Skrevet av Emne: Januarvinduet 2020  (Lest 48393 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

DenHviteYeboah

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #180 på: Januar 01, 2020, 09:09:38 »
Er det mulig å komme med noen ønsker for januarvinduet...?
Klarer vi å låne et par klassespillere? Kjøp er jo utelukket, så lån er nøkkelen her. Hvilken spiss og midtbanespiller fra PL kan vi klare å låne? Forslag?Noen benkeslitere der ute?
Hvis vi rykker opp, håper jeg å se Zaha fra Palace i Leedsdrakt!Har sansen for ham ;)

Jon R

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #181 på: Januar 01, 2020, 15:59:51 »
Er det mulig å komme med noen ønsker for januarvinduet...?
Klarer vi å låne et par klassespillere? Kjøp er jo utelukket, så lån er nøkkelen her. Hvilken spiss og midtbanespiller fra PL kan vi klare å låne? Forslag?Noen benkeslitere der ute?
Hvis vi rykker opp, håper jeg å se Zaha fra Palace i Leedsdrakt!Har sansen for ham ;)
Ønsk i vei, gjerne i ønsketråden.  ;)
Benken vi har hatt de siste kampene har vært fyllt opp med spillere som har ingen eller minimalt med spill på A-laget. Dette tilsier i seg selv at det vil være klokt å forsterke stallen i nøkkelposisjoner der vi er mest sårbare. Pr i dag er det etter mitt syn en spiss, en offensiv midtbane og en defensiv midtbane. Med Clarke tilbake i Spurs trenger vi trolig også en ving med mer erfaring enn Stevens. Hvis vi også tar med at Pablo ute minst 3 uker til og rykter om at Forshaw skade er av typen som "egentlig" krever kirurgisk inngrep, er det sterk indikasjon på at vil være klokt å forsterke med kanskje så mye som 4-5 spillere . Tror dessverre at vi ender opp med Max 2.
Jon R.

RoarG

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #182 på: Januar 22, 2020, 13:25:31 »
Phil Hay klargjør Leeds' posisjon angående spisskjøp og dets relasjon til FFP. Leeds ønsker helst å låne med opsjon på kjøp. Også: Roofe-pengene gikk med til å finansiere Nketiah-lånet.

https://www.footballfancast.com/championship/leeds/leeds-update-news-transfers-phil-hay
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

auren

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #183 på: Januar 22, 2020, 13:40:39 »
Også: Roofe-pengene gikk med til å finansiere Nketiah-lånet.

Forferdelig piece of business det der.  >:(

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

RoarG

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #184 på: Januar 22, 2020, 13:42:23 »
Også: Roofe-pengene gikk med til å finansiere Nketiah-lånet.

Forferdelig piece of business det der.  >:(

auren
Dobbelt irriterende at det skjedde.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Cherry

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #185 på: Januar 22, 2020, 14:07:19 »
Også: Roofe-pengene gikk med til å finansiere Nketiah-lånet.

Forferdelig piece of business det der.  >:(

auren
Dobbelt irriterende at det skjedde.

....altså til lønn for å ha en back up på benken....som ble svært lite benyttet.
Når det er sagt, han skaffet oss noen poeng, som kan bli avgjørende når vi teller opp.

Tror jo det er tenkt klin likt nå, for Bamford ER NO 1 i hodet til Bielsa, vi skal ha en back up for ham.
 

h.b

  • Gjest
Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #186 på: Januar 22, 2020, 15:00:21 »
Også: Roofe-pengene gikk med til å finansiere Nketiah-lånet.

Forferdelig piece of business det der.  >:(

auren
Dobbelt irriterende at det skjedde.

....altså til lønn for å ha en back up på benken....som ble svært lite benyttet.
Når det er sagt, han skaffet oss noen poeng, som kan bli avgjørende når vi teller opp.

Tror jo det er tenkt klin likt nå, for Bamford ER NO 1 i hodet til Bielsa, vi skal ha en back up for ham.

Eller at Bomford ikke er Bielsas nr 1, hvis da vi får en erstatter inn

Cherry

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #187 på: Januar 23, 2020, 16:24:50 »
Også: Roofe-pengene gikk med til å finansiere Nketiah-lånet.

Forferdelig piece of business det der.  >:(

auren
Dobbelt irriterende at det skjedde.

....altså til lønn for å ha en back up på benken....som ble svært lite benyttet.
Når det er sagt, han skaffet oss noen poeng, som kan bli avgjørende når vi teller opp.

Tror jo det er tenkt klin likt nå, for Bamford ER NO 1 i hodet til Bielsa, vi skal ha en back up for ham.

Eller at Bomford ikke er Bielsas nr 1, hvis da vi får en erstatter inn

Vi får se da vettdu’ når vår etterlengtede no 9 ankommer.....
 

RoarG

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #188 på: Januar 25, 2020, 14:16:09 »
Drypper det noen ekstra pund inn for Leeds i januar? Danny Rose ryktes nok en gang mulig solgt. Denne gangen er det Bournemouth som skal være interessert.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

RoarG

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #189 på: Januar 29, 2020, 18:19:45 »
Leeds ferdig for denne gangen? Ikke konkurrentene våre, dog. I denne oppdateringen fra Yorkshire Post kan bl.a. merke oss at WBAs talentfulle back, Nathan Ferguson, blir Palace-spiller i januar. Back-talentet har vært en åpenbaring for West Brom denne sesongen, og det er en svekkelse av deres stall at Ferguson ikke fullfører sesongen hos The Baggies.

https://www.yorkshirepost.co.uk/sport/football/leeds-united/championship-transfers-recap-leeds-united-updates-sheffield-wednesday-set-to-sign-striker-west-brom-suffer-big-blow-1-10226402
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

leedslife

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #190 på: Januar 29, 2020, 18:45:36 »
WBA hentet Callum Robinson og Grosicki fra Hull ryktes også inn.

NT

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #191 på: Januar 29, 2020, 18:50:20 »
Likeledes så vil Forest ha Luke Freeman, og den åpner seg vel om Sander Berge nå havner i Sheff Utd. Håper ikke det skjer, for Freeman er dritgod.
Noen som kjenner Berge og kan fortelle han at i Sheffield så spiller de en fotball som ikke passer hans stil

raggen

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #192 på: Januar 29, 2020, 19:12:51 »
håper at radz og co henter ut en kanin av hatten til før vinduet stenger. helst ved navn Bowen eller Freeman
Forever Leeds United!!!!!!!!

auren

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #193 på: Januar 29, 2020, 19:28:56 »
håper at radz og co henter ut en kanin av hatten til før vinduet stenger. helst ved navn Bowen eller Freeman

Håper jeg også. Men det skjer ikke av to grunner:

1) Klubben/Bielsa har sagt at de er ferdig handlet. Når det kommer til slike ting har det vist seg at klubben er svært pålitelig.

2) Vi har ikke penger til å kjøpe inn en spiller, og låner vi en så har vi allerede 5 lånespillere fra før av. Det tror jeg ikke klubben vil gamble med.


auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

jaho

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #194 på: Januar 29, 2020, 19:55:01 »
håper at radz og co henter ut en kanin av hatten til før vinduet stenger. helst ved navn Bowen eller Freeman

Håper jeg også. Men det skjer ikke av to grunner:

1) Klubben/Bielsa har sagt at de er ferdig handlet. Når det kommer til slike ting har det vist seg at klubben er svært pålitelig.

2) Vi har ikke penger til å kjøpe inn en spiller, og låner vi en så har vi allerede 5 lånespillere fra før av. Det tror jeg ikke klubben vil gamble med.


auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Egentlig deilig å kunne bruke fredagskvelden til annet en å trykke på f5-knappen..  :)

NT

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #195 på: Januar 29, 2020, 20:14:09 »
https://www.lancs.live/sport/football/transfer-news/nakhi-wells-bristol-city-set-17654682

Kan se ut som vi da møter Naklhi Wells påny om 14 dager. De styrker seg de andre rundt oss også nå mot slutten av vinduet, spillere blir frigitt her og der.   

Kato

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #196 på: Februar 17, 2020, 13:39:12 »
4 kamper etter lukket vindu, og vi står med 1-1-2.

Så langt har transfervinduet ikke gitt oss noe som helst løft.

En Poveda som ikke kommer inn i troppen, og man vet jo hvor lang veien fra troppen til banen er.....

En JKA som ikke virker fit, har fått tre runder med 15 min uten å levere noe som helst.

Håper dette endrer seg, ellers kan vinduet føre til det samme som i fjor. Vi får ihvertfall gi JKA mer tid.

Antall scoringer pr målsjanse er ikke blitt et fnugg bedre senere tid.

Målene i de to siste kampene er det en midtstopper og en back som har sørget for. Sier vel ALT om ståa innenfor motstanderens 16-meter.
 

Cherry

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #197 på: Februar 17, 2020, 15:21:40 »
4 kamper etter lukket vindu, og vi står med 1-1-2.

Så langt har transfervinduet ikke gitt oss noe som helst løft.

En Poveda som ikke kommer inn i troppen, og man vet jo hvor lang veien fra troppen til banen er.....

En JKA som ikke virker fit, har fått tre runder med 15 min uten å levere noe som helst.

Håper dette endrer seg, ellers kan vinduet føre til det samme som i fjor. Vi får ihvertfall gi JKA mer tid.

Antall scoringer pr målsjanse er ikke blitt et fnugg bedre senere tid.

Målene i de to siste kampene er det en midtstopper og en back som har sørget for. Sier vel ALT om ståa innenfor motstanderens 16-meter.

Vi spiller de fleste lag « lave», og med d blir d veldiiii folksomt inne i 16- meter og foran mål.
Skulle gjerne hatt noen forløsende skuddbein i laget, mål som kommer fra utenfor 16- meter.
Alternativet blir boksåpner- pasninger , og det er ikke lett når vi står og butter’ ...
Håper bl a KJA kan endre dette fremover med sin fysikk og smarte avslutninger!

jaho

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #198 på: Februar 17, 2020, 20:12:59 »
4 kamper etter lukket vindu, og vi står med 1-1-2.

Så langt har transfervinduet ikke gitt oss noe som helst løft.

En Poveda som ikke kommer inn i troppen, og man vet jo hvor lang veien fra troppen til banen er.....

En JKA som ikke virker fit, har fått tre runder med 15 min uten å levere noe som helst.

Håper dette endrer seg, ellers kan vinduet føre til det samme som i fjor. Vi får ihvertfall gi JKA mer tid.

Antall scoringer pr målsjanse er ikke blitt et fnugg bedre senere tid.

Målene i de to siste kampene er det en midtstopper og en back som har sørget for. Sier vel ALT om ståa innenfor motstanderens 16-meter.

Januarvinduet har foreløpig ikke gitt noe løft nei...slår vi Reading har vi 2-1-2 i februar, samme som i fjor da det bare var 5 kamper i februar...(det er siste måneden vi må forbedre oss denne sesongen..)
 
De to som har kommet inn skulle jo forsterke troppen, ikke nødvendigvis første 11-ern, men gi oss flere alternativer..men dette vet du Kato  :) ;) Podeva for Clarke som også slet med å bidra..akkurat nå har vi nesten skadefri tropp..så sist var Alioski kantreserve, før der Stevens..
Augustin for Nketiah blir heller forhåpentligvis ikke noen stor svekkelse etterhvert, selv om det var synd at Arsenal kalte han tilbake da han var nærmere laget en noen gang...men det har aldri vært noen tvil om at Bamford har vært førstevalget, ser jo hvor mye mer vi sliter med å holde ballen oppe når han byttes ut..både med Nketiah og Augustin..selv om de har andre egenskaper som kan komme til nytte ved slutten av kamper.. Vi kan godt være misfornøyd med vinduet, men vi må huske at det er en gjennomarbeidet spillestil som har ført oss dit vi er, der vi er avhengige av at relasjonene sitter skal vi prestere med vårt mannskap. Som også Bielsa har nevnt, skal spillere inn som er av den kvaliteten at de går rett inn på laget, vil det være en prisklasse vi ikke hadde mulighet til...samme med Augustin..hvis han var der han var for to år siden ville han aldri spilt i CS, prislappen hadde også vært rundt 30 mill pund..

Det vi må håpe på er at en skadefri tropp, og at spillerne nå finner tilbake til formen , ror dette i land.. Positivt at Phillips nå ruler etter karantenen, og at Klich har vist prima form siste kampene. Synes også både Pablo og Costa var positive sist.. Hvis Bristolkampen sist blir normen fremover ser det positivt ut...men CS er CS...det så vi bare runden sist..

At to forsvarere har scoret sist vil jeg heller ikke si er negativt...(var vel også en stopper som scoret for Brentford i helga med deres magiske trio på topp..) Vil selvfølgelig at vi skal ha flere scoringer fra de offensive..men med vår spillestil er det veldig viktig at flere spillere melder seg på. Etterlengtet scoring fra Cooper etter corner gjør vel at vi har 5 på ca 250 = rundt 2 %..burde ligget på tre scoringer til på corner minst..(3 %)  Så offensivt vi spiller med backene er det også nydelig at de bidrar, i det angrepet hadde både Ayling og Dallas avslutninger før Ayling setter den med feil bein..sier litt om trykket. Og, enig dette sier litt om STÃ…A i motstanderens 16-meter...10 mann i forsvar til tider...så vi t.o.m. kan ha begge backene innenfor 16..
Bamfords rolle vil jeg nesten sammenligne med vår egen fotballprofessors spissrolle på landslaget på 90-tallet...selv om spillestilen er laaaaangt fra den samme. Vi hadde noen utrolige gode spisser som holdt på ballen, og spilte andre spillere til gode sjanser uten å kanskje være tidenes goalgettere selv.. Som Drillo sa på 90-tallet..: Brasils Romario hadde ikke kunnet spille på hans lag.. for lite ofring for laget, og overhodet ikke passet inn i spillestilen.. Noe av det samme ser vi vel med Bamford, han passer vår innarbeidede spillestil, og synes absolutt at vårt angrepsspill blir merkbart svekket da han forlater banen...men selvfølgelig skulle han vært mer effektiv.. :)

auren

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #199 på: Mars 05, 2020, 14:21:27 »
Terningkast 1 foreløpig. Poveda og Augustin kommer neppe til å bidra særlig de siste 10 kampene. Radrizzani får virkelig på pungen hvis vi nok en gang feiler et opprykk. Ã… hente en utrent spiss som knapt har spilt denne sesongen var virkelig en diger sjanse å ta. Usikker på om nå er skadet eller at han bare er totalt utrent og trenger 1-2 måneder med Bielsa-opptrening. Poveda er jo et stort talent, men foreløpig foretrekkes altså Stevens. Woodrow fra Barnsley var ryktet, kanskje en slik type spiller ville vært mye smartere.

auren

"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Lucas the Kop Cat

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #200 på: Mars 05, 2020, 14:24:05 »
Terningkast 1 foreløpig. Poveda og Augustin kommer neppe til å bidra særlig de siste 10 kampene. Radrizzani får virkelig på pungen hvis vi nok en gang feiler et opprykk. Ã… hente en utrent spiss som knapt har spilt denne sesongen var virkelig en diger sjanse å ta. Usikker på om nå er skadet eller at han bare er totalt utrent og trenger 1-2 måneder med Bielsa-opptrening. Poveda er jo et stort talent, men foreløpig foretrekkes altså Stevens. Woodrow fra Barnsley var ryktet, kanskje en slik type spiller ville vært mye smartere.

auren
Augustin er vel ute med en mindre skade?

auren

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #201 på: Mars 05, 2020, 14:41:05 »
Terningkast 1 foreløpig. Poveda og Augustin kommer neppe til å bidra særlig de siste 10 kampene. Radrizzani får virkelig på pungen hvis vi nok en gang feiler et opprykk. Ã… hente en utrent spiss som knapt har spilt denne sesongen var virkelig en diger sjanse å ta. Usikker på om nå er skadet eller at han bare er totalt utrent og trenger 1-2 måneder med Bielsa-opptrening. Poveda er jo et stort talent, men foreløpig foretrekkes altså Stevens. Woodrow fra Barnsley var ryktet, kanskje en slik type spiller ville vært mye smartere.

auren
Augustin er vel ute med en mindre skade?

Ja, det er det som sies. Tror egentlig på det, men ryktes også at det er en unnskyldning for at han er så utrent som han er (Waccoe, veldig stor klype med salt).

Uansett om han er skadet eller ikke. Jeg tror ikke han starter noen av de gjenværende kampene. Vi får bare håpe at verken Bamford eller Roberts skader seg på tampen av sesongen.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

RoarG

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #202 på: Mars 05, 2020, 14:43:42 »
Terningkast 1 foreløpig. Poveda og Augustin kommer neppe til å bidra særlig de siste 10 kampene. Radrizzani får virkelig på pungen hvis vi nok en gang feiler et opprykk. Ã… hente en utrent spiss som knapt har spilt denne sesongen var virkelig en diger sjanse å ta. Usikker på om nå er skadet eller at han bare er totalt utrent og trenger 1-2 måneder med Bielsa-opptrening. Poveda er jo et stort talent, men foreløpig foretrekkes altså Stevens. Woodrow fra Barnsley var ryktet, kanskje en slik type spiller ville vært mye smartere.

auren
Kinnear sa at fansen ikke burde forvente så mye. Det løftet holdt man da? Den stallen vi har nå duger til 2. plass pr. nå. Mer enn godt nok.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Kato

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #203 på: Mars 05, 2020, 15:22:56 »
Terningkast 1 foreløpig. Poveda og Augustin kommer neppe til å bidra særlig de siste 10 kampene. Radrizzani får virkelig på pungen hvis vi nok en gang feiler et opprykk. Ã… hente en utrent spiss som knapt har spilt denne sesongen var virkelig en diger sjanse å ta. Usikker på om nå er skadet eller at han bare er totalt utrent og trenger 1-2 måneder med Bielsa-opptrening. Poveda er jo et stort talent, men foreløpig foretrekkes altså Stevens. Woodrow fra Barnsley var ryktet, kanskje en slik type spiller ville vært mye smartere.

auren
Kinnear sa at fansen ikke burde forvente så mye. Det løftet holdt man da? Den stallen vi har nå duger til 2. plass pr. nå. Mer enn godt nok.

Med 4 strake seire er verden lys ja. Men det snur fort. To tap så er det krise igjen. Bamford ute med en to-måneders og vi kan stå fullstendig på bar bakke på topp.

Så langt ligger vi på opprykk, PÃ… TROSS AV januarvinduet.
 

Torpe-do

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #204 på: Mars 05, 2020, 15:44:57 »
Pfff - Bielsa er gud. Bielsa kan få kven som helst i stallen til å spele spiss. Casilla på topp siste 5?  ;D ;D

Lucas the Kop Cat

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #205 på: Mars 05, 2020, 15:50:50 »
Pfff - Bielsa er gud. Bielsa kan få kven som helst i stallen til å spele spiss. Casilla på topp siste 5?  ;D ;D
Kan umulig bli mer enn 3 siste siden Kiko skal sone 7 til.

Blank_File

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #206 på: Mars 05, 2020, 16:20:37 »
Får si meg enig i terningkast 1 her. Da ser jeg dette som noe isolert for resten av sesongen. For å rykke opp i full fart.

I det lange løp kan det hende det var lurt. Vi får se.

asbfjell

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #207 på: Mars 05, 2020, 18:30:39 »
Pr dags dato fremstår vårt januarvindu som en total fiasko.
Mens lag som WBA og Fulham styrket seg i januar, ble vi svekket. Augustin er lengre fra en plass i startoppstillingen enn det Nketiah var. Det samme kan man si er tilfellet med Poveda i forhold til Clarke.

Men dette kan endre seg før sesongen er over. Potensialet er stort hos både Augustin og Poveda, spørsmålet er bare om og når vi får nytte av det på vårt førstelag.
For Augustins del bør fitness og form vise seg rimelig snart – helst før påske.

Men det er også en annen svært viktig posisjon i laget man burde sikret seg bedre dekning på i januar: Keeperplassen.

Når vi leser rapporten etter dommen mot Casilla, burde ledelsen i Leeds (som hele tiden har vært informert om innholdet i anklagende mot ham) på et tidlig stadium i prosessen forstått at det var mer enn sannsynlig at Kiko ville bli idømt en lang karantene.

Med dette i tankene blir da spørsmålet: Hvorfor ble det ikke hentet inn en rutinert keeper som backup i janauar?
Slik ståa er nå er vi helt prisgitt at unge Meslier blir voksen temmelig fort. Det kan selvsagt gå veldig bra, men jeg ville følt meg litt tryggere hvis vi også hadde hatt en rutinert ringrev å sette innpå hvis behovet skulle vise seg å være der.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #208 på: Mars 05, 2020, 18:46:59 »
Pr dags dato fremstår vårt januarvindu som en total fiasko.
Mens lag som WBA og Fulham styrket seg i januar, ble vi svekket. Augustin er lengre fra en plass i startoppstillingen enn det Nketiah var. Det samme kan man si er tilfellet med Poveda i forhold til Clarke.

Men dette kan endre seg før sesongen er over. Potensialet er stort hos både Augustin og Poveda, spørsmålet er bare om og når vi får nytte av det på vårt førstelag.
For Augustins del bør fitness og form vise seg rimelig snart – helst før påske.

Men det er også en annen svært viktig posisjon i laget man burde sikret seg bedre dekning på i januar: Keeperplassen.

Når vi leser rapporten etter dommen mot Casilla, burde ledelsen i Leeds (som hele tiden har vært informert om innholdet i anklagende mot ham) på et tidlig stadium i prosessen forstått at det var mer enn sannsynlig at Kiko ville bli idømt en lang karantene.

Med dette i tankene blir da spørsmålet: Hvorfor ble det ikke hentet inn en rutinert keeper som backup i janauar?
Slik ståa er nå er vi helt prisgitt at unge Meslier blir voksen temmelig fort. Det kan selvsagt gå veldig bra, men jeg ville følt meg litt tryggere hvis vi også hadde hatt en rutinert ringrev å sette innpå hvis behovet skulle vise seg å være der.
Pr i dag ble vi ikke styrket gjennom januarvinduet.
Men jeg tror vi bør vente med å konkludere. Det KAN godt være at både Augustin og Poveda blir viktige bidragsytere på lengre sikt.
Men av mars 2020 er svaret negativt...
(Ja jeg vet jeg gjentar flere her nå...)

Mht keeperplassen gjorde de altså sine vurderinger. Men de endte ikke med å gå for en rutinert keeper. De valgte et keepertalent (Caprile).
Igjen tror jeg vi gjør lurt å vente med å konkludere..
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

asbfjell

Sv: Januarvinduet 2020
« Svar #209 på: Mars 05, 2020, 19:10:47 »
Pr dags dato fremstår vårt januarvindu som en total fiasko.
Mens lag som WBA og Fulham styrket seg i januar, ble vi svekket. Augustin er lengre fra en plass i startoppstillingen enn det Nketiah var. Det samme kan man si er tilfellet med Poveda i forhold til Clarke.

Men dette kan endre seg før sesongen er over. Potensialet er stort hos både Augustin og Poveda, spørsmålet er bare om og når vi får nytte av det på vårt førstelag.
For Augustins del bør fitness og form vise seg rimelig snart – helst før påske.

Men det er også en annen svært viktig posisjon i laget man burde sikret seg bedre dekning på i januar: Keeperplassen.

Når vi leser rapporten etter dommen mot Casilla, burde ledelsen i Leeds (som hele tiden har vært informert om innholdet i anklagende mot ham) på et tidlig stadium i prosessen forstått at det var mer enn sannsynlig at Kiko ville bli idømt en lang karantene.

Med dette i tankene blir da spørsmålet: Hvorfor ble det ikke hentet inn en rutinert keeper som backup i janauar?
Slik ståa er nå er vi helt prisgitt at unge Meslier blir voksen temmelig fort. Det kan selvsagt gå veldig bra, men jeg ville følt meg litt tryggere hvis vi også hadde hatt en rutinert ringrev å sette innpå hvis behovet skulle vise seg å være der.
Pr i dag ble vi ikke styrket gjennom januarvinduet.
Men jeg tror vi bør vente med å konkludere. Det KAN godt være at både Augustin og Poveda blir viktige bidragsytere på lengre sikt.
Men av mars 2020 er svaret negativt...
(Ja jeg vet jeg gjentar flere her nå...)

Mht keeperplassen gjorde de altså sine vurderinger. Men de endte ikke med å gå for en rutinert keeper. De valgte et keepertalent (Caprile).
Igjen tror jeg vi gjør lurt å vente med å konkludere..


Men hvordan ville DU resonnert hvis det var du som bestemte. Ville du gått for tre unge, urutinerte talenter som keeperalternativer - eller ville du som meg foretrukket at det fantes et rutinert alternativ sammen med et par talenter?

Jeg ber deg altså om å konkludere. Vet at det ikke blir enkelt for deg, men gjør nå i alle fall et tappert forsøk.  ;)