Skrevet av Emne: Kamp: vs Derby County@Elland Road, Lørdag 21/9-19, kl.13.30 på Viasport 2  (Lest 34312 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

RoarG

Glad for ledelse til pause, men den burde ha vært klarere. Harrison må levere bedre pasninger, og Bamford må omsette flere sjanser i mål.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Cherry

Ineffektivitet er vel d jeg sitter igjen med av inntrykk etter 1. Omgangen.
Bevares, vi har posession så d holder, men når det er såååå dårlig adresse på innlegg (særlig fra Harrison) og en Bamford som ikke er mer giftig enn d han viser hittil ...det kan raskt bli vår bane denne kampen.

Når det er sagt, vi er totalt overlegne i banespill- men MÃ… score flere mål!!!
 

berlin

Forshaw dessverre ikke klar til kampen  :(

auren
Synd. Men jeg tror Shackleton kan gjøre en utmerket innsats her.
Er nok flere målpoeng i Shack enn i Forshaw. I den grad mål betyr noe, altså.
Pros and cons. Mål betyr noe, både forlengs og baklengs.  :D

Slik jeg ser der er Forshaw en dynamo og stabilisator på midten som bidrar til større defensiv trygghet i laget, mer enn han er en kreativ offensiv kraft. Tror ikke det var tifeldig at Barnsley, i Forshaws fravær, skapte flere gode målsjanser enn noe annet lag vi har møtt denne sesongen. Shack er rett på mål og et langt mer uforutsigbart element i det offensive spillet, som også har vist oss fine boksåpnerdetaljer. Ettersom vi ikke har flust av gjennombruddshissige spillere kan Shackleton tilby oss noe Forshaw ikke har, og vice versa. Flott for utviklingen til Shack hvis han nå får en god "run" i laget!!

Viktig for han det der.
Ikke dumt hvis han får spesialisert seg i midtbanerollen. Kan jo skremme vannet av de fleste når han kommer rettvendt i mellomrommet.
Riktige valg og mer ego i gode posisjoner får han gjennom kamper.

Synd at favoritten min Forshaw må vike, men alle disse skadene hemmer han.

Shack hadde sikkert løpt enda hvis dommeren ikke hadde blåst av forrige søndag.

Men det knyter seg fullstendig for Shackleton når han nærmer seg en avslutningsposisjon. Du ser det på hele kroppsspråket at han får høye skuldre og ikke har det minste tro på at han vil score – og da blir som jo som regel avslutningene deretter.
Pussig nok er det langt på vei det samme også med Forshaw…

Vi vil etterhvert også trenge noen scoringer fra åtter-posisjonen.
Snakker ikke om at Shackleton skal bli en ny David Platt, men han har både løpskraft og fotballhode godt nok til å komme i gunstige posisjoner og bør derfor score noen mål. I hans tilfelle skorter det nok litt på avslutningsferdighetene, men jeg tror allikevel at det dreier seg vel så mye om en mental sperre.

Så i tillegg til tre nye poeng, har jeg også en scoring av Jamie Shackleton høyt oppe på ønskeliste før kampen mot Derby.
En sånn opplevelse tror jeg vil gjøre underverker for guttens sjøltillit.


ad Shack: enig
Håper også at Bamford skårer. En stor miss i første omgang.
Muligens mindre viktig, da Bielsa kan swoppe spissplassen mellom Bamford og Eddie,
kanskje litt avhengig av motstanderlaget.

karaba

Kamp: vs Derby County@Elland Road, Lørdag 21/9-19, kl.13.30 på Viasport 2
« Svar #93 på: September 21, 2019, 14:21:54 »
Ineffektivitet er vel d jeg sitter igjen med av inntrykk etter 1. Omgangen.
Bevares, vi har posession så d holder, men når det er såååå dårlig adresse på innlegg (særlig fra Harrison) og en Bamford som ikke er mer giftig enn d han viser hittil ...det kan raskt bli vår bane denne kampen.

Når det er sagt, vi er totalt overlegne i banespill- men MÃ… score flere mål!!!
Inn med Costa og Nketiah tidlig i 2 omgang trengs nå


Sent from my iPhone using Tapatalk

Torpe-do

Både Swansea og Charlton kommer til å avgi poeng i dag.

Godt mulig. Er ikke så opptatt av det, da jeg tror begge de lagene siger nedover litt på tabellen etterhvert.
Swansea sin motstander, Bristol City, tror jeg kan klare topp 6 denne sesongen.
Generelt er jeg veldig happy når 2 lag på øvre halvdel av tabellen spiller uavgjort.

Men det er jo spekulasjon. Bielsa ville aldri "latt seg lure" til å predikere CS.
Norwich ble en overraskelse ifjor, dels Sheff U også. Kan bli en eller to overraskelser i år pgså-

Om eg skal vere så freidig til å kome med ønskjer kring kva lag eg håpar å møte i PL til neste år, som i år er i Championship, lyt eg nevne Forest, Derby eller Stoke. Så langt kan jo Forest sjå ut som ein sånn hest.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hallgeir *

Utrolig at det bare står 1-0, og vi har ikke scoret målet selv engang.

Derby ligger fremdeles i startblokkene, så stor er vår dominans.

Ønsker Nketiah inn når timen er spilt, Costa også.

Denne kampen bør vinnes med komfortable sifre, for jeg har sjelden sett et så svakt Derby-lag.
Super Leeds since 1968

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28905
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Ganske mye ros å få i kommentatorbokser rundt om:

O'Rourke:
If anyone notices a dude walking around at half time looking slightly uncomfortable, it's probably the beIN commentator. He definitely has a stiffy for this football. Fair play to him.
…

Same with the ESPN guy. He's running out of adjectives and starting making some up now.
…

Could be the same guy. He just declared it one of the most dominant first half performances he’s ever witnessed and says Leeds look five leagues above Derby. Not sure who it is.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Dylan

Hvis Derby er PO kandidat er Leeds klare for oppryk til jul!!
Forshaw dessverre ikke klar til kampen  :(

auren
Synd. Men jeg tror Shackleton kan gjøre en utmerket innsats her.
Er nok flere målpoeng i Shack enn i Forshaw. I den grad mål betyr noe, altså.
Pros and cons. Mål betyr noe, både forlengs og baklengs.  :D

Slik jeg ser der er Forshaw en dynamo og stabilisator på midten som bidrar til større defensiv trygghet i laget, mer enn han er en kreativ offensiv kraft. Tror ikke det var tifeldig at Barnsley, i Forshaws fravær, skapte flere gode målsjanser enn noe annet lag vi har møtt denne sesongen. Shack er rett på mål og et langt mer uforutsigbart element i det offensive spillet, som også har vist oss fine boksåpnerdetaljer. Ettersom vi ikke har flust av gjennombruddshissige spillere kan Shackleton tilby oss noe Forshaw ikke har, og vice versa. Flott for utviklingen til Shack hvis han nå får en god "run" i laget!!

Viktig for han det der.
Ikke dumt hvis han får spesialisert seg i midtbanerollen. Kan jo skremme vannet av de fleste når han kommer rettvendt i mellomrommet.
Riktige valg og mer ego i gode posisjoner får han gjennom kamper.
Synd at favoritten min Forshaw må vike, men alle disse skadene hemmer han.

Shack hadde sikkert løpt enda hvis dommeren ikke hadde blåst av forrige søndag.

berlin

Det var et selvmord, ifølge kommentator.
Selvmål er vel mer rett. Assist på Dallas, da?

Iht definisjon på selvmord, så er nok selvmål mer rett ja. Såvidt jeg kan se lever Max Lowe fortsatt.

Det er en viss mulighet for at den tannløse(?) Joe Jordan, evt. kommentatoren brukte humor i dette tilfellet,
men det kan jo være at begge er/var "blåst i hodet"?

 8)

Det var kommentatoren som sa selvmord. Han rettet seg selv raskt da.

Vet det. Elendig forsøk på (knusktørr) humor fra min side. Ingen negativ tilsiktet personkarakteristikk av deg.  :)

leedslife

Høyre siden vår er meget skarp.
Sitter igjen med følelsen at igjen så er det venstresiden vår som sliter med presisjon og riktige valg.

Tror nesten ikke Derby har noe annet valg enn å bare fortsette slik de gjør.
Skal de ta større sjanser vil de bli flådd.
Den stammen de har bakerst er jo helt fryktelig svak med ball.

Cannavaro

Ja, alle er skjønt enige i to ting etter 1.omgang :  Harrison må opp på presisjon/innlegg og selve sluttprodukt, samt at Bamford MÃ… bli mer effektiv foran kassa !!!  Det er der vi sliter.   I tillegg ser jeg gjerne at Pablo og Klich også melder seg mer på og skaper enda mer ubalanse for Derby forsvaret.   Det er noe å ta tak i selv om vi er totalt overlegne her.  Håper vi ikke går i fella og blir for nonchalante.  Dette MÃ… bli 3 poeng !!   Costa og Nketiah som jokere i 2.omgang, as usual.....
MFLU - Miracles For Leeds United

GeirO

Minner ikke dette oss om en kamp der Leeds bruker å spille uavgjort (dessverre). 1-1 snart?
MOT

ziganda

Er det virkelig mulig???

Lucas the Kop Cat

Bamford i stanga fra 1 m. Ikke bra for selvtilliten.

Cannavaro

Minner ikke dette oss om en kamp der Leeds bruker å spille uavgjort (dessverre). 1-1 snart?
Jo, seinest mot Forest.....det snakker vi ikke om...
MFLU - Miracles For Leeds United

Hallgeir *

Minner ikke dette oss om en kamp der Leeds bruker å spille uavgjort (dessverre). 1-1 snart?

Ser ikke for meg at dette skjer i dag mot Derby.
Super Leeds since 1968

berlin

Vel, noe ganger så kan kampbildet endre seg kraftig i 2.omgang.

Tror ikke det gjør det i denne kampen, men blir skikkelig skuffet om Derby putter og vi ikke klarer å omsette overtak og sjanser i mål.

Det er viktig å få uttelling, vil ikke ha reprise av forrige sesong på det området. Uttelling gir hele laget selvtillit for at vi kan bøtte inn litt mål, ha troen på det, og forhindre den sedvanlige nervøsiteten siste 15-20 min.

RoarG

Bamford i stanga fra 1 m. Ikke bra for selvtilliten.
Eller målprotokollen.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

kjella

  • Gjest
Mulig jeg bommet på det med den store Bamford dagen ???

berlin

Bamford i stanga fra 1 m. Ikke bra for selvtilliten.

Absolutt ikke. Bra at han kommer til sjanser, men nå har brent litt for mange "nær 100% sjanser"  denne sesongen.
Håper Bamford får hull på byllen, før Eddie kommer inn.

Ove

Jeg er lei denne Inneffektiviteten. Vi har hatt enorm possession  både i fjor og i år og scorer altfor lite. På tide å bytte ut angripere.
 

karaba

Harrison har vel ikke truffet på mange innlegg i dag


Sent from my iPhone using Tapatalk

RoarG

Bamford må ut. Virker uinteressert. Der traff Harrison endelig med en crosser, og Bamford gjør ingenting.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Lucas the Kop Cat

Costa på vei inn.

J.N

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 823
  • Total likes: 68
  • "I'm pretty confident we'll go up this year" - Edd
    • Vis profil
Harrison har vel ikke truffet på mange innlegg i dag


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ganske nøyaktig 0 tror jeg. Og han har hatt mange forsøk.. Jeg tenker at det er på tide med Helder Costa inn.

ziganda

Harrison har vel ikke truffet på mange innlegg i dag


Sent from my iPhone using Tapatalk

Skuffende innlegg de gangene han er upresset.

GeirO

Dette må jo være en kamp der vi bade har Eddie og Bamford inne samtidig. Vi må fylle boksen. Ved alle innlegg er det seks svarte og tre hvite spillere i boksen, vi bør i alle fall være fem spillere i boksen i slike kamper.
MOT

GeirO

Bamford må ut. Virker uinteressert. Der traff Harrison endelig med en crosser, og Bamford gjør ingenting.
Synes Bamford ser sharp ut.
MOT

Lucas the Kop Cat

Ble litt avventende spill nå. Bare for å få tiden til å gå til byttene har skjedd?

RoarG

Costa inn for Harrison. Forutsigbart bytte. Bielsa er som en klokke.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020