svare på et så dumt spørsmål 1 time etter kampen?


auren

Sv: Veien videre etter ett år med Bielsa
« Svar #14 på: Mai 16, 2019, 11:00:25 »
1. Behold Bielsa.
2. Behold Phillips.
3. Behold stammen i laget.
4. Forsterk med stopper, vinger og no. 10.

5. Opprykk 2019/2020 !  ;)


auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Annesj

Sv: Veien videre etter ett år med Bielsa
« Svar #15 på: Mai 16, 2019, 11:06:07 »
1. Behold Bielsa.
2. Behold Phillips.
3. Behold stammen i laget.
4. Forsterk med stopper, vinger og no. 10.

5. Opprykk 2019/2020 !  ;)


auren

Adam Pope
@apopey

Bielsa on future: “If the club offers me the possibility to carry on I will listen to the proposal.” #lufc

Han vil høre på forslaget. Hvis dette er korrekt, da er det nok det siste vi har sett av Bielsa.

Fordi?

Der er glasset halvtomt. Derfor.

Jeg tolker det som en positivt signal. Hva skal han svare på et så dumt spørsmål 1 time etter kampen?



Jeg lurte på hvordan man kan komme til en konklusjon om at det er det siste vi har sett a bielsa utifra det svaret han gir. Han hørte på klubben for å komme hit i første omgang hvorfor ikke gjøre det samme nå.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

RoarG

Sv: Veien videre etter ett år med Bielsa
« Svar #16 på: Mai 16, 2019, 12:37:36 »
1. Behold Bielsa.
2. Behold Phillips.
3. Behold stammen i laget.
4. Forsterk med stopper, vinger og no. 10.

5. Opprykk 2019/2020 !  ;)


auren

Adam Pope
@apopey

Bielsa on future: “If the club offers me the possibility to carry on I will listen to the proposal.” #lufc

Han vil høre på forslaget. Hvis dette er korrekt, da er det nok det siste vi har sett av Bielsa.

Fordi?

Der er glasset halvtomt. Derfor.

Jeg tolker det som en positivt signal. Hva skal han svare på et så dumt spørsmål 1 time etter kampen?



Jeg lurte på hvordan man kan komme til en konklusjon om at det er det siste vi har sett a bielsa utifra det svaret han gir. Han hørte på klubben for å komme hit i første omgang hvorfor ikke gjøre det samme nå.
Klubben er villig til å gi han et tilbud, så får vi se om 1 år til i Championship frister.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-latest/leeds-united-to-propose-new-deal-for-marcelo-bielsa-following-championship-play-off-misery-1-9771756
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

berlin

Sv: Veien videre etter ett år med Bielsa
« Svar #17 på: Mai 16, 2019, 15:55:25 »
1. Behold Bielsa.
2. Behold Phillips.
3. Behold stammen i laget.
4. Forsterk med stopper, vinger og no. 10.

5. Opprykk 2019/2020 !  ;)


auren

Adam Pope
@apopey

Bielsa on future: “If the club offers me the possibility to carry on I will listen to the proposal.” #lufc

Han vil høre på forslaget. Hvis dette er korrekt, da er det nok det siste vi har sett av Bielsa.

Fordi?

Der er glasset halvtomt. Derfor.

Jeg tolker det som en positivt signal. Hva skal han svare på et så dumt spørsmål 1 time etter kampen?



Jeg lurte på hvordan man kan komme til en konklusjon om at det er det siste vi har sett a bielsa utifra det svaret han gir. Han hørte på klubben for å komme hit i første omgang hvorfor ikke gjøre det samme nå.
Klubben er villig til å gi han et tilbud, så får vi se om 1 år til i Championship frister.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-latest/leeds-united-to-propose-new-deal-for-marcelo-bielsa-following-championship-play-off-misery-1-9771756

Hva fristes egentlig Bielsa av? Personlig tror jeg ikke han fristes av "toppklubber", men jeg kan ta feil.

Jeg har lenge trodd at Leeds-prosjektet er det siste Bielsa begir seg inn på av "manager/head-coach"-roller.
Alle vet at han er ekstremt dedikert i sitt arbeid. Det koster for et menneske på over 60 år. Men jeg tror han har opplevd både byen, menneskene og klubben Leeds som stimulerende. Så med mindre han får veldig dårlige arbeidsvilkår, tror (og håper) jeg han tar (minst) ett år til i Leeds. Etter noen dager nå, blir han revansjesugen.

Fyren er smart. Etter Leeds tipper jeg han blir pensjonist, og muligens foredragsholder på si.

Bygger dette kun på en magefølelse.

Torpe-do

Sv: Veien videre etter ett år med Bielsa
« Svar #18 på: Mai 16, 2019, 20:44:29 »

Hva fristes egentlig Bielsa av? Personlig tror jeg ikke han fristes av "toppklubber", men jeg kan ta feil.

Her trur eg du er inne på noko viktig. Kva var det som fekk han til Leeds i fyste omgang? Eg trur neppe at han her såg eit "easy win" (enkelt karrierehopp). Om det var tilfelle, så er jo det heller på ingen måte noko han eigentleg trong.

For nokre år tilbake, så vart det diskutert her på forumet noko slikt som "kven er verdas beste manager?". Fleire vart nemnde, deriblant Mourinho. I mine augo står ein manager langt større i kurs dersom han bevist klarar å "bygge" noko. Med det meiner eg å gjere noko større (annarleides) enn å vinne CL med ein CL tropp. Det blir prinsippet, og så får ein bedømme alt etter forutsetningene. Bournemouth blir litt i denne gata, men ein må gjerne ta endå eit steg og to for å virkelig vise seg som ein verdensklasse manager.

Eg trur motivasjonen til Bielsa for å kome til Leeds må ha vore prosjektet. Ikkje pengane, ikkje at det var eit "enkelt hakk i karrierebeltet". Ei real utfordring, med ei enorm potensiell personleg gevinst - han klarte å få den forbannede klubben tilbake til PL, og kanskje meir. Heltestatus ligg ikkje langt unna for den som klarer det, og det veit nok Bielsa godt. Det får meg til å tenke - kan det vere ego som driv han? Han slår meg ikkje som ein person med stort ego - snarare tvert imot.

Prosjektet Leeds er det Bielsa likar. Eg trur han blir.

h.b

  • Gjest
Sv: Veien videre etter ett år med Bielsa
« Svar #19 på: Mai 18, 2019, 11:12:19 »

Hva fristes egentlig Bielsa av? Personlig tror jeg ikke han fristes av "toppklubber", men jeg kan ta feil.

Her trur eg du er inne på noko viktig. Kva var det som fekk han til Leeds i fyste omgang? Eg trur neppe at han her såg eit "easy win" (enkelt karrierehopp). Om det var tilfelle, så er jo det heller på ingen måte noko han eigentleg trong.

For nokre år tilbake, så vart det diskutert her på forumet noko slikt som "kven er verdas beste manager?". Fleire vart nemnde, deriblant Mourinho. I mine augo står ein manager langt større i kurs dersom han bevist klarar å "bygge" noko. Med det meiner eg å gjere noko større (annarleides) enn å vinne CL med ein CL tropp. Det blir prinsippet, og så får ein bedømme alt etter forutsetningene. Bournemouth blir litt i denne gata, men ein må gjerne ta endå eit steg og to for å virkelig vise seg som ein verdensklasse manager.

Eg trur motivasjonen til Bielsa for å kome til Leeds må ha vore prosjektet. Ikkje pengane, ikkje at det var eit "enkelt hakk i karrierebeltet". Ei real utfordring, med ei enorm potensiell personleg gevinst - han klarte å få den forbannede klubben tilbake til PL, og kanskje meir. Heltestatus ligg ikkje langt unna for den som klarer det, og det veit nok Bielsa godt. Det får meg til å tenke - kan det vere ego som driv han? Han slår meg ikkje som ein person med stort ego - snarare tvert imot.

Prosjektet Leeds er det Bielsa likar. Eg trur han blir.

Men han må få midler til spillere i sommer. Er det ikke penger tilgjengelig. Da tror jeg Bielsa er så fornuftig at selv ikke han kan rykke opp med den stallen vi har pr dags dato, og trekker seg