Skrevet av Emne: Kamp: vs Derby County@Elland Road, Lørdag 21/9-19, kl.13.30 på Viasport 2  (Lest 34256 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

RoarG

Så er neste kamp her, og det mot Derby County. Klubben Leeds' spillere og fans føler man har en høne å plukke med. Leeds vant som kjent 3 av 4 kamper mot Derby i fjorårs-sesongen. Bare en total hjernebløding av Leeds' forsvar sendte Derby til Wembley i stedet for Leeds. At Leeds er revansjesugne, må vel være tidenes understatement. At Derby driver og tøyer FFP-reglene til det ytterste, er også noe som bidrar til ondt blod blant klubbene. Radrizzani har gått klart ut og sagt hva han mener om Derby-toppenes "kreative" bokføring for å omgjøre store underskudd til overskudd.

Hvordan står det så til med Derby for tida da, rent fotballmessig? Vel, temmelig middelmådig, må det vel være lov til å hevde. Laget ligger beskjedent plassert på 19. plass med bare 7 poeng og med målscoren 7-10. 4 kamper har endt uavgjort, og heri ligger kanskje faren for Leeds, som selv har en beskjeden hjemmestatistikk å vise til: 1 seier, 1 uavgjort og 1 tap, målscore 2-2. Leeds har vane tro dominert stort, men effektiviteten foran kassa har det vært så som så med.

Forrige sesongs manager (hvis navn jeg utelater), har endt i Chelsea. Der gjør han flittig bruk av fjorårets lånesuksess, Mason Mount. Ingen Mount mot Leeds m.a.o. Wilson er blitt solgt til Bournemouth. Og det blir bedre: Derbys beryktede frisparkspesialist, Tom Lawrence spiller ikke mot Leeds ;D. Og det skyldes ikke skade, men suspensjon. Mr. Lawrence soner 1 kamp p.g.a. 5 gule kort. Jepp, på 7 runder har han klart å pådra seg 5 gule kort. Og nei, det er ingen doble gule (dvs. et rødt blant dem!).

Så, dette går vel veien? Normalt ja, men nå er det Leeds vi snakker om. Laget som spiller fletta av motstanderne, bare for å lunke inn i garderoben etter kampslutt med en lusen uavgjort, og en tilfreds bortemanager, som hevder at alt gikk etter planen. Velger nå likevel å være optimist å gå for seier. 2-1 eller 3-1 skulle vel greie seg. Et usikkerhetsmoment for Leeds' del er om Forshaw rekker å bli klar til lørdag. Dersom så ikke skjer, tror jeg at unge hr. Shackleton vil greie biffen utmerket mot Derby også.

For Leeds scorer: Bamford, Nketiah og evt. Costa. Derbys mål kommer på selvmål. Neimen om de greier å fikse noe selv. Dessverre så tror jeg det er White som er så uheldig å forære Derby trøstemålet deres.
« Siste redigering: September 18, 2019, 16:11:02 av RoarG »
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28888
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: vs Derby County@Elland Road, Lørdag 22/9-19, kl.13.30 på LUTV
« Svar #1 på: September 16, 2019, 16:30:45 »
Flott at kamptråd er opprettet. :)


Men kampen går på Skysports/Viasport 2 visstnok.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Sv: Kamp: vs Derby County@Elland Road, Lørdag 22/9-19, kl.13.30 på LUTV
« Svar #2 på: September 16, 2019, 16:38:52 »
Kun seier er godt nok og det tror jeg vi får. Nketiah bør starte. Vil bære perfekt å ha farten hans mot treige Derby-stoppere. Bamford på benk og Costa fra start i stedet for Harrison. Mitt lag:

Kiko - Dallas, White, Cooper, Douglas - Phillips - Pablo, Klich, Forshaw, Costa - Nketiah

Tips: 4-0. Hat trick av Nketiah og en frisparksuser av Barry Douglas!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

berlin

Sv: Kamp: vs Derby County@Elland Road, Lørdag 22/9-19, kl.13.30 på LUTV
« Svar #3 på: September 16, 2019, 16:47:12 »
Vi er jo nødt til å etterhvert bestemme at ER skal bety plenty med 3-poengere.

Ja, Derby ser ut til å være svekket ift forrige sesong, og det er jo den 4de kampen som kludra det hele til sportslig.

Vet ikke hvordan det vil sette sitt preg på kampen, men det kommer garantert til å bli en heftig atmosfære på tribunen kampen gjennom. Håper ikke det blir helt som Villa kampen, det var crazy, både på banen og tribunen.

Jeg går for seier, håper på ketchup-effekt, men er samtidig noe urolig for akkurat denne matchen.

Hallgeir *

Sv: Kamp: vs Derby County@Elland Road, Lørdag 22/9-19, kl.13.30 på LUTV
« Svar #4 på: September 16, 2019, 20:36:06 »
Kun seier er godt nok og det tror jeg vi får. Nketiah bør starte. Vil bære perfekt å ha farten hans mot treige Derby-stoppere. Bamford på benk og Costa fra start i stedet for Harrison. Mitt lag:

Kiko - Dallas, White, Cooper, Douglas - Phillips - Pablo, Klich, Forshaw, Costa - Nketiah

Tips: 4-0. Hat trick av Nketiah og en frisparksuser av Barry Douglas!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Helt enig i startoppstillingen din. Alioski og Harrison kan helt greit slite benken på bekostning av Douglas og Costa.
Nå tror jeg nok at Bamford starter da.

Er det ett lag jeg håper at vi gruser, så er det Derby-gjengen.

Mine første turer over til England, gjorde jeg sammen med en garvet Derby-supporter og groundhopper. Har opplevd en god del "tyn" fra den kanten pga. gammel rivalisering mellom klubbene.

Tap for Derby gir meg en ekkel følelse. Det gjør vondt langt inn i ryggmargen.
Super Leeds since 1968

Bromancer

Håper Costa og Nketiah starter i denne. Jeg synes Bamford og Harrison har spilt med fryktelig høye skuldre på ER. Få inn disse to gutta som er stinne av selvtillit og som ønsker å vise alle at de fortjener en plass i startelleveren denne sesongen!

Torpe-do

Sv: Kamp: vs Derby County@Elland Road, Lørdag 22/9-19, kl.13.30 på LUTV
« Svar #6 på: September 17, 2019, 15:26:03 »
Vil bære perfekt å ha farten hans mot treige Derby-stoppere.

Heilt einig.

Eg likar å lese litt på forum til motstandarar i forkant av kampar, særskilt i litt meir "betydningsfulle" kampar. Eg ser det er ein og annan Derby-supportar som er glad me ikkje lengre har Roofe. Roofe herja vel tildels med Derby i fjor. Eg ser vel fleire likheitstrekk mellom Roofe og Nketiah enn Bamford og Nketiah.

Håpar Nketiah startar denne.

Bjorn

Håper Harrison og Bamford starter og spiller slik vi vet de kan. Bamford trenger ett mål eller to, og gjerne på E.R. med meg tilstede!  :) . Nketiah kan komme inn etter 60 evt..
Marching On! 4276

Tom S

Viktigere å starte med Costa enn Nkethia, tenker eg. Nkethia fungerer alle tiders som supersub pr no.
Men kunne også tenkt meg å sett både Bamford og Nkethia samtidig på banen - de kan utfylle kvarandre på ein god måte.
(kanskje både Hernandez og Harrison kunne fått kvilt ein kamp eller to...?)
COME ON LEEDS !!

auren

Uansett om vi stiller med Bamford fra start eller Nketiah eller begge, så skal dette Derby laget slås "enkelt". Pr. nå er de ett av bunnlagene og har ingen spillere med x-faktor i stallen. Satser altså på en aldri så liten ketchup-effekt foran kassa og at vi kjører over dem slik vi gjorde i ligakampene forrige sesong.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Annesj

Ikke for å være pirkete men feil dato her vel ;D
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Cherry

Tapet mot nettopp Derby i PO i fjor var mildt sagt bittert...…..men de er nå på felgen både økonomisk og ift spillerstall i årets sesong.
Keogh er for meg en av de aller råeste/styggeste i spillestil i Championship, håper han går på 2 gule i denne...

Oppstilling/laguttak er underordna - denne skal vi ta okkesom….TV kamp....gleder meg!
 

RoarG

Ikke for å være pirkete men feil dato her vel ;D
Rettet opp i.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Killa

Roberts klar for benken mot Derby?

jaho

Roberts klar for benken mot Derby?

så lenge han var det mot Barnsley, er det vel ingen grunn til ikke å være det mot Derby...

leedslife

3-0 her

Bamford x2 og pablo.
 
Vi er langt langt bedre. Bør passe oss spillermessig og ikke i nærheten av å erstattet wilson og mount.
Det bør bli slakt

Killa

Roberts klar for benken mot Derby?

så lenge han var det mot Barnsley, er det vel ingen grunn til ikke å være det mot Derby...

Oii.. fikk ikke med meg det. Da kanskje han får et innhopp denne gangen! ;D

auren

Forshaw dessverre ikke klar til kampen  :(

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

RoarG

Forshaw dessverre ikke klar til kampen  :(

auren
Synd. Men jeg tror Shackleton kan gjøre en utmerket innsats her.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

HåvardK

Forshaw dessverre ikke klar til kampen  :(

auren
Synd. Men jeg tror Shackleton kan gjøre en utmerket innsats her.
Er nok flere målpoeng i Shack enn i Forshaw. I den grad mål betyr noe, altså.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28888
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Pressern:


Bielsa:
Is everyone fit for the game?
No, just Forshaw out.

What are you emotions regarding Derby County ahead of this match?
I don’t link the match on Saturday with those of last season.

Do you expect the crowd to be emotionally charged?
I know what happens on Saturday doesn’t modify what’s happened in the past. So I think that for the team it’s best to think this way.

What do you make of Cocu and how his team plays?
Cocu is a manager with a lot of prestige.
As every Dutch manager, he has a link with the ball possession and to creative, dynamic play.

Surprised by their shaky start?
Championship teams have ups and downs. In this case it’s a new manager. It’s a natural thing that the adaptation needs time.
I have to say that the performance they have had is better than the results.

Nketiah dilemma?
It’s one of the team options that we have. It’s important player and how he can change the impact and development of a match.
We are already grateful that we can have him.


This morning's Clarke report - what are your thoughts when you see reports like this?
Always the source of the news is the most important. After you have a team of 20 players, you give a lot of opportunity to each of those 20 players.
I am really satisfied with Jack Clarke’s development, he’s at a good fitness level. Technically he is complete and he’s attitude today is very good.
He competes with Costa, Hernandez, Harrison. If one of them are left in the team and Clarke is participating after we were going to listen that the news about Costa, Pablo, Harrison.
I am satisfied working with Clarke and I am sure he’s going to be necessary and important to use in relation about the news you were talking about.
THe only way to answer to this news is Clarke who is saying that or some authority of Tottenham.

Difference between Cocu and Lampard's style?
When you analyse the managers, always you have to give the names and it’s a bit difficult.
Cocu has some important players left. The three players that left Derby, the right full-back and the new manager that is trying to impose his own style.
We generalise the number 8, the player that is from Liverpool and the other from Chelsea. And there is a new centre-back. And also the adaptation to substitute the right full-back.
The relationship between both manages is the ball possession and the desire to be a protagonist in the match. And after the injuries, the absences, the players and the new style, all this influences the development of the team.

Please with Ayling's U23s return? Option this weekend?
Yes and tomorrow he’s going to play a few more minutes in the under-23s but the only fact that he’s close to use again, for us is really important. The same with Clarke.
Clarke is player full of skills but he had an impressive season that was interrupted for health problems last year and now again he’s at his best level but when you have to test the absence of one player it’s necessary to consider if he plays, which other player leaves the XI.
Now we have to analyise if Pablo or Helder or Jack is not in the team and after we were going to have in the newspaper that City would stop the loan of Jack Harrison, as an example. I understand those comments are normal but also it’s important to consider what he’s saying now,

Fifth time playing Derby - but in your career which has been the most difficult team you have faced? Brazil, Barcelona, etc?
It’s difficult to verify the movie of 30 years in one moment. But I will say San Paulo in the ‘90s. A unique team. All 11 players, great players.
Brazil in 2002, World Champions. But if think what is strange in football when we were playing to qualify to go to the World Cup I was coaching a unique, special team.
This team qualify but they were beaten in the first stage of the World Cup. This was something that marked me a lot in my career.
But the same team in the tournament of 18 matches, the South American qualifications, this team, Argentina won with 14 points more than the second one. After Brazil was champions. That meant my mistake in the World Cup was bigger.
The incredible team, the Guardiola team, that left an incredible mark in football history.
People who watch this team saw this team, nobody will watch a team like that ever.
What he built with this team, they were incredible players but not all the extraordinary, incredible players can build the football that they built. There is a phrase to define the top managers saying that comparing his level with the capacity to develop 100% of the top players.
Because Guardiola gets that. All the top players shine.
I think that the football should analyse for the new generations what this team was. There is a different way to show a team in the next years.
And football and communication is an industry that is so big. They should two or three times a year tell us this story in different ways. But English, they have very good commentatries, maybe exists but you can make another one with Guardiola telling us what this was again.

You've won a record-equalling six away games in a row - how aware are you with the managers of the club's history?
Every statistic in comparison is with achieving promotion, if not it loses importance.


How aware are you of the club's history?
The club history we will remember the group who promoted them.

How are you finding British culture after living here a year?
Which part? <leisure, food, living here in general>
THe only thing I can talk about is football in this aspect because I am a public person I cannot give an opinion on everything. but I will chose to answer just about football. I have been really surprised by the love people have with the club, the football.
I have realised that English people love their team, plus football. In Argentina, they love just their team.
The love for the shirt is above everything. In England they love football. But always the team that we support in Argentina is more important.

What is your team doing better this season?

We lost more in losing the ball. And we lose the ball in some part of the pitch where if you lose there it’s less dangerous.

Did the Spygate affair last season give Derby an added incentive in the play-offs?
He I don’t think so. About this situation, all of our fault we have already paid.
<Question is explained again>
I don;t think so. I don’t know. That’s an imagined thing that Derby had more motivation. I think that the application is not linked with last season.
What do you want to know?
<Question explained again>
For me, it’s not linked. There is no way to link the promotion to Spygate.

Alioski:
What are your emotions with Derby?
Forget the emotions. New season, Playing them for the first time this season and we know what we want.
Says there is no extra motivation after last year.

Stronger mentally than last year?
Of course. We are all together, we sleep here, we enjoy the time together here. We grow up more, friends, family and we will fight on the pitch for the other friends.
This year is better, but last year is not motivation. New season. We know what we had and that’s why we need to win.

Importance of first goal
It’s difficult to score against those team, not easy. But we know we create chances and it’s only about the time when we score the first goal. If we do that it’s dangerous for the other team to come back.

Do your opponents now fear playing Leeds?
Of course. It’s a big atmosphere in the group and everywhere in Leeds.
Nice to have it, but not easy to have it and keep it.

100th appearance for Leeds if picked - how proud?
Of course. At first I didn’t think about this, but I’m really proud. Every game I’m proud as it makes you happy. Thanks Leeds and I hope for another.

Have you exceed expectations since arriving?
I think so. THe club has given me a lot and changed me.

How have you improved?
Like a person. Decisions on the pitch. But also the food, the weight, about being more professional.

Would you like to say and talk about a new contract?
Lets talk about Derby. I’ve played 100 games, I’m happy, I’m proud and want to do another 100.

Relationship with fans?
Not only about me, every player is happy and proud to have these fans. I think they are one of the best that I’ve seen in my career.

How does it feel seeing the travelling fans?
Normally you’re on the pitch not watching, but when you see the fans, an what they give us, you think they want to give something back.

Does that feed in to giving the fans what they want in promotion?
Too early to speak. It’s not as easy as everyone thinks to speak about it every day. The season is long.


https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/gjanni-alioski-live-press-conference-16943901

 



Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Eriksen55

Er vel snart på tide å la Costa spille. Syntes Harrison har spilt seg ut etter en ok start. Pablo må opp og finne tilbake go formen. Shackleton og Eddie pusher en plass i 11'ern.

 Vi må begynne å plukke mer poeng hjemme.  Håper vi får se denne!

Kiko - Dallas, White, Cooper, Douglas - Phillips - Costa, Pablo , Klich, Eddie - Bamford

Sub: Mislier, Berardi, Shackleton, Bogusz, Alioski, Harrison og Roberts

Kanskje litt offensivt. Pablo og Shackleton kan kanskje  bytte, alternativt Pablo til venstre og Shackleton i midten. Eddie skjevt ute til venstre eller som spiss? Vi blir mer uforutsigbare med Costa. Han kan dra av spillere, har bra innlegg og avslutter godt. Harrison har egentlig alt. Mottak i verdensklasse. Desverre har innlegg, avsluttninger og end product vært altfor svakt. På tide med litt forandringer og få bedre uttelling på hjemmebane!

Forshaw skadet og Ayling ikke helt klar. Begynner virkelig å tilspisse seg om å være med i 18 mannstroppen..

Stor tro på tre poeng. Derby legger seg neppe bakpå. Det koster dem dyrt. Tipper 4-0. Hattrick Bamford og et mål av Roberts.

 :)

« Siste redigering: September 19, 2019, 23:40:33 av eriksen55 »

Milou

Eg tipper det blir samme lag som sist, evt. at Costa erstatter Harrison.

Sent from my LYA-AL10 using Tapatalk


leedslife

Eg tipper det blir samme lag som sist, evt. at Costa erstatter Harrison.

Sent from my LYA-AL10 using Tapatalk

Håper du får rett.

Jon R

Forshaw dessverre ikke klar til kampen  :(

auren
Synd. Men jeg tror Shackleton kan gjøre en utmerket innsats her.
Er nok flere målpoeng i Shack enn i Forshaw. I den grad mål betyr noe, altså.
Pros and cons. Mål betyr noe, både forlengs og baklengs.  :D

Slik jeg ser der er Forshaw en dynamo og stabilisator på midten som bidrar til større defensiv trygghet i laget, mer enn han er en kreativ offensiv kraft. Tror ikke det var tifeldig at Barnsley, i Forshaws fravær, skapte flere gode målsjanser enn noe annet lag vi har møtt denne sesongen. Shack er rett på mål og et langt mer uforutsigbart element i det offensive spillet, som også har vist oss fine boksåpnerdetaljer. Ettersom vi ikke har flust av gjennombruddshissige spillere kan Shackleton tilby oss noe Forshaw ikke har, og vice versa. Flott for utviklingen til Shack hvis han nå får en god "run" i laget!!
Jon R.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28888
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Flott for utviklingen til Shack hvis han nå får en god "run" i laget!!

Akkurat dèt poenget vil eg trekke frem. Det er ikke lett å skinne når man ikke har spilt førstelagsfotball på månedsvis.
Derfor har eg håp om formstigning fra Shackattacken vår. :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28888
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Eirik Aase (Championship Norge) melder dette:

Leeds United – Derby County
Kampstart: 13.30
TV-kanal: Viasport 2

Møtene mellom Leeds United og Derby County ble noen herlige fyrverkeri forrige sesong. Både på grunn av det mye omtalte spiondramaet, men også på grunn av noen intense playoff-kamper. Leeds United fikk tøff motstand borte mot Yorkshire-rival Barnsley forrige helg, men klarte likevel dra i land seieren til slutt. Sene scoringer av Eddie Nketiah og Mateusz Klich var nok til å ta tre poeng på Oakwell. Leeds slo dermed tilbake på imponerende vis etter sesongens første serietap mot Swansea City i den foregående runden. Marcelo Bielsa & Co er nå tilbake på tabelltopp med sine 16 poeng etter syv kamper. Hvittrøyene har full pott på bortebane, men på hjemmebane har de 1-1-1 på sine tre kamper. På tampen av forrige sesong var resultatene heller ikke overbevisende på eget gress. Det er noe Bielsa nok har sett nærmere på, men det må samtidig legges til at de har gjort det aller meste riktig i disse hjemmekampene. Derby County er i virkelig trøbbel etter en svak start på sesongen. Klubbens nye manager, Phillip Cocu, har blitt nødt til å erstatte svært dyktige spillere som Harry Wilson, Mason Mount og Fikayo Tomori. Det er ingen enkel jobb. I tillegg har den viktige backen Jayden Bogle vært skadet. Nå står The Rams med bare én seier på de syv første kampene. På bortebane vant de sesongens første kamp mot Huddersfield Town, men på de to siste kampene på fremmed gress har det bare blitt ett poeng. I forrige bortekamp ble de fullstendig avkledd av Brentford.

Leeds siste kamper:
Barnsley – Leeds 0-2 (Klich, Nketiah)
Leeds – Swansea 0-1
Leeds – Stoke 2-2 (Costa, Nketiah)
Stoke – Leeds 0-3 (Bamford, Alioski, Dallas)
Leeds – Brentford 1-0 (Nketiah)


Derbys siste kamper:
Derby – Cardiff 1-1 (Malone)
Brentford – Derby 3-0
Forest – Derby 3-0
Derby – West Brom 1-1 (Waghorn)
Derby – Bristol City 1-2 (Marriott)


Vurdering: Leeds United flyr høyt og spiller meget bra fotball. De ser enda bedre ut enn forrige sesong, og er definitivt det laget som har sett sterkest ut i sesongstarten. Her møter de et Derby County-lag som har slitt så langt denne sesongen. Cocu har ikke fått gang på maskineriet enda, og forrige bortekamp mot Brentford var et sørgelig skue. Jeg har store problemer med å se hvordan Derby skal få med seg noe fra Elland Road på lørdag. Dette til tross for Leeds svake hjemmeform. Her blir det hjemmeseier.
Tips: Hjemmeseier (1.42 @ Coolbet)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28888
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Derby County - en klubb som svetter???

https://www.dcfc.co.uk/news/2019/09/club-statement-5

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Josch

Derby County - en klubb som svetter???

https://www.dcfc.co.uk/news/2019/09/club-statement-5

Litt rar retorikk fra Derby dette. De har tilbudt en konkurrenede klubb å gå igjennom regnskapet sitt, noe Middlesbrough selvsagt ikke vil bruke tid på. Det er jo mye jobb. Boro ber EFL se på dette, dvs om Derby har gjort noe galt. Hvis EFL har gitt en forhåndsuttalelse til Derby tidligere og svart "ok" så er det små sjanser for dette er ulovlig. Umoralsk? Kanskje. Verre enn spygate? Ja, men EFL bestemmer lov og rett.

Derby er jo også innblandet i Rooney-saken der klubben tilfeldigvis fornyer en sponsoravtale når han blir spilleklar.
Derby kan bli en PO kandidat når 46 kamper er spilt.


leedslife

Forshaw dessverre ikke klar til kampen  :(

auren
Synd. Men jeg tror Shackleton kan gjøre en utmerket innsats her.
Er nok flere målpoeng i Shack enn i Forshaw. I den grad mål betyr noe, altså.
Pros and cons. Mål betyr noe, både forlengs og baklengs.  :D

Slik jeg ser der er Forshaw en dynamo og stabilisator på midten som bidrar til større defensiv trygghet i laget, mer enn han er en kreativ offensiv kraft. Tror ikke det var tifeldig at Barnsley, i Forshaws fravær, skapte flere gode målsjanser enn noe annet lag vi har møtt denne sesongen. Shack er rett på mål og et langt mer uforutsigbart element i det offensive spillet, som også har vist oss fine boksåpnerdetaljer. Ettersom vi ikke har flust av gjennombruddshissige spillere kan Shackleton tilby oss noe Forshaw ikke har, og vice versa. Flott for utviklingen til Shack hvis han nå får en god "run" i laget!!

Viktig for han det der.
Ikke dumt hvis han får spesialisert seg i midtbanerollen. Kan jo skremme vannet av de fleste når han kommer rettvendt i mellomrommet.
Riktige valg og mer ego i gode posisjoner får han gjennom kamper.
Synd at favoritten min Forshaw må vike, men alle disse skadene hemmer han.

Shack hadde sikkert løpt enda hvis dommeren ikke hadde blåst av forrige søndag.