Skrevet av Emne: Sommervinduet 2019  (Lest 72896 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

RoarG

Sv: Sommervinduet 2019
« Svar #240 på: August 08, 2019, 21:01:15 »
Angus Kinnear reflekterer over vinduet. Vel så viktig som hvem vi får inn, er hvem vi får beholde. Det er ingen hemmelighet at haiene i PL har siklet etter Phillips. Ã… beholde han over dette vinduet er like viktig som de vi har fått inn. Personlig er jeg glad for at stallen har blitt ytterligere slanket.

https://the72.co.uk/142141/leeds-united-knock-back-35m-of-bids-on-four-players/
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

GeirO

Sv: Sommervinduet 2019
« Svar #241 på: August 08, 2019, 22:31:28 »
Sommervinduet ble til slutt bra det, jeg er fornøyd.
Det rare med vinduet er vel at vi strengt tatt kjøpte null A-spillere og solgte eller ga bort omtrent nitten a-lagsaktuelle spillere. Spesielt....
MOT

Runar

Sv: Sommervinduet 2019
« Svar #242 på: August 08, 2019, 22:39:18 »
Sommervinduet ble til slutt bra det, jeg er fornøyd.
Det rare med vinduet er vel at vi strengt tatt kjøpte null A-spillere og solgte eller ga bort omtrent nitten a-lagsaktuelle spillere. Spesielt....

Er vel begrenset hvor mange a-lagsaktuelle spillere som er borte...

Halme
O`Connor
Wilks
Jansson
Clarke
Kitching
Ekuban
Denton
Dalby
Sacko
BPF
Saiz
Sarkic
Ideguchi
Roofe
Pearce
Oduor
Coyle
Grot
De Boch
 

GeirO

Sv: Sommervinduet 2019
« Svar #243 på: August 08, 2019, 22:53:05 »
Definerte nok a-lagsaktuell litt vidt eller videre enn deg. Men Clarke kunne du nok ha uthevet....
MOT

Runar

Sv: Sommervinduet 2019
« Svar #244 på: August 09, 2019, 00:05:25 »
Definerte nok a-lagsaktuell litt vidt eller videre enn deg. Men Clarke kunne du nok ha uthevet....

Ja, men han er der jo fortsatt så lot den ligge... Men ja...
 

Eriksen55

Sv: Sommervinduet 2019
« Svar #245 på: August 09, 2019, 02:29:15 »
Vi har vel strengt tatt kun solgt 3 spillere av betydning i sommer, Pontus BPF og Roofe.

Og inn har vi fått Mislier, White, Costa og Eddie. Clarke og Harrison var her også i fjor.

Det blir 3 ut og 4 inn!

 Saiz gikk i desember og var aldri aktuell til denne sesongen.

Ingen andre har preget a-laget eller vært sett på som aktuelle. Ja Halme var med litt når det var skadekrise. Men Strujik tok over plassen på benjen mot slutten. De unge er erstattet av yngre talenter og vi har blitt kvitt daukjøtt. Desverre er noen igjen.

stian

Sv: Sommervinduet 2019
« Svar #246 på: August 09, 2019, 04:14:25 »
Sommervinduet har vært en litt rar affære i mine øyne. Strålende fornøyd med businessen som har vært gjort rundt salgene av "fringe players". Signeringen av Costa er også fra øverste hylle.

MEN: Vi har signert noen usikre kort i nøkkelposisjoner. White ser bra ut, men har ingen erfaring med dette nivået. Eddie virker ekstremt spennende, men har begrenset førstelagserfaring. Min konklusjon er at sommervinduet kommer til å fortelle oss mye om teften til Orta & co: Hvis begge disse lever opp til forventningene snakker vi spillerlogistikk av topp, topp klasse. Hvis de flopper har vi problemer.

B_Ød

Sv: Sommervinduet 2019
« Svar #247 på: August 09, 2019, 08:21:50 »
Dette ble (slik jeg ser det) ganske så bra til slutt. Bedre enn jeg hadde forventet. Så gjenstår det å se om de nye takler å spille for et relativt kravstort publikum på ER.
Hvis ikke, få de ta et kurs hos Bamford, som virker å ha ristet av seg all dritten han har fått ganske så greit :-)
Ups & Ups!!

arneg

Sv: Sommervinduet 2019
« Svar #248 på: August 09, 2019, 09:19:10 »
Det vi skal merke oss veldig er at Philips ikke ble solgt.
Til tross for bud på mer enn 20 millioner pund. Det er egentlig den største plussen i dette vinduet. Jeg for min del har enorm tro på Eddie. Mine venner som følger Arsenal er ikke i tvil. Han vil fort bli tungen på vektskålen når det gjelder opprykk. Samtidig spisser og unge spillere kan jo ha en tendens til å ikke levere jevnt godt.
Dirrer av spenning. Dette året kan det skje....
 

Cannavaro

Sv: Sommervinduet 2019
« Svar #249 på: August 09, 2019, 09:39:58 »
Jeg er ikke i tvil ; dette er et veldig bra sommervindu !  At Pontus har dratt og BPF har forlatt oss er helt greit.  Roofe var en spiller jeg hadde virkelig sans for, han var en arbeidende spiss type etter min smak.  Så har vi kvittet oss med mye rask også og slanket stallen og lønnsutgiftene der.  Costa blir bra for oss, han må få spilletid og mulig løpe mer i Bielsa-fotballen så kommer det seg.  White mener jeg allerede viser tendenser til å bli en virkelig bra stopper for oss. Nketiah er det jo mange som snakker varmt om.  Dette er bra, så må vi bare plukke nok poeng igjen frem til nyttår, og se i neste vindu om vi kan få tak i Ryan Kent ??
MFLU - Miracles For Leeds United

Kato

Sv: Sommervinduet 2019
« Svar #250 på: August 09, 2019, 10:55:02 »
Vurderingene av sommervinduet må gjøres basert på klubbens økonomiske situasjon. Tror mange av oss ikke har vært klar over hvor mye lønnskostnadene i klubben har økt de siste årene. Uten Bielsa tror jeg vi i dag hadde sagt hvor lite vi har fått igjen av så mye økt lønnsforbruk (eks ryktes det at Casilla er på 35000 pund i uka).

Spillere inn:

1. Jack Clarke

Basert på hvor lite Clarke hadde spilt (og vist seg frem), mener jeg det var fornuftig å selge for rundt 10 mill pund. Litt usikker på om han er like dedikert som han ville vært om han var eid av oss. Uansett en god handel ved at vi låner han tilbake. Kortsiktig fornuftig, så får fremtiden vise. Jeg er ikke helt overbevist om at Clarke får mye spilletid i år. Terningkast 5

2. Helder Costa

Signatursigneringen har den noe spesielle varianten lån, og så kjøp neste sommer for 15 mill pund (opsjon?). Kjøpet forutsetter opprykk får jeg håpe, hvis ikke står vi i gjørma økonomisk. Vi har ifølge Bielsa/Orta manglet spilleren som kan avgjøre med det lille ekstra når vi sliter. Sett Costa lite, men han har levert i championship, og ser ut til å være opprykksmateriale. Tror dette er et godt kjøp, men løper han nok for Bielsa? Terningkast 5

3. Ben White
Snev av gambling å hente inn en unggutt med 16 kamper fra league one, og etter salget av Pontus satse på han som førstevalg bak. Bielsa må være kokfornøyd med det han har sett av White, når han velger å ikke erstatte Pontus. Dette er visstnok Orta mann. Kan bli sommerens signering, så voldsomt imponerende ut i debuten. Noe usikkerhet rundt hvordan han takler presset på Elland Road. Terningkast 5

4. Eddie Nketiah
Sannsynligvis et hasteprosjekt etter at Roofe gikk etter pengene. Voldsomt potensiale, men jeg frykter litt at en unproven 20-åring skal erstatte vår toppscorer. Hvis han er så god, hvorfor har ikke premier-league lag vært med i jakten? Høyt potensiale, men også ganske stor fallhøyde (eneste spiss utenom Bamford). Ortas mann ifølge Bielsa, gjør meg ikke tryggere. Terningkast 4

5. Illan Meslier
Ukjent type for meg, visstnok med voldsomt potensiale (og opsjon). Kan være en smart handel for fremtiden, men personlig var jeg ute etter en som kan erstatte Casilla (som jeg har svært liten tro på). Det tror jeg ikke Meslier er. Jeg tror vi bommer her med å hente en back-up med potensiale for fremtiden. Det er ikke det vi trenger nå. Terningkast 2 (Det terningkastet handler ikke om potensialet til keeperen, men mer om hva vi trengte nå)

Spillere ut:

1. Pontus Jansson
Inge drømmedeal økonomisk, men jeg innbiller meg garderoben blir lettere. Tippet han ut i vår, kan tenke seg hvor stor friksjonen egentlig var når en del av det var synlig ut. Ikke helt en Bielsa-spiller, selv om han hadde egenskaper vi vil savne. Jeg mener dette var et fornuftig valg. Terningkast 5

2. Bailey Peacock-Farrell
Ut i sommer og krevde å spille, for så å flytte til benketilværelse i Burnley med tykkere lommebok. Helt greit å selge unna en keeper som ikke har visst seg å være poengplukker for et opprykkslag. Når vi trenger penger, er det en riktig spiller å sende på dør. Terningkast 5.

3. Kemar Roofe
Toppscoreren som ikke var en spiller helt etter mitt hjerte. Går etter penger, vi får visstnok 7 mill for han. Helt greit etter mitt syn, men skulle ønske dette ble gjort tidligere i sommer. Kanskje klubben kunne vært tydeligere i forhandlinger her, bare sett i glasskula fra min side. Tror pengeboka og en kontrakt mot slutten har sendt han på dør, ikke sikker på at han egentlig ville forlate det sportslige. Terningkast 4

Konklusjon:

Et godt sommervindu, spesielt basert på hvilke forutsetninger som har ligget i bunnen økonomisk. Med tanke på at vi nok har solgt for 25-30 mill pund, og kjøpt for 0, så har vi kommet glimrende ut. Vi er kanskje styrket litt sportslig, og det er utrolig med tanke på ovennevnte.

Viktigere enn alle kjøp og salg er kanskje at vi har beholdt Kalvin Phillips. Et nav for Bielsa, kanskje vår viktigste spiller. Ta med at Orta og co klarte å beholde Bielsa et år til (det aller viktigste denne sommeren), så gir jeg vinduet totalt sett terningkast 5.

Har tidligere sagt jeg mener en ny manager må få tre vindu. Det har Bielsa fått nå. Et sommervindu i fjor som var skuffende, et skuffende januarvindu, og nå et positivt sommervindu. Men det er fremdeles mangler. En god keeper, dybde på stopperplass, og en playmaker i tierrollen.
 

Jon R

Sv: Sommervinduet 2019
« Svar #251 på: August 09, 2019, 11:50:17 »
Vurderingene av sommervinduet må gjøres basert på klubbens økonomiske situasjon. Tror mange av oss ikke har vært klar over hvor mye lønnskostnadene i klubben har økt de siste årene. Uten Bielsa tror jeg vi i dag hadde sagt hvor lite vi har fått igjen av så mye økt lønnsforbruk (eks ryktes det at Casilla er på 35000 pund i uka).

Spillere inn:

1. Jack Clarke

Basert på hvor lite Clarke hadde spilt (og vist seg frem), mener jeg det var fornuftig å selge for rundt 10 mill pund. Litt usikker på om han er like dedikert som han ville vært om han var eid av oss. Uansett en god handel ved at vi låner han tilbake. Kortsiktig fornuftig, så får fremtiden vise. Jeg er ikke helt overbevist om at Clarke får mye spilletid i år. Terningkast 5

2. Helder Costa

Signatursigneringen har den noe spesielle varianten lån, og så kjøp neste sommer for 15 mill pund (opsjon?). Kjøpet forutsetter opprykk får jeg håpe, hvis ikke står vi i gjørma økonomisk. Vi har ifølge Bielsa/Orta manglet spilleren som kan avgjøre med det lille ekstra når vi sliter. Sett Costa lite, men han har levert i championship, og ser ut til å være opprykksmateriale. Tror dette er et godt kjøp, men løper han nok for Bielsa? Terningkast 5

3. Ben White
Snev av gambling å hente inn en unggutt med 16 kamper fra league one, og etter salget av Pontus satse på han som førstevalg bak. Bielsa må være kokfornøyd med det han har sett av White, når han velger å ikke erstatte Pontus. Dette er visstnok Orta mann. Kan bli sommerens signering, så voldsomt imponerende ut i debuten. Noe usikkerhet rundt hvordan han takler presset på Elland Road. Terningkast 5

4. Eddie Nketiah
Sannsynligvis et hasteprosjekt etter at Roofe gikk etter pengene. Voldsomt potensiale, men jeg frykter litt at en unproven 20-åring skal erstatte vår toppscorer. Hvis han er så god, hvorfor har ikke premier-league lag vært med i jakten? Høyt potensiale, men også ganske stor fallhøyde (eneste spiss utenom Bamford). Ortas mann ifølge Bielsa, gjør meg ikke tryggere. Terningkast 4

5. Illan Meslier
Ukjent type for meg, visstnok med voldsomt potensiale (og opsjon). Kan være en smart handel for fremtiden, men personlig var jeg ute etter en som kan erstatte Casilla (som jeg har svært liten tro på). Det tror jeg ikke Meslier er. Jeg tror vi bommer her med å hente en back-up med potensiale for fremtiden. Det er ikke det vi trenger nå. Terningkast 2 (Det terningkastet handler ikke om potensialet til keeperen, men mer om hva vi trengte nå)

Spillere ut:

1. Pontus Jansson
Inge drømmedeal økonomisk, men jeg innbiller meg garderoben blir lettere. Tippet han ut i vår, kan tenke seg hvor stor friksjonen egentlig var når en del av det var synlig ut. Ikke helt en Bielsa-spiller, selv om han hadde egenskaper vi vil savne. Jeg mener dette var et fornuftig valg. Terningkast 5

2. Bailey Peacock-Farrell
Ut i sommer og krevde å spille, for så å flytte til benketilværelse i Burnley med tykkere lommebok. Helt greit å selge unna en keeper som ikke har visst seg å være poengplukker for et opprykkslag. Når vi trenger penger, er det en riktig spiller å sende på dør. Terningkast 5.

3. Kemar Roofe
Toppscoreren som ikke var en spiller helt etter mitt hjerte. Går etter penger, vi får visstnok 7 mill for han. Helt greit etter mitt syn, men skulle ønske dette ble gjort tidligere i sommer. Kanskje klubben kunne vært tydeligere i forhandlinger her, bare sett i glasskula fra min side. Tror pengeboka og en kontrakt mot slutten har sendt han på dør, ikke sikker på at han egentlig ville forlate det sportslige. Terningkast 4

Konklusjon:

Et godt sommervindu, spesielt basert på hvilke forutsetninger som har ligget i bunnen økonomisk. Med tanke på at vi nok har solgt for 25-30 mill pund, og kjøpt for 0, så har vi kommet glimrende ut. Vi er kanskje styrket litt sportslig, og det er utrolig med tanke på ovennevnte.

Viktigere enn alle kjøp og salg er kanskje at vi har beholdt Kalvin Phillips. Et nav for Bielsa, kanskje vår viktigste spiller. Ta med at Orta og co klarte å beholde Bielsa et år til (det aller viktigste denne sommeren), så gir jeg vinduet totalt sett terningkast 5.

Har tidligere sagt jeg mener en ny manager må få tre vindu. Det har Bielsa fått nå. Et sommervindu i fjor som var skuffende, et skuffende januarvindu, og nå et positivt sommervindu. Men det er fremdeles mangler. En god keeper, dybde på stopperplass, og en playmaker i tierrollen.
Stort sett veldig enig med deg. Ad den "økonomiske katastrofen" hvis opprykket glipper, vil den sannsynligvis løses/unngås med salg av Kalvin og et par til. Det vil bli tøffere men slett ikke umulig å fortsatt kjempe for opprykk også i åra som kommer. Selv om Bielsa går og stallen på papiret blir svakere, vet vi at det er så mange x faktorer som påvirker lagene i denne divisjonen at det er umulig å predikere hva slags utslag sportslig fiasko denne sesongen vil få.
Jon R.

leedslife

Sv: Sommervinduet 2019
« Svar #252 på: August 09, 2019, 11:52:52 »
Vurderingene av sommervinduet må gjøres basert på klubbens økonomiske situasjon. Tror mange av oss ikke har vært klar over hvor mye lønnskostnadene i klubben har økt de siste årene. Uten Bielsa tror jeg vi i dag hadde sagt hvor lite vi har fått igjen av så mye økt lønnsforbruk (eks ryktes det at Casilla er på 35000 pund i uka).

Spillere inn:

1. Jack Clarke

Basert på hvor lite Clarke hadde spilt (og vist seg frem), mener jeg det var fornuftig å selge for rundt 10 mill pund. Litt usikker på om han er like dedikert som han ville vært om han var eid av oss. Uansett en god handel ved at vi låner han tilbake. Kortsiktig fornuftig, så får fremtiden vise. Jeg er ikke helt overbevist om at Clarke får mye spilletid i år. Terningkast 5

2. Helder Costa

Signatursigneringen har den noe spesielle varianten lån, og så kjøp neste sommer for 15 mill pund (opsjon?). Kjøpet forutsetter opprykk får jeg håpe, hvis ikke står vi i gjørma økonomisk. Vi har ifølge Bielsa/Orta manglet spilleren som kan avgjøre med det lille ekstra når vi sliter. Sett Costa lite, men han har levert i championship, og ser ut til å være opprykksmateriale. Tror dette er et godt kjøp, men løper han nok for Bielsa? Terningkast 5

3. Ben White
Snev av gambling å hente inn en unggutt med 16 kamper fra league one, og etter salget av Pontus satse på han som førstevalg bak. Bielsa må være kokfornøyd med det han har sett av White, når han velger å ikke erstatte Pontus. Dette er visstnok Orta mann. Kan bli sommerens signering, så voldsomt imponerende ut i debuten. Noe usikkerhet rundt hvordan han takler presset på Elland Road. Terningkast 5

4. Eddie Nketiah
Sannsynligvis et hasteprosjekt etter at Roofe gikk etter pengene. Voldsomt potensiale, men jeg frykter litt at en unproven 20-åring skal erstatte vår toppscorer. Hvis han er så god, hvorfor har ikke premier-league lag vært med i jakten? Høyt potensiale, men også ganske stor fallhøyde (eneste spiss utenom Bamford). Ortas mann ifølge Bielsa, gjør meg ikke tryggere. Terningkast 4

5. Illan Meslier
Ukjent type for meg, visstnok med voldsomt potensiale (og opsjon). Kan være en smart handel for fremtiden, men personlig var jeg ute etter en som kan erstatte Casilla (som jeg har svært liten tro på). Det tror jeg ikke Meslier er. Jeg tror vi bommer her med å hente en back-up med potensiale for fremtiden. Det er ikke det vi trenger nå. Terningkast 2 (Det terningkastet handler ikke om potensialet til keeperen, men mer om hva vi trengte nå)

Spillere ut:

1. Pontus Jansson
Inge drømmedeal økonomisk, men jeg innbiller meg garderoben blir lettere. Tippet han ut i vår, kan tenke seg hvor stor friksjonen egentlig var når en del av det var synlig ut. Ikke helt en Bielsa-spiller, selv om han hadde egenskaper vi vil savne. Jeg mener dette var et fornuftig valg. Terningkast 5

2. Bailey Peacock-Farrell
Ut i sommer og krevde å spille, for så å flytte til benketilværelse i Burnley med tykkere lommebok. Helt greit å selge unna en keeper som ikke har visst seg å være poengplukker for et opprykkslag. Når vi trenger penger, er det en riktig spiller å sende på dør. Terningkast 5.

3. Kemar Roofe
Toppscoreren som ikke var en spiller helt etter mitt hjerte. Går etter penger, vi får visstnok 7 mill for han. Helt greit etter mitt syn, men skulle ønske dette ble gjort tidligere i sommer. Kanskje klubben kunne vært tydeligere i forhandlinger her, bare sett i glasskula fra min side. Tror pengeboka og en kontrakt mot slutten har sendt han på dør, ikke sikker på at han egentlig ville forlate det sportslige. Terningkast 4

Konklusjon:

Et godt sommervindu, spesielt basert på hvilke forutsetninger som har ligget i bunnen økonomisk. Med tanke på at vi nok har solgt for 25-30 mill pund, og kjøpt for 0, så har vi kommet glimrende ut. Vi er kanskje styrket litt sportslig, og det er utrolig med tanke på ovennevnte.

Viktigere enn alle kjøp og salg er kanskje at vi har beholdt Kalvin Phillips. Et nav for Bielsa, kanskje vår viktigste spiller. Ta med at Orta og co klarte å beholde Bielsa et år til (det aller viktigste denne sommeren), så gir jeg vinduet totalt sett terningkast 5.

Har tidligere sagt jeg mener en ny manager må få tre vindu. Det har Bielsa fått nå. Et sommervindu i fjor som var skuffende, et skuffende januarvindu, og nå et positivt sommervindu. Men det er fremdeles mangler. En god keeper, dybde på stopperplass, og en playmaker i tierrollen.

Veldig fin denne, Kato.

Ang White - Det var en ro over spillet, en posisjonering og egenskap til å lese spillet som oste høy klasse. Nesten litt overrasket over at det ikke har vært ute flere beilere her og (som du nevner med Nkethia).
Men vi får se. Han skal opp mot tøffere spisser og etterhvert kommer kampene tett som haggel. Skal bli intr å se hvordan han coper med personlige feil og dårlige kamper. Er da man får se hvilket hoder som tilhører hvor.

Runar

Sv: Sommervinduet 2019
« Svar #253 på: August 09, 2019, 12:29:57 »
Vurderingene av sommervinduet må gjøres basert på klubbens økonomiske situasjon. Tror mange av oss ikke har vært klar over hvor mye lønnskostnadene i klubben har økt de siste årene. Uten Bielsa tror jeg vi i dag hadde sagt hvor lite vi har fått igjen av så mye økt lønnsforbruk (eks ryktes det at Casilla er på 35000 pund i uka).

Spillere inn:

1. Jack Clarke

Basert på hvor lite Clarke hadde spilt (og vist seg frem), mener jeg det var fornuftig å selge for rundt 10 mill pund. Litt usikker på om han er like dedikert som han ville vært om han var eid av oss. Uansett en god handel ved at vi låner han tilbake. Kortsiktig fornuftig, så får fremtiden vise. Jeg er ikke helt overbevist om at Clarke får mye spilletid i år. Terningkast 5

2. Helder Costa

Signatursigneringen har den noe spesielle varianten lån, og så kjøp neste sommer for 15 mill pund (opsjon?). Kjøpet forutsetter opprykk får jeg håpe, hvis ikke står vi i gjørma økonomisk. Vi har ifølge Bielsa/Orta manglet spilleren som kan avgjøre med det lille ekstra når vi sliter. Sett Costa lite, men han har levert i championship, og ser ut til å være opprykksmateriale. Tror dette er et godt kjøp, men løper han nok for Bielsa? Terningkast 5

3. Ben White
Snev av gambling å hente inn en unggutt med 16 kamper fra league one, og etter salget av Pontus satse på han som førstevalg bak. Bielsa må være kokfornøyd med det han har sett av White, når han velger å ikke erstatte Pontus. Dette er visstnok Orta mann. Kan bli sommerens signering, så voldsomt imponerende ut i debuten. Noe usikkerhet rundt hvordan han takler presset på Elland Road. Terningkast 5

4. Eddie Nketiah
Sannsynligvis et hasteprosjekt etter at Roofe gikk etter pengene. Voldsomt potensiale, men jeg frykter litt at en unproven 20-åring skal erstatte vår toppscorer. Hvis han er så god, hvorfor har ikke premier-league lag vært med i jakten? Høyt potensiale, men også ganske stor fallhøyde (eneste spiss utenom Bamford). Ortas mann ifølge Bielsa, gjør meg ikke tryggere. Terningkast 4

5. Illan Meslier
Ukjent type for meg, visstnok med voldsomt potensiale (og opsjon). Kan være en smart handel for fremtiden, men personlig var jeg ute etter en som kan erstatte Casilla (som jeg har svært liten tro på). Det tror jeg ikke Meslier er. Jeg tror vi bommer her med å hente en back-up med potensiale for fremtiden. Det er ikke det vi trenger nå. Terningkast 2 (Det terningkastet handler ikke om potensialet til keeperen, men mer om hva vi trengte nå)

Spillere ut:

1. Pontus Jansson
Inge drømmedeal økonomisk, men jeg innbiller meg garderoben blir lettere. Tippet han ut i vår, kan tenke seg hvor stor friksjonen egentlig var når en del av det var synlig ut. Ikke helt en Bielsa-spiller, selv om han hadde egenskaper vi vil savne. Jeg mener dette var et fornuftig valg. Terningkast 5

2. Bailey Peacock-Farrell
Ut i sommer og krevde å spille, for så å flytte til benketilværelse i Burnley med tykkere lommebok. Helt greit å selge unna en keeper som ikke har visst seg å være poengplukker for et opprykkslag. Når vi trenger penger, er det en riktig spiller å sende på dør. Terningkast 5.

3. Kemar Roofe
Toppscoreren som ikke var en spiller helt etter mitt hjerte. Går etter penger, vi får visstnok 7 mill for han. Helt greit etter mitt syn, men skulle ønske dette ble gjort tidligere i sommer. Kanskje klubben kunne vært tydeligere i forhandlinger her, bare sett i glasskula fra min side. Tror pengeboka og en kontrakt mot slutten har sendt han på dør, ikke sikker på at han egentlig ville forlate det sportslige. Terningkast 4

Konklusjon:

Et godt sommervindu, spesielt basert på hvilke forutsetninger som har ligget i bunnen økonomisk. Med tanke på at vi nok har solgt for 25-30 mill pund, og kjøpt for 0, så har vi kommet glimrende ut. Vi er kanskje styrket litt sportslig, og det er utrolig med tanke på ovennevnte.

Viktigere enn alle kjøp og salg er kanskje at vi har beholdt Kalvin Phillips. Et nav for Bielsa, kanskje vår viktigste spiller. Ta med at Orta og co klarte å beholde Bielsa et år til (det aller viktigste denne sommeren), så gir jeg vinduet totalt sett terningkast 5.

Har tidligere sagt jeg mener en ny manager må få tre vindu. Det har Bielsa fått nå. Et sommervindu i fjor som var skuffende, et skuffende januarvindu, og nå et positivt sommervindu. Men det er fremdeles mangler. En god keeper, dybde på stopperplass, og en playmaker i tierrollen.
Stort sett veldig enig med deg. Ad den "økonomiske katastrofen" hvis opprykket glipper, vil den sannsynligvis løses/unngås med salg av Kalvin og et par til. Det vil bli tøffere men slett ikke umulig å fortsatt kjempe for opprykk også i åra som kommer. Selv om Bielsa går og stallen på papiret blir svakere, vet vi at det er så mange x faktorer som påvirker lagene i denne divisjonen at det er umulig å predikere hva slags utslag sportslig fiasko denne sesongen vil få.

Kanskje, men vi har jo knapt nok 11 spillere på kontrakt til neste sesong slik det er nå. Så Et salg av f. eks Kalvin på 20 millioner så må fortsatt det inn 4-7 nye spiller for å dekke opp.

Kinnear sier at vi betaler 2,5 så mye ut i lønn nå enn når Andrea overtok klubben. Det er over 50 millioner pund og vi har fortsatt en omsetning på 45 millioner pund. Det er en massive gambling som er gjort med klubben de siste sesongene.

Vi kan snakk mye om stein på stein, men problemet er at det alltid faller gode steiner av om vi ikke nå tar steget å gå opp... For de av oss som trodde at det at vi ikke gikk opp var noe stort problem i fjor. Fordi vi kunne bare beholde alle de gode spillerene våre og supplerer med noe krydder og være mer klar om 12 mnd....
 

Kato

Sv: Sommervinduet 2019
« Svar #254 på: August 09, 2019, 12:36:18 »
Vurderingene av sommervinduet må gjøres basert på klubbens økonomiske situasjon. Tror mange av oss ikke har vært klar over hvor mye lønnskostnadene i klubben har økt de siste årene. Uten Bielsa tror jeg vi i dag hadde sagt hvor lite vi har fått igjen av så mye økt lønnsforbruk (eks ryktes det at Casilla er på 35000 pund i uka).

Spillere inn:

1. Jack Clarke

Basert på hvor lite Clarke hadde spilt (og vist seg frem), mener jeg det var fornuftig å selge for rundt 10 mill pund. Litt usikker på om han er like dedikert som han ville vært om han var eid av oss. Uansett en god handel ved at vi låner han tilbake. Kortsiktig fornuftig, så får fremtiden vise. Jeg er ikke helt overbevist om at Clarke får mye spilletid i år. Terningkast 5

2. Helder Costa

Signatursigneringen har den noe spesielle varianten lån, og så kjøp neste sommer for 15 mill pund (opsjon?). Kjøpet forutsetter opprykk får jeg håpe, hvis ikke står vi i gjørma økonomisk. Vi har ifølge Bielsa/Orta manglet spilleren som kan avgjøre med det lille ekstra når vi sliter. Sett Costa lite, men han har levert i championship, og ser ut til å være opprykksmateriale. Tror dette er et godt kjøp, men løper han nok for Bielsa? Terningkast 5

3. Ben White
Snev av gambling å hente inn en unggutt med 16 kamper fra league one, og etter salget av Pontus satse på han som førstevalg bak. Bielsa må være kokfornøyd med det han har sett av White, når han velger å ikke erstatte Pontus. Dette er visstnok Orta mann. Kan bli sommerens signering, så voldsomt imponerende ut i debuten. Noe usikkerhet rundt hvordan han takler presset på Elland Road. Terningkast 5

4. Eddie Nketiah
Sannsynligvis et hasteprosjekt etter at Roofe gikk etter pengene. Voldsomt potensiale, men jeg frykter litt at en unproven 20-åring skal erstatte vår toppscorer. Hvis han er så god, hvorfor har ikke premier-league lag vært med i jakten? Høyt potensiale, men også ganske stor fallhøyde (eneste spiss utenom Bamford). Ortas mann ifølge Bielsa, gjør meg ikke tryggere. Terningkast 4

5. Illan Meslier
Ukjent type for meg, visstnok med voldsomt potensiale (og opsjon). Kan være en smart handel for fremtiden, men personlig var jeg ute etter en som kan erstatte Casilla (som jeg har svært liten tro på). Det tror jeg ikke Meslier er. Jeg tror vi bommer her med å hente en back-up med potensiale for fremtiden. Det er ikke det vi trenger nå. Terningkast 2 (Det terningkastet handler ikke om potensialet til keeperen, men mer om hva vi trengte nå)

Spillere ut:

1. Pontus Jansson
Inge drømmedeal økonomisk, men jeg innbiller meg garderoben blir lettere. Tippet han ut i vår, kan tenke seg hvor stor friksjonen egentlig var når en del av det var synlig ut. Ikke helt en Bielsa-spiller, selv om han hadde egenskaper vi vil savne. Jeg mener dette var et fornuftig valg. Terningkast 5

2. Bailey Peacock-Farrell
Ut i sommer og krevde å spille, for så å flytte til benketilværelse i Burnley med tykkere lommebok. Helt greit å selge unna en keeper som ikke har visst seg å være poengplukker for et opprykkslag. Når vi trenger penger, er det en riktig spiller å sende på dør. Terningkast 5.

3. Kemar Roofe
Toppscoreren som ikke var en spiller helt etter mitt hjerte. Går etter penger, vi får visstnok 7 mill for han. Helt greit etter mitt syn, men skulle ønske dette ble gjort tidligere i sommer. Kanskje klubben kunne vært tydeligere i forhandlinger her, bare sett i glasskula fra min side. Tror pengeboka og en kontrakt mot slutten har sendt han på dør, ikke sikker på at han egentlig ville forlate det sportslige. Terningkast 4

Konklusjon:

Et godt sommervindu, spesielt basert på hvilke forutsetninger som har ligget i bunnen økonomisk. Med tanke på at vi nok har solgt for 25-30 mill pund, og kjøpt for 0, så har vi kommet glimrende ut. Vi er kanskje styrket litt sportslig, og det er utrolig med tanke på ovennevnte.

Viktigere enn alle kjøp og salg er kanskje at vi har beholdt Kalvin Phillips. Et nav for Bielsa, kanskje vår viktigste spiller. Ta med at Orta og co klarte å beholde Bielsa et år til (det aller viktigste denne sommeren), så gir jeg vinduet totalt sett terningkast 5.

Har tidligere sagt jeg mener en ny manager må få tre vindu. Det har Bielsa fått nå. Et sommervindu i fjor som var skuffende, et skuffende januarvindu, og nå et positivt sommervindu. Men det er fremdeles mangler. En god keeper, dybde på stopperplass, og en playmaker i tierrollen.
Stort sett veldig enig med deg. Ad den "økonomiske katastrofen" hvis opprykket glipper, vil den sannsynligvis løses/unngås med salg av Kalvin og et par til. Det vil bli tøffere men slett ikke umulig å fortsatt kjempe for opprykk også i åra som kommer. Selv om Bielsa går og stallen på papiret blir svakere, vet vi at det er så mange x faktorer som påvirker lagene i denne divisjonen at det er umulig å predikere hva slags utslag sportslig fiasko denne sesongen vil få.

Kanskje, men vi har jo knapt nok 11 spillere på kontrakt til neste sesong slik det er nå. Så Et salg av f. eks Kalvin på 20 millioner så må fortsatt det inn 4-7 nye spiller for å dekke opp.

Kinnear sier at vi betaler 2,5 så mye ut i lønn nå enn når Andrea overtok klubben. Det er over 50 millioner pund og vi har fortsatt en omsetning på 45 millioner pund. Det er en massive gambling som er gjort med klubben de siste sesongene.

Vi kan snakk mye om stein på stein, men problemet er at det alltid faller gode steiner av om vi ikke nå tar steget å gå opp... For de av oss som trodde at det at vi ikke gikk opp var noe stort problem i fjor. Fordi vi kunne bare beholde alle de gode spillerene våre og supplerer med noe krydder og være mer klar om 12 mnd....

Enig. Ta med kvaliteten på manageren (som jeg tror forsvinner om vi ikke går opp) og jeg mener vi MÃ… rykke opp i år, ellers tror jeg det blir 3-5 år til neste så gode mulighet.

Det du sier om lønnsutvikling har jo ikke bare kommet siste året under Bielsa. Sier dermed kanskje litt om hvor dårlig jobb sportslig som er levert tidligere med økte lønnskostnader.
« Siste redigering: August 09, 2019, 12:40:01 av Kato »
 

raggen

Sv: Sommervinduet 2019
« Svar #255 på: August 09, 2019, 12:50:30 »
Alt i alt ett godt vindu og som flere påpeker det viktigste er at ikke phillips og andre faste spillere gikk ut. Så har jeg ett lite håp om at hvis vi ligger godt an i januar, og troppen begynner og bli tynn at det d handles 2-3 spillere for og sikre ett evt opprykk
Forever Leeds United!!!!!!!!

Kato

Sv: Sommervinduet 2019
« Svar #256 på: August 09, 2019, 12:51:50 »
Alt i alt ett godt vindu og som flere påpeker det viktigste er at ikke phillips og andre faste spillere gikk ut. Så har jeg ett lite håp om at hvis vi ligger godt an i januar, og troppen begynner og bli tynn at det d handles 2-3 spillere for og sikre ett evt opprykk

Godt poeng. Vi har et januarvindu å kjøpe Alex McCarthy på.... :)
 

HåvardK

Sv: Sommervinduet 2019
« Svar #257 på: August 09, 2019, 13:00:11 »
Kanskje en kjettersk tanke, men like fullt: Er det i det hele tatt sannsynlig at Kiko kan forsvinne til en utenlandsk liga i løpet av august? Han er jo vår største earner, så vidt jeg har forstått - og denne franskmannen er vel ikke tenkt å bare spille to kamper i Carabou Cup?

Runar

Sv: Sommervinduet 2019
« Svar #258 på: August 09, 2019, 13:03:32 »
Men ingen andre som frykter dette med at vi nå skal ha en lønnspost på 50 millioner pund og har omsetning som er på 45 millioner pund. Da bruker vi 110% av klubbens inntekter utenom transfer inntekter på lønn...

Det må jo være en vanvittig gambling og hinsides hvordan klubber har bare blitt 8 poeng bedre med 2,5 ganger lønnskostnaden fra 16/17 om det som Kinnear sier stemmer.
 

Cherry

Sv: Sommervinduet 2019
« Svar #259 på: August 09, 2019, 13:25:56 »
Men ingen andre som frykter dette med at vi nå skal ha en lønnspost på 50 millioner pund og har omsetning som er på 45 millioner pund. Da bruker vi 110% av klubbens inntekter utenom transfer inntekter på lønn...

Det må jo være en vanvittig gambling og hinsides hvordan klubber har bare blitt 8 poeng bedre med 2,5 ganger lønnskostnaden fra 16/17 om det som Kinnear sier stemmer.

Er vel slik at 71% av omsetning nå er lønn.  Omsetning var vel rundt 41 mill £.
 

Josch

Sv: Sommervinduet 2019
« Svar #260 på: August 09, 2019, 13:28:42 »
Men ingen andre som frykter dette med at vi nå skal ha en lønnspost på 50 millioner pund og har omsetning som er på 45 millioner pund. Da bruker vi 110% av klubbens inntekter utenom transfer inntekter på lønn...

Det må jo være en vanvittig gambling og hinsides hvordan klubber har bare blitt 8 poeng bedre med 2,5 ganger lønnskostnaden fra 16/17 om det som Kinnear sier stemmer.

Er vel slik at 71% av omsetning nå er lønn.  Omsetning var vel rundt 41 mill £.

Unnskyld, men omsetning er penger inn. F.eks salg av billetter.
Lønn er kostnader.

Sorry. Skjønner hva du mente!! Lønn / omsetning.
« Siste redigering: August 09, 2019, 13:30:13 av Josch »

Cherry

Sv: Sommervinduet 2019
« Svar #261 på: August 09, 2019, 13:31:38 »
Men ingen andre som frykter dette med at vi nå skal ha en lønnspost på 50 millioner pund og har omsetning som er på 45 millioner pund. Da bruker vi 110% av klubbens inntekter utenom transfer inntekter på lønn...

Det må jo være en vanvittig gambling og hinsides hvordan klubber har bare blitt 8 poeng bedre med 2,5 ganger lønnskostnaden fra 16/17 om det som Kinnear sier stemmer.

Er vel slik at 71% av omsetning nå er lønn.  Omsetning var vel rundt 41 mill £.

Unnskyld, men omsetning er penger inn. F.eks salg av billetter.
Lønn er kostnader.

Sorry. Skjønner hva du mente!! Lønn / omsetning.

Yep  ;)  Må jo ha omsetning for å klare kostnadene...  ;D

Denne gjengitt i annen streng er jo forklarende:

Yahoo Instant Messenger -
 
Vis profil
 
 E-post
 Personlig melding (innlogget)
 




 

Sv: Den økonomiske hverdagen, blir det bedre?

« Svar #443 på: I dag kl. 01:34:51 »


Sitat

 

Fra the Athletic - det er bare å kjøpe medlemskap der. Det kommer til å være den beste kilden til Leeds nyheter på hele markedet.

The Championship is where clubs and owners go to lose money. A chief executive who now works abroad once summed it up like this: “You’re going to make losses whether you want to or not. You just have to decide how much you’re going to lose.”

From time to time there are exceptions to the rule, like the nominal profit of £976,000 Leeds United turned in 2017. That would pay their current wage bill for less than a fortnight. And less again after tax.

England’s second division has long been a diverse field in which certain clubs overspend because they feel they have no choice and others overspend because they have the cash and the mood takes them.

What CEOs across the league noticed in this transfer window was a developing trend: that of a high proportion of teams heading for negative net spends, some by a very comfortable margin. Incoming fees have been vast: £15 million to Birmingham City for Che Adams, £20 million to Brentford for Neal Maupay, £20 million to Bristol City for Adam Webster. In a demonstration of the disparity with the Premier League, Brighton alone financed two of those signings (Maupay and Webster).

The mutual prudence of the clubs who pocketed those fees was not a coincidence. The Championship has been bound by Profit and Sustainability (PnS) rules for the past three years but in March, something happened. Birmingham City exceeded the losses permitted by the EFL and, on the guidance of an independent disciplinary commission, were deducted nine points.

“The Birmingham decision changed the world in this division,” Leeds chief executive Angus Kinnear tells The Athletic. “Everybody realised PnS had teeth.”

Birmingham’s breach of EFL limits, which allow a maximum loss of £39 million over a rolling three-year period, was public knowledge and widely discussed but no-one in the Championship was sure how the EFL would act. The end of the 2018-19 season marked the end of the first full PnS accounting window and Birmingham became something of a guinea pig: the only club officially in breach and the only club in harm’s way. Even the directors at St Andrew’s were in the dark about the likely consequences.

The lack of clarity was a frustration. “Every club wanted to be absolutely clear about the sanctions,” Kinnear says. “None of us were sure if there would be sporting sanctions or if the penalty would be financial. If it’s financial then a decision over whether to abide by PnS becomes an economic one, like in US sport if you breach the salary cap. If it’s a sporting sanction, like a points deduction, then that’s very different.”

Leeds made a big play of PnS – the EFL’s version of Financial Fair Play (FFP) – throughout the transfer window just gone. They concentrated heavily on ensuring compliance internally while trying to manage an external audience who questioned the numbers involved and, in some quarters, debated whether the club’s majority shareholder, Andrea Radrizzani, was merely being tight.

Radrizzani, a charismatic Italian who made a fortune through the sale of TV rights deals, is heavily invested in Leeds: £45 million for his original takeover, some £20 million to buy back Leeds’ Elland Road stadium from its private landlord two years ago and the person whom Kinnear calls whenever the club need additional funds.

A stake of around 13 per cent was sold by Radrizzani to the San Francisco 49ers last summer but the £11 million paid by the 49ers went back into the Elland Road accounts. Leeds are a perfect example of how life in the Championship works: the team with the biggest annual turnover in the league, losing more than £1 million a month.

In the first two years of the EFL’s PnS cycle — which began with the 2016-17 season — Leeds’ deficit stood at less than £4 million, a long way short of £39 million. But last year, as the wage bill inflated to more than £30 million, the yearly loss rose above £15 million despite a turnover of close to £50 million. (Leeds, commercially, have few serious rivals below the Premier League).

Certain costs are exempt from PnS calculations. Financial experts estimate that a category two academy, which Leeds have, removes around £1.2 million from the total annually, but United worried that another round of heavy losses this season would put them in breach. Even now, Kinnear says, their figures are extremely close to the limit.

The wage bill is where Leeds have stretched themselves most. According to Kinnear, it is two and a half times higher than it was when Radrizzani bought out Massimo Cellino in 2017, and not by accident.

“Over the past 10 years or so the club’s average finishing position in the Championship was around 12th and the wage bill when Andrea first came here was in line with that,” Kinnear says. “We’ve done a lot of analysis of this.

“There’s always the odd exception but, in general, a wage bill of £15 million or £16 million will get you a mid-table place. A wage bill of £25 million will get you into the play-offs. And over £30 million will get you promoted.”

Less than £10 million – the reality for a newly-promoted side like Charlton Athletic –will most likely bring about relegation.

“The reality when Andrea started was that players here weren’t being paid enough,” Kinnear says. “They were underpaid.” By acquiring goalkeeper Kiko Casilla from Real Madrid in January, United were committed to a wage of £35,000 a week.

When this transfer window opened, the club had three priorities beyond the new signings they were targeting: to retain their most important players and staff, including head coach Marcelo Bielsa; free the squad of fringe players who had no chance of playing and to cover their back against the EFL by selling a few who figured in the manager’s plans. Bielsa extended his contract in May and players unlikely to play under him became a hindrance when it came to complying with PnS — particularly in light of the threat of a points deduction.

Most of the names who left were surplus. Caleb Ekuban took up an offer from Turkey, Yosuke Ideguchi went back to Japan and Tom Pearce joined Wigan Athletic. “In the past these were players who you might have kept to develop,” Kinnear says. “But with the way PnS is, it’s simple: you cannot afford to have them on your balance sheet. You cannot afford to have them doing nothing.”

Other sales were more high-profile and politically sensitive, the type over which supporters fret. Tottenham Hotspur paid £9.5 million for Jack Clarke, though loaned the winger back to Leeds immediately. Pontus Jansson joined Brentford for £5.5 million – a transfer driven as much by deteriorating relations between the Swede and Bielsa – and Anderlecht bid £6.5 million for Kemar Roofe days before the window closed. Leeds had allowed Roofe’s contract to run into its last 12 months and could not tempt him with the late offer of improved terms. In all, Leeds estimate that £27 million has been raised through outgoing deals.

At points they had scope to make far more. Kinnear says incoming offers which Leeds rejected totalled £35 million, the largest of which was made for Kalvin Phillips. The 23-year-old, the player whose development at Elland Road has been most stratospheric on Bielsa’s watch, was the subject of an approach by Aston Villa but Leeds were always adamant that Phillips would stay unless he asked to leave.

“I can’t think of another team in the league who’ve kept a £20 million player,” Kinnear says. “That was very important for us.”

Bielsa fell into the same category as Phillips: someone who was irreplaceable in the same shape or form and who was worth the biggest coaching salary United have ever paid out. Bids for Luke Ayling, Adam Forshaw and Pablo Hernandez, none of which were ever publicised, also failed.

“This is where I get a bit frustrated about the criticism of Andrea’s financial investment,” Kinnear says. “If he was only thinking from a financial point of view, he’d have sold them.”

Fulham have worked in a similar fashion since their relegation from the Premier League, despite the tranche of parachute money which came with it. Anthony Knockaert, Ivan Cavaleiro and Harry Arter are expensive loanees but Fulham raked in £25 million by selling Ryan Sessegnon to Spurs on deadline day. Like Leeds and Phillips, one of their biggest priorities appeared to be the retention of Aleksandar Mitrovic and Tom Cairney. Manager Scott Parker described that as “vitally important”.

Leeds’ signings came to six, five of them on loan and one – Helder Costa – on a temporary deal which will automatically convert into a permanent move next summer. He will cost Leeds £16 million over the course of his permanent four-year contract – one of the most expensive purchases in their history – but an initial loan kept the first amortised payment to Wolverhampton Wanderers off the books for another 12 months. Bielsa does not often throw his weight about with transfers but he was relentless in pressing Leeds to get Costa signed as the days before pre-season ticked down. Wolves’ willingness to help made it happen.

At that stage, Elland Road was still being circled by rumours of imminent investment from Qatar Sports Investments (QSI), the Middle Eastern muscle behind Paris Saint-Germain. Officials at Leeds doubt that the reports had substance, which is not to say QSI might not have plans for the future, but the impact of an immediate injection of cash was nonetheless moot.

PnS rules limit shareholder investment and the club were close to the red line. “The reality is that if someone had given us £40 million, we couldn’t really have been able to spend a penny of it,” Kinnear says. “I mean, we could have made the academy look nice or built a new stadium (infrastructure costs do not count towards PnS) but not (spend it) on players. We were already right at the limit.”

Leeds’ willingness to abide by PnS regulations hides a general feeling of contempt for them. The EFL’s structure has been plagued by suggestions of creative accounting and attempts by owners to circumnavigate the restrictions. Derby County are the subject of legal action from Middlesbrough after using the sale of Pride Park to owner Mel Morris to comply with EFL limits. Aston Villa and Sheffield Wednesday employed the same strategy, exploiting a loophole which the EFL is yet to close.

“We’ve no complaints about those clubs doing that,” Kinnear says. “Our complaint is that the rules are so porous so as to be pointless. We think the loopholes need to be closed up because the rules aren’t fit for purpose. The permitted loss is an arbitrary figure which can’t be properly enforced.”

There are other ways of sidestepping costs, too. Clubs in the Championship believe one team last season kept a prominent player registered as an academy footballer to avoid his wages contributing to PnS. Yet despite the problems, Kinnear thinks fewer than 50 per cent of clubs want to see PnS revised.

Birmingham’s nine-point penalty came late in the day last season, a matter of weeks before the campaign finished. Now that the EFL has established clear sanctions, Championship boards expect that similar penalties will be enforced at the start of a season, potentially wrecking it before it begins. The maximum deduction of 12 points is deliberately punitive and too severe for clubs to treat with disdain. But all the while, the failure of the EFL to convince the Premier League to automatically impose sanctions on promoted sides tempts owners to go big regardless, in the hope of escaping the EFL’s claws before the governing body can strike.

Kieran Maguire, a specialist in football finance at the University of Liverpool who runs the insightful Price of Football Twitter account, believes few clubs are well served by the system as it is. “You’re damned if you do and damned if you don’t,” Maguire says.

Leeds and Bielsa did not look damned at Bristol City last Sunday, where their football outshone every other performance in the Championship over the course of the season’s opening weekend. The club added Eddie Nketiah to their squad before the transfer deadline, talking Arsenal into loaning them a striker who numerous clubs were crawling over glass to sign. Even Nketiah, a 20-year-old with a tiny amount of senior football behind him, commands a loan fee and a salary which, when all is said and done, will leave precious little change from Leeds’ sale of Roofe to Anderlecht.

“The days of Championship clubs buying six or seven players for substantial fees is gone,” Kinnear says. “That is until the market resets itself or until PnS rules evolve, which I think they have to.”

Birmingham were bitten and the Championship is twice shy. For now, at least.




 

Kato

Sv: Sommervinduet 2019
« Svar #262 på: August 09, 2019, 13:33:12 »
Men ingen andre som frykter dette med at vi nå skal ha en lønnspost på 50 millioner pund og har omsetning som er på 45 millioner pund. Da bruker vi 110% av klubbens inntekter utenom transfer inntekter på lønn...

Det må jo være en vanvittig gambling og hinsides hvordan klubber har bare blitt 8 poeng bedre med 2,5 ganger lønnskostnaden fra 16/17 om det som Kinnear sier stemmer.

Er vel slik at 71% av omsetning nå er lønn.  Omsetning var vel rundt 41 mill £.

30 spillere og støtteapparat (stipulert) på 50 mill pund blir vel i snitt 1,67 mill pund pr person i året. Det gir en ukelønn på 352 000 kr i gjennomsnitt. Det høres altfor høyt ut. Tipper vi er på rundt 220000-230000.
 

Runar

Sv: Sommervinduet 2019
« Svar #263 på: August 09, 2019, 13:34:47 »
Men ingen andre som frykter dette med at vi nå skal ha en lønnspost på 50 millioner pund og har omsetning som er på 45 millioner pund. Da bruker vi 110% av klubbens inntekter utenom transfer inntekter på lønn...

Det må jo være en vanvittig gambling og hinsides hvordan klubber har bare blitt 8 poeng bedre med 2,5 ganger lønnskostnaden fra 16/17 om det som Kinnear sier stemmer.

Er vel slik at 71% av omsetning nå er lønn.  Omsetning var vel rundt 41 mill £.

Hvor finner du det tallet?

Omsetning var 41 i 17/18 husker jeg... mitt anslag på 45 var for 18/19 sesongen.

Kinnear som i går sa at lønnskostnaden er 2,5 ganger større enn i 16/17. Sa var den 20 millioner pund.
 

Runar

Sv: Sommervinduet 2019
« Svar #264 på: August 09, 2019, 13:37:07 »
Kinnear: "The wage bill is where Leeds have stretched themselves most. According to Kinnear, it is two and a half times higher than it was when Radrizzani bought out Massimo Cellino in 2017, and not by accident."

20 millioner*2,5=50 på min kalkulator.

Det høres sinnsykt høyt ut.
 

Kato

Sv: Sommervinduet 2019
« Svar #265 på: August 09, 2019, 13:38:30 »
Kinnear: "The wage bill is where Leeds have stretched themselves most. According to Kinnear, it is two and a half times higher than it was when Radrizzani bought out Massimo Cellino in 2017, and not by accident."

20 millioner*2,5=50 på min kalkulator.

Det høres sinnsykt høyt ut.

Tror ikke vi er helt der. Erindrer vi under Ridsdale på det verste hadde 93% lønnskost av omsetning....
 

Runar

Sv: Sommervinduet 2019
« Svar #266 på: August 09, 2019, 13:43:59 »
Kinnear: "The wage bill is where Leeds have stretched themselves most. According to Kinnear, it is two and a half times higher than it was when Radrizzani bought out Massimo Cellino in 2017, and not by accident."

20 millioner*2,5=50 på min kalkulator.

Det høres sinnsykt høyt ut.

Tror ikke vi er helt der. Erindrer vi under Ridsdale på det verste hadde 93% lønnskost av omsetning....

Enig, men må jo nesten forholde oss til informasjonen som kommer fra Kinnear. Han burde jo ha kontroll og ikke bare slenge ut feilaktig informasjon.

Stemmer det, så sier det jo mye om hvor mye som gambles med klubbens framtid nå og hvor viktig det er å rykke opp...

Når det er sagt så kommer det tall ut fra klubben innimellom som ikke gir mening alltid så det er vanskelig å være veldig bombastisk om noe som helst. 17/18 tallene sier jo at vi brukte 28 millioner pund på transfer inn og solgte for 20 millioner pund. Det er vanskelig å finne de overgangssummene i troppen vår.
 

Kato

Sv: Sommervinduet 2019
« Svar #267 på: August 09, 2019, 13:50:20 »
Kinnear: "The wage bill is where Leeds have stretched themselves most. According to Kinnear, it is two and a half times higher than it was when Radrizzani bought out Massimo Cellino in 2017, and not by accident."

20 millioner*2,5=50 på min kalkulator.

Det høres sinnsykt høyt ut.

Tror ikke vi er helt der. Erindrer vi under Ridsdale på det verste hadde 93% lønnskost av omsetning....

Enig, men må jo nesten forholde oss til informasjonen som kommer fra Kinnear. Han burde jo ha kontroll og ikke bare slenge ut feilaktig informasjon.

Stemmer det, så sier det jo mye om hvor mye som gambles med klubbens framtid nå og hvor viktig det er å rykke opp...

Når det er sagt så kommer det tall ut fra klubben innimellom som ikke gir mening alltid så det er vanskelig å være veldig bombastisk om noe som helst. 17/18 tallene sier jo at vi brukte 28 millioner pund på transfer inn og solgte for 20 millioner pund. Det er vanskelig å finne de overgangssummene i troppen vår.

Er vel sånn det er at man må ta en del ting med en klype salt. Det kommuniseres neppe alltid helt korrekt. Men som du tror jeg vi er helt avhengige av et opprykk denne sesongen. Ligger vi på en knivsegg i januar tipper jeg det vil trykkes enda hardere på (med de konsekvenser det evt kan få). Det er denne sesongen, ellers blir det minst 5 år til neste gang.
 

auren

Sv: Sommervinduet 2019
« Svar #268 på: August 09, 2019, 14:39:29 »
Men ingen andre som frykter dette med at vi nå skal ha en lønnspost på 50 millioner pund og har omsetning som er på 45 millioner pund. Da bruker vi 110% av klubbens inntekter utenom transfer inntekter på lønn...

Det må jo være en vanvittig gambling og hinsides hvordan klubber har bare blitt 8 poeng bedre med 2,5 ganger lønnskostnaden fra 16/17 om det som Kinnear sier stemmer.

Er vel slik at 71% av omsetning nå er lønn.  Omsetning var vel rundt 41 mill £.

Hvor finner du det tallet?

Omsetning var 41 i 17/18 husker jeg... mitt anslag på 45 var for 18/19 sesongen.

Kinnear som i går sa at lønnskostnaden er 2,5 ganger større enn i 16/17. Sa var den 20 millioner pund.

Mener å ha hørt at lønnskostnadene har gått opp med 50 %. Altså fra 20 til 30 millioner pund. Da stemmer det nok at lønnskostnadene ligger rundt 70 % av omsetning.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Runar

Sv: Sommervinduet 2019
« Svar #269 på: August 09, 2019, 14:50:44 »
Men ingen andre som frykter dette med at vi nå skal ha en lønnspost på 50 millioner pund og har omsetning som er på 45 millioner pund. Da bruker vi 110% av klubbens inntekter utenom transfer inntekter på lønn...

Det må jo være en vanvittig gambling og hinsides hvordan klubber har bare blitt 8 poeng bedre med 2,5 ganger lønnskostnaden fra 16/17 om det som Kinnear sier stemmer.

Er vel slik at 71% av omsetning nå er lønn.  Omsetning var vel rundt 41 mill £.

Hvor finner du det tallet?

Omsetning var 41 i 17/18 husker jeg... mitt anslag på 45 var for 18/19 sesongen.

Kinnear som i går sa at lønnskostnaden er 2,5 ganger større enn i 16/17. Sa var den 20 millioner pund.

Mener å ha hørt at lønnskostnadene har gått opp med 50 %. Altså fra 20 til 30 millioner pund. Da stemmer det nok at lønnskostnadene ligger rundt 70 % av omsetning.

auren

Bare å finne tallet fra 16/17 til 17/18 så ser du det. Så ser du det i regnskapet, det er ikke noe du har hørt det er noe du har lest her inne.

Spørsmålet er jo mer hva det er for 18/19 og det kommende året.

Men det er jo imponerende feil av Kinnear å hevde 150% også er det "bare" 50%...

Men kan selvsagt henvise til et tall fra før 16/17 fordi han kom inn tidlig med 50% i 16/17